اشنایی با یکی از زیباترین اتومبیل های تاریخ : JAGUAR E-TYPE

مباحث مربوط به تمامي محصولات شركت خودروسازی جگوار
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
جامبو
Arrow series specialist
پست: 570
تاریخ عضویت: 03 ژولای 2009, 18:02
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: اشنایی با یکی از زیباترین اتومبیل های تاریخ : JAGUAR E-TYPE

پست توسط جامبو » 20 دسامبر 2009, 03:16

قبل از هر چیز از آقای علیرضا «- JAGUAR -» عزیز ممنونم که با بیانی زیبا هم در ظاهر و هم در محتوا یکی از بهترین اتومبیلهای دهه ١٩٦٠ رو به طورکامل معرفی کردند . بی شک همه ما از زحمتی که واسه تهیه این مطلب کشیدند آگاهیم و امیدواریم در اینباره بازم مطالب خوبی رو از ایشون بینیم و بخونیم . اگه اجازه داشته باشم من هم در تکمیل مطالب علیرضا در حد وقت و معلوماتم چند خطی می نویسم . تذکرا اینکه اگه جایی حس می کنین مطالب بنده و علیرضا به هم شبیه هست باید بگم که از این بابت منظور و دلیل خاصی داشته ام .

القصه همونطور که علیرضا گفت Jaguar E-type یا Jaguar XK-E (در آمریکا به این نام هم نامیده می شده ) یکی از محصولات کمپانی Jaguar است که مابین سالهای ١٩٦١ تا ١٩٧٥ ساخته می شده و در دو مدل کوپه (FHC) و کابریو (OTS) به عنوان یک اتومبیل اسپرتی به طور مشخص در ٣ نسل تولید شده :

١- Series I که مابین سالهای ١٩٦١ تا ١٩٦٨ تولید می شده
اولین نمونه های Jaguar E-type نخستین بار به شکل یک Coupé دو نفره در نمایشگاه اتومبیل «ژنو» در ماه مارس ١٩٦١ به نمایش عموم درآمد و متعاقب اون یکماه بعد در آپریل ١٩٦١ در نمایشگاه اتومبیل نیویورک علاوه بر نمونه کوپه Coupé نمونه کابریوی آن نیز در معرض دید قرار گرفت . طبق تصمیم مدیران وقت جاگوار در ابتدا E-type اتومبیلی جهت صادرات در نظر گرفته شده بود . جاگوار در ابتدا موتور ٣.٨ لیتری ٦ سیلندر خطی Jaguar XK 150 رو روی E-type نصب کرد که بوسیله یک سیستم کاربراتور سه تایی تغذیه می شد . با این موتور E-type توانست با مدت زمان ٧.١ ثانیه تا سرعت ١٠٠ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و به سقف سرعتی معادل ٢٤٠ کیلومتر بر ساعت دست یابد و ١٣.٣ لیتر بر ١٠٠ کیلومتر بنزین بسوزونه . بعدها یعنی در اکتبر ١٩٦٤ این موتور به یک موتور ٤.٢ لیتری ارتقاء یافت . وجه تمایز ظاهری مدل ٤.٢ لیتری با خلف خود در داشتن صندلیهایی راحت تر و همچنین در چگونگی لوگوی جاگوار روی پیشانی ماشین بود . به علاوه رینگهای پره دار کروم کاری شده به صورت یک آپشن اختیاری در اختیار خریداران مدل ٤.٢ لیتری قرار می گرفت و همچنین امکان سفارش یک سقف فلزی جدا شونده (در اصطلاح hard top ) نیز آپشنی بود که به خریداران کابریوی مدل ٤.٢ لیتری عرضه میشد . E-type ٤.٢ لیتری همچنین دارای اصلاحیه هایی در سیستمهای برق و سیستم ترمز بود و از یک سیستم گیربکس ٤ تایی کاملا synchromesh بهره می برد .
٥٠٠ نسخه اول از Jaguar E-type Series I به لحاظ مکانیزم درب موتور (کاپوت) و برخی جزئیات با سایر انواع E-type تفاوت داشتند که همین امر سبب شده این ٥٠٠ نمونه در نظر هواخواهان Jaguar از اهمیت خاصی برخوردار باشند . در ١٩٦٦ جاگوار تلاش کرد با تولید E-type 2+2 این اتومبیل اسپرتی ٢ نفره رو به یک اتومبیل کوپه ٤ نفره تبدیل کنه تا خانوادهها هم در کنار هم از سوار شدن بر یه سوپر اسپرت مجهز به سیستم تهویه مطبوع و گیربکس اتوماتیک بتونن لذت ببرند . Jaguar E-type 2+2 در حدود ٢٢٩ میلیمتر درازتر بود و برای ایجاد فضای بیشتر در داخل اتاق پنجره های جنبی کمی حالت عمودی شون تشدید شده بود .

٢- Series II که مابین سالهای ١٩٦٩ تا ١٩٧١ تولید می شده (البته قبل از اینکه کمپانی Jaguar در مورد ویژگیهای سری ٢ به قطعیت برسه در سالهای ٦٨-١٩٦٧ نمونه ای از E-type رو تولید کرد که به ½1 یا همونطور که علیرضا قبلا گفت به 1.5 هم معروفه که خصوصیتهای Series I و Series II رو با هم داشتند اما بیشتر ظاهری شبیه به Series II داشتند )
به لحاظ ظاهری Jaguar E-type Series II نسبت به Series I دچار تغییراتی شد . از آن جمله اینکه پوشش شیشه ای که فضای حفره مانند جلوی چراغهای جلو رو در Series I می پوشاند و اون حفره رو طوری پر میکرد که هم سطح بدنه بشه ، در Series II حذف شد . چراغهای راهنمای جلو به زیر سپرها منتقل شد . چراغهای عفب نیز که در Series I بالای سپرها بودند به مانند چراغ راهنماهای جلو به زیر سپرها منتقل شد .
تصویر نمای جلوی سری یک : http://i.imagehost.org/view/0953/Series_1_5
تصویر نمای جلوی سری ½1 : http://i.imagehost.org/view/0110/Series_I
تصویر نمای جلوی سری دو : http://i.imagehost.org/view/0414/Series_II
جهت ورود هوای بیشتر به داخل موتور جلو پنجره Series II کمی گشادتر شد و جهت هماهنگی با استانداردهای آمریکا در قسمت انتهایی دو گلگیر عقب و جلو چراغهایی نصب شد . سعی شد میزان راحتی صندلیها بهتر بشه و داشبورد و نحوه چینش سوئیچها دچار تغییراتی شد .
تصویر نمای دشبورد سری یک : http://i.imagehost.org/view/0019/Series_I_D
تصویر نمای دشبورد سری دو : http://i.imagehost.org/view/0718/Series_II_D
به لحاظ فنی نیز از یک فن دوتایی الکتریکی جهت خنک کردن اتومبیل بهره گرفته شد و اصلاحیه هایی روی سیستم ترمز صورت گرفت . سیستم تهویه قابل تنظیم و سیستم هیدرولیک فرمان هم به صورت یک آپشن اختیاری به همه مشتریان عرضه می شد . Jaguar E-type Series II نیز از یک موتور ٤.٢ لیتری بهره می برد و همانند Series I در سه نوع کوپه دونفره (FHC) ، کابریو دونفره (OTS) و 2+2 چهار نفره تولید می شد .

٣- Series III که مابین سالهای ١٩٧٢ تا ١٩٧٥ تولید می شده
علیرغم اینکه Series III در ابتدا مانند برادر بزرگترش باموتور ٤.٢ لیتری عرضه شد اما خیلی زود این موتور با یه موتور ٥.٣ لیتری V12 جایگزین شد . این مدل به صورت استاندارد دارای فرمون هیدرولیک بود و بازهم سیستم ترمزش ارتقاء پیدا کرده بود . Series III فقط در دو مدل کابریو دونفره (OTS) و 2+2 چهار نفره تولید شد با این تفاوت که شاسی 2+2 چهار نفره در مدل کابریو دونفره (OTS) عینا به کار برده شد و این باعث افزایش طول این مدل شد . (همانطور که قبلا گفتم به دلیل داشتن فضای بیشتر برای ٤ سرنشین ٢٢٩ میلی متر درازتر بوده)
به لحاظ ظاهر اضافه شدن اور رایدرهای (overriders) نسبتا برزگ سیاه رنگ روی سپرها عمده وجه تمایز Jaguar E-type Series III با اسلافش بود.

علاوه بر این٣ نسل ، Jaguar چند نمونه محدود و ویژه (limited-edition) هم از این اتومبیل تولید کرده که عمدتا براساس شرایط یک اتومبیل مسابقه ای تولید شدند . این مدلها عبارتند از "Low Drag Coupé" و "Lightweight' E-Type" :
_ "Low Drag Coupé" یک مدل مسابقه ای خاص بود که جهت تمرین در شرایط مسابقه در تابستان سال ١٩٦٢ به صورت prototype و کاملا دست ساز ساخته شد و در نهایت یکسال بعد به راننده مسابقه تیم جاگوار آقای Dick Protheroe فروخته شد که خود او نیز بعدها آنرا به کس دیگری فروخت . Jaguar E-type Low Drag Coupe مجهز به یک موتور ٣.٨ لیتری بود که در قسمت سرسیلند آلومینیومی آن تغییراتی داده شده بود تا توان لازم برای شرکت در مسابقات معتبر Le Mans را بدست بیاورد . در حال حاضر اعتقاد بر این است که این نمونه منحصر به فرد اکنون بخشی از یک مجموعه خصوصی جایی واقع در Viscount Cowdray در Sussex در کشور انگلستان است .
_ "Lightweight' E-Type" آنطور که گفته شده این مدل طرحی بوده در ادامه مدل موفق Jaguar D-type که یک نمونه مسابقه ای در دهه ١٩٥٠ بوده و طبق برنامه ای از قبل تعیین شده قرار بر این بوده که ١٨ دستگاه از آن تولید شود که نهایتا در بین سالهای ١٩٦٣ تا ١٩٦٤تنها ١٢ دستگاه از آن تولید شد . از این ١٢ دستگاه ، بعدا یکدستکاه در طول زمان از بین رفت و دو دستگاه بر اساس سلیقه مالکینشان به شکل Coupé درآمدند . به دلیل کمیابی این چند مدل نادر هم اکنون در اختیار کلکسیونرها قرار دارند . در ساختار این اتومبیل در قسمتهای مختلف و به مقدار زیاد آلومینیوم به کار رفته بود و این سبب شد که این اتومبیل با داشتن وزنی در حدود ٩٧٥ کیلوگرم لقب Lightweight به خود بگیرد . "Lightweight' E-Type" از یک موتور ٣.٨ لیتری با (kW ٢٢٤ ) pk ٣٠٠ قدرت و توان دست یافتن به حداکثر سرعت ٢٧٤ کیلومتر بر ساعت بهره می برد . با اینهمه "Lightweight' E-Type" هیچگاه نتوانست به افتخارات Jaguar D-type و همینطور Jaguar C-Type در مسابقات معتبری چون Le Mans و Sebring دست یابد .

برخی ویژگیهایی فنی و برجسته E-type :
* به لحاظ طراحی E-type یک انقلاب در اتومبیلهای اسپرت در دهه ١٩٦٠به حساب میومده به طوریکه در نظرسنجی انجام شده در سال ٢٠٠٤ توسط مجله Sports Car International در صدر تاپ اسپرتهای دهه ١٩٦٠ قرار گرفت . همچنین در ماه مارس ٢٠٠٨ طبق نظر سنجی انجام شده در روزنامه The Daily Telegraph این اتومبیل در صدر لیست یکصد اتومبیل زیبای جهان قرار گرفت . در طول ١٤ سال ساخت این اتومبیل بیش از هفتاد هزار دستگاه از اون در سرتاسر جهان به فروش رفته . علاوه بر خصوصیتهای برجسته در طراحی بدنه و قوای محرکه و تعلیق یکی دیگر از دلایل موفقیت Jaguar E-type قیمت مناسب اون در مقام مقایسه با سایر رقبا بوده (مبلغ £1,954 برای مدل Coupé و مبلغ £1,830 برای مدل کابریو _‌ بدون احتساب مالیات ) . از جمله این رقبا در آنزمان Ferrari 275 GTB بوده که در مجله معتبر Motor Trend Classic ازش به عنوان سومین فراری برتر دنیا نام برده شده . این موفقیت و شهرت برای E-type تا جایی بوده که حتی آقای Enzo Anselmo Ferrari فقید (مؤسس فراری) درباره آن گفت : "The most beautiful car ever made" یعنی زیباترین اتومبیلی که تابحال ساخته شده .
به غیر از فاکتور زیبایی چیزی که در طراحی Jaguar E-type قابل توجه بود استفاده از علوم هوا - فضا و در اصطلاح قوانین آیروداینامیک بود که توسط مهندسی بنام Malcolm Sayer به دقت در مورد این ماشین اونو به خدمت گرفته بود . در آنزمان(١٩٦١)حاصل کار Malcolm Sayer الگویی الهام بخش برای سایر کمپانیها شد تا همانند Jaguar E-type تکنولوژی و زیبایی رو با هم در محصولاتشون جمع کنند .
* از دیگر خصوصیات فنی E-type این بود که از همان سال ١٩٦١ این اتومبیل از یک سیستم (Independent rear suspension (IRS بهره می برد که ابداع خود کمپانی جاگوار بود ؛ سیستمی که تا سالها بعد یعنی تا سال ٢٠٠٣ در نسل سوم جاگوار XJ نیز مورد استفاده قرار می گرفت و بالطبع در دهه ١٩٦٠ این یک شاهکار مهندسی در سیستم تعلیق به شمار می رفت .
تصویر سیستم (Independent rear suspension (IRS :
http://i.imagehost.org/view/0432/S_6
* از دیگر ویژگیهای E-type که آنرا از برادر خود یعنی Jaguar XK 150 مدل ١٩٥٨ الگو گرفته بود این بود که به صورت استاندارد هر ٤ چرخ از سیستم ترمز دیسکی برخوردار بودند . جاگوار در این زمینه جزء یکی از معدود کمپانیهایی بود که آنزمان به این امر مبادرت می کرد .

اولین موفقیت Jaguar E-type به عنوان یک اتومبیل اسپرت در سال ١٩٦٣ در مسابقات Australian GT Championship به رانندگی Bob Jane رقم خورد . عمده موفقیت های Jaguar E-type در صحنه رقابتهای اتومبیلرانی مربوط است به چند دوره حضور در مسابقات Sports Car Club of America با نام مخفف SCCA که حاصل آن در سال ١٩٧٥ قهرمانی آقای Bob Tullius با اتومبیل Jaguar E-type Series III V12 بود و چند سال بعد یعنی در ١٩٨٠ در همین مسابقات و در کلاس دیگر این بار نمونه ٤.٢ لیتری کوپه دونفره (FHC) توانست قهرمان این مسابقات شود .

منابع : ویکیپدیای انگلیسی و همینطور هلندی و کمی اطلاعات میدانی خودم ، به اضافه این وب سایت :
http://www.web-cars.com
جامبو
Arrow series specialist
پست: 570
تاریخ عضویت: 03 ژولای 2009, 18:02
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: اشنایی با یکی از زیباترین اتومبیل های تاریخ : JAGUAR E-TYPE

پست توسط جامبو » 05 ژولای 2010, 01:02

گفتم حیف این تاپیک خاک بخور واسهٔ همین این عکس Jaguar E-Type رو که مال سال ۱۹۶۶ هست رو ببینید که گویا قرار بوده در اون سال تغییراتی رو چراغ‌ها بدن که عملی نشده


تصویر
caraware.wordpress
شروع حركت
پست: 17
تاریخ عضویت: 07 فوریه 2010, 23:31
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

بازگشت جگوار E-type بعد از پنجاه سال

پست توسط caraware.wordpress » 30 مارس 2011, 19:29

برای دیدن تصاویر به سایت خودرو مراجعه کنید: www.khodro.co.uk

پنجاه سال پیش در همین روز‌ها، جگوار مدل E-type را عرضه کرد. این ماشین که نقطه اوج هنر و مهندسی بریتانیا در ساخت ماشین بود از همان ابتدا توجه جهان را به خود جلب کرد.

در طول پنج دهه به یکی از مهم‌ترین ماشین‌های ساخته شده در تاریخ این صنعت تبدیل شد و راه خود را از نمایشگاه‌های ماشین به موزه‌های طراحی و هنری باز کرد.

جگوار در دهه پنجاه به شرکتی پر از استعداد‌های خارق‌العاده تبدیل شده بود. ویلیام لاینوس (۱۹۰۴ – ۱۹۸۵) مؤسس این شرکت توانسته بود جگوار را از یک کارگاه تولید کننده سایدکار برای موتور سیکلت به یک خودروساز مطرح تبدیل کند. در طول جنگ این کارخانه به تولید قطعات هواپیما مشغول بود و همین باعث شده بود تا سطح تخصص نیروی کار جگوار افزایش زیادی پیدا کند.

در دوران جنگ بود که ولیام هی‌نس(۱۹۰۴ - ۱۹۸۹)، مهندس این شرکت ایده ساخت یک موتور شش سیلندر ۳.۴ لیتری را پایه ریزی کرد که بعد از جنگ با کمک والتر حسن،‌ مهندس سابق بنتلی، و هری ویسلیک، موتور XK براساس آن ساخته شد. این موتور نقش بسیار مهمی در موفقیت و شهرت جگوار در مسابقات اتوموبیلرانی داشت.

جگوار در سال ۱۹۴۸، مدل XK120 را در نمایشگاه لندن رونمایی کرد و این ماشین به ستاره این نمایشگاه تبدیل شد. مالکوم سایر(۱۹۱۶-۱۹۷۰)، طراح جگوار که حرفه‌اش را در شرکت هواپیمایی بریستول فرا گرفته بود براساس این مدل، مدل‌های C-type و D-type را طراحی کرد. سایر که از هواپیماسازی، علم آیرودینامیک را فراگرفته بود فرمول سری مخصوص به خود داشت که باعث شده بود ماشین‌های جگوار با اینکه قدرت کمتری از رقبایشان داشتند اما از همه سریع‌تر از خط پایان می‌گذشتند. جگوار با بدنه آیرودینامیک و موتور بی‌نظیر ماشین‌های خود توانست پنج بار در مسابقه لمان قهرمان شود.


جگوار تصمیم گرفت تا از روی این مدل‌های موفق مسابقه‌ای یک مدل جدید برای خیابان بسازد و وظیفه طراحی دوباره به مالکوم سایر واگذار شد. نتیجه کار E-type نامگذاری شد.

E-type از جمله اولین ماشین‌های خیابانی بود که براساس علم آیرودینامیک ساخته می‌شد. پیش از آن آیرودینامیک فقط در ساخت هواپیما و ماشین‌های مسابقه‌ای مهم بود.

E-type برای نمایشگاه ژنو سال ۱۹۶۱ آماده شد و در پانزدهم مارس در رستورانی در ژنو رونمایی شد. هیجان خبرنگاران از دیدن ماشین به حدی بود که نمایش ماشین از رستوران به راندن آن در تپه‌ای در نزدیکی شهر منتهی شد و ویلیام لاینوس مجبور شد یک نفر را به کاونتری بفرستد تا شبانه یک ماشین دیگر به سویس بیاورد.

ظاهر ماشین آنقدر زیبا بود که حتی انزو فراری، مؤسس کارخانه فراری آن را «‌زیباترین ماشین جهان‌» خواند و موتور ۳.۸ لیتری‌اش آنقدر قوی بود که E-type را به سریعترین ماشین جهان تبدیل کرد.

با این زیبایی و کیفیت قیمت E-type در آن سال ۲۲۵۶ پوند (۳۸۰۰۰ پوندبه قیمت پوند امروز) بود که بسیار از دیگر رقبای لوکس خود کمتر بود.

E-type به سرعت جای خود را در فرهنگ عامه باز کرد و در کنار بیتلز و دامن‌های مینی‌ژوپ به یکی از سمبل‌های سال‌های خوش دهه شصت تبدیل شد. شخصیت‌های مشهوری نظیر جرج بست، بریجیت باردو، تونی کورتیس و استیو مک‌کویین با انتخاب این ماشین بر شهرت آن افزدوند

جگوار تولید E-type را چهارده سال ادامه داد و هفتاد هزار دستگاه از مدل‌های مختلف آن را ساخت. امسال به مناسبت پنجاهمین سال ساخت این ماشین این شرکت قوی‌ترین مدل XKR خود را در نمایشگاه ژنو عرضه کرد.

این ماشین با موتور هشت سیلندر پنج لیتری خود ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند تا ۲۸۵ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. شتاب این ماشین به کمک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیکش که از مدل‌ معمولی XKR دقیق‌تر است کمتر از پنج ثانیه است.

اما این ماشین برای یکی از طرفداران جدی مدل‌های کلاسیک جگوار کافی نبود. او که یک بازرگان سویسی است و نخواسته است تا نامش فاش شود از بو زولاند، طراح سوئدی و رابرت پالم، طراح سویسی خواست تا به مناسبت پنجاهمین سال ساخت E-type مدلی با الهام از این ماشین و با تکنولوژی روز طراحی کنند.

نتیجه کار این دو نفر گرولر E نام دارد. ماشینی که براساس جگوار XKR ساخته شده اما از آن سریع تر است. این ماشین از همان موتور ششصد اسب بخار قدرت می‌گیرد و به خاطر استفاده از فیبرکربن در ساخت بدنه آن سبک‌تر است و شتاب صفر تا صد آن زیر چهار ثانیه است.

این ماشین در سویس و در تعدادی محدود و با دست تولید خواهد شد. اولین ماشین سال آینده آماده می‌شود و قیمت آن یک میلیون چهارصدهزار دلار است.
نمایه کاربر
sepehrz999
فعال Formula1
پست: 4633
تاریخ عضویت: 17 آپریل 2010, 15:14
نوع خودرو: e12
محل اقامت: کرج-مهرشهر
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بازگشت جگوار E-type بعد از پنجاه سال

پست توسط sepehrz999 » 30 مارس 2011, 20:38

ماشین خیلی قشنگیه..
دمه طراح هاش گرم..تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
راه در جهان یکیست ...و آن راه راستی ست
نمایه کاربر
S A M A N
دنده 3
پست: 3565
تاریخ عضویت: 27 ژوئن 2010, 16:17
نوع خودرو: VOLVO FM 340,207i
محل اقامت: SHZ
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: اشنایی با یکی از زیباترین اتومبیل های تاریخ : JAGUAR E-T

پست توسط S A M A N » 03 ژوئن 2012, 21:03

من دیونه ی این ماشینم


کسی از دوستان آمار ورودش به ایران و تعداد ورودش به ایران خبر نداره؟؟

یه عکس دارم ازش تو ایران.(مدل سقف دارش(البته مطمعن نیستم))




راستی

یه قسمت تو فصل 18 تاپ گیر هست فکر کنم.جشن 100 سالگی(مطمعن نیستم)ای تایپ رو میگیرن. واقعا فوق العاده هست.

کاری به اونای که واسه 206 HB سنسور دنده عقب گذاشتن ندارم،ولی انصافأ اونهای که دوربین دنده عقب میزارند فازشون چیه!!!؟
نمایه کاربر
melting.snowman
دنده 2
پست: 2642
تاریخ عضویت: 28 نوامبر 2011, 12:05
نوع خودرو: 405 2000
محل اقامت: شیراز
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: اشنایی با یکی از زیباترین اتومبیل های تاریخ : JAGUAR E-T

پست توسط melting.snowman » 03 ژوئن 2012, 21:24

من 1روز خیلی اتفاقی تو شیراز 1ماشین دیدم خیلی خیلی شبیه به اون سقف داره بود مطمئن نیستم همون بود یا نه زود رد شد و با صدای قشنگی رفت همینطوری مات و مبهوت داشتم نگاش میکردم رنگشم زرشکی بود دیگه هم هیچوقت ندیدمش مثل خواب بود!
نمایه کاربر
S A M A N
دنده 3
پست: 3565
تاریخ عضویت: 27 ژوئن 2010, 16:17
نوع خودرو: VOLVO FM 340,207i
محل اقامت: SHZ
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: اشنایی با یکی از زیباترین اتومبیل های تاریخ : JAGUAR E-T

پست توسط S A M A N » 03 ژوئن 2012, 21:38

دقیقا فکر کنم منم دیده باشمش

اما شب بود فکر کردم ماشینه کاربنی باشه.



واقعا رویایی بود.حاضرم کل سرمایه پدرم و خودمو پول کنم یدونشو بخرم.


راستی یه ماشین با طرحش ساختنا(تاپ گیر هم نشونش داد)کپ کپ خودشه.تریپشم کلاسیک فقط موتور و شاسیش به روزه.به قیمت نیم ملیون دلار.کاپیتان کند بررسیش کرد.

این عکس بالایا نیستا.(اصالت ای تایپ رو داشت هنوز)

به هر حال جگوار به ای تایپش جگواره نبایید بزاریم این تاپیک اینجور خواب بمونه
http://autopartcar.com/wp-content/uplo ... 0x100.jpg

کاری به اونای که واسه 206 HB سنسور دنده عقب گذاشتن ندارم،ولی انصافأ اونهای که دوربین دنده عقب میزارند فازشون چیه!!!؟
نمایه کاربر
melting.snowman
دنده 2
پست: 2642
تاریخ عضویت: 28 نوامبر 2011, 12:05
نوع خودرو: 405 2000
محل اقامت: شیراز
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: اشنایی با یکی از زیباترین اتومبیل های تاریخ : JAGUAR E-T

پست توسط melting.snowman » 03 ژوئن 2012, 22:04

من قیافه رانندش هم یادم نمیره 1آدمی بود با موی بلند قیافه ترسناکی داشت ولی حیف ماشینو داغون کرده بودند!اگه کسی ازش خبر داره بگه بریم ببینیمش

---- اضافه شده در تاریخ 14 خرداد 1391, 21:04 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

من قیافه رانندش هم یادم نمیره 1آدمی بود با موی بلند قیافه ترسناکی داشت ولی حیف ماشینو داغون کرده بودند!اگه کسی ازش خبر داره بگه بریم ببینیمش
GLADEN
شروع حركت
پست: 22
تاریخ عضویت: 19 می 2013, 10:01
نوع خودرو: acura mdx
محل اقامت: Aurora
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: اشنایی با یکی از زیباترین اتومبیل های تاریخ : JAGUAR E-T

پست توسط GLADEN » 19 مارس 2015, 01:05

واقعا زیباترین جگوار تاریخ هست. واقعا کلاسیک و زیباست
تصویر
تصویر
تصویر
shermantor
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 169
تاریخ عضویت: 13 دسامبر 2012, 13:28
نوع خودرو: jaguar
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: اشنایی با یکی از زیباترین اتومبیل های تاریخ : JAGUAR E-T

پست توسط shermantor » 20 مارس 2015, 13:13

GLADEN نوشته شده:واقعا زیباترین جگوار تاریخ هست. واقعا کلاسیک و زیباست
تصویر
تصویر
تصویر
من یک نمونه اش رو تو ایران سراغ دارم (البته کانورتابل)پلاک قدیم
صاحبش نمی زاره به چند متر اش نزدیک بشی
ارسال پست

بازگشت به “جگوار Jaguar”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان