نگهداری ب ام و E46-318i

تصویر

مدیر انجمن: دادبه

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
Ocellatus
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 531
تاریخ عضویت: 09 آپریل 2010, 23:53
نوع خودرو: E46 325i
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: نگهداری ب ام و E46-318i

پست توسط Ocellatus » 19 آپریل 2016, 00:27

راستش اون درب کوچک زیر کارتر رو تا حالا اصلا دقت نکرده بودم.
امروز رفته بودم رو چال که روغن ریزی رو چک کنیم تازه دیدم که بله اونجا یه دری باید وجود میداشته. احتمالا یه قطعه اضافی و مزاحم عمل شاق تعویض روغن بوده دیگه!

http://s6.picofile.com/file/8247783750/bottom_view.jpg

ارور eml 318i رو از مکانیک (مصطفی) پرسیدم گفت servo motor خرابه. احتمالا طبق تجربش این عامل شایع تر بوده. خریده بودین شما، تعویضش کردین؟
کام همگان باد روا کام شما نـــه
ایام همه خرم و ایام شما نـــه
نمایه کاربر
shahramy2000
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 52
تاریخ عضویت: 24 ژانویه 2016, 07:10
نوع خودرو: bmw e46

Re: نگهداری ب ام و E46-318i

پست توسط shahramy2000 » 19 آپریل 2016, 07:04

Ocellatus نوشته شده:راستش اون درب کوچک زیر کارتر رو تا حالا اصلا دقت نکرده بودم.
امروز رفته بودم رو چال که روغن ریزی رو چک کنیم تازه دیدم که بله اونجا یه دری باید وجود میداشته. احتمالا یه قطعه اضافی و مزاحم عمل شاق تعویض روغن بوده دیگه!

http://s6.picofile.com/file/8247783750/bottom_view.jpg

ارور eml 318i رو از مکانیک (مصطفی) پرسیدم گفت servo motor خرابه. احتمالا طبق تجربش این عامل شایع تر بوده. خریده بودین شما، تعویضش کردین؟
دقیقا!مزاحم کار سرویس کار ها بوده!بقول دوستی: "آلمان ها برای خودشون گذاشته بودن!" :D .هفتهآینده میرم شوش دنبالش میگردم چون دقیقا زیر کارتر و فلایویل ماشین هست.اگر پیدا کردم و دوست داشتین برای شما هم سراغ میگیرم.
آره خریدمش اما بدلیل مشغله این چند روز حتی ماشین رو روشن هم نکردم.پنج شنبه میدم تعویض کنن.
دنیای این روزای من درگیر تنهایی شده
نمایه کاربر
shahramy2000
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 52
تاریخ عضویت: 24 ژانویه 2016, 07:10
نوع خودرو: bmw e46

Re: نگهداری ب ام و E46-318i

پست توسط shahramy2000 » 07 می 2016, 08:04

سلام
ولو ترونیک رو تعویض کردم.همه چیز ماشین به حالت عادی برگشت.ممنون از کمک شما محمد جان.این هم چند تا عکس از ماشین
http://ttupload.ir/uploads/up9364114625 ... 223950.jpg
http://ttupload.ir/uploads/up6143214625 ... 224348.jpg
http://ttupload.ir/uploads/up9542514625 ... 211312.jpg
دنیای این روزای من درگیر تنهایی شده
نمایه کاربر
Ocellatus
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 531
تاریخ عضویت: 09 آپریل 2010, 23:53
نوع خودرو: E46 325i
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: نگهداری ب ام و E46-318i

پست توسط Ocellatus » 10 می 2016, 21:30

سلام
خیلی هم خوب!
ایشالا که مستدام باشه.
عکسها هم عالی. فکر کنم واکس و محافظ های داشبرد مات هم موجود باشه، براق شدن رو پایه نیستم!
کام همگان باد روا کام شما نـــه
ایام همه خرم و ایام شما نـــه
نمایه کاربر
shahramy2000
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 52
تاریخ عضویت: 24 ژانویه 2016, 07:10
نوع خودرو: bmw e46

Re: نگهداری ب ام و E46-318i

پست توسط shahramy2000 » 21 می 2016, 10:47

سلام
دوستان در مورد شستشوی انژکتور سوال داشتم.با روش معمول در مورد سایر ماشین ها(استفاده از دستگاه هایی مثل مهاد صنعت)، آسیب نمیرسه به ب ام و؟
دنیای این روزای من درگیر تنهایی شده
ATANLOULOU
مدیر کلوپ 405
پست: 4673
تاریخ عضویت: 02 اکتبر 2008, 11:23

Re: نگهداری ب ام و E46-318i

پست توسط ATANLOULOU » 21 می 2016, 11:12

سلام
كل اون روش يه كمی مسئله داره
شستشوی‌ نژكتور فقط تو كاركردهای خيلی بالا يا بر اثر استفاده مداوم از سوخت بد ضرورت پيدا ميكنه ،‌ اونم فقط با روش اولتراسونيك كه بايد انژكتورها باز بشه و رو دستگاه بسته بشه و تست و شستشو انجام بشه.
اين دستگاه ها هم بيش از اونكه رور سوزن انژكتورها موثر باشن رو كل مسير سوخت موتور موثر هستن ، از ريل سوخت تا اتاقك انفجار و سوپاپها و منيفولدها و . . . همه قدری تميز ميشن شايد بشه گفت به نوعی پيش نياز شستشوی اولتراسونيكه
نمایه کاربر
Ocellatus
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 531
تاریخ عضویت: 09 آپریل 2010, 23:53
نوع خودرو: E46 325i
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: نگهداری ب ام و E46-318i

پست توسط Ocellatus » 21 می 2016, 14:33

سلام
من تا حالا انجام ندادم
بنظرم اگه موتور عادی کار میکنه و مشکلی نداره لازم نیست.
کلاً من چند دفعه حرکاتی زدم که مثلاً راندمان موتور بالا بره و دیدم هیچ اثری نداشت! واسه همین دیگه سعی میکنم تا خود ماشین اعلام خرابی نکرده دستکاریش نکنم!
مثلاً سه سال پیش کویلها رو گفتم دیگه 7 سال کار کرده حتماً بازدهی سیستم جرقه رو پایین اورده، عوض کردم بدتر شد (کویل جدیدها زود خراب شد) دوباره همون فابریکی ها رو بستم هنوزم روشه. یا فیلتر بنزین رو در کیلومتر 90.000 تعویض کردم از توش گل در میومد ولی نفس ماشین و شتاب هیچگونه تغییری نکرد (اندازه گیری کردم) و ماشین با همون فیلتر هم هیچ ایرادی نداشت. مسیر ورود هوا که تا حالا باز نشده بود رو با دقت و وسواس باز و تمیز کردم ( مف سنسور، لوله ها، دریچه گاز، icv , disa ) فرقی که نکرد هیچ یه ایرادی هم توش افتاد که تو دورهای پایین (بالاتر از آیدل) گاهی دور موتور نوسان میکنه. یا واشرهای ونوس رو با چه مشقتی از امریکا گرفتم عوض کردیم که گشتاور دور پایین بهتر بشه هیچ فرق نکرد.

بعضی ماشینها هست زیاد دست خورده و دیگه آدم حیفش نمیاد هر چیزی رو روش امتحان کنه ولی اگه دست نخورده هست بهتره تا ایرادی نشون نداده کاری به کارش نداشت.
البته بعضی از اینجور کارها جنبه پیشگیری داره و در دراز مدت مفیده ولی بعضیشون مثل این شستشوی انژکتور و ... به نظر من بیشتر تبلیغاتیه مگه اینکه ماشین ایراد داشته باشه تو این زمینه تا بهتر بشه.
کام همگان باد روا کام شما نـــه
ایام همه خرم و ایام شما نـــه
نمایه کاربر
shahramy2000
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 52
تاریخ عضویت: 24 ژانویه 2016, 07:10
نوع خودرو: bmw e46

Re: نگهداری ب ام و E46-318i

پست توسط shahramy2000 » 21 می 2016, 14:45

Ocellatus نوشته شده:سلام
من تا حالا انجام ندادم
بنظرم اگه موتور عادی کار میکنه و مشکلی نداره لازم نیست.
کلاً من چند دفعه حرکاتی زدم که مثلاً راندمان موتور بالا بره و دیدم هیچ اثری نداشت! واسه همین دیگه سعی میکنم تا خود ماشین اعلام خرابی نکرده دستکاریش نکنم!
مثلاً سه سال پیش کویلها رو گفتم دیگه 7 سال کار کرده حتماً بازدهی سیستم جرقه رو پایین اورده، عوض کردم بدتر شد (کویل جدیدها زود خراب شد) دوباره همون فابریکی ها رو بستم هنوزم روشه. یا فیلتر بنزین رو در کیلومتر 90.000 تعویض کردم از توش گل در میومد ولی نفس ماشین و شتاب هیچگونه تغییری نکرد (اندازه گیری کردم) و ماشین با همون فیلتر هم هیچ ایرادی نداشت. مسیر ورود هوا که تا حالا باز نشده بود رو با دقت و وسواس باز و تمیز کردم ( مف سنسور، لوله ها، دریچه گاز، icv , disa ) فرقی که نکرد هیچ یه ایرادی هم توش افتاد که تو دورهای پایین (بالاتر از آیدل) گاهی دور موتور نوسان میکنه. یا واشرهای ونوس رو با چه مشقتی از امریکا گرفتم عوض کردیم که گشتاور دور پایین بهتر بشه هیچ فرق نکرد.

بعضی ماشینها هست زیاد دست خورده و دیگه آدم حیفش نمیاد هر چیزی رو روش امتحان کنه ولی اگه دست نخورده هست بهتره تا ایرادی نشون نداده کاری به کارش نداشت.
البته بعضی از اینجور کارها جنبه پیشگیری داره و در دراز مدت مفیده ولی بعضیشون مثل این شستشوی انژکتور و ... به نظر من بیشتر تبلیغاتیه مگه اینکه ماشین ایراد داشته باشه تو این زمینه تا بهتر بشه.
ممنون.موافقم با زیاد دستکاری نکردن ماشین.راستش ماشین ایرادی نداره فقط گاهی اوقات تو دور آیدل گاز میخوره که با یه گاز دادن حل میشه.تو دیاگ ارور throttle body نمایش داده میشه.
دنیای این روزای من درگیر تنهایی شده
نمایه کاربر
shahramy2000
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 52
تاریخ عضویت: 24 ژانویه 2016, 07:10
نوع خودرو: bmw e46

Re: نگهداری ب ام و E46-318i

پست توسط shahramy2000 » 21 می 2016, 14:49

ATANLOULOU نوشته شده:سلام
كل اون روش يه كمی مسئله داره
شستشوی‌ نژكتور فقط تو كاركردهای خيلی بالا يا بر اثر استفاده مداوم از سوخت بد ضرورت پيدا ميكنه ،‌ اونم فقط با روش اولتراسونيك كه بايد انژكتورها باز بشه و رو دستگاه بسته بشه و تست و شستشو انجام بشه.
اين دستگاه ها هم بيش از اونكه رور سوزن انژكتورها موثر باشن رو كل مسير سوخت موتور موثر هستن ، از ريل سوخت تا اتاقك انفجار و سوپاپها و منيفولدها و . . . همه قدری تميز ميشن شايد بشه گفت به نوعی پيش نياز شستشوی اولتراسونيكه
ممنون از پاسخ شما دوست عزیز. :-)
نظرتون در رابطه با مکمل ها چیه؟ماشین من کارکردش با سوخت های مختلف، متفاوته.بعنوان مثال هر وقت فرصت کنم و تو پمپ بنزین بهران (اتوبان کرج) بنزین بزنم، ماشین خیلی بهتر کار میکنه.
دنیای این روزای من درگیر تنهایی شده
ATANLOULOU
مدیر کلوپ 405
پست: 4673
تاریخ عضویت: 02 اکتبر 2008, 11:23

Re: نگهداری ب ام و E46-318i

پست توسط ATANLOULOU » 23 می 2016, 08:37

سلام
اين يك واقعيته كه وجود داره و هيچ وقت افراد عادی باورش نخواهند كرد ، اما برای بسياری‌ از دوستان اينجا ملموس بوده !
سوخت جايگاههای مختلف به شدت با هم متفاوت هستش.
شما اگر بتونيد يكبار يك باك كامل سوپر از جايگاه با تابلو "شركتی" بزنيد اين تفاوت ديگه اونقدر براتون محسوس خواهد شد كه هيچ كجای ديگر سوختگيری نخواهيد كرد !!!
ارسال پست

بازگشت به “3Series, 4Series, M3 & M4 | ب ام و سری سه و چهار”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان