تنظيم دلكو

مدیران انجمن: آرمين, علي هافكلاچ

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
طاها
دنده 1
پست: 1015
تاریخ عضویت: 09 ژانویه 2006, 18:12
نوع خودرو: شورولت ایمپالا 77
محل اقامت: مشهد - آب و برق - ويلا
تماس:

تنظيم دلكو

پست توسط طاها » 29 ژولای 2008, 05:02

سلام. دوستان لطفا اگر راهي براي تنظيم دلكو دارند نظر بدن. اون چيزهايي كه من سرچ كردم ( تو قسمت خودروهاي فرانسوي ) اينا بود :

به چرخوندن دلكو به سمت راست به نقطه اي كه ماشين به لرزش ميفته مي رسونيم. جايي كه به چپ مياد دور موتور زياد ميشه و به راست بره ماشين به لرزش ميفته.

يك راه ديگه كه گفتن باز كردن شمع 1 بود. كه شمع رو باز كنيم و پيچ گوشتي داخل كنيم. پولي رو بچرخونيم و وقتي به نقطه ي مرگ (!) رسيد سر دلكو رو باز كنيم ببينيم چكش سر شمع 1 هست يا نه. اگر نيست بياريم سر ذعال خونه ي 1.

يكي از دوستان هم توصيه كرده بود هر وقت حالت ايده آل پيدا شد حدود 3 درجه به چپ ( زياد شدن دور موتور ) بچرخونيم تا تو شتاب گيري ها نتيجه ي بهتري بگيريم.

حالا دوستان امريكايي سوار نظر بدن. سيستم براي ما چطوريه؟ بهترين حالت كدومه؟
نمایه کاربر
اصلان شورلت
دنده 1
پست: 1000
تاریخ عضویت: 09 مارس 2007, 21:09
نوع خودرو: 206 و رویال
محل اقامت: رشت

پست توسط اصلان شورلت » 29 ژولای 2008, 10:06

طاها جان من خودم از اين سيستم گردش به راست استفاده ميكنم.
وقتي به لرزش افتاد يكم به چپ ميچرخونم تا صاف شه.
نمایه کاربر
ardymary
دنده 1
پست: 1252
تاریخ عضویت: 11 می 2007, 13:51
نوع خودرو: TU5 206- Buick B4
محل اقامت: شيراز
تماس:

ييي

پست توسط ardymary » 29 ژولای 2008, 11:17

عزيزم شما كه پلاتين نداري 1.
ماشينهاي فرانسوري مكان دلكوشون فرق داره 2
اگر شما روبروي موتور وايسي و دلكو رو به سمت راست بچرخوني سلو زيادمي شه.

بهترين راه با دستگاه هست و 10.3 درجه براي موتور350 بلوك كوچيك - در 8 درجه ماشين خيليكم مصرف و صافمي شه اما يكم تو دنده 1 كند عمل مي كنه ولي بجاش تو معكوس كنده مي شه از آسفالت.

پيچ گوشتي خيلي كاره الكيه اگه تو پيستون خط بندازه چي!

اينا سنتيه - فقط دستگاه.
تاریخ ایجاد اکانت کاربر یا تعداد پست کاربر ...
نمایه کاربر
طاها
دنده 1
پست: 1015
تاریخ عضویت: 09 ژانویه 2006, 18:12
نوع خودرو: شورولت ایمپالا 77
محل اقامت: مشهد - آب و برق - ويلا
تماس:

پست توسط طاها » 29 ژولای 2008, 13:48

اردوان جان دستگاه مستگاه يختي... هممون روش چرخوندن... اين رو دقيق مي توني توضيح بدي؟

يك مقاله ديشب يكجا خوندم كه خيلي باحال بود. نوشته بود يك لامپ مخصوص بر مي دارين. لامپي كه 3 تا كابل داره. مثبت منفي و يك كابل ديگه كه به جاي واير شمع رو دلكو مي خوره.

بعد روي اون نشانگر تايمينگ موتور كه بيرون پولي جلو ماشين هست با گچ سفيد علامت مي زنين. دقيقا كابل لامپي كه داريم رو به همون خونه ي مورد نظر كه علامت زديم روي دلكو نصب ميكنيم.

بعد ماشين رو روشن مي كنيم مي زاريم گرم شه ( مواظب بايد بود كه با تيغ هاي پروانه قصابي نشي ) سپس لامپ رو مي گيري جاي اون علامت ( زير واتر پمپ ... پولي موتور ) هر وقت كه موتور به تايم اون خونه مي رسه لامپ هم يك فلش مي زنه. اين فلش ها باعث ميشه ما در اونجا كه تاريك هست فقط در زمان فلش قادر به ديدن باشيم. در نتيجه اينقدر دلكو رو تغيير مي ديم تا علامت خورده شده در جاي خودش ديده بشه.
نمایه کاربر
ardymary
دنده 1
پست: 1252
تاریخ عضویت: 11 می 2007, 13:51
نوع خودرو: TU5 206- Buick B4
محل اقامت: شيراز
تماس:

پست توسط ardymary » 29 ژولای 2008, 18:00

طاها نوشته شده:اردوان جان دستگاه مستگاه يختي... هممون روش چرخوندن... اين رو دقيق مي توني توضيح بدي؟

يك مقاله ديشب يكجا خوندم كه خيلي باحال بود. نوشته بود يك لامپ مخصوص بر مي دارين. لامپي كه 3 تا كابل داره. مثبت منفي و يك كابل ديگه كه به جاي واير شمع رو دلكو مي خوره.

بعد روي اون نشانگر تايمينگ موتور كه بيرون پولي جلو ماشين هست با گچ سفيد علامت مي زنين. دقيقا كابل لامپي كه داريم رو به همون خونه ي مورد نظر كه علامت زديم روي دلكو نصب ميكنيم.

بعد ماشين رو روشن مي كنيم مي زاريم گرم شه ( مواظب بايد بود كه با تيغ هاي پروانه قصابي نشي ) سپس لامپ رو مي گيري جاي اون علامت ( زير واتر پمپ ... پولي موتور ) هر وقت كه موتور به تايم اون خونه مي رسه لامپ هم يك فلش مي زنه. اين فلش ها باعث ميشه ما در اونجا كه تاريك هست فقط در زمان فلش قادر به ديدن باشيم. در نتيجه اينقدر دلكو رو تغيير مي ديم تا علامت خورده شده در جاي خودش ديده بشه.
گرفتيمونا خوب اين همون كاره دستگاه رو مي كنه ولي 4 تومن مي دي .
اين راه رو تست كن اما هيچي دستگاه نميشه دلكو رو به سمت چپ (وقتي روبروي موتوري) بچرخون طوري كه سلو كم شه بعد به سمت راست طوري كه سلو زياده زياد شه - حالا حد فاصلا ين دو بازه طوري كه بهسمت چپ نزديك تر باشه (حدود 1 سانت).اما بازم هيچي دستگاه نمي شه چون دقيقا زاوي رو بهت مي ده.
تاریخ ایجاد اکانت کاربر یا تعداد پست کاربر ...
نمایه کاربر
طاها
دنده 1
پست: 1015
تاریخ عضویت: 09 ژانویه 2006, 18:12
نوع خودرو: شورولت ایمپالا 77
محل اقامت: مشهد - آب و برق - ويلا
تماس:

پست توسط طاها » 29 ژولای 2008, 18:10

خوب آخه دستگاه از كجا بيارم؟ :-o من اصلا تاحالا جايي نديدم زده باشه تنظيم دلكو با دستگاه!
نمایه کاربر
ardymary
دنده 1
پست: 1252
تاریخ عضویت: 11 می 2007, 13:51
نوع خودرو: TU5 206- Buick B4
محل اقامت: شيراز
تماس:

پست توسط ardymary » 29 ژولای 2008, 18:15

طاها نوشته شده:خوب آخه دستگاه از كجا بيارم؟ :-o من اصلا تاحالا جايي نديدم زده باشه تنظيم دلكو با دستگاه!
:cool:
:cool: نگو تو بيابوني. :(
تاریخ ایجاد اکانت کاربر یا تعداد پست کاربر ...
نمایه کاربر
طاها
دنده 1
پست: 1015
تاریخ عضویت: 09 ژانویه 2006, 18:12
نوع خودرو: شورولت ایمپالا 77
محل اقامت: مشهد - آب و برق - ويلا
تماس:

پست توسط طاها » 30 ژولای 2008, 05:57

ardymary نوشته شده:
طاها نوشته شده:خوب آخه دستگاه از كجا بيارم؟ :-o من اصلا تاحالا جايي نديدم زده باشه تنظيم دلكو با دستگاه!
:cool:
:cool: نگو تو بيابوني. :(
نه جدي به كدوم صنف بايد مراجعه كنم براي اين كار؟ من تا به حال تو مكانيكي دستگاه تنظيم دلكو نديدم. يا جايي نديدم نوشته باشه تنظيم دلكو با دستگاه!

بعدشم من خودم كه چرخوندم يك جاهايي هست كه ماشين لرزش داره. خوب بيشترش ميكنم لرزش كم ميشه دور موتور زياد ميشه. اما نمي فهمم آخرش تا كجا دور رو بايد زياد كنم. چون به هر حال هميشه موتور لرزش داره.
نمایه کاربر
علي هافكلاچ
کاربر ويژه
پست: 13297
تاریخ عضویت: 12 اکتبر 2004, 10:47
نوع خودرو: FormulaSilverBird400
محل اقامت: كرانه ي درياي پارس، شهر باستاني ليان (آفتاب تابان)
تماس:

پست توسط علي هافكلاچ » 30 ژولای 2008, 12:43

طاها همه ي تنظيم موتوري ها دارن
چيز عجيب و سختي نيست
هرجا نوشته تنظيم موتور كامپيوتري يا تون آپ داره

يه دستگاه تقريبا كامله كه اين لامپ هم جزوشه :smile:
نمایه کاربر
TUNER
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 595
تاریخ عضویت: 24 دسامبر 2005, 12:02
محل اقامت: مشهد...شهرک غرب

پست توسط TUNER » 30 ژولای 2008, 23:53

سلام
بهترين راه با دستگاه هست و 10.3 درجه براي موتور350 بلوك كوچيك - در 8 درجه ماشين خيليكم مصرف و صافمي شه اما يكم تو دنده 1 كند عمل مي كنه ولي بجاش تو معكوس كنده مي شه از آسفالت.
حرف شما كاملا درسته ولي نوع سوخت نو شمع و خيلي چيزاي ديگه تو مقدار آوانس تاثير دارن
پس بهتره دستي تنظيم بشه
طاها جان درب دلكو رو باز كن چكش برق و بچرخون بيبن به كدوم طرف حالت فنري داره
اون طرف ميشه سمت چرخش چكش برق
حلا درب دلكو رو بزار ماشين و روشن كن
يكم گازو نگهدار تا دور برسه به 1500rpm
دلكو رو به همون سمت بچرخون(آوانس) هرجا كه ديدي دور حداكثر شد و با چرخش بيشتر هر چند لحظه يه دل زد سفتش كن .
حواست باشه دلكو رو خيلي آروم بچرخوني تا دقيق متوجه بشي
دقيقا بيشترين دور بدونه دل زدن
موتورو خاموش روشن كن اگه ديدي زياد استارت ميخوره يكم دلكو رو به جهت مخالف بچرخون
به همين راحتي :smile:
RM Motorsport
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی اتومبیلهای آمریکایی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان