..:: سيستم هاي اگزز - Exhaust Systems ::..

مدیران انجمن: آرمين, علي هافكلاچ

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
rezajahanshahi
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 759
تاریخ عضویت: 20 فوریه 2010, 08:27
نوع خودرو: كامارو-پراید

Re: ..:: سيستم هاي اگزز - Exhaust Systems ::..

پست توسط rezajahanshahi » 11 آپریل 2014, 00:55

سلام
دقیقا همچین چیزی لازم هست که فکر کنم بشه از دریچه گاز پراید هم استفاده کرد
نمایه کاربر
1362
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 251
تاریخ عضویت: 16 ژوئن 2005, 04:24
نوع خودرو: Camaro 77 V8
محل اقامت: تهران

Re: ..:: سيستم هاي اگزز - Exhaust Systems ::..

پست توسط 1362 » 11 آپریل 2014, 02:56

رضا جان منم فکر کنم دریچه گاز پراید خوب باشه ، بشرطیکه حرارت گازهای خروجی استپر موتور و خراب نکنه
شاد و پیروز باشید
علي ميرزايي
هوتن 32
شروع حركت
پست: 22
تاریخ عضویت: 09 می 2012, 16:10
نوع خودرو: mach1,impala.mont
محل اقامت: تهران پارس

Re: ..:: سيستم هاي اگزز - Exhaust Systems ::..

پست توسط هوتن 32 » 17 آپریل 2014, 21:17

سلام دوستان بازم به راهنماییتون نیاز دارم
موتور ۳۵۰ ایمپالا.هدرز روش بسته شده کاربرات ۴ دهنه ادل بروک سوپاپ بزرگ.
بردم اگزوز سازی از اخر هدرز تا زیر گیربکس لوله ۴ گذاشته بعدش دو تامنبع شورولتی.
دیروز ماشینو زدم رو چال دیدم از بعد منبع یه طرف لوله ۵ گذاشته یه طرف ۴.
بین دو لول قبل منبع رابطم هست.حالا صدای ماشین درجا تا ۲۰۰۰ عالیه بالای این دور صدا بی کیفیت و زیاد میشه مثه تراکتور.
تا ته که پر می کنی تبدیل میشه به ناله.
سوال چون طول ماشین زیاده یه جفت منبع دیگه نمیخواد؟
چی کار کنم تو دور بالا صداش کمتر بشه؟
از بعد منبع لوله چند بزارم؟
ممنون :hb:
نمایه کاربر
rezajahanshahi
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 759
تاریخ عضویت: 20 فوریه 2010, 08:27
نوع خودرو: كامارو-پراید

Re: ..:: سيستم هاي اگزز - Exhaust Systems ::..

پست توسط rezajahanshahi » 18 آپریل 2014, 00:54

هوتن 32 نوشته شده:سلام دوستان بازم به راهنماییتون نیاز دارم
موتور ۳۵۰ ایمپالا.هدرز روش بسته شده کاربرات ۴ دهنه ادل بروک سوپاپ بزرگ.
بردم اگزوز سازی از اخر هدرز تا زیر گیربکس لوله ۴ گذاشته بعدش دو تامنبع شورولتی.
دیروز ماشینو زدم رو چال دیدم از بعد منبع یه طرف لوله ۵ گذاشته یه طرف ۴.
بین دو لول قبل منبع رابطم هست.حالا صدای ماشین درجا تا ۲۰۰۰ عالیه بالای این دور صدا بی کیفیت و زیاد میشه مثه تراکتور.
تا ته که پر می کنی تبدیل میشه به ناله.
سوال چون طول ماشین زیاده یه جفت منبع دیگه نمیخواد؟
چی کار کنم تو دور بالا صداش کمتر بشه؟
از بعد منبع لوله چند بزارم؟
ممنون :hb:
سلام
قطر لوله بیش از حد زیاد هست و افت فشار پشت اگزوز دارید بهترین کار به نظر من این هست که قطر لوله را به 2 نهایتا 2.5 تغیر بدین و از منبع کتابی نوا استفاده کنید البته برای صدای باکیفیت توی دور بالا بهتره فاصله منبع ها از کلکتور هدرز زیاد باشه و قیل از دف قرار بگیرند
قطر لوله بعد از منبع 2.5
موفق باشید
H03!N
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 269
تاریخ عضویت: 29 ژوئن 2013, 19:27
نوع خودرو: Peogeut 405 GLX
محل اقامت: Iran

Re: ..:: سيستم هاي اگزز - Exhaust Systems ::..

پست توسط H03!N » 20 می 2014, 23:48

سلام
قطر لوله بیش از حد زیاد هست و افت فشار پشت اگزوز دارید بهترین کار به نظر من این هست که قطر لوله را به 2 نهایتا 2.5 تغیر بدین و از منبع کتابی نوا استفاده کنید البته برای صدای باکیفیت توی دور بالا بهتره فاصله منبع ها از کلکتور هدرز زیاد باشه و قیل از دف قرار بگیرند
قطر لوله بعد از منبع 2.5
موفق باشید
سلام

یه راهنمایی میخوام خودم تا جاهایی پیش رفتم فقط برای عملی کردن میخوام نهاییش کنم :

ماشین کاپریس 77 موتور 350 بدون هدرز موتور استاندارد
از بعد از چدنی اگزوز میخوام 2 تا لوله از هر طرف بکشم تا زیر کف پایی عقب ( بدون منبع وسط ) بعد اونجا 2 تا منبع بزارم جایی که خودش الان فابریکی یدونه سرف شاگرد داره خلاصه 2 طرف یه کمنبع مناسب بزارم و خروجی رو بدم بعد از دف و نبرمش تا آخر بعد از دف به سمت گلگیر سرشو بدم پایین .

حالا مشکل کار اینجاست :

نظر من اینه بعد از چدنی اگزوز که فکر کنم لوله 2 اینچی ( نهایتن 2.25 هست ) باشه رو ادامه بدم تا منبع بعد از منبع هم همون سایز لوله بره تا بدع دف
مسئله مهم اینه که آیا سایز 2.25 یا 2 مناسب هست ؟
منبع چه ماشینی بندازم ؟؟؟؟؟ هر ماشینی یه ایرادی داره خسته شدم مال نوا هم یکی از دوستان پینشهاد میده ولی نمیدونم از کجا پیدا کنم و چند تومن هست ؟

هدف هم از این کار باز شدن نفس ماشین و کم شدن مصرف و صدای قل قل در آمدن از اگزوز ! اهل مسابقه نیستم ماشین زیره پایی هست استفاده استاندارد .

یک مدل دیگه هم تو نظر دارم برای زمانی که موقع اجرا ددیم پولم نمیرسه این مدل پیاده سازی کنم :

سلندر های چپ و راست به صورت T به هم وصل شدن :( اینو به صورت Y به هم وصل کنم ولی بعد از Y قطر لوله رو بکنم 5 اینچ بعد بره تا منبع عقب جای فابریکش بعد لوله 5 رو ادامه بدم واسه عقب بعد از دف .

نظریه دوستان چیه لطفا کمک کنید .

مرسی .

-- 30 اردیبهشت 1393, 00:23 --
سلام
قطر لوله بیش از حد زیاد هست و افت فشار پشت اگزوز دارید بهترین کار به نظر من این هست که قطر لوله را به 2 نهایتا 2.5 تغیر بدین و از منبع کتابی نوا استفاده کنید البته برای صدای باکیفیت توی دور بالا بهتره فاصله منبع ها از کلکتور هدرز زیاد باشه و قیل از دف قرار بگیرند
قطر لوله بعد از منبع 2.5
موفق باشید
سلام

یه راهنمایی میخوام خودم تا جاهایی پیش رفتم فقط برای عملی کردن میخوام نهاییش کنم :

ماشین کاپریس 77 موتور 350 بدون هدرز موتور استاندارد
از بعد از چدنی اگزوز میخوام 2 تا لوله از هر طرف بکشم تا زیر کف پایی عقب ( بدون منبع وسط ) بعد اونجا 2 تا منبع بزارم جایی که خودش الان فابریکی یدونه طرف شاگرد داره خلاصه 2 طرف یه نوع منبع مناسب بزارم و خروجی رو بدم بعد از دف و تا آخر پشت سپر نبرمش بعد از دف به سمت گلگیر سرشو بدم پایین .
مثل این : http://img.ca.cars.cozot.com/pics/ca/20 ... 052125.jpg


حالا مشکل کار اینجاست :

نظر من اینه بعد از چدنی اگزوز که فکر کنم لوله 2 اینچی ( نهایتن 2.25 هست ) باشه رو ادامه بدم تا منبع بعد از منبع هم همون سایز لوله بره تا بعد دف
مسئله مهم اینه که آیا سایز 2.25 یا 2 مناسب هست ؟ برای 4 سیلندر هر طرف ؟
منبع چه ماشینی بندازم ؟؟؟؟؟ هر ماشینی یه ایرادی داره خسته شدم مال نوا هم یکی از دوستان پینشهاد میده ولی نمیدونم از کجا پیدا کنم و چند تومن هست ؟

هدف هم از این کار باز شدن نفس ماشین و کم شدن مصرف و صدای قل قل در آمدن از اگزوز ، اهل مسابقه نیستم ماشین زیره پایی هست استفاده استاندارد .

یک مدل دیگه هم تو نظر دارم برای زمانی که موقع اجرا ددیم پولم نمیرسه این مدل پیاده سازی کنم :

سیلندر های چپ و راست به صورت T به هم وصل شدن در حال حاضر :( اینو به صورت Y به هم وصل کنم ولی بعد از Y قطر لوله رو بکنم 5 اینچ بعد بره تا منبع عقب جای فابریکش بعد لوله 5 رو ادامه بدم واسه عقب بعد از دف .

نظریه دوستان چیه لطفا کمک کنید .

مرسی .
نمایه کاربر
HD_121
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 754
تاریخ عضویت: 16 نوامبر 2012, 13:37
نوع خودرو: Buick-Pride
محل اقامت: تبرستان_آمل

Re: ..:: سيستم هاي اگزز - Exhaust Systems ::..

پست توسط HD_121 » 22 می 2014, 08:06

داداش میدونی لوله 5 اینچی چقدره؟؟! در این مورد اصلا فکرشو نکن.
منبع کتابی نوا اکثرا استفاده میکنن. منم همین کارو تو برنامم دارم.
احتمالا باید یه لوله 2اینچی از کلکتور بیاد وارد منبع ها بشه و 2.5 بره تا آخر.
ماهی لب بسته را غصه ی قلاب نیست...
حسن هستم
my buick http://tt.tuningtalk.com/forum/viewtopi ... 57&t=91960
572
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 224
تاریخ عضویت: 15 می 2013, 21:28
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: ..:: سيستم هاي اگزز - Exhaust Systems ::..

پست توسط 572 » 22 می 2014, 08:55

افزايش قطر بعد منبع كاهش راندامان هست
H03!N
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 269
تاریخ عضویت: 29 ژوئن 2013, 19:27
نوع خودرو: Peogeut 405 GLX
محل اقامت: Iran

Re: ..:: سيستم هاي اگزز - Exhaust Systems ::..

پست توسط H03!N » 22 می 2014, 12:10

572 نوشته شده:افزايش قطر بعد منبع كاهش راندامان هست
یه اشتباه لپی فکر کنم انجام دادم

چدنی اگزوز یا 2 اینچ هست یا 2.25 بعد وقتی توسط Y وصل بشن باید بعد از Y حتما 2 برابر بشه لوله وگر نه گلوگاه خیلی شدیدی ایجاد میکنه حالا من به خاطر اینکه 2 لول رو به هر کسی گفتم انجام بده بالای 500 تا 1 تومن قیمت داده میخوام کنسل کنم و مدل تک لول بدون منبع وسط درست کنم که میشه 2 تا لوله Y به هم وصل میشن و فرضا 2 تا 2 اینچی هستن بعد از Y میکنمش 4 اینچ میره تو منبع عقب که نمیدونم حالا چه منبعی بزارم چون 8 تا سیلندر میره تو این بدونه بعد از منبع هم که همون 4 اینچ رو میدم بره تا عقب همین .
H03!N
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 269
تاریخ عضویت: 29 ژوئن 2013, 19:27
نوع خودرو: Peogeut 405 GLX
محل اقامت: Iran

Re: ..:: سيستم هاي اگزز - Exhaust Systems ::..

پست توسط H03!N » 24 می 2014, 17:33

ماشالا خیلی فعال هستید !

منبع عقب بیوک خریدم پارس اگزوز

میخوام برم اگزوز سارزی بگم 4 سیلندر چپ و راست رو به صورت موازی و Y شکل به هم وصل کنه چون الان حالت 90 درجه بهم وصلن !!!! ( T ) بعد از Y هم میگم که یک لوله با قطر 2 برابر لوله قبل Y بکشه تا منبع بیوک پارس اگزوز . که فکر کنم یا لوله 4 میشه یا 4.5

بعد ورودی منبع رو هنوز اندازه نزدم ببینم چنده ولی فکر کنم 99% کمتر از 4 هست و باید بگم لوله رو در بیاره از ورودی انباری اگزوز با یک لوله 4 عوض کنه و جوش بده و بعد خروجیه منبع بیوک 2 تا هست ! باید بدم اینی که سمت ورودی هست رو کور کنه و خروجی اون طرفی که میره به سمت عقب ماشین هم بدم باز لولشو در بیاره با 4 عوض کنه بکشه تا پشت سپر .

خوب تا شروع به کار نکردم اگر کسی پیشنهادی چیزی داره بگه ممنون میشم .

http://img.overpic.net/images/f/1/7/xf1 ... 9cmvrt.jpg

بدلیل اینکه زیره کاپریس میره نیاز به کور کردن یکی از خروجی ها هست ...

منبع وسط هم که نمیزارم راحت و پاکیزه .
نمایه کاربر
cyrus_the_great
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 371
تاریخ عضویت: 24 آگوست 2009, 02:02
نوع خودرو: Pontiac GP
محل اقامت: Bandar Abbas

Re: ..:: سيستم هاي اگزز - Exhaust Systems ::..

پست توسط cyrus_the_great » 21 سپتامبر 2014, 12:13

ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی اتومبیلهای آمریکایی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 4 مهمان