تقویت موتور 6 سیلندر شورلت نوا

مدیران انجمن: علي هافكلاچ, آرمين

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
soheil33
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 94
تاریخ عضویت: 17 دسامبر 2009, 15:33
Has thanked: 0
Been thanked: 0

تقویت موتور 6 سیلندر شورلت نوا

پست توسط soheil33 » 27 سپتامبر 2010, 10:39

دوستان و اساتید هر گونه نظر و پیشنهاد در مورد تقویت موتور 6 سیلندر که روی شورلت نوا ایمپالا شورلت وانت و بلیزر هست
اینجا مطرح کنین تا ایشالا با کمک همدیگه بتونیم بهترین بهره رو از این موتور بگیریم
ضمنا هر کسی میتونه تجربیاتی که روی این موتور رو داشته بگه
تا تمامی دوستان ازش استفاده کنن
نمایه کاربر
soheil33
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 94
تاریخ عضویت: 17 دسامبر 2009, 15:33
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تقویت موتور 6 سیلندر شورلت نوا

پست توسط soheil33 » 27 سپتامبر 2010, 10:56

من شورلت نوا دارم
میخوام تا آخر سال موتورشو خودم بریزم زمین
و تمام قسمتاشو آپدیت کنم
تا الان پروانه رو حذف کردم و به جاش فن برقی گذاشتم
2 تا فن پراید با قابش
توصیه میکنم حتما از اون کتابی هاش بخرین تا اذیت نشین
ماشین در کل بی صدا میشه
مثل ماکسیما
نمایه کاربر
soheil33
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 94
تاریخ عضویت: 17 دسامبر 2009, 15:33
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تقویت موتور 6 سیلندر شورلت نوا

پست توسط soheil33 » 27 سپتامبر 2010, 11:04

سوال اصلی در مورد کوچک کردن محفظه احتراقه
که باید سیلندر کف تراشی بشه یا سر سیلندر
و اندازه ی کف تراشی
نسبت تراکم موتور 250 شورلت 1 به 7 هستش
که اینو میخوام به 1 به 9 یا 1 به 10 تغییرش بدم
ahmad00
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 583
تاریخ عضویت: 05 مارس 2010, 23:22
نوع خودرو: یک جفت کفش فرسودهS42
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تقویت موتور 6 سیلندر شورلت نوا

پست توسط ahmad00 » 28 سپتامبر 2010, 09:15

ابلفض :(
جالبه.
ادامه بدین.......
برای سلامتی استاد شجریان دعا کنید.
نمایه کاربر
behrooz_charger
روحش شاد
پست: 676
تاریخ عضویت: 05 اکتبر 2008, 18:30
نوع خودرو: پیکان دولوکس
محل اقامت: جهنم آسفالت
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تقویت موتور 6 سیلندر شورلت نوا

پست توسط behrooz_charger » 28 سپتامبر 2010, 10:16

مطلقاً سرسیلندر رو کف تراشی نکنین. موتور ماشین تبدیل میشه به سرطان.
نمایه کاربر
fightman22
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 254
تاریخ عضویت: 10 دسامبر 2009, 10:20
نوع خودرو: بیوک68-نوا 65-رانا
محل اقامت: شیراز
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تقویت موتور 6 سیلندر شورلت نوا

پست توسط fightman22 » 28 سپتامبر 2010, 10:23

behrooz_charger نوشته شده:مطلقاً سرسیلندر رو کف تراشی نکنین. موتور ماشین تبدیل میشه به سرطان.
موافقم شدیدا!
بنزین سوپر بزن ماشینت حال میاد حالش...
نمایه کاربر
ehsan908
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 173
تاریخ عضویت: 10 ژولای 2010, 00:41
نوع خودرو: 206A
محل اقامت: TT
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تقویت موتور 6 سیلندر شورلت نوا

پست توسط ehsan908 » 28 سپتامبر 2010, 10:42

تراکم که بره بالا موتور بیشتر داغ میکنه.سیستم خنک کاری این موتور برا اون تراکم طراحی شده.فکر کنم موتورو خراب کنه.
نمایه کاربر
burt munro
دنده 1
پست: 1386
تاریخ عضویت: 21 نوامبر 2009, 20:54
نوع خودرو: اژدر های پرفرمنس /m\
محل اقامت: '̿'̿ ̿\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿ ...........▌........ ........../ \........
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تقویت موتور 6 سیلندر شورلت نوا

پست توسط burt munro » 28 سپتامبر 2010, 13:11

با تحقیقات و حساب کتاب کردن خیلی از دوستان اینجا و جاهای دیگه دیدن بهتر و بصرفه تره که ییک موتور v8 350 بندازی رو ماشین که عین هلو سر میخوره تو.
'̿'̿ ̿\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
.........\/........
این هم شد امضا؟؟!!!چیش موند!!
نمایه کاربر
soheil33
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 94
تاریخ عضویت: 17 دسامبر 2009, 15:33
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تقویت موتور 6 سیلندر شورلت نوا

پست توسط soheil33 » 29 سپتامبر 2010, 13:51

دوستان دلیل خاصی دارین که میگین سر سیلندر نره کف تراشی
الان که به ماشین فن برقی دوبل زدم خیلی خوب ماشین خنک میشه 60 70 ثانیه ماشین کار میکنه بعد 20 ثانیه فن کار میکنه
البته وقتی موتو گرمه
دیروز 3 شنبه با ماشینم یه سفر رفتم
لا مصب انگاری موتور خاموش بود
این تیکش برا همتون میچسبه
مصرف ماشین فوق العلاده پایین اومده چیزی حدود 2 تا 3 لیتر در 100 کیلومتر

راستی این رو بگم
که فکر میکنم اکثرا میدونین
سر سیلندر بیوک و نوا تقریبا از لحاظ ساختاری شبیه همه با تفاوت در تعداد سیلندر در هر سر سیلندر
سوپاپ هاشون هم یکیه
طرز چینش سوپاپ ها هم همون طوریه
نسبت تراکم بیوک 1 به 8.5
مال شورلت 1 به 7
قطر پیستون شورلت 98 میلیمتر
مال بیوک 101
کادیلاک 103
نسبت تراکم کادیلاک هم 1 به 8

راریاتور شورلت های اتومات و بیوک 4 چشم هست
از نظر خنک کاری هم مشکلی نداریم
مخصوصا که الان فن برقیه
شتاب ماشین هم زیاد شده


من هم قبلا یعنی 1 ماه پیش رفتم موتور بیوک بندازم روش
ولی الان 100% مخالفم
دلیل هام هم منطقیه
1 موتور بیوک پر مصرفه
2 اصطحلاک بالایی داره
3 هزینه ی تعمیراتش بالاست
کافیه یا بازم بگم

از همه مهمتر موارد قانونی موتور 8 برا شورلت 6 هستش
شما حساب کن 70 تا به بیوک بنزین بزن و 70 تا به شورلت
کدوم بیشتر برات راه میره
فشاری که میتونی به شورلت بیاری خیلی بیشتر از بیوکه
1 دلیل مگم قانع نشدین باز هم میگم
شورلت موتور خطی داره
7 تا یاتاق ثابت برا 6 سیلندر و 115 اسب
بیوک موتور ش 5 تا یاتاق داره برا 8 سیلندر و 165 اسب
جنس یاتاق و میل لنگ هم که میدونین یکیه همینطور موتور
هر سیلندر شورلت19.16 اسب بخار تولید میکنه که هر سیلندر 683.3 سانتیمتر مکعبه
هر سیلندر بیوک 20.62 اسب تولید میکنه که هر سیلندر اون 712.5 سانتیمتر مکعبه
با این تفاوت که اگر هر سیلندر شورلت به اندازه بیوک حجم داشت هر سیلندر شورلت 19.97 اسب قدرت تولید میکرد
منتها باز هم برتری شورلت نسبت به بیوک اینه که
دسته شاتون شورلت بلند تره که باعث میشه اصطکاک بین سیلندر و رینگ های پیستون بیشتر تقسیم بشه
دوستان نظر بدین
نمایه کاربر
ABC
مدیر بازار و مشاوره ی خرید خودرو
پست: 5245
تاریخ عضویت: 18 سپتامبر 2009, 15:29
نوع خودرو: سری 4
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تقویت موتور 6 سیلندر شورلت نوا

پست توسط ABC » 29 سپتامبر 2010, 21:58

استفاده از سوپر شارژر كه روي موتوراي GM ميبندن بايد خوب جواب بده
Simple past,simply past. Screw it all
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی اتومبیلهای آمریکایی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان