بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ایران

بحثهای کلی در مورد خودروهای 4x4
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
american and japan
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 385
تاریخ عضویت: 16 فوریه 2015, 22:39
نوع خودرو: جیپ توسن موتور پاجرو
محل اقامت: کرمان
Has thanked: 0
Been thanked: 0

بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ایران

پست توسط american and japan » 14 سپتامبر 2015, 10:03

سلام دوستان با توجه به اینکه واقعا تیونینگ تاک باید یه تکونی بخوره و مثل قبل دیگه شلوغ نیست و جنب جوش خودشو نداره این تاپیک راه افتاد تا دوستان بتونن از دو دیف مورد پسندشون دفاع کنند و مشخص بشه بهترین دودیفرانسیلی که میشه توی ایران داشت چی هست.

البته فعلا بحث رو با خودرو های زیر 100 میلیون اعم از بازنشسته ها و تازه کار های اکثرا چینی ((که صد البته دود از کنده بلند میشه)) شروع میکنیم.چون بالای 100 میلیون که کاملا مشخصه کی برنده هست.کسی نیست جز حضرت ((لندکروزر که یه جورایی برای اکثریت ما حصرت هم هست)).


خب مشخصا میشه در مورد هر نوع دو دیفرانسیلی اینجا بحث کردو کسایی که قصد خرید دو دیفرانسیل دارن میتونن به خوبی اینجا راهنمایی های لازم رو از بحث های شکل گرفته به دست بیارن.
خب دو دیفرانسیل های ایران عمدتا چی هستن؟

- جیپ:( صحرا ، واگنیر ، شهباز، گلدن ایگل ، رنه گید ، کا ام ، میول ,توسن,آهو.چروکی چیف.و...)



-تویوتا:(لندکروزر سری 40 تا هشتاد.انواع نسل های هایلوکس.فور رانر.و...)


- نیسان:( پاترول ، رونیز، پیکاپ، پت فایندر، سافاری و ... )



میتسوبیشی:(پاجرو و نسل های مختلف اون.)



پاژن:(موتور هیوندا.موتور پاترول.موتور میتسوبیشی و حالا هم هرور که موتور چینی)




لندرور:(بعضاً دیفندر.سری مونتاژ.موتور سانتانا.9 نفره و...)



رنجرور:(موتور 4 و 6 و 8 سیلندر)



شورلت(بلیزر)



بنز:(انواع سری جی کلاس)




Uaz:(uaz jeep


و چینی ها که فراوون هستند.لند مارک و کاپرا و پیکاپ ریچ و وینگل و.....


اگر دو دیفرانسیلی جا موند بگید که قرار بدیم توی لیست

نظراتتون رو عنایت بفرمایید.توی پست بعدی خدمتتون یه رده بندی میدم که چجوری و طبق چه اصلی اصلا رده بندی کنیم.با دوستان به توافق میرسیم و در اخر یه رده بندی میکنیم به صورت جدول وار.



امیدوارم که این تاپیک با نظرات شما جون بگیره و تیونینگ تاک نیز با این تاپیک جونی دوباره.


از دوستان و اساتید خواهش مندم بدون غیرت و تعصب سعی کنن جواب بده چون خودم هم این تعصب رو دارم و می دونم واقعا سخته تعصب رو کنار گذاشت.ولی شدنیه.

امیدوارم که به درد کسایی بخوره که بلاتکلیف مونده اند که با بودجه ای که دارن چی میتونن بخرن.


هر برندی رو جداگونه مدل هاشو مورد بررسی قرار میدیم و بهترین مدل اون برند میاد بالا برای رقابت با مدل های برند های دیگه.
بحث درمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ درایران
viewtopic.php?f=187&t=102486
داستان دو دیف هام
viewtopic.php?f=195&t=102127
نمایه کاربر
american and japan
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 385
تاریخ عضویت: 16 فوریه 2015, 22:39
نوع خودرو: جیپ توسن موتور پاجرو
محل اقامت: کرمان
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط american and japan » 15 سپتامبر 2015, 09:43

دوستان من عذر میخوام چون اومدم توی همه ی تاپیک ها نوشتم برای تبلیغ بهترین دو دیف ایران.ولی خب از طرفی چون کسی نمیدید تاپیک رو و نمیومد و از طرف دیگه همه باید باشن تا بشه تصمیم گرفت.از هر تاپیکی طرفدار ها و صاحب های اون ماشین باید باشن تا به ماشینی کم لطفی نشه و با انصاف یه ماشین رو به عنوان بهترین دو دیف زیر صد میلیون ایران بشه در نظر گرفت.این کار ممکنه طول بکشه ولی یه کار آخر و عاقبتی هست.ممکنه از دست پستم توی تاپیک های مختلف به خاطر تکرارش عصبانی شده باشید عذر میخوام.ولی می بایست همه ی دو دیف سواران و اساتید جمع بشن توی این تاپیک.









خب دوستان نظر بدید تا بحث رو شروع کنیم.راستی اگر جای خودرویی کم هست بگید تا قرار بدیم توی لیست.



فکر میکنم این ماشین ها با توجه به قیمت دسته دومشون میتونن توی لیست قرار بگیرند







سانگ یانگ:کوراندو نسل قبل-موسو و...




سوزوکی:گرند ویتارا



باز هم اگر مورد دیگه ای هست بگید به لیست اضافه کنیم تا بحث رو آغاز کنیم
بحث درمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ درایران
viewtopic.php?f=187&t=102486
داستان دو دیف هام
viewtopic.php?f=195&t=102127
نمایه کاربر
ehsan_balvardi
دنده 1
پست: 1924
تاریخ عضویت: 03 آگوست 2014, 21:22
نوع خودرو: MB.G class lover
محل اقامت: SIRJAN
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط ehsan_balvardi » 15 سپتامبر 2015, 09:56

پیش از هر چیزی سپهر جان از شما تشکر میکنم واسه ایجاد این تاپیک :hb:

در پست بعدی موارد معیار سنجش بهترین رو اعلام بفرمایید

........................................................
برخی این مواردی که در پست اول یاد کردید دارای معایب و مزایایی هستند و برجستگی های ساختاری و فنی که نه تنها در زمان تولید بلکه در زمان حاضر کارآمد و در خور توجه هستند که کمی انتخاب بهترین گزینه را مشکل میسازد
........................................................
انتخاب زیر 100:
محصولات سانگ یانگ کره جنوبی
مثل کوراندو 2005 نسل چهارم کوراندو :-D

تصویر

طراحی خوب/پشتیبانی یدکی سایپا/همکاری با مرسدس بنز//استفاده از موتور های:
موتور 4 سيلندر 2300
و 6 سيلندر 3200 سي سي dohc تحت ليسانس مرسدس بنز
قدرت (اسب بخار) 220 در 6500 دور - 150 در 6200 دور
حداكثر گشتاور 21.4 كيلوگرم واسه 2300 سي سي در 2800 دور
و 31.3 در 4700 دور واسه 6 سيلندر 3200 سي سي
...........................................................
LSD
فرمان شانه اي
وزن 1790-2925 کيلوگرم
نوع سوخت بنزين بدون سرب
حجم باک(ليتر) 70
مصرف سوخت در صد كيلومتر 10.4-13.6 ليتر
سيستم تزريق سوخت انژکتوري
ترمز جلو ديسكي خنك شونده
ترمز عقب ديسكي
طول 4330 ميليمتر
عرض 1841 ميليمتر
ارتفاع 1840 ميليمتر
چرخها 255/70آر 15 و براي رينگ 16 255/65 آر 16
رينگ 15 آلومنيوم ساخت chrysler
داراي سيستم TOD (تقسيم گشتاور چرخها)
داراي سيستم نرمز ABSو TCS
داراي گيربكس اتوماتيك
كمك فنر گازي به راحتي حودروي سواري
كنترل الكترونيكي چرخهاي محرك
سيستم تعليق عقب با 5 اتصالي
شاسي با پروفيل 3 لايه و...
حالا دوستان از معایب این خودرو شرح دهید :jang:
قطعا" نمیتونه بهترین باشه :box:
نمایه کاربر
american and japan
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 385
تاریخ عضویت: 16 فوریه 2015, 22:39
نوع خودرو: جیپ توسن موتور پاجرو
محل اقامت: کرمان
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط american and japan » 15 سپتامبر 2015, 10:22

سلام به داداش احسان گل که همیشه با من بوده.
احسان جان بهتره نوبتی شروع کنیم از برند ها.شاید اینجوری بهتر باشه.از اساتید اهل فن و دوستان هم در پیغامی خواهش کردم که بیان به این تاپیک.ایشالا که یه نتیجه گیری اساسی بشه.



خب چطوره اول از جیپ شروع کنیم.با اون داستان های زیادی که توی ایران داشت و قیمت کمی که داره و مدل های مختلفش و اینکه بیشتر مردم دوست دارن این ماشین رو.


بهترین حالتش هم اینه به ترتیب سن شروع کنیم.مثلا از پیر ترین مدل ماشین بیایم به سمت جوون ترین مدل ماشین



معیار ها هم اینجوری پیش میره


مثلا مدل های برند جیپ رو در اخر اینجوری و بر این اساس رده بندی میکنیم . باید هر مدل رو جداگونه بررسی کنیم از هر برند و بعد از اون این رده بندی رو انجام بدیم.



به عنوان مثال




از نظر قدرت:1:جیپ رنه گید هشت سیلندر چهار دنده مثلا-2جیپ آهو-3جیپ رنه گید 6 سیلندر-4جیپ شهباز و...
و بقیه موارد به همین صورت مثلا:


گشتاور:


استهلاک و خرج و هزینه ی نگه داری:



مصرف سوخت:




هندلینگ




طراحی:




لوازم یدکی:




مکانیک:




شتاب:



سرعت:



راحتی:


قابل اطمینان بود:


توانایی بدنه برای آفرود:


رانندگی شهری:


رانندگی جاده ای:

قیمت:

و...
که دیگه به ذهنم نمیرسه.
بحث درمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ درایران
viewtopic.php?f=187&t=102486
داستان دو دیف هام
viewtopic.php?f=195&t=102127
نمایه کاربر
Hamid_zZz
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 745
تاریخ عضویت: 20 ژانویه 2014, 11:09
نوع خودرو: l90,Megan,New Actyon
محل اقامت: محله زعفرون فروشها - تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط Hamid_zZz » 15 سپتامبر 2015, 10:44

با عرض پوزش , به نظرم زير 100 درست نيست.
شايد بهتر بود زير 50 و بين 50 و 100 ميکرديد.
يا مثلا خودروهاي قبل از 2005 و بعد از 2005.
چون خيلي سيستمهاو قيمت ها متفاوت هست.

من به نظرم کوراندو و موسو خوب هستند. مخصوصا مدل با موتور 3200.

ساختار فني بسيار مشابهي دارند. (البته چندين بار دنبال تفاوت هاشون گشتم و آخر درست به نتيجه نرسيدم. يکي ميگي فلان چيز رو دارن , يکي مي گه ندارن و ...)
موسو شايد با توجه به فضاي بزرگ صندوق , مزيت داشته باشه.
البته از فاصله کم محور کوراندو و زواياي ورود و خروج و رمپ خوبش نبايد غافل شد.

من چون به کمپينگ و سکنا گزيدن! بيشتر از بالا پايين پريدن و رمل نوردي و ... علاقه دارم , موسو رو انتخاب ميکنم.
نکته آخر اينکه , مقايسه براي آفرود مد نظر هست؟

بعد از ارسال پست , شرايط رو ديدم.
نمایه کاربر
american and japan
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 385
تاریخ عضویت: 16 فوریه 2015, 22:39
نوع خودرو: جیپ توسن موتور پاجرو
محل اقامت: کرمان
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط american and japan » 15 سپتامبر 2015, 11:44

Hamid_zZz نوشته شده:با عرض پوزش , به نظرم زير 100 درست نيست.
شايد بهتر بود زير 50 و بين 50 و 100 ميکرديد.
يا مثلا خودروهاي قبل از 2005 و بعد از 2005.
چون خيلي سيستمهاو قيمت ها متفاوت هست.

من به نظرم کوراندو و موسو خوب هستند. مخصوصا مدل با موتور 3200.

ساختار فني بسيار مشابهي دارند. (البته چندين بار دنبال تفاوت هاشون گشتم و آخر درست به نتيجه نرسيدم. يکي ميگي فلان چيز رو دارن , يکي مي گه ندارن و ...)
موسو شايد با توجه به فضاي بزرگ صندوق , مزيت داشته باشه.
البته از فاصله کم محور کوراندو و زواياي ورود و خروج و رمپ خوبش نبايد غافل شد.

من چون به کمپينگ و سکنا گزيدن! بيشتر از بالا پايين پريدن و رمل نوردي و ... علاقه دارم , موسو رو انتخاب ميکنم.
نکته آخر اينکه , مقايسه براي آفرود مد نظر هست؟




حرف شما درسته.ولی مثلا رنه گید بالای پنجاه تومن هست یا اف جی 80 یا سه اف یا بعضا بلیزر ها و...به نظرم اگر بشه اینجوری بررسی کرد شاید بهتر باشه ولی باز نظر شما دوستان مهمتر هست.اگر می دونید اون کار رو انجام بدیم بهتره پس انجام میدیم.مقایسه برای همه چیز هست فقط آفرود نیست.مقایسه ی دو دیفرانسیل هایی هست که توانایی آفرود رو دارن.طی همون لیستی که عرض کردم.فعلا بررسی بکنیم تا بعد به رده بندی برسیم.اون موقع تصمیم بگیریم فکر میکنم بهتر باشه.

خب پیر ترین جیپ چیه تا از اون شروع کنیم؟در ایران البته.فکر میکنم cj7 باشه اگر اشتباه نکنم.اگر هست که شروع کنیم در مورد رنه گید اگر نیست که بفرمایید چی هست تا بحث رو در موردش آغاز کنیم
ویلیز به دلیل کلاسیک بودن و کمیاب بودن شاید نظر در موردش خیلی جالب نباشه چرا که بیشتر جنبه نمایشی و کلکسیونی پیدا کرده.میول هم همینطور.نمیشه استفاده ی پیاپی انجام داد.
بحث درمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ درایران
viewtopic.php?f=187&t=102486
داستان دو دیف هام
viewtopic.php?f=195&t=102127
نمایه کاربر
ehsan_balvardi
دنده 1
پست: 1924
تاریخ عضویت: 03 آگوست 2014, 21:22
نوع خودرو: MB.G class lover
محل اقامت: SIRJAN
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط ehsan_balvardi » 15 سپتامبر 2015, 13:13

هر چند در این مکان سعی میگردد در جمعی دوستانه بهترین دودیفرانسیل موجود و در دسترس کشور مشخص شود و وجود مشخصات فنی این موارد لازم بوده و استناد به آن میتواند در جامع شدن این تاپیک کمک شایانی کند.از دوستانی که مستندات معرفی و کاتالوگ معرفی فنی از این دست خودرو ها را در اختیار دارند در خواست میکنم که در این تاپیک قرار دهند :hb:

...............................................................اما مشخصات چند خودرو:

...جهت نمایش در سایز اصلی روی هر تصویر کلیک نمایید...


تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر



ادامه دارد...
نمایه کاربر
>Farid<
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 591
تاریخ عضویت: 23 می 2013, 12:00
نوع خودرو: Elx 1800 16v-|ll x60
محل اقامت: IRAN
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط >Farid< » 15 سپتامبر 2015, 13:25

انتخاب ها من به ترتيب
1. پاژن v6 دو كابين
2. پاجرو 2 در v6 مدل 1992
3. بليزر
You Can Go Fast
But
I Can Go ANY WHERE
O||||||O
نمایه کاربر
Dr.bahtiyar
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 267
تاریخ عضویت: 31 ژولای 2009, 12:58
نوع خودرو: pride - hyundai
محل اقامت: Azerbaycan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط Dr.bahtiyar » 15 سپتامبر 2015, 14:19

با توجه به معیار های قیمت. در دسترس بودن لوازم.
زیبایی ظاهری. قطعات بدنه.
انتخاب من. پاترول 4 درب با موتور دیزلی
ماشین ارزون ولی سالم بخری ، خودت با سلیقه جمعش کنی
rainbowman
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 880
تاریخ عضویت: 02 نوامبر 2013, 19:17
نوع خودرو: پژو slx
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط rainbowman » 15 سپتامبر 2015, 15:35

سلام بر دوستان عزیز و با تشکر از سپهر عزیز به خاطر چالش جدیدشان که بازار کری خوانی ها رو بین افرود چیها گرم خواهد کرد!
برای انتخاب ماشین افرود چند نکته قابل تامل هست به قول جناب پرویز گیلاسی عزیز که جاشون خالیه
بحث قابلیت افرود در کجا و نوع افرودی.بحث لوازم یدکی و مکانیک اون منطقه با شهر.و بحث خرید و فروش ماشین تو اون منطقه یا به قول پرویز خان تبدیل به احسن کردن ماشین! منظورم اینه که شاید به فرض مثال کا ام ماشین خوبی باشه باید دید خرید و فروش اون مثلا تو اصفهان لوازم یدکی و مکانیک اون تو اصفهان به راه هستن! مثال عرض کردم ! البته دوستان پایتخت نشین کمتر درک میکنن چی میگم! تو شهرستان ما با بدبختی گیر میاریم یدکی ها رو!
محمد

وقتی میفهمی که آدما اونجوری نیستن که نشون میدن
تنهایی چقدر دلچسب میشه
ارسال پست

بازگشت به “کلوپ خودروهای دو دیفرانسیل”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان