آشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ایران

مباحث مربوط به تمامي محصولات شركت خودروسازی جگوار
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
- JAGUAR -
پژوهشگر خودروهای کلاسیک
پست: 355
تاریخ عضویت: 16 ژوئن 2009, 11:59

Re: آشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

پست توسط - JAGUAR - » 10 آگوست 2012, 20:12

سلام ،
از بابت این تأخیر طولانی در پاسخ به سوالات متأسفم سپهر جان ...
sepehrz999 نوشته شده: جگوارهای سری دوم سانروف هم داشتن؟

آخه طبق این عکس فکر میکردم سری دوم های کلا سانروف نداشتن....البته با توجه به شکل آینه بغل، احتمالا این تصویر مربوط به جگوار های مدل بالاتر هست...
؟
همونطور که خودت هم نوشتی ، سان روف و آپشن های دیگری مثل

Cruise Control

Electric headlight wash/wipe system (چراغ شور)

Electric front seat height adjustment (تنظیم ارتفاع برقی صندلی های جلو)
و...
برای xj سری 3 ( مدل های بعد از 1979 ) قابل سفارش بود .

sepehrz999 نوشته شده:
راستی مدل های سفارش امریکا از لحاظ شکل ظاهری هم (بخصوص سپرها) وضعیت متفاوتی نسبت به اروپایی ها نداشتن؟
بله هم از نظر ظاهر و همینطور از لحاظ عملکرد فنی نمونه های بازار امریکا متفاوت بودند ، از لحاظ ظاهری (مثل آلمانی ها) با سپر های متفاوت ( بلند تر با ضربه گیر لاستیکی) و شیشه چراغ های کوچکتر ( نتیجتاً زه های دور چراغ قطور تر) و ... و از لحاظ خروجی پیشرانه به سبب رعایت استاندارد های امریکا چند اسب ضعیف تر بودند.


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


مقاله ای که در پایین مشاهده میکنید ٬ مرور یک مقایسه قدیمی هست و احتمالاً برای علاقمندان خواندنی خواهد بود ، مجلۀ امریکایی Motor Trend با سابقۀ بیش از 60 سال رو حتماً میشناسید ، این مجله دسامبر سال 1971 مطلبی با تایتل Three for the Money چاپ کرده بود که بازیگرانش بیوایک ریویرا ، فورد تاندربرد و جاگوار xj سری 1 هستند .
این که 2 کوپۀ امریکایی با یک سدان انگلیسی مقایسه شده مطلب را جذاب کرده و چرای(؟) اولیه برای جذب مخاطب ایجاد شده ...
تصویرتصویر
اگر همین تاپیک را مطالعه مختصری داشته اید جاگوار xj نسل اول را تا حدودی میشناسید ، سال 1968 معرفی شد و تا 1973 هم زمان با دیگر محصولات پر طرفدار آن زمان مثل e-type در دوران طلایی جاگوار عرضه میشد و با دو نوع پیشرانه 6 سیلندر خطی 4.2 لیتری و 12 سیلندر خورجینی 5.3 لیتری قابل سفارش بود، آنقدر طراحی جذاب و گیرایی داشت که در اکثر بازار های جهانی پر طرفدار بود ، اگر خاطرتون نیست منظور این نمونه هست :

تصویرتصویرتصویرتصویر

Motor Trend هم 2 تا از بهترین کوپه های فوق لوکس اون دوره را در قیاس با این سدان به چالش کشیده ، نسل سوم Buick Riviera بویژه نمونه های اولیه مانند خودروی آزمایش شده در این مقاله با طراحی رادیکال بخصوص قسمت انتهایی و فرم شیشه پشتی که معروف هست به دم قایقی که محبوب ترین و پرطرفدارترین ریویرای تاریخ هست .
ریویرا محصول فوق لوکس این زیر مجموعه جنرال موتور بود و صفت هایی مثل Luxury & Too expensive and big برای آن ذکر میشه و اون رو ماسل نمیدونند و در رستۀ personal luxury car میشناسند که از جهت فاکتور لوکس بودن میتونه با جاگوار هم خانواده باشه ، طرح اولیه ریویرا (در آغاز معرفی) از سوی جنرال موتور ابتدا برای رقابت با فورد تاندربرد که محصول موفقی برای کمپانی رقیب یعنی فورد بود پیشنهاد شد ، که در مقاله هم میبینید رقابت نزدیکی دارند . ابتدا طرح به کادیلاک پیشنهاد شد که در اون دورۀ طلایی این محصول رو هم به لیست محصولات موفقش اضافه کنه که کادیلاک اینقدر از اوضاع راضی بود که دلیلی برای سرمایه گذاری این خط جدید نمیدید . به هر حال در نهایت برند بیوایک روی این طرح اومد . موتور های به اصطلاح بلوک بزرگ 8 سیلندر با حجم های بالا (7.5 لیتر برای ریویرا و 7 لیتر برای تاندر برد تو این مقاله) جزو لاینفک مدلهای فول سایز و لوکس اون دوران تا قبل از بحران نفتی اواسط دهه 70 برای محصولات امریکایی بود .
شاید عنوان کنید فارغ از مسألۀ بالاتر بودنِ قیمت جاگوار نسبت به رقبا ،بهتر بود برای مقایسه با پیشرانه های حجیم 7و اندی لیتری امریکایی نمونه 12 سیلندر جاگوار با حجم 5.3 لیتر مورد مقایسه قرار میگرفت اما این نمونه اواخر سال 1972 معرفی شده و مقاله مربوط به 1971 هست . مضاف بر این جاگوار مدل کوپه xj رو چند سال بعد (1975) عرضه کرد ، البته فاکتور قیمت مسأله تاثیر گذاری هست طوری که الان جاگوار سدان 6 سیلندر از لوکس ترین کوپه های ساخت فورد و بیوایک گران تر هست و نمونه کوپۀ xj مخصوصاً در نمونه های 12 سیلندر از لحاظ فاکتور قیمت با این رقبا همسان نخواهد بود .

قیمت پایه (بدون هیچ آپش اضافه ای) برای این سه در زمان چاپ این مقاله به این قرار هست :

Jaguar XJ Series I : 8.160.00$

Ford Thunderbird : 5.311.00$

Buick Riviera : 5.253.00$



حجم پیشرانۀ شش سیلندر خطی جاگوار اکس جی : 4.2 لیتر | 240 اسب بخار طبق استاندارد SAE | از 0 تا 60 مایل : 11.8 ثانیه

حجم پیشرانۀ هشت سیلندر خورجینی فورد تاندربرد : 7 لیتر | 212 اسب بخار طبق استاندارد SAE | از 0 تا 60 مایل : 12 ثانیه

حجم پیشرانۀ هشت سیلندر خورجینی بیوایک ریویرا : 7.5 لیتر | 250 اسب بخار طبق استاندارد SAE | از 0 تا 60 مایل : 9.7 ثانیه



همانطور که میبینید استاندارد اندازه گیری اسب بخار برای هر سه خودروی مقایسه شده SAE (استاندارد آمريكايي) هست که جاگوار در انگلیس و بقیه اروپایی ها برخلاف امریکا از استاندارد های دیگری استفاده میکنند (DIN و BHP) اما تو این مقالۀ Motor Trend همه با یک استاندارد هست و مقایسه روی کاغذ راحت تر هست ، تو استاندارد امریکایی ها SAE تنها پیشرانه لخت (بدون فيلتر هوا و اگزوز و گيرباكس و...) مستقيم به داينو متر وصل و قدرت اندازه گیری میشه اما در استاندارد اکثر اروپایی ها (DIN) قطعات اصلي مانند اگزوز و فيلتر هوا و ... روي موتور بسته میشه و از روی فلایویل قدرت پیشرانه را اندازه میگرفتن.

برای مطالعه مقاله روی تصاویر زیر کلیک کنید :

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
- عاقل همه ي آنچه را كه مي داند نمي گويد ، ولي آنچه را كه مي گويد مي داند. (Aristotle)
نمایه کاربر
Crazy.Driver
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 52
تاریخ عضویت: 18 ژانویه 2012, 16:44
نوع خودرو: Nothing
محل اقامت: اصفهان

Re: آشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

پست توسط Crazy.Driver » 23 آگوست 2012, 19:58

مرسی...تاپیکو کامل خوندم اطلاعات فوق العاده ای زیادی دارین تبریک میگم
موفق باشید. :-)
If you love two people at the same time, choose the second one.
Because if you really loved the first one,you wouldnt have fallen for the second.

.::MEHRZAD::.
نمایه کاربر
The King
متخصص خودروهای فرانسوی و انگلیسی
پست: 3632
تاریخ عضویت: 30 ژوئن 2012, 16:15

Re: آشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

پست توسط The King » 23 آگوست 2012, 23:17

amirali4002 نوشته شده:تاپیک مناسب تری پیدا نکردم
دوستان میشه لطفا در مورد این ماشین توضیح بدهند
قیمت.وضعیت.
تشکر
http://www.bama.ir/%D8%AE%D8%B1%D9%8A%D ... 8%A7%D8%B1
خوب در نگاه اول رينگها مربوط به اين مدل نيست. رنگهاي تودوزي هم با تركيب رنگهاي فابريك متفاوت . رنگ بيرون هم با رنگ اصلي چند پرده اي فرق داره . قيمتش خوبه البته اگر موتورشو اونجوري كه گفته با موتور هشت سيلندر عوض نكرده باشه .
نمایه کاربر
jaguar-xj
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 117
تاریخ عضویت: 21 آپریل 2011, 14:24
نوع خودرو: jaguar

Re: بازسازی جگوار xj6 1974

پست توسط jaguar-xj » 27 آگوست 2012, 08:55

سلامی گرم خدمت همه ی دوستان
مدتی هست که مشغول تهیه ی لیستی از قطعات جگوار هستم که بین بعضی ماشین های دیگه مشترک هست (قطعات موتوری و..)
از تمامی دوستانی که در این زمینه اطلاعاتی دارند خواهشمندم که همکاری کنند که هر چه سریع تر این لیست کامل بشه و اون رو در دسترس تمامی دوستان قرار بدیم شاید که مقداری از زحمات دوست داران این ماشین در زمینه ی باز سازی کمتر بشه
:smile: :smile: :smile:
نمایه کاربر
The King
متخصص خودروهای فرانسوی و انگلیسی
پست: 3632
تاریخ عضویت: 30 ژوئن 2012, 16:15

Re: بازسازی جگوار xj6 1974

پست توسط The King » 27 اکتبر 2012, 22:17

jaguar-xj نوشته شده:سلامی گرم خدمت همه ی دوستان
مدتی هست که مشغول تهیه ی لیستی از قطعات جگوار هستم که بین بعضی ماشین های دیگه مشترک هست (قطعات موتوری و..)
از تمامی دوستانی که در این زمینه اطلاعاتی دارند خواهشمندم که همکاری کنند که هر چه سریع تر این لیست کامل بشه و اون رو در دسترس تمامی دوستان قرار بدیم شاید که مقداری از زحمات دوست داران این ماشین در زمینه ی باز سازی کمتر بشه
:smile: :smile: :smile:
خيلي از قطعات برقي ساخت لوكاس با ماشينهاي ديگه انگليسي مشترك مثل آفتماتها ، كاسه هاي چراق جلو و ....تو قطعات مكانيكي هم كاربراتور هاي SU و زنيت با مدلهاي ديگه انگليسي و بعضي ماشينهاي غير انگليسي مشابه. كمپرسور كولر و لوازم اون و موتورهاي شيشه بالابر كه ساخت AC DELCO هستند با ماشينهاي آمريكائي مشابه. تو قطعات تزئيني هم آينه هاي جانبي با بعضي ماركهاي انگليسي ديگه مشترك.
نمایه کاربر
hmmetallx
دنده 1
پست: 1220
تاریخ عضویت: 21 سپتامبر 2011, 16:26
نوع خودرو: کورسا سفید و زرشکی
محل اقامت: tehran

Re: آشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

پست توسط hmmetallx » 09 فوریه 2013, 14:04

سلام دوستان من از همسایه هاتون هستم المانی سوارها میخواستم بدونم الان که ماشینای شما بالای سن قانونی هست چجوری میبریدشون تو خیابون و پلیس کاری نداره چون میخوام بدونم ماشینای ما که داره نزدیک میشه به این سن میتونیم نگرش داریم و بریم تو خیابون مثل بقیه یا نه اگه راهکاری داره کمک کنید خیلی ممنون میشم
باز سازی کورسای زرشکی من در تاپیک زیر
http://www.tt.tuningtalk.com/forum/view ... 3#p2715253
نمایه کاربر
mard_khasteh
فعال کلوپ پیکان
پست: 1320
تاریخ عضویت: 23 نوامبر 2009, 02:58
نوع خودرو: پیکان55 - فورد1932
محل اقامت: تهران

Re: آشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

پست توسط mard_khasteh » 29 ژوئن 2013, 02:52

تصویر
نمایه کاربر
amirsalmachi
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 402
تاریخ عضویت: 18 سپتامبر 2012, 21:11
نوع خودرو: 111 sx
محل اقامت: مشهد

Re: آشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

پست توسط amirsalmachi » 09 آگوست 2013, 01:15

سلام دوستان، امشب یه جگوار گذر موقت دیدم که پلاکش تا آخر همین ماه بود...s type بود اگه اشتباه نکنم(اینطور دیدم)...این تازه وارد شده؟؟؟ عکس نتونستم بگیرم متاسفانه
نمایه کاربر
ERFAN DK
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 532
تاریخ عضویت: 10 آپریل 2012, 21:19
نوع خودرو: Cadillac Seville 80
محل اقامت: کـــــَــرج

Re: آشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

پست توسط ERFAN DK » 06 سپتامبر 2013, 12:49

خیلی جالبه...
واقعا تبریک به مالک همچین ماشینی...

http://iranmashin.com/index.php?module= ... 020&mashin
Flesh peeled exposing the rotting scent of death
The center of damnation
Tears shed falling into the abyss
Sorrow wraps its arms
farzad.11
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 158
تاریخ عضویت: 04 فوریه 2013, 17:44
محل اقامت: TaBriZ

Re: آشنایی و بحث و تبادل نظر در مورد "جاگوار های" موجود در ا

پست توسط farzad.11 » 22 سپتامبر 2013, 23:34

دیروز یه جگوار پلاک ارس تو تبریز دیدم مدل xjlبود و 3 لیتری v6
ارسال پست

بازگشت به “جگوار Jaguar”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان