معياري براي طراحي خودرو؟

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
sartre
شروع حركت
پست: 15
تاریخ عضویت: 12 مارس 2007, 17:50
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

معياري براي طراحي خودرو؟

پست توسط sartre » 22 آگوست 2007, 09:28

نظر شما برای طراحی یه ماشین معیار یا معیار هایی وجود داره؟ یعنی طراح باید به یه سری اصول مقید باشه؟ اگه جواب مثبت باشه عملا نوآوری از بین میره و به مرور تمام طرح ها شبیه به هم میشن...و اگه جواب نه باشه شاهد به وجود اومدن طرح هایی هستیم که عملا هیچ وقت مورد استفاده نمیگیرن(که البته این موضوع هم جای بحث داره که آیا واقعا هر طرحی باید مورد استفاده قرار بگیره؟)

مثلا به این دوتا ماشین نگاه کنید:
تصویر
تصویر

مطمئنا هم طراح و هم کمپانی سازنده از این موضوع آگاه بودن که اینا هیچ وقت از مرحله ی کانسپت خارج نمیشن و مورد استقبال خریدارا قرار نمیگیرن...
نمایه کاربر
SPORT LINE
همیشه حاضر
پست: 7510
تاریخ عضویت: 29 مارس 2007, 13:04
نوع خودرو: mazda protege turbo
محل اقامت: تهران - سید خندان
Has thanked: 0
Been thanked: 0

پست توسط SPORT LINE » 22 آگوست 2007, 09:40

اين پاييني عين جاروبرقيه! :-(
نمایه کاربر
مرموز
يار همراه
پست: 2323
تاریخ عضویت: 13 فوریه 2006, 14:38
نوع خودرو: پرشیا و 206 V9
محل اقامت: تبريز
Has thanked: 0
Been thanked: 0

پست توسط مرموز » 22 آگوست 2007, 12:02

اینا به درد مک متین میخوره از بس ارتفاعشون بالاست :-(

در مورد سوال شما به نظر من هر کارخونه ای یک سری معیار ها و قانون هایی داره مثل دندون خرگوشی بی ام دابلیو و...
اما مطمعنا یک روزی اینا هم به تولید انبوه میرسند حال معلوم نیست کی سال 2200 یا بالاتر
نمایه کاربر
sartre
شروع حركت
پست: 15
تاریخ عضویت: 12 مارس 2007, 17:50
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

پست توسط sartre » 22 آگوست 2007, 14:26

مرموز نوشته شده: اما مطمعنا یک روزی اینا هم به تولید انبوه میرسند حال معلوم نیست کی سال 2200 یا بالاتر

درسته ولی همیشه اینجور طرح ها فقط عجیب و غیر متعارف نیستن..بلکه عملا غیر قابل استفاده ان!
مثلا به نظر من این ماشین هیچوقت در تمام تاریخ بشریت قابل استفاده نیست!
تصویر
نمایه کاربر
مرموز
يار همراه
پست: 2323
تاریخ عضویت: 13 فوریه 2006, 14:38
نوع خودرو: پرشیا و 206 V9
محل اقامت: تبريز
Has thanked: 0
Been thanked: 0

پست توسط مرموز » 22 آگوست 2007, 14:59

مطمعا باشید روزی میرسه که اون ماشین با یک کم تغییرات جزئی رو دارند نوادگانتون سوار میشوند
بوگاتی ویرون3
پست: 2
تاریخ عضویت: 18 سپتامبر 2013, 13:40
نوع خودرو: بنز 300
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: معياري براي طراحي خودرو؟

پست توسط بوگاتی ویرون3 » 18 سپتامبر 2013, 13:55

خوب هر چیزی یک اصول خاصی داره.حالا اگه دقت کنید ابعاد تمام خودرو های سواری تقریبا یکیه.و فاصله محور های خودرو برابره با طول 3 چرخ
walla khan
شروع حركت
پست: 16
تاریخ عضویت: 09 مارس 2016, 02:01
نوع خودرو: پراید
محل اقامت: گیلان-لنگرود
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: معياري براي طراحي خودرو؟

پست توسط walla khan » 02 ژانویه 2017, 02:55

چرا این tt اینجوریه؟؟؟!!!!!
بحث به این پرشوری چرا یکهو بند میادد؟؟؟

در مورد اینکه طراحی اصول و قواعد خاصی داره یا نه؛ باید بگم به نظر بنده این مساله هم مثل هر چیز دیگه ای در این سالها تبدیل به علم شده که از یک دیدگاه خیلی خوبه و اون بحث ارگونومی و ایمنی و ... هستش اما از دیدگاه دیگه میشه گفت که اون حالتهای بکر بودن رو دیگه ندارند و یا کمتر دارند؛و در واقعا اکثر کمپانی ها استایل متفاوت دارند و متاسفانه دیگه فرمهای مختلف رو کمتر میشه پیدا کرد.(انگار که توی یک کلاس بندی همه رو یک پلتفرم ساخته شده باشند!).البته کمپانی های پیشرو هر از چند گاهی فرمی جدید ارایه میکنند که عقل جن هم قد نمیده!!!. مثل مرسدس cls که به سرعت تبدیل به یک کلاس جدید در طراحی شد. و یا مدل کانسپت رولزرویس،Eidolon که واقعا نوآورانه و بکر بود؛و نمونه های انگشت شمار دیگه.
و همین کور سوهای امید هستش که جذابیت مبحث طراحی رو همچنان حفظ می کند. :wink:
ارسال پست

بازگشت به “بخش سوال و جواب”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان