بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ایران

بحثهای کلی در مورد خودروهای 4x4
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
american and japan
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 381
تاریخ عضویت: 16 فوریه 2015, 22:39
نوع خودرو: جیپ توسن موتور پاجرو
محل اقامت: کرمان

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط american and japan » 29 سپتامبر 2015, 11:03

Majid.4WD نوشته شده:درود به همه دوستان
اینم فورد برانکو
ماشینی با قابلیتهای خیره کننده


تصویر


تصویر


تصویر


اینم یه cj-7 دوست داشتنی، برای سپهر خان


تصویر


ماشینها متعلق به دوستان بودن، متاسفانه همه از دست رفتن
امیدوارم صاحبان جدید، قدرشونو بدونن


بسیار تشکر میکنم اقا مجیدبابت عکس هاتون.از فورد برانکو خیلی نمیدونم بنابر این اگر مایل هستید و علاقه مند خودتون یه توضیحی توی همین تاپیک در موردش بدید تا بقیه هم یاد بگیرن و استفاده کنند.



amin115 نوشته شده:اگه منم عضو کوچیکی از این سایت بزرگ بدونین میگم که در مورد لندرور دارین اشتباه فکر میکنین

این تاپیک هم اگه برای معرفی ماشینا بود بهتر میشد نه تاپیک کل کل

درکل بهتره از روی تعصب چیزی نگیم

ممنون میشم بگید اشتباه کجا بود؟












خب دوستان بریم سراغ جیپ های داخل ایران.کا ام رو فعلا ازش میگذریم چون خودم تجربه ی کا ام رو خیلی ندارم و فقط بیست سی کیلومتر سوارش شدم.اونم تو جاده.افرود هم باهاش بودم ولی جیپ دوستمون فکر میکنم مشکل داشت برای همین میزارم اگر اشکالی نداشته باشه به عهده ی اقا احسان گل.






نسل های جیپ مونتاژ:
نسل اول با اسم توسن و با موتور ماهیندرای هند و گیربکس نه چندان جالب این شرکت از سال 60 در پارس خودرو شروع به تولید شد.
تولید این خودرو با موفیقت چندانی روبرو نبود و تا سال 64 ادامه داشت.
این خودرو از بدنه ی تقریبا میشه گفت شهباز (cj5) بهره مند بود که از لحاظ شاسی و بدنه بسیار خوب بود.شاسی مقاوم تری داشت ولی تعلیق مناسبی نداشت که در سال 63 تعلیق اون عوض شد و سواری ماشین تا حدودی بهبود پیدا کرد.این ماشین به دلیل داشتن موتور نامناسب استهلاک بالایی داشت و مصرف اون هم خیلی جالب نبود.موتور ضعیف بود و شتاب و سرعت کافی نداشت.بسیار موتور کندی بود.گیربکس اون هم جالب نبود و دارای نقطه ضعف های فراوون از جمله مقاوم نبودن گیربکس در برابر فشار و پر خرجی اون گیربکس.چه توی شهر میرفتید چه افرود گیربکس پس از مودتی مشکل پیدا میکرد.پلوس بریدن در این اشین ها شایع بود و واشر زدن و یاتاق زدن امری عادی.
اما از سواری این ماشین بگم که وقتی روی صندلی راننده میشینید باید پاهاتون روی هوا و چسبیده به سینه باشه تا دسترسی به پدال ها داشته باشید.
پدال ها بالا بودن زیادی.مثل دیگر ماشین ها نبود که پاشنه ی پا کف ماشین باشه و راحت با پدال ها بازی کنید.بسیار سخت و مشکل بود.پدال گاز کمی پایین تر از ترمز و کلاچ بود ولی باز هم مچ پا می بایست خم بشه به طرف بالا و خیلی اذیت میشدید برای رانندگی با این ماشین.به دلیل گیربکس هندی دنده سخت جا میرفت و گاهی اوقات آب هویج!!!! میگرفت.
سرنشینان عقب وضعیت بهتری داشتند ولی پاهای اونا به دلیل ارتفاع کم صندلی جمع میشد.در نمونه ی کروک فقط این ماشین فکر میکنم تولید شد چون مسقف ندیدم.فرمون بسیار سفتی داشتند و ترمز ها اصلا جالب نبودند.
سر پیچ ها به دلیل ارتفاع کمتر ماشین تعادل خوبی داشت.از حالت کمک سنگین با ترس و لرز میاست استفاده کنید.صندلی ها ناراحت بودند و چیزی از مهندسی واسه ی صندلی ها دیده نمیشد.قابلیت جابه جایی به هیچ طرفی رو نداشتند.سرنشینان عقب مثل اکثر ماشین های دو در میبایست با خوابوندن صندلی شاگر به سمت جلو وارد فضای عقب بشن.زیر صندلی شاگر یک باکس جهت نگه داری وسایل بود.یه داشبرد کوچیک هم داشتن.طراحی خاصی هم واسه ی داشبرد نداشتند و خییییلی خیییلی ساده طراحی شده بود.یه دستگیره داشت با چند تا امپر و چراغ اخطار.سوار شدن و پیاده شدن از ماشین به دلیل بر امدگی گلگیر مشکل بود.


تا اینکه پارس خودرو بالاخره در سال 64 موتور گیربکس و دیفرانسیل های این ماشین رو تغییر داد و یه موتور 2000 سی سی با 8 سوپاپ و گیربکس ژاپنی و دیفرانسیل های خیلی بهتر تولید شد.بدنه همون بود ولی.موتور بسیار کم مصرف و کم آزار و کم خرجی که دارای قدرت مناسب و شتاب بسیار خوب و سرعت خوب بود.خیلی موتور کم صدایی بود و معروف بود به موتور گالانت.چون طرحش شبیه میتسو گالانت بود.موتور میتسوبیشی بود که از هند میگرفتن.گیربکس این ماشین چهار سرعته که با یک دنده عقب میشه پنج دنده معروف به گیربکس ژاپنی و بهترین گیربکس روی جیپ های بعد از انقلاب بود. در مقایسه با ماشین های عادی مثلا پژو دنده یک جای دنده سه پژو جا میره و دو جای دنده ی چهار و دنده سه جای دنده پنج و دنده چهار جای دنده عقب پژو ها جامیره.دنده ی عقب هم سمت چپ دنده دو بود.
یعنی این شکلی:

3 1
! __!__
! ! !
4 2 R


دارای دیفرانسیل های بهتر با ضرایب مناسب و متناسب با گیربکس بود.
خیلی موتور کم خرجیه و برای شهر و جاده عالیه.آفرود متوسطی هم داره.ولی هنوز ضعف ترمز رو داشت و فرمون در حالتی که ماشین ثابت بود سفت بود.
ترمز دستی به گیربکس متصل بود و برای همین عالی کار میکرد.اما امان از وقتی که خراب بشه... البته به همین سادگی ها نمیشه
سیستم برق پلاتین داشتن و خب مشکل هایی که پلاتین داره هم واضحه.کاربرات آلومینیومی هم فکر میکنم روشون نصب بود و تنظیم ساده ای داشتن.گیربکس رو به هیچ وجه نباید دست مکانیک ناوارد داد چون مشکل ایجاد میکنه و حیرنتون میکنه.گیربکس نیازی به تعمیر پیدا نمیکنه حتی بعد از بیست و چهار سال هنوز دست به گیربکس نزدم با اینکه ترمز دستی هم مشکل پیدا کرده ولی حاضر نیستم به کسی بسپارم.وسایل گیربکس هم کم گیر میاد ولی واسه ی وسایل موتور اینجور نیست.
مکانیکشون همه جا هست.واترپمپ این ماشینا هم جزء ضعف های این ماشین به حساب میاد.از محل دینام که سمت شاگرد هست و کاربراتور کوچیکشون به خوبی قابل تشخیص هستند از موتور بزرگ.اهان راستی معروف به جیپ صحرا موتور کوچیک هم هستند.
پس از لحاظ فنی مشکل خاصی با این ماشین نخواهید داشت مگر از لحاظ راحتی و آسایش.چون همون مشکل های سواری توسن قدیم تر رو داره.ولی از خوبی بودن فنی این ماشین هر چی بگم کم گفتم.عالین.ترمز هم با گذاشتن بوستر برطرف میشه ولی تحت هر شرایطی سمت هیدرولیک کردن فرمون نرید.چون توی سرعت های بالا که این ماشین به راحتی دسترسی داره بهشون بسیار کار دشوار میشه و ممکنه کنترل ماشین از دستتون خارج بشه.اینو بگم که سفت بودن فرمون اینماشین در حالت ثابت آزار دهنده هست ولی وقتی ماشین در حال حرکت باشه هیچ مشکلی پیدا نخواهی کرد.فرمون در حالت کلی خلاصی داره و فقط تا مدتی میشه برطرفش کرد.شاسی مقاومی دارن.ولی توصیه میکنم دیفرانسیل پاترول چهار سیلندر رو زیر این ماشین بزارید تا از همه نظر این ماشین عالی بشه چرا که با این که دیفرانسیل های بهتری نسبت به توسن هندی دارن اما باز هم ضعیف هستند و با تعویض دیفر با پاترول مشکل تعدل نخواهی داشت و از هر نظر که فکرشو بکنید بهتر میشه.پیشنهاد من به تازه وارد هایی که علاقه به جیپ دارن همین مدل هست.این مدل با اتاق فلزی هم عرضه شده.به توسن ها اتاق کوچیک هم میگن.
البته همینجا بگم ابهاماتی در این مورد که روی توسن موتور 2600 سی سی هم نصب شده در سال های اخر وجود دار که حتی من چند جا دیدم بهش میگن توسن فرماندهی.














اما صحرا:
خب توسن تا سال 71 تولید شد و پس از اون صحرا وارد کار شد.کلا مال ماهیندرا بود بدنه و ربطی به جیپ نداشت.فقط شبیه جیپ سری yj بود.اونم شاید به جرات بشه گفت فقط جلوپنجره ای که با چراغ های مربع و برامدگی در اون تا کمی به روز تر شده بود.
صحرا فقط در مدل های مسقف تولید شد و هیچ وقت کروک نبود به دلایلی که خودتون بهتر میدونید.یه داشبرد پلاستیکی روی اون نصب بود که چنگی به دل نمیزد.موتور خاصی رو نمیشه گفت در بین سال های خاصی روش گذاشتن چون خیلی به هم ریخته شد مونتاژشون.اول در مورد ظاهر و اتاق بگم.مجهز به سیستم تهویه مطبوع پیش پا افتاده ای بودن.سرنشینان عقب از در عقب میبایست سوار بشن و مثل لندرور در حالت روبروی هم بودند و راحتی نداشت اصلا.وضعیت پدال ها بهتر شده بود و راننده از این نظر راحت تر بود.اتاق تمام فلزی داشتن.شاسی نه چندان محکمی داشتن و مثل شاسی توسن خوب نبود.سواری راحت تری داشتند از لحاظ تعلیق.ولی محسوس به اون صورت نبود.صندلی های راحت تری برای راننده و شاگرد داشتن.بر امدگی بالای گلگیر خیلی بهتر شده بود و از حالت گرد خارج شده بود.
پس سوار شدن و پیاده شدن راحت تر بود.
ولی در مورد فنی باید بگم که یک موتور میتسوبیشی 2600 سی سی که به پاجرویی معروف هستند .موتور بزرگ اسمشون هست و دینام سمت راننده هست و کاربراتورش بزگ تره.موتوری پر مصرف تر از گالانت با مصرف بیشتر از اون و شتاب و سرعتی کمتر ولی قدرت خیلی بهتر.پر صدا هست و خرج زیاد تر داره و تنظیمش سخت تره ولی مکانیکش زیاد گیر میاد و وسایلش به فراوونی یافت میشه.گیربکس دوباره هندی شد و دیفرانسیل خوبی روش نصب نشد.دردسر ساز تر هست در حالت کلی.
سال های آخر هم روشون موتور z24 نیسان نصب شده که با اینکه موتور عالی هست ولی اصلا با این دیفرانسیل و گیربکس جور در نمیاد و پاجرویی حتی بیشتر پیشنهاد میشه.
البته قر و قاطی گیربکس هندی و گیربکس کا ام که خیلی مسخره هست و گیربکس های دیگه ای که معلوم نیست از کجا اوردن هم روشون نصب شده.به صورت پنج دنده هم هستن اکثرا.
سوال دیگه ای بود در خدمتم.
و اما امتیاز دهی.
توسن رو با موتور گالانت انتخاب میکنم که به این صورت میشه:

قدرت:2

گشتاور:2


استهلاک و خرج و هزینه ی نگه داری:5



مصرف سوخت:5




هندلینگ:3




طراحی:3




لوازم یدکی:3




مکانیک:4




شتاب:5



سرعت:4



راحتی:2


قابل اطمینان بودن:4


توانایی بدنه برای آفرود:5


رانندگی شهری:5


رانندگی جاده ای:4

قیمت:3




صحرا با موتور پاجرویی



قدرت:4



گشتاور:4


استهلاک و خرج و هزینه ی نگه داری:3



مصرف سوخت:3




هندلینگ:2




طراحی:3




لوازم یدکی:4




مکانیک:4




شتاب:3



سرعت:3



راحتی:3


قابل اطمینان بود:2


توانایی بدنه برای آفرود:3


رانندگی شهری:2


رانندگی جاده ای:2

قیمت:2

دوستان نمره ها با توجه به رقبا هست.یعنی ماشین های زیر 35 تا 40 میلیون قیمتشون هست مثل پاترول و جیپ های دیگه و لندرور و...

اینم از داستان جیپ های داخل ایران که فقط کا ام مونده که ممنون میشم احسان جان زحمتشو بکشن اگر حال و وقتشو دارن و امکانش هست.
در آخر هم چند تا عکس:



برای صحرا با اجازه ی صاحبش جناب شهریاری عکس های فرمون خان رو میزارم که جزء خودمونه:

تصویر




تصویر





تصویر











و برای توسن هم چی بهتر از جیپ مهندس مومنی عزیز که واقعا زیباست و همه چی تموم.فقط فنر رو باید بیارن رو دیف :smile: که خیلی دیگه غول میشه و تعادل ماشین کم میشه و برای همینم میتونن از اسپیسر که احسان همشهری بهم معرفی کردن ((با تشکر)) یا دیف پاترول 4 سیلندر استفاده کنند.
با اجازه ی مهندس مومنی چند تا از عکس های دختر زیبای ایشون رو قرار میدم فقط غیرتی نشن :-D :




تصویر



تصویر



تصویر




تصویر



تصویر



تصویر



تصویر
بحث درمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ درایران
viewtopic.php?f=187&t=102486
داستان دو دیف هام
viewtopic.php?f=195&t=102127
نمایه کاربر
ehsan_balvardi
دنده 1
پست: 1918
تاریخ عضویت: 03 آگوست 2014, 21:22
نوع خودرو: MB.G class lover
محل اقامت: SIRJAN

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط ehsan_balvardi » 29 سپتامبر 2015, 12:57

سلام خدمت دوستان :hb:
..............................
اختصاصی واسه اقا سپهر عزیز :hb:
تصویر
نمایه کاربر
american and japan
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 381
تاریخ عضویت: 16 فوریه 2015, 22:39
نوع خودرو: جیپ توسن موتور پاجرو
محل اقامت: کرمان

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط american and japan » 29 سپتامبر 2015, 13:11

ممنون احسان جان محبت کردی.برای فروش هم گذاشته این شاهکا رو.ولی وسایل و مکانیکش... :-D
بحث درمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ درایران
viewtopic.php?f=187&t=102486
داستان دو دیف هام
viewtopic.php?f=195&t=102127
نمایه کاربر
ehsan_balvardi
دنده 1
پست: 1918
تاریخ عضویت: 03 آگوست 2014, 21:22
نوع خودرو: MB.G class lover
محل اقامت: SIRJAN

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط ehsan_balvardi » 29 سپتامبر 2015, 15:12

کرمان یدونه مشکی دیدم دیونه کننده بود.اینجا هم یکی دوتا دیدم :-)

آخرشه :-)
نمایه کاربر
american and japan
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 381
تاریخ عضویت: 16 فوریه 2015, 22:39
نوع خودرو: جیپ توسن موتور پاجرو
محل اقامت: کرمان

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط american and japan » 29 سپتامبر 2015, 19:28

چرا نباشه؟این نباشه چی باشه؟؟؟؟... :smile:
میگم سیرجون رو عشق است که هر چی بخوای هست
بحث درمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ درایران
viewtopic.php?f=187&t=102486
داستان دو دیف هام
viewtopic.php?f=195&t=102127
نمایه کاربر
mgdesing
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 582
تاریخ عضویت: 30 اکتبر 2012, 19:07
نوع خودرو: Eine pwk
محل اقامت: Eine platz in welt

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط mgdesing » 29 سپتامبر 2015, 20:58

دوستان درباره نیوا ( اسب پر کار روسی )کمی اطلاع دارم با اجازه صاحب تایپیک
مدل های موجود در ایران دارای موتور 1600 بنزینی هست از گشتاورش خبر ندارم ولی لامصب تا بالای سبلان رفت اوخ نگفت وچون دارای فنر بندی مناسب هست تو انرود راحته و تو مسیر سنگلاخی با سرعت 80 میتونی سیگار با فندک ماشین روشن کرد ولی دیف جلوش کمی ضعیف هست نیروی کمتر اعمال میکنه و کلا دودر هست تجربه رانندگی کمی دارم کلا از بیست بهش 18 میدم ولی کلا مناسب برای افرود هست یه مثال چون دیفرها فاصله مناسب هست والبته میدانم واسه ماشین افرود لوازم لوکس زیاد جالب نباشه ولی نیوا دارای تودوزی چرمی هست ویه بخاری داره انگار از جهنم کانال کشیدن داخل ماشین شرمنده زیاد تجربه افرود باهاش نداشتم
========================
دوستان جبیپ های روسی که الان تو ارتش روسیه هست تو دهه ی 70 زیادمیدیدم در مورد ان هم کمی اطلا عات رد بدل کنیم
نمایه کاربر
ahmadzr
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 125
تاریخ عضویت: 25 فوریه 2011, 00:56
نوع خودرو: سمند - جيپ
محل اقامت: شيراز

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط ahmadzr » 29 سپتامبر 2015, 21:05

با سلام خدمت آقا فرهاد همشهري
اين عكس پروفايل عكس ماشين من نيست ماشين من در حال باز سازي با سرعت لاكپشتيه چون من خودم كارهاش رو ميكنم
حالا كه بحث جيپ شده جيپ من هم گالانت يا توسن موتور ميتسوبيشيه كه اين عكس موقع خريدشه
تصویر

اينهم عكس در حال بازسازي
تصویر

اينهم چيزي كه قراره بشه
تصویر
نمایه کاربر
ehsan_balvardi
دنده 1
پست: 1918
تاریخ عضویت: 03 آگوست 2014, 21:22
نوع خودرو: MB.G class lover
محل اقامت: SIRJAN

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط ehsan_balvardi » 29 سپتامبر 2015, 23:17

برخی از کاربرد های نهفته در ذات این خودروی اسطوره:

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

..............................................

تصویر
نمایه کاربر
ehsan_balvardi
دنده 1
پست: 1918
تاریخ عضویت: 03 آگوست 2014, 21:22
نوع خودرو: MB.G class lover
محل اقامت: SIRJAN

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط ehsan_balvardi » 30 سپتامبر 2015, 08:08

یک civilian armored به معنای دقیق :-)

واقعا" زیبا ساخته :-)

http://bama.ir/car/details-2-3102219/19 ... r-for-sale
نمایه کاربر
american and japan
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 381
تاریخ عضویت: 16 فوریه 2015, 22:39
نوع خودرو: جیپ توسن موتور پاجرو
محل اقامت: کرمان

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط american and japan » 30 سپتامبر 2015, 17:46

mgdesing نوشته شده:دوستان درباره نیوا ( اسب پر کار روسی )کمی اطلاع دارم با اجازه صاحب تایپیک
مدل های موجود در ایران دارای موتور 1600 بنزینی هست از گشتاورش خبر ندارم ولی لامصب تا بالای سبلان رفت اوخ نگفت وچون دارای فنر بندی مناسب هست تو انرود راحته و تو مسیر سنگلاخی با سرعت 80 میتونی سیگار با فندک ماشین روشن کرد ولی دیف جلوش کمی ضعیف هست نیروی کمتر اعمال میکنه و کلا دودر هست تجربه رانندگی کمی دارم کلا از بیست بهش 18 میدم ولی کلا مناسب برای افرود هست یه مثال چون دیفرها فاصله مناسب هست والبته میدانم واسه ماشین افرود لوازم لوکس زیاد جالب نباشه ولی نیوا دارای تودوزی چرمی هست ویه بخاری داره انگار از جهنم کانال کشیدن داخل ماشین شرمنده زیاد تجربه افرود باهاش نداشتم
========================
دوستان جبیپ های روسی که الان تو ارتش روسیه هست تو دهه ی 70 زیادمیدیدم در مورد ان هم کمی اطلا عات رد بدل کنیم


نیوا واقعا کم یابه.اطلاعاتی ازش موجود نبود ممنون که خبر دادید از چنین ماشینی بسیار تشکر میکنم.مفید هستند اینجور پست ها.
از ماشین کم یاب دیگه ای هم خبر داشتید ممنون میشم در موردش اطلاع بدید
ahmadzr نوشته شده:با سلام خدمت آقا فرهاد همشهري
اين عكس پروفايل عكس ماشين من نيست ماشين من در حال باز سازي با سرعت لاكپشتيه چون من خودم كارهاش رو ميكنم
حالا كه بحث جيپ شده جيپ من هم گالانت يا توسن موتور ميتسوبيشيه كه اين عكس موقع خريدشه
تصویر

اينهم عكس در حال بازسازي
تصویر

اينهم چيزي كه قراره بشه
تصویر





شیطون رو نکرده بودیااااااا؟!؟!؟!؟!؟ :smile:
به همون درجه هم میرسه.میتونی همینجا از کارای خاصی که روی ماشینت انجام دادی خبر بدی و بگی چطور شده.راستی تجربه ای هم که باهاش داشتی رو هم خوشحال میشیم با ما درمیون بزاری تا تجربه های همه جمع بشه.






ehsan 1045 نوشته شده:برخی از کاربرد های نهفته در ذات این خودروی اسطوره:

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

..............................................

تصویر



اسطوره نگو بلا بگو عالیه مرسی
ehsan 1045 نوشته شده:یک civilian armored به معنای دقیق :-)

واقعا" زیبا ساخته :-)

http://bama.ir/car/details-2-3102219/19 ... r-for-sale
... :smile:



وای چی ساخته.موتورش که گمون نمیکنم رانگلر باشه.اتاق و بدنه که واضحه شهبازه.ولی چی در اورده از توشاااااا....ولی خیلی غیر رسمیه باید خیلی دلت خوش باشه و جیبت پر پول تا بری بگیریش.البته میصرفه و قیمتش خوبه ولی استفاده ای نداره با این قیافه اش.مگر مشکی ماتش کنی!!!!!!فکر کنم موتورش هم شهباز باشه یا یه شش سیلندر جدید رانگلر نیست هر چی هست.اگر باشه دیگه کسی نمیخره چون وسایلش نیست.خودش هم اذیت میشه
بحث درمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ درایران
viewtopic.php?f=187&t=102486
داستان دو دیف هام
viewtopic.php?f=195&t=102127
ارسال پست

بازگشت به “کلوپ خودروهای دو دیفرانسیل”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان