15000 کیلومتر با کامارو نسل جهارم 1993-2002

مباحث مربوط به پونتیاک Pontiac , کامارو Camaro , کوروت Corvette , مونت کارلو Monte Carlo

مدیران انجمن: علي هافكلاچ, آرمين

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:

- لطفا پیش از ایجاد تاپیک جدید، به وسیله ی گزینه جستجو، از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
O.Z
دنده 1
پست: 1190
تاریخ عضویت: 27 سپتامبر 2006, 21:04
نوع خودرو: nova coupe - camaro
محل اقامت: اهواز
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 15000 کیلومتر با کامارو نسل جهارم 1993-2002

پست توسط O.Z » 03 اکتبر 2015, 15:43

ارسلان اونور ابی ها فازشون با ما فرق میکنه با ضریب دف 4.10 فکر کنم بعد از یه مدت از راید ماشید زده بشی. لاستیک خوری ماشینت هم که دو برابر میشه
نمایه کاربر
nader_gmr
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 142
تاریخ عضویت: 03 ژوئن 2015, 20:02
نوع خودرو: پونتیاک
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 15000 کیلومتر با کامارو نسل جهارم 1993-2002

پست توسط nader_gmr » 09 اکتبر 2015, 23:23

با سلام آقا ارسلان
دو ساعته کله تاپیکتونو خوندم ماشینتون خیلی نازنینه
خسته نباشید میگم برای زحماتی و تقیرات فنی که
انجام داده اید فقط یه منبع عقب درست حسابی کم
داره :-)
نادر ذوالقدری
1368 - Buick Iran
1994 Pontiac Firebrd
1997 Pontiac TransAM
1995 Pontiac TransAM WS6
1994 Chevrolet Camaro Z/28 S/C
نمایه کاربر
احمد محمدی
يار همراه
پست: 776
تاریخ عضویت: 14 آگوست 2013, 10:52
نوع خودرو: bardo87 & XU9
محل اقامت: Khomein & Babolsar
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 15000 کیلومتر با کامارو نسل جهارم 1993-2002

پست توسط احمد محمدی » 09 اکتبر 2015, 23:43

ارسلان جان کجایی داداش
ازت بی خبریم
منتظرتیم
یه گزارش از وضعیت خودت اول و بعد از ماشینت بده
ساخت توربوشارژر الکتریکی
viewtopic.php?f=4&t=95753
نمایه کاربر
Saeed Darvish
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 851
تاریخ عضویت: 31 اکتبر 2007, 18:18
نوع خودرو: GMC Sierra Classic
محل اقامت: North America
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 15000 کیلومتر با کامارو نسل جهارم 1993-2002

پست توسط Saeed Darvish » 10 اکتبر 2015, 18:58

ارسلان کجایی؟
بیا یه سر به تاپیک بزن کارت دارم،کمک راهنمایی واسه Posi و رینگ پینیون میخوام


تصویر At least Try to Buy An AMERICAN
At least Try to Buy An AMERICAN
تصویر
We Are Professional Grade
نمایه کاربر
Arsalan
خودروساز
پست: 4505
تاریخ عضویت: 27 مارس 2009, 00:43
محل اقامت: کرج-مهرشهر
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: 15000 کیلومتر با کامارو نسل جهارم 1993-2002

پست توسط Arsalan » 10 اکتبر 2015, 19:09

خبر که زیاد هست , منتها وقت نکرده بودم سر بزنم :-D

اول از همه بگم که دیفرانسیلی که بسته بودیم بعد از چند روز خورد شد و دوباره دیفرانسیل قبلیرو بستم روش !

دوم اینکه از طرف مجله خودوری امروز یه مقاله ای چاپ شده که میتونید واسه همین هفتشو تهیه کنید و بخونید



تصویر


سوم هم اینکه توی کاخ شمس مهرشهر به مدت 2 روز برای بازدید حضور داشت



تصویر

و چهارم هم اینکه یه گردهمایی کوچیک همراه با تست داشتیم با کاین و c350 کمپرسور

تصویر

متاسفانه الان هم وقتم محدوده , شب میام یه پست خوب میذارم و دونه دونه جواب کامنت هارو میدم :smile:

اینستاگرامم رو فالو کنید اونجا عکس و فیلم زیاد میذارم Arsalanyf

تصویر

تصویر
chevrolet camaro z28 1997
buick electra limited hardtop 455 1976
hyundai grandeur 2012
lifan x60 2016
نمایه کاربر
Parviz - shirban
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 311
تاریخ عضویت: 03 آگوست 2015, 01:03
محل اقامت: دزاشیب
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 15000 کیلومتر با کامارو نسل جهارم 1993-2002

پست توسط Parviz - shirban » 11 اکتبر 2015, 03:19

از ادم های فنی خوشم میاد
کار های ماشینتو خودت انجام دادی ..... افرین :hb:
تنها بگو که چه جوری این کار های فنی رو بلد شدی ؟ (شاید به درد من هم خورد ...)
کور کورا می جوره ____ آب گندیده گودالی را
نمایه کاربر
Arsalan
خودروساز
پست: 4505
تاریخ عضویت: 27 مارس 2009, 00:43
محل اقامت: کرج-مهرشهر
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: 15000 کیلومتر با کامارو نسل جهارم 1993-2002

پست توسط Arsalan » 27 ژولای 2016, 19:20

خبر های خوبی در راه است ... :smile:
کیلومتر کارکرد خودرو 97000 تا( با سال ساخت ماشین ست شد) ! زمانی که تاپیک رو زدم 55000 بود

تصویر


خلاصه ای از کارهایی که قراره انجام بشه:

پیستون های آلومینیومی hypereutectic

رینگ های مولی کروم

یاتاقان های ثابت و متحرک و بوش میل سوپاپ celvite

اویل پمپ melling

کیت تعویض دنده گیربکس

(البته لوازم های بالا برای بیشتر شدن عمر موتور استفاده میشه)


تمام کلیرنس ها و بک لش ها قراره با توجه به کاربرد موتور در نظر گرفته بشه

سیستم نایتروس که دقیقا 150 اسب بخار سر چرخ (حدود 180 اسب بخار) قراره اضافه کنه که مجموع قدرت سر فلایویل میشه حدود 500 اسب بخار

دیفرانسیل کامل 8.5 اینچ کلاچدار با ضریب 2.56 (که البته به هیچ وجه ضریب خوبی برای استارت اولیه نیست ولی متاسفانه برای جلوگیری از هرزگردی در استفاده شهری مجبورم ازش استفاده کنم)

کلیپر های ترمز جلو 4 پیستونه و کلیپر های عقب با 2 برابر سایز قبلی

و...

به زودی از تک تک مراحل هم عکس میذارم و هم توضیحات کامل, دوستانی که قراره پروژه ای رو شروع کنن و یا شروع کردن و یا حرفه هستن (!) حتما تاپیک رو دنبال کنن که اطلاعات خیلی خوبی قراره اضافه بشه , برای این مراحل با چند درگستر بزرگ دنیا در آمریکا مشورت شده و نکته های خوبی توش هست !

فعلا موتور باز شده و در حال برنامه ریزی دقیق هستم , لیست لوازم و پارت نامبر ها تهیه شده و به زودی سفارش داده میشه


Parviz - shirban نوشته شده:از ادم های فنی خوشم میاد
کار های ماشینتو خودت انجام دادی ..... افرین :hb:
تنها بگو که چه جوری این کار های فنی رو بلد شدی ؟ (شاید به درد من هم خورد ...)
ممنون از شما
بله همیشه سعی کردم کارهای ماشینم رو خودم انجام بدم و همین بود که باعث یادگیری من شد , و البته حداقل روزی چند ساعت تحقیق و مطالعه
chevrolet camaro z28 1997
buick electra limited hardtop 455 1976
hyundai grandeur 2012
lifan x60 2016
نمایه کاربر
Arsalan
خودروساز
پست: 4505
تاریخ عضویت: 27 مارس 2009, 00:43
محل اقامت: کرج-مهرشهر
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: 15000 کیلومتر با کامارو نسل جهارم 1993-2002

پست توسط Arsalan » 10 اکتبر 2016, 05:37

یه گزارش خیلی خیلی کوتاه از کارهایی که تا الان انجام دادم
متاسفانه خیلی از کارهایی رو که انجام دادم دیگه عکس نگرفتم چون دیدم استقبالی نشد

اول از همه میریم سراغ اصلاح مسیر های برگشت روغن
کلا موتورهای شورلت فشار روغن و فلو روغن خوبی دارن و اکثرا اگر زیاد دور بخورن روغن میره بالا و تا برگرده پایین زمان میبره
برای همین تمام مسیر های برگشت روغن اصلاح شد

قبل از شروع

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر


بعد کار (البته در حال حاضر سنگ زدنش تموم شده و بعدش باید رنگ بشه تا باز سرعت برگشت بیشتر بشه)

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

بعد از این کار شروع کردیم به اندازه زدن بلوک از نظر دو پهنی بور سیلندر ها , کپی های ثابت , بور تایپیت ها , شاتون ها و...

خوشبختانه نتیجه خیلی خوبی بود و احتیاج به هیچ تراشکاری ای نداره
البته در هر صورت به خاطر استفاده از نایتروس باید تمام خلاصی ها از جمله خلاصی پیستون تو سیلندر , یاتاقان های ثابت و متحرک , دهنه رینگ ها و... تغییر پیدا کنه

تصویر

تصویر

میریم سراغ پورت کردن دریچه گاز و اینتیک

قبل

تصویر

تصویر



بعد

تصویر

تصویر

تصویر


پورت کردن چدنی های اگزوز

تصویر


بعد از سند بلاست (البته الان با رنگ نسوز رنگشون کردم ولی عکس ندارم )

تصویر
تصویر


رانر ها آماده پورت شدن (در حال حاضر دارم روی اینا کار میکنم و خیلی زمان میبره , فکر کنم اینتیک نزدیک 1 کیلو سبک شد از بس پورت کردم !!)

تصویر

البته این نکته رو بگم که این صحنه های وحشتناکی که میبینین رو در نظر نگیرین چون هنوز مرحله پولیش مونده و اینا قراره مثل آینه برق بزنن !



موتوز های lt1 یه خوبی ای که دارن چرخش برعکس آب هستش که چون ابتدا سر سیلندر ها خنک میشه , میشه تراکم بالاتری داشت و علاوه بر اون نیم موتور پایین چون توی حرارت بالاتری , اصطکاک کمتر میشه و به همین دلیل هست که موتور ماشین من هیچ خوردگی و دو پهنی ای نداشت ... حتی هنوز خط های برقو و دستگاه تراش های کارخونه داخل سیلندر ها از بین نرفته !!!! (به زودی عکس میذارم)
ولی مشکلی که ایجاد میکنه اینه که حرارت روغن بالا میره , برای همین یه اویل کولر براش گرفتم که سایزش تو عکس مشخص نیست ولی ابعاد خیلی بزرگی داره , تقریبا نزدیک 50 سانت اگر اشتباه نکنم

تصویر

و چون دهنه رینگ ها رو قراره باز تر از حالت استاندارد بگیریم , باید مشکل بخار روغن هم حل بشه که میریم سراغ اویل کچ

تصویر

دیسک ها و کالیپر های نو 4 پیستونه (که البته به دلیل اینکه مدت خیلی زیادی رو توی انبار بودن کالیپر ها رنگشون رفته و باید دوباره رنگ بشه )

تصویر


این چند تا عکس هم شامل یکسری لوازم دیگه که هنوز نصب نشده , پارت دوم لوازم به زودی از آمریکا میرسه که شامل پیستون و واشر سر سیلندر و...

تصویر

تصویر

تصویر
chevrolet camaro z28 1997
buick electra limited hardtop 455 1976
hyundai grandeur 2012
lifan x60 2016
نمایه کاربر
erteash
دنده 3
پست: 3807
تاریخ عضویت: 15 ژوئن 2011, 12:40
نوع خودرو: 405xu7_تیبا_ریسر
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 15000 کیلومتر با کامارو نسل جهارم 1993-2002

پست توسط erteash » 10 اکتبر 2016, 08:08

افرین از حوصله
ما پیگیر هستیم ولی نظر نمیدیم چون تخصصیه و شما قطعا تحقیقات کردید
چرا باید لقی رینگ بیشتر باشه ؟ بخاطر نیترو ؟ اینجوری که تو فشار نیترو ، کمپرس بیشتری هدر میره ، یا خواستین دورموتپر رو بالاتر ببرید؟
بعد به همون نسبت پیستون هم باید کوچکتر بشه یا رو همون پیستون رینگ نازکتر بسته میشه؟

Sent from my G620S-L02 using Tapatalk
MOHAMMAD
ما سینه زدیم ، بی صدا باریدند
از هرچه که دم زدیم، آنها دیدند
ما مدعیان صف اول بودیم
از آخر مجلس، شهدا را چیدند
نمایه کاربر
Arsalan
خودروساز
پست: 4505
تاریخ عضویت: 27 مارس 2009, 00:43
محل اقامت: کرج-مهرشهر
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: 15000 کیلومتر با کامارو نسل جهارم 1993-2002

پست توسط Arsalan » 10 اکتبر 2016, 09:24

اختیار دارید بلاخره همیشه جای اشتباه وجود داره هرچقدر هم که تحقیقات شده باشه و تجربه باشه !

دهنه رینگ ها بیشتر از حالت نرمال گرفته میشه چون زمانی که نایتروس وارد میشه, حرارت در اون لحظه در محفظه احتراق بالاتر میره و رینگ ها و پیستون باید جای انبساط داشته باشن
پیستون کوچیکتر نمیشه , سیلندر برقو زده میشه تا خلاصی پیستون بیشتر بشه داخلش
chevrolet camaro z28 1997
buick electra limited hardtop 455 1976
hyundai grandeur 2012
lifan x60 2016
ارسال پست

بازگشت به “خودروهای کوپه جنرال موتورز GM”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان