عکس و تبادل نظر:خودروهای مدل و کلکسیونی اعضا شماره 3

تصویر Radio Control Car

مدیر انجمن: Nima Mojiz

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ferrari f430
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 426
تاریخ عضویت: 24 آپریل 2013, 19:20
نوع خودرو: زانتیا sx-2000
محل اقامت: تهران

Re: عکس و تبادل نظر:خودروهای مدل و کلکسیونی اعضا شماره 3

پست توسط ferrari f430 » 04 ژولای 2017, 18:03

ما ايراني ها ماشين هاي سواريمون از ماكت هاي كامپوزيت هم سبكتر و هم فوق العاده مضخرف و ضربه پذير تر
ولي براي خريدش باز هم سر ودست ميكشونيم
به قيمت ٢٢ ميليون
ما كه اين همه كيفيت رو تو ماشين هاي واقعيمون درك كرديم
و بهش بها داديم
حالا رفتيم سراغ نقد مدل هاي خارجي (كامپوزيت ١/١٨)

ferrari f430
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 426
تاریخ عضویت: 24 آپریل 2013, 19:20
نوع خودرو: زانتیا sx-2000
محل اقامت: تهران

Re: عکس و تبادل نظر:خودروهای مدل و کلکسیونی اعضا شماره 3

پست توسط ferrari f430 » 04 ژولای 2017, 18:13

كساني كه دليل منطقي دارن
مثلا يه كامپوزيت رو بگن ضعفش رو
و بعد اگه پيدا كردن
نوع دايكستش رو كه نه تنها دايكست بود
بلكه تو جزييات هم مثل اون اتوارت كامپوزيت باشه
نه بيشتر
و نهايتا تصميم به خريد اون دايكست گرفتن
رو عكسش رو هم بدن
ممنون ميشم
والي رو هوا حرف زدن كار سختي نيست
اگر هم ضعفي باشه
تو تمام مدل ساز ها بوده
نه فقط اتوارت و يا كامپوزيت ها
سي ام سي با سي ام سي بودنش
تو خيلي مدل ها معمولي ترين چيز رو عاجز هست
مثل پين چراغ ها
ولي بازم در نهايت
تو قياس جاي خودش رو داره
و اتوارت هم همين طور
شايد iscale وauto craft وalmost real رو بگيم خوبه
ولي تو قياس با اتوارت بازم ضعيفترن به نسبت
هنوز كه هنوز هست برندي مثل ميني چمپس و كيوشو كه خيلي قديمي تر از برند هاي جديد الظهور هستن
بعد اتوارت هستن تو كيفيت
يا حتي مثلا true scale

ilove paykan
شروع حركت
پست: 29
تاریخ عضویت: 04 ژولای 2016, 23:49
نوع خودرو: پیکان

Re: عکس و تبادل نظر:خودروهای مدل و کلکسیونی اعضا شماره 3

پست توسط ilove paykan » 11 ژولای 2017, 19:46

دوستان ماکت زانتیا هست گشتم خودم پیدا نکردم

نمایه کاربر
mard_khasteh
فعال کلوپ پیکان
پست: 1314
تاریخ عضویت: 23 نوامبر 2009, 02:58
نوع خودرو: پیکان55 - فورد1932
محل اقامت: تهران

Re: عکس و تبادل نظر:خودروهای مدل و کلکسیونی اعضا شماره 3

پست توسط mard_khasteh » 03 آگوست 2017, 04:02

Behrooz.B نوشته شده:مشکل کامپوزیت دقیقاً چیه که انقدر ازش بد میگن؟
ferrari f430 نوشته شده:كساني كه دليل منطقي دارن
مثلا يه كامپوزيت رو بگن ضعفش رو
و بعد اگه پيدا كردن
نوع دايكستش رو كه نه تنها دايكست بود
بلكه تو جزييات هم مثل اون اتوارت كامپوزيت باشه
نه بيشتر
و نهايتا تصميم به خريد اون دايكست گرفتن
رو عكسش رو هم بدن
ممنون ميشم
والي رو هوا حرف زدن كار سختي نيست
اگر هم ضعفي باشه
تو تمام مدل ساز ها بوده
نه فقط اتوارت و يا كامپوزيت ها
سي ام سي با سي ام سي بودنش
تو خيلي مدل ها معمولي ترين چيز رو عاجز هست
مثل پين چراغ ها
ولي بازم در نهايت
تو قياس جاي خودش رو داره
و اتوارت هم همين طور
شايد iscale وauto craft وalmost real رو بگيم خوبه
ولي تو قياس با اتوارت بازم ضعيفترن به نسبت
هنوز كه هنوز هست برندي مثل ميني چمپس و كيوشو كه خيلي قديمي تر از برند هاي جديد الظهور هستن
بعد اتوارت هستن تو كيفيت
يا حتي مثلا true scale
من به هیچ وجه قصد مخالفت با رزین و کامپوزیت و پلاستیک رو ندارم. خیلی هم خوبه

فقط یه ایرادی که میخوام از شرکت های ماکتساز رزین بگیرم اینه که قیمتش ناعادلانه هستش.

درسته جزییات توش خیلی رعایت میشه.
ولی از حق هم نباید بگذریم، تولید ماکت رزینی برای کارخونه بسیار کم هزینه تر از دایکست هستش. چون نه ذوب فلزی در کار هست، نه ریخته گری فلز و ....
درب ها و کاپوت هم که باز نمیشه و کم هزینه تر میشه.

با این حال قیمتش کمتر که نیست، نسبت به دایکست هاشون بیشتر هم شده!

تولیدکننده ها ماکت رزینی رو دارن گرون به پامون حساب میکنند

نمایه کاربر
mard_khasteh
فعال کلوپ پیکان
پست: 1314
تاریخ عضویت: 23 نوامبر 2009, 02:58
نوع خودرو: پیکان55 - فورد1932
محل اقامت: تهران

Re: عکس و تبادل نظر:خودروهای مدل و کلکسیونی اعضا شماره 3

پست توسط mard_khasteh » 04 آگوست 2017, 05:02

از این رو کامپوزیت و دایکست هر دوشون خوب هستن و خیلی به صرفه تر از رزینه.

نمایه کاربر
mard_khasteh
فعال کلوپ پیکان
پست: 1314
تاریخ عضویت: 23 نوامبر 2009, 02:58
نوع خودرو: پیکان55 - فورد1932
محل اقامت: تهران

Re: عکس و تبادل نظر:خودروهای مدل و کلکسیونی اعضا شماره 3

پست توسط mard_khasteh » 17 آگوست 2017, 15:37

یکی از ماکت های جدید که تازه تولید شده vw T1 1963 panel van هستش. ساخت ویلی. 1:18

تصویر

تصویر

در نگاه اول جالب بنظر میرسه، چون این ماکت از نظر اررتفاع بسختی توی جعبه اش جا شده و سقف فولکس کاملا مماس با طلق جعبه هستش.

تصویر

بعد از باز کردن ماکت از جعبه چیزی که بیشتر از همه توجه رو جلب میکنه ظرافت خطوط، ظرافت و بدون ایراد بودن رنگ و وزن ش هست.

گفتم وزنش، چون با این هیکل گنده انتظار یه ماکت سنگین رو دارید اما وزنش متوسط هست. علت اش هم اینه که نصف بیشتر پایین ماکت فلزی و نصف کمتر بالاش پلاستیک هست. بنابراین قسمت فلزی فولکس panel Van با فولکس شیشه دار(kombi) مشترک هستند و فقط یک سوم بالاشون با هم فرق داره.
kombi :
تصویر

البته این پلاستیکی بودن هیچ تاثیری بر روی کیفیت و رنگ نداره و قسمت پلاستیکی هم دقیقا همون کیفیت و ظرافت خطوط قسمت فلزی رو داره و فقط وقتی به پلاستیک با ناخن ضربه بزنید متوجه این تفاوت پلاستیک و فلز میشید..

درب هایی که باز میشن فقط راننده و شاگرد و درب عقب هست. اما درب موتور و درب وسط باز نمیشه.
ظرافت درب راننده و شاگرد خیلی خوبه و زمانی که درب بسته میشه درز خیلی کمی بین درب و اتاق وجو داره که این ظرافت دوست داشتنیه.

اما خب کاش لولا برای درب های جلو (مثل فولکس بیتل ویلی و t1 شوکو) هم داشت.

در مورد باز نشدن درب وسط هم از جهتی بهتر بود باز میشد. اما از طرف دیگه به خاطر باز نشدن اش ظرافت بیشتری به کار داده.

از نظر تزیینات داخل هم معمولیه.

در کل برای کسانی که به این ماشین علاقه مند هستند توصیه اش میکنم. با این قیمت ارزش خرید رو داره


تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

نمایه کاربر
mard_khasteh
فعال کلوپ پیکان
پست: 1314
تاریخ عضویت: 23 نوامبر 2009, 02:58
نوع خودرو: پیکان55 - فورد1932
محل اقامت: تهران

Re: عکس و تبادل نظر:خودروهای مدل و کلکسیونی اعضا شماره 3

پست توسط mard_khasteh » 17 آگوست 2017, 16:25

تصویر

تصویر

نمایه کاربر
mard_khasteh
فعال کلوپ پیکان
پست: 1314
تاریخ عضویت: 23 نوامبر 2009, 02:58
نوع خودرو: پیکان55 - فورد1932
محل اقامت: تهران

Re: عکس و تبادل نظر:خودروهای مدل و کلکسیونی اعضا شماره 3

پست توسط mard_khasteh » 17 آگوست 2017, 18:13

1937 Studebaker Coupe Deluxe Pickup
1:18
Road signature یا Yatming
(LuckyDiecast)

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر


تصویر

تصویر

تصویر

یکی از ماکت های جدید لاکی-دایکست این وانت استود بیکر مدل 37 هستش که من بعد از دیدن عکس هاش توی اینترنت تهیه ش کردم.
معمولا توی ماکت های ارزان قیمت حتی تا دو برابر قیمت این هم میشه ایراد هایی رو ازش دراورد که با مدل اصلی ماشین نمیخونه. مثل نداشتن یا محو شدن یا کلفت شدن خطوط بدنه، رعایت نکردن درست تیزی و گردی، بیش از حد باز بودن درز درها نسبت به ماشین واقعی، رعایت نکردن مقیاس بعضی از قسمت های مدل و ...

اما یکی از نقاط قوت این ماکت اینه که از نظر نمای بیرونی اکثر جزییات یه وانت استیودبیکر 37 رو رعایت کرده و ایراد زیادی نمیشه ازش گرفت.
از نظر رنگ هم شره رنگ ، پریدگی و ضعفی نداره. و بدون ایراد و قابل قبوله. راستی درب عقب وانت هم باز میشه و موقع بسته شدن کشویی بسته میشه.

اگر به ماشین های دهه 30 علاقه داشته باشید گزینه خوب و مناسبیه.
توی بازار من فقط رنگ های سبز یشمی و زرشکی (یا بادمجانی) رو دیدم. و رنگ های آبی آسمونی و زرد اش رو ندیدم.

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

نمایه کاربر
190sl
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 206
تاریخ عضویت: 11 نوامبر 2013, 16:38
محل اقامت: تهران/خیابان ایران

Re: عکس و تبادل نظر:خودروهای مدل و کلکسیونی اعضا شماره 3

پست توسط 190sl » 27 آگوست 2017, 16:33

سلام
بعد از خیلی وقت دارم پست میذارم. واقعا سرم شلوغه و نمیرسم به سایت خیلی سر بزنم. یاد قدیمتر ها بخیر که شاید هر روز یه پست جدید نوشته میشد ............
به دوستانی هم که ماکت جدید خریدن تبریک میگم :hb:
این ماکت جدید من هست که 15/تیر/96 از فروشگاه کارمدلز به قیمت 520 تومن خریدم.
سومین کوروت من: CHEVROLET CORVETTE 1963 CONVERTIBLE - SILVER BLUE BY AUTOART
این ماکت از حدود سه سال پیش تو لیست خرید من بود و هر دفعه به دلیلی میرفتم سراغ یه ماکت دیگه تا این که این دفعه قسمت شد نرم سراغ ماکت دیگه و همین رو خریدم.
نقاط قوت ماکت: جزئیات کابین (مثل قسمت کیلومتر شمار ها، داشبود مزین به نشانه کوروت، دستگیره ها و سایر جزئیات روی در، سایه بان ها(البته نه متحرک)، موکت کف(که البته برای یه ماکت اتوآرت دیگه حسن به حساب نمیاد و نبودش عیبه)، رکاب های فلزی)، کیفیت رنگ، توری های روی کاپوت، قابلیت باز و بسته شدن چراغ ها، نشانه های کوروت که در نقاط مختلف ماکت دیده میشه و .....
نقاط ضعف ماکت: کیفیت رینگ ها، اینکه به نظر میاد چرخ ها نسبت به بدنه بزرگ طراحی شدند(مشکلی که در کوروت 86 هم به چشم میاد)، سبک بودن ماکت به نسبت مثلا کوروت ماکو شارک، نبود کمک فنر و .....
عکس ها:

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

نمیخوام خیلی درباره وضعیت قیمت ها صحبت کنم اما واقعا دیگه قیمت ها غیر عقلانی شده.......... من این ماکت کوروت رو 520 تومن خریدم در حالی که تا همین چندوقت قبل با این مبلغ میشد یه ماکت از سری سیگنچر اتوآرت خرید. من خودم جگوار E-TYPE رو 535 تومن خریدم اون وقت امروز باید برم همین قدر برای یه کوروت از سری میلینیوم پول بدم. بماند که الآن همون جگوار رو جناب شمس الله گذاشتند دو میلیون و صد و سایر قیمت ها که بیشتر شبیه یه خوابه.............

تصویر

این هم کلکسیون من با آخرین تغییرات:

تصویر
نثار شهید مدافع حرم، هادی ذوالفقاری صلوات
-----------------------------
محمد حسن هستم.

نمایه کاربر
Nima Mojiz
مدیر کلوپ خودروهای مدل
پست: 1849
تاریخ عضویت: 19 ژوئن 2009, 14:23
نوع خودرو: در جستجو
محل اقامت: Nevada

Re: عکس و تبادل نظر:خودروهای مدل و کلکسیونی اعضا شماره 3

پست توسط Nima Mojiz » 25 نوامبر 2017, 02:57

سلام دوستان!
من مدتهاست تاپیک رو نگاه میکنم ولی متاسفانه فرصت پست گذاشتن نداشتم. امروز بالاخره فرصت شد یه نگاهی به عکسام بندازم ببینم که از کدوم ماکتام نقد نذاشتم.
اولیش مرسدس بنز پاگودای شوکو هست. ماکتی که من حدود یک سال و خورده ای پیش از فروشگاه دلبند خریدم به قیمت 830 تومن. اون موقع به نظرم خیلی مبلغ زیادی بود، ولی این مدت با دیدن ماکتای دیگه از باقی برندا به این نتیجه رسیدم زیاد پرت هم نبوده! متاسفانه نرخ ارز و بالا رفتن قیمت ماکت و جو بد بازار، بد بلایی سر ماکت بازی ما آورد.
اول از همه بگم که از این ماکت نباید انتظار برندی مثل سی ام سی رو داشت. به نظرم چیزی در حد و اندازه‌های ماکتای خوب سری ملینیوم قدیم اتوآرت مثل بنز 190SL هست. متاسفانه کسی بهتر از این شوکو نتونسته پاگودا تولید کنه و منم به خاطر علاقه ای که داشتم خریدمش.
در مورد جزئیات کلی، ماکت خیلی خوش ساخت و تمیز هست. کیفیت رنگش خیلی خیلی خوبه، کاسه چراغ‌ها و زه های کرومی عالی هستن و فرم بدنه هم خیلی خوبه. اما در همون نگاه اول به نظرم بالا بودن شیشه های کناری توی ذوق میزنه، و از اون مهمتر این که آینه ها نمیدونم چرا صاف واینمیستن. علاوه بر اون درزها یه کمی زیادی باز هستن.
آرم ها فلزی هستن، کابین و تودوزی هم خیلی خوبه و فقط جای خالی موکت احساس میشه. نکته جالب دیگه اینه که ماکت سوئیچ هم داره و یه دونه یدکش هم از سوئیچ آویزونه!
موتور کیفیت و جزئیاتش از بقیه جاهای ماکت بهتره و به نظرم نکته قوت این ماکت در کنار کیفیت رنگ و کاسه چراغهاس.
اما نکته بعدی که توی ذوق میزنه به نظرم سقف هاردتاپ ماکت هست. سقفی که در واقع پلاستیکیه و توی اکثر نمونه ها چفت نمیشه سر جاش و یه کمی درز باز بینش میمونه. در حالی که مثلا 190SL اتوارت این مشکل رو نداره.
امیدوارم از این نقد لذت برده باشین. ایشالا سری بعدی هم میرم سراغ مقایسه پورشه های CMC و اتوارت.

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
مجله ماشین
هفته نامه خودرو امروز

ارسال پست

بازگشت به “کلوپ خودروهای مدل و کلکسیونی و RC CAR”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان