نقش کولر و بخاری خودرو در هنگام جوش اوردن

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ARAD_007
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 117
تاریخ عضویت: 08 ژانویه 2011, 13:24
نوع خودرو: فعلا فروختیم!/////
Has thanked: 0
Been thanked: 0

نقش کولر و بخاری خودرو در هنگام جوش اوردن

پست توسط ARAD_007 » 13 ژوئن 2013, 07:51

دوستان سلام و خسته نباشید . سوالی برام پیش اومد وقتی ماشین جوش میاره زمانی که ما بخاری رو روشن کنیم باعث تاثیر مثبت و خنک کردن خودرو میشه ویا کولر خواهشا اگر میشه با توضیح کامل بگویید ........با تشکر
نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1865
تاریخ عضویت: 26 ژانویه 2013, 16:20
نوع خودرو: slx&206
محل اقامت: کره زمین(اصفان)
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times
تماس:

Re: نقش کولر و بخاری خودرو در هنگام جوش اوردن

پست توسط AMIR N » 13 ژوئن 2013, 08:20

سلام خدمت دوستان گل tt
با اجازه از اساتيد
شما كولر هر ماشيني رو روشن كنيد فن ماشين شرو به كار مي كنه ودر هنگامي تاثير داره كه فن ماشين روشن نشده باشه حالا اگه فن روشن باشه و ماشين به يه علت ديگه جوش اورده باشه مثل جام كردن ترموستات يا كم بودن اب يا هر دليل ديگه اين كار كمك نميكنه كه هيچ چون كمپرس كولر شروع به كار مي كنه با عث زود تر گرم شدن موتور هم ميشه
اين از كولر بخاري رو نمي دونم ولي فكر نكنم تاثيري داشته باشه
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
viewtopic.php?f=5&t=104674
ATANLOULOU
مدیر کلوپ 405
پست: 4673
تاریخ عضویت: 02 اکتبر 2008, 11:23
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: نقش کولر و بخاری خودرو در هنگام جوش اوردن

پست توسط ATANLOULOU » 13 ژوئن 2013, 10:58

سلام
سيستم بخاری اصولاً يه رادياتور كوچيكه كه آب موتور توش جريان داره و ممكنه زمانی كه ماشين گرم كرده يا مثلاً فن اش كار نميكنه بتونيد يه مقدار ازش برای خنك كردن ماشين كمك بگيريد.
تو بعضی ماشينها اون ابزار كنترل جريان آب راديات بخاری رو قطع و وصل ميكنه و تو بسياری ديگه فقط جهت باد ورودی به اتاق رو تغيير ميده ولی در هر حال يه فن اونجا هست و مايع خنك كننده موتور هم هست.
نمایه کاربر
بهداد
دنده 2
پست: 2833
تاریخ عضویت: 22 ژانویه 2006, 18:42
نوع خودرو: 335 E93
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نقش کولر و بخاری خودرو در هنگام جوش اوردن

پست توسط بهداد » 13 ژوئن 2013, 11:35

من با جنسیس کولرو میزنم یا بخاری رو هیچ تاثیری رو دمای آب نداشت
ولی با 206 کولرو میزنم تو هوای معمولی دماش میاد پایین تر از نقطعه عادی ولی تو هوای گرم میره بالا ! حالا نمیدونم چرا !
ما را به نیمهء پر لیوان چه کار...!!
ARAD_007
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 117
تاریخ عضویت: 08 ژانویه 2011, 13:24
نوع خودرو: فعلا فروختیم!/////
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نقش کولر و بخاری خودرو در هنگام جوش اوردن

پست توسط ARAD_007 » 13 ژوئن 2013, 17:48

دوستان ممنون از پاسخاتون اتفاقا ما دیشب تو این شلوغی ها با ماشین دوستم گیرکردیم ماشینش 206 بود......... ماشین امپرش رفت بالا . و تا مرز قرمز رفت نظره یکی از دوستان این بود که بخاری روشن کنیم نظره من این یود که کولر رو فعال کنیم ولی در هر دو تغییری نکرد و ما مجبور شدیم بزنیم کنار تا خنک بشه خلاصه هنوز اختلاف نظر هستش و حتی سره این قضیه که بخاری تاثیری نداره شرتم بستم حالا میخوام بدونم نظره شما چیه؟؟؟؟؟
نمایه کاربر
SHAHRAM.
دنده 4
پست: 4892
تاریخ عضویت: 07 آپریل 2010, 14:25
نوع خودرو: اف جي ،آزرا ، تندر
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نقش کولر و بخاری خودرو در هنگام جوش اوردن

پست توسط SHAHRAM. » 13 ژوئن 2013, 18:13

بسته به ماشين فرق ميكنه اما مثل ٤٠٥ و پرشيا كه دو تا فن دارن هنگام كولرگيري درجه آب پايينتر ميره اما اگر خيلي به ماشين فشار اومده باشه فرقي نميكنه

بخاري هم صد در صد تاثير مثبت داره بالاخره حرارت رادياتور رو كم ميكنه اما ممكنه خيلي به چشم نياد
اصطحلاک غلطه ،استهلاک درسته

عکسهاتون رو تو http://www.overpic.net آپلود کنید و لینک پنجم رو اینجا قرار بدید

داغدار پدر وفات ٩٣/٨/٧ روز حر
نمایه کاربر
total_overdose
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 333
تاریخ عضویت: 18 اکتبر 2009, 01:26
نوع خودرو: xu9
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نقش کولر و بخاری خودرو در هنگام جوش اوردن

پست توسط total_overdose » 14 ژوئن 2013, 03:44

بخاری تاثیر داره
روی 206 و زانتیا تست کردم
206 چندسال قبل واشر سرسیلندر سوزونده بود که میخواستم ببرمش تعمیرگاه توراه آمپر آب میرفت نزدیک قرمز بخاری ازش میگرفتم میومد پایین ...
کولر هم نمیشه دقیق گفت چون با روشن کردنش فن دور تند ممکنه روشن بشه از طرفیم خودش فشار میاره رو موتور
در ضمن یادمه تو 206 فیش مهره آب (اگه درست یادم باشه) رو در بیاری فورا دور تند فن تویه هر دمایی که باشه روشن میشه که برای مواقع ضروری مفیده...
نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1865
تاریخ عضویت: 26 ژانویه 2013, 16:20
نوع خودرو: slx&206
محل اقامت: کره زمین(اصفان)
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times
تماس:

Re: نقش کولر و بخاری خودرو در هنگام جوش اوردن

پست توسط AMIR N » 14 ژوئن 2013, 15:34

total_overdose نوشته شده: در ضمن یادمه تو 206 فیش مهره آب (اگه درست یادم باشه) رو در بیاری فورا دور تند فن تویه هر دمایی که باشه روشن میشه که برای مواقع ضروری مفیده...
سلام به بچه ها TT
درست تو اكثر ماشينا اگه دربياري روشن ميشه تو باقي شونم بايد اتصالش بدي به بدنه تاروشن بشه
درمورد بخاري تاثير داره اما همون جور كه اقاSHAHRAM.گفتند خيلي نيست من راديات بخواري اكثر ماشينارو ديدم هيچ كدوم از 30*30بزرگتر نيستند بنا بر اين نمي تونه زياد تاثير داشته باشه
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
viewtopic.php?f=5&t=104674
ARAD_007
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 117
تاریخ عضویت: 08 ژانویه 2011, 13:24
نوع خودرو: فعلا فروختیم!/////
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نقش کولر و بخاری خودرو در هنگام جوش اوردن

پست توسط ARAD_007 » 14 ژوئن 2013, 16:06

دوستان با تشکر از پاسخ هاتون پس زیاد نباید تاثیر گزار باشه روشن کردن بخاری ........ فقط فیش مهره اب کجا هست؟ و دقیقا کارش چی هست ؟ ............... با تشکر
نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1865
تاریخ عضویت: 26 ژانویه 2013, 16:20
نوع خودرو: slx&206
محل اقامت: کره زمین(اصفان)
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times
تماس:

Re: نقش کولر و بخاری خودرو در هنگام جوش اوردن

پست توسط AMIR N » 14 ژوئن 2013, 20:02

ARAD_007 نوشته شده:دوستان با تشکر از پاسخ هاتون پس زیاد نباید تاثیر گزار باشه روشن کردن بخاری ........ فقط فیش مهره اب کجا هست؟ و دقیقا کارش چی هست ؟ ............... با تشکر
بازم سلام
ماشينتون چي؟
فشنگي اب يه قطعه هست كه دماي اب به صورت پالس الكتريكي مشخص ميكنه بعضي ماشين ها جوري طراهي شدند كه تا ماشين خيلي گرم بشه هيچ پالسي اين فشنگي نميده پس تا سيم اين فشنگيرو در بياري ECUفكر ميكنه ماشين خيلي داغ شده چون هيچ پالسي بهش نميرسه بنابر اين
فن ماشينو با حد اكثر سرعتش به كار ميندازه(همون دور تند)

بعضي از فشنگي ها مثل پرايد جوري طراحي شده كه هرچقدر دما ميره بالا تر ميزان ارسال پالس بالاتر ميره بنابر اين اگه سيم اين نوع فشنگي هارواتصال بدي به بدنه ياقطب منفي باطري دباره فن شرو ميكنه به حركت چون بيشترين پالس رو بهش ميدين
حالا اين مال ماشين هاي انژكتوري بود
ماشين هاي كاربراتي همون فشنگي رو جوري طراحي كردن به صورت مقاومت متغير NTC (اگه تو پرايد كاربراتي ببينيد اين فشنگي رو در ترموستاته وبقل اون يكي فشنگي كه مال دماي ابه كيلومتره ويكم بزرگ تره) اين نوع مقاومتها با افزايش دما كاهش مقاومت دارند بنابر اين ماشين تا يه حدي كه گرم بشه تغريبا اين مقاومت صفر شده و ولتاژ منفي رو به تحريكيه رله ميفرستد تحريك مثبتهم با سويچ برق ورودي هم از سر باطري وبرق خروجي هم به فن ومنفي فنهم به منفي باطري
مهره اب=فشنگي اب=سنسوراب=قوري اب(اين اسم كتابيشه) همه اينها يكيه
اميد وارم درست منظورم رو رسونده باشم
موفق باشين
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
viewtopic.php?f=5&t=104674
ارسال پست

بازگشت به “بخش سوال و جواب”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان