..:: سيستم هاي اگزز - Exhaust Systems ::..

مدیران انجمن: آرمين, علي هافكلاچ

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
Mehdi-V8
دنده 1
پست: 1166
تاریخ عضویت: 14 نوامبر 2009, 16:45
نوع خودرو: camaro 1975
محل اقامت: شیراز
تماس:

..:: سيستم هاي اگزز - Exhaust Systems ::..

پست توسط Mehdi-V8 » 12 ژانویه 2010, 12:36

علی جون دستت درد نکنه میگم این عکسها رو که دیدم یادم به سیستم اگزوز دوال واسه ماشینم افتاد که بعد از کار موتور باید انجام بشه اگه تو این زمینه هم اطلاعات و عکس داری که بتونم با اگزوز سازم هماهنگ کنم ممنون میشم.
فریاد را همه می شنوند، هنر واقعی شنیدن صدای سکوت است
نمایه کاربر
علي هافكلاچ
کاربر ويژه
پست: 13294
تاریخ عضویت: 12 اکتبر 2004, 10:47
نوع خودرو: FormulaSilverBird400
محل اقامت: كرانه ي درياي پارس، شهر باستاني ليان (آفتاب تابان)
تماس:

Re: مباحث متفرقه کلوپ آمریکایی

پست توسط علي هافكلاچ » 12 ژانویه 2010, 22:55

mehdi8ta نوشته شده:علی جون دستت درد نکنه میگم این عکسها رو که دیدم یادم به سیستم اگزوز دوال واسه ماشینم افتاد که بعد از کار موتور باید انجام بشه اگه تو این زمینه هم اطلاعات و عکس داری که بتونم با اگزوز سازم هماهنگ کنم ممنون میشم.
چند مدل داره

1) ميتوني مثل موشن ها لوله ي اگزز رو از پشت چرخ جلو بيرون بياري و با يه منبع كشيده امتداد بدي تا كنار چرخ عقب
هدرز براش سخته بذاري مگه كل سيستم وشن اصل پيدا كني يا مجبور بشي از عقبتر اگزز رو بياري بيرون
http://www.classicchambered.com/sounds/build/17.jpg
تصویر
وقتي پياده ميشي حواست به پات باشه
يا دورشو استيل يا ترجيحا آلمينيوم سوراخ دار بذار :smile:


2) ميشه مثل كامارو زرد مشكيه هدرز بذاري اما خروجي اگزز ها از جلوي چرخ عقب باشه


3) ميتوني دوتا لوله بكشي و H يا X بسازشون و با گذاشتن دوتا منبع قبل از دفرانسيل و زير صندلي قضيه رو تموم كني
اينجوري هزينه هات كمتر ميشه
اين ايكس پايپ هست
تصویر


اگه بخواي از عقب بياد بيرون دو حالت داره
4) يا منبع دوال اگزز مدل پاييني پيدا ميكني ( مثل منبع بيوايك خيلي بزرگه و پشت دف قرار ميگيره با اين تفاوت كه دوتا خوجي و ورودي داره) اگه بخواي بدي اگزز ساز كار شاقي برت نميكنه
من باشم لوله ميخرم ميدم با دينام واسم خم ها رو با زاويه در بيارن
هم ارزونتر ميش و هم يكپارچه بدون جوشكاري
اين صداش محشره (اصل صداي امريكايي) اما ايرادش اينه كه خيلي پيچ ميخوره اونجا

تصویر

5) يه راه ديگه هم اينه كه دوتا منبع زير صندلي عقب بذاري و جفت اگزز ها رو با يه خم از بالاي دف رد كني و بيار عقب
تصویر
تصویر

تصویر
نمایه کاربر
Mehdi-V8
دنده 1
پست: 1166
تاریخ عضویت: 14 نوامبر 2009, 16:45
نوع خودرو: camaro 1975
محل اقامت: شیراز
تماس:

Re: مباحث متفرقه کلوپ آمریکایی

پست توسط Mehdi-V8 » 13 ژانویه 2010, 09:20

علی جون دستت درد نکنه بیشتر نظرم رو مدل آخریه بود ولی اگه اگزوز مدل پائئینی گیر بیاد اونم محشره اما چون خمره اگزوز یه چیز مصرفیه و بعدا ممکنه به مشکل بر خورد کنم فکر کنم آخری بهتره
ممنون
فریاد را همه می شنوند، هنر واقعی شنیدن صدای سکوت است
نمایه کاربر
علي هافكلاچ
کاربر ويژه
پست: 13294
تاریخ عضویت: 12 اکتبر 2004, 10:47
نوع خودرو: FormulaSilverBird400
محل اقامت: كرانه ي درياي پارس، شهر باستاني ليان (آفتاب تابان)
تماس:

Re: مباحث متفرقه کلوپ آمریکایی

پست توسط علي هافكلاچ » 13 ژانویه 2010, 10:41

راستي
قطر لوله رو 2.25 يا 2.5 بگير
لوله بگير و بده برات زاوبه ها و اندازه هاشو در بيارن و با دتگاه خم برن و از جوشكاري استفاده نكن
برا وصل كردن قطعات هم يا از بست استيل استفاده كن يا از بستايي مثل بست گلويي مونيفولد كه با پيچ بسته ميشه استفاده كن
نمایه کاربر
Ardalan
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 879
تاریخ عضویت: 09 اکتبر 2008, 14:06
نوع خودرو: Caminero
محل اقامت: مشهد، اومدی بگو اردل فرفره...میارنت پیش من...!

Re: مباحث متفرقه کلوپ آمریکایی

پست توسط Ardalan » 13 ژانویه 2010, 10:53

سلام....من همیجو بحثتونو دنبال می کردم...این تیکش به نظرم جالب اومد!
یعنی دو تا سوال واسم پیش اومد:

علی اقا...چرا نباس از جوش استفاده کرد؟یعنی ممکنه جایی اشکالی به وجود بیاره؟
اگزوز مدل پایین یعنی چی؟اگزوز ماشین مدل پایین تر؟
Constipated People Don't Give A Crap
kazem1979
متخصص فنی خودرو
پست: 7066
تاریخ عضویت: 04 مارس 2009, 19:42
محل اقامت: مشهد

Re: مباحث متفرقه کلوپ آمریکایی

پست توسط kazem1979 » 13 ژانویه 2010, 11:09

جوش دادن تو سطح داخلی لوله برامدگی ایجاد میکنه و تو عبور هوا اغتشاش ایجاد میکنه
هرچی سطح داخلی لوله صافتر باشه بهتره
برمیگرده به مبحث ایرودینامیکی
نمایه کاربر
Ardalan
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 879
تاریخ عضویت: 09 اکتبر 2008, 14:06
نوع خودرو: Caminero
محل اقامت: مشهد، اومدی بگو اردل فرفره...میارنت پیش من...!

Re: مباحث متفرقه کلوپ آمریکایی

پست توسط Ardalan » 13 ژانویه 2010, 11:14

مرسی...حالا میشه بگی اگزوز مدل پایین یعنی چی؟
Constipated People Don't Give A Crap
نمایه کاربر
علي هافكلاچ
کاربر ويژه
پست: 13294
تاریخ عضویت: 12 اکتبر 2004, 10:47
نوع خودرو: FormulaSilverBird400
محل اقامت: كرانه ي درياي پارس، شهر باستاني ليان (آفتاب تابان)
تماس:

Re: مباحث متفرقه کلوپ آمریکایی

پست توسط علي هافكلاچ » 13 ژانویه 2010, 23:05

Ardalan نوشته شده:سلام....من همیجو بحثتونو دنبال می کردم...این تیکش به نظرم جالب اومد!
یعنی دو تا سوال واسم پیش اومد:

علی اقا...چرا نباس از جوش استفاده کرد؟یعنی ممکنه جایی اشکالی به وجود بیاره؟
اگزوز مدل پایین یعنی چی؟اگزوز ماشین مدل پایین تر؟
جوش اگه استيل باشه گرون ميشه
اگزز 40 تيكه ميشه
وزنش زياد ميشه
احتمال زنگ زدن و پوسيدن بالا ميره و دوامش كم ميشه
به تميزي لوله ي يكپارچه در نمياد
احتمال شكستن هم داره از محل جوش
دليل آخر هم كه كاظم جون گفت


اگزز مدل پاييني هم عكسشو گذاشتم
به جاي دو منبع يه منبع بزرگ داره كه پشت دفرانسيل قرار ميگيره :smile:
نمایه کاربر
ARm!n
دنده 3
پست: 3409
تاریخ عضویت: 13 نوامبر 2009, 14:56
نوع خودرو: Cadillac seville1977
محل اقامت: تهران

Re: مباحث متفرقه کلوپ آمریکایی

پست توسط ARm!n » 14 ژانویه 2010, 00:00

من یه سرچ کردم چیزی نیافتم
کار منبع اگزوز چیه ؟؟؟ چه بدرد میخوره؟؟؟؟خرابم میشه؟؟؟؟اگه خراب بشه تو پرفورمنس موتور تاثیر داره؟؟؟اگه تو مسیر نباشه که موتور بهتر نفس میکشه
نمایه کاربر
ARm!n
دنده 3
پست: 3409
تاریخ عضویت: 13 نوامبر 2009, 14:56
نوع خودرو: Cadillac seville1977
محل اقامت: تهران

Re: مباحث متفرقه کلوپ آمریکایی

پست توسط ARm!n » 15 ژانویه 2010, 14:38

اینم جواب بدید ثواب دراه ها
لا اقل بگید جوابش رو از کجا میتونم پیدا کنم
armin_seville نوشته شده:من یه سرچ کردم چیزی نیافتم
کار منبع اگزوز چیه ؟؟؟ چه بدرد میخوره؟؟؟؟خرابم میشه؟؟؟؟اگه خراب بشه تو پرفورمنس موتور تاثیر داره؟؟؟اگه تو مسیر نباشه که موتور بهتر نفس میکشه
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی اتومبیلهای آمریکایی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان