نصب فن برقی

مدیران انجمن: آرمين, علي هافكلاچ

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
H03!N
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 269
تاریخ عضویت: 29 ژوئن 2013, 19:27
نوع خودرو: Peogeut 405 GLX
محل اقامت: Iran

Re: نصب فن برقی

پست توسط H03!N » 10 آگوست 2015, 16:35

http://img.overpic.net/images/g/a/z/xga ... i9dxo1.jpg

دوستان چنین فنی بخوام از کجا میتونم پیدا کنم و مال چه چیزی هست ؟

ممنون .
biuck iran
دنده 1
پست: 1311
تاریخ عضویت: 14 آپریل 2011, 14:07
نوع خودرو: GTI 6
محل اقامت: همدان

Re: نصب فن برقی

پست توسط biuck iran » 26 آگوست 2015, 11:07

حسین جان این فن رو باید از سایت بخری ولی گرون درمیاد .
بهترین راه فن ماکسیما و آزرا هست که جواب این موتور های گردن کلفت امریکائی رو میده . ازرا تک فن هست و ماکسیما جفت . دینامت رو هم باید 90 آمپر به بالا بذاری
تمام اتومبیل های پولدارها رو دوست دارم
H03!N
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 269
تاریخ عضویت: 29 ژوئن 2013, 19:27
نوع خودرو: Peogeut 405 GLX
محل اقامت: Iran

Re: نصب فن برقی

پست توسط H03!N » 26 آگوست 2015, 14:48

biuck iran نوشته شده:حسین جان این فن رو باید از سایت بخری ولی گرون درمیاد .
بهترین راه فن ماکسیما و آزرا هست که جواب این موتور های گردن کلفت امریکائی رو میده . ازرا تک فن هست و ماکسیما جفت . دینامت رو هم باید 90 آمپر به بالا بذاری
اره میدونم از سایت به خاطره گرون در اومدن بیخیالش شدم چون به هر حال اگر داخل کشور پیدا بشه خیلی خیلی مناسب تر هست ...
فنهای ماشین هایی که گفتی خیلی گرون هستن دنبال راه های ارزون تر هستم ولی تا الان آماری که جمع کردم اینه که فن های یونیورسال اکثرا کوچیک و یا متوسط هستن و همشون قابلیت جا به جایی هوای خیلی کمی دارن و اصلا واسه من کاربردی ندارن ، البته یکی از دوستان گفت اینهایی که کولر کارن از این فن ها در اندازه ها و ... مختلف دارن ولی هنوز فرصت نکردم یک نفر این کاره پیدا کنم برم سراغش

دینام هم اره میدونم دینام فابریک هم بد لوازم هست هم 55 تا 60 آمپر هستن کافیه یه چیزیشم تو جاده خراب بشه شارژ نکنه عملا موندی تو بیابون خدا !
دبنام فعلا در نظر دارم Valeo با ظرفیت 90 آمپر بخرم ولی دنبال 110 آلمانی هستم شما آمار داری از کجا میشه تهیه کرد ؟

رفیقم تهران اوراقی داره به تمام همکاراش زنگ زد دیروز و نتیجه شد : اصلا 110 نداره هیچ کس حالا نمیدونم از کجا پیدا کنم البته تو شهر خودم یکی از کاسب ها پارسال رفتم پیشش گفت 110 واست میارم ولی یادم نیست چند میگفت باید دوباره برم سراغش

در مورد فن یه مطلبی هست هیچ کجای ایران نمیتونی این اطلاعات رو گیر بیاری من اینجا میگم ، مهم ترین اطلاعات در انتخاب فن این موضوع هست .

برای موتور های زیر این مقدار جابجایی هوا لازمه :
4 سیلندر 1250 CFM
6 سیلندر 2000 CFM
8 سیلندر 2500 CFM
که برای موتور های 8 سیلندر معمولی و کم حجم 2500 نیازه ولی برای 5 لیتر حجم و بیشتر حداقل 2800 تا نیاز هست

آماری که من دارم 2 عدد فن پراید که شما خودت درست کردی واسه ماشینت و دیدم چند وقت پیش واسه فروش گزاشتیش اونها هر کدوم 1100 CFM به زور قدرت دارن و 2 تاشون میشه 2000 الی 2200 که برای 6 سیلندر کافی و مناسب هست ولی واسه بیوک من و شما یا هر 8 سیلندری که 305 و 350 باشه این 2 فن خیلی کم میارن
من محاسبه ای که کردم اینه :
1 فن پراید داخل و فن 206 بیرون نصب بشه :
فن پراید 1000 CFM فن 206 2000 CFM جمعا میشه 3000 "حداقل"
با این قدرت خنک کنندگی عالی میشه و قیمت فن ها خیلی مناسب هست توانی هم که استفاده میکنند جمعا میشه 40 الی 42 آمپر که آمپره زیادی هم نمیکشه و دینام 90 راحت جوابشو میده و 50 آمپری هم برای ما بقی تجهیزات باقی میمونه و از همه مهم تر برای کولر گرفتن هم میشه براحتی فن 206 ای رو وصل کرد به کولر که کولر باد خیلی خنکی میتونه تولید کنه چون فنی که واسش روشن میشه از قدرتی خیلی خوبی بر خورداره و بیرون هم هست باد خیلی خوبی به رادیات کولر میزنه ...

از لحاظ قیمت هم ارزون میشه فن پراید 72 تومن 206 هم 95 تومن از لحاظ خدمات پس از فروش هم عالیه هر جای ایران باشی و کل فن اعم از پروانش قابش موتورش ... از کار بیوفته و مشکل پیدا کنه میتونی خودت از هر شهری هستی همشو تهیه کنی و راحت نصبش کنی و به مسافرتت یا کارت ... ادامه بدی ...

ولی الان اونی که سفارش دادی از سایت که دیدم توی یکی از تاپیک ها گفته بودی 1 میلیونی میشه علاوه بر اینکه خیلی گرون خریدی فردا روزگار یه اتفاقی بیوفته کلا تعطیل میشه فن ها و بخوای چیزیشو تهیه کنی میشه دردسر و پر خرج .
biuck iran
دنده 1
پست: 1311
تاریخ عضویت: 14 آپریل 2011, 14:07
نوع خودرو: GTI 6
محل اقامت: همدان

Re: نصب فن برقی

پست توسط biuck iran » 27 آگوست 2015, 17:41

H03!N نوشته شده:
biuck iran نوشته شده:حسین جان این فن رو باید از سایت بخری ولی گرون درمیاد .
بهترین راه فن ماکسیما و آزرا هست که جواب این موتور های گردن کلفت امریکائی رو میده . ازرا تک فن هست و ماکسیما جفت . دینامت رو هم باید 90 آمپر به بالا بذاری
اره میدونم از سایت به خاطره گرون در اومدن بیخیالش شدم چون به هر حال اگر داخل کشور پیدا بشه خیلی خیلی مناسب تر هست ...
فنهای ماشین هایی که گفتی خیلی گرون هستن دنبال راه های ارزون تر هستم ولی تا الان آماری که جمع کردم اینه که فن های یونیورسال اکثرا کوچیک و یا متوسط هستن و همشون قابلیت جا به جایی هوای خیلی کمی دارن و اصلا واسه من کاربردی ندارن ، البته یکی از دوستان گفت اینهایی که کولر کارن از این فن ها در اندازه ها و ... مختلف دارن ولی هنوز فرصت نکردم یک نفر این کاره پیدا کنم برم سراغش

دینام هم اره میدونم دینام فابریک هم بد لوازم هست هم 55 تا 60 آمپر هستن کافیه یه چیزیشم تو جاده خراب بشه شارژ نکنه عملا موندی تو بیابون خدا !
دبنام فعلا در نظر دارم Valeo با ظرفیت 90 آمپر بخرم ولی دنبال 110 آلمانی هستم شما آمار داری از کجا میشه تهیه کرد ؟

رفیقم تهران اوراقی داره به تمام همکاراش زنگ زد دیروز و نتیجه شد : اصلا 110 نداره هیچ کس حالا نمیدونم از کجا پیدا کنم البته تو شهر خودم یکی از کاسب ها پارسال رفتم پیشش گفت 110 واست میارم ولی یادم نیست چند میگفت باید دوباره برم سراغش

در مورد فن یه مطلبی هست هیچ کجای ایران نمیتونی این اطلاعات رو گیر بیاری من اینجا میگم ، مهم ترین اطلاعات در انتخاب فن این موضوع هست .

برای موتور های زیر این مقدار جابجایی هوا لازمه :
4 سیلندر 1250 CFM
6 سیلندر 2000 CFM
8 سیلندر 2500 CFM
که برای موتور های 8 سیلندر معمولی و کم حجم 2500 نیازه ولی برای 5 لیتر حجم و بیشتر حداقل 2800 تا نیاز هست

آماری که من دارم 2 عدد فن پراید که شما خودت درست کردی واسه ماشینت و دیدم چند وقت پیش واسه فروش گزاشتیش اونها هر کدوم 1100 CFM به زور قدرت دارن و 2 تاشون میشه 2000 الی 2200 که برای 6 سیلندر کافی و مناسب هست ولی واسه بیوک من و شما یا هر 8 سیلندری که 305 و 350 باشه این 2 فن خیلی کم میارن
من محاسبه ای که کردم اینه :
1 فن پراید داخل و فن 206 بیرون نصب بشه :
فن پراید 1000 CFM فن 206 2000 CFM جمعا میشه 3000 "حداقل"
با این قدرت خنک کنندگی عالی میشه و قیمت فن ها خیلی مناسب هست توانی هم که استفاده میکنند جمعا میشه 40 الی 42 آمپر که آمپره زیادی هم نمیکشه و دینام 90 راحت جوابشو میده و 50 آمپری هم برای ما بقی تجهیزات باقی میمونه و از همه مهم تر برای کولر گرفتن هم میشه براحتی فن 206 ای رو وصل کرد به کولر که کولر باد خیلی خنکی میتونه تولید کنه چون فنی که واسش روشن میشه از قدرتی خیلی خوبی بر خورداره و بیرون هم هست باد خیلی خوبی به رادیات کولر میزنه ...

از لحاظ قیمت هم ارزون میشه فن پراید 72 تومن 206 هم 95 تومن از لحاظ خدمات پس از فروش هم عالیه هر جای ایران باشی و کل فن اعم از پروانش قابش موتورش ... از کار بیوفته و مشکل پیدا کنه میتونی خودت از هر شهری هستی همشو تهیه کنی و راحت نصبش کنی و به مسافرتت یا کارت ... ادامه بدی ...

ولی الان اونی که سفارش دادی از سایت که دیدم توی یکی از تاپیک ها گفته بودی 1 میلیونی میشه علاوه بر اینکه خیلی گرون خریدی فردا روزگار یه اتفاقی بیوفته کلا تعطیل میشه فن ها و بخوای چیزیشو تهیه کنی میشه دردسر و پر خرج .
نه اقا اشتباه نکن مگه میخوای 2 کیلو میوه بخری که میگی 1 کیلیو ازین 2 کیلو از اون :(
این 1000 CFM اونم 2000 CFm میشه 3000 جواب میده نمیشه . فن جلو و عقب باید اولن چرخشش خلاف هم باشه بعد فن پراید به هرچ وجه مناسب نیست چون لرزش زیادی داره و از جهتی شکل پره هاش مناسب نیست برای موتور ما . کلا هر کاری برا فن موتور 8 سیلندر میکنی باید داخل کاپوت و پشت رادیاتور باشه چون اصل کار اینجاس . ماشینای ما رادیاتور عقبه و خنک کننده ی کولر جلو هست تو ماشینای روزمره دقیقا برعکسه مثلا ماله پراید رادیاتور کولرش داخل کاپوته .
فن 206 تک حدود 100 تومان میشه فکرکنم با دیاق و پروانه و موتورش من دیدم گذاشتن بد نبوده . دینام ماکسیما بخر تایوانی 180 تومان 110 آمپر آکبند بده فولیش رو عوض کنن ماله خودتو ببند این پروانه ی لامسب رو باز کن بنداز دور تمام توان موتورو میگیره . دو تا فن و دایاق ماکسیما با پروانه هم فکر کنم 350 بشه با دینام 500 میشه جمعا بنظرم خوبه ولی همش نو میشه و خیالت راحت . ماکسیما انتخاب بهتریه .
بنظرم 3000 CFM خوبه برا موتور ما . جهت گردش پروانه هم خیلی مهمه .گژ رو هم باید روی رادیاتور قسمت پائین ببندی که گرما کمتره و خطاش کم بشه . گز هم 74 خوبه .
اون اطلاعاتت هم منو کشته :smile:
تمام اتومبیل های پولدارها رو دوست دارم
rahman77
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 106
تاریخ عضویت: 31 می 2011, 16:20
نوع خودرو: gm
محل اقامت: رشت

Re: نصب فن برقی

پست توسط rahman77 » 27 آگوست 2015, 22:43

biuck iran نوشته شده:
H03!N نوشته شده:
biuck iran نوشته شده:حسین جان این فن رو باید از سایت بخری ولی گرون درمیاد .
بهترین راه فن ماکسیما و آزرا هست که جواب این موتور های گردن کلفت امریکائی رو میده . ازرا تک فن هست و ماکسیما جفت . دینامت رو هم باید 90 آمپر به بالا بذاری
اره میدونم از سایت به خاطره گرون در اومدن بیخیالش شدم چون به هر حال اگر داخل کشور پیدا بشه خیلی خیلی مناسب تر هست ...
فنهای ماشین هایی که گفتی خیلی گرون هستن دنبال راه های ارزون تر هستم ولی تا الان آماری که جمع کردم اینه که فن های یونیورسال اکثرا کوچیک و یا متوسط هستن و همشون قابلیت جا به جایی هوای خیلی کمی دارن و اصلا واسه من کاربردی ندارن ، البته یکی از دوستان گفت اینهایی که کولر کارن از این فن ها در اندازه ها و ... مختلف دارن ولی هنوز فرصت نکردم یک نفر این کاره پیدا کنم برم سراغش

دینام هم اره میدونم دینام فابریک هم بد لوازم هست هم 55 تا 60 آمپر هستن کافیه یه چیزیشم تو جاده خراب بشه شارژ نکنه عملا موندی تو بیابون خدا !
دبنام فعلا در نظر دارم Valeo با ظرفیت 90 آمپر بخرم ولی دنبال 110 آلمانی هستم شما آمار داری از کجا میشه تهیه کرد ؟

رفیقم تهران اوراقی داره به تمام همکاراش زنگ زد دیروز و نتیجه شد : اصلا 110 نداره هیچ کس حالا نمیدونم از کجا پیدا کنم البته تو شهر خودم یکی از کاسب ها پارسال رفتم پیشش گفت 110 واست میارم ولی یادم نیست چند میگفت باید دوباره برم سراغش

در مورد فن یه مطلبی هست هیچ کجای ایران نمیتونی این اطلاعات رو گیر بیاری من اینجا میگم ، مهم ترین اطلاعات در انتخاب فن این موضوع هست .

برای موتور های زیر این مقدار جابجایی هوا لازمه :
4 سیلندر 1250 CFM
6 سیلندر 2000 CFM
8 سیلندر 2500 CFM
که برای موتور های 8 سیلندر معمولی و کم حجم 2500 نیازه ولی برای 5 لیتر حجم و بیشتر حداقل 2800 تا نیاز هست

آماری که من دارم 2 عدد فن پراید که شما خودت درست کردی واسه ماشینت و دیدم چند وقت پیش واسه فروش گزاشتیش اونها هر کدوم 1100 CFM به زور قدرت دارن و 2 تاشون میشه 2000 الی 2200 که برای 6 سیلندر کافی و مناسب هست ولی واسه بیوک من و شما یا هر 8 سیلندری که 305 و 350 باشه این 2 فن خیلی کم میارن
من محاسبه ای که کردم اینه :
1 فن پراید داخل و فن 206 بیرون نصب بشه :
فن پراید 1000 CFM فن 206 2000 CFM جمعا میشه 3000 "حداقل"
با این قدرت خنک کنندگی عالی میشه و قیمت فن ها خیلی مناسب هست توانی هم که استفاده میکنند جمعا میشه 40 الی 42 آمپر که آمپره زیادی هم نمیکشه و دینام 90 راحت جوابشو میده و 50 آمپری هم برای ما بقی تجهیزات باقی میمونه و از همه مهم تر برای کولر گرفتن هم میشه براحتی فن 206 ای رو وصل کرد به کولر که کولر باد خیلی خنکی میتونه تولید کنه چون فنی که واسش روشن میشه از قدرتی خیلی خوبی بر خورداره و بیرون هم هست باد خیلی خوبی به رادیات کولر میزنه ...

از لحاظ قیمت هم ارزون میشه فن پراید 72 تومن 206 هم 95 تومن از لحاظ خدمات پس از فروش هم عالیه هر جای ایران باشی و کل فن اعم از پروانش قابش موتورش ... از کار بیوفته و مشکل پیدا کنه میتونی خودت از هر شهری هستی همشو تهیه کنی و راحت نصبش کنی و به مسافرتت یا کارت ... ادامه بدی ...

ولی الان اونی که سفارش دادی از سایت که دیدم توی یکی از تاپیک ها گفته بودی 1 میلیونی میشه علاوه بر اینکه خیلی گرون خریدی فردا روزگار یه اتفاقی بیوفته کلا تعطیل میشه فن ها و بخوای چیزیشو تهیه کنی میشه دردسر و پر خرج .
نه اقا اشتباه نکن مگه میخوای 2 کیلو میوه بخری که میگی 1 کیلیو ازین 2 کیلو از اون :(
این 1000 CFM اونم 2000 CFm میشه 3000 جواب میده نمیشه . فن جلو و عقب باید اولن چرخشش خلاف هم باشه بعد فن پراید به هرچ وجه مناسب نیست چون لرزش زیادی داره و از جهتی شکل پره هاش مناسب نیست برای موتور ما . کلا هر کاری برا فن موتور 8 سیلندر میکنی باید داخل کاپوت و پشت رادیاتور باشه چون اصل کار اینجاس . ماشینای ما رادیاتور عقبه و خنک کننده ی کولر جلو هست تو ماشینای روزمره دقیقا برعکسه مثلا ماله پراید رادیاتور کولرش داخل کاپوته .
فن 206 تک حدود 100 تومان میشه فکرکنم با دیاق و پروانه و موتورش من دیدم گذاشتن بد نبوده . دینام ماکسیما بخر تایوانی 180 تومان 110 آمپر آکبند بده فولیش رو عوض کنن ماله خودتو ببند این پروانه ی لامسب رو باز کن بنداز دور تمام توان موتورو میگیره . دو تا فن و دایاق ماکسیما با پروانه هم فکر کنم 350 بشه با دینام 500 میشه جمعا بنظرم خوبه ولی همش نو میشه و خیالت راحت . ماکسیما انتخاب بهتریه .
بنظرم 3000 CFM خوبه برا موتور ما . جهت گردش پروانه هم خیلی مهمه .گژ رو هم باید روی رادیاتور قسمت پائین ببندی که گرما کمتره و خطاش کم بشه . گز هم 74 خوبه .
اون اطلاعاتت هم منو کشته :smile:

سلام دوستان من هم میخوام فن ماشین رو برقی کنم
درمورد فن ماکسیما حق با دوستمون هست میشه با قیمت کمتر هم پیدا کرد من تهران چراغ برق قیمت پایین تر هم سراغ دارم سوال من از دوستان اینه که نظرتون در مورد استفاده از, ادیات ماکسیما هم هست چون خنک کن روغن داره فقط حجم اب کمتری میگیره ولی المنیوم هست هم با دیاق فنش کاملا مچ هست ممنون میشم کمکم کنید
H03!N
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 269
تاریخ عضویت: 29 ژوئن 2013, 19:27
نوع خودرو: Peogeut 405 GLX
محل اقامت: Iran

Re: نصب فن برقی

پست توسط H03!N » 28 آگوست 2015, 03:30

نه اقا اشتباه نکن مگه میخوای 2 کیلو میوه بخری که میگی 1 کیلیو ازین 2 کیلو از اون :(
این 1000 CFM اونم 2000 CFm میشه 3000 جواب میده نمیشه . فن جلو و عقب باید اولن چرخشش خلاف هم باشه بعد فن پراید به هرچ وجه مناسب نیست چون لرزش زیادی داره و از جهتی شکل پره هاش مناسب نیست برای موتور ما . کلا هر کاری برا فن موتور 8 سیلندر میکنی باید داخل کاپوت و پشت رادیاتور باشه چون اصل کار اینجاس . ماشینای ما رادیاتور عقبه و خنک کننده ی کولر جلو هست تو ماشینای روزمره دقیقا برعکسه مثلا ماله پراید رادیاتور کولرش داخل کاپوته .
فن 206 تک حدود 100 تومان میشه فکرکنم با دیاق و پروانه و موتورش من دیدم گذاشتن بد نبوده . دینام ماکسیما بخر تایوانی 180 تومان 110 آمپر آکبند بده فولیش رو عوض کنن ماله خودتو ببند این پروانه ی لامسب رو باز کن بنداز دور تمام توان موتورو میگیره . دو تا فن و دایاق ماکسیما با پروانه هم فکر کنم 350 بشه با دینام 500 میشه جمعا بنظرم خوبه ولی همش نو میشه و خیالت راحت . ماکسیما انتخاب بهتریه .
بنظرم 3000 CFM خوبه برا موتور ما . جهت گردش پروانه هم خیلی مهمه .گژ رو هم باید روی رادیاتور قسمت پائین ببندی که گرما کمتره و خطاش کم بشه . گز هم 74 خوبه .
اون اطلاعاتت هم منو کشته
با میوه هم فرقی نداره زیاد خودتو درگیر نکن
"جواب میده نمیشه نمیدونم " یعنی چی ؟!
فن جلو و عقب چرخش خلاف هم باشه دیگه چه صیغه ای هست ، فن پراید لرزشی نداره به اون صورت و اصلا هم داشته باشه مهم نیست مگر قراره تست ویبره بره ماشین که حالا بلرزه یا نلرزه ...
جهت پره ها هیچ اهمیتی نداره یک فن برقی مشخصه اش توان مصرفی و توان جا به چایی هوا هست نه شکل پره ها !!!
اره نمیدونستم خوب شد گفتی که ماشین های جدید رادیات کولرشون طرف تو هست احیانا یه بار دیگه نگاه کن خبرشو بده شاید من برعکس دیدم !!!!

206 :
http://www.mojoimage.com/free-image-hos ... /47493.jpg
اینم فن که کلا یکی هست هم برای کولره هم برای آب ولی پراید یا ریو یا تیبا یا چندین ماشین دیگه برای کولر هم فن جدا داره ولی پژو واسه 405 هم همین جلو واسه جفتشونه :
http://upload.tehran98.com/img1/qd7lr83wyma7p6op7xc.jpg

پراید :
http://alispeed1.persiangig.com/ESE_1231.JPG

عکسهای بهتری تو نت پیدا نکردم و اینکه جالبه بدونی این یک قانونه که چینش رادیات باید اول رادیات اب باشه بعد کولر بعد گیربکس
روی پراید و پژو 405 و 206 و روا و هیوندا کوپه و ماکسیما و زانتیا و هر ماشینی که شما نگاه کنی اولین رادیات رادیات آب هست که جلوی موتوره بعد از رادیات آب کولره ...

اصل کار نه بیرونه نه داخل اصل کار همونی هست که هیچ کس بهش اهمیت نمیده توانایی خنک کنندگی فن کلیرانس فن با رادیات و میزان نیاز موتور به چه مقدار قدرت خنک کنندگی و خوده فن چه مقدار توانایی داره ... وسلام
من دینام ماکسیما رو ندیدم یک و دو هر دینامی که 110 بود که بدرد نمیخوره به چند دلیل یک ممکنه واقعی نباشه دو لوازمش هیچ کجا نیست مشکل برای پیدا کردن لوازم داری سه پایه دینام باید بدون نیاز به کاره زیاد سوار بشه نه اینکه با تلاش فراوان بتونی نصبش کنی مثلا مال پژو رو من تو 1 دقیقه بستم بدون ابزار و چیزه خاصی .. چهار اندازه دینام نباید بزرگ تر باشه و چندین دلیل دیگ که الان حضور ذهن ندارم

فولی نه پولی هم عوض کردنش کاره خودمه برای کاره به ای سادگی نیاز نیست منت یه اوسا کاره .... رو بکشم و من اصولا کاری به اوسا کار نمیدم مگر خیلی خاص باشه و چون پول اضافه ندارم بابت اجرت بدم و اینکه خودم کاریو که بلدم دلیل نداره بدم کسی ... مثلا همین فن برقی کردن رو بار اول میخواستم ببینم نظرات باطری ساز ها چیه به چند نفرشون سر زدم اصلا نمیدونستن این کارا یعنی چی و هر کسی یه تزی میداد و کلی اجرت میخواستن ...

پروانه رو من خودم رو ماشین قبلیم برداشته بودم الان این بیوکو تازه گرفتم که دوباره میخوام ببندم و چون میخواستم از دفعه قبلی بهترش کنم یه آماره جدید از فن های موجود خواستم بگیرم ببینم چه خبره ، این کار واسم تجربه تازه ای نیست و تمام قدرت موتورو نمیگیره فقط صدا زیاد میده و رو اعصابه و تو جاده های خاکی طوفانی از خاک راه میندازه و از همه مهم تر یک آمریکایی باید صدای اگزوز زیبا بده نه صدای ملخ یک جنگنده جنگ جهانی اول که با تمام قدرت داره لانچ میکنه ...

شاید برای شما بهترین باشه طرح ماکسیمایی ولی همون فن ها موقع کولر گرفتن راندمان خوبی به کولر نمیدن هیچ خیلی گرون هستن و هر موقع نیاز به سرویس و نگهداریشون بشه باید کلی خرج کنی و کلی هم دنبال لوازمش باشی ...
یک فن پراید + 206 + دینام 90 پژو والئو جمعا میشه 300 واسه من ولی فن های ماکسیما حداقل 2 برابر میشه به علاوه تمام معایبش
جدای از این ها در مورد فن های ماکسیما صلا اطلاعاتی ندارم که قدرتش چقدره و چقدر آمپر میکشه اگر مثل فن ال نود باشه دینام 110 هم برای 2 تاش کم میاد
اره بد نیست 3000 تا کفایت میکنه ولی خیلی بستگی داره به شرایط موتور یک موتوره فابریک 350 با جرقه زنی فابریک و اگزوز فابریک و کاربرات فابریک که مخصوصا تنظیم خوبی هم نداره 3500 هم براش شاید کم بیاد
جهت پره اش هیچ اهمیتی نداره مثل این میمونه بگی با دست راست بنویسی خیلی مهم تره تا با دست چپ !!! هر کسی با یک دستش میتونه بنویسه و این در مورد فن هم همینه ، جهت گردش را جهت عقربه ساعت میگیرن معمولا یا بالعکس که بالعکس من تا حالا ندیدم همه جهت عقربه ساعت هستن ولی اینکه بتونی اینجوری ببینی خیلی مهم هست چون معمولا موتو فنو که بگیری تو دستت فن رو روشن کنی اون میشه جهت عقریبه نه اینکه روی کار نگاهش کنی بگی این برعکسه یا اون فلانه ... و کلا فن هر طرفی بچرخه جهتی که باد رو میدمه یا میمکه مهمه نه جهت گردشش مثل همون داستان دست میمونه بنویسه چپ دست بودن یا راست دست بودن مهم نیست انجام کار مهمه

هر کسی هر جایی دوست داره میتونه فشنگی فنشو ببنده ولی اونجا ببند بعدا نتیجه کار رو توی دراز مدت ببین نظرت که برگشت میتونی دوباره در باره جای فشنگی فکر کنی ...
و در ضمن همونطور که گفتم تجربه اولم نیست فن پیاده کردن من خودم به مسائل علمی که پایه عمل هر کاری هست کامل واقفم و تجربه هم دارم به همین دلیل چیزی که پیاده میکنم یا نظر میدم تقریبا با درصد موفقیت 95% میگم نه حدثی و ... به همین دلیل کار بی نقص میشه و با کمترین هزینه و با بالاترین کارایی در هر شرایطی و بیشترین خدمات پس از فروشه قظعاتش روی ماشین پیاده میشه دقیقا چیزی که همه دنبالش هستن برای ماشینشون و در آخر کاره خودمه نه اوسا کار هر جاییش عیب کنه یا هر مسئله هر جایی هم باشم نمیخوام بیوفتم دنبال اوسا قلی قمی که بیا نگاه کن فنم از کار افتاده جوش آوردم که بگه 50 تومن میگیرم بیام بعد نگاه هم کرد بگه آقا کاره من نیست چون 90% اوسا کارا کپی برابر اصل یاد میگیرن نه اصول کار رو !

ارزش اطلاعات وقتی مشخص میشه که برای بدست آوردنش سختی بکشی وقت بزاری تلاش کنی و نیاز خیلی شدیدی بهش داشته باشه که با یک بار هزینه نتیجه بگیری نه هر بار یک طرحی پیاده بشه شکست بخوره بعد دوباره ... این کاریه که شرکت های دنیا انجام میدن قبل از پیاده کردن اول بررسی میکنن بعد که مطمئن شدن پیاده اش میکنن روی کار و تست میگیرن که از صحت محاسبات مطمئن بشن ، این کاری که من کردم درست نبود در کل که اطلاعات رو مثل یک کارتون موز گذاشتم وسط مطمئن باش اگر tt خاصیت ویرایش متن رو بعد از چند دقیقه بر نمیداشت من حتما اونهارو بر میداشتم چون میدونم ارزش این مطلاب رو کمتر کسی می دونه و بیشتر دنبال تمسخر و خندیدن به اصل و اصول کارن مردم این مملکت تا فراگیری ...
H03!N
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 269
تاریخ عضویت: 29 ژوئن 2013, 19:27
نوع خودرو: Peogeut 405 GLX
محل اقامت: Iran

Re: نصب فن برقی

پست توسط H03!N » 28 آگوست 2015, 03:57

سلام دوستان من هم میخوام فن ماشین رو برقی کنم
درمورد فن ماکسیما حق با دوستمون هست میشه با قیمت کمتر هم پیدا کرد من تهران چراغ برق قیمت پایین تر هم سراغ دارم سوال من از دوستان اینه که نظرتون در مورد استفاده از, ادیات ماکسیما هم هست چون خنک کن روغن داره فقط حجم اب کمتری میگیره ولی المنیوم هست هم با دیاق فنش کاملا مچ هست ممنون میشم کمکم کنید
در مورد فن ماکسیما بحث کردم و هر کسی یک نظر داره با توجه به شرایطی که میتونه ببینه ولی چیزی که مشخصه اینه که هر چیزی که من یا شما میگیم در مورد نوع فن که از چه ماشینی باشه مهم نیست مهم اینه چیزی که ازش انتظار داری انجام بده اونم چیزی جز قدرت خنک کنندگی و توان مصرفی برق نیست ...
در مورد رادیات ماکسیما اطلاعاتی ندارم و ندیدمش رادیات مزدا 323 هم همینطوره که شما در مورد ماکسیما گفتید فقط چیزی که من میدونم اینه که برای کاری که ما قراره استفادش کنیم حجم آبی که توی رادیات میمونه اهمیتی نداره البته برای همه ی ماشین هایی که بلوک بزرگی دارن و حجم زیادی از آب توشون جا میشه و به همین دلیل حجم رادیات مهم نیست چیزی که مهم هست تعداد لوله های رادیات هست که چند لول هست فکر کنم 3 لول یا 2 لول باشه اگر 3 باشه میشه ازش استفاده کرد و خنک کن روغنش هم براحتی میشه به گیربکس وصلش کرد
فقط نصبش یکم دردسر طلب میکنه و قیمت رادیات چون رادیات خودت که میره کنار باید یه هزینه برای رادیات آلومینیومی بکنی که میشه گفت نیازی بهش نیست بیشترین خاصیت آلومینیوم برای استفاده اینه که میشه قسمتی از رادیات رو بدون فن گذاشت یعنی همه ی رادیات پوشیده نباشه چون خاصیت خیلی خوبی داره گرمارو فوری پخش میکنه و لازم نیست تمام پره هاش باد بخوره ولی مس اینجوری نیست فقط گرمارو خوب انتقال میده و بیشتر از آلومینیوم ولی قابلیت پراکنده کردن و دور کردن گرما از نقطه رو نداره برای مثال ورود آب رادیات مسی وقتی داغ میشه با آب ورودی همونجا و هر جایی که آب جریان پیدا کنه داغ میشه ولیی آلومینیوم یهو گرمارو کلی جا به جا میکنه قبل از اینکه آبی به اون قسمت برسه و این میشه که خوب خنک میکنه و مهم تر از همه هزینه ساخت رادیات مس و تهیه مواد اولیه برای سازندگان گرون تر و سخت تره که جدیدا آلومینومی تولید میکنند . و البته ساختش هم اون زمان ممکن نبود
اگر میتونی قیمتشو بگیر ببینیم چقدر رادیاتش در میاد و عکسی چیزی هم تونستی بگیر بزار اینجا

اینم اضافه کنم که دلیل لرزش زیاد فن پراید نحوه بستنش هست جدای از اینکه بالانس کلی پروانه خوب نیست ولی بستن روی کار مهم تر از بالانسش هست شما خودت روی ورق فلزی نازکی بسته بودی که مثل تقویت کننده عمل میکنه و صدا و لرزش رو چند برابر میکنه به جای اون طرحی که اوسا کار واست پیاده کرده بهتر بود یه پایه محکم فلزی به همراه پایه های لاستیک دار برای نصب فن روی پایه فلزی طراحی میکردی اونوقت خبری از ارتعاشات و ... نبود
rahman77
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 106
تاریخ عضویت: 31 می 2011, 16:20
نوع خودرو: gm
محل اقامت: رشت

Re: نصب فن برقی

پست توسط rahman77 » 28 آگوست 2015, 16:35

H03!N نوشته شده:
سلام دوستان من هم میخوام فن ماشین رو برقی کنم
درمورد فن ماکسیما حق با دوستمون هست میشه با قیمت کمتر هم پیدا کرد من تهران چراغ برق قیمت پایین تر هم سراغ دارم سوال من از دوستان اینه که نظرتون در مورد استفاده از, ادیات ماکسیما هم هست چون خنک کن روغن داره فقط حجم اب کمتری میگیره ولی المنیوم هست هم با دیاق فنش کاملا مچ هست ممنون میشم کمکم کنید
در مورد فن ماکسیما بحث کردم و هر کسی یک نظر داره با توجه به شرایطی که میتونه ببینه ولی چیزی که مشخصه اینه که هر چیزی که من یا شما میگیم در مورد نوع فن که از چه ماشینی باشه مهم نیست مهم اینه چیزی که ازش انتظار داری انجام بده اونم چیزی جز قدرت خنک کنندگی و توان مصرفی برق نیست ...
در مورد رادیات ماکسیما اطلاعاتی ندارم و ندیدمش رادیات مزدا 323 هم همینطوره که شما در مورد ماکسیما گفتید فقط چیزی که من میدونم اینه که برای کاری که ما قراره استفادش کنیم حجم آبی که توی رادیات میمونه اهمیتی نداره البته برای همه ی ماشین هایی که بلوک بزرگی دارن و حجم زیادی از آب توشون جا میشه و به همین دلیل حجم رادیات مهم نیست چیزی که مهم هست تعداد لوله های رادیات هست که چند لول هست فکر کنم 3 لول یا 2 لول باشه اگر 3 باشه میشه ازش استفاده کرد و خنک کن روغنش هم براحتی میشه به گیربکس وصلش کرد
فقط نصبش یکم دردسر طلب میکنه و قیمت رادیات چون رادیات خودت که میره کنار باید یه هزینه برای رادیات آلومینیومی بکنی که میشه گفت نیازی بهش نیست بیشترین خاصیت آلومینیوم برای استفاده اینه که میشه قسمتی از رادیات رو بدون فن گذاشت یعنی همه ی رادیات پوشیده نباشه چون خاصیت خیلی خوبی داره گرمارو فوری پخش میکنه و لازم نیست تمام پره هاش باد بخوره ولی مس اینجوری نیست فقط گرمارو خوب انتقال میده و بیشتر از آلومینیوم ولی قابلیت پراکنده کردن و دور کردن گرما از نقطه رو نداره برای مثال ورود آب رادیات مسی وقتی داغ میشه با آب ورودی همونجا و هر جایی که آب جریان پیدا کنه داغ میشه ولیی آلومینیوم یهو گرمارو کلی جا به جا میکنه قبل از اینکه آبی به اون قسمت برسه و این میشه که خوب خنک میکنه و مهم تر از همه هزینه ساخت رادیات مس و تهیه مواد اولیه برای سازندگان گرون تر و سخت تره که جدیدا آلومینومی تولید میکنند . و البته ساختش هم اون زمان ممکن نبود
اگر میتونی قیمتشو بگیر ببینیم چقدر رادیاتش در میاد و عکسی چیزی هم تونستی بگیر بزار اینجا

اینم اضافه کنم که دلیل لرزش زیاد فن پراید نحوه بستنش هست جدای از اینکه بالانس کلی پروانه خوب نیست ولی بستن روی کار مهم تر از بالانسش هست شما خودت روی ورق فلزی نازکی بسته بودی که مثل تقویت کننده عمل میکنه و صدا و لرزش رو چند برابر میکنه به جای اون طرحی که اوسا کار واست پیاده کرده بهتر بود یه پایه محکم فلزی به همراه پایه های لاستیک دار برای نصب فن روی پایه فلزی طراحی میکردی اونوقت خبری از ارتعاشات و ... نبود
راستش عکسی ازش ندارم همین الان تو نت یه چرخ زدم ولی مطمعا نیستم که همون عکس باشه ولی قیمت هایی که دارم مال هفته گذشته هست
رادیات چینی ١50 تایوانی که خیلیا تعریف کردن 200
فن با دیاق 250 تایوانی فن هاشم هردو 2 دور هستن
من میخواستم واسه نوام رادیات 5 لول بگیرم که گفتم برم برا برقی کردن
قدیم تو این سایت بچها از فن 206 و دوویی استفاده کردن رو رادیات برنجی
من به هرکسی گفتم. فقط ماکسیمایی بهم معرفی کرد جون سرباز تهرانم رفتم برا قیمت که رادیات برنجی نو 5 لول 460 بدون سر ته که مال خودمو باس جوش میداد تا 550 واسم در میومد که فن رادیات ماکسیما 450 میشه
حالا من موندم.
برا امپر فن هم هرجا میرم انگار معادله ریاضی میخواد حل کنه
H03!N
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 269
تاریخ عضویت: 29 ژوئن 2013, 19:27
نوع خودرو: Peogeut 405 GLX
محل اقامت: Iran

Re: نصب فن برقی

پست توسط H03!N » 29 آگوست 2015, 01:26

راستش عکسی ازش ندارم همین الان تو نت یه چرخ زدم ولی مطمعا نیستم که همون عکس باشه ولی قیمت هایی که دارم مال هفته گذشته هست
رادیات چینی ١50 تایوانی که خیلیا تعریف کردن 200
فن با دیاق 250 تایوانی فن هاشم هردو 2 دور هستن
من میخواستم واسه نوام رادیات 5 لول بگیرم که گفتم برم برا برقی کردن
قدیم تو این سایت بچها از فن 206 و دوویی استفاده کردن رو رادیات برنجی
من به هرکسی گفتم. فقط ماکسیمایی بهم معرفی کرد جون سرباز تهرانم رفتم برا قیمت که رادیات برنجی نو 5 لول 460 بدون سر ته که مال خودمو باس جوش میداد تا 550 واسم در میومد که فن رادیات ماکسیما 450 میشه
حالا من موندم.
برا امپر فن هم هرجا میرم انگار معادله ریاضی میخواد حل کنه
رادیات چقدرررررررررررررر ارزونه !!!!!!!! واقعا منم جای خودرو سازها بودم به هیچ عنوان مسی استفاده نمیکردم ، پارسال یک شبکه رادیات 3 لول مسی خریدم واسه شورلت شد 380 تومن + اجرت جوش کاریش که به سرو ته رادیات پوسیده خودمون وصلش کرد مس کهنه رو بر داشت به جای اجرتش و نو شد ولی آلومینیومی 200 تومن واقعا عالیه اگر 3 لول هم باشه مسشه معرکه !!!!
خوب کاری میکنی ، 5 لول کردن خیلی خوبه ولی تازه کاراییش میشه اندازه یک آلومینیومی 3 لول
دووی هم میشه هر نوع فنی که بخوای میشه منم گفتم مهم نیست فن چی باشه بیشتر باید دنبال چیزی باشی که علاوه بر مناسب بودن برای خنک کنندگی اون موتور ارزون و زیاد باشه چون قرار نیست همیشه سالم باشه اومدو تو شهر غریب خراب شد جوش میاری فوری نمیتونی بگردی ببینی که حالا کی دوویی داره ... من یک بار تو شمال فشنگی فنم سوخت نگه داشتم بغل خیابون از همونجا یک مغازه پیدا کردم سریع بستمش راه افتادم خودم موندم چقدر خوبه لوازم اینجوری باشه ...
ببین در مورد رادیات :
ابعاد دقیق میلیمتری ؟ ( طول عرض ارتفاع ضخامت رادیات )
چند لول هست ؟
عکس
قطر ورودی و خروجی آب رادیات ؟
عکس از فن و دیاق و غیره

در مورد توان مصرفی فن شما هر موتوری دیدی اول بگرد رو خودش یا بسته بندیش دنبال W مثلا روی فن پراید ها یه سری 180W هستن یه سری 200W هم هستن فرضا 180 وات ها تقسیم به 12 میکنی میشه 15 که 15 آمپر میکشه از دینام ....
biuck iran
دنده 1
پست: 1311
تاریخ عضویت: 14 آپریل 2011, 14:07
نوع خودرو: GTI 6
محل اقامت: همدان

Re: نصب فن برقی

پست توسط biuck iran » 29 آگوست 2015, 11:10

دوست عزیز منم هدفم اینه شما آزمون خطا نکنی هزینه اضافی متحمل بشید .
فن باید جهت چرخش و دبی مناسب موتور شما رو داشته باشه که وصل کنی . فن پراید به هیچ وجه مناسب نیست بنده شخصا امتحان کردم .
اگه خواستی برات میفرستم تست کن یه جفت پرایدی دارم نو نو . راضی بودی شما برش دار هدیه باشه از طرف ما به شما دوست خوبم :smile:
تمام اتومبیل های پولدارها رو دوست دارم
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی اتومبیلهای آمریکایی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: mkohcheri و 1 مهمان