اصولي ترين روش تعويض اب رادياتور بطور كامل Radiator Flushing

تصویر معرفی، نقد و بررسی تکنولوژی های خودرویی

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
mpower5
شروع حركت
پست: 33
تاریخ عضویت: 02 نوامبر 2011, 16:22
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: تهران

Re: اصولي ترين روش تعويض اب رادياتور بطور كامل Radiator Flus

پست توسط mpower5 » 21 دسامبر 2012, 14:04

MO نوشته شده:باسلام به دوستان من سمندمدل 83دارم ودرمنطقه خيلي گرم خوزستان زندگي ميكنم.
ميخوام آب رادياتشو عوض كنم لطفا راهنمايي كنيد چه كنم ازضديخ هم استفاده كنم؟سپاس
........................................


بیشتر رادیاتورها پیچ تخلیه آب دارند که بهترین راه برای خروج رسوبات مانده در رادیاتور هستند

پیچ تخلیه روی دو طرف مخزن پلاستیکی { مشکی } پایین رادیاتور هست که با دست باز می شود.
نمایه کاربر
Mohammad.pk
دنده 3
پست: 3810
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2012, 22:32
نوع خودرو: New pk-New Apache180
محل اقامت: تهران ولی عشق اصفهانم!

Re: اصولي ترين روش تعويض اب رادياتور بطور كامل Radiator Flus

پست توسط Mohammad.pk » 06 فوریه 2013, 02:13

اساتید سلام
یه کمکی هم به ما بکنید :old:
من رادیاتور ماشینمو (پی کی) کامل بازکردم الان میخوام اب داخل موتور ماشینو تخلیه کنم و اون محفظه رو بشورم
این کاری که من میخوام بکنم درسته
شلنگ ابو بگیرم تو ورودی اب به موتور انقدر نگه دارم تا اب از شلنگ پایینی موتور زلال بشه؟؟؟ بعد غیر از این با چه ماده ای داخلشو بشورم که تمام جرم و رسوبات بیاد بیرون؟؟

ترو خدا کمک کنید دلو روده ماشینمو ریختم بیرون میخوام دیگه کارو فردا یسره کنم :o

راستی داخل خوده رادیاتورو با جرم گیر دستشویی بشورم خوبه مشکلی پیش نمیاد؟؟

دمتون گرم خداخیرتون بده :hb:
JUST IRAN 13
Tuning New Pk
متنفرررررررر از انژکتور البته علل الحساب متنفر نیستم :)
نمایه کاربر
SHAHRAM.
دنده 4
پست: 4893
تاریخ عضویت: 07 آپریل 2010, 14:25
نوع خودرو: اف جي ،آزرا ، تندر
محل اقامت: تهران

Re: اصولي ترين روش تعويض اب رادياتور بطور كامل Radiator Flus

پست توسط SHAHRAM. » 06 فوریه 2013, 02:39

بنظر من تو اینکار ولخرجی کن و بده رادیاتورساز چون ارزونتر برات تموم میشه و زلال میشه اما با این اسید و........... بازم چندماه بعد زنگ خودشو نشون میده
اصطحلاک غلطه ،استهلاک درسته

عکسهاتون رو تو http://www.overpic.net آپلود کنید و لینک پنجم رو اینجا قرار بدید

داغدار پدر وفات ٩٣/٨/٧ روز حر
kazem1979
متخصص فنی خودرو
پست: 7066
تاریخ عضویت: 04 مارس 2009, 19:42
محل اقامت: مشهد

Re: اصولي ترين روش تعويض اب رادياتور بطور كامل Radiator Flus

پست توسط kazem1979 » 07 فوریه 2013, 21:40

Mohammad.pk نوشته شده:
راستی داخل خوده رادیاتورو با جرم گیر دستشویی بشورم خوبه مشکلی پیش نمیاد؟؟

:hb:
اینکار خیلی وقتا باعث میشه که رادیاتور مثل آبکش بشه و نشتی شدید پیدا کنه و بعدشم فقط باید تعویض بشه.
نمایه کاربر
Mohammad.E.1989
شروع حركت
پست: 41
تاریخ عضویت: 01 دسامبر 2012, 18:35
نوع خودرو: KIA Pride
محل اقامت: Karaj

Re: اصولي ترين روش تعويض اب رادياتور بطور كامل Radiator Flus

پست توسط Mohammad.E.1989 » 30 سپتامبر 2013, 22:06

kazem1979 نوشته شده:
Mohammad.pk نوشته شده:
راستی داخل خوده رادیاتورو با جرم گیر دستشویی بشورم خوبه مشکلی پیش نمیاد؟؟

:hb:
اینکار خیلی وقتا باعث میشه که رادیاتور مثل آبکش بشه و نشتی شدید پیدا کنه و بعدشم فقط باید تعویض بشه.

اگه داخل رادیاتور رو با تینر بشوریم چی ؟! اون که دیگه حالت اسیدی نداره که بزنه رادیاتور رو سوراخ کنه . اکسید آهن هم توی تینر راحت حل میشه . بعدش هم با آب حسابی می شوریمش که اثری از تینر دیگه نمونه . نظرتون چیه ؟!
نمایه کاربر
ariaboy18
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 370
تاریخ عضویت: 15 ژولای 2013, 09:29
نوع خودرو: Persia-206
محل اقامت: گرگان

Re: اصولي ترين روش تعويض اب رادياتور بطور كامل Radiator Flus

پست توسط ariaboy18 » 03 اکتبر 2013, 12:07

سلام دوستان

امروز آب رادیاتور ماشینو بعد از تعویض واشر سرسیلندر کامل خالی کردم،رفتم باطری سازی یه 20لیتر آب مقطر خریدم به همراه 2لیتر ضدیخ LUBREX،هرچی دنبال توتال گشتم گیر نیاوردم.کسی ازین ضدیخ استفاده کرده؟؟ (ماشین پرشیا)

یه سوال دیگه،یه پرشیا و MVM110 دیگه هم هست که کلا آب رادیاتورش آب معمولیه و پر رسوب شده،اگه بخوام اونارو هم خالی کنم و مثل ماشین خودم آب مقطر و ضدیخ بریزم مشکلی پیش میاد؟ آخه چنجا دوستان نوشته بودن که باعث میشه منافذ جرم گرفته باز شه و مسیر آب آبکش شه!!! کسی تجربه داره؟؟

ممنونم
علیرضا هستم
نمایه کاربر
M.K.A
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 129
تاریخ عضویت: 01 آگوست 2011, 14:24
نوع خودرو: Cielo & Lifan620
محل اقامت: Mini City

Re: اصولي ترين روش تعويض اب رادياتور بطور كامل Radiator Flus

پست توسط M.K.A » 05 می 2014, 09:19

بچه ها آب مقطر 2 بار تصفیه با خلوص بالای 99.9 درصد در لوازم پزشکیا با قیمت خبلی مناسب پیدا میشه.4 لیتری 3500 تومان.توی تهران سمت تقاطع جمهوری ولیعصر و همینطور پاساژ کاوه توی انقلاب به وفور یافت میشود.این آب مقطرها برای دستگاه های فوق حساس اتوکلاو (استریل)استفاده میشه.
در مورد رسوبات داخل سیستم هم باید بگم که اگه رادیاتور آلمینیومی باشه مشکل خاصی برای ریختن ضد یخ نیست.ولی اگه مسی باشه قطعا در طول این مدت خوردگی ایجاد شده و رسوبا جای اون خوردگی ها رو گرفتن و با ریختن ضدیخ تبدیل به آبکش میشه... :x
وصف خورشید ز خفاش مپرس
نمایه کاربر
Nezam425
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 803
تاریخ عضویت: 20 ژولای 2012, 16:50
نوع خودرو: SD V8 95 - LX XU7 88
محل اقامت: Mazandaran-Semnan
تماس:

Re: اصولي ترين روش تعويض اب رادياتور بطور كامل Radiator Flus

پست توسط Nezam425 » 08 ژولای 2014, 03:31

سلام به همگى , من ماشينم سمنده و يکبار قبلا مايع کولانت رو عوض کردم که با مشکل نشتى از دو تا کورکن بالا و پايين راديات خاطره بد پيدا کردم

ايندفعه دو گالن ضد يخ پايه آلى prestone که از پيش مخلوط شدست ريختم تو موتور

مکانيکم ميگفت اينا چون کورکناى پرسى دارن باز بشن مکافاته و گشاد ميکنه ....

روش تعويض اين بود که وقتى موتور نيمه گرم بود و با احتياط دو تا پيچ هواگيرى رو بکو و هوزينگ رو باز کرد و بعد آروم درب راديات رو باز کرد ..... بدون باز کردن هيچ يک از شلنگ يا بست ها ....... ١2 ليتر آب مقطر هي ميريختيم تا آب زلال دو تا پيچ بيرون بياد ..... بعد يکه مکث کوتاه و پايين رفتن آب تو گلويى راديات مخلوط جديد رو رو همون آب ريختيم(فيکس 6.6 ليتر کولانت جديد مصرف شد) تا اونجايى که رنگ سبز پر رنگ از دو تا پيچ در اومد و بلا فاصله هواگيرى و اتمام کار


روش درستى بود به نظرتون؟

يه چيز فکرمو خراب کرد اونم اينکه کولانت جديد حين سر ريز با آب مقطر قاطى شده باشه و حروم شده باشه و درصد ضد يخ پايين اومده باشه.....
نمایه کاربر
mrbayat
شروع حركت
پست: 10
تاریخ عضویت: 31 آگوست 2014, 11:36
نوع خودرو: پژو 405
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: اصولي ترين روش تعويض اب رادياتور بطور كامل Radiator Flus

پست توسط mrbayat » 22 سپتامبر 2014, 09:27

با سلام. در مورد تعویض آب رادیاتور پراید باید بگم که این کار بسیار راحتی می باشد.اگر در لوله زیر رادیاتور شیر تخلیه دارد از آنجا آب را تخلیه نمائید در غیر این صورت لوله زیر رادیاتور را کمی باز نموده تا آب خارج گردد( درب رادیاتور باز باشد).سپس لوله زیر را ببندید و سیستم را از مخلوط آب و ضد جوش پر کنید .جهت تست که در سیستم هوا وجود نداشته باشد می توانید لوله بالایی رادیاتور را از محل اتصال به رادیاتور باز کرده و سر لوله را بالاتر از رادیاتور گرفته و اگر در لوله آب بریزید از بالای رایاتور آبا خارج گردد اوکی است. یک کاری میگم که خیلی تاثیر تو دمای خودرو دارد.قبل از نصب رادیاتور اسید لوله باز کن خریداری و با 60 درصد آب مخلوط نموده و داخل رادیاتور ریخته ( 10 ثانیه رادیاتور را تکان داده و سریع تخلیه نمائید.(ماسک یادت نره بزنی)).و همچنین روی پره های رادیاتور ریخته و کاملا آنها را شستشو دهید.سپس با آب پر فشار بشورید.رادیاتور کولر را هم فقط از رو بشورید.
بده 2
mehdi af
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 92
تاریخ عضویت: 04 ژولای 2011, 23:44
نوع خودرو: نیسان ماکسیما

Re: اصولي ترين روش تعويض اب رادياتور بطور كامل Radiator Flus

پست توسط mehdi af » 07 مارس 2015, 23:44

دوستان نظر بدین لطفا :shock:

چند روز پیش 6 تا آب رادیات مرغوب گرفتم از بهترین جنس بازار
5-6 نوع آب رادیات رو امتحان کردم تا اینو انتخاب کردم

بعد یک بطری پلمپ آب رادیات رو یک لیتر از آبشو خالی کردم و کاملا تمیز بدون واسطه با 1 لیتر ضد یخ

قوطی حلبی 1 لیتری بهران بهمن

مخلوط کردم و نگه داشتم واسه سر ریز

حالا بعد از 3- 4 رو یه لحظه بطری رو برداشتم میبینم که حدود 4-5 سانت پایین یطری یه لجن معلق به رنگ سبز فوق العاده کمرنگ جمع شده. :( :(

آبلیمو خونگی چه جوریه؟؟؟
مثل همون با اولین تکونی که میدم به هم میخوره
و با چند تا سر و ته کردن کاملا محو میشن :(

و دوباره بعد از مثلا یک روز که نگاه کردم همون طور لجن معلق جمع میشن
اینا دیگه چی هستن؟؟؟ :(

دوستان کسی تا حالا مخلوط ضدیخ و آب رو نگه داشته ببینه کف ظرف چه جوریه؟؟؟
یا اینکه بهران بهمن فقط اینجویه؟؟؟
یا اصلا باید همینجوری باشه؟؟؟

در ضمن اینم بگم که 99% از کیفیت آب رادیاتور مطمئنم
و بطریهای دیگه آب رادیاتور که پلمپ هستن کاملا شفاف و زلال هستن
همینطور از بابت اینکه آب رادیاتور گچ یا املاح نداشته باشه خیالم راحته

مرسی
ارسال پست

بازگشت به “بررسی تکنولوژی های خودروئی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان