گازسوز کردن ماشین

مدیران انجمن: آرمين, علي هافكلاچ

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
عشق بیوک
دنده 1
پست: 1266
تاریخ عضویت: 02 دسامبر 2010, 14:48
نوع خودرو: دوچرخه
محل اقامت: Rasht

Re: گازسوز کردن ماشین

پست توسط عشق بیوک » 28 نوامبر 2012, 13:49

خواهشآ یه توضیح علمی و جامع درمورد LPG کردن ماشین بدید نه اینکه مثلآ چون ماشینو باید سوراخ کنیم LPG خوب نیست و...
آخه من بعضیا رو میبینم که دارن LPG استفاده میکنن و مشکلی ندارن.
کوچیک همه پیمان هستم
viewtopic.php?f=157&t=98865&p=3333881#p3333881
نمایه کاربر
Benz280w108
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 371
تاریخ عضویت: 04 ژانویه 2012, 15:52
نوع خودرو: Benz W108/W114/W116
محل اقامت: تهران شهرک اکباتان
تماس:

Re: گازسوز کردن ماشین

پست توسط Benz280w108 » 28 نوامبر 2012, 16:54

امروز من برای تودوزی ماشینم رفته بودم کنارش یدونه از این مراکزی بود که ال پی جی و سی ان جی رو ماشین ها نصب می کنه دیدم با چه وضع بدی کپسول ها رو از رو کامیون پرت می کردن زمین نمی دونم می شه به اون کپسول ها اعتماد کرد من خودم مثل شما خیلی دنبال این قضیه بودم اما دائما تو تلوزیون و جا های مختلف خبر منفجر شدن ماشین هایی که غیر قانونی اقدام به نصب ال پی جی و سی ان جی کرذه اند رو می شنوم حالا به قول شما سوراخ شدن ماشین و از فابریک افتادن ماشین جهنم اما جان آدم رو نمی شه باهاش بازی کرد
اگر هم می خواهید استاندارد نصب کنید و بتونید استاندارد سوختگیری کنید الان فقط می تونید دنبال سی ان جی برید و تقریبا ال پی جی به صورت قانونی دیگه جایی نصب نمی کنند جایگاه هاش هم خیلی کمه برای سوختگیری اون وقت مجبورید از کبسول گاز برای این کار استفاده کنید که این خیلی نا امن و خطرناکه باید سیمکشی برق ماشین مطمئن باشه جرقه اتصال یا هر چیزی می تونه موجب انفجار تو ماشین بشه اول از ایمنی ماشین اطمینان حاصل کند بعد دنبال یه مرکز قانونی و دارای مجوز برای این کار بگرد
بازسازي بنز 280S اتاق 108 http://www.tt.tuningtalk.com/forum/view ... 47&t=75381
(رامین مهزاد)
نمایه کاربر
rezaalvandi
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 300
تاریخ عضویت: 29 آگوست 2012, 09:44
نوع خودرو: nova/530
محل اقامت: کرج

Re: گازسوز کردن ماشین

پست توسط rezaalvandi » 28 نوامبر 2012, 17:44

ببینیدکپسولی که پرت میکنند به ماشین وصل نیست .lpgالان هم درامریکا جایگاه داره ومردم دارند استفاده میکنند.خطرش مثل خودبنزینه ولی ازبابت پرکردن چون تحت فشارنیست ازcngمطمین تره.هیچ مشکلی هم من لااقل ازنظرفنی تجربه نکردم .ازلحاظ مصرف هم کمترازبنزینه .بلحاظ مقرون بصرفه بودن برای دولت بوده که روبه cngاوردن وسوخت مایع روصادرمیکنندوپول خوبی هم بجیب میزنند.
جهان سوم جايي است كه مردمش به فکر آمدن یه روز خوب هستند نه آوردنش
نمایه کاربر
عشق بیوک
دنده 1
پست: 1266
تاریخ عضویت: 02 دسامبر 2010, 14:48
نوع خودرو: دوچرخه
محل اقامت: Rasht

Re: گازسوز کردن ماشین

پست توسط عشق بیوک » 28 نوامبر 2012, 18:55

Benz280w108 نوشته شده:امروز من برای تودوزی ماشینم رفته بودم کنارش یدونه از این مراکزی بود که ال پی جی و سی ان جی رو ماشین ها نصب می کنه دیدم با چه وضع بدی کپسول ها رو از رو کامیون پرت می کردن زمین نمی دونم می شه به اون کپسول ها اعتماد کرد من خودم مثل شما خیلی دنبال این قضیه بودم اما دائما تو تلوزیون و جا های مختلف خبر منفجر شدن ماشین هایی که غیر قانونی اقدام به نصب ال پی جی و سی ان جی کرذه اند رو می شنوم حالا به قول شما سوراخ شدن ماشین و از فابریک افتادن ماشین جهنم اما جان آدم رو نمی شه باهاش بازی کرد
اگر هم می خواهید استاندارد نصب کنید و بتونید استاندارد سوختگیری کنید الان فقط می تونید دنبال سی ان جی برید و تقریبا ال پی جی به صورت قانونی دیگه جایی نصب نمی کنند جایگاه هاش هم خیلی کمه برای سوختگیری اون وقت مجبورید از کبسول گاز برای این کار استفاده کنید که این خیلی نا امن و خطرناکه باید سیمکشی برق ماشین مطمئن باشه جرقه اتصال یا هر چیزی می تونه موجب انفجار تو ماشین بشه اول از ایمنی ماشین اطمینان حاصل کند بعد دنبال یه مرکز قانونی و دارای مجوز برای این کار بگرد
داداش صحبت CNG رو که اصلآ نکن.پدر ماشینو درمیاره.درسته تو کشور ما به اسم استاندارد شناخته میشه ولی شما برو ماشینای گازسوز (CNG) رو ببین اکثرآ بعد از مدتی دچار مشکل میشن.هرچند بعضی ها یه ترفندایی میزنن و میگن اگه یه ذره با بنزین بریم یه ذره با CNG اونجوری ماشین خشک کار نمیکنه و زیاد آسیبی به موتور نمیرسه ولی بازم زیاد جالب نیست.

بحث ما سر LPG هست که بعضیا دارن استفاده میکنن و از شتاب و سرعتشم راضین و مشکلی ندارن.بعضیا میگن واسه 6 سیلندر خوبه و واسه 8سیلندر بده و...
اما بعضی دوستان میگن به ماشین آسیب میرسونه.حالا اینجا جاش هست که از نظر علمی دوستان بگن که واسه ماشین ضرر داره یا نه.خواهشآ علمی جواب بدید.ممنون
کوچیک همه پیمان هستم
viewtopic.php?f=157&t=98865&p=3333881#p3333881
Gol-agha
شروع حركت
پست: 29
تاریخ عضویت: 30 دسامبر 2011, 07:53
نوع خودرو: buick & mvm110
محل اقامت: Ahwaz-Arak

Re: گازسوز کردن ماشین

پست توسط Gol-agha » 06 دسامبر 2012, 18:54

سلام.والا من پنج شیش صفحه آخر این موضوع رو که خوندم ندیدم کسی به صورت علمی خوب یا بد بودن گاز سوز کردن رو توجیح کنه.ولی یادمه تویه سری از تاپیکای تی تی که الان یادم نیست کدومه بحث سر نسبت تراکم موتور های جدید و موتور های قدیم بود و بازم با عرض معذرت نمیدونم قدیمیا تراکم پایین بودن یا تراکم بالا ولی یادمه گاز به هرنوعش سوخت مناسبی واسه موتور های قدیمی نبود.
دوستانی هم که ایراد میگیرن حرفام مستند نیست لطف کنن خودشون یه تحقیقی بکنن تا ماهم بهره ببریم. :d:
تویه این موضوع هم ندیدم از دوستان اهل فن کسی نظری بده! :evil:
نمایه کاربر
E.H
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 497
تاریخ عضویت: 14 سپتامبر 2010, 21:38

Re: گازسوز کردن ماشین

پست توسط E.H » 06 دسامبر 2012, 20:43

Gol-agha نوشته شده:سلام.والا من پنج شیش صفحه آخر این موضوع رو که خوندم ندیدم کسی به صورت علمی خوب یا بد بودن گاز سوز کردن رو توجیح کنه.ولی یادمه تویه سری از تاپیکای تی تی که الان یادم نیست کدومه بحث سر نسبت تراکم موتور های جدید و موتور های قدیم بود و بازم با عرض معذرت نمیدونم قدیمیا تراکم پایین بودن یا تراکم بالا ولی یادمه گاز به هرنوعش سوخت مناسبی واسه موتور های قدیمی نبود.
دوستانی هم که ایراد میگیرن حرفام مستند نیست لطف کنن خودشون یه تحقیقی بکنن تا ماهم بهره ببریم. :d:
تویه این موضوع هم ندیدم از دوستان اهل فن کسی نظری بده!
یک زمان مطلبی نوشته بودم درباره فرق ال پی جی و سی ان جی الان پیداش نمیکنم
در کل ماشین های قدیمی نسبت تراکم پایین تری دارن بهمین خاطر برای گاز (مخصوصا سی ان جی) مناسب نیستند و دانسیته ی انرژی ال پی جی تقریبا نزدیک بنزین هست به همین خاطر کمتر احساس افت توان خواهید داشت
بحث ما سر LPG هست که بعضیا دارن استفاده میکنن و از شتاب و سرعتشم راضین و مشکلی ندارن.بعضیا میگن واسه 6 سیلندر خوبه و واسه 8سیلندر بده و...
اما بعضی دوستان میگن به ماشین آسیب میرسونه.حالا اینجا جاش هست که از نظر علمی دوستان بگن که واسه ماشین ضرر داره یا نه.خواهشآ علمی جواب بدید.ممنون
اگر ضرر داشته باشه ربطی به تعداد سیلندر نداره بلکه به مواد و آلیاژ های سیلندر مربوطه ، اگر ضرر داشته باشه ، برای هردو به یک اندازه است اگر هم نداشته باشه باز هم همینطور

ولی درکل میشه یک نظر قطعی رو گفت که به هر حال این موتور ها با توجه به سوخت بنزین طراحی و ساخته شده اند و نه چیز دیگه و تغییر وضعیت صد در صد به نفع اون ها نخواهد بود

اما ممکنه یک سوخت سازگاری بیشتری نشون بده (مثل ال پی جی) یکی دیگه به سرعت اثر مخرب خودشو نشون میده(مثل سی ان جی)
Alone
Gol-agha
شروع حركت
پست: 29
تاریخ عضویت: 30 دسامبر 2011, 07:53
نوع خودرو: buick & mvm110
محل اقامت: Ahwaz-Arak

Re: گازسوز کردن ماشین

پست توسط Gol-agha » 06 دسامبر 2012, 21:50

ممنون راجع به نظرتون درباره نسبت تراکم.من یه ماشین داشتم که سی ان جی کارخونه ای بود و تو دفترچه اش نوشته بود قدرت موتور بابنزین 70اسب بخار و با گاز 35 اسب بخار!یه ماشین چهار سیلندر 1600!
و چون توانش کمتره طبیعتا دمای موتور هم بالا میرفت و تو تابستون نمی شد از کولر رو حالت گاز استفاده کرده!حالا ببینید چه بلایی سر موتوری که حداقل سی سال کار کرده میاره!
در هر صورت گاز گازه!
lpg=c3+c4
cng=c1+c2
وتا اونجایی که میدونم هر دو به شکل گاز وارد کاربراتور یا انژکتور میشند.
نمایه کاربر
E.H
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 497
تاریخ عضویت: 14 سپتامبر 2010, 21:38

Re: گازسوز کردن ماشین

پست توسط E.H » 06 دسامبر 2012, 22:49

Gol-agha نوشته شده:ممنون راجع به نظرتون درباره نسبت تراکم.من یه ماشین داشتم که سی ان جی کارخونه ای بود و تو دفترچه اش نوشته بود قدرت موتور بابنزین 70اسب بخار و با گاز 35 اسب بخار!یه ماشین چهار سیلندر 1600!
و چون توانش کمتره طبیعتا دمای موتور هم بالا میرفت و تو تابستون نمی شد از کولر رو حالت گاز استفاده کرده!حالا ببینید چه بلایی سر موتوری که حداقل سی سال کار کرده میاره!
در هر صورت گاز گازه!
lpg=c3+c4
cng=c1+c2
وتا اونجایی که میدونم هر دو به شکل گاز وارد کاربراتور یا انژکتور میشند.
این مساله برای سی ان جی صادق هست
اما ال پی جی بصورت بخار وارد موتور میشن
چون خودش مایع هست و در اثر از دست دادن گرما امکان یخ زدن هم داره


ضمن اینکه یکی گرفتن همه گاز ها بخاطر اینکه همگی آلی هستند اشتباهه
همین مبحث رو بصورت کامل بخون خیلی کمک کننده است و متوجه تفاوت های عمده این دو نوع گاز میشی که گاز گاز نیست!!=>
من یه نکته ای رو باید راجع به تفاوت عمده ی CNG یا همون Compressed natural gas با LPG که میشه Liquefied petroleum gas باید بگم

CNG گاز طبیعی هست که بین 200 تا 250 بار فشرده شده بشدت ناپایدار و آماده ی انفجار است،بنحوی که بدون عامل حرارت و فقط با وجود اشکال در سازه ی مخزن بدون احتراق نیز منفجر می شود
گاز سی ان جی در صورت نشت مخزن (حالت ایده آل و منفجر نشدن) بسرعت تمام فضا را فراگرفته و آماده انفجار است
سی ان جی در مقابل سایر حامل های سوخت هزینه ی تولید کمتری دارد

در صورتی که LPG محصول پالایش نفت در پالایشگاه هاست و تحت هیچ فشاری قرار ندارد ، در صورت اشکال در سازه ی مخزن ال پی جی نشت کرده و روی زمین می ریزد ، تا با گرفتن انرژی گرمایی محیط تبدیل به گاز شود(در صورت تبخیر هم چگالی بیشتری نسبت به هوا داشته و روی زمین حرکت می کند) ال پی جی استعداد یخ زدن هم دارد!!!(حتما کپسول های گاز مایع یخ زده را در ایام عزاداری ها که روی آن آب جوش میریزند دیده اید) برای انفجار ال پی جی مخزن باید مدتها در حرارات باقی بماند

هیچ با خودتان اندیشیده اید که چرا در مانور های آتش نشانی کپسول ال پی جی آتش گرفته را خاموش میکنند؟ چرا کسی از این شوخی ها با سی ان جی نمی کند

ال پی جی هزینه ی تولید بالاتری دارد و اگر دیدید در ایران حذف شد بعلت این بود که همان محدودیت های بنزین را با خود داشت، تولید و انتقال تانکری
اما سی ان جی فقط گاز شهری فشرده است

از لحاظ دانسیته ی انرژی:
(واحد: مگاژول بر کیلوگرم)
بنزین: 47.2
دیزل: 45.4
ال پی جی: 46.4
سی ان جی: حدود 22 (بعلت اینکه مایع نیست)

در انتها روی مخازن حمل ال پی جی کلمه ی Flammable رو مشاهده میکنید به معنی قابل اشتعال
اما روی مخازن سی ان جی نوشته شده Explosive یعنی قابل انفجار
Alone
نمایه کاربر
عشق بیوک
دنده 1
پست: 1266
تاریخ عضویت: 02 دسامبر 2010, 14:48
نوع خودرو: دوچرخه
محل اقامت: Rasht

Re: گازسوز کردن ماشین

پست توسط عشق بیوک » 11 دسامبر 2012, 18:11

دوستان سلام
از یکی از دوستان آمریکایی سوار که خودش رو بیوکش LPG نصب کرده بود در این باره سوال کردم.او گفت:
چندساله LPG دارم و راضیم.

از لحاظ فنی گفت:
تنها آسیبی که میتونه به ماشین (مخصوصا آمریکایی) بزنه خراب شدن سوزن کاربراته (اگر به مدت زیاد یکسره از گاز استفاده بشه).

از لحاظ شتاب گفت:
رو ماشینایی که کاربرات یک دهنه (مثل نوا) یا دوهنه دارن مثل بنزین یا حتی بیشتر هم راه میره

ولی رو ماشینایی که کاربرات چهار دهنه دارن (مثل بیوک) کمی ضعیف عمل میکنه که با اضافه کردن یک رگلاتور دیگه که با باز شدن دریچه های ثانویه شروع به کار کنه این مشکل حل میشه.

حالا دوستانی که میگن LPG پدر ماشینو در میاره بیان بگن که دیگه چه مشکلاتی داره بغیر از اینا (خواهشآ علمی)
کوچیک همه پیمان هستم
viewtopic.php?f=157&t=98865&p=3333881#p3333881
نمایه کاربر
E.H
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 497
تاریخ عضویت: 14 سپتامبر 2010, 21:38

Re: گازسوز کردن ماشین

پست توسط E.H » 11 دسامبر 2012, 18:37

سلام
عشق بیوک نوشته شده: حالا دوستانی که میگن LPG پدر ماشینو در میاره بیان بگن که دیگه چه مشکلاتی داره بغیر از اینا (خواهشآ علمی)
دوست عزیز همونطوری که قبلا هم گفته شد ، این سیلندر ها برای بنزین ساخته شده اند و نه سوخت دیگر

اگر سوخت دیگری قرار است استفاده بشود باید نشان بدهد که مضر نیست نه این که دیگران (کسانی که اعتقاد به استفاده از سوخت اصلی دارند) بگویند مضر است

بقول عزیزان قانون دان : البينة علي المدعي
اون هم بصورت علمی
موفق باشید
Alone
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی اتومبیلهای آمریکایی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان