سیستم تعلیق و زیربندی اتومبیلهای GM

مدیران انجمن: علي هافكلاچ, آرمين

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
mj1980
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 463
تاریخ عضویت: 17 فوریه 2013, 18:03

Re: سیستم تعلیق و زیربندی اتومبیلهای GM

پست توسط mj1980 » 01 اکتبر 2015, 23:48

تا جایی هم که بنده میدونم فنر بندی فابریک نرمی خوبی داره و شنیدم کمکهای عقب فابریک گازی روغنی و جلو هم فقط روغنی هست.
البته جلو رو که مطمین هستم چون یه فابریکش رو شکافتم و داخلش رو دیدم.
اما یه باور به نظر من غلط باعث شده تا این تعلیق این ماشینها دستکاری بشن و روی فنرهای جلو بوش بزارن تا بیاد بالا.
این به شدت ماشین رو خشک میکنه.
فنرهای شمش هم که خود به خود کمی خشکی دارن ولی اونها رو هم میکوبن و باد میندازن و این باز تعلیق رو خشکتر میکنه.
در کل بیوک کمی نرمتر از نوا هست.
نمایه کاربر
عشق بیوک
دنده 1
پست: 1266
تاریخ عضویت: 02 دسامبر 2010, 14:48
نوع خودرو: دوچرخه
محل اقامت: Rasht

Re: سیستم تعلیق و زیربندی اتومبیلهای GM

پست توسط عشق بیوک » 02 اکتبر 2015, 22:20

محمد جان من بیوک داشتم عقبش پرت پیشد بالا موقع دست انداز اما نوا خیلی بهتر از اونه.اما کلا وقتی میبینم ماشینی مثل L90 که همه از خشکیش میگن از مال من نرم تره یا 405 دیگه حال آدم گرفته میشه.
کوچیک همه پیمان هستم
viewtopic.php?f=157&t=98865&p=3333881#p3333881
Reza rock
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 117
تاریخ عضویت: 31 مارس 2012, 03:55
نوع خودرو: Chevrolet nova 1979
محل اقامت: آبادان

Re: سیستم تعلیق و زیربندی اتومبیلهای GM

پست توسط Reza rock » 03 اکتبر 2015, 12:04

کمک های گازی که در نوا هست به اصطلاح همون گازی روغنی هستن....چون همین کمک های گازی ای سی دلکو هم که بشکافی توشون روغن هست.

همون طور که دوستان فرمودند متاسفانه بعضی از ماشینا برای بالا بردن ارتفاع میان از منجید استفاده میکنن که همین امر موجب خشک شدن سیستم تعلیق میشه.
پیمان جان سیستم تعلیق نوا بیوکم یکیه که احتمالا مال بیوک شما مشکل داشته که پرت میشده...
من یک بار فنر های عقب ماشین عاموم رو دادم بادگیری که متاسفانه دیگه نرمی قبلش رو نداشت!!! مجبور شدیم فنر هارو تعویض کردیم.


یه مورد دیگه ام که هست نوا گیریس خور های نسبتا زیادی داره...سر سیبک ها...چپقی ها...اگه اشتباه نکنم بغل شاسی هم گیریس خور داره...اینا رو اگه مرتب گریس کاری کرد نرم تر میشه.
راستی روی خوده محور کلاچ که به دوشاخه کلاچم وصل میشه و یه سر دیگه ش به بلوک موتور اونم گیریس خور داره که اگه رسیدگی بشه کلاچ نرم تر عمل میکنه. چهار شاخه گاردنم گیریس خور داره. :grin:
ONLY NOVA SS
فرزاد
Reza rock
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 117
تاریخ عضویت: 31 مارس 2012, 03:55
نوع خودرو: Chevrolet nova 1979
محل اقامت: آبادان

Re: سیستم تعلیق و زیربندی اتومبیلهای GM

پست توسط Reza rock » 03 اکتبر 2015, 12:15

شما رشت زندگی میکنی پیمان جان...با توجه به اب و هوای رشت که رطوبتی احتمال داره که همین امر توی خشکی ماشین شما تاثیر گذاشته...پیشنهاد میکنم اگه میتونی مقداری گازوییل توی ظرف شیشه شور ها بریز و زیر ماشینو کاملا گازوییل بپاش...روی لاستیک و بوش فنر های عقب...بوش طبق های جلو...یا حتی رو خوده فنر شمش ها هم بپاش قطعا بی تاثیر نیست داداش.
ONLY NOVA SS
فرزاد
نمایه کاربر
عشق بیوک
دنده 1
پست: 1266
تاریخ عضویت: 02 دسامبر 2010, 14:48
نوع خودرو: دوچرخه
محل اقامت: Rasht

Re: سیستم تعلیق و زیربندی اتومبیلهای GM

پست توسط عشق بیوک » 03 اکتبر 2015, 14:23

رضا جان سلام.ممنونم از این که وقت گذاشتی و تجربیاتت رو در اختیارمون گذاشتی.والله یه بار فنر شمش هارو گازوئیل شور کردم بگفته یکی از عزیزان اما تفاوتی حس نکردم.در مورد آب و هوای رشت درسته من چندی پیش با ماشینم رفتم تا تهران و تو شهر تهران که میچرخیدیم احساس میکردم ماشین نرم تر شده.یکی از دوستان پیکان داره که ماشینش خیلی نرمه و تو موج ها بازی میکنه بطوریکه چاله ها رو خیلی کم تو ماشین حس میکنید.وقتی به جلو بندی ساز گفتم بهم گفت تعادلی که نوا داره پیکانم سر پیچ ها داره؟ راهی که نوا میره رو پیکانم میره؟ گفت میشه نرم ترش بکنی اما از حالت استاندارد خارج میشه.
کوچیک همه پیمان هستم
viewtopic.php?f=157&t=98865&p=3333881#p3333881
Reza rock
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 117
تاریخ عضویت: 31 مارس 2012, 03:55
نوع خودرو: Chevrolet nova 1979
محل اقامت: آبادان

Re: سیستم تعلیق و زیربندی اتومبیلهای GM

پست توسط Reza rock » 03 اکتبر 2015, 22:43

عشق بیوک نوشته شده:رضا جان سلام.ممنونم از این که وقت گذاشتی و تجربیاتت رو در اختیارمون گذاشتی.والله یه بار فنر شمش هارو گازوئیل شور کردم بگفته یکی از عزیزان اما تفاوتی حس نکردم.در مورد آب و هوای رشت درسته من چندی پیش با ماشینم رفتم تا تهران و تو شهر تهران که میچرخیدیم احساس میکردم ماشین نرم تر شده.یکی از دوستان پیکان داره که ماشینش خیلی نرمه و تو موج ها بازی میکنه بطوریکه چاله ها رو خیلی کم تو ماشین حس میکنید.وقتی به جلو بندی ساز گفتم بهم گفت تعادلی که نوا داره پیکانم سر پیچ ها داره؟ راهی که نوا میره رو پیکانم میره؟ گفت میشه نرم ترش بکنی اما از حالت استاندارد خارج میشه.
خواهش میکنم داداش. پیکان اگه کمک هاش از حالت خودش خارج بشه و یا اصطلاحا ول کرده باشه باعث میشه که ماشین بیش از حد نرم بشه...
ولی در مورد نوا بیوک دو سر فنر شمش ها بوش لاستیکی میخوره...که توجه به سن این ماشینا احتمال جویدگی وجود داره..اگه اونا نو بشن یه مقداری هم پشت ماشین میاد بالاتر.. در کل اگه بوش ها سالم باشن...فنر هات در حالت استاندارد باشن...کمک ها سالم باشه نباید ماشین خشک باشه.
یه چیزه دیگه اام که حالا یادم اومد نوای یکی از دوستان به تعداد فنر های شمش عقب اضاف کرده..یعنی تعدادشون رو بیشتر کرده که تا جایی که یادمه خیلی خیلی پشتش ماشین خشک شده بود جوری که اگه رو سپر عقب مینشستی ماشین اصن تکونم نمیخورد!!!!
امیدوارم زودتر مشکل ماشینت حل بشه.
ONLY NOVA SS
فرزاد
نمایه کاربر
عشق بیوک
دنده 1
پست: 1266
تاریخ عضویت: 02 دسامبر 2010, 14:48
نوع خودرو: دوچرخه
محل اقامت: Rasht

Re: سیستم تعلیق و زیربندی اتومبیلهای GM

پست توسط عشق بیوک » 03 اکتبر 2015, 23:12

رضا جان پیکان های مدل پایین که کمک های انگلیسی دارن اگه سالم باشن نرمی قابل قبولی دارن.البته یه چیز سلیقه ای هم هست خیلی ها ماشین منو سوار میشن میگن خوبه نرمه.نمیدونم والله.
کوچیک همه پیمان هستم
viewtopic.php?f=157&t=98865&p=3333881#p3333881
نمایه کاربر
جنوبي
فعال کلوپ 206
پست: 3641
تاریخ عضویت: 22 سپتامبر 2008, 01:04
نوع خودرو: chevy caprice,206T6
محل اقامت: بوشهر

Re: سیستم تعلیق و زیربندی اتومبیلهای GM

پست توسط جنوبي » 07 اکتبر 2015, 20:15

خشکی ماشین به نظر من بیشتر از خرابی و دستکاری فنر حادث میشه تا کمک.
برای نوا و بیوک که فنر شمش دارند بعد از چند سال که فنر خسته شد باعث میشه ته ماشین بخوابه.
برای رفعش دو تا کار قبلا انجام میشد یکی باد گیری فنر یکی هم اضافه کردن فنر .این دومی بیشتر برای ماشینایی بود که صاحبش عیالوار بود .چون همین ماشینا هم اگر وزن زیادی عقبشون باشه تازه عملکردشون عادی میشه.
هر دوش هم باعث میشه عقب ماشین خشک بشه و مثل وانت که بار توش نباشه تو دست انداز بپره بالا.
خرابی بوش های دو سر فنر تاثیری تو نرمی و خشکی ندارند .بیشتر صدا و لرزش تعلیق را کنترل می کنند.
نمایه کاربر
GM2014
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 138
تاریخ عضویت: 13 اکتبر 2014, 12:30
نوع خودرو: Chevy Impala 77
محل اقامت: Somewhere

Re: سیستم تعلیق و زیربندی اتومبیلهای GM

پست توسط GM2014 » 08 اکتبر 2015, 01:37

جنوبي نوشته شده:خشکی ماشین به نظر من بیشتر از خرابی و دستکاری فنر حادث میشه تا کمک.
برای نوا و بیوک که فنر شمش دارند بعد از چند سال که فنر خسته شد باعث میشه ته ماشین بخوابه.
برای رفعش دو تا کار قبلا انجام میشد یکی باد گیری فنر یکی هم اضافه کردن فنر .این دومی بیشتر برای ماشینایی بود که صاحبش عیالوار بود .چون همین ماشینا هم اگر وزن زیادی عقبشون باشه تازه عملکردشون عادی میشه.
هر دوش هم باعث میشه عقب ماشین خشک بشه و مثل وانت که بار توش نباشه تو دست انداز بپره بالا.
خرابی بوش های دو سر فنر تاثیری تو نرمی و خشکی ندارند .بیشتر صدا و لرزش تعلیق را کنترل می کنند.
دقیقا همینطوره.طبق تحقیقات میدانی :smile: که تو این چند وقت انجام دادم کلا مواردی مثل لاستیک اتاق و بعضی بوش ها و ضربه گیر ها صرفا یه مقداری لرزش و سر و صدا رو ازبین می برند و حتی کمک هم اغلب اگه خراب بشه ماشین بیش از حد نرم میشه و حرکت های طولی و عرضی ماشین شدید تر میشه. علت اصلی مشکل اغلب خودروهای امریکایی با سن بالا فنر هست حالا چه لول و چه تخت. به علت وزن بالای این ماشینا و به خصوص وزن زیاد موتور، در دراز مدت سبب خستگی فنرها میشه که به هیچ وجه و با هیچ روشی (گذاشتن اسپیسر، منجید، جوش دادن یه نیم دور فنر) درست نمیشه و حتی علاوه بر خشک تر شدن، نویز و سر صدای بیشتری هم تولید می کند و صرفا ارتفاع ماشین زیاد می شود. پس نو کردن فنرهای جلو و عقب در کنار کمک های سالم چاره کار است. دیروز فنر لول جلو و عقب نوی فابریک برای کاپریس قیمت کردم بین 250 تا 300 قیمت دادن که خیلی گرون هست :cry:
mj1980
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 463
تاریخ عضویت: 17 فوریه 2013, 18:03

Re: سیستم تعلیق و زیربندی اتومبیلهای GM

پست توسط mj1980 » 10 اکتبر 2015, 19:23

تازه اگر فنر سندبلاست شده و رنگ شده بهتون ندن!
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی اتومبیلهای آمریکایی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان