تاپیک جامع دنده کمک

مباحث مربوط به موتور گیربکس و سیستم انتقال قدرت در خودروهای آف رود - Engine , Transmission & Drivetrain System
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
AR A SH
دنده 1
پست: 1147
تاریخ عضویت: 18 ژولای 2011, 12:34
نوع خودرو: Land Cruiser
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع دنده کمک

پست توسط AR A SH » 27 ژانویه 2013, 02:04

در مورد كاربرد موقعيت N به خدمتتون عارضم كه اصولاً فلسفه تعبيه شدنش استفاده از اون موقعيت براي استفاده از وينچ و علي الخصوص وينچ مكانيكي هستش به اين صورت كه با استفاده از اين موقعيت و درگير كردن اهرم وينچ و سپس دنده گيربكس ماشين موجبات جمع شدن سيم بكسل وينچ رو فراهم مي كنن.
من در كشوري زندگي مي كنم كه دويدن سهم كساني است كه نمي رسند و رسيدن حق كساني است كه نمي دوند.استاد فرزانه دكتر علی شريعتي
نمایه کاربر
SHAHRAM.
دنده 4
پست: 4892
تاریخ عضویت: 07 آپریل 2010, 14:25
نوع خودرو: اف جي ،آزرا ، تندر
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع دنده کمک

پست توسط SHAHRAM. » 27 ژانویه 2013, 02:12

Arash3081 نوشته شده:دوستان ماشینهای فول تایم همیشه و در همه حالتی سیستم جلوش درگیر هستش یا اینکه در سرعت خاصی خلاص میشه؟

مجله ماشین این ماه در مورد وراکروز نوشته از سرعت 80 به بعد تک دف میشه
اصطحلاک غلطه ،استهلاک درسته

عکسهاتون رو تو http://www.overpic.net آپلود کنید و لینک پنجم رو اینجا قرار بدید

داغدار پدر وفات ٩٣/٨/٧ روز حر
global
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 916
تاریخ عضویت: 23 نوامبر 2012, 20:00
نوع خودرو: cerato
محل اقامت: mashhad
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع دنده کمک

پست توسط global » 27 ژانویه 2013, 02:54

ممنون از پاسختون جناب ارش.یک سوال دیگه سیم مربوط به نشانگر 4در4در صفحه کیلومتر ما وصل نیست کسی میدونه روگیربکس موقعیتش کجاس؟
نمایه کاربر
AR A SH
دنده 1
پست: 1147
تاریخ عضویت: 18 ژولای 2011, 12:34
نوع خودرو: Land Cruiser
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع دنده کمک

پست توسط AR A SH » 03 فوریه 2013, 00:50

معمولا تو تمامي ماشينهاي دو ديفرانسيل فشنگي نشانگر روي قسمت كمك ماشين سواره.
من در كشوري زندگي مي كنم كه دويدن سهم كساني است كه نمي رسند و رسيدن حق كساني است كه نمي دوند.استاد فرزانه دكتر علی شريعتي
نمایه کاربر
navidomid
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 74
تاریخ عضویت: 14 ژانویه 2012, 11:10
نوع خودرو: کایرون
محل اقامت: اصفهان
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع دنده کمک

پست توسط navidomid » 15 فوریه 2013, 21:46

سلام
ببخشید یه سوال داشتم، پدر من یک سانگ یانگ کایرون دارند و
همانطور که میدانید این ماشین AWD هست و چهار چرخ محرک دائم هست پس یک دیفرانسیل مرکزی داره و در دفترچه اش نوشته
نیرو به نسبت 60 و 40 بین محور عقب و جلو تقسیم میشه. و اگر از حالت ایستاده هم فول گاز
راه بیفتیم، چرخ های عقب هم تیک آف میکنند و فکر میکنم این دیفرانسیل مرکزی
برای آفرود اصلا چیز مناسبی نباشد زیرا مثلا اگر چرخ های جلو آزادی بیشتری داشته باشند ،
تمام نیروی موتور به محور جلو انتقال پیدا میکنه.
البته من فکر میکنم با استفاده از سیتم ESP این مشکل تا حدودی رفع بشود و این سیستم با
محدود کردن حرکت چرخی که دچار هرزه گردی شده ، نیرو را به چرخ های دیگر انتقال میدهد.
می خواستم ببینم کسی اطلاعاتی درمورد ماشینای AWD داره؟ مثلا با این ماشینا میشه توی شن و ماسه رفت؟
global
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 916
تاریخ عضویت: 23 نوامبر 2012, 20:00
نوع خودرو: cerato
محل اقامت: mashhad
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع دنده کمک

پست توسط global » 21 فوریه 2013, 21:25

ممنون میشم جواب بدید.
تمامی کمک دار ها قابلیت استفاده از وینچ مکانیکی رو دارن ؟ کجا قرار دارد؟ یا باید خریداری ونصب گردد.
saeedaamm
پست: 5
تاریخ عضویت: 08 مارس 2013, 21:56
نوع خودرو: جيپ صحرا
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع دنده کمک

پست توسط saeedaamm » 08 مارس 2013, 22:32

سلام
اساتتيد محترم من جيپ صحرا موتورميتسوبيشي ٨سوپاپ دارم باگيربكس هندي ..تو كمك سبك كه ميزنم هيچ حسي از تقويت قدرت بهم نميده اصلا انگارتو كمك نيست
نمایه کاربر
SEPEHR04
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 92
تاریخ عضویت: 25 مارس 2012, 02:41
نوع خودرو: buick b4 1980, 206
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع دنده کمک

پست توسط SEPEHR04 » 10 مارس 2013, 23:45

mostafa stat نوشته شده:در مورد رنجرور میدونم همیشه 4چرخ در گیر هست حتی تو سرعت بالا
ولی تو یه فروم میخوندم که بلیزر تو سرعت بالا (حدود 100 کیلومتر به بالا) چرخ جلو ازاد میشه
غلط مصطلحی است که در سرعت بالای 50 مایل دف جلوی بلیزر از مدار قدرت خارج میشه. در واقع بلیزر فول تایم است و نیرو به سمتی که بیشتر درگیر است منتقل میشود و در سرعتهای بالا به دلیل فشار کمی که به محور جلو وارد میشود اکثر نیرو به سمت عقب منتقل میشود. به دلیل قدرت گشتاور بسیار بالا اگر گاردان باز شود تفاوت شتاب چشمگیر نخواهد بود ولی به وضوح ماشین کم نفس میشه
نمایه کاربر
mostafa stat
دنده 1
پست: 1050
تاریخ عضویت: 01 سپتامبر 2010, 15:08
نوع خودرو: 4WD
محل اقامت: ایران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع دنده کمک

پست توسط mostafa stat » 11 مارس 2013, 00:32

SEPEHR04 نوشته شده:
mostafa stat نوشته شده:در مورد رنجرور میدونم همیشه 4چرخ در گیر هست حتی تو سرعت بالا
ولی تو یه فروم میخوندم که بلیزر تو سرعت بالا (حدود 100 کیلومتر به بالا) چرخ جلو ازاد میشه
غلط مصطلحی است که در سرعت بالای 50 مایل دف جلوی بلیزر از مدار قدرت خارج میشه. در واقع بلیزر فول تایم است و نیرو به سمتی که بیشتر درگیر است منتقل میشود و در سرعتهای بالا به دلیل فشار کمی که به محور جلو وارد میشود اکثر نیرو به سمت عقب منتقل میشود. به دلیل قدرت گشتاور بسیار بالا اگر گاردان باز شود تفاوت شتاب چشمگیر نخواهد بود ولی به وضوح ماشین کم نفس میشه
ممنون سپهر جان
یعنی نیروی که به چرخ جلو و عقب بلیزر وارد میشه با توجه به سرعت متغیر است؟ یعنی همیشه به طور مثال 60 درصد عقب 40 درصد جلو نیست، سرعت زیاد باشه به فرض 70 عقب 30 جلو سرعت پایین و دنده کمک 50 و 50 میشه یعنی اینجوریه ؟؟

با سپاس
نمایه کاربر
AR A SH
دنده 1
پست: 1147
تاریخ عضویت: 18 ژولای 2011, 12:34
نوع خودرو: Land Cruiser
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع دنده کمک

پست توسط AR A SH » 11 مارس 2013, 12:50

تو تمامي ماشينهاي فول تايم به همين شكله و اصولاً اينكه بعضي از دوستان ميگن محور جلو تو سرعت خاصي خلاص ميشه نمي تونه درست باشه چون اصولاً با فلسفه سيستم فول تايم هم در تضاده،فقط ديفرانسيل مركزي با توجه به شرايط ميزان نيروي انتقالي به محورها رو تنظيم مي كنه.
من در كشوري زندگي مي كنم كه دويدن سهم كساني است كه نمي رسند و رسيدن حق كساني است كه نمي دوند.استاد فرزانه دكتر علی شريعتي
ارسال پست

بازگشت به “موتور گیربکس و سیستم انتقال قدرت”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان