بازسازی شورلت کاپریس کوپه هاردتاپ 1971 Caprice Hardtop coupe

مباحث مربوط به پونتیاک Pontiac , کامارو Camaro , کوروت Corvette , مونت کارلو Monte Carlo

مدیران انجمن: علي هافكلاچ, آرمين

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:

- لطفا پیش از ایجاد تاپیک جدید، به وسیله ی گزینه جستجو، از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
siavash dodge
دنده 1
پست: 1246
تاریخ عضویت: 23 اکتبر 2010, 02:22
نوع خودرو: Dodge T 78,Caprice73
محل اقامت: تهران ، ستارخان
Has thanked: 0
Been thanked: 0

بازسازی شورلت کاپریس کوپه هاردتاپ 1971 Caprice Hardtop coupe

پست توسط siavash dodge » 23 ژوئن 2013, 13:09

با سلام خدمتت یکایک دوستان عزیز ، کاربران تیونیگ تالک و میهمانانی که از خارج از خانواده تی تی تاپیک رو مطالعه میکنن.
همونطور که از نام تاپیک بر میآید ، قصد دارم به منوال تاپیک های بازسازی سایر خودرو ها ، در این تاپیک هم اطلاعات ، توضیحات و عکس های مربوط به بازسازی یک دستگاه شورلت کاپریس کوپه 1971 به رنگ طلایی با موتور 454 که مالک محترم آن ، محمد کریمی عزیز که با آی دی ULTRA SOUNDدر تیونیگ تالک فعالیت دارند ؛ این خودرو را به ، پرشین موپار سرویس سپرده اند.

مثل همیشه قبل از شروع از خود خودرو ، نیاز می بینم مشخصات فنی و ظاهری خودرو را به صورت کلی برای دوستان معرفی کنم تا دید بهتری نسبت به بازسازی و شرایط این جواهر گرانقدر داشته باشند.

شورلت کاپریس 1971 ، مربوط به نسل هشتم خودرو های فول سایز شورلت و نسل دوم تولید کاپریس در این کارخانه می باشد ، که در کلاس فول سایز یا executive car از September 1970 تا September 1971 تولید آن روی خط تولید ادامه داشته است ، این خودرو که در چند تیپ شامل : 2 در کانورتیبل ، 2 در کوپه اسپورت ، 2 در کاستوم و دو در کوپه ( مشابه نمونه مورد بازسازی ما )، 4 در سدان و 4 در اسپرت سدان و 4 در استیشن واگن ؛ تولید می شده است .
این خودرو با طولی برابر 5507 میلی متر و عرضی برابر 2019 میلی متر دارای ارتفاع 1359 میلی متر می باشد که جرمی مساوی 1973 کیلو گرم برای آن به ارمغان داشته است.
سقف سرعتی خودرو که توسط کارخانه معرفی شده است 217 کیلومتر بر ساعت می باشد که این سرعت توسط موتور 454 کوبیک اینچ برابر حجم 7443 سانتی متر مکعب که معمولا 7.5 لیتری نامیده می شود که دارای کاربراتور راچستر 4 دهانه و به همراه گیرباکس 3 دنده اتوماتیک سری هیدرو ماتیک به دست آمده است. ( البته موتور های 350 اینچ کوبیک و 400 هم در آن سال ها نصب می شده است . )
در تست سرعت 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت زمانی برابر 8.7 ثانیه ثبت شده است که نسبت به جثه آن عدد بسیار قابل قبولی می باشد.
این خودرو در درگ 400 متر یا 1/4 مایل با رسیدن به سرعت 142 کیلومتر بر ساعت به زمان 16.1 ثانیه دست پیدا کرده است.
این هیولا به صورت میانگین در جاده ، شهر ، ترافیک با ازای پیمودن هر 100 کیلومتر 27.8 لیتر بنزین را به قدرت تبدیل می کند.
لازم به ذکر است تمامی اعداد فوق با احتساب یک راننده با وزن نرمال و ایده آل و یک باک بنزین پر به جرم 90 کیلوگرم انجام شده است.
در آخر هم قیمت ماشین که در سال 1971 برابر $5,550.35 و فقط $3,500 از کادیلاک دویل همسال خود با قیمتی برابر $9,081.00 کمتر می باشد.

برای بهتر شدن دید دوستان کاتالوگ سال 1971 تقدیم می گردد :

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

و یک نمونه تمیز غیر وطنی :

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

و ابن هم چند عکس از کاپریس کوپه مورد بازسازی ما قبل از شروع پروسه بازسازی کامل :

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

به زودی گزارش کامل و مفصل از وضعیت اولیه خودرو قبل از شروع دمونتاژ

با سپاس از یکایک دوستان ، منتظر پیش نهادات و انتقادات می باشم.
نمایه کاربر
alirezakargaran
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 612
تاریخ عضویت: 10 اکتبر 2009, 23:16
نوع خودرو: خط۱۱
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بازسازی شورلت کاپریس کوپه هاردتاپ 1971 Caprice Hardtop c

پست توسط alirezakargaran » 23 ژوئن 2013, 13:26

این ماشین همین جوری قبل باز سازی هم زیباست مخصوصا قسمت صندوق عقب تبریک خدمت آقای محمد کریمی بابت این جواهر دوست داشتنی
سیاوش جان میشه در مورد اهداف بازسازی توضیح بدی؟
در مورد عقاید همدیگه قضاوت بی مورد نکنیم
نمایه کاربر
ramin_charger71
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 286
تاریخ عضویت: 19 می 2013, 01:01
نوع خودرو: خط 11 با موتور 426
محل اقامت: اذربایجان
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بازسازی شورلت کاپریس کوپه هاردتاپ 1971 Caprice Hardtop c

پست توسط ramin_charger71 » 23 ژوئن 2013, 13:33

بابا این که بازسازی نمیخواد که!
نمایه کاربر
ULTRA SOUND
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 158
تاریخ عضویت: 01 اکتبر 2011, 20:54
نوع خودرو: caprice coupe 1971
محل اقامت: کرج.گوهردشت
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: بازسازی شورلت کاپریس کوپه هاردتاپ 1971 Caprice Hardtop c

پست توسط ULTRA SOUND » 23 ژوئن 2013, 14:07

با سلام خدمت همه دوستان .
خیلی متشکر از تیم پرشین موپار سرویس ,مخصوصا سیاوش عزیز که زحمت بازسازی کاپریس
رو بر عهده گرفتن و امیدوارم که زحماتشون رو بتونم جبران کنم .
بازسازی شورلت کاپریس کوپه هاردتاپ 454
viewtopic.php?f=158&t=85310

محمد
mehdi-us50
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 67
تاریخ عضویت: 17 دسامبر 2012, 19:03
نوع خودرو: Nova86-VW Gol
محل اقامت: تهران-شمیران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بازسازی شورلت کاپریس کوپه هاردتاپ 1971 Caprice Hardtop c

پست توسط mehdi-us50 » 23 ژوئن 2013, 14:49

این مدل کاپریس عالیه. ولی خدایی همین ماشین داره دل بری میکنه.دیگه نمیدونم هدفتو برنامتون چیه.:-)در هر صورت موفق باشین :hb:
نمایه کاربر
A.L.I
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 842
تاریخ عضویت: 30 ژانویه 2006, 16:29
نوع خودرو: monte74&cougar69
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بازسازی شورلت کاپریس کوپه هاردتاپ 1971 Caprice Hardtop c

پست توسط A.L.I » 23 ژوئن 2013, 16:29

قسمت موتورش مورد علاقه منه.
Performance Unlimited
نمایه کاربر
masoudz99
دنده 1
پست: 1472
تاریخ عضویت: 26 اکتبر 2012, 15:54
نوع خودرو: MEGANE 2.0
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: بازسازی شورلت کاپریس کوپه هاردتاپ 1971 Caprice Hardtop c

پست توسط masoudz99 » 23 ژوئن 2013, 16:42

عجب افسانه اي...

آقا ماشين از نظر ظاهري كه عاليه، مشكل فني داره كه ميخوايي بازسازيش كني؟؟

ولي به نظر من اصلا راه هم نره(عين ماكت ثابت باشه) باز هم خيلي شاخه

انشاءالله سير پيشرفتش رو ببينيم
Pierre Niemans
نمایه کاربر
siavash dodge
دنده 1
پست: 1246
تاریخ عضویت: 23 اکتبر 2010, 02:22
نوع خودرو: Dodge T 78,Caprice73
محل اقامت: تهران ، ستارخان
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بازسازی شورلت کاپریس کوپه هاردتاپ 1971 Caprice Hardtop c

پست توسط siavash dodge » 24 ژوئن 2013, 12:29

alirezakargaran نوشته شده:این ماشین همین جوری قبل باز سازی هم زیباست مخصوصا قسمت صندوق عقب تبریک خدمت آقای محمد کریمی بابت این جواهر دوست داشتنی
سیاوش جان میشه در مورد اهداف بازسازی توضیح بدی؟
علیرضا عزیز ، سپاس گذار از حسن توجه شما

دوست من همین طور که شما می فرمایید زیبایی این خودرو حتی قبل از بازسازی نیز مشهود بوده و هست ولی نظر ریزبینانه و وسواس بی نظیر مالک خودرو ایشان را بر این داشت تا با سپردن خودرو برای بازسازی پروسه یک بازسازی تمام و کمال بدون توجه به شرایط فعلی روی آن انجام شود و صد البته این موضوع بسیار مهم است زیرا ذات و اصالت و سلامت اولیه یک خودرو نتیجه بسیار زیادی در نتیجه نهایی بازسازی خواهد داشت و این نکته تبریک زیادی برای محمد عزیز در پی دارد.

در مورد هدف بازسازی در ابتدای سخن نیاز دارم توضیحاتی را برای دوستان عرض کنم.
پروسه بازسازی این جواهر با باز شدن پیچ به پیچ تمام خودرو از داخل ، خارج ، شاسی و زیر بندی و محفظه موتور آغاز میگردد
سپس زیر بندی ، شاسی ، متعلقات فنی نظیر اکسل و جلوبندی و ... یک به یک آماده و بازسازی میگردد
موتور فعلی غیر فابریک 350 خودرو با نمونه فابریک 454 و گیرباکس آن تعویض میگردد
سیستم اگزوز حرفه ای برای خودرو در نظر گرفته شده است
بدنه خودرو آهن شده موج گیری و صافکاری دقیق با رفع و تعویض تکه کاری های بی سلیقه قبلی ؛ انجام می شود
در نهایت یک رنگ آمیزی طیف طلایی عالی در حد و اندازه این جواهر
عایق بندی دقیق از لحاظ دما و صدا انجام می گردد
تمام تزیینات خارجی و داخلی خودرو از چراغ ها ، آرم و علایم گرفته تا داشبورد ، فیبر های طرح چوب ، رادیو فابریک و سایز متعلقات داخلی با نمونه فابریک نو تعویض می گردد
زه بندی زیر رکاب ها ، دور چراغ های عقب ، و زه کمر ساخته و نصب می گردد
تودوزی خودرو با طرح فابریک انجام میگردد و چرم داخلی و بیرونی سقف و موکت کف با نمونه فابریک خریداری شده از امریکا تعویض می گردد
سیم کشی خودرو تک به تک مطابق نقشه ها و مستندات کارخانه بازسازی می گردد
سپر ها باز سازی ، ترمیم و آبکاری مجدد میگردد
شیشه ها با نمونه نو تعویض می گردد
رینگ های اسپورت فعلی با نمونه فابریک ، لاستیک دور سپید و قالپاق فابریک تعویض میگردند.
با توجه به حرفه اصلی محمد عزیز که طراح سیستم های صوتی حرفه ای هستند یک سیستم صوتی بسیار عالی در نهایت حفظ اصالت و طرح خودرو طراحی و نصب می گردد.

با توجه به روال کلی تاپیک های بنده دوستان در جریان باشند خیلی از کار هایی که لیست شد تا این تاریخ انجام شده یا در شرف انجام هست و تاپیک همیشه چند قدمی عقب تر از وضع فعلی خواهد بود تا دچار افت در بروز رسانی نگردد.
ramin_charger71 نوشته شده:بابا این که بازسازی نمیخواد که!
نظر خیلی از دوستان مشابه شما بوده رامین جان ، ولی توضیح دادم شرایط کار را.
ULTRA SOUND نوشته شده:با سلام خدمت همه دوستان .
خیلی متشکر از تیم پرشین موپار سرویس ,مخصوصا سیاوش عزیز که زحمت بازسازی کاپریس
رو بر عهده گرفتن و امیدوارم که زحماتشون رو بتونم جبران کنم .
محمد جان تبریک ، لطف زیادی دارید به بنده.
جا داره این نکته رو به دوستان خاطر نشان کنم که صبر و شکیبایی و کمک های فکری و سلیقه ای محمد عزیز و بهترین نکات این بازسازی می باشد که با باز گذاشتن دست بنده در انجام امور بازسازی بهترین شرایط را برای کار روی خودرو ، برای تیم ما ، ایجاد کرده اند.
mehdi-us50 نوشته شده:این مدل کاپریس عالیه. ولی خدایی همین ماشین داره دل بری میکنه.دیگه نمیدونم هدفتو برنامتون چیه.:-)در هر صورت موفق باشین :hb:
سپاس از لطفتون ، امید دارم توضیحات بالا کامل بوده باشه.
A.L.I نوشته شده:قسمت موتورش مورد علاقه منه.
علی جان 454 !!! شما که خودت سهام داری برادر ، چوب کاری نفرمایید
masoudz99 نوشته شده:عجب افسانه اي...

آقا ماشين از نظر ظاهري كه عاليه، مشكل فني داره كه ميخوايي بازسازيش كني؟؟

ولي به نظر من اصلا راه هم نره(عين ماكت ثابت باشه) باز هم خيلي شاخه

انشاءالله سير پيشرفتش رو ببينيم
مسعود جان سپاس از لطفتون ، امید وارم توضیحاتم کافی بوده باشه


در صورت وجود هرگونه سوالی در خدمت دوستان هستیم.
با سپاس مجدد
نمایه کاربر
ramin_charger71
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 286
تاریخ عضویت: 19 می 2013, 01:01
نوع خودرو: خط 11 با موتور 426
محل اقامت: اذربایجان
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بازسازی شورلت کاپریس کوپه هاردتاپ 1971 Caprice Hardtop c

پست توسط ramin_charger71 » 24 ژوئن 2013, 12:58

سلام سیاوش جان خسته نباشین
سیاوش چه خوبه اون نقشه سیمکشی یا هر نقشه ای که مال این ماشین هست رو تو سایت بزارین تا دوستان هم استفاده کنن. و اینکه اون موتور 454 رو چند خریدین تو pm بگو
نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 4079
تاریخ عضویت: 06 سپتامبر 2009, 15:20
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
Has thanked: 10 times
Been thanked: 11 times
تماس:

Re: بازسازی شورلت کاپریس کوپه هاردتاپ 1971 Caprice Hardtop c

پست توسط DEATH » 24 ژوئن 2013, 13:03

واقعا زيباست :grin:
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.

مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي
ارسال پست

بازگشت به “خودروهای کوپه جنرال موتورز GM”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان