PROJECT OF MITSUBISHI GALANT VR-4 1991

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
AmirAthary
شروع حركت
پست: 42
تاریخ عضویت: 01 ژولای 2016, 02:30
نوع خودرو: TU5 405
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: PROJECT OF MITSUBISHI GALANT VR-4 1991

پست توسط AmirAthary » 07 ژولای 2018, 01:40

س.خسته نباشی عالی مثه همیشه،ان شالله همیشه موفق باشی داش گلم
نمایه کاربر
بنيا مين
Rebuilder
پست: 1123
تاریخ عضویت: 26 فوریه 2008, 20:32
نوع خودرو: GALANT VR-4
محل اقامت: تهران زعفرانيه
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times
تماس:

Re: PROJECT OF MITSUBISHI GALANT VR-4 1991

پست توسط بنيا مين » 07 ژولای 2018, 01:51

اتمام جوش کاری

کاره فوق العاده اقای مرادی که واقعا سنگ تمام گذاشتن برای این قسمت

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

اینم از اتمام پولیش منبع اگزوز .......فوق العاده شد

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
eansarinezhad
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 110
تاریخ عضویت: 18 سپتامبر 2011, 16:43
نوع خودرو: پراید 111 اس ای
محل اقامت: اهواز
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: PROJECT OF MITSUBISHI GALANT VR-4 1991

پست توسط eansarinezhad » 07 ژولای 2018, 16:52

سلام. آقا بنیامین می گم وقتی پروژه تموم شد می تونی این ماشین رو ببریش بیرون؟ دو بار آب بخوره به اگزوزه از ریخت می افته. همه زیر ماشین و .... دوباره کثیف میشه. به نظرم کارت که با زیر ماشین تموم شد بده ببرنش رو جک مواد نانو بپاش زیرش که آب و کثیفی رو جذب نکنه. مثل قیر پاشی قدیم بود، با اسپری میزنن. حالت سرامیک پیدا می کنه. اما شش ماه یک بار باید تمدیدش کنی. فکر میکنم خودت هم مطلع باشی.
ماشینتون رو دوست بدارین و شاکر باشین، خیلی ها همین رو هم ندارن
نمایه کاربر
AmirAthary
شروع حركت
پست: 42
تاریخ عضویت: 01 ژولای 2016, 02:30
نوع خودرو: TU5 405
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: PROJECT OF MITSUBISHI GALANT VR-4 1991

پست توسط AmirAthary » 08 ژولای 2018, 21:32

س.بنیامین خان عالیه فقط بگو هزینه لوله های استیل چند شد چون طالب شدم ماشین خودمم همینطوریش کنم؟آقا مرادی میتونه برا ماشین منم سفارش بدم همینطوری لوله اگزوزو رو در بیاره؟
bardia.t
دنده 1
پست: 1226
تاریخ عضویت: 03 می 2011, 17:49
نوع خودرو: گالانت/بي ام و 518
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: PROJECT OF MITSUBISHI GALANT VR-4 1991

پست توسط bardia.t » 10 ژولای 2018, 11:46

با درود و خسته نباشی///اقا واسه جوش کاری و ساخت اگزوز چقدر دستمزد ازتون گرفت؟چقدر لوازمش شد و چقدر دستمزد ؟
نمایه کاربر
بنيا مين
Rebuilder
پست: 1123
تاریخ عضویت: 26 فوریه 2008, 20:32
نوع خودرو: GALANT VR-4
محل اقامت: تهران زعفرانيه
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times
تماس:

Re: PROJECT OF MITSUBISHI GALANT VR-4 1991

پست توسط بنيا مين » 16 ژولای 2018, 01:20

eansarinezhad نوشته شده:
07 ژولای 2018, 16:52
سلام. آقا بنیامین می گم وقتی پروژه تموم شد می تونی این ماشین رو ببریش بیرون؟ دو بار آب بخوره به اگزوزه از ریخت می افته. همه زیر ماشین و .... دوباره کثیف میشه. به نظرم کارت که با زیر ماشین تموم شد بده ببرنش رو جک مواد نانو بپاش زیرش که آب و کثیفی رو جذب نکنه. مثل قیر پاشی قدیم بود، با اسپری میزنن. حالت سرامیک پیدا می کنه. اما شش ماه یک بار باید تمدیدش کنی. فکر میکنم خودت هم مطلع باشی.
سلام برادر ممنون از لطفت
والا چی بگم فعلا بریم جلو تا ببینیم به کجا میرسیم چشم حتما یه فکری به حالش میکنم
نمایه کاربر
بنيا مين
Rebuilder
پست: 1123
تاریخ عضویت: 26 فوریه 2008, 20:32
نوع خودرو: GALANT VR-4
محل اقامت: تهران زعفرانيه
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times
تماس:

Re: PROJECT OF MITSUBISHI GALANT VR-4 1991

پست توسط بنيا مين » 16 ژولای 2018, 01:26

AmirAthary نوشته شده:
08 ژولای 2018, 21:32
س.بنیامین خان عالیه فقط بگو هزینه لوله های استیل چند شد چون طالب شدم ماشین خودمم همینطوریش کنم؟آقا مرادی میتونه برا ماشین منم سفارش بدم همینطوری لوله اگزوزو رو در بیاره؟
والا من لوله هارو خیلی وقت گرفتم قبل از گرونیا
اقای مرادی تو این زمینه واقعا استاد هستن اما ماشینو باید ببری ببینه تا نظر بده من نمیتونم جای ایشون بگم انجام میده یا نه
نمایه کاربر
بنيا مين
Rebuilder
پست: 1123
تاریخ عضویت: 26 فوریه 2008, 20:32
نوع خودرو: GALANT VR-4
محل اقامت: تهران زعفرانيه
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times
تماس:

Re: PROJECT OF MITSUBISHI GALANT VR-4 1991

پست توسط بنيا مين » 16 ژولای 2018, 01:32

bardia.t نوشته شده:
10 ژولای 2018, 11:46
با درود و خسته نباشی///اقا واسه جوش کاری و ساخت اگزوز چقدر دستمزد ازتون گرفت؟چقدر لوازمش شد و چقدر دستمزد ؟
سلام دوست عزیز ممنون از اینکه دنبال میکنی
والا من هنوز حسابکتاب با اقای مرادی نکردم و نمیدونم چقدر اجرت این کار میشود
اگر کارو ببرید پبش ایشون هم میتونه حدودی بگه چقدر لوازم میبره و اینکه چقدر هزینه اجرتش میشه
نمایه کاربر
بنيا مين
Rebuilder
پست: 1123
تاریخ عضویت: 26 فوریه 2008, 20:32
نوع خودرو: GALANT VR-4
محل اقامت: تهران زعفرانيه
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times
تماس:

Re: PROJECT OF MITSUBISHI GALANT VR-4 1991

پست توسط بنيا مين » 16 ژولای 2018, 02:42

خوب بریم سره ادامه پروژه

فهرست 1 :
1: ( بازدید کلی ماشین توسط عکسهای که گذاشتم )
2: باز کردن موتور از روی شاسی
3: باز کردن رام جلو و ادواتش و باز کردن رام عقب و ادواتش
4: دیدن تمام قطعات باز شده توسط عکسهای گه گذاشتم
5: شستشوی تمام قطعات باز شده از زیر ماشین و دوباره باز کردن انها از یکدیگر
6: برسی زیر ماشین و شستشوی کامل آن
7: رسیدگی به پیچ مهره خار و........... که از روی قطعات باز شده
8: رسیدگی به قطعات باز شده از روی ماشین (سند بلاست)
9: موم پاشی قیر استر و رنگ داخل اتاق و ناودونیها
10: استر زدن و رنگ زدن قطعات سند بلاست شده
11: باز کردن کل داشبرد و سیمکشی ها
12: رسیدگی به کل قطعات داخل اتاق
13:شستشو _ استر _ و رنگ داخل کاپوت بود

فهرست 2:
1: ابکاری کروماته کل لوله های روغن هیدرولیک روغن ترمز و بنزین
2: برش باک و صاف کردن داخل جوش دادن موم پاشی استر و در نهایت رنگ
3: جمع کردن دیفرانسیل عقب
4: جمع کردن کلیپر های ترمز عقب
5: سرویس کامل پلوس ها و بستن انها
6: تراش و بالانس کردن دیسکهای ترمز
7: چکاپ کامل سیبکها و چوپوقی های میل موجگیر به همراه گردگیراشون
8: کمک فنرها که اونم تا مرحله شستشو پیش رفته
9: چکاپ کامل لرزه گیر های طبق

فهرست 3:
1: چکاپ کامل سگ دستهای جلو
2:جمع کردن کلیپر های جلو
3: جمع کردن جعبه فرمان جلو
4: چکاپ کامل لرزه گیر ها و بوشینگای طبق ها و رام

فهرست 4:
1: اسمبل کردن لیور دنده _ پدال گازو ترمز و کلاچ _ میل فرمان
2: اسمبل کردن کل رام جلو
3: اسمبل کردن کل رام عقب

فهرست5:
1:نصب رام جلو روی شاسی
2:نصب رام عقب روی شاسی
3:کاور کردن زیر ماشین
4:پایین اوردن از روی خرک و بردن به سمت صافکاری نقاشی

فهرست 6:
1:سیمکشی موتور
2:سیمکشی داخل اتاق
3:سیمکشی ادوات داخل کاپوت

فهرست7:
1:خرید لوازم هایی که برای صافکاری و نقاشی نیاز هست
2:اماده سازی سپر عقب جلو و فلاپ درب ها و رکاب های زیر درب
3:صافکاری
4:نقاشی

فهرست 8:
1: شستشوی ادوات پشت داشبرد
2:جمع کردن ادوات پشت داشبرد و داخل درب ها
3:نصب شیشه عقب
4:نصب ادوات روی طاقچه عقب

فهرست 9:
1: شستشوی ادوات داخل کاپوت
2:بازسازی قطعات
3: اسمبل کردن قطعات
4: نصب قطعات

فهرست 10:
1: شستشوی قطعات موتوری
2: اسمبل کامل موتور

فهرست 11:
1:باز کردن ترانسفر و گیریبکس
2:شستشوی کلیه قطعات و پوسته ها
3:رنگ امیری و ابکاری قطعات
4:اسمبل نهایی گیربکس و ترانسفر

فهرست 12:
1:خرید کمک فنرها
2:اسمبل کردن انها
3:نصب روی ماشین

فهرست 13:
1:خرید لوازم گاردن
2:بازسازی گاردن
3:اسمبل گاردن
4:نصب روی ماشین

فهرست 14:
1:نصب پمپ روی شناور
2:نصب فیلتر پمپ روی شناور
3:نصب باک روی ماشین

فهرست 15:
1:شستشوی کامل داشبورد
2:نصب ادوات داشبورد روی ان
3:نصب سیمکشی پشت داشبرد
4:انجام صدا گیری کامل داشبورد
5:نصب داشبرد کامل روی ماشین

فهرست 16:
1:خرید لوازم مربوط به بخش اگزوز
2:جوشکاری لوله ها
3:پولیش منبع
4:نصب

خوب با نهایت وسواس بخش شانزدهم از پروژه هم پشت سر گزاشتیم

حالا نوبت به بخش هفدهم پروژه میرسه که بخش INTAKE (ورودی هوا) نام داره که یکم تغییرات توش دادیم به قول معروف بهینش کردیم

تمامی لوله های فابریک ورودی هوا با نمونه استیل تعویض شد
AIR FLOW SENSOR فابریک با نمونه EVO III تعویض شد
باکس فیلتر هوا و خود فیلتر هوا با نمونه فیلتر هوای HKS تعویض شد

چنتا عکس از سیستم قبلی......

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر


لوله استیل ساخته شده بعد از پولیش

تصویر

تصویر

تصویر

فیلتر هوا رو از اقای مرادی گرفتم نو نیست اما خیلی تمیز بود فقط ریختیمش پایین یه حالی بهش دادیم
کلیه پیچ و مهره ها به همراه توری روی فیلتر رفت برای ابکاری قطعات المینیوم رفت برا انودایز و قسمت اتصالش به ail flow رفت برای پولیش
فقط از قبلش عکسی ندارم...... عکسای بعدشو میزارم

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

اجزای فیلتر هوا به همراه لوله اینتیک و AIR FLOW

تصویر

تصویر

کل مجموعه به همراه بست های فلزی ان

تصویر

تصویر

تصویر

مراحل اسمبل

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

عکسای اسمبل شده

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

یکی دیگه از قطعات مربوط به اینتیک (BOV)

قبل

تصویر

تصویر

تصویر

بعد

تصویر

تصویر
نمایه کاربر
بنيا مين
Rebuilder
پست: 1123
تاریخ عضویت: 26 فوریه 2008, 20:32
نوع خودرو: GALANT VR-4
محل اقامت: تهران زعفرانيه
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times
تماس:

Re: PROJECT OF MITSUBISHI GALANT VR-4 1991

پست توسط بنيا مين » 22 ژولای 2018, 03:45

خوب بریم سراغ ادامه کار
مروری برفهرست پروژه:

فهرست 1 :
1: ( بازدید کلی ماشین توسط عکسهای که گذاشتم )
2: باز کردن موتور از روی شاسی
3: باز کردن رام جلو و ادواتش و باز کردن رام عقب و ادواتش
4: دیدن تمام قطعات باز شده توسط عکسهای گه گذاشتم
5: شستشوی تمام قطعات باز شده از زیر ماشین و دوباره باز کردن انها از یکدیگر
6: برسی زیر ماشین و شستشوی کامل آن
7: رسیدگی به پیچ مهره خار و........... که از روی قطعات باز شده
8: رسیدگی به قطعات باز شده از روی ماشین (سند بلاست)
9: موم پاشی قیر استر و رنگ داخل اتاق و ناودونیها
10: استر زدن و رنگ زدن قطعات سند بلاست شده
11: باز کردن کل داشبرد و سیمکشی ها
12: رسیدگی به کل قطعات داخل اتاق
13:شستشو _ استر _ و رنگ داخل کاپوت بود

فهرست 2:
1: ابکاری کروماته کل لوله های روغن هیدرولیک روغن ترمز و بنزین
2: برش باک و صاف کردن داخل جوش دادن موم پاشی استر و در نهایت رنگ
3: جمع کردن دیفرانسیل عقب
4: جمع کردن کلیپر های ترمز عقب
5: سرویس کامل پلوس ها و بستن انها
6: تراش و بالانس کردن دیسکهای ترمز
7: چکاپ کامل سیبکها و چوپوقی های میل موجگیر به همراه گردگیراشون
8: کمک فنرها که اونم تا مرحله شستشو پیش رفته
9: چکاپ کامل لرزه گیر های طبق

فهرست 3:
1: چکاپ کامل سگ دستهای جلو
2:جمع کردن کلیپر های جلو
3: جمع کردن جعبه فرمان جلو
4: چکاپ کامل لرزه گیر ها و بوشینگای طبق ها و رام

فهرست 4:
1: اسمبل کردن لیور دنده _ پدال گازو ترمز و کلاچ _ میل فرمان
2: اسمبل کردن کل رام جلو
3: اسمبل کردن کل رام عقب

فهرست5:
1:نصب رام جلو روی شاسی
2:نصب رام عقب روی شاسی
3:کاور کردن زیر ماشین
4:پایین اوردن از روی خرک و بردن به سمت صافکاری نقاشی

فهرست 6:
1:سیمکشی موتور
2:سیمکشی داخل اتاق
3:سیمکشی ادوات داخل کاپوت

فهرست7:
1:خرید لوازم هایی که برای صافکاری و نقاشی نیاز هست
2:اماده سازی سپر عقب جلو و فلاپ درب ها و رکاب های زیر درب
3:صافکاری
4:نقاشی

فهرست 8:
1: شستشوی ادوات پشت داشبرد
2:جمع کردن ادوات پشت داشبرد و داخل درب ها
3:نصب شیشه عقب
4:نصب ادوات روی طاقچه عقب

فهرست 9:
1: شستشوی ادوات داخل کاپوت
2:بازسازی قطعات
3: اسمبل کردن قطعات
4: نصب قطعات

فهرست 10:
1: شستشوی قطعات موتوری
2: اسمبل کامل موتور

فهرست 11:
1:باز کردن ترانسفر و گیریبکس
2:شستشوی کلیه قطعات و پوسته ها
3:رنگ امیری و ابکاری قطعات
4:اسمبل نهایی گیربکس و ترانسفر

فهرست 12:
1:خرید کمک فنرها
2:اسمبل کردن انها
3:نصب روی ماشین

فهرست 13:
1:خرید لوازم گاردن
2:بازسازی گاردن
3:اسمبل گاردن
4:نصب روی ماشین

فهرست 14:
1:نصب پمپ روی شناور
2:نصب فیلتر پمپ روی شناور
3:نصب باک روی ماشین

فهرست 15:
1:شستشوی کامل داشبورد
2:نصب ادوات داشبورد روی ان
3:نصب سیمکشی پشت داشبرد
4:انجام صدا گیری کامل داشبورد
5:نصب داشبرد کامل روی ماشین

فهرست 16:
1:خرید لوازم مربوط به بخش اگزوز
2:جوشکاری لوله ها
3:پولیش منبع
4:نصب

فهرست 17:
1:ساخت ورودی هوا (INTAKE)
2:بازسازی کیت هوا HKS
3:خرید air flow sensor EVO III
4:بازسازی BOV فابریک

حالا نوبت به فهرست هجدهم از پروژه میرسه این قسمت قسمتی هست که خیلی از دوستان اوایل پروژه دنبالش بودن و نظر میدادن

بخش : (رینگ و لاستیک)

برای انتخاب این دو مورد پیشنهاد های خیلی خیلی زیادی میشود داد از سایز رینگ گرفته تا لاستیک
رینگ و میشه از سایز فابریک که 15 هست انتخاب کرد تا سایز 16 و 17 و شایدم 18
اما چون از اول هدف این بود که به ظاهر ماشین دست نزنیم و کاملا فابریک بریم جلو پس قاعدتا کار خیلی راحت شد برای انتخاب .
مطالعاتی مبنی بر سایز رینگ و تاثیر ان روی هندلینگ هم شد که کدوم سایز روی عملکرده 4ws تاثیر منفی و کدام سایز تاثیر مثبت میزارد و همچنین مشورت با اقای مرادی در این زمینه
در نهایت به این نتیجه رسیدیم که سایز رینگ و لاستیک فابریک عملکرده خوبی هم برای استفاده شهری داره هم کمی برای جنگولک بازی البته نه خیلیا....... منم که اصلا احلش نیستم
رینگ فابریکی که واقعا عاشقش بودم رینگ 15 اینچی 5 پره 92 ای هست و سایز لاستیک فابریک هم 15 60 195 دقیقا سایز های فابریک دفنرچه ماشین از کمپانی اون سالها با این رینگ و این سایز لاستیک میومده بیرون

رینگ و شاید الان نزدیک به 4 سال هست که خریدم و کاراشو کردم اما در موردش حرفی نزدم تا به موقعش که الان رسیدیم

عکسای 4 عدد رینگ فابریکو ببینید روز اولی که خریدم .......

این رینگا چند سالی بود که تو انبار خوابیده بوده برا همین ظاهری بسیار افتضاح داره اما خود رینگ سلامت هست بدونه هیچ گونه ترک و شکستگی
یکی از چیز های که تو این رینگ کمیابه و همیشه گیر نمیاد و خیلی زود از رو ماشین میدزدن کاپ وسط رینگ ها هست که خوشبختانه هر 4 تا کاپ موجوده اما من با این حال به این 4تای خودش بسنده نکردم و سفارش گذاشتم اکبندشو از اونور اومد البته نه 4تا 3تا گیرم اومد
اما خود اینارو میزارم کنار تا اون یکیشم گیر بیارم که دستم تکمیل بشه

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

اینم کاپ های اورجینال و اکبند (گیر فلک نمیاد)

تصویر

بعد از اینکه رینگارو اوردیم رینگا رفت پیش یکی از دوستای خوبمون که کارشون کلا بازسازی رینگ هست تا یه 1 ماهی اونجا باهاش سروکله بزنه.....

حالا نوبت به ابکاری پیچ های چرخ میرسه..........

تصویر

تصویر

تصویر

اینم از بازسازی و رنگ کاپ رینگها توسط دوست خوبمون
(برچسب سه گلشم دادم زدن برام و روی کار نصب کردم)

تصویر

تصویر

تصویر

اینم از ابکاری خار پشت کاپ ها و پیچ های ان

تصویر

تصویر

تصویر

حالا نوبت به رینگ ها میرسه بعد از بازسازی

تصویر

تصویر

تصویر

اینم عکس با یکی از کاپ های نو و با کلیپر که قبلا گرفته بودم

تصویر

تصویر

با فتوشاپ داخل سه گلو همینجوری یه رنگ قرمز کردم ببینیم رخش چطوری میشه

تصویر

لاستیک انتخابی برای این ماشین از کمپانی MICHELINE مدل ENERGY SAVER PLUS سایز 15 60 195 هست ساخت المان

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

عکس پایانی از رینگ و لاستیک

تصویر

تصویر

تصویر
ارسال پست

بازگشت به “پروژه های استیج I”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 4 مهمان