"پروژه 405 توربو من"

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
arm9mcu
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 118
تاریخ عضویت: دو شنبه 6 شهریور 1391, 10:37 am
نوع خودرو: 405 GLX
محل اقامت: تبریز
تماس:

Re: "پروژه 405 توربو من"

پستتوسط arm9mcu » یک شنبه 30 مهر 1396, 8:53 pm



با عرض سلام خدمت اساتید و دوستان گرامی
اول از همه از جناب "کوروش پیروز" مدیر محترم این بخش تشکر میکنم که این تاپیک رو در اختیار بنده قرار دادند.
خودرویی که در موردش صحبت خواهم کرد یک 405 GLX مدل 84 نقره ای با موتور xu7 هستش.
بنده مدتها به دنبال توربو و لوازم توربو بودم که به دلیل عدم آشنایی بنده با این سیستم و فروشنده ها و نحوه تعمیر و راه اندازی این مدت یک مقدار طولانی شد.
تا اینکه توی قسمت فروش لوازم تقویت موتور همین سایت به یه آگهی برخورد کردم که یک عدد توربو شارژر و اینترکولر مربوط به شرکت PSA رو برای فروش گذاشته بود.
برای اینکه تبلیغ نشه اسم اون شخص رو نمیبرم ، ایشون بسیار فرد محترم و با شخصیتی بودند و بعد از پرداخت کالا رو برام فرستادن.
پس از تحقیقات فراوان از روی کد حک شده روی پلاک توربو شارژر فهمیدم که توربوشارژر و اینترکولر مربوط به خودرو Citroen ZX دیزلی 1900 سی سی هستش.
https://www.dropbox.com/s/0pclkfg5depzvtz/CAM01453.jpg?dl=0
اسم توربو kkk k14 هستش که مپش رو در عکس زیر ملاحظه می فرمایید:
https://www.dropbox.com/s/fhwsryjct83sya2/k14-2464.jpg?dl=0
طبق محاسبات بنده این توربو میتونست از حدود دور 3000 شروع به تولید بوست کنه تا دور 6500.
روی اینترکولر یه سنسور مپ بود که از روی کد سنسور با مصیبت های فراوان تونستم دیتاشیتشو پیدا کنم و معادله فشار به ولتاژ رو از دیتاشیت استخراج کنم.
این اطلاعات برای کالیبراسیون سنسور مپ در نرم افزار ای سی یو ادجاستیبل لازم بود.
https://www.dropbox.com/s/yoqti6h2jjkcq0d/CAM00990.jpg?dl=0
بعدش رسیدم به ساخت منیفولد اگزوز که کار تخصصی بود و نکات ریز زیادی توش بود.
طبق تحقیقی که کردم دیدم استیل ضد زنگ مقاومت خوبی در برابر حرارت داره اما ضریب انبساط بالایی داره به خاطر همین برای ساخت فلنج منیفولد مناسب نبود.
تو اینترنت اکثرا نوشته بودن که فلنج باید از جنس فولاد باشه و لوله ها از جنس استیل ضد زنگ چرا که فولاد ضریب انبساط کمتری نسبت به استیل داره و در عوض استیل هم عایق خوبی در برابر حرارت هستش برای اینکه انرژی گازهای خروجی حفظ بشه بهتره که جنس لوله ها از استیل باشه.
خلاصه یک ورق فولاد معمولی برش داده شد و با دستگاه فرزکاری از روی واشر منیفولد اگزوز سوراخ کاری شد.
سپس لوله های استیل طبق الگوی منیفولد لاگ روی فلنج با جوشکاری آرگون جوش داده شد.
حالا چرا لاگ؟ چون جای کمتری اشغال میکنه و کوتاه تره بنابراین لگ توربو پایین میاد و همچنین ارزونتر هستش.
https://www.dropbox.com/s/fsomlm33158iaip/CAM01459.jpg?dl=0
خب دوستان عزیز فعلا تا همینجا رو داشته باشید تا بقیه پروژه رو توی پستهای بعدی بگم خدمتتون.
بی صبرانه منتظر نظرات شما دوستان و اساتید گرامی هستم. با تشکر
در گل یا پوچ روزگار ، دنیا خوب مشت خود را باز کرد ... شهدا گل بودند و ما پوچ !
پژو 405 توربوی من: http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=174&t=107576

نمایه کاربر
arm9mcu
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 118
تاریخ عضویت: دو شنبه 6 شهریور 1391, 10:37 am
نوع خودرو: 405 GLX
محل اقامت: تبریز
تماس:

Re: "پروژه 405 توربو من"

پستتوسط arm9mcu » یک شنبه 7 آبان 1396, 9:32 pm



با عرض سلام و تشکر از دوستان و استاید به خاطر این همه ابراز محبت (!) و اظهار نظرهای مختلف (؟!)
میریم سراغ ادامه بحث
https://www.dropbox.com/s/y97ay9bnk9kuzb6/intercooler.jpg?dl=0
من یه اینترکولر به همرا توربو خریده بودم که میخواستم از اون استفاده کنم ولی به خاطر سایز اینترکولر با هیچ روشی نتونستم ازش استفاده کنم و اصلا نتونستم اندازه شو هم کوچیک تر کنم بنابراین فعلا تصمیم گرفتم بدون اینترکولر جواب بگیرم.
با یکم محاسبه سرانگشتی به این نتیجه رسیدم که سوزن انژکتورهای 160 سی سی فعلی میتونه جوابگوی 5 پی اس آی بوست باشه و درنتیجه فعلا به منیفولد و سوزنها هم دست نزدم.
مپ سنسور هم همونطور که قبلا گفتم از همون مپ سنسور روی اینترکولری که خریده بودم استفاده کردم و تا فشار 2.5 بار مطلق جوابگو بود.
بعد از ستاپ کردن توربو روی موتور و لوله های هوا و اگزوز و روغن (که این قسمت اگزوز خیلی وقتمونو گرفت) موتورو استارت کردم ببینم وضعیت چطوره.
https://www.dropbox.com/s/8srn677xux5apjv/CAM01332.jpg?dl=0
چشمتون روز بد نبینه بعد از گرم شدن موتور یک دود مه مانندی از اگزوز می اومد در حد تیم ملی !!! توربو رو باز کردم و بردم پیش تعمیرکار که تعمیرکار گفت نیاز به تعمیر داره.
https://www.dropbox.com/s/d30er9a020s3yuj/CAM01274.mp4?dl=0
https://www.dropbox.com/s/u4jori0lvawac7j/CAM01275.mp4?dl=0
بعد از تعمیر توربو رو دوباره بستم روی موتور و دوباره استارت زدم. دوباره بعد از گرم شدن موتور شروع کرد به دود کردن ! لوله برگشت توربو رو باز کردم و از یک سایز بزرگتر استفاده کردم و کمی محل ورود به کارتل رو بزرگتر کردم. مشکل تا حدودی برطرف شد ولی دود کردن پابرجا بود. خلاصه کمی با اون وضعیت کنار اومدم و رفتم برای تست.
https://www.dropbox.com/s/p6n7mn8mugbkv73/CAM01016.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/nrtlz3sa2czqf1b/CAM01125.mp4?dl=0
ای سی یو ادجاستیبل رو ستاپ کردم و متصل کردم به لپ تاپ. توی دنده 2 تخته کردم و توی لپ تاپ دیدم بوست همین طور داره میره بالا تا اینکه از 10 پی اس آی گذشت و ماشین همین طور شتاب میگرفت در اون لحظه دیگه بیشتر فشار نیاوردم چون حساب و کتاب من بر حسب 5 پی اس آی بود و برای بیشتر از اون جوابگو نبود.
با خیلی از اساتید تو این زمینه مشورت کردم که چطور بوست توربو رو پایین بیارم. یکی از روشها گذاشتن فنر معکوس بیرون ویست گیت بود ولی طراحی ویست گیت توربوی من طوری بود که سوپاپ داخل توربو قرار داشت و دسترسی به محور سوپاپش نبود.
https://www.dropbox.com/s/b2f4zfq1ev0nw6a/CAM01353.jpg?dl=0
با مشکلات فراوان و دستگاه تراش راخل ویست گیت رو باز کردم و فنرش رو در اوردم. 3 تا فنر همشکل فنر خودش با نیروی متفاوت ساختم و تونستم فشار رو روی 5 پی اس آی ثابت کنم.
به دلیل دود کردن و روغن سوزوندن توربو دوباره توربو رو باز کردم و بردم پیش تعمیرکار. این بار تعمیرکار پیشنهاد داد که از دو تا رینگ داخل توربو استفاده کنیم یعنی یک رینگ روغن دیگه کنار رینگ اولی جا بزنیم تا مشکل روغن حل بشه.
محور توربو رو بردم تراشکار و اون رینگ دوم رو جا زد. بعد از بستن توربو دوباره تست کردم که دیدم روی دور آیدل دود ندارم ولی بعد از کمی فشار آوردن به توربو وقتی دور موتور به آیدل برمیگشت به مدت چند دقیقه دوباره دود میکرد یکی از مشکلاتی که من با کارتل 405 داشتم این بود که حتی اگر بالاترین نقطه کارتل رو هم سوراخ کنید باز هم سطح روغن از اون محل بالاتره و به هر حال روغن برگشتی مستقیم داخل روغن میره که اصولا نباید این طور بشه ! پس هیچ راهی نیست جز اینکه خود بلوک از پشت موتور سوراخ بشه که ریسک بزرگی هستش.
ادامه ماجرا رو انشاءالله در قسمت بعدی عرض میکنم خدمتتون.
موفق باشید
در گل یا پوچ روزگار ، دنیا خوب مشت خود را باز کرد ... شهدا گل بودند و ما پوچ !
پژو 405 توربوی من: http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=174&t=107576

نمایه کاربر
kaveh041
شروع حركت
پست: 18
تاریخ عضویت: چهار شنبه 8 مهر 1394, 10:04 pm
نوع خودرو: Peugeot 405 GLX 1.8
محل اقامت: تبریز
تماس:

Re: "پروژه 405 توربو من"

پستتوسط kaveh041 » دو شنبه 8 آبان 1396, 9:10 pm



سلام
به به آقا علی گل. خسته نباشی
از وقتی که برای اولین بار توربو رو روی ۴۰۵ شما دیدم٬ همیشه برام سوال بوده که چطوری پروژه رو اجرا کردین. چه مشکلاتی پیش رو داشتین و ...
متاسفانه تو ایران اینطوریه که اونایی که پروژه میزنن رو موتور ماشینشون٬ کمترین توضیحات رو میدن در موردش٬ یا اصلا توضیح نمیدن و چیزی نمیگن ! که همین خودش یکی از علل پیشرفت نه چندان جالب تیونینگ هست بین مردم و جوونا. که بماند و بگذریم...

یه سری سوال هم تو ذهن خود من هست. اینکه قطعات زیر موتور فابریک ایکس یو۷ (پیستون و شاتون و ...) اگه اینترکولر نصب بشه٬ تا چند پی اس آی برای استفاده ریس شهری(یعنی یه خودرو ریس شهری) میتونن دووم بیارن و کمترین استهلاک رو داشته باشن؟

از چه اینترکولرهایی میشه استفاده کرد؟ یعنی چه مارکی و چه اندازه ای؟

و اینکه هزینه خرید یه توربو در همین اندازه ای که شما خریدین٬ همراه اینترکولرش و ... تقریبا چقدر هست؟

ممنون. یا علی

نمایه کاربر
arm9mcu
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 118
تاریخ عضویت: دو شنبه 6 شهریور 1391, 10:37 am
نوع خودرو: 405 GLX
محل اقامت: تبریز
تماس:

Re: "پروژه 405 توربو من"

پستتوسط arm9mcu » سه شنبه 9 آبان 1396, 7:43 pm



سلام علیکم و رحمت الله
پویا (پینین فارینا) ممنون که با اظهار نظراتت به من تو نوشتن خاطرات پروژم روحیه میدی!
اگر نبودی دیگه کم کم احساس روح بهم دست میداد!
موتور فابریک همون نهایتش 5 پی اس آی بوست هست دیگه بیشتر از اون استهلاک خیلی بالا میره.
تو ایران دستمون برای اینترکولر زیا دباز نیست مجبوریم از اینترکولر کامیون استفاده کنیم و در اندازه دلخواه برش بدیم و جوش آلومینیم و ... .
قیمت اینترکولر از 300 به بالا تو بازار هست و توربو هم نو چینی از 700 - 800 شروع میشه.
در ابتدای تاپیک فراموش کردم که بگم از ابتدای این پروژه یکی از اعضای همین سایت به اسم "محمد سلیمانی" خیلی به من کمک کردن و با ارائه نظرات ، راهکارها و پیشنهادهای مختلف ، تجربیات خودشون رو در اختیار بنده قرار دادن. من از همین جا از ایشون تشکر میکنم :hb:
ادامه داستان:
برای کنترل ناک با توجه به اینکه اینترکولر هم نداشتم مجبور بودم یک مقدار زاویه جرقه رو ریتارد کنم و مقدار سوخت رو هم یکم ببرم بالا تا مشکلی پیش نیاد.
مشکل بزرگی که با هیچ روشی نتونستم حلش کنم تاب برداشتن فلنج منیفولد اگزوز بود که باعث نشتی اگزوز و لگ زیاد و ایجاد صدای ناهنجار شده بود.
یک بار بازش کردم و فلنج رو کف زدیم اما فایده نداشت و دوباره تاب برداشت ، دوباره باز شد و فلنج با ورق 15 میلیمتری تعویض شد و باز هم فایده نداشت و خیلی زود دوباره تاب برداشت. استفاده از جنس استیل نسوز هم هیچ تاثیری نداشت.
نتیجه پروژه:
اون موقع با اینکه من نه سوزن انژکتور بزرگتر نصب کرد هبود نه منیفولد تعویض شده بود و نه اینترکولر و واتر متانول داشتم ولی با این همه با یک 405tu5 که هدرز و ای سی یو 7.4.4 داشت تست شتاب کردیم و از هر نظر 405 من بهتر عمل میکرد با پارس ای ال ایکس تقویت و 405 با موتور زانتیا 2 لیتری هم که تست کردیم باز هم نتیجه همان بود.
من بسیار از نصب توربو شارژر راضی بودم فقط تنها مشکلی که داشت نشت روغن از داخل توربو و دود کردن و تاب برداشتن منیفولد بود که واقعا ناامیدم میکردن.
تصور کنید یک بار داشتم از یک کوچه رد میشدم یک جا ایستادم. یکی اومد گفت اگه ممکنه موتور رو خاموش کن نمیتونیم نفس بکشیم ! یک نگاه به عقب انداختم دیدم کوچه در مه ناپدید شده !!!
بعدش هم که طبق نظرات کارشناسی بود که یکی میگفت رینگ شکوندی یکی میگفت واشر زدی یکی میگفت چن دمیلیون خرجشه و حتی یه عده مثلا کار بلد هم تو نگاه اول میگفتن 100% رینگ شکوندی و توربو فشار آورده !!! میگفتم آخه مرد مومن اگر رینگ شکسته بود ک هبدون توربو هم دود میکرد چطور وقتی توربو رو باز میکنم هیچ دودی وجود نداره؟
متاسفانه عدم اطلاعات فنی کافی حتی بین اونهایی که مثلا دست به آچار هستن و تعمیرکار پژو شناخته میشن باعث میشه که یه پروژه ساده خیلی عجیب و غیرقابل فهم جلوه بده!
یک بار که توربو رو برای تعمیر برده بودم به تعمیرکار گفتم بوست رو نمیتونم بیارم پایین راهکارش چیه؟ (اون موقع هنوز فنر ویست گیت رو عوض نکرده بودم) در نظری حدیث گونه ایشون فرمود که باید یک سوپاپ تو مسیر خروجی هوای توربو بذاری که وقتی فشار بیش از حد شد این سوپاپ عمل کنه و فشار بیاد پایین! در نگاه اول نظر ایشون درسته و فشار میاد پایین اما عوضش ویست گیت عمل نمیکنه و توربو همیشه با ماکسیمم دور خودش میچرخه تا وقتی که دیگه کاملا نابود بشه! حالا ایشون چطور تعیمرکار توربوشارژر هستن و چطور ملت کامیونهای خودشون رو برای تعمیر پیش ایشون میارن من جوابی براش پیدا نکردم! خلاصه ایشون از من پرسید که از کجا می دونی فشار بالاست گفتم با نرم افزار ای سی یو ادجاستیبل و مشاهده فشار مپ. اومد سوار ماشین شد تا بهش نشون بدم که فشار چقدره. رفتیم یک دوری بزنیم ، تا حالا ایسی یو ادجاستیبل نشنیده بود توی لپ تاپ نشون دادم که فشار تا 13 پی اس آی بوست هم بالا میرفت!
انشاءالله در فرصت های بعدی در مورد مشکلات عجیب و غریبی که در مسیر این پروژه بود بیشتر صحبت خواهم نمود.
در گل یا پوچ روزگار ، دنیا خوب مشت خود را باز کرد ... شهدا گل بودند و ما پوچ !
پژو 405 توربوی من: http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=174&t=107576

n_mohammad65
پست: 9
تاریخ عضویت: شنبه 10 دی 1390, 1:40 pm
نوع خودرو: Maxima
محل اقامت: مشهد

Re: "پروژه 405 توربو من"

پستتوسط n_mohammad65 » پنج شنبه 11 آبان 1396, 11:04 am



سلام
علت دود کردن کوچک بودن سایز خروجی روغن از توربو هست که باعث میشه حجم روغن داخل توربو بره بالا و نهایتا از کاسه نمد ها بزنه بیرون شما خروجی روغن رو گشاد کن و برای مانیفولد دود هم فابریک 405 با توربوش هست که تو همین سایت هم یادمه برا فروش گذاشته بودن کمه ولی پیدا میشه.

نمایه کاربر
ehsan_balvardi
دنده 1
پست: 1905
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 مرداد 1393, 4:52 pm
نوع خودرو: MB.G class lover
محل اقامت: SIRJAN

Re: "پروژه 405 توربو من"

پستتوسط ehsan_balvardi » جمعه 12 آبان 1396, 7:24 am



عجب مصیبتی کشیدید
ولی این کارا لذت خودشو داره
از بقیه لوازمی که نصب هستش بنویسید

نمایه کاربر
mi-6
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 174
تاریخ عضویت: پنج شنبه 31 تیر 1395, 5:36 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: "پروژه 405 توربو من"

پستتوسط mi-6 » جمعه 12 آبان 1396, 7:37 am



سلام
تبریک میگم
من همیشه احترام خاصی برای افراد خلاق و فنی مثل شما قائلم و به تجربه بهم ثابت شده که این افراد هوش (iq) بالایی دارند و واقعا لذت میبرم از دنبال کردن کار های شما .
اگر براتون ممکن هست چند تا از تست هایی که با tu5 و elx گرفتید قرار بدید .

نمایه کاربر
arm9mcu
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 118
تاریخ عضویت: دو شنبه 6 شهریور 1391, 10:37 am
نوع خودرو: 405 GLX
محل اقامت: تبریز
تماس:

Re: "پروژه 405 توربو من"

پستتوسط arm9mcu » شنبه 13 آبان 1396, 2:38 pm



n_mohammad65 نوشته شده:سلام
علت دود کردن کوچک بودن سایز خروجی روغن از توربو هست که باعث میشه حجم روغن داخل توربو بره بالا و نهایتا از کاسه نمد ها بزنه بیرون شما خروجی روغن رو گشاد کن و برای مانیفولد دود هم فابریک 405 با توربوش هست که تو همین سایت هم یادمه برا فروش گذاشته بودن کمه ولی پیدا میشه.

سلام خیلی ممنونم از اینکه زحمت می کشید و برای حل مشکلات راهکار پیشنهاد میدید.
سایز خروجی روغن توربوی من 11 میلیمتر بود تا جایی که یادمه و من هم لوله ای انتخاب کردم که تقریبا قطر داخلیش 11 یا 12 میلیمتر باشه و ورودی کارتل هم فکر کنم 15 میلیمتر بود. حالا نمیدونم به خاطر زاویه 90 درجه ای که بین توربو و اتصال کارتل قرار داشت ای نطور میشد یا توربو خراب بود و دیگه درست نمی شد یا اینکه چون برگشتی روغن توربو که به کارتل وصل شده بود طوری بود که مستقیما به روغن میرسید یعنی اگر اون لوله متصل به کارتل رو در میاوردم روغن از کارتل روی زمین میریخت.
در مورد منیفولد هم دیگه نا امید شدم و نهایتا مجبورم از همون منیفولد چدنی توربو فابریک پژو که مال موتور xu10j2te هست استفاده کنم.
از بقیه دوستان هم ممنونم که روحیه میدن و باعث تشویق من برای ادامه تاپیک هستند.
لینک پایین مربوط به تست شتاب 405 توربو من (بوست 5 پی اس آی) با سمند توربو (بوست نامعلوم با سوخت گاز مایع) و 405slx tu5 دارای هدرز هستش و اون پارس ای ال ایکس هم که باهاش تست کردم در حد همین tu5 بود.
https://www.instagram.com/p/BUJNA5mDJFn/?taken-by=405bazha
با تشکر از همه دوستانی که به من کمک کردند بویژه آقای سلیمانی با نام کاربری "mohammad622" .
همون طور که قبلا خدمتتون عرض کردم توربوی من اینترکولر نداشت و اون اینترکولری هم که تهیه کرده بودم اندازه رادیاتور آب 405 بود و هیچ جا جا نمیشد من هم فعلا اینترکولر نبستم.
لوله های هوا از جنس فولادی 3 میلیمتر استفاده شدند که بیشتر زاویه ها رو خمکاری کردم و چند تا دیگه که نمیشد از روش خمکاری استفاده کرد از زانوهای لوله هیدرولیک استفاده کردم.
مپ سنسوری هم که استفاده کردم همونطور که قبلا اشاره کردم روی خود اینترکولر بود که من دیتاشیتشو پیدا کردم و بر اساس اون راه اندازی کردم.
بلو آف هم یک بلو آف 250 هزار تومنی بود که من استوکش رو از یکی از دوستان که خیلی هم به من لطف داشتند به قیمت ارزان تهیه کردم و بستم روش.
طی تستهایی که داشتم وقتی موتور زیاد تحت فشار بود دمای هوای ورودی موتور (خروجی توربو) به بیش از 90 درجه سلسیوس میرسید و این یک فاجعه بود برای اینکه جلوی ناک رو بگیرم پارامترهای ای سی یو ادجاستیبل رو طوری تنظیم کردم که دمای احتراق رو کمی پایین بیارم و همچینی شرایط طوری باشه که سوخت میل زیادی به ناک زدن نداشته باشه که در موردش کلی تو اینترنت تحقیق کردم و مقاله های زیادی خوندم.
این قضیه نبود اینترکولر باعث میشد دمای خروجی اگزوز هم خیلی زیاد بشه طوری که اطلاعات سنسور اکسیژن هم بهم میریخت در نتیجه وقتی موتور گرم میشد دیگه نمیتونستم از سنسور اکسیژن فیدبک بگیرم درنتیجه وقتی موتور سرد بود با سنسور اکسیژن موتور رو تنظیم میکردم و بعدش کلا فرآیند محاسبه سوخت رو اپن لوپ میکردم که فیدبکی وجود نداشته باشه. در غیر این صورت سوخت به شدت لین میشد و به شدت ناک میزد !!!
یکی از تجربه هایی که بدست آوردم این بود که پمپ بنزین فابریک 405 اصلا جوابگوی سوخت مورد نیاز توربو نیست و در دورهای بالا فشار سوخت افت میکنه و حتی اگر پمپ بنزین نو هم بگیرید تا چند روز درست کار میکنه و بعدش همون آش و همون کاسه و اگر فشار ریل رو بالا ببرید یا سوزن بزرگتر ببندید این مشکل چند برابر میشه!
از اینکه با حوصله مطالبی که نوشتم رو میخونید بسیار متشکرم. ان شاءالله دفعه بعدی از ماجراهای جدیدی رونمایی خواهم کرد :-(
و من الله التوفیق ، موفق و موید باشید
در گل یا پوچ روزگار ، دنیا خوب مشت خود را باز کرد ... شهدا گل بودند و ما پوچ !
پژو 405 توربوی من: http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=174&t=107576

نمایه کاربر
sasan hatami
دنده 1
پست: 1083
تاریخ عضویت: جمعه 25 دی 1388, 9:00 am

Re: "پروژه 405 توربو من"

پستتوسط sasan hatami » شنبه 20 آبان 1396, 5:47 am



درود بر شما
چه خوب شد که تاپیک زدید و تجربیاتتون رو در اختیار ما قرار میدین.بیصبرانه منتظر مابقی ماجرا هستم.
チューニング

kaaj
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 150
تاریخ عضویت: جمعه 7 خرداد 1389, 6:56 pm
نوع خودرو: پراید قهرمان
محل اقامت: اهواز
تماس:

Re: "پروژه 405 توربو من"

پستتوسط kaaj » شنبه 20 آبان 1396, 8:20 pm



درود بر شما. آقا خوندنش که بسیار لذت بخشه... البته انجام و نتیجه گیری خیلی بیشتر باید دلپذیر باشه. پیروز باشید.


بازگشت به “پروژه های استیج I”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان