بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ایران

بحثهای کلی در مورد خودروهای 4x4
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
american and japan
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 381
تاریخ عضویت: 16 فوریه 2015, 22:39
نوع خودرو: جیپ توسن موتور پاجرو
محل اقامت: کرمان

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط american and japan » 24 اکتبر 2015, 23:40

خب میریم سراغ لندکروز سری 40 اسطوره ی آفرود که هنوز هم حرف های زیادی برای گفتن داره.


J40
(1960شروع تولید-1984توقف تولید)


J40

تویوتا لندکروزر




موتور های نصب شده

3.9 L F I6 [14]
4.2 L I6 2F [14]
3.0 L I4 دیزل B [14]
3.2 L I4 دیزل 2B
3.4 L I4 دیزل 3B
3.6 L I6 H دیزل [14]
4.0 L I6 دیزل 2H





ابعاد





طول
3،840.5 میلی متر (151.2 در)

عرض
1،666.2 میلی متر (65.6 در)

ارتفاع

1،950.7 میلی متر (76.8 در) (کروک)
2،000 میلی متر (78.8 در) (مدل مسقف)


وزن

1،480 کیلوگرم (£ 3،263) (کروک)
1،554 کیلوگرم (£ 3،427) (ماشین مسقف)


در واقع این نسل از لندکروز نسل ارتقاء یافته ی سری 20 محسوب میشه.اندازه ی این خودرو کمی بزرگتر از سری سی جی 5 هست.
در برزیل با نام Bandeirante شناخته میشد که حتی در این کشور تا سال 2001 تولید میشد!


داستان تولید:
سری J40 ابتدایی(فاصله بین دو محور 2285 میلی متر (90 اینچ) / 2430 میلی متر (96 اینچ) / 2،650 میلی متر (104 در))
1960.1963: طولانی تر فاصله بین دو محور (میلی متر 2،950 )رو داشت در سری خودش،همینطور FJ45-B نیز راه اندازی شد که به صورت وانت بود که در زمان جنگ ایران و عراق زیاد استفاده شد.
1967: FJ45V توقف تولید شد، به جای اون سری 55 در قالب استیشن واگن شروع به تولید شد و جایگزین شد .
1968: سری 40 در برزیل با موتور دیزل مرسدس بنز 1973 HJ45 با موتور 3.6 لیتری و به صورت 6 سیلندر خطی جایگزین شد.
1974: BJ40 با انجین ، 3.0 لیتری خطی موتور 4 سیلندر دیزلی راه اندازی شد.
.1975: درب عقب مدل آمبولانس به FJ40s مدل آمریکایی اضافه شده است.
.1976: ترمز دیسکی در محور جلو اضافه شد.
1977: دریچه بین جلو پنجره ای و درب کاپوت ، حذف گردید
1979: فرمان هیدرولیک (فقط مدل F) و تهویه مطبوع به گزینه های اضافه شده، ضریب دنده در ایالات متحده از 3:70 تغییر کرد به 04:10 که باعث افزایش سرعت شد
1980: HJ47 استارت خورد با یک انجین 4.0 لیتری موتور دیزل شش سیلندر. پایان تولید HJ45.BJ42 / 46 و BJ45 با یک موتور دیزل چهار سیلندر 3.4 لیتری راه اندازی شد
.1981: فرمان هیدرولیک در مدل BJ به گزینه ها، ترمز دیسک اضافه شده در استرالیا اضافه شده است.
1984: پایان تولید سری J40 (به جای سری J70).
1993: گیربکس پنج سرعته در دسترس قرار گرفت برای تویوتا Bandeirante
.1994: در برزیل، موتور مرسدس بنز OM-364 توسط واحد تویوتا 14B جایگزین شده است
.2001: پایان تولید Bandeirante.

چون در ایران فقط سری انجین های f و اکثرا 2f استفاده شد من ترجیح میدم در مورد همین موتور ها فقط صرفا توضیح بدم.دقت کنید که اف و دو اف در بسیاری از قطعات با هم مشابه هستند


موتور اف:
حجم:3800 سی سی
قدرت:105 تا 125 اسب بخار
گشتاور:256 تا 283 نیوتون متر
استفاده شده در بین سال های 1960 تا 1975




و اما موتور دو اف که اکثرا این نوع موتور رو دارن در ایران:
حجم:4200 سی سی
قدرت:135 اسب بخار
گشتاور:285 نیوتون متر
استفاده شده در بین سال های 1975 تا 1984


اینم جا داره بگم که موتور این ماشین بسیار کم استهلاک بود و کم خرج و یکی از بهترین موتور های تویوتا محسوب میشه .



این از اطلاعات اما تجربه هایی که خودم دارم از این ماشین:باید بگم بدون رودر بایستی و به دور از تعصب یکی از بهترین آفرودر هایی هست که من تا حالا دیدم.قدرتش فوق العاده هست.حتی پدربزرگ بنده که تقریبا اکثر ماشینای اون زمان رو رونده بود میگفت بهترین ماشینی که داشتم همین بود و بس.راستی گفتم پدربزرگ اینم باید بگم که خیلیا این ماشین رو با نام جیپ تویوتا میشناسن مخصوصا قدیمی ها.از نظر تعادل و هندلینگ در سطح معمولی و نه چندان خوب جای میگیره و از لحاظ ایمنی از جیپ بهتره.البته بگم پدربزرگ بنده با این ماشین چپ هم کرده و معلق هم زده که خودش تعریف میکرد میگفت سقف جدا شده و خانواده همشون ریختن داخل سقف و وسط جاده میچرخیدن به همراه سقف که کنده شده بود.فکر میکنم قسمت بالایی سقف فایبرگلاس هست.ولی خدا رو شکر خطر از بیخ گوششون رد شده بود و غیر از آسیب کسی الحمدلله مشکل وخیمی پیدا نکرد.
این ماشین حتی تا حدی هم واترپروف هست و تا عمق بالایی در آب مقاومت نشون میده.این ماشین برای شیب زدن و جامپ عالیه.توی حالت 4l توانایی هاش غیر قابل باور میشن.مشکل اصلی ماشین نداشتن امکانات کافی و قرار گیری صندلی های عقب به شکل رو به همدیگه هست.از لحاظ تعلیق هم باید بگم که تا خرخره جا برای افزایش ارتفاع داره و واقعا تعلیق سفت و محکم و مقاومی داره.تا حالا هیچ جا نزاشتمون و خیلی خوش رکاب بود.وقتی که پیکاپ گیر میکرد در حالی که خودش از منطقه ی گل عبور میکرد پیکاپ رو هم میکشید بیرون از گل.اینا تجربیاتیه که با این ماشین داشتم.حتی اگر از ظاهر این ماشین هم خوشتون نیومده میتونید سری های دیگه رو انتخاب کنید که همین موتور نصب شده روی اون ها.

شما هم اگر تجربه ای دارید حتما بگید تا بقیه هم استفاده کنند.


اما نمره دهی:


از نظر قدرت:4


گشتاور:4


استهلاک و خرج و هزینه ی نگه داری:5



مصرف سوخت:3




هندلینگ:2




طراحی:2




لوازم یدکی:3




مکانیک:3




شتاب:2



سرعت:2



راحتی:2


قابل اطمینان بود:5


توانایی بدنه برای آفرود:5


رانندگی شهری:2


رانندگی جاده ای:3

قیمت:4

قیمت این ماشین توی همه نوع بازه ای هست.از 15 تومن تا 60 تومن حتی دیدم که البته الکی دیگه گرون بود.یه تمییز سالمش رو با شرایط عالی با سی تومن میتونید گیر بیارید.اگر ماشینی میخواین که باهاش بیشتر آفرود داشته باشید و خرج و هزینه ی نگه داری کمی داشته باشه و وسایلش هم گیر بیاد و دارای موتوری باشه که کمتر جایی نا امیدتون کنه و هدفتون مصارف روز مره و خانواده نیست شک نکنید عالیه.



تصویر




تصویر



تصویر



تصویر



تصویر



تصویر




تصویر



در آخر هم عذر خواهی کنم چون قرار بود دیشب این مطلب رو بزارم منتهی اینترنت قطع و وصل میشد.نمیدونم جریان چیه چند وقتیه حالش دست خودش نیست.بازم عذر میخوام
بحث درمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ درایران
viewtopic.php?f=187&t=102486
داستان دو دیف هام
viewtopic.php?f=195&t=102127
نمایه کاربر
farhad kh
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 161
تاریخ عضویت: 08 ژولای 2009, 02:02
نوع خودرو: خرج بیمارستان شد
محل اقامت: شيراز

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط farhad kh » 25 اکتبر 2015, 00:02

american and japan مرسی برای مطالب مفیدی که نشر میکنید.
یادش بخیر ، سربازی که بودم پادگان پر بود از انواع جیپ و تویوتا . همه سرحال و مرتب و آماده ماموریت آفرود... :git:
نه به خودرو صفرکیلومتر داخلی
نمایه کاربر
ehsan_balvardi
دنده 1
پست: 1918
تاریخ عضویت: 03 آگوست 2014, 21:22
نوع خودرو: MB.G class lover
محل اقامت: SIRJAN

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط ehsan_balvardi » 25 اکتبر 2015, 14:05

درود سپهر جان :hb:
چند مدت نبودید
مطالبتون هم عالی :-)

به نظرم اف جی 40 با موتور دیزل سری B حرف نداره :-)
تصویر

تصویر
نمایه کاربر
american and japan
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 381
تاریخ عضویت: 16 فوریه 2015, 22:39
نوع خودرو: جیپ توسن موتور پاجرو
محل اقامت: کرمان

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط american and japan » 25 اکتبر 2015, 20:35

به به آقا احسان گل... پارسال دوست امسال آشنا :smile:
ندیده بودم با موتور B توی ایران.
بحث درمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ درایران
viewtopic.php?f=187&t=102486
داستان دو دیف هام
viewtopic.php?f=195&t=102127
نمایه کاربر
american and japan
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 381
تاریخ عضویت: 16 فوریه 2015, 22:39
نوع خودرو: جیپ توسن موتور پاجرو
محل اقامت: کرمان

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط american and japan » 29 اکتبر 2015, 15:51

سلام روز همه بخیر و سلامتی.



بریم سراغ معرفی نسل های بعدی تویوتا.


نسل بعدی تویوتا مربوط میشه به fj55 که چون خیلی زیاد نیستن و خیلی مورد توجه دوستانی که میخوان آفرودر خریداری کنند نیست و همینطور اطلاعات زیادی هم خیلی ازش موجود نیست .البته این نکته لازم به ذکر هست که این سری روی پلتفرم سری 40 ساخته شده و جزئی از همون خانواده به حساب میاد.


J50 (1967–1980)
این مدل از تویوتا با همون انجین های f سری 40 ساخته شد اما نتونست فروش خیلی عالی رو داشته باشه.اکثرا این مدل هایی که توی ایران هستند همون موتور 2f روشون نصبه.این نمونه در واقع نمونه ی لوکس تر سری 40 محسوب میشد و آپشن هایی مثل ترمز دیسک و فرمون هیدرولیک در مدل پایه وجود داشت.طراحیشم خدایی خوب نیست زشته.
از جمله تغییرات رو میشه روی تعلیق این ماشین بیان کرد که ماشین نرم تر شده بود نسبت به سری 40 و کمتر میکوبید.اما همچنین کوبش خودش رو داشت.ایمنی این ماشین هم افزایش یافت و تا حدودی بهتر از سری 40 شد.طبق مشاهداتی که من دارم این ماشین فقط 4 در هست و دو در یا کروک نداره.


تولید 1967-1980
مونتاژ شهر تویوتا، ژاپن (ARACO)
فرم بدنه و شاسی : 4 درب استیشن واگن
موتور جلو،
چهار چرخ دیسک
انتقال قدرت
موتور
3.9 L F I6
4.2 L I6 2F
انتقال 3- یا 4 سرعته دستی (J30، H41 و یا H42)

ابعاد
فاصله دو محور 2،700 میلی متر
طول 4،675 میلی متر
عرض 1،735 میلی متر
ارتفاع 1،865 میلی متر

لندکروز سری 55 از سال 1967 تا سال 1980. تولید شد با تیپ های FJ55G و FJ55V .تویوتا اون رو به عنوان اولین استیشن واگن واقعی در سری لندکروزر میداند، حال دیگر فاصله بین دو محور 2700 میلی متر و طراحی شده بود تا در شمال امریکا و استرالیا فروخته شود.ژانویه 1975 موتور F جایگزین پیدا کرد و جایگزین اون موتور 2F بود.




تصویر




تصویر



تصویر






اینم از سری 50.اما میریم سراغ سری 60.


J60 (1980-1989)


در ونزوئلا تویوتا سامورایی نیز نام دارد

تولید
1980-1989


مونتاژ

شهر تویوتا، ژاپن (ARACO)
Cumana، ونزوئل

بدنه و شاسی


استایل بدن
فول سایز SUV، 4 درب استیشن واگن

صفحه آرایی
موتور جلو، چهار چرخ دیسک

موتور

4.2 L I6 2F (FJ60)
4.0 L 3F I6 (FJ62)
4.0 L 3F-E I6 (FJ62 از سال 1988)
3.4 L 3B I4 دیزل (BJ60)
4.0 L 2H I6 دیزل (HJ60)
4.0 L توربو دیزل 12H-T I6 (HJ61)



گیربکس
4-speed H41F or H42F manual
4-speed A440F automatic
5-speed H55F manual (non-US)

ابعاد


فاصله دو محور
2،730 میلی متر

طول
4،675 میلی متر

عرض
1،800 میلی متر

ارتفاع
1،750 میلی متر

سری لندکروزر 60 از سال 1980 تا سال 1990 برای بسیاری از بازارها، تولید شد .
اما کارخانه Cumana در ونزوئلا تا سال 1992 برای بازار محلی خود ادامه دادند.
این یک موتور جلو، چهار درب واگن بود که فضای اتاق آن جا دار بود. مانند تمام نسل لندکروزر، آن است که به خوبی در جهان آفرود برای توانایی های آفرود آن شناخته شده است اما تا حدودی با زاویه خروج بی دست و پا آن محدود شده بود.سری 60 موجود در رنگ های ارجی جامد زیر بود:
سفید ، قهوه ای، بژ صحرا، قرمز، آبی
1980 - سری 60 معرفی شد. در حالی که هنوز هم ویژگی های آفرود رو حفظ کرده بود. 60 در زمان خود دارای طراحی بسیار به روزی در اون زمان بود. سری60 انواع آپشن ها مانند تهویه مطبوع، یک بخاری عقب و طراحی داخلی مناسب بود. "2F" موتور بنزینی FJ60 بدون تغییر از "40" سری باقی مانده بود در حالی که شش سیلندر 4.0 L 2H و چهار سیلندر 3.4 L موتورهای دیزل 3B به خط تولید افزوده شد.
1981 - فروش لندکروزر پیشی 1 میلیون و یک نسخه بالا پشت بام معرفی شد. سری 60 به آفریقای جنوبی معرفی شد زمانی که سهام لندکروزر در تویوتا 1000 کیلومتر نژاد کویر در حیات وحش تنبیه بوتسوانا به رقابت پرداختند.
1984 - این سال آخر برای سری 40 بود.
1984 - در کنار سری 60، سری 70 معرفی شد.
1985 - موتور 12H-T توربودیزل تزریق مستقیم معرفی شد.
1988 - موتور بنزینی به یک موتور 4.0 L 3F-E EFI روز رسانی شد. FJ62G VX-سری معرفی شد اجازه می دهد لندکروزر در ژاپن به عنوان یک وسیله نقلیه مسافری فروخته شود.

در ایران نیز به عنوان ماشین های فرماندهی شروع به کار کردند و البته که مدل هایی هم وارداتی بودن.مدل های وارداتی بیشتر از مدل های مزایده ای هستند.اکثرا موتور 2اف و سه اف رو دارا هستند.تعلیقشون از پاترول نرم تر هست و بدنه برای آفرود مناسب تر هست.شاسی قوی و محکم اونا خیلی بهتر از شاسی پاترول بود.ولی باید گفت که از لحاظ ظاهری شبیه پاترول هستند.


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر



تصویر


تصویر



تصویر



تصویر


میریم سراغ سری 70


J70 (1984–تا حال)

نام های دیگر

تویوتا Machito (ونزوئلا)
زو Reken (هائیتی)


بدنه و شاسی
استایل بدنه
وانت 2 درب و چهار درب/ اس یو وی

صفحه آرایی
موتور جلو،
محرک عقب / چهار چرخ دیسک

انتقال قدرت
موتور

2.4 L 22R I4
4.0 L 3F I6
4.5 L 1FZ-FE I6
2.4 L 2L diesel I4
3.4 L PZ diesel I5
4.0 L 2H diesel I6
4.2 L 1HZ diesel I6
2.4 L 2L-T turbodiesel I4
2.5 L VM HR588 TD I5 (Italy)[16]
3.0 L 1KZ-T turbodiesel I4
3.4 L 13B-T turbodiesel I4
4.0 L 1GR-FE petrol V6
4.2 L 1HD-FTE turbodiesel I6
4.5 L 1VD-FTV turbodiesel V8


این موتور مورد آخری خیلی باید خفن باشه


انتقال
دستی 5 سرعت



ابعاد
فاصله ی دو محور
2,310 mm (90.9 in)
2,600 mm (102.4 in)
2,730 mm (107.5 in)
2,980 mm (117.3 in)
3,180 mm (125.2 in)


طول
4,995 mm (196.7 in)

عرض
1,870 mm (73.6 in)

ارتفاع
2,070 mm (81.5 in)

این موتور بنزینی با یک موتور 4.0 L 3F جایگزین شد.سری 70 دارای چهار چرخ فنر تعلیق جامد محور برای کیفیت سواری بهتر بود. این نسخه وظیفه سبک تر از لندکروز 22R موتور بنزینی 2.4 L بود،
موتورهای دیزلی 2.4 L 2L و 2L-T (توربو) معمولا در تویوتا Hilux پیدا شده است.
70 در برخی از بازارهای عنوان Bundera یا لندکروزر II فروخته شد،
بعد به نام 70 پرادو تغییر اسم داد. 70 پرادو در نهایت محبوب شد در بین مردم.
یک گیربکس اتوماتیک (A440F) آن را به اولین چهار چرخ دیسک خودرو ژاپنی با انتقال قدرت خودکار معرفی شده تبدیل کرد.1990 - موتورهای دیزل نسل جدید از جمله 3.4 L SOHC پنج سیلندر تنفس طبیعی موتور (1PZ) معرفی شدند
، و یک 4.2 L SOHC شش سیلندر تنفس طبیعی موتور (1 هرتز).

1993-1996 - موتور دیزل KZ 3.0 L توربوشارژ در سری 70 در بازارهای اروپا که در آن این مدل به عنوان KZJ70 شناخته شده بود جایگزین شد.

LJ .1993 - پیشرفته 24 سوپاپ، 4.5 L شش سیلندر بنزینی، 1FZ-FE معرفی شد.
1999 - تویوتا به روز شده در سری 70 به طرق مختلف. محور جلو جامد تعلیق فنر دریافت کرده است. فنر های عقب برای افزایش راحتی سوار و چرخ سفر طولانی عوض شد. چرخ شش پیچ با چرخ های پنج پیچ جایگزین شد. چندین تغییر کوچک تر به پیشرانه افزایش دوام ارائه شده است. برای وانت 78 برای حمل نیروهای نظامی، و 79: مدل های طولانی چرخ پایه نامگذاریهای جدید دریافت کرد
.2002 - HDJ79 به استرالیا با 1HD-FTE 4.2 L شش سیلندر 24 سوپاپ موتور EFI توربودیزل معرفی شده است
.2007 - اولین موتور V8 توربودیزل تویوتا، از 1VD-FTV در برخی از کشورها برای 70 سری لندکروزر منتشر شد. از جمله سایر تغییرات علاوه بر این از یک مدل 4 درب متوسط ​​چرخ پایه (76) و نگاه مقابل تغییر در همه مدل
.2012 - علاوه بر این از 79 دو کابین وانت، در آفریقای جنوبی (4.2 L دیزل یا 4.0 L بنزین) و استرالیا (4.5 L V8 دیزل).ششم و هفتمین نسل از لندکروزر هنوز هم در حال حاضر تولید و به فروش می رسد در مناطق آفریقایی و آمریکای لاتین است. تولید در ونزوئلا در سال 2008 به پایان رسید.سری 70 نیز هنوز در استرالیا به عنوان واگن 4 درب، 2 درب، حامل نیروهای نظامی، 2 درب کابین شاسی و 4 درب کابین شاسی بازار عرضه شده.2014-15 سالگرد 30th سری 70 در ژاپن به عنوان یک واگن 4 درب و یا وانت 4 درب با موتور بنزینی 1GR-FE V6 و کتابچه راهنمای کاربر 5 سرعت انتقال به فروش می رسد.
در ایران در زمان جنگ به عنوان ماشین اصلی کمک رسانی میکرد و بسیار مورد استفاده قرار گرفت.اگر این ماشین رو برای خرید انتخاب کنید مطمئنا پشیمونتون نمیکنه.هزینه های نگه داری کم و مصرف نسبتا مناسب و تعلیق خوب در کنار هم یه ماشین خوب رو بهتون ارائه میده.ماشین خیلی بی دردسری هست و هنوز هم ارتش و سپاه از این مدل استفاده میکنه.ضعف خاصی هم نداره.
نمونه های دو در هم داره که برای آفرود میتونن حرف های زیادی رو برای گفتن داشته باشن با توجه به وزن و فاصله ی بین دو محور کم.ولی قیمت این ماشینا بگی نگی
خیلی معقولانه نیست.وسایلشون همه جا هست و مکانیک اینا هر کسی میتونه باشه.چون پیچیدگی کمی دارن و تعمییر نسبتا آسونی رو دارن.






تصویر









تصویر









تصویر








تصویر







خب میرسیم به امتیاز









سری 55 رو بهش امتیازی نمیدم.نه اینکه بد باشه ها نه ولی چون خیلی زیاد نیست و طرفداران خیییلی زیادی نداره.








سری 60

قدرت 3

گشتاور:4


استهلاک و خرج و هزینه ی نگه داری:4



مصرف سوخت:3




هندلینگ:4




طراحی:4




لوازم یدکی:4




مکانیک:4




شتاب:3



سرعت:3



راحتی:3


قابل اطمینان بود:4


توانایی بدنه برای آفرود:3


رانندگی شهری:2


رانندگی جاده ای:3

قیمت:3







سری 70


قدرت:5


گشتاور:5


استهلاک و خرج و هزینه ی نگه داری:5



مصرف سوخت:3




هندلینگ3




طراحی:4




لوازم یدکی:5




مکانیک:5




شتاب:4



سرعت:4



راحتی:4


قابل اطمینان بود:5


توانایی بدنه برای آفرود:5


رانندگی شهری:4


رانندگی جاده ای:5


قیمت:2








این امتیاز دهی ها بر اساس بازه ی قیمتی و هم رده های اونا توی این رنج قیمت انتخاب شد.یعنی تا 40 میلیون.البته بعضی از قیمت گذاری ها هم درسته بیشتر از اینا هستن ولی ارزشی که دارن در همین حد هست.یعنی نهایتا تا 40 تومن.40 تومن به بالا من به شخصه هیچ وقت پول نمیدم بابت یه سری 60 یا 70 دو در.مخصوصا سری 70 که قیمت هایی رو روش میزارن آدم سرسام میگیره.توی کرمان یه سری 70 دو در رو میداد 120 تومن!!!!!!!!!!!!اینا میدونن اینجوری خدا لعنتشون میکنه؟ :smile:
یکی نیست بگه د آخ بی انصاف برای چی؟البته از این قیمتای فضایی کرمان زیاد میدن.طرف فورچونر رو خرید 220 میلیون الان قیمت گذاشته 380 میلیون!!!!!!!!!یا جیپ توسن خریده 9 تومن میفروشه 22 تومن!!!!!!!!واقعا یا مشکل روانی دارن اینگونه افراد یا تمایل به فروش ندارن یا خیلی از خود رضا هستن و...من جیپ رو خریدم سه تومن خب 22 تومن خرجش کردم ولی میدونم حتی اگر همون 22 هم بزارم کسی نمیخره.18 هم نمیخرن.گذاشتم 16 یه بی انصاف زنگ زده میگه من 8 تومن ازت میخرم!گفتم آخه لامصب تو رینگ و لاستیک نو گل درشت بخوای بخری فقط میشه 5 تومن من هشت تومن بیام بدم به تو؟خودش رنه گید داشت گفتم رنه گید تو چند گفت 70 میلیون!من :(



بعضیا واقعا بی انصاف هستن.ولی قیمتی که باید روی سری 70 فاببریک سالم گذاشت حداکثر 40 تومن هست.بیشتر والا نمی ارزه.مگر اینکه تجهیزات اضافه نصب کنن روش اونم مگه چقدر تجهیزات میتونن نصب کنن که سی تومن میارن روی قیمت؟بهترین کار خرید فابریک و به سازی اون هست.با سلیقه ی خودتون.








پست بعدی فقط و فقط اختصاصی در مورد سری 80 هست که عاشقشم.
به زودی...





اگر بدونید با چه مشقت هایی پست میزارم.البته منتی هم ندارم علاقه ی خودم هست.ولی بی انصافی نکنید نظر بدید تجربه هاتون رو بگید.چون بنده در عین حال سر کار هم باید برم و درس هم بخونم و به کارای جیپ رسیدگی کنم و...
وقت میزارم با عشق میام مینویسم.با مشکل اینترنت مزخرف و بد من که به خاطر سیم کشی خونه هست و قعطی پیاپی اون.باورتون میشه صبح این پست رو نوشتم الان ساعت 3:20 دقیقه ی بعد از ظهره ولی هنوز نتونستم بفرستمش؟!معلوم نیست کی پست ارسال بشه.پس خواهشا در صورت امکان نظر یادتون نره.ممنون
بحث درمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ درایران
viewtopic.php?f=187&t=102486
داستان دو دیف هام
viewtopic.php?f=195&t=102127
نمایه کاربر
american and japan
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 381
تاریخ عضویت: 16 فوریه 2015, 22:39
نوع خودرو: جیپ توسن موتور پاجرو
محل اقامت: کرمان

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ا

پست توسط american and japan » 29 اکتبر 2015, 16:46

:) هیپ هیپ هوراااا نتم وصل ششدددد
بحث درمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ درایران
viewtopic.php?f=187&t=102486
داستان دو دیف هام
viewtopic.php?f=195&t=102127
رضا.دماوندی
پست: 2
تاریخ عضویت: 24 ژانویه 2016, 20:36
نوع خودرو: 206

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ایران

پست توسط رضا.دماوندی » 26 ژانویه 2016, 16:00

دم همتون گرم که وقت گذاشتید و اطلاعات ارزش مندی ثبت کردید هرچند تایپیک تعطبل شده ولی جای تشکرش باقیه
faridfarhood
پست: 5
تاریخ عضویت: 16 فوریه 2016, 20:04
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ایران

پست توسط faridfarhood » 16 فوریه 2016, 23:57

اقایون دستتون درد نکنه اطلاعات مفیدی به اشتراک گذاشتید ...
نظر شخصی من اینه که تو رنج زیر 50 میلیون تومن برای گشت و گذار تو طبیعت و کمپینگ بخوای ماشینداشته باشی و مسیر های خارج جاده ای بری

از همه ماشین ها بهتر و جادارتر بلیزر هست و از نظر امکانات تو سطح بالاتری قرار داره و اگه بخوای روش پروژه ی افرودی سازی کامل انجام بدی باتوجه به سخت جون بودن موتور 350 دستت بشدت بازه ... ولی دوتا نقطه ضعف هم داره اولیش پیدا کردن قطعات بدنه اشه که سخت گیر میاد ( موتوری همه چیش هست ) که اونم بایه مقدار خرج کردن از دبی میشه پیدا کرد و اورد ... دومیش شکستن شاسی از قسمتی هست که جعبه فرمون بهش متصل شده که اینم با تقویت شاسی قابل حل شدنه ( شکستنشم بخاطر قدرت زیاد پمپ هیدرولیکشه و درجا فرمون دادن با بلیزره) با بودجه 50 میلیونی یه غول خفن داری ...

گزینه ی بعدی نیسان پیکاپه یا رونیز ه ... پیکاپ باز ارزونش گیر میاد که بخوای تا 50 تومن خرجش کنی و یه افرودر از در بیاری ولی رونیز کل بودجه ی شما یه باره صفر میکنه چون با 50 تومن فقط خودشو می تونی بخری ... اینام قطعاتشون هست ولی از این دوتا در حالت پایه نباید انتظار گشتاور بالا داشته باشید... به شکلی که تو سربالایی سرعت خودتونو کم کنید موتور جونشو از دست میده جوری که حتی تو جاده اسفالت سمند و پژو با کلی بوق زدن از شما سبقت میگیرن ... صعف بزرگشونم قیمتشونه که الکی بالاست باتوجه به این که طراحی نیسان چینه ...

گزینه سوم تویوتاست که هم هایلوکس گیرتون میاد هم 2اف وهم 3 اف شانس بیاری 4اف که دو تای اولی قیمتای معقولی دارن ولی سومی نه ... نقطه ضعفشون نداشتن امکانات رفاهی خوب مخصوصا مدل های دهه ی 70 میلادی ... موتور 3 اف بهتره ... گشتاور خوبی هم نسبت به وزنشون دارن ...

گزینه چهارم میتون چیروکی و آهو باشه ... بازهم امکانات بالا نسبت به سال ساخت ... با دوام بودنشونه نقطه ضعف چیروکی 8 سیلندر کمبود قطعات هست بازم میشه اینارو از دبی وارد کرد .... در مقابل اهو تا دلت بخواد زیاده همه چیزش ... نقطه ضعفشون برخورد سپر عقب با زمینه وقتی می خوای شیب های خیلی تند رو بالا بری ...

گزینه پنجم جیپ شهبازه که فنی تقریبا یکسانی با اهو داره... نقطه صعف اهو رو نداره بجاش تجهیزات رفاهیش در حد غار نیشنا ست ... قیمتشم الان یخورده پرت شده باید بگردی به قیمت بتونی پیدا کنی ...

گزینه اخرمم پاترول 6 سلندره ترجیحا 4 دره چون پایداری دو در یه کوچولو زیر سواله ... همه چیزشم هست فقط باید به قیمت پیدا کنی ... ولی تا وقتیاین بالاییا هستن چه احتیاجی به پاترول هست ؟!...

میدونم جیپ صحرا هست ولی این که جیپ نیست کاام هم همین طور . توسنو کلا ول کن ... چینی که اصلا از اسمشونم متنفرم ... پاجیرو خرجش سر به فلک می ذاره ... رنه گید هم خیلی کمه مشکلات قطعاتش سرسام اوره ... پاژنم فقط قیافه ی لندرور 110 رو بدوش میکشه و بس اصلا بویی از نظم و ترتیب انگلیسی نبرده ( البته ایرانیزه شده بدبخت) ... سایرین از بس کم هستن که دردسرشون زیاده برای پیدا کردن قطعه و پیدا کردن مکانیکم براشون سخته ...

بحث امکانات رفاهی برای حرفه ای های این رشته مطرح نیست البته ... چون کلا بدرد افرود نمیخورن بعضا از قدرت مانور ماشینم کم میکنه ... این حرفایی که زدم بیشتر برای کسیه که بخواد یه روز بره بیابون گردی نه اینکه بخواد مسابقه بده ومقام بیاره ... چون یکی مثل من استفاده روزانه هم از این ماشین ها خواهد داشت ... حتما برای نگهداری این ماشینها باید دست به اچار باشی ... چون به اکثر مکانیکا اعتمادی نیست ... اگه افرود رفتین و برگشتین حتما همه جای ماشینو چک کنید که سالم باشه ... چونوقتی اینا به خرج بیفتن کلا خرجشون بالاست...پیشگیریم بهتر از درمانه ... در اخر اول نیازتونومشخص کنید بعد انتخاب کنید ... ببخشید متنم طولانی بود
نمایه کاربر
american and japan
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 381
تاریخ عضویت: 16 فوریه 2015, 22:39
نوع خودرو: جیپ توسن موتور پاجرو
محل اقامت: کرمان

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ایران

پست توسط american and japan » 13 مارس 2016, 01:48

سلام دوستان به خاطر نیمه کاره گذاشتن تاپیک عذر خواهی میکنم دوباره شروع میکنم به گذاشتن مطلب ولی مثل قبل حال و وقتشو ندارم زیاد سر بزنم :-D .ببخشید :smile:
خب میریم سر اصل مطلب.


(( تویوتا لندکروزر سری 80 َ))

تصویر

در کلمبیا و ونزوئلا لندکروزر Autana هم بهش میگن

تولید:
1990 - 1997


بدنه و شاسی:

کلاس بدنه: SUV 4 درب
موتور جلو
چهار چرخ دیسک
در قالب لکسوس LX 450 نیز تولید شده

انتقال قدرت:
موتور های نصب شد:
I6 4.0 L 3F-E (انجین مورد علاقه ی جناب قیدی عزیز :smile: )
I6 4.5 L 1FZ-FE
دیزل 4.2 L I6 1HZ
4.2 L دیزل 1HD-T I6 توربو
گیربکس:
4 سرعته اتوماتیک
دستی 5 سرعت
ابعاد:
فاصله دو محور 2850 میلی متر
طول:
4780 میلی متر (1990-1994)
4820 میلی متر (1995-1997)
عرض:
1830 میلی متر (1990-1991)
1930 میلی متر (1992-1997)
ارتفاع:
1785 میلی متر (1990-1991)
1860 میلی متر (1992-1994)
1870 میلی متر (1995-1997)
وزن:
2084 کیلوگرم (1990-1992)
2159 کیلوگرم (1993-1997)

تصویر


لندکروزر سری 80 در اکتبر 1989 در نمایشگاه موتور توکیو پرده برداری شد و در اوایل سال 1990 شروع به تولید شد.این لندکروز در واقع جایگزینی برای سری 0 بود.این لندکروزر اول با نام Burbuja (حباب) در کلمبیا و ونزوئلا ملقب شده بود. اما نام آن رسما به عنوان لندکروزر Autana در هر دو کشور منتشر شد.این سری از لندکروز به غیر از مدل لکسوس خودش به تنهایی بیش از دو میلیون فروش کرد.

تصویر

در شمال امریکا و اروپا با نمونه ی سیستم چهار چرخ دیسک فروش رفت..سری 80 بین سالهای 1990 و 1991 با یک دیفرانسیل مرکز باز است که قابل قفل شدن در 4HI و به طور خودکار در 4LO قفل شده بود تولید شده.. از سال 1992 به بعد، این خودرو با ترمز ضد قفل جفت چسبناک که حداکثر 30 درصد گشتاور به محور غیر لغزش ارسال میکرد عرضه شد. دیفرانسیل قابل قفل شدن در 4HI و به طور خودکار در 4LO قفل شده بود.
در سال 1990 - نسل جدیدی از موتورهای دیزل، معرفی شدند که روی سری 80 نیز نصب شده اند. سری 80 با یک موتور (3F-E) شش سیلندر تنفس طبیعی بنزینی، یک SOHC شش سیلندر به طور طبیعی آسپیره موتور دیزل، (1HZ)، یا یک 1HD-T تزریق مستقیم توربو دیزل عرضه شد.
در سال 1991 - در اواسط سال 1991 (3F-E) به بازار استرالیا عرضه شد البته مدل انژکتور.
1993 - موتور پیشرفته ی 4.5 لیتری بنزینی شش سیلندر 24 سوپاپ،با نام 1FZ-FE معرفی شد. ترمزهای بزرگتر از اکتبر 1992 اضافه شد و فاصله ی دو محور کل کمی طولانی تر ساخته شده است.دیفرانسیل جلو و عقب (با کد k294) به عنوان یک آپشن ظاهر شد. در می 1993 تویوتا سیستم تهویه مطبوع را ارتقاع داد.

تصویر

1994 - نسخه محدود لندکروزر آبی مارلین (FZJ80R) به بازار استرالیا معرفی شد. موتور 4.5 L انژکتور بنزینی با گیربکس اتوماتیک و یا دستی و 158 کیلو وات (215 PS؛ 212 اسب بخار) در 4600 دور در دقیقه روی اون نصب بود. ماشین آبی از ماهی آبی مارلین است و آرم آبی مارلین در سراسر خودرو نمایان هست. برخی از ویژگی های مارلین آبی شامل میشدند از ارتفاع بیتشر، پنجره های برقی، ترمز دیسک، دسته دنده چرم و فرمان، قفل مرکزی، صندلی چرم، دستگیره کروم-دیفلاک-ترمز ضد قفل (ABS)، فرمان هیدرولیک،ضبط سی دی و کاست تولید شد که فقط 500 عدد از اون ساخته شده است.
1995 - کیسه هوا معرفی راننده و شاگرد اضافه شد به ماشین. همینطور کمربند با قابلیت تنظیم ارتفاع و یک سیستم ترمز ضد قفل اضافه شد. نشان TOYOTA تویوتا با آرم مدرن (که گاهی به عنوان یک "لوبیا با کلاه" با نام مستعار "کلاه مکزیکی" شرح داده شده) جایگزین شد.
1996 - در رالی داکار، دو عدد لندکروز به خط پایان رسیدند و اول و دوم شدند. همه سری 80 ها در آمریکا و انگلیس به ترمز ضد قفل و کیسه هوا به عنوان تجهیزات استاندارد مجهز شدند. لندکروزر در این سال از کانادا خارج شد و به جای آن لکسوس LX 450 جایگزین شد.
1997 - تعداد محدودی لندکروزر سری 80 به صورت سفارشی ساخته شدند.نام این نسخه badging بود که در آن" تشک کف دوزی، کنترل آب و هوای اتوماتیک، فرمان D CUT. شیشه ی دودی میتوانست یافت

تصویر

در ایالات متحده به عنوان مدل "لندکروز 40 سالگی" فروخته شد. آنها در 2 رنگ در دسترس بود. با رنگ های یشمی و زرشکی عرضه شدند (اغلب به عنوان Riverrock تحت فشار، پیوتر، یا خاکستری نامیده می شود). مدل های 40 سالگی آپشن هایی شامل یک نشان شماره سریال بر روی کنسول وسط تشک کف دوزی، کنترل آب و هوای اتوماتیک، تریم داخلی چرم قهوه ای، و فرمان D CUTو با آپشن های اختیاری ورود بدون کلید، محفظه ی سقفی هستند.
2008 - آخرین سری 80 در سال 2008 در ونزوئلا بتولید شد که البته در ژاپن در سال 1997 نسل آن به پایان رسید.

تصویر

در ایران از سال 1990 تا سال 1997 وارد شده است.تا سال 1992 که با موتور 3اف در بازار حضور دارند.ولی از اون به بعد با موتور 4500 به بازار راه یافتند.با دو نوع گیربکس دنده ای و اتومات.از نظر آپشنی بسیار گسترده اند و معمولا از این نظر در شرایط خوبی هستند.مثلا بعضیا سانروف دارن بعضیا ندارن.بعضی ها در عقبشون به صورت بالا پایینی هست و بعضی دیگر به شکل آمبولانسی.یخچال و یخساز و جفت کولر و...

تصویر

از نظر تجربه ی نگه داری که من از طریق تحقیقاتم به خاطر علاقم به این ماشین انجام دادم و پشت موردای زیادی نشستم و موارد زیادی دستم بودند برای چند روزی که مال رفیقای بنده بودند (( و همینطور با استفاده از سوالات زیادی که از جناب اورنگ و جناب قیدی کردم و حسابی هم زحمتشون دادم((که تشکر ویژه میکنم ازشون)) ))تا الان ولی قسمت نبوده یکیشو داشته باشم.
ماشین بسیار نرمیه و وقتی توش میشینید حس ابهت یه شاسی بلند و به خصوص تویوتا و به خصوص تر لندکروز رو کامل بهتون دست میده.واقعا خیلی سواریش خوبه.برای همه ی سرنشین ها.با توجه به فاصله ی بین دو محورش فضای کافی در اختیارتون قرار میده که خب عالیه.همچنین صندلی ردیف سوم هم داره.پشتی کمر صندلی راننده هم برقی تنظیم میشه.صدای موتورشون معمولا خیلی زیباست.از نظر قدرت چه 3اف و چه موتور 4500 چیزی براتون کم نمیزارن.

تصویر

شتاب و سرعت هر دوشون هم خوبه البته که 4500 انژکتور دنده ای چیز دیگریست.مصرفشون البته بالاست هر دو موتور.البته این ماشین باید با دو تن وزن مصرف بالایی داشته باشه.کسی هم که این ماشین رو میخره باید توجه کنه با توجه به اندازه و مصرف سوخت بالاش و همینطور نظر داشتن سارقین به این ماشین به درد شهر گردی نمیخوره.به نظرم در صورت سلامت میتونه ماشین مناسبی برای مسافرت ها و سفر های طبیعت گردی کوتاه و بلندتون باشه.وسایل و قطعاتش زیاده و معمولا مکانیک هم براشون زیاد گیر میاد.ماشین بد رکابی هم نیست.کیفیت تویوتا رو با این که حدود 25 سال از عمرش میگذره باز هم میشه حس کرد.پس اگر شرایطشو دارید دریغ نکنید از خریدش.

تصویر

البته در این مورد هر چی پول بیشتر بدی بیشتر هم آش میخوری.مثلا مدلای فول 1995 به بعد اصولا بالای 85 میلیون قیمت دارن که واقعا کامل هستن.ولی مدلای 1990 با موتور 3اف و لو آپشن هم گیر میاد که حتی 40 میلیون هم دیده شده.البته سلامتش مشکوکه اینجور قیمتا.در هنگام خرید هم طبق توصیه ی جناب اورنگ به ادوات برقی توجه زیادی کنید که سالم باشن.مثل یخچال.در مورد 3 اف و 4500 و اینکه کدوم به دردتون میخوره اینو بگم که اگر براتون خرج و هزینه ی نگه داری و وسایل و قطعات و مکانیک مهم هست و ماشینو میخواین بیشتر بزارید تحت فشار 3اف مناسبه و اگر شتاب و سرعت و قدرت و کشش براتون مهم تره 4500.کاربرات و انژکتورشون هم فرقی نداره خیلی تنظم دوتاشون دردسر های خودشون رو داره ولی کارکرد انژکتور مسلما بهتره.و نکته ای که در مورد اتومات ها شنیدم اینه که کند تر از نمونه ی دنده ای هستن و اگر برای آفرود میخواین و نمیخواین که مشکل ساز بشه از نظز هزینه دستی براتون مناسب تره.با تشکر از اساتید محترم و کاربلدی مانند جناب اورنگ

3اف 4500


قدرت: 3 4

گشتاور: 4 5


استهلاک و خرج و هزینه ی نگه داری: 2 3



مصرف سوخت: 4 4




هندلینگ: 5 5




طراحی: 4 4




لوازم یدکی: 4 3




مکانیک: 3 2




شتاب: 3 4



سرعت: 3 4



راحتی: 5 5


قابل اطمینان بود: 5 5


توانایی بدنه برای آفرود: 3 3


رانندگی شهری: 2 2


رانندگی جاده ای: 5 5

قیمت: 3 2





تصویر





تصویر




تصویر




داشبرد مدل پایین تر از 92


تصویر



داشبرد مدل بالا تر از 92



تصویر
بحث درمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ درایران
viewtopic.php?f=187&t=102486
داستان دو دیف هام
viewtopic.php?f=195&t=102127
نمایه کاربر
m.shoka
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 64
تاریخ عضویت: 08 ژولای 2012, 23:47
نوع خودرو: pars
محل اقامت: BaboL

Re: بحث و تبادل نظردرمورد بهترین دودیفرانسیل ازهمه لحاظ در ایران

پست توسط m.shoka » 16 مارس 2016, 00:00

خسته نباشید
من که هرچی حساب کردم جور در نمیاد...!
قدرت: شهباز2 _گالانت2_صحرا4 / شهباز=3 صحرا3
گشتاور:شهباز3 _گالانت2_صحرا4 / شهباز=6
شتاب: شهباز2 _گالانت5_صحرا3 / شهباز:5_گالانت4_صحرا3
سرعت: شهباز2 _گالانت4_صحرا3 / شهباز3_
حالاcjخان :da: :cool:
ارسال پست

بازگشت به “کلوپ خودروهای دو دیفرانسیل”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان