قیمت جهانی ۲۰۰۲

تصویر

مدیر انجمن: دادبه

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
hossein G
متخصص فنی خودرو
پست: 3474
تاریخ عضویت: 06 آگوست 2004, 02:44
نوع خودرو: بلیط مترو
محل اقامت: Kermanshah, Budapest
تماس:

قیمت جهانی ۲۰۰۲

پست توسط hossein G » 24 آگوست 2016, 23:40

قیمت یک ۲۰۰۲ بستگی به تمیزی و فابریک بودنش داره. فابریک که میگم یعنی کاربرات و لاستیک کف پا همونی هست
که از کارخونه اومده بیرون. یعنی حتی زیر سیگاری، رادیو و هر چی که فکرشو بکنین فابریک هست.
نکته بعدی مقدار کیلومتر و تاریخچه کامل سرویس ها هست.

تصویر
1970 2002
Chamonix/blue, restored, 4-speed, A/C, Recaro seats; drivetrain, brakes, interior, etc. all
rebuilt; factory tii alloy wheels, sport steering wheel; very dry TX car (now in CA). $14,999
ماشین کاملا بکر و فابریک هست، ۱۵هزار دلار واقعا مفته.







تصویر
Sienabraun/tan, 5-speed, working Behr A/C, electric moonroof, blue plate CA car,
320iS steering wheel & Recaro seats; head rebuilt & then driven only 2500 miles/yr
for last 13 years; service records. $23999 .






تصویر
Golf/black with factory sport seats; restored, 4-speed, sunroof; aftermarket A/C, wheels, steering wheel, lights,
suspension & floor mats. Restoration was done 5 years ago & included engine, trans, & injection pump.
Looks and runs great. Super-rare combination of early, Golf color, sunroof, sport seats and A/C--one we have
never seen before, and probably won't see again. $39,999 .







تصویر
1974 2002
Granada (was Malaga)/tan, 4-speed, A/C; radio and everything else original
except for 320i wheels; recently sorted and serviced with many new parts;
great daily-driver. $6999
این کیس عادی و مناسبه، به جرات میگم که این از تمیز ترین ۲۰۰۲ ایران تمیز تره :cool:








تصویر
1973 2002a
Polaris/tan, rare early automatic transmission car, 1-owner, late 2002 wheels, front spoiler
(front bumper available if desired), very original condition. $6,000
.
خییلی خسته هست اما دست نخورده هستش و صاحبش یکی بوده...







تصویر
1974 2002 Turbo
Chamonix/black, 4-speed, rare factory sunroof, only 60,000 miles since new, 14" BBS-Mahle wheels,
completely serviced. Excellent original condition. $96,500 plus shipping






تصویر
1974 2002 Turbo
Polaris/black, 5-speed, Mahle wheels, only 28,750 miles since new, fully serviced. Excellent original-condition
Turbo time machine. $140,000 plus shipping..
مشکل اینکه بچه گلگیر هاش دست خورده و فابریک نیست، ولی خب سر جمع 1,672 مدل توربو تولید شده.


لیست کامل
.Horsepower sells cars, Torque wins the races

Overhaul & Blueprint XU9J4/Z - Peugeot MI16

Restore BMW 2002 Turbo
نمایه کاربر
me64
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 639
تاریخ عضویت: 12 مارس 2015, 12:31
نوع خودرو: Chery E5_landcruiser
محل اقامت: تهران.سوهانک

Re: قیمت جهانی ۲۰۰۲

پست توسط me64 » 25 آگوست 2016, 00:02

سلام
متاسفانه حسین جان عکسها باز نميشه حالا یا نت من مشکل داره یا آپلود شما؟
لیست کامل رو.هم باز نمیکنه.
Mohammadrezaef سابق عضوشده در 2006
Landcruiser gxr 2005
Mvm 550
Pars 1386
Mercedes c230 2005
نمایه کاربر
رضا موتوري
يار همراه
پست: 1421
تاریخ عضویت: 28 مارس 2007, 14:50

Re: قیمت جهانی ۲۰۰۲

پست توسط رضا موتوري » 25 آگوست 2016, 08:34

این نازنین رو چند روز پیش تا پارکینگ یک مرکز خرید شکار کردم. خیلی تمیز و چشم خیره کن بود. داخلش هم همینطور. دست نخورده و بکر

تصویر

تصویر

تصویر
فرقی نداره جاده چالوس و راه قم
من مستی ام که خوش داره رانندگی کنه
نمایه کاربر
علي پارسی
يار قديمي
پست: 2279
تاریخ عضویت: 13 سپتامبر 2004, 13:46

Re: قیمت جهانی ۲۰۰۲

پست توسط علي پارسی » 25 آگوست 2016, 11:14

hossein G نوشته شده:
https://www.2002ad.com/images/carsforsale/image4a.JP
1970 2002
Chamonix/blue, restored, 4-speed, A/C, Recaro seats; drivetrain, brakes, interior, etc. all
rebuilt; factory tii alloy wheels, sport steering wheel; very dry TX car (now in CA). $14,999
ماشین کاملا بکر و فابریک هست، ۱۵هزار دلار واقعا مفته.
حسین جان،
لینک ای که گذاشتی برای من مفید تر از کل مطلب بود (البته اشتباه برداشت نشه، منظورم این هست که کار بسیار خوبی کردی لینک مطالب رو قرار دادی)

در مورد اولین ماشینی که تصویر اش رو گذاشتی ظاهرا ماشین فابریک نیست و همانطور که دو جا با عبارات " restored" و "all
rebuilt" اشاره شده ماشین بازسازی شده، البته در تکمیل مطالبی که گذاشتی باید این نکته رو یاد اور بشم همانطور که در توضیحات اولین ماشین نیز قید شده "very dry TX car (now in CA)." این ماشین برای ایالت تکزاس و با پلاک این ایالت هست که در حال حاضر در کالیفرنیا به سر میبره، برخی ایالت ها و یا بعضا در برخی مناطق از برخی ایالت ها ماشین ها دچار ایراداتی هستند که ارزش آنها رو چه در مدل 2016 چه در مدل 25 سال قدیمی کمتر و یا حتی بی ارزش میکند،

به طور مثال بخشی از ایالت تگزاس یا بیش از این ایالت، ایالت هایی هایی که در شرق امریکا (East Coast) هستند به طور مثال نیویورک از اولین و بارزترین ایراداتشون زنگ زدی شاسی و یا بدنه است (Rust)، حتی در بخش غربی امریکا خودرویی با عمر 2 الی 3 سال قدیمی، در قسمت هایی نظیر کلیپر، اگزوز، اگزاست منیفولد، شاسی، جوش های بدنه، اگزوز و یا به صورت کلی زیر ماشین دچار زنگ زدگی و یا پوسیدگی هستند، شخصا به دلیل زمینه کاری خودم خودروهای زیادی از سراسر امریکا خریداری میکنم که در بعضی موارد مجبور به تعویض بخش هایی نظیر کلیپر ها یا Towing Package در وانت بار یا اس یو وی ها (پکیج ای که در عقب خودرو برای حمل تریلر به هر منظوری نصب میشه) میشیم، یا مواردی نظیر Under Coating که روکشی شبیه به اسفالت (از توضیحات و جزییات این مساله در این تاپیک پرهیز میکنم) میکنیم تا علاوه بر پوشاندن زنگ زدگی ها، از زنگ زدگی بیشتر جلوگیری بشه، تعویض کل اگزوز و یا صفحه ای که پشت دیسک چرخ هاست (Dust shield که نمیدونم معادل فارسی داره یا خیر) هم مواردی هست که معمولا مصرف کنندگان خودروها در این ایالت ها یا ایالت های مشابه با شرایط جوی مشابه (برف یا باران زیاد، و یا رطوبت) هر چند سال یکبار مجبور به انجامش هستند

اما چون موضوع صحبت در خصوص بی ام دابلیو هست، تولیداتی که معمولا خاص نیستند (به طور مثال M) تقریبا فاقد ارزش در امریکا هستند و با نازلترین قیمت ها (500 الی 3000 دلار) به فروش میرسند و نمونه هایی که به آنها اشاره کردی تقریبا جزو گرانقیمت ترین ها هستند که البته با شرایط بهتر و قیمتی کمتر هم قابل خرید هستند، اما همچنان مدلی نظیر 2002 همانند مینی کوپر های قدیمی در امریکا جزو خودروهای نادر و گران قیمت محسوب میشوند اما به عنوان مثال اتاق ای 30 بی ام دابلیو در مدل های غیر M، با قیمت معمول 1000-3000 دلار (در بدترین و بهترین شرایط) به فروش میرسند و در بهترین وضعیت نگهداری (کاملا فابریک و یا بازسازی شده) حداکثر 9000 الی 10000 دلار، اما اگر به دنبال M همین اتاق باشید میبایستی رقمی دست کم 30 الی 60 هزار دلار (در بدترین و بهترین وضعیت) هزینه کنید، در حال حاضر قیمت این اتاق (E30) جزو یکی از گرانترین سری بی ام دابلیو محسوب میشود و با گذشت زمان قطعا شامل اتاق بعدی (E36) هم خواهد شد

حدود یک سال و نیم پیش اتاق چهار در E36 M3 که از مدل های نایاب در این اتاق هستند (به دلیل تولید محدود در نمونه سدان 4 در و با گیرکس دنده ای فابریک) با رنگ قرمز (Hellrot) و با کارکرد 97 هزار مایل (حدود 150 هزار کیلومتر) از ایالت نیویورک برای بازسازی و نگهداری کلکسیون ای خریداری کردم، قیمت این خودرو طبق قیمت عرف بازار در آن زمان میبایستی حدودا 2 هزار دلار میبود که یک سال و نیم پیش حدود 11 هزار دلار خریداری شد و بعد از هزینه ترنسپورت (حدود 1400 دلار) از غرب امریکا به شرق امریکا تحویل شد، خوشبختانه به دلیل مراقبت های بسیار زیاد مالک قبلی، خودرو فاقد هرگونه زنگ زدی در بدنه، شاسی و زیر خودرو بود و رنگ خودرو بر خلاف خودرهای جدید همچنان ثابت مانده بود، با این حال مجبور به تعویض قطعاتی در زیر بندی خودرو و همچنین بخش هایی نظیر اگزاست منیفولد شدم، باز کردن اگزاست منیفولد به دلیل تاثیری که رطوبت طی 18 سال عمر خودرو به پیچ ها ایجاد کرده بود باعث شده بود تا پیچ ها و مهره ها به دلیل زنگ زدگی باز نشوند و یا با کمترین فشار شکسته شوند، به هر حال پروژه این خودرو با گذشت یک سال و نیم اگر چه همچنان تمام نشده اما خوشبختانه با وجود کمترین رطوبت مشکلات زیادی ایجاد کرد

در تصاویر زیر، نمونه زنگ زدگی ها را میتوانید مشاهده کنید

http://websazangroup.com/alisfolder/m3/mye36_4.jpg

http://websazangroup.com/alisfolder/m3/mye36_3.jpg

در نهایت، عوامل زیادی در خرید خودروهای قدیمی و یا خاص/کلاسیک به ویژه در امریکا شرط اصلی هستند (تعداد مالک قبلی خودرو، میزان کارکرد واقعی خودرو، داشتن کلیه مدارک و سرویس رکوردهای خودرو، موقعیت جغرافیایی خودرو، کلاسیک و بکر و دست نخورده بودن خودرو و یا بازسازی شدن آنها با لوازم اصلی، میزان کارکرد و تصادف احتمالی و وضعیت ظاهری و باطنی خودرو) و در بعضی موارد مالکین صرفا با مشاهده قیمت در بهترین وضعیت خودرو توسط سایر فروشندگان، قیمت های فروش شان را تعیین میکنند که بعضا ارزش خرید با اون قیمت ها را ندارند، شخصا اعتقاد دارم هنوز خودروهایی نظیر تصاویری که کاربر دیگری ارسال کردند در ایران وجود دارند که اگر راه به بازار امریکا پیدا کنند با 10 برابر قیمت و به راحتی خرید و فروش میشوند (از جمله بی ام دابلیو های قدیمی یا برخی از امریکایی های قدیمی)

این تصاویر هم برای خالی نبودن پست از تصویر، (تصویر اول مربوط به آگهی خودرو، تصویر دوم یک سال و نیم بعد البته با ظاهری غیر فابریک اما در بسیاری موارد ظاهری و داخلی خودرو قطعات نو و فابریک جایگزین قطعات قدیمی شدند)

http://websazangroup.com/alisfolder/m3/mye36_1.JPG

http://websazangroup.com/alisfolder/m3/mye36_2.JPG

اگهی های مشابه با قیمت های متفاوت

http://websazangroup.com/alisfolder/m3/02forsale1.png

http://websazangroup.com/alisfolder/m3/02forsale2.png

http://websazangroup.com/alisfolder/m3/02forsale3.png
ثبت نام در این انجمن، به منزله مطالعه و قبول قوانین میباشد، لذا تمامی تمامی کاربران در مدت زمان فعالیت خود موظف به رعایت قوانین میباشند.
نمایه کاربر
hossein G
متخصص فنی خودرو
پست: 3474
تاریخ عضویت: 06 آگوست 2004, 02:44
نوع خودرو: بلیط مترو
محل اقامت: Kermanshah, Budapest
تماس:

Re: قیمت جهانی ۲۰۰۲

پست توسط hossein G » 28 آگوست 2016, 23:21

mohammadrezaef2 نوشته شده:سلام
متاسفانه حسین جان عکسها باز نميشه حالا یا نت من مشکل داره یا آپلود شما؟
لیست کامل رو.هم باز نمیکنه.
والا من اپلود نکردم عکس از روی آدرس خودت سایت مادر هستش.
اگر شما محدودیت دسترسی دارید متاسفانه از من کاری ساخته نیست.
.Horsepower sells cars, Torque wins the races

Overhaul & Blueprint XU9J4/Z - Peugeot MI16

Restore BMW 2002 Turbo
نمایه کاربر
hossein G
متخصص فنی خودرو
پست: 3474
تاریخ عضویت: 06 آگوست 2004, 02:44
نوع خودرو: بلیط مترو
محل اقامت: Kermanshah, Budapest
تماس:

Re: قیمت جهانی ۲۰۰۲

پست توسط hossein G » 28 آگوست 2016, 23:27

رضا موتوري نوشته شده:این نازنین رو چند روز پیش تا پارکینگ یک مرکز خرید شکار کردم. خیلی تمیز و چشم خیره کن بود. داخلش هم همینطور. دست نخورده و بکر

تصویر

تصویر

تصویر
توی عکس میزون و دست نخرده به نظر میاد، البته تا روی چال سرویس نبردیش نمیشه مطمعین بود.
خوبیش اینه که چراغ گرد هست، تزینات کامل رو داره، درز ها چفت هست، فنی میشه ردیفش کرد موردی داشته باشه.
.Horsepower sells cars, Torque wins the races

Overhaul & Blueprint XU9J4/Z - Peugeot MI16

Restore BMW 2002 Turbo
نمایه کاربر
hossein G
متخصص فنی خودرو
پست: 3474
تاریخ عضویت: 06 آگوست 2004, 02:44
نوع خودرو: بلیط مترو
محل اقامت: Kermanshah, Budapest
تماس:

Re: قیمت جهانی ۲۰۰۲

پست توسط hossein G » 28 آگوست 2016, 23:58

علي سليمي نوشته شده:
hossein G نوشته شده:
حسین جان،
لینک ای که گذاشتی برای من مفید تر از کل مطلب بود (البته اشتباه برداشت نشه، منظورم این هست که کار بسیار خوبی کردی لینک مطالب رو قرار دادی)
به به علی آقا

توی آمریکا که اصلا قانون های خودش رو داره، توی یکی از ایالت ها که کابرات ممنوع هستش حتی اگر آلایندگی های اگزوز هم درست باشه.

E21 که هیج نتونست جایگاه کلاسیک پیدا کنه، E30 یکم محبوب تر بود، E36 خطوط بدنه و سایزش یک جوریه که نمیدونم بتونه کلاسیک بشه یا نه ؟
نظر شخصی خودم E93 هست، اخرین نسل تنفص طبیعی سری ام، خدایش بالانس خیییلی خوبی داره الانه هم حسابی افت قیمت هاشو کرده.

به نظر من قیمت ماشین به اقصاد کشور بستگی داره. کشور هایی که اقتصاد قوی دارن قیمت ماشین پایین هست( به جز کشور های آسیایی)
مثلا انگلیس ارزونتر از یک کشور اروپای شرقی هست، یا آلمان باز هم ارزون تر از کشور های همسایه اش هست و خیلی از ماشین های چند سال
کار کرد آلمانی سر از کشور های همسایه در میارن....
به نظر خودم شغل خوبی هست که ماشین های که معاینه فنی رد میشن رو بخری و ردیف کنی، خیلی از وقت ها مثلا با همون تعویض پیچ اگزوز یا
یک تیکه جوش و لحیم ممکنه کارش حل بشه اما بعضی وقت ها دیگه کار از کار خیلی رد شده، مثلا اینجا یک اوپل کورسا از اون موتور خوبا :smile:
بود که تا میدادش ۳۵۰ یورو و معاینه هم تا سال بعد داشت اما... پوسیدگی شدید داشت یعنی میخریدی برای سال بعد باید مینداختیش دور.

ماشین های کلاسیک حساب جدا دارن، یعنی از نظر اقصادی دخل و خرجش ممکنه به صرفه نباشه اما خب هر که طاووس خواهد :cool:
.Horsepower sells cars, Torque wins the races

Overhaul & Blueprint XU9J4/Z - Peugeot MI16

Restore BMW 2002 Turbo
نمایه کاربر
hossein G
متخصص فنی خودرو
پست: 3474
تاریخ عضویت: 06 آگوست 2004, 02:44
نوع خودرو: بلیط مترو
محل اقامت: Kermanshah, Budapest
تماس:

Re: قیمت جهانی ۲۰۰۲

پست توسط hossein G » 29 آگوست 2016, 00:22

در قسمت اول به سایت های امریکایی سر زدیم اما امشب به یک سایت مجاری مراجعه میکنیم،
متاسفانه قیمت کلاسیک در این کشور فضایی هست، خب کشور با اقتصادی ضعیف هست، آدم هاش
خرافاتی و....




تصویر
آقا فرار، این جعبه کج و کوله ۴۰۰۰ یورو هیچ هم نداره، تازه ۱۶۰۲ هم هست.




تصویر
خدایش ۶۰۰۰ یورو ؟‌ کلی هم پوسیدگی داره، ۱۶۰۲ هم هست.
فقط تا سال بعد معاینه فنی داره.



تصویر
زه هایش نسیتن و یک سری از لوازم دیگه، اما خوبیش اینه که ۲۰۰۲ تی تی ای هستش و ۱۳۰ اسبی انژکتور.
اها صبر کن ۱۵۰۲ بوده دستکاریش کردن.... ۱۰،۰۰۰ یورو....





تصویر
تصویر
تصویر
بد نیستش، زه و اینا نداره اما روپا هستش، موتور هم کابرات ۸۶ اسبی بله ۱۶۰۲ هستش.
معاینه فنی تا ۲۰۱۹، قیمت ؟‌ ۱۳،۰۰۰ یورو



تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
کیفیت در حد اطاق نمایش، ۲۰۰۲ تی تی ای با ۱۳۰ اسب و انژکتور، کارکرد ۲۲،۰۰۰ کیلومتر.
توی کلکسیون شخصی بوده، معاینه فنی نداره اما مدارکش تکمیل هست.
قیمت ۲۶.۰۰۰ یورو :?


منبع
.Horsepower sells cars, Torque wins the races

Overhaul & Blueprint XU9J4/Z - Peugeot MI16

Restore BMW 2002 Turbo
نمایه کاربر
عینی
دنده 1
پست: 1680
تاریخ عضویت: 06 سپتامبر 2014, 23:04
نوع خودرو: I wish a 4x4
محل اقامت: تهران نارمک - 37th
تماس:

Re: قیمت جهانی ۲۰۰۲

پست توسط عینی » 01 اکتبر 2016, 23:13

سلام
قیمت ماشین مدل پایین و کلاسیک تو ایران واقعا خیلی پرت . . . نمیدونم اینجا جاش هست یا نه اما یه بار تو دیوار یه آگهی 2002 دیدم با مدارک گذاشته بود 5.500
بعد تو سایت باما یدونه سفید در حد نو و فابریک بدون رنگ گذاشته بود 80.000 تومن
حالا اگه بخوای یه 2002 بازسازی کنی سوار شی چقدر قیمت میخوره
جوانی را سفر کردیم تا مرگ نفهمیدیم به دنبال چه هستیم

morteza76m سابق
بهسازی پراید نقره ای من
viewtopic.php?f=30&t=104642
ارسال پست

بازگشت به “Neue Klasse | ب ام و سری صفر دو”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان