تاپیک جامع روغن موتور ها-Engine Oils

تصویر معرفی، نقد و بررسی تکنولوژی های خودرویی

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
yoosefheidari
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 719
تاریخ عضویت: شنبه 27 فروردین 1390, 8:14 am
نوع خودرو: RDi-SLX TU5-پارس سال
محل اقامت: شهرکرد-آریاشهر

Re: تاپیک جامع روغن موتور ها-Engine Oils

پستتوسط yoosefheidari » یک شنبه 28 خرداد 1396, 9:58 am



ادینول 5w40 بریزید خب!
ایرانیا که همه کم میکنن ایرانول و بهران کمتر پارس بیشتر
HU : CDA-137EBT RE : Helix H236 Precision FR : MX165PLUS

mohgold
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 219
تاریخ عضویت: دو شنبه 25 اسفند 1393, 11:07 am
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاپیک جامع روغن موتور ها-Engine Oils

پستتوسط mohgold » یک شنبه 28 خرداد 1396, 9:44 pm



mohgold نوشته شده:
mohgold نوشته شده:دوستان و اساتید روغن sm تمام سنتیک برای xu7 از نظر علمی مشکلی ایجاد نمیکنه؟ چون توصیه کارخانه همنطور میدونید sl هستش.

ممنونم



دوستان؟



دوستان و اساتید نظر بدید لطفا؟

نمایه کاربر
davo0d-s000t
دنده 2
پست: 2507
تاریخ عضویت: جمعه 28 خرداد 1389, 1:06 pm
نوع خودرو: سمند
محل اقامت: 0.5جهان

Re: تاپیک جامع روغن موتور ها-Engine Oils

پستتوسط davo0d-s000t » یک شنبه 28 خرداد 1396, 9:48 pm



قبلا خیلی بحث شده20_30صفحه اخر رو بخونید اطلاعات خوبی درش هست
به طور خلاصه خیر
شما با خیال راحت روغن فول سینتیکSNبا ویسکوزیته5w40استفاده کنید مصرف سوختون نسبت به20w50ایرانی حدود بیست درصد کم میشه :shock: و صدای موتور هم خیلی کمتر میشه
ترجیحا ادینول5w40و بعد توتال90005w40 کوارتز خریداری کنید
فقط اروپایی
----------
انسان را با فخر و مباهات چه مناسبت است که تولدش ازنطفه ای بی ارزش و جسدش لاشه ای بدبو خواهد بود.

حضرت علی (ع)

astronix
شروع حركت
پست: 11
تاریخ عضویت: پنج شنبه 20 مرداد 1384, 7:24 pm

Re: تاپیک جامع روغن موتور ها-Engine Oils

پستتوسط astronix » دو شنبه 29 خرداد 1396, 5:23 am



sorrow2 نوشته شده:
Alireza_MH نوشته شده:حالا بدم نیست تو پرانتز ذکر کنیم که با همین بهران مزدای دوستم بشدت روغن کم میکرد و منم با همین بهران یبار یاتاقان زدم (

تا وقتی که پست آروین رو در مورد تناقضات بهران سوپررانا نخونده بودم بهش امیدوار بودم.(البته هیچ وقت استفاده نکردم ولی به چند نفر سفارشش رو کرده بودم )
کدوم ماشین و برای چی یاتاقان زد؟ :(
astronix نوشته شده:با سلام خدمت دوستان
خواهش میکنم برای روغن موتور تیانا راهنمایی کنید . ترجیحا ایرانی
چه برند و چه مدلی
با تشکر از همه

برای تینا حیفه روغن ایرانی بریزی!روغن تینا باید تمام سینتتیک 5-40 یا فصل سرد40-0 باشه.توی ایرانول میشه رونیا مدل با گرانروی 5-40.


دوست عزیز سپاس بخاطر پاسخ
ایرانی به جهت اصل بودن گفتن . حالا تو خارجی ها اگر موردی هست به فرمائید . total 9000 5-30 چطوره ؟

نمایه کاربر
sorrow2
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 461
تاریخ عضویت: دو شنبه 18 اسفند 1393, 6:20 am

Re: تاپیک جامع روغن موتور ها-Engine Oils

پستتوسط sorrow2 » دو شنبه 29 خرداد 1396, 9:16 am



astronix نوشته شده:ایرانی به جهت اصل بودن گفتن . حالا تو خارجی ها اگر موردی هست به فرمائید . total 9000 5-30 چطوره ؟

توتال انرژی9000 رو اینجا بیشتر از همه آقا داوود تجربه ش رو داره و راضیه. من خودم تا حالا ازش استفاده نکردم ولی چون تعریف ش رو شنیدم این سری برای توسان v6 برادر از اون ریختیم. هنوز کارکرد ش به حدی نرسیده که تعویض کنه ولی راضیه میگه هم صدای موتور کمتره هم مصرف 500 سی سی کمتر شده. خرید روغن هم از بازرگانی پانته آ بوده.
روغن قبلی رونیا 10-40 بود که عید خودم براش خریده بودم.
به نظر من شما اگه هم این رو میگیری مدل 5-40 رو بگیر نه 5-30. 5-30 احتمالا هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه ولی هم چون هوا گرمتره هم خود سازنده گفته 5-40 اون رو بگیری معقول تره.

نمایه کاربر
Arvin_Amarth
دنده 3
پست: 3569
تاریخ عضویت: سه شنبه 25 دی 1386, 7:29 pm
نوع خودرو: BMW X3 28i F25 R.I.P
تماس:

Re: تاپیک جامع روغن موتور ها-Engine Oils

پستتوسط Arvin_Amarth » دو شنبه 29 خرداد 1396, 9:33 am



sorrow2 نوشته شده:
astronix نوشته شده:ایرانی به جهت اصل بودن گفتن . حالا تو خارجی ها اگر موردی هست به فرمائید . total 9000 5-30 چطوره ؟

توتال انرژی9000 رو اینجا بیشتر از همه آقا داوود تجربه ش رو داره و راضیه. من خودم تا حالا ازش استفاده نکردم ولی چون تعریف ش رو شنیدم این سری برای توسان v6 برادر از اون ریختیم. هنوز کارکرد ش به حدی نرسیده که تعویض کنه ولی راضیه میگه هم صدای موتور کمتره هم مصرف 500 سی سی کمتر شده. خرید روغن هم از بازرگانی پانته آ بوده.
روغن قبلی رونیا 10-40 بود که عید خودم براش خریده بودم.
به نظر من شما اگه هم این رو میگیری مدل 5-40 رو بگیر نه 5-30. 5-30 احتمالا هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه ولی هم چون هوا گرمتره هم خود سازنده گفته 5-40 اون رو بگیری معقول تره.

توتال انرژی 30-0 خیلی خوب بود فقط زیاد کم میکرد.
بعدشم
فکر کنم تیانا فقط 30-5 رد پیشنهاد کرده (مطمئن نیستم که فقط همینه یا گریدهای دیگه رو هم پیشنهاد کرده)
How "Old School" Motor Head Should Be
Big Block > Small Block
Naturally Aspirated > Turbo
Pure Petrol > Hybrid
Manual Transmission > Automatic Transmission
Analog > Digital

نمایه کاربر
sorrow2
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 461
تاریخ عضویت: دو شنبه 18 اسفند 1393, 6:20 am

Re: تاپیک جامع روغن موتور ها-Engine Oils

پستتوسط sorrow2 » دو شنبه 29 خرداد 1396, 10:57 am



Arvin_Amarth نوشته شده:
sorrow2 نوشته شده:
astronix نوشته شده:ایرانی به جهت اصل بودن گفتن . حالا تو خارجی ها اگر موردی هست به فرمائید . total 9000 5-30 چطوره ؟

توتال انرژی9000 رو اینجا بیشتر از همه آقا داوود تجربه ش رو داره و راضیه. من خودم تا حالا ازش استفاده نکردم ولی چون تعریف ش رو شنیدم این سری برای توسان v6 برادر از اون ریختیم. هنوز کارکرد ش به حدی نرسیده که تعویض کنه ولی راضیه میگه هم صدای موتور کمتره هم مصرف 500 سی سی کمتر شده. خرید روغن هم از بازرگانی پانته آ بوده.
روغن قبلی رونیا 10-40 بود که عید خودم براش خریده بودم.
به نظر من شما اگه هم این رو میگیری مدل 5-40 رو بگیر نه 5-30. 5-30 احتمالا هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه ولی هم چون هوا گرمتره هم خود سازنده گفته 5-40 اون رو بگیری معقول تره.

توتال انرژی 30-0 خیلی خوب بود فقط زیاد کم میکرد.
بعدشم
فکر کنم تیانا فقط 30-5 رد پیشنهاد کرده (مطمئن نیستم که فقط همینه یا گریدهای دیگه رو هم پیشنهاد کرده)

من مرجع ام برای این صحبت حرفهای گذشته صاحب شرکت قبلی ای بود که براش کار میکردم . سال 91 یه تینا میدلاین داشت که یک سری با هم رفتیم تعویض روغنی گفتم روغن چی میریزی گفت توی دفترچه گفته 5-40 .
بعد که شما این حرف رو زدی من به شک افتادم که آیا ایشون اشتباه میکرده یا ایشون 5-30 گفته و من حافظه م اختلال داشته در نتیجه گفتم بگذار دوباره بگردم. دو تا سایت رو گشتم که نوشته بودن 5-40 ، گفتم کامل نیست رفتم دفترچه راهنماش رو دانلود کردم.
حالا با اطمینان میتونم بگم که،
حرف شما درسته ولی کامل نیست.
چرا؟
تینا 3تا موتور داشته.
VQ35DE,QR25DE,MR20DE
موتور ماشینای ایرانی مدل VQ35DE ست.
خب حالا میریم داخل راهنمای مشتری. بخش 9-3 یا به عبارتی صفحه 214 از فایل 225 صفحه ای. ( مرجع سایت نیسان تایلند.)
خب توی اون صفحه چی گفته؟
http://uupload.ir/files/4a11_engine_oil_teana.jpg
چیز پیچیده ای نیست که ترجمه بخواد ولی خلاصه ش اینه:
برای موتورهایVQ35DE, MR20DE بر طبق این شکل و تغییرات دمای محیطی محل زندگی تون ویسکوزیته روغن صحیح رو انتخاب کنید.
اینکه اون زیر و در ادامه سمت چپ نوشته که روغن توصیه ما 5-30 هست و بعد گفته اگه شد 10-30 و اگه نشد نهایت از همون شکل انتخاب کنید برای موتور QR25DE هست نه موتور VQ35DE.
حالا چون تابستونه و هوا گرمه بهتره 5-40 باشه ولی اگر زمستان باشه یا خودرو در مناطق سردسیر شمال غربی کشور یا لرستان و کهگیلویه 5-30 باشه، هم باید جوابگو باشه.
ولی خود من باشم 5-40 رو انتخاب میکنم.
خب حله دیگه؟!
-------
من به یه تناقضی برخورد کردم.
چند روز اخیر در حال جمع کردن اطلاعات بودم که برای سرویس ماشین چی کار کنم؟ صاحب قبلی گفت آخرین بار روغن رو 1500 مایل قبل عوض کرده و من حداقل 2000 تای دیگه میتونم برم بعد عوض کنم.گفتم کی عوض کردی؟ گفت قبل عید. خب من الان باید روغن چی بریزم؟( صاحب قبلی این همون کسی یه که سال 91 تینا داشت و تجربه تینا باعث شد که مورانو بگیره سال 94 ولی خیلی راضی نبود و میگفت تینا بهتره.)
موتور ماشین منم VQ35DE هست . با این تفاوت که موتور ماشین من 3.5 لیتری یه نه 2.5 لیتری یه. یعنی موتورها اگر چه تقریبا یکسان هستند ولی یه تفاوتایی دارند. چون ماشین من سفارش آمریکاست من دفترچه نیسان مورانو 2009و2010 رو از سایت نیسان امریکا دانلود کردم.
اونجا چی گفته؟!
توی بخش 9-3 یا صفحه 430 از فایل 460 صفحه ای گفته:
http://uupload.ir/files/l15o_nissan_murano_z51-1.jpg

در عین حال چند صفحه بالاتر بعد از اینکه گفته چقدر روغن (4.6لیتر)بریزید گفته که:
http://uupload.ir/files/s100_nissan_murano_z51-2.jpg

خب الان چی میشه گفت؟
برای مورانو که راه برگشت نداریم باید 5-30 با حداقل گرید sm بریزیم. که خب من انتخابم میشه همین انرژی 9000 گرید sn با گرانروی 5-30. نهایت کاری که میتونم بکنم اینه که اگه جایی میرم توی این تابستون حداقل فشار زیادی نیارم به ماشین.
برای تینا چی کار کنیم؟
خود راهنمای مشتری تایلند گفته 5-40 هم حله پس اگر به ماشین قراره فشار بیاد حتما 5-40 اگر نه 5-30 هم باید جوابگو باشه.

astronix
شروع حركت
پست: 11
تاریخ عضویت: پنج شنبه 20 مرداد 1384, 7:24 pm

Re: تاپیک جامع روغن موتور ها-Engine Oils

پستتوسط astronix » دو شنبه 29 خرداد 1396, 11:28 am



sorrow2 نوشته شده:
Arvin_Amarth نوشته شده:
sorrow2 نوشته شده:
astronix نوشته شده:ایرانی به جهت اصل بودن گفتن . حالا تو خارجی ها اگر موردی هست به فرمائید . total 9000 5-30 چطوره ؟

توتال انرژی9000 رو اینجا بیشتر از همه آقا داوود تجربه ش رو داره و راضیه. من خودم تا حالا ازش استفاده نکردم ولی چون تعریف ش رو شنیدم این سری برای توسان v6 برادر از اون ریختیم. هنوز کارکرد ش به حدی نرسیده که تعویض کنه ولی راضیه میگه هم صدای موتور کمتره هم مصرف 500 سی سی کمتر شده. خرید روغن هم از بازرگانی پانته آ بوده.
روغن قبلی رونیا 10-40 بود که عید خودم براش خریده بودم.
به نظر من شما اگه هم این رو میگیری مدل 5-40 رو بگیر نه 5-30. 5-30 احتمالا هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه ولی هم چون هوا گرمتره هم خود سازنده گفته 5-40 اون رو بگیری معقول تره.

توتال انرژی 30-0 خیلی خوب بود فقط زیاد کم میکرد.
بعدشم
فکر کنم تیانا فقط 30-5 رد پیشنهاد کرده (مطمئن نیستم که فقط همینه یا گریدهای دیگه رو هم پیشنهاد کرده)

من مرجع ام برای این صحبت حرفهای گذشته صاحب شرکت قبلی ای بود که براش کار میکردم . سال 91 یه تینا میدلاین داشت که یک سری با هم رفتیم تعویض روغنی گفتم روغن چی میریزی گفت توی دفترچه گفته 5-40 .
بعد که شما این حرف رو زدی من به شک افتادم که آیا ایشون اشتباه میکرده یا ایشون 5-30 گفته و من حافظه م اختلال داشته در نتیجه گفتم بگذار دوباره بگردم. دو تا سایت رو گشتم که نوشته بودن 5-40 ، گفتم کامل نیست رفتم دفترچه راهنماش رو دانلود کردم.
حالا با اطمینان میتونم بگم که،
حرف شما درسته ولی کامل نیست.
چرا؟
تینا 3تا موتور داشته.
VQ35DE,QR25DE,MR20DE
موتور ماشینای ایرانی مدل VQ35DE ست.
خب حالا میریم داخل راهنمای مشتری. بخش 9-3 یا به عبارتی صفحه 214 از فایل 225 صفحه ای. ( مرجع سایت نیسان تایلند.)
خب توی اون صفحه چی گفته؟
http://uupload.ir/files/4a11_engine_oil_teana.jpg
چیز پیچیده ای نیست که ترجمه بخواد ولی خلاصه ش اینه:
برای موتورهایVQ35DE, MR20DE بر طبق این شکل و تغییرات دمای محیطی محل زندگی تون ویسکوزیته روغن صحیح رو انتخاب کنید.
اینکه اون زیر و در ادامه سمت چپ نوشته که روغن توصیه ما 5-30 هست و بعد گفته اگه شد 10-30 و اگه نشد نهایت از همون شکل انتخاب کنید برای موتور QR25DE هست نه موتور VQ35DE.
حالا چون تابستونه و هوا گرمه بهتره 5-40 باشه ولی اگر زمستان باشه یا خودرو در مناطق سردسیر شمال غربی کشور یا لرستان و کهگیلویه 5-30 باشه، هم باید جوابگو باشه.
ولی خود من باشم 5-40 رو انتخاب میکنم.
خب حله دیگه؟!
-------
من به یه تناقضی برخورد کردم.
چند روز اخیر در حال جمع کردن اطلاعات بودم که برای سرویس ماشین چی کار کنم؟ صاحب قبلی گفت آخرین بار روغن رو 1500 مایل قبل عوض کرده و من حداقل 2000 تای دیگه میتونم برم بعد عوض کنم.گفتم کی عوض کردی؟ گفت قبل عید. خب من الان باید روغن چی بریزم؟( صاحب قبلی این همون کسی یه که سال 91 تینا داشت و تجربه تینا باعث شد که مورانو بگیره سال 94 ولی خیلی راضی نبود و میگفت تینا بهتره.)
موتور ماشین منم VQ35DE هست . با این تفاوت که موتور ماشین من 3.5 لیتری یه نه 2.5 لیتری یه. یعنی موتورها اگر چه تقریبا یکسان هستند ولی یه تفاوتایی دارند. چون ماشین من سفارش آمریکاست من دفترچه نیسان مورانو 2009و2010 رو از سایت نیسان امریکا دانلود کردم.
اونجا چی گفته؟!
توی بخش 9-3 یا صفحه 430 از فایل 460 صفحه ای گفته:
http://uupload.ir/files/l15o_nissan_murano_z51-1.jpg

در عین حال چند صفحه بالاتر بعد از اینکه گفته چقدر روغن (4.6لیتر)بریزید گفته که:
http://uupload.ir/files/s100_nissan_murano_z51-2.jpg

خب الان چی میشه گفت؟
برای مورانو که راه برگشت نداریم باید 5-30 با حداقل گرید sm بریزیم. که خب من انتخابم میشه همین انرژی 9000 گرید sn با گرانروی 5-30. نهایت کاری که میتونم بکنم اینه که اگه جایی میرم توی این تابستون حداقل فشار زیادی نیارم به ماشین.
برای تینا چی کار کنیم؟
خود راهنمای مشتری تایلند گفته 5-40 هم حله پس اگر به ماشین قراره فشار بیاد حتما 5-40 اگر نه 5-30 هم باید جوابگو باشه.


دوست عزیز عجب جواب کاملی . تقریبا اکثر سوال ها جواب داده شد
با توجه به متن شما من میخوام ادینول 5-40 بریزم و اگر نشد توتال انرژی9000 . سوال اینه که که حتما باید API SMباشه ؟ یا SN هم اوکی هست ؟ منظور اینه که استاندارد بالاتر میتونه به موتور صدمه بزنه یا خیر ؟
سوال بعدی اینه که اگر شما تهران تشریف دارید میتونید راهنمایی کنید برای تعویض روغن CVT کجا برم . ماشین حدود 65 تا کارکرد داره .
سپاسگذارم.

نمایه کاربر
Arvin_Amarth
دنده 3
پست: 3569
تاریخ عضویت: سه شنبه 25 دی 1386, 7:29 pm
نوع خودرو: BMW X3 28i F25 R.I.P
تماس:

Re: تاپیک جامع روغن موتور ها-Engine Oils

پستتوسط Arvin_Amarth » دو شنبه 29 خرداد 1396, 1:26 pm



sorrow2 نوشته شده:
Arvin_Amarth نوشته شده:
sorrow2 نوشته شده:
astronix نوشته شده:ایرانی به جهت اصل بودن گفتن . حالا تو خارجی ها اگر موردی هست به فرمائید . total 9000 5-30 چطوره ؟

توتال انرژی9000 رو اینجا بیشتر از همه آقا داوود تجربه ش رو داره و راضیه. من خودم تا حالا ازش استفاده نکردم ولی چون تعریف ش رو شنیدم این سری برای توسان v6 برادر از اون ریختیم. هنوز کارکرد ش به حدی نرسیده که تعویض کنه ولی راضیه میگه هم صدای موتور کمتره هم مصرف 500 سی سی کمتر شده. خرید روغن هم از بازرگانی پانته آ بوده.
روغن قبلی رونیا 10-40 بود که عید خودم براش خریده بودم.
به نظر من شما اگه هم این رو میگیری مدل 5-40 رو بگیر نه 5-30. 5-30 احتمالا هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه ولی هم چون هوا گرمتره هم خود سازنده گفته 5-40 اون رو بگیری معقول تره.

توتال انرژی 30-0 خیلی خوب بود فقط زیاد کم میکرد.
بعدشم
فکر کنم تیانا فقط 30-5 رد پیشنهاد کرده (مطمئن نیستم که فقط همینه یا گریدهای دیگه رو هم پیشنهاد کرده)

من مرجع ام برای این صحبت حرفهای گذشته صاحب شرکت قبلی ای بود که براش کار میکردم . سال 91 یه تینا میدلاین داشت که یک سری با هم رفتیم تعویض روغنی گفتم روغن چی میریزی گفت توی دفترچه گفته 5-40 .
بعد که شما این حرف رو زدی من به شک افتادم که آیا ایشون اشتباه میکرده یا ایشون 5-30 گفته و من حافظه م اختلال داشته در نتیجه گفتم بگذار دوباره بگردم. دو تا سایت رو گشتم که نوشته بودن 5-40 ، گفتم کامل نیست رفتم دفترچه راهنماش رو دانلود کردم.
حالا با اطمینان میتونم بگم که،
حرف شما درسته ولی کامل نیست.
چرا؟
تینا 3تا موتور داشته.
VQ35DE,QR25DE,MR20DE
موتور ماشینای ایرانی مدل VQ35DE ست.
خب حالا میریم داخل راهنمای مشتری. بخش 9-3 یا به عبارتی صفحه 214 از فایل 225 صفحه ای. ( مرجع سایت نیسان تایلند.)
خب توی اون صفحه چی گفته؟
http://uupload.ir/files/4a11_engine_oil_teana.jpg
چیز پیچیده ای نیست که ترجمه بخواد ولی خلاصه ش اینه:
برای موتورهایVQ35DE, MR20DE بر طبق این شکل و تغییرات دمای محیطی محل زندگی تون ویسکوزیته روغن صحیح رو انتخاب کنید.
اینکه اون زیر و در ادامه سمت چپ نوشته که روغن توصیه ما 5-30 هست و بعد گفته اگه شد 10-30 و اگه نشد نهایت از همون شکل انتخاب کنید برای موتور QR25DE هست نه موتور VQ35DE.
حالا چون تابستونه و هوا گرمه بهتره 5-40 باشه ولی اگر زمستان باشه یا خودرو در مناطق سردسیر شمال غربی کشور یا لرستان و کهگیلویه 5-30 باشه، هم باید جوابگو باشه.
ولی خود من باشم 5-40 رو انتخاب میکنم.
خب حله دیگه؟!
-------
من به یه تناقضی برخورد کردم.
چند روز اخیر در حال جمع کردن اطلاعات بودم که برای سرویس ماشین چی کار کنم؟ صاحب قبلی گفت آخرین بار روغن رو 1500 مایل قبل عوض کرده و من حداقل 2000 تای دیگه میتونم برم بعد عوض کنم.گفتم کی عوض کردی؟ گفت قبل عید. خب من الان باید روغن چی بریزم؟( صاحب قبلی این همون کسی یه که سال 91 تینا داشت و تجربه تینا باعث شد که مورانو بگیره سال 94 ولی خیلی راضی نبود و میگفت تینا بهتره.)
موتور ماشین منم VQ35DE هست . با این تفاوت که موتور ماشین من 3.5 لیتری یه نه 2.5 لیتری یه. یعنی موتورها اگر چه تقریبا یکسان هستند ولی یه تفاوتایی دارند. چون ماشین من سفارش آمریکاست من دفترچه نیسان مورانو 2009و2010 رو از سایت نیسان امریکا دانلود کردم.
اونجا چی گفته؟!
توی بخش 9-3 یا صفحه 430 از فایل 460 صفحه ای گفته:
http://uupload.ir/files/l15o_nissan_murano_z51-1.jpg

در عین حال چند صفحه بالاتر بعد از اینکه گفته چقدر روغن (4.6لیتر)بریزید گفته که:
http://uupload.ir/files/s100_nissan_murano_z51-2.jpg

خب الان چی میشه گفت؟
برای مورانو که راه برگشت نداریم باید 5-30 با حداقل گرید sm بریزیم. که خب من انتخابم میشه همین انرژی 9000 گرید sn با گرانروی 5-30. نهایت کاری که میتونم بکنم اینه که اگه جایی میرم توی این تابستون حداقل فشار زیادی نیارم به ماشین.
برای تینا چی کار کنیم؟
خود راهنمای مشتری تایلند گفته 5-40 هم حله پس اگر به ماشین قراره فشار بیاد حتما 5-40 اگر نه 5-30 هم باید جوابگو باشه.

دادو خیلی ممنون از توضیحاتت :hb:
فقط یک چیزی
موتور تیانا QR25DE هست که حجمش 2500 سی سی هست :-D
ولی خب برای اونم طبق دفترچه مجاز به 5W40 هست
و یک چیز جالب
روغن 0Wx پیشنهاد نکرده پس دوستان از ریختن روغن 0 هم شدیدا خودداری کنند
How "Old School" Motor Head Should Be
Big Block > Small Block
Naturally Aspirated > Turbo
Pure Petrol > Hybrid
Manual Transmission > Automatic Transmission
Analog > Digital

نمایه کاربر
Alireza_MH
دنده 4
پست: 4122
تاریخ عضویت: دو شنبه 14 مرداد 1392, 10:51 am
نوع خودرو: Lancer Evolution II
محل اقامت: تهران - پاسداران
تماس:

Re: تاپیک جامع روغن موتور ها-Engine Oils

پستتوسط Alireza_MH » دو شنبه 29 خرداد 1396, 1:40 pm



موتور تیانا VQ25 هست
و QR25 مربوط به نسخه ۴ سیلندرش میشه
Diamonds Last For Ever


بازگشت به “بررسی تکنولوژی های خودروئی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 5 مهمان