طرح های جدید جاگوار و JAGUAR in 2011 New York motor show

مباحث مربوط به تمامي محصولات شركت خودروسازی جگوار
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
- JAGUAR -
پژوهشگر خودروهای کلاسیک
پست: 355
تاریخ عضویت: 16 ژوئن 2009, 11:59

طرح های جدید جاگوار و JAGUAR in 2011 New York motor show

پست توسط - JAGUAR - » 23 آپریل 2011, 01:44

JAGUAR in 2011 New York motor show

تصویر
امروز یعنی 22 آوریل 2011 نمایش عمومی در موتور شو نیویورک (به آدرس Jacob Javits Convention Center 11th ave between 34 & 40 Streets) شروع شده ،
این نمایشگاه از 2 روز پیش کار خودش را آغاز کرده و تا اول مه ادامه داره ... در این نمایشگاه مدل های باز طراحی شده محصولات جاگوار برای سال آینده به نمایش در آمده ، من جمله مدل های 2012 ، XKR و XJ و XFR و XF ... تزریق خوب سرمایه به جاگوار و لندروور باعث شده که مدیر اجرایی جاگوار لندروور آقای Ralf Speth عنوان کنه که برنامه هایی که برای 5 سال آینده برای محصولات این کمپانی ها در نظر گرفته شده جاه طلبانه ترین برنامه ریزی در تاریخ این دو کمپانی هست ... در ادامه ایشون اضافه کردند که میلیاردها پوند صرف نوآوری در محصولات جدید خواهد شد و اطمینان دادن که این حرکت شروع شده و ادامه خواهد داشت ...


Jaguar XKR 2012

تصویرتصویرتصویرتصویرتصویر
5~6 سال پیش با معرفی XK X150 این کوپه خوش فرم اولین پروژه ای بود که یان کالوم بعد آمدنش به جاگوار ، کارش را روی این مدل شروع کرد ... کسی که نجات بخش آستون مارتین با طراحی db7 شده بود واقعاً خوب کارش رو شروع کرده بود برای جاگوار و حالا بعد از گذشت 5-6 سال باز هم میبینیم درست مثل گذشته مدل xk رو جزو بهترین های دنیا در طراحی میشناسن ، طوری که xk با کلیت طرح مربوط به 5~6 سال پیش در لیست 10 خودروی خوش قیافه سال 2011 هم قرار گرفته ( Top 10 Best-Looking Cars of 2011 ) ، دیگه زمان یک فیس لیفت و تغییر چهره بود و برای مدل 2012 فیس لیفت و تغییرات نهایی شامل جزئیات زیاد و کلیت کمی هست ! که نتیجه کار به نظرم خوب هست ... همیشه فیس لیفت و بهتر کردن زیبا ترین ها کار سختی هست و همیشه طراحان از این کار ترس دارن و نتیجه کار واقعاً غیر قابل پیش بینی هست که مورد استقبال مردم قرار بگیره یا نه ، مثلاً بعد از فیس لیفت مرسدس sl اتاق R230 در سال 2008 انتقاد ها زیاد بود ، چون طرح قبل از فیس لیفت خیلی کامل و جا افتاده بود ... برای xk نتیجه خوب بوده و در همین اوایل معرفی خیلی مورد توجه قرار گرفته در نمایشگاه ، بیشترین تغییر در نمای جلو شامل : استفاده از آخرین تکنولوژی برای سیستم نوردهی با LED در کاسه چراغ ها با طراحی جدید که کوچکتر و اخمو تر به نظر میرسه ، سپر ها با طراحی جدید و شبکه ورودی هوای کشیده تر و بزرگ تر که شبکه وسطی مشبک آن مشکی و دور آن با کروم پوشیده شده ، استفاده از کروم محدود به این قسمت نمیشه و در قسمت های دیگری چون دور چراغ های روی سپر اون رو میبینید ، و همچنین طرح جدید برای درب موتور و جزئیات دیگه ای که در عکسها نمایان هست ...
مشتری ها میتونن xk مورد نظر خودشون رو در سایت جاگوار به صورت گرافیکی بسازن که داشتن حق انتخاب 17 نوع رنگ متفاوت جالب به نظر میرسه که 5 تا از اونها کاملاً جدید هستند ، همچنین 11 نوع طرح متفاوت برای رینگ ها از سایز 18 تا 20 ، همچنین امکان سفارش 'Black Pack' (قسمت های کرومی به رنگ مشکی مات+ رینگ های مشکی 20 اینچی مشکی مات هست در این نمونه سفارشی ) هم وجود داره و خیلی از آپشن های جدید دیگه که به صورت گرافیکی در سایت خود جاگوار قابل مشاهده هست ...
عموماً جاگوار به دنبال عملکرد فنی بالا در کنار راحتی هست و به برآیند این دو در ارائه محصولاتش توجه میکنه ... در این سری جدید برای قوی ترین مدل xkr با توجه به بهینه سازی هایی در سیستم سوخت رسانی با پاشش به صورت اسپری و مستقیم (SGDI) بعلاوه dual independent variable cam timing) DIVCT) نیروی خروجی پیشرانه 5 لیتری 8 سیلندر حدوداً به 550 اسب ( با گشتاور 680Nm ) رسیده تا به شتاب 0 تا 60 مایل 4.2 ثانیه و نهایت سرعتی حدود 300 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنه ... تمام سری های xk مجهز به گیرباکس 6 سرعته اتوماتیک زد-اف هستن ... مضاف بر این در سری جدید xk برای 2012 بهینه سازی های زیادی در بخش تعلیق هم صورت گرفته و نمای داخلی و خیلی از عملکرد های فنی هم تغییر پیدا کرده و بهینه شده  ...
جاگوار قوی ترین مدل سری xk یعنی Jaguar XKR-S رو هم در نیو یورک موتور شو به نمایش گذاشته :
تصویرتصویرتصویر
550PS
680Nm
top speed 300km/h
0-60mph 4.2 seconds
 0-160km/h just 8.6 seconds
.................................................................................................
2012 Jaguar XFR & XF
تصویرتصویرتصویرتصویرتصویر
به نظرم فیس لیفت روی xf و xfr واقعاً خوب از آب در آمده ... بعلاوه اینکه xf از نظر فنی همیشه در تست های اخیر بین رقبا مورد توجه قرار میگرفته و رتبه های برتر رو کسب میکرده ، و این با توجه به هدف جاگوار برای ارائه محصولی که در کنار عملکرد فنی بالا راحتی بالایی هم داشته باشه نتیجه خوبی هست ، چون عموماً رتبه ای که در قسمت طراحی خارجی و داخلی و راحتی سرنشینان کسب میکنه از رقبا بالاتر هست و این در کنار توانایی های فنی خوب یعنی همون پکیجی که طیف سلایقی که محصولات لوکس انگلیسی رو میپسندن و انتخاب میکنن ... حالا این ظاهر بهتر از خوبِ قبلی ، رقبا رو دچار دردسر میکنه ، هر چند کلیت این ظاهر مربوط به 3 سال قبل یعنی 2008 هست اما کنار اتاق های جدید مرسدس و bmw طرفداراش رو آنقدر راضی میکنه که با توجه به میل و سلیقشون حتی میلی به نگاه به ظاهر رقبا هم نداشته باشن و رقبا هم با حسرت به اون نگاه کنن ... تغییرات ظاهری در قسمت جلو شباهت xf رو به سدان بزرگ تر جاگوار در سگمنت بعدی یعنی xj نزدیک تر کرده ،  گیرباکس های 8 سرعته جدید تکمیل کننده پیشرانه های جدید پاک ترِ دیزلی و 8 سیلندر های 5 لیتری قبلی هستند که در نهایت برای سدان خانوادگی رده متوسط جاگوار یعنی xfr هنوز هم بعد از گذشت 2 سال از معرفی در 2009 محدوده قدرت 510+ اسبی و شتاب ~/4  ثانیه ای هیجان آور و اغوا کننده به نظر میرسه ... هر چند در این مدل هم تغییرات و بهینه سازی های زیادی در بخش فنی و طراحی بیرونی و داخلی صورت گرفته که باعث بهبود عملکرد فنی هم شده ، اطلاعات بیشتر رو میتونید از لینک های انتهای پست به دست بیارید ...
تصاویر منتشر شده از xf معمولی :
تصویر تصویر تصویر تصویر
Jaguar XJ 2012
در سایت هایی که نیویورک موتور شو رو پوشش خبری میدن ،امروز که روز اول نمایش عمومی بود تا الان عکسی از xj ندیدم ،گویا جاگوار به نمایش نگذاشته X351 رو در نیویورک و فقط محصولات باز طراحی شده سری XK و XF رو به نمایش گذاشته ... تغییرات ظاهری برای xj برای مدل های آینده مثل xk و xf نیست و بزرگترین سدان جاگوار ظاهر کلی خودش رو حد اقل تا چند سال دیگه حفظ میکنه و کمتر تغییر خواهد کرد ، اما تغییرات جزئی و بهینه سازی فنی در برخی قسمت ها و اضافه شدن چند آپشن جدید در خبر ها آمده ... چند تا عکس برای مرور :
تصویرتصویرتصویرتصویرتصویر
...........................................................................
لینک ها برای اطلاعات بیشتر و پوشش خبری سایت های مختلف :

- autocar >>>> New York motor show 2011 The stars of the show were Jaguar's revised XF and XK models

- Car And Driver >>> 2011 New York Auto Show

- Car And Driver >>> 2012 Jaguar XF / XFR Official Photos and Info - Gallery

- Car And Driver >>> 2012 Jaguar XKR-S Official Photos and Info - Gallery

- Car And Driver >>> 2012 Jaguar XK Gets New Snout, Warm Beeringsley Approves

- insideline >>> 2011 New York Auto Show

- Netcarshow >>> 2012 Jaguar XJ

- Netcarshow >>> 2012 Jaguar XKR

- Netcarshow >>> 2012 Jaguar XFR

- Netcarshow >>> 2012 Jaguar XF

- topgear >>> New York motor show 2011: new Jaguar XF

- Road And Track >>> 2011 New York Auto Show
- عاقل همه ي آنچه را كه مي داند نمي گويد ، ولي آنچه را كه مي گويد مي داند. (Aristotle)
نمایه کاربر
Mohammad
يار قديمي
پست: 10839
تاریخ عضویت: 23 ژولای 2004, 13:49
نوع خودرو: C107,C350,XV50

Re: JAGUAR in 2011 New York motor show

پست توسط Mohammad » 23 آپریل 2011, 10:03

علیرضا ممنون :-)
هندی ها از نظر مدیریت خیلی قوی هستن و با سرمایه زیاد هر کمپانی رو باعث پیشرفتش میشن.
خیلی خوبه که جگوار و آستون مارتین از نظر پرفورمانس هم خوب شدن . این چند سال با وجود طراحی های زیبا تو هر تستی از موتور و گیربکسشون انتقاد میشد ولی بنتلی اولین برند معروف انگلیسی بود که با تکنولوژی فولکس واگن از این نظر پیشرفت کرد و حالا هم جگوار و آستون هم با موتورهای AMG باید جذابتر از قبل باشه.

ولی از نظر طراحی من مدلهای گذشته جگوار رو بیشتر میپسندیدم، بخصوص XJ که بنظر من یه پسرفت وحشتناکه و چند دهه وقار و اصالت رو زیرپا گذاشته و نه از نظر طراحی داخلی نه خارجی در حد اس کلاس و سری7 و مزراتی نیست. من وقتی میبینمش حس میکنم بین لوکس بودن و اسپرت بودن سر دوراهی گیر کرده. واقعا اگه XJ 351 رو بدون آرم جگوار به نمایش میزاشتن چند درصد مردم حدس میزدن این جگوار هست؟!
بخصوص طراحی عقبش که در شان هیچ ماشینی تو این کلاس نیست و من رو یاد 206SD میندازه.انگار قسمت عقب ماشین از گلگیر به عقب رو از یه ماشین دیگه آوردن و چسبوندن به بقیه ماشین و طرح کلی رو بی تناسب کرده ، جلوی ماشین شیب زیبایی به سمت پایین داره و میاد بالا و سقف هم یه منحنی زیبا هست ولی عقب ماشین نیمه کاره تو هوا مونده.
تصویر

طراحی XK زیبا هست ولی به نظر من دربرابر آستون مارتین vantage , DB9 و مزراتی که هم رقیبش هستن و تو طراحی شبیه هم هستن از نظر زیبایی و ظرافت کم میاره .

XF بنظرم واقعا ماشین زیبا و متناسبی هست و نمیشه از طراحیش ایراد گرفت :-) شاید اگه از همین چراغهای عقب افقی تو XJ به جای این چراغ عقب های عمودی و عجیب غریب استفاده کرده بودن XJ هم به همین زیبایی و تناسب میرسید.

من آمار فروش جگوار رو ندارم ولی حتما بهتر از سالهای قبل شده ولی فکر نکنم با این طراحی ها بتونن به اون هدفی که برای فروش میگفتن برسن.
راستی علیرضا عکسا رو تو آپلودسنتر تی تی بزاری بهتره ، حیفه این تاپیکها عکساش مشکل پیدا کنه.
«هزار دوست كم است و یك دشمن زیاد»
جامبو
Arrow series specialist
پست: 570
تاریخ عضویت: 03 ژولای 2009, 18:02
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: JAGUAR in 2011 New York motor show

پست توسط جامبو » 26 آپریل 2011, 18:38

خوب لازم به گفتن نیست که تاپیکهای علیرضا چطور تاپیکهایی هستند
رفقا بهتز از من می دونن که شرکت در بحثهایی که علیرضا بانی اونهاست چقدر سخته بس که این بشر کامل و خوب می نویسه
اما یه چند تا نکته توی صحبتهای Mohammad بود که منو وادار کرد چند کلمه ای بنویسم :
اول از هر چیز اینکه Mohammad جان ابراز کردین بعد از سری موسوم به X358 بااومدن X351 ، جاگوار "چند دهه وقار و اصالت رو زیرپا گذاشته" یه بحثی که از اواخر ٢٠٠٩ و اوایل ٢٠١٠ در بین مشتاقان این برند درگرفت . اما با گذشت چندماه و عیان شدن قابلیتهای بی بدیل X351 رفته رفته طرفداران و مصرف کنندگان به اون درجه از رضایتی رسیده اند که محافظه کار ترین اونها هم به این همه تغییر و نوآوری در این XJ جدید سر تعظیم فرود آوردند . حتی امروزه چراغهای عقب cat's claws این خودرو یکی از فاکتور های زیبایی اون بحساب میاد ، طرحی که ریشه ای در انواع دیگر محصولات این برند نداشته .
تصویر
اینکه فرمودید با حذف علائم و مارکهای روی بدنه هیچکس متوجه نمی شه این اتومبیل جاگوار هست کمی بی انصافیه . لااقل من فکر می کنم این حرف شما در مورد بازاری مصداق داره که اساسا بازار هدف و خریدار محصولات جاگوار نیستند و بالطبع شناخت کمی از این برند دارند ، نمونش جامعه بنز باز و بی ام و باز ایران!
شکل جلوی XJ جدید (X351) به طور وضوح یاد آور برادر کوچکترش XF هست با این تفاوت که با هیکل عضلانی تر و پهن تر و ظاهر اخمو به آدم میگه باید مقابل این نجیب زاده انگلیسی کلاه رو به نشانه احترام از سر برداشت!
نکته بعدی قیاس مع الفارق XJ جدید (X351) با یک افتضاح طراحی بنام 206 SD هست . چه خوب بود بجای این قیاس نادرست یک خودروی کلاس لوکس و گران قیمت با اتومبیلی که خاص ایران و چین و چند کشور آمریکای لاتین هست لااقل این طراحی رو با طراحی محصول سری ٥ گران توریسمو از کمپانی BMW قیاس می کردید تا لااقل انصاف و عدالت بیشتری در این مقایسه هویدا می شد. :-D
با اینهمه معتقدم در دنیای اتومبیل و قیاس فلان برند با فلان برند نهایتا بحث سلیقه است که بین برندهای برگزیده تعیین کنندست . مثلا همین بحث X351 در تقابل با S-Class . در هر حال واسه خرید هر یک از اینها پول کلانی باید داشت اما چیزی که مهم هست و باعث تمایز یه برند انگلیسی لوکس از سایرین می شه اینکه برای خریدن یه X351 باید چیزی فراتر از یه جیب پر پول داشت . تجربه من از حضور در خارج از ایران و شانس شرکت در بعضی نمایشگاهای سطح اول اروپایی هم موید همین مطلبه چنانکه نگاهی اجمالی به بازدیدکنندگان غرفه های جاگوار و قیاس اون با مراجعین غرفه های فلان برند هم همین رو می گه . شاید این دلیلی باشه بر اینکه این قبیل برندها در کشورکهای تازه به دوران رسیده پایین خلیج فارس و پیرو اون ایران کمتر دیده می شه و سایر برندها از در و دیوار بالا می رن!
واسه تأیید حرفام توصیه می کنم این کوه وقار رو (X351) حتما به بهانه ای از نزدیک ببینید ، چیزی که من برای اولین بار در ژانویه ٢٠١٠ در نمایشگاه بین المللی خودروی بروکسل موفق به تجربش شدم و هنوز مبهوت زیبایی این "مینی رولزرویس" هستم !
عکسی از همین نماشگاه و غرفه جگوار و قسمت اختصاصی خریداران جهت سفارش چگونگی فضای داخلی XJ شون:
تصویر+
نمایه کاربر
Mohammad
يار قديمي
پست: 10839
تاریخ عضویت: 23 ژولای 2004, 13:49
نوع خودرو: C107,C350,XV50

Re: JAGUAR in 2011 New York motor show

پست توسط Mohammad » 26 آپریل 2011, 20:58

ممنون از پاسختون.
بحث طراحی و زیبایی یه بحث شخصی هست و به سلیقه یه فرد بستگی داره ، من همونقدر که از طراحی XF خوشم اومد و اون رو مناسب کلاسش دیدم همون اندازه نظرم درباره XJ فرق میکنه .
اول از هر چیز اینکه Mohammad جان ابراز کردین بعد از سری موسوم به X358 بااومدن X351 ، جاگوار "چند دهه وقار و اصالت رو زیرپا گذاشته" یه بحثی که از اواخر ٢٠٠٩ و اوایل ٢٠١٠ در بین مشتاقان این برند درگرفت . اما با گذشت چندماه و عیان شدن قابلیتهای بی بدیل X351 رفته رفته طرفداران و مصرف کنندگان به اون درجه از رضایتی رسیده اند که محافظه کار ترین اونها هم به این همه تغییر و نوآوری در این XJ جدید سر تعظیم فرود آوردند
خب بین اصالت داشتن و چقدر اصالت داشتن با خوب بودن و جلب کردن رضایت 2 بحث متفاوت هست. پورشه 911 اتاق 996 هم ماشین خوب و موفقی بود و طرفدارهای پورشه هم با وجود نارضیتی نسبی درباره چراغهای جلوش از اون رضایت داشتن ولی پورشه تو 997 اون رو اصلاح کرد. اینکه بحث اصالت اینجور که میگین و من هم خونده بودم بین طرفدارای جگوار هم مطرح شده 996 رو به یاد میاره. البته راستش خودم که الان جملم رو میخونم "چند دهه وقار و اصالت رو زیرپا گذاشته" بنظرم میشه این رو به شکل یه دگردیسی یا رنسانس یا زبان طراحی جدید هم دید که باید منتظر بمونیم و ببینیم در طولانی مدت چه میشه و جگوار مثل پورشه به طرح اولیه برمیگرده یا نه. ولی اگه من بودم حداقل برای XJ زبان طراحی که از سال 68 با موفقیت ادامه پیدا کرده بود رو پی میگرفتم.
اینکه فرمودید با حذف علائم و مارکهای روی بدنه هیچکس متوجه نمی شه این اتومبیل جاگوار هست کمی بی انصافیه . لااقل من فکر می کنم این حرف شما در مورد بازاری مصداق داره که اساسا بازار هدف و خریدار محصولات جاگوار نیستند و بالطبع شناخت کمی از این برند دارند ، نمونش جامعه بنز باز و بی ام و باز ایران!
پیرو بحث بالا شاید این قراره از این ببعد زبان طراحی جدید جگوار باشه ولی در اصل قضیه تفاوتی ایجاد نمیکنه و اگه XJ بدون آرم رو کمتر کسی میتونه تشخیص بده چیزی که برای x358 که نسل قبلی باشه 180 درجه فرق میکنه .البته نشانه هایی مثل برآمدگی وسط کاپوت و شباهت خطوط محیطی جلوپنجره با ایکس جی 1968 وجود داره.

البته بازم میگم چند جور میشه به این داستان نگاه کرد و مطمئنا طراحان و مسئولین جگوار بدون مطالعه و بی هدف دست به این کار نزدن و حتما تشخیصی برای استفاده از زبان طراحی جدید و فاصله گرفتن از طراحی چهل و چند ساله داشتن.
نکته بعدی قیاس مع الفارق XJ جدید (X351) با یک افتضاح طراحی بنام 206 SD هست . چه خوب بود بجای این قیاس نادرست یک خودروی کلاس لوکس و گران قیمت با اتومبیلی که خاص ایران و چین و چند کشور آمریکای لاتین هست لااقل این طراحی رو با طراحی محصول سری ٥ گران توریسمو از کمپانی BMW قیاس می کردید تا لااقل انصاف و عدالت بیشتری در این مقایسه هویدا می شد.
فکر کنم منظور من رو متوجه نشدین ! قصد من مقایسه طراحی جگوار با 206!!! نبود !!
بخصوص طراحی عقبش که در شان هیچ ماشینی تو این کلاس نیست و من رو یاد 206SD میندازه.انگار قسمت عقب ماشین از گلگیر به عقب رو از یه ماشین دیگه آوردن و چسبوندن به بقیه ماشین و طرح کلی رو بی تناسب کرده ، جلوی ماشین شیب زیبایی به سمت پایین داره و میاد بالا و سقف هم یه منحنی زیبا هست ولی عقب ماشین نیمه کاره تو هوا مونده.
منظور من صرفا طراحی قسمت عقب XJ و ارتفاع زیاد صندوق عقب و فاصله زیاد سپر عقب با زمین بود که با عرض معذرت بازم باید بگم من رو یاد 206SD و L90 میندازه که بخصوص از نمای کنار بنظر من نه تنها زیبا نیست برای ماشینی تو این کلاس هم مناسب نیست و اثری از تناسبی که طرح کلی 358 داشت توش دیده نمیشه.
تصویر
تصویر
شاید این دلیلی باشه بر اینکه این قبیل برندها در کشورکهای تازه به دوران رسیده پایین خلیج فارس و پیرو اون ایران کمتر دیده می شه و سایر برندها از در و دیوار بالا می رن!
من نمیدونم این حرف چه معنی میده. کشورهای تازه به دوران رسیده!! چه ما خوشمون بیاد چه بدمون بیاد در سالهای اخیر مردم کشورهایی مثل همین کشورهای منطقه خلیج فارس یا هند و چین و .....از فکرشون و منابعی که داشتن و فرصتهاشون استفاده کردن و سطح زندگیشون رو بالا بردن و پولدار شدن و حالا یکی از هدفهای اصلی شرکتهایی که کالاهای برتر و گرون قیمت رو تشکیل میدن هستن و این شرکت ها هرکاری برای جلب رضایت بیشتر اون ها انجام میدن
شاید همین طراحی متفاوت XJ هم بی ارتباط با سلیقه مشتریان تازه به دوران رسیده نباشه چون بهرحال الان مالک جگوار یکی از همین تازه به دوران رسیده ها هستش!
«هزار دوست كم است و یك دشمن زیاد»
جامبو
Arrow series specialist
پست: 570
تاریخ عضویت: 03 ژولای 2009, 18:02
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: JAGUAR in 2011 New York motor show

پست توسط جامبو » 26 آپریل 2011, 23:11

خوب همچنانکه عرض کردم Mohammad جان اینطور بحثها بیشتر روی سلیقه طرفین بحث می چرخه تا مباحث فنی . فاکتورهای مهمی هست تا سلیقه افراد در انتخاب یه اتومبیل زیبا شکل بگیره . به طور مثال ایران ما که از ابتدا از همون دهه ١٩٦٠ جزء وارد کنندگان انواع xj بوده و پیرو اون افرادی مثل شما و احیانا علیرضا بر اساس همین پیشینه تاریخی سطح سلیقه ای متفاوت دارند با مردمانی که ابتدا به ساکن با برند جاگوار آشنا می شن .

این نکته ای که در خلال بحث من و شما در کلام طرفین مشهوده . اما این رنج آوره که با پیشینه ای که گفتم سطح سلیقه روز ما ایرانی ها دقیقا محدود در سطح اتومبیلهایی که از طریق کشورکهای پایین خلیج فارس وارد می شن . حتی در بحث تیونینگ و ریزه کاریها یه سلیقه کاملا عربی اونم از نوع دبی و ابوظبی . فکر کنم اصطلاح "فرهنگ کشورکهای پایین خلیج فارس" در این مورد پر بیراه نباشه . والا من هم مثل شما منکر تحول هر چند ظاهری ٣٠-٤٠ سال اخیر این ممالک نیستم که شاید تجربه داشتن یه مسیر آسفالت رو مناسب در این کشور ها هم به همین اندازه طولانی باشه!
و باز یک نکته دیگه که در هر کامنت شما خودنمایی می کنه برجسته کردن نقش کشورهایی نظیر هند در احراز موفقیت های اخیر کمپانی هایی نظیر جاگواره.
اینکه مالکیت جاگوار هم اکنون دست هندیهاست یه واقعیت کاملا درسته اما بیانش به اون صورت که شما گفتید این تصور رو به ذهن متبادر می کنه گویی حقیقتا هندی ها دانشی دارند که باعث موفقیت جاگواره .اگر اینطور بود لااقل خودرویی با برند "تاتا" با اون پیشینه در هند باید تابحال به بازارهای معتبر جهانی راه پیدا می کرد . واقعیت اینه که سوای مالکیت مادی جاگوار ، تأثیر فرهنگ مدیریت هندی بر کیفیت کار جاگوار همونقدره که تأثیر مدیریت روسی آبراهاموویچ بر کیفیت کار تیم فوتبال چلسی!
این سوء تفاهمی بزرگه اگه وضعیت امروزه برند جاگوار رو از این زاویه مورد بررسی قرار بدیم و یا حتی فراتر از اون اونو با وضعیت برندی مثل "ام جی" قیاس کنیم ، کاری که بعضی از رفقا می کنن.
نمایه کاربر
- JAGUAR -
پژوهشگر خودروهای کلاسیک
پست: 355
تاریخ عضویت: 16 ژوئن 2009, 11:59

Re: JAGUAR in 2011 New York motor show

پست توسط - JAGUAR - » 27 آپریل 2011, 04:29

ممنون از محمد و رضای عزیز ...
دوست خوبم رضا (جامبو) برام تعریف کرده که قبلاً X351 رو در نمایشگاه و نمایندگی فروش در اروپا از نزدیک دیده و سابقه سواری با XF رو هم داشته ، از این جهت خوب با توجه به اینکه سلایق مختلف رو در اروپا میبینه و علاقمند به شو های کلاسیک ها هم هست و به این مراکز سر میزنه ، تعریف رضا و ترسیم اون برای کسی که تا بحال این تجارب رو نداشته میتونه جالب باشه ...
از طرفی هم نظر محمد به عنوان علاقمند به برندی متفاوت ، کامل کننده مطالب هست و اینکه صرفاً نظرات یک سویه در تاپیک نیست خوب هست به نظرم ...

حالا هم جگوار و آستون هم با موتورهای AMG باید جذابتر از قبل باشه
محمد اون "استون مارتین" هست که طی همون پروژه مشترک معروف به "رومئو و ژولیت" با مرسدس یک سری طرح های مشترک دارن ... کمک طراحی از سوی آستون مارتین برای طراحی مایباخ و از اونطرف هم استفاده از پیشرانه های amg در استون و خیلی پروژه های مشترک که طی چند فاز مختلف قرار هست اجرایی بشه ... جاگوار جدا هست از این موضوع
خیلی خوبه که جگوار و آستون مارتین از نظر پرفورمانس هم خوب شدن . این چند سال با وجود طراحی های زیبا تو هر تستی از موتور و گیربکسشون انتقاد میشد
این بحث هم مربوط به آستون هست و در مورد جاگوار انتقاد بیشتر مربوط به کارکرد قسمت های الکترونیکی ساخت لوکاس هست ...
اتفاقاً پیشرانه های ، معمولی و های پرفرمانس تایپ R جاگوار با گیرباکس های 6 سرعته اتوماتیک zf خوب هماهنگ هستن و جدیداً گیرباکس 8 سرعته زد-اف هم قرار هست عرضه بشه که تکمیل کننده هم هست ، مضاف بر این یکی از نقات قوت جاگوار ها به گفته خیلی از منابع معتبر ، عملکرد فنی خوب و هماهنگ هست ... ،بعلاوه میدونید که از پیشرانه های جاگوار در لندروور هم استفاده میشه و اونجا هم عملکرد قابل قبولی داره ...
پیشرانه ها و گیرباکس ها مشترک هست بین XF و XK و XJ و تایپ R ها ... مثلاً برای سری XF :
تو تست های مختلف تقریباً تو تمام منابع از سریع و نرم بودن و هماهنگی پیشرانه و گیرباکس اون گفته شده :
Car And Driver تو تست جاده XFR نوشته :
"The engine note is inspiring, and the six-speed automatic changes gears quickly and smoothly"
کار اند درایور کلاً ، نظرش روی xf خیلی مثبت هست و این ماشین رو قبلاً جزو لیست 10 خودروی برتر سال معرفی کرده : Car And Driver 10Best Cars

نظر مثبت روی پرفرمانس خوب پیشرانه ها و گیرباکس جاگوار ها رو میتونید در منابع معتبر دیگری مثل Auto Car هم ببینید :
Auto Car : Great ride and handling, huge performance, refinement, space, looks

بعلاوه Rating ، جی دی پاور مربوط به Performance and Design برای سال 2010 رو هم میتونید در این مورد ببینید و با کمپانی های دیگه مقایسه کنید : JD Power

این PDF مربوط به SPECIFICATIONS & TEST FIGURES برای تست بین JAGUAR XFR و MERCEDES CLS 63 AMG و BMW M5 هست که سایت رسمی جاگوار گذاشته :
COMPARISON TEST
اگه اشتباه نکنم ترجمه تست بین اینها رو مجله ماشین یکی دو شماره قبل هم قرار داده بود که جاگوار رتبه برتر رو کسب کرد ...

 AutoBild آلمان هم تو تستی که مدتی پیش بین مرسدس CLS63 AMG و جاگوار XFR انجام داده بود ،که در نهایت جاگوار تایم بهتری رو در پیست زد :

http://img220.imagevenue.com/loc176/th_ ... _176lo.jpg
http://img207.imagevenue.com/loc550/th_ ... _550lo.jpg
http://img153.imagevenue.com/loc704/th_ ... _704lo.jpg
http://img265.imagevenue.com/loc352/th_ ... _352lo.jpg
http://img252.imagevenue.com/loc577/th_ ... _577lo.jpg
http://img147.imagevenue.com/loc433/th_ ... _433lo.jpg


البته همیشه فاصله میگیرم از بحث بین برنده شدن یک محصول در یک مقایسه از سوی منابع مختلف ، و خواندن این نوع مطالب رو صرفاً یک تفریح میبینم چون بحث و پافشاری در مورد اینکه چرا محصول X در تست فلان مجله اول شد و در فلان مجله آخر به نظرم یک دید از پایین و سطحی هست ... عقیده دارم باید از دید بالا و هدف گذاری کمپانی ها از عرضۀ محصول X مطلع باشیم ... بازار هدف کمپانی و خصوصیاتی که اون برند داره را در نظر بگیریم ، مثلاً تاکید یک کمپانی بر روی هندلینگ بهتر هست این برای علاقمندان به این خصوصیت یک پوئن مثبت هست و برای علاقمندان به راحتی و سواری بی صدا و نرم تر یک پوئن منفی ... پس این جا برنده ، کمپانی ای هست که محصولات موفقی برای بازار هدف مشخص خود ارائه کند و آن طیف سلایق و مشتریان را راضی نگاه دارد ،
مستحضرید در تست اخیر بین XFR و M5 ، در نهایت رتبه برتر را جاگوار کسب کرد ، XFR به زعم کارشناسان و تستر ها بی صدا ترین و راحت ترین سدان اسپرت لوکس در این کلاس در زمان رانندگی آرام و بدون چالش میباشد ، همین موضوع برای طرفداران رقیب ممکن است پوئن مثبت نباشد ، اما در این تست از سوی سلیقه تستر ها یک پوئن مثبت به حساب آمده و یک امتیاز مثبت برای جاگوار با این به دست آمده ... مطمئن هستم خوانندگان این مطلب نیز هر کدام خود موافق یا مخالف با سلیقه تستر هستند ... پس در نهایت این موضوعات و خواندن آنها برای تفریح برای من که حداقل خیلی جذاب است ... اما نه چیزی فراتر از تفریح ...
لذا موضوعه مطرح شده از جهت من این نیست که کدام محصول تایم بهتری زده یا از لحاظ فنی و ... برتر بوده ، صرفاً اشاره به مطالب بالا برای این بود که در مورد پرفرمانس ، جاگوار اوضاع خیلی خوبی داره ، و از طرفی هم چون زمان عرضه محصولات و پیشرانه ها و گیرباکس های جدید کمپانی هایی مثل آئودی و مرسدس و BMW و جاگوار یکی نیست ، این رتبه ها مدام جابه جا میشه ... و عموماً محصول جدید تر از هر کمپانی رتبه بهتری کسب میکنه ، نگاهی به مرسدس E کلاس قدیمی که در تست ها عموماً در انتهای لیست رتبه بندی نهایی قرار میگرفت و حالا قرار گرفتنش در بالای این لیست با اتاق جدید و بهینه سازی هایی که صورت گرفته مبین همین مطلب هست ...
رو این حساب گذاشتن لینک های بالا و مقایسه ها ، صرفاً جهت بیان این موضوع بود که ، محصولات جاگوار از جهت پرفرمانس اوضاع خیلی خوبی دارند و جزو رده های برتر هستند و جایی در مورد ناهماهنگی بین پیشرانه و گیر باکس و مسایلی از این دست اشاره ای نشده ...
ولی از نظر طراحی من مدلهای گذشته جگوار رو بیشتر میپسندیدم
اما در مورد طراحی که بحث از این هم سلیقه ای تر هست ... به عقیده ویل دورانت ، زیبایی زاده میل است ... از این جهت به نظرم قیاس بین طرح های مختلف خودرو ها ، قیاس سلیقه هاست که بی معنیست ... با یک دید کلی تنها از این منظر میتوان بررسی کرد که سلیقه موافق چه تعداد است و مثلاً در مورد یک طرح جدید مثل جاگوار XJ جدید آیا مشتریان و در واقع موافقان بیشتر شدند یا کمتر ... که باید عرض کنم ، موافقان خیلی خیلی بیشتر هستند ، حتی سلیقه کارشناسان و نویسندگان مجلات هم خیلی هم سو هست ، رشد آمار فروش و حتی به دست گرفتن بازار های جدید برای فروش هم مبین همین مطلب هست ...

ICOTY یا INTERNATIONAL LUXURY CAR OF THE YEAR جاگوار XJ رو به عنوان محصول برتر سال 2011 معرفی کرده ...
لینک این خبر به wallstreet
و لینک مستقیم به سایت رسمی جاگوار در مورد این موضوع : jaguar

و نظر آدریان هلمارک :
"The all-new XJ is a benchmark in both design and technology, and we´re thrilled to receive such an accolade from one of the highest international panel of judges in our industry."
تقریباً میشه این نظر مثبت در مورد طرح X351 رو در خیلی از منابع دید ، برای مثال نظر Best Luxury Cars در این مورد :
The 2011 Jaguar XJ is redesigned completely and in the world of transformations, this car is outstanding. The previous Jaguar model is a perfect modern car but the style of its interior is old fashioned. The Jaguar XJ will definitely satisfy those customers who are looking for luxury features. The technology is upgraded in Jaguar XJ as compared to previous model and this model is completely different than other vehicles on the road.


و نظر کار اند درایور :

Car And Driver : 2011 Jaguar XJ - First Drive Review
The XJ is a cab-rearward design and is incredibly riveting to stare at as it sits back on its haunches with as much cool as James Bond lighting a Chesterfield. In black, with the big-dish 20-inch wheels, the car is sinister enough to warrant its own RICO investigation


با یک سرچ میتونید نظر مثبت اتو کار و کار اند درایور و اتومبیل و تاپ گیر که اصلاً XJ جدید رو برترین سدان لوکس فول سایز معرفی کرده ببینید ...

در کل با اینکه خودم میلم بیشتر سمت رعایت کامل سنت هست ، اما اقبال و مورد پسند واقع شدن این طرح بین کارشناسان مطرح و کسب جوایز در مورد طرح X351 ، مدرن گرایان رو برنده این بحث های چالشی-تفریحی در فاروم های پر طرفداری مثل jag-lovers کرده ... بعلاوه اینکه ،جالبه طرفداران هر دو طیف ، طی کامنت هاشون ، طرح XJ جدید رو برترین در این سگمنت میدونن ، اما وقتی بحث داخلی بین طرفداران جاگوار پیش میاد ، بابا بزرگ ها از جوان تر ها جدا میشن !

بعلاوه این رو باید در نظر داشت که تا حجم واقعی رو از نزدیک ندیدیم ، نظر دهی در موردش کار واقعاً سختی هست ، حتی طراحان مطرح هم بعد از دیدن واقعیت در برابر عکس ، نظرشون بر میگرده ... این موضوع برای X351 بیشتر مطرح هست مخصوصاً طرح قسمت انتهایی ، چرا ؟
یکی از ایده های جالبی که برای طرح X351 اجرا شده ، تولید یک محصول در سگمنت سدان فول سایزِ لوکس با طرح اتاق 4 در کوپه هست ...
اطلاعات بیشتر در این مورد رو میتونید از اینجا بخونید : wikipedia Four-door coupé
قبلاً یک رده پایین تر در محصول مرسدس یعنی CLS در سال 2005 این موضوع رو مشاهده کردید اما برای این سگمنت یعنی سدان فول سایز لوکس این خیلی جالبه ، رو این حساب XJ رو بعضاً با قیمت نابرابر با آستون مارتین راپید و رقبای ارزانتر از آستون مثل پورشه پانامرا و یا مازراتی کواتروپورته مقایسه میکنن ... Jaguar XJ Vs Aston Rapide << Auto Car
این طرح باعث شده XJ جدید همچون اسلاف خودش در گذشته همچنان خاص به نظر بیاد مخصوصاً در نمای پشت که در سری اول هم این تمایز در قسمت انتهایی و زیبایی در این بخش مثال زدنی هست ... با این طرح جاگوار XJ از رقبایی مثل مرسدس کلاس S و سری 7 ، کم ارتفاع تر به نظر میرسه ، این طراحی منحصر بفرد با ارتفاع کم در صورتی که X351 رو از نزدیک ندیده باشید ، با عکس تنها در صورتی قابل تصور هست که اون رو کنار آدم ها یا خودرو های دیگر در خیابان ببینید ، چون قسمت انتهایی به سبب نوع اتاق و شیب سقف خیلی کشیده تر و کم ارتفاع تر از آن چیزیست که در عکس ها میبینید و تصور میکنید ، در این فرم اتاق (4 در کوپه ) نمای جانبی خودرو خیلی کشیده به نظر میرسه و در نمای پشتی ، شیشه پشت و سقف کم ارتفاع باعث میشن شما قسمت انتهایی خودرو شامل سپر عقب و درب صندوق رو بزرگتر در ذهنتون تصویر کنید ... :
تصویر
تصویر
تصویر تصویر تصویرتصویر تصویر
همانطور که در عکس ها میبینید به خاطر فرم کوپه مانند ، شیب سقف در انتهای خودرو با شیشه عقب و درب صندوق در یک راستا میباشد ، این طرح 4 در کوپه خیلی پر طرفدار هست و زمانی که شما این حجم رو از نزدیک ببینید خیلی خوش فرم به نظر میاد ، و احتمالاً مرسدس CLS رو در ایران با این طرح 4 در کوپه بار ها دیدید و متوجه منظورم میشید ...  
از نظر طراحی داخلی نه خارجی در حد اس کلاس و سری7 و مزراتی نیست
در مورد طراحی خارجی عرض کردم که سلیقه ای هست اما سلیقه موافق با طرح تعدادشون خیلی بیشتر هست ، اما در مورد طراحی داخلی که X351 باز هم خیلی مورد توجه قرار گرفته ... قبلاً در این تاپیک عرض کرده بودم :
طراحی داخلی خودرو - Car Interior Design
حتی طرح داخلی جاگوار xj به خاطر نو آوری های تکنولوژیکی جدید در کنار ظاهر خوب و کیفیت بالا مانند طرح خارجی اون خیلی مورد تقلید قرار گرفته ، برای مثال شما میتونید تم پشت صفحه کیلومتر رو مثل جاگوار xj سال 1968 بکنید و چون نمایشگر روبروی راننده + نمایشگر میانی به صورت یک نمایشگر کاملاً دیجیتالی هست شما این امکانات جذاب رو خواهید داشت ... در تست های مختلف تا اینجا اتاق xj جدید جزو کاربردی ترین و راحت ترین ها در این کلاس بوده و به عنوان بهترین محصول در این کلاس از سوی اکثر منابع عنوان شده ...
حس میکنم بین لوکس بودن و اسپرت بودن سر دوراهی گیر کرده
جاگوار در گذشته در دهه های 50 و 60 اکثراً محصولات اسپرت مطرحی داشته و رقبای اصلیش فراری و پورشه بودند ، اما در اواخر دهه 60 موسس و طراح کمپانی "ویلیام لاینز " تصمیم میگیره در بخش خودروهای لوکس بازار وسیع تری داشته باشه ... لذا چاشنی اسپرتی همیشه در محصولات این کمپانی وجود داشته و داره و لوکس بودن هم که جزوی از محصولات مطرح انگلیسی است و این خصایص معرف محصولات لوکس اسپرتی مثل جاگوار همیشه هستند ... یعنی شما چه در طراحی داخلی و چه خارجی المان های مربوط به لوکسی و اسپرتی رو همیشه در محصولات جاگوار میبینید و مسئولان بخش طراحی امروز کمپانی ( "یان کالوم" ) در مصاحبه ها همیشه متذکر بودن که این مورد رو در طرح های جدید هم مد نظر داشتن ...  چون این مورد پسند طیف سلایق موافق با محصولاتی مثل جاگوار و آستون مارتین و ... هست .
طراحی XK زیبا هست ولی به نظر من دربرابر آستون مارتین vantage , DB9 و مزراتی که هم رقیبش هستن و تو طراحی شبیه هم هستن از نظر زیبایی و ظرافت کم میاره
تو کار اند درایور ، تو تست کوتاه جاده ای ، در جمع بندی نهایی چیز جالبی نوشته :

Car And Driver >> 2010 Jaguar XKR - Short Take Road Test
In a lot of ways, the XKR is a better car than the M6, which is a techno overload on wheels. The Jag rides better, we prefer its styling, and it is actually quicker. It lacks the cachet of the Mercedes SL63 but is cheaper, more stylish, and less ubiquitous. We don’t think it’s as gorgeous as the Aston Martin DB9 inside or out, but the XKR is more practical, faster, handles better, and is about 60 percent of the price. In fact, we think its closest rivals are the Porsche 911 Carrera S, which carries a similar sticker once it’s been optioned out, and the BMW M3 coupe, which is way cheaper but doesn’t have the high style of this British GT
XKR از لحاظ قیمت کمتر از DB9 هست و قرار نیست اون ظرافت رو داشته باشه ، باز میشه با ونتیج V8 ( و نه V12 ) مقایسه بشه اما باز هم قیمت کمتری داره ولی با ظرافت ترین کوپه لوکس هست به نظرم از لحاظ طراحی تو رنج قیمتش ، که این کنار عملکرد فنی خوب ، واقعاً پکیج بینظیری هست ... برای 2011 هم جزو لیست 10 خودروی زیبای insideline قرار گرفته که یکی از فاکتور های انتخاب برترین همین ظرافت طرح هست که هیچ کدوم از رقباش تو این لیست دیده نمیشن ... Top 10 Best-Looking Cars of 2011

توضیحی که برای انتخاب ذکر شده جالب هست ، اشاره به همین موضوعات داره و اینکه طراح XKR یعنی یان کالوم طرح های موفقی در استون مارتین داشته ، و طرح جاگوار XKR از اون رو جزو بهترین طرح هاش به شمار میارن :
Ian Callum designs cars that must be viewed on the road. And the XKR Coupe is one of his best. Callum understands stance, and the XKR coupe's coke bottle shape riffs perfectly from the Ferrari 250 GTO and 250 SWB, just as Callum did years before when he penned the Aston Martin Vanquish.

Driving behind an XKR is one of life's great pleasures. Notice its wide hips, sensually sculpted forms and the unique way its stance is further defined by its rear hatch and unusual cut lines. And its exhaust pipes? Four. Each placed perfectly, right in sync with the circular portion of the Cat's taillights.

This is what Jaguars should look like. Elegant. Masculine. Muscular. Yet never overwrought.
تصویر
تصویر
تصویر
XF بنظرم واقعا ماشین زیبا و متناسبی هست و نمیشه از طراحیش ایراد گرفت
XF قبل از فیس لیفت خیلی خوب بود و از اون بهتر مدل جدید که تو نیویورک موتوشو به نمایش گذاشته شده ، به نظرم طرح های جدید پیتر شرایر برای کیا خیلی تحت تاثیر جاگوار XF و طرح های جدید آئودی هست (البته شرایر قبلاً در آئودی بوده) و اتفاقاً موفق هم شده با این الگو برداری یک شخصیت برای کیا بوجود بیاره ... همینطور خیلی دیگه از محصولات کره ای جدید تحت تاثیر طرح های یان کالوم هستن به نظرم ... که چون الگوی خوبی انتخاب کردن باعث پیشرفتون در طراحی شده ...
مدل قدیمیXF که از 2008 عرضه میشد رو کنار BMW سری 5 - اتاق F10 که از 2010 عرضه میشه رو ببینید : 2011BMW 5 Series vs. Jaguar XF
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
به محصولات انگلیسی کمتر پرداخته میشه تو مجلات داخلی ما به دلایلی ، به خاطر همین خیلی آشنایی ندارن مردم ایران با مدل ها و دنیای محصولاتی مثل استون مارتین و رولز رویس و بنتلی و جاگوار و مک لارن و لوتوس و ... حالا چون این محصولات در کشور ما نیست و کمتر دربارشون مطلب هست در نتیجه طرفدار و علاقمند کمتر داره ، به همین دلیل نوشتن مطلب در مورد این محصولات زیاد باب میل مسئولان نشریات و مجله های خودرویی داخلی نیست و سعی میکنن به محصولاتی که حالا در بازار داخلی باشه یا طرفدارای بیشتری در ایران داره پرداخته بشه ... به خاطر همین هم دید درستی از این محصولات در کشور ما نیست و دوستانی مثل رضا و دوستان دیگه ای که در اروپا و امریکا هستن یا بودن ، نظرات خواندنی میتونن داشته باشن ...
- عاقل همه ي آنچه را كه مي داند نمي گويد ، ولي آنچه را كه مي گويد مي داند. (Aristotle)
نمایه کاربر
Mohammad
يار قديمي
پست: 10839
تاریخ عضویت: 23 ژولای 2004, 13:49
نوع خودرو: C107,C350,XV50

Re: طرح های جدید جاگوار و JAGUAR in 2011 New York motor show

پست توسط Mohammad » 27 آپریل 2011, 16:34

عليرضا ممنون.
حمد اون "استون مارتین" هست که طی همون پروژه مشترک معروف به "رومئو و ژولیت" با مرسدس یک سری طرح های مشترک دارن ... کمک طراحی از سوی آستون مارتین برای طراحی مایباخ و از اونطرف هم استفاده از پیشرانه های amg در استون و خیلی پروژه های مشترک که طی چند فاز مختلف قرار هست اجرایی بشه ... جاگوار جدا هست از این موضوع
ببخشيد با يه اشتباه تو جمله نويسي به اين همه زحمت افتادي :-D مثل جريان "بخشش لازم نيست اعدامش كنيد" و "بخشش،لازم نيست اعدامش كنيد" شد :-(
منظور از حالا هم جگوار و استون مارتين.... چيز ديگه بود.
جگوارهاي R هم تو اين 2 سال و اندي با موتور 5 ليتري سوپرشار‍ژ و گيربكس ZF از نظر پرفورمانس عالي هست و منظور من از "حالا جگوار" از زمان استفاده از اين موتور بجاي موتور 4.2 ليتري سوپرشارژ كه چند سال تو اين رده ماشين ها جگوار ازش استفاده ميكرد و قدرتش تو بيشتر محصولات 420 اسب و كمتر از رقبا بود، بود.
كه به خاطر بد نوشتن بصورت " حالا جگوار و آستون مارتين با موتورهاي AMG ..." خونده ميشد.
و باز یک نکته دیگه که در هر کامنت شما خودنمایی می کنه برجسته کردن نقش کشورهایی نظیر هند در احراز موفقیت های اخیر کمپانی هایی نظیر جاگواره.
اینکه مالکیت جاگوار هم اکنون دست هندیهاست یه واقعیت کاملا درسته اما بیانش به اون صورت که شما گفتید این تصور رو به ذهن متبادر می کنه گویی حقیقتا هندی ها دانشی دارند که باعث موفقیت جاگواره .اگر اینطور بود لااقل خودرویی با برند "تاتا" با اون پیشینه در هند باید تابحال به بازارهای معتبر جهانی راه پیدا می کرد . واقعیت اینه که سوای مالکیت مادی جاگوار ، تأثیر فرهنگ مدیریت هندی بر کیفیت کار جاگوار همونقدره که تأثیر مدیریت روسی آبراهاموویچ بر کیفیت کار تیم فوتبال چلسی!
این سوء تفاهمی بزرگه اگه وضعیت امروزه برند جاگوار رو از این زاویه مورد بررسی قرار بدیم و یا حتی فراتر از اون اونو با وضعیت برندی مثل "ام جی" قیاس کنیم ، کاری که بعضی از رفقا می کنن.
جامبو جان منظور من اين نبود كه هندي ها دانش فني دارند كه باعث پيشرفت جگوار شده منظور من درباره حرف شما درباره كشورهاي تازه پولدار شده بود و اينكه بنظرم همونطور كه هندي ها و چيني ها و ع ر ب ها و... اونقدر قدرت و پول دارن كه مالكيت كمپاني جگوار و.... رو داشته باشن طبيعيه كه اونقدر هم پول و پولدار دارند كه يكي از مشتريهاي اصلي برندهاي لوكس هستن و طبيعتا بايد محصولاتي توليد بشه كه طبق سليقشون باشه. البته تا جايي كه من ديدم در بيشتر موارد فروش برندهاي لوكس تو همه جاي دنيا تقريبا يكسان هست (موردهاي خاص مثل فروش آئودي تو چين و آمريكا وجود داره)و نميشه گفت سليقه ها خيلي تفاوت داره ، كمپاني كه محصول خوبي طراحي و توليد كنه همه جاي دنيا به نسبت قيمتش ازش استقبال ميشه.
البته شايد هندي ها از نظر فني چيزي براي پيشرفت جگوار نداشته باشن ولي حتما پول و مديريتشون تاثير مهمي داشته.
«هزار دوست كم است و یك دشمن زیاد»
نمایه کاربر
جنوبي
فعال کلوپ 206
پست: 3641
تاریخ عضویت: 22 سپتامبر 2008, 01:04
نوع خودرو: chevy caprice,206T6
محل اقامت: بوشهر

Re: طرح های جدید جاگوار و JAGUAR in 2011 New York motor show

پست توسط جنوبي » 27 آپریل 2011, 22:21

ببخشید دسته بیلم شکسته! :-(
همانطور که در عکس ها میبینید به خاطر فرم کوپه مانند ، شیب سقف در انتهای خودرو با شیشه عقب و درب صندوق در یک راستا میباشد ، این طرح 4 در کوپه خیلی پر طرفدار هست و زمانی که شما این حجم رو از نزدیک ببینید خیلی خوش فرم به نظر میاد ، و احتمالاً مرسدس CLS رو در ایران با این طرح 4 در کوپه بار ها دیدید و متوجه منظورم میشید ...
مشروط به اینکه گلگیر عقب بتونه با بقیه بدنه ترکیب بشه.خاطرتون باشه تو مجله ماشین نقدی بر طراحی 206SD نوشته شده بود و ذکر شده بود به دلیل عدم تبعیت خط در عقب از فرم گلگیر ،باعث حجیم شدن قسمت انتهایی خودرو شده و در مورد هر دو نمونه ارتفاع زیاد صندوق باعث شده این نکته زیاد به چشم بیاد.اما مرسدس با زیرکی این مساله را حل کرده:شیب صندوق عقب و خط قوی جانبی.همچنین فرم ستون C و کشیدگی چراغ های عقب تا روی گلگیر های عقب و جانب خودرو که همه این ها باعث شده سطح زیاد گلگیر عقب اصطلاحا خرد بشه .
تصویرتصویر

ولی طراحی داخلیش فوق العاده هست . :-)
نمایه کاربر
- JAGUAR -
پژوهشگر خودروهای کلاسیک
پست: 355
تاریخ عضویت: 16 ژوئن 2009, 11:59

Re: طرح های جدید جاگوار و JAGUAR in 2011 New York motor show

پست توسط - JAGUAR - » 03 می 2011, 17:22

جنوبي نوشته شده: مشروط به اینکه گلگیر عقب بتونه با بقیه بدنه ترکیب بشه.خاطرتون باشه تو مجله ماشین نقدی بر طراحی 206SD نوشته شده بود و ذکر شده بود به دلیل عدم تبعیت خط در عقب از فرم گلگیر ،باعث حجیم شدن قسمت انتهایی خودرو شده و در مورد هر دو نمونه ارتفاع زیاد صندوق باعث شده این نکته زیاد به چشم بیاد.اما مرسدس با زیرکی این مساله را حل کرده:شیب صندوق عقب و خط قوی جانبی.همچنین فرم ستون C و کشیدگی چراغ های عقب تا روی گلگیر های عقب و جانب خودرو که همه این ها باعث شده سطح زیاد گلگیر عقب اصطلاحا خرد بشه .

ولی طراحی داخلیش فوق العاده هست . :-)
سلام ،
در مورد مطلبی که عنوان کردید ، درست میفرمائید دوست گرامی ،

اما تعمیم دادانش به هر محصولی بدون درک حجم طرح مورد نظر از نزدیک ، کار سختی هست ...
اتفاقاً این روز ها عموماً هفته ای یک بار نویسنده اون مطلب در مجله ، رو میبینم و گاهی با هم در مورد این مسائل صحبت میکنیم ... اوایل هفته در مورد اطلاق طرح فست بک برای این نوع اتاق صحبت میکردیم ، که صحبتمون به این موضوع کشیده شد ، و ایشون اشاره کردن که در دبی موتور شو این ماشین رو که از نزدیک دیدن ، طرح پخته ای به نظرشون اومده ، هر چند در مورد اون انتقاداتی هم داشتن که اتفاقی با خود یان کالوم صحبت کردن و یان کالوم در صدد دفاع از طرحش نظراتی بیان کرده (در مورد حفظ سنت ها) ... اما به عقیده ایشون طرح داخلی x351 شاهکار هست ...در کل به عقیده افراد مطرح و آشنا در این زمینه از نظر فنی x351 طرح پخته ،انقلابی و یونیکی هست در این سگمنت  ولی خوب در نهایت درمورد زیبا بودن یک محصول بی عیب از نظر فنی ، نظرات سلیقه ایست ... بعد این موضوع عکس xj قبلی یعنی X358 رو که با هم میدیدم ، ایشون اشاره کردن واقعاً این طرح بی عیب هست و خیلی کامل و واقعاً X358 یک کلاس طراحی هست ... که بعد دنبال 1:18 این اتاق افتادیم که چه ماکت ساز های معتبری روش کار کردن !
- عاقل همه ي آنچه را كه مي داند نمي گويد ، ولي آنچه را كه مي گويد مي داند. (Aristotle)
نمایه کاربر
جنوبي
فعال کلوپ 206
پست: 3641
تاریخ عضویت: 22 سپتامبر 2008, 01:04
نوع خودرو: chevy caprice,206T6
محل اقامت: بوشهر

Re: طرح های جدید جاگوار و JAGUAR in 2011 New York motor show

پست توسط جنوبي » 04 می 2011, 02:33

جشن عروسی که جمعه هفته پیش در لندن برگزار شد توی یک صحنه این جاگوار را دیدم.
اذعان می کنم بسیار زیبا تر از عکسی هست که با مرسدس مقایسه اش کردم.مخصوصا که جاگوار مورد بحث در جشن عروسی رنگ مشکی بود.
نمی شه گفت که فست بک هست ولی تا حدودی مثل ناچ بک های فرانسوی هست که هر کار می کنند آخرش قلمشون به هاچ بک عادت کرده و دست آخر یه چیزی میشه مابین ناچ بک و فست بک.
ارسال پست

بازگشت به “جگوار Jaguar”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان