پروسه نگهداری ب ام و E30 توسط Leon SS

تصویر

مدیر انجمن: دادبه

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
azimkhan
فعال کلوپ 405
پست: 6351
تاریخ عضویت: 31 مارس 2008, 01:44
نوع خودرو: ♞웃 ❤❤❤ 유☠
محل اقامت: اصفهـــــــــــــــانِ زیبـــا
تماس:

Re: پروسه نگهداری ب ام و E30 توسط Leon SS

پست توسط azimkhan » 10 آگوست 2013, 17:06

هر موتوری با اینترنال فابریک بین 5 تا 10 psi رو میتونه تحمل کنه بدون اینکه مشکلی پیش بیاد یا نیاز به ریمپ داشته باشه
دیگه اون میزان متغیر بستگی به موتور و ecu فابریک داره
البته مه چیزی برمیگرده به استفاده از بنزین با اکتان بالا و استفاده از شمع مناسب و اینترکولر خوب که همگی نتیجه اشون نزدن ناک باشه
چون ناک مرگ موتوره
==================================
B20 مگه فابریک توربو نیست ؟
البته من سرچ نکردم و نمیدونم فابریکی توربو هست یا نه
اگر باشه که اینترناش باید فروج باشه و دیگه ازین بابت نگرانی وجود نداره
اما در مورد توربو کردن موتوری که فابریک توربو نبوده و قراره بوست بالایی هم گرفته بشه استفاده از واشر مسی کت و کلفت واسه کاهش تراکم کار خیلی بیخودیه از نظر من
توربو با بوست بالا لازمه اش پیستونه خاص هست
بعدش هم میل لنگ و شاتون فورج
در اخر همش برمیگرده به اینکه چقدر تو جیب آدم پول باشه
=================================
یه پیشنهاد هم خودم بهت بدم ....
همیشه نیازی نیست اصالت حفظ بشه اگر واقعا کمبود وجود داشته باشه
منظورم بی احترامی به برند BMW نیست ... به هیچ وجه .. نه اینکه اصالت یه ماشین زیر سوال بره
اما وقتی تو محدودیت باشیم و همه چیز در دسترس نباشه اما یه چیزای خوبی هم دور وبرمون پیدا میشه که ارزش داره فکر کردن روشون خالی از لطف نیست
لپ کلام ...
روی سواپ کردن یه موتور دیگه که ارزونتر ... بهتر.... با لوازم افترمارکت بیشتر .... عمر بیشتر ....نتیجه داده ... ووووو فکر کن
نمونه اش 2JZ و 1JZ و 3SGTE و SR20,,,,و خیلی موتور های دیگه
مث این پروژه
http://performanceforums.com/forums/sho ... Conversion
http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=42079
http://www.nissansilvia.com/forums/inde ... 2550&st=90
نتیجه خیلی فرق داره
RALLIIII IIIART
"【ツ】"
I'm
Using my start-up
,to test theory
MONEY CAN'T BUY'
'HAPPINESS
نمایه کاربر
بنيا مين
دنده 1
پست: 1094
تاریخ عضویت: 26 فوریه 2008, 20:32
نوع خودرو: GALANT VR-4
محل اقامت: تهران زعفرانيه
تماس:

Re: پروسه نگهداری ب ام و E30 توسط Leon SS

پست توسط بنيا مين » 11 آگوست 2013, 03:08

سلام شهریار جان تاپیکتو خوندم ایشالا ماشینت برات خوب سواری بده امیدوارم مشکلاتشم زود حل بشه
این چند صفحه اخرو که خوندم دیدم بحثتون در مورد توربو کردنو نکردن هست خوب ماشالا همه یه پا استادن نمیشه نظری داد
والا به نظر من اول شما از بین توربو و اتمسفر یکی رو قطعی انتخاب کن چون هر کدومشون تیونینگشون شاخه های زیادی دارن
بعد از انتخاب این دو راه میشه توی هر شاخه نسبت به بودجه ای که داری تصمیم گرفت که تا چه حد موتورتو ارتقا بدی

مقصد هر دوراه ارتقا یافتن موتورت هست اما اینجا بودجه و سلیقه تعیین کننده هست
نمایه کاربر
shervin73
متخصص E21
پست: 536
تاریخ عضویت: 06 مارس 2011, 19:59
نوع خودرو: BMW
محل اقامت: tehran

Re: پروسه نگهداری ب ام و E30 توسط Leon SS

پست توسط shervin73 » 11 آگوست 2013, 11:13

azimkhan نوشته شده:هر موتوری با اینترنال فابریک بین 5 تا 10 psi رو میتونه تحمل کنه بدون اینکه مشکلی پیش بیاد یا نیاز به ریمپ داشته باشه
دیگه اون میزان متغیر بستگی به موتور و ecu فابریک داره
:-)

دقیقا" همینطوره حتی M40 رو هم با همین میزان بوست، توربو میکنند و در حد یه M50B25 جواب میده.
ولی 1 بار بوست که تقریبا" 14.5psiمیشه رو موافق نیستم!!! قطعا" بالای 10psi باید یه سری قطعات داخلی موتور بهینه سازی بشند از جمله خود پیستون، وگرنه نمیتونند فشار رو تحمل کنند.
در جائی خونده بودم که میزان بوست تا 6psi + اینترکولر کاملا" بی خطره و هیچ تغییری هم در ECU لازم نداره و بیش از 50% توان موتور رو افزایش میده. به این ترتیب همون M40 پر حاشیه با همین میزان بوست بیش از 170 اسب نیرو تولید میکنه که از M20B25 هم بیشتره! پس میشه حدس زد که هرچی از 6psi بالاتر بریم مشکلات و دردسر ها بیشتر میشند!!!
اون پروژه ای که ازش حرف میزنم فکر کنم 8psi بوست تنظیم کرده بود و حدود 200 اسب رو از موتور M40B18 گرفته بود و طبق گفته صاحبش یکسال هم بی دردسر ازش استفاده میکرده.
Be careful what you wish for, because the moment you get it, you don't want it any more
ATANLOULOU
مدیر کلوپ 405
پست: 4673
تاریخ عضویت: 02 اکتبر 2008, 11:23

Re: پروسه نگهداری ب ام و E30 توسط Leon SS

پست توسط ATANLOULOU » 11 آگوست 2013, 12:07

سلام
شاهد همين مساله هم تجربه جديد BMW روی موتور N13 و N20 !!!
نمایه کاربر
93Siro
متخصص فنی خودرو
پست: 1006
تاریخ عضویت: 10 ژولای 2011, 16:07
محل اقامت: تهران

Re: پروسه نگهداری ب ام و E30 توسط Leon SS

پست توسط 93Siro » 11 آگوست 2013, 14:34

درود عرض می کنم خدمت سروران گرامی.
Leon SS نوشته شده: -سینا عزیز تنها علتی که باعث شده سمت توربو نرم اینه که از اونجایی که موتورای BMW خیلی سگ جون هم نیستن توربو اصطحلاک وحشتناک BMW که همه میشناسن رو چند برابر میکنه.
- مشکلات و خرابی های توربو بیشتر از تنفس طبیعیه. جامپ کردن و ...........
- ماشین من قراره استفاده درون شهری داشته باشه. برای توربو کردن به نظرتون نیازی به فورج کاری پیستون و........ نیست؟
- به نظرتون انجین توربو که همیشه تحت فشاره چند وقت طول میکشه که پیستوناشو آب کنه؟
- پس توربو کردن اساسی که بخواد با دوام کار کنه کم از لوازم دار کردن همون تنفس طبیعی نداره.
- شهریار جان اینجوری فکر نکن. درسته که اکثر انجین های BMW های ما به پت پت کردن افتادن (دهه 90 به قبل)، اما به این توجه کن فرهنگ نگهداری از موتور تو کشورمون صفره. اون از مکانیکامون، اون از راننده هامون. موتورهایمون تو این شرایط باید پت پت بکنن و این فقط برای BMW ها صادق نیست. اتفاقا تمامی موتورهای دهه 90 به قبل جزو خرکاترین موتورها هستن. M50 با 300 اسب اگه از 2JZ و RB2x و 6G بیشتر عمر نکنه، کمترم عمر نمی کنه. برای Swap همه میرن سراغ 2JZ به این خاطر که فابریک ضریب تراکمش پایینه و اینترنالش اونقدر قوی هست که اگه قدرت رو مثلا بردن بالا تا 600-700 دیگه پولی بابت اینترنال خرج نکنن. ولی اگه هدف 300-400 اسب باشه، من نمی تونم انچنان دلیل قاطعی پیدا کنم برای انتخاب 2JZ در قیاس با M50 توربو.
- درسته. ولی خوب 200 اسب کجا، 350 اسب کجا. قاعدتا برای اون 150 اسب بیشتر باید دردسر کشید. به قول معروف هر که اسب خواهد جور تعمیرگاه کشد. :wink:
- ببین بحث شهری جداست. واقعا اگه می خوای باهاش هر روز مسافتی رو طی کنی باید ببینی حوصلت چقدره. بحث فورج و اینجور چیزها به کنار، مشکلاتی هست که کاریش نمیشه کرد. مثلا میری تو چاله و وکیوم لاینت باز میشه. یا بست های اینتیک. مشکلاتی از این دست منظورمه. البته همه این ها به کیفیت انجام کار بستگی داره ولی در کل چیزهایی مثل نشت بوست از مثلا اینترکولر چیزی هستش که دیر و زود داره، ولی سوخت و سوز نداره. اگه حوصله نداشته باشی سریع دلت رو میزنه.
بحث اینترنال. ببین با واشر تا بالای 20 psi هم رفتن. اینی که می گم مثلا 1-2 نفر نبودن، خیلی ها بودن چون اونجا M50 قیمتی نداره و مهم نیست براشون که بترکه یا نه. و خوب یا Race Gas استفاده کردن یا اینکه بعد چند وقت موتورشون ترکیده. ولی تا 14-15 PSI چیزی هست که عامه. کسایی که کیت توربو می زنن میان روی 13 PSI تا توی حاشیه امنیت باشن. ولی در کل با واشر، و از همه مهم تر تنظیمی مناسب میشه تو همون محدود 12-13 بود.
- تنظیمت مناسب باشه، پیستون ها برات دووم میارن به اندازه کافی.
- درسته. ولی خوب تو قیمت رو هم در نظر بگیر. اگه بخوای بزنی به سیم اخر و تا جایی که ممکنه به صورت تنفس طبیعی ازش قدرت بگیری، می بینی اونقدری خرج کردی که باهاش می تونستی موتورت رو توربو کنی اگرم ترکید اورهالش کنی.
reza.valipour121 نوشته شده:ولی دوستان فکر نکنم M50 با اینترنال فابریک 1 بار بوست رو جوا بده؟؟؟ میده؟

حق با سینا جان هست... فقط یه واشر ضخیمتر مسی نیاز هست
جاهایی که توربو میکنن من دیدم از واشری استفاده میشه که تقریبا" سه برار واشر معمولی ضخیم تر هست و کل سطحش رو فلز مس پوشونده
در غیر این صورت هر سه ماه باید واشر عوض کنی..
مهندس رضا بسیار زیبا گفتین. این واشر خیلی مهم هست کی جنسش چی باشه. حتی میان توی بلاک 1 پله درست می کنن تا واشر درست بشینه سر جاش ولی خوب این کارا به ما نیومده. :smile:
azimkhan نوشته شده:هر موتوری با اینترنال فابریک بین 5 تا 10 psi رو میتونه تحمل کنه بدون اینکه مشکلی پیش بیاد یا نیاز به ریمپ داشته باشه
دیگه اون میزان متغیر بستگی به موتور و ecu فابریک داره
البته مه چیزی برمیگرده به استفاده از بنزین با اکتان بالا و استفاده از شمع مناسب و اینترکولر خوب که همگی نتیجه اشون نزدن ناک باشه
چون ناک مرگ موتوره
==================================
B20 مگه فابریک توربو نیست ؟
البته من سرچ نکردم و نمیدونم فابریکی توربو هست یا نه
اگر باشه که اینترناش باید فروج باشه و دیگه ازین بابت نگرانی وجود نداره
اما در مورد توربو کردن موتوری که فابریک توربو نبوده و قراره بوست بالایی هم گرفته بشه استفاده از واشر مسی کت و کلفت واسه کاهش تراکم کار خیلی بیخودیه از نظر من
توربو با بوست بالا لازمه اش پیستونه خاص هست
بعدش هم میل لنگ و شاتون فورج
در اخر همش برمیگرده به اینکه چقدر تو جیب آدم پول باشه
=================================
یه پیشنهاد هم خودم بهت بدم ....
همیشه نیازی نیست اصالت حفظ بشه اگر واقعا کمبود وجود داشته باشه
منظورم بی احترامی به برند BMW نیست ... به هیچ وجه .. نه اینکه اصالت یه ماشین زیر سوال بره
اما وقتی تو محدودیت باشیم و همه چیز در دسترس نباشه اما یه چیزای خوبی هم دور وبرمون پیدا میشه که ارزش داره فکر کردن روشون خالی از لطف نیست
لپ کلام ...
روی سواپ کردن یه موتور دیگه که ارزونتر ... بهتر.... با لوازم افترمارکت بیشتر .... عمر بیشتر ....نتیجه داده ... ووووو فکر کن
نمونه اش 2JZ و 1JZ و 3SGTE و SR20,,,,و خیلی موتور های دیگه
مث این پروژه
http://performanceforums.com/forums/sho ... Conversion
http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=42079
http://www.nissansilvia.com/forums/inde ... 2550&st=90
نتیجه خیلی فرق داره
حسین جان میشه با بوست پایین با تنظیم فابریک سر کرد. منتها، اصلا کار جالبی نیست. مثلا با 6 PSI شما حداقل نیاز دارین بعضی مواقع 40% بنزین بیشتر اضافه کنین به موتور. اگه موتور از دوره عهد عتیق (انژکتور مکانیکی) باشه تنها یاور شما پیامبر و اصحابشون هست. اگرم موتور ناک سنسور داشته باشه شما دارین موتوری که مثلا 1000 تومن میرزه رو ول کردین به امان 1 ناک سنسور 1 قرونی که ممکنه اشتباه کنه.
---------
M50B20 تنفس طبیعی هستش.
اشاره کردین به بحث اینترنال. توی پرخوران کردن، اولین چیزی که اهمیت داره ضریب تراکم هست. نه نوع ریخته گری شدن فلز. M50 با ضریب 10 اونقدر تراکمش پایین هست که ضریب تراکمی واقعیش زیادی بالا نره. الان اکثر موتورهای با ضریب 10 که فابریک توربو هستن بوست 2 رقمی دارن. N54 اینترنال کست (نه فورج) داره و ازش 700 اسب روی چرخ دارن می گیرن. تاپیک هایی هستن که اشخاص 100000 کیلومتر با موتورشون که بالای 500 اسب روی چرخ میده طی کردن بدون هیچ مشکلی.
اینکه تو افترمارکت افراد میرن سراغ لوازم فورج به این خاطر نیست که لوازم کست به درد نمی خورن. به این خاطر هست که تو حداقل تو بحث اینترنال در حاشیه امنیت قرار بگیرن. و بحث مهمتر از فورج یا کست بودن، اینه که بدونیم مثلا الیاژ پیستون مورد نظر چی هست. یا اینکه شاتون H-beam یا I-beam و مسائلی از این دست.
صحبت کلی من اینه که نباید روی این موضوع که جنس اینترنال چی هست زوم کرد، باید دید تا چه میزان فشار رو می تونن تحمل کنن. اینترنال M50 non Vanos بارها اشاره شده در bimmerforums که به اندازه کافی مستحکم هست (شاتوناش فروجن) که بتونه فشار رو تحمل کنه. و در اخر باز هم می گم، تنظیم خیلی مهمه. مدیریت صحیح گرمای ایجاد شده خیلی مهمه. موتورتون چه کست باشه چه فورج، چه ضریب بالا باشه چه ضریب پایین با تنظیم غلط می ترکه. :hb:
نمایه کاربر
reza.valipour121
دنده 1
پست: 1224
تاریخ عضویت: 20 سپتامبر 2011, 00:52
نوع خودرو: E36,Rio,Golf mk2
محل اقامت: بابل

Re: پروسه نگهداری ب ام و E30 توسط Leon SS

پست توسط reza.valipour121 » 11 آگوست 2013, 23:30

خب بحث بالا گرفته و خیلی هم مفید هست و به درد خیلی ها مثل من میخوره

سینا جان اگر خودت بودی M50 توربو رو انتخاب میکردی یا 2JZ ؟؟؟
البته من شنیدم که 2jz مشکل یاتاق زدن هم داره ولی مطمئن نیستم
ازطرفی هم تو گزینه M50 محدودیت تقویت وجود داره ولی در گزینه 2jz محدودیت وجود نداره
هزینه این دو گزینه هم تقریبا" مثل هم هست

یه راهنمایی در مورد مقایسه M50 توربو و 2jz و RB26 انجام بده و بگو کدوم انتخاب بهتری هست( البته برای ستاپ رو اتاق BMW)
نمایه کاربر
azimkhan
فعال کلوپ 405
پست: 6351
تاریخ عضویت: 31 مارس 2008, 01:44
نوع خودرو: ♞웃 ❤❤❤ 유☠
محل اقامت: اصفهـــــــــــــــانِ زیبـــا
تماس:

Re: پروسه نگهداری ب ام و E30 توسط Leon SS

پست توسط azimkhan » 12 آگوست 2013, 16:47

حسین جان میشه با بوست پایین با تنظیم فابریک سر کرد. منتها، اصلا کار جالبی نیست. مثلا با 6 PSI شما حداقل نیاز دارین بعضی مواقع 40% بنزین بیشتر اضافه کنین به موتور. اگه موتور از دوره عهد عتیق (انژکتور مکانیکی) باشه تنها یاور شما پیامبر و اصحابشون هست. اگرم موتور ناک سنسور داشته باشه شما دارین موتوری که مثلا 1000 تومن میرزه رو ول کردین به امان 1 ناک سنسور 1 قرونی که ممکنه اشتباه کنه.
من حرفتون رو کاملا قبول دارم
البته مشکل لین شدن و ... با تعویض سوزن خوب قابل حله تا حدی ...اما مصرف در مواقع دیگه رو بالا میبره
در مورد ناک زدن هم من خیلی موتورای فابریک با 6 7 psi بوست رو دیدم الان دارن بی مشکل کار میکنن ... با همون ناک سنسور
البته یه سنسور هیچ وقت استباه نمیکنه مگر خراب شه
ایراد زمان ناک زدن ازون ecu خنگ هست که فک میکنه راننده که داره تخت گاز میکنه ماشینو مرده میرونه ... اون وقته که ناک میزنه عین سنج زدن !!!!!
تازه موتورایی هم که تراکمشون بالاست الان توسط همون سنسور دارن کنترل میشن ... سنسور یکیه .. برنامه و ecu این وسط تعیین کننده هست
اونایی که به مشکل بر میخورن ایرادشون از نظر من که با نظر شما هم کاملا همخوانه اینه که یا تنظیم نیست یا بنزین خوب + مکمل مناسب برای افزایش اکتان استفاده نکرده و شاید هر دو
تو چنین مواردی اتفاقا به نظرم وقتی قرار شد یخورده بوست بالای 6 7 تا بره پای پیگی بک هم باز بشه بهتره چون دیگه از یه جایی با ecu فابریک دست ما بسته میشه و هیچی ...
به قول شما موتور 1000 تومنی رو دادیم دست یه ecu یه قرونی و خانواده :smile:
خوب اینجا هم سیستم برق فابریک ماشین مورد نیازه
و هم موتورمون مهمه
و فقط میمونه پیگی بک
پیگی باشه مه چی تو دسته ... حتی سواپ ..
البته راه های دیگه ای هم هست !!!!
ایشالا خود شهریار بیاد ببینیم اصلا با سواپ و یا توربو موافقه یا نه کلا
بعد در موردش بیشتر دعوا میکنیم :jang:
RALLIIII IIIART
"【ツ】"
I'm
Using my start-up
,to test theory
MONEY CAN'T BUY'
'HAPPINESS
نمایه کاربر
93Siro
متخصص فنی خودرو
پست: 1006
تاریخ عضویت: 10 ژولای 2011, 16:07
محل اقامت: تهران

Re: پروسه نگهداری ب ام و E30 توسط Leon SS

پست توسط 93Siro » 12 آگوست 2013, 18:28

reza.valipour121 نوشته شده:خب بحث بالا گرفته و خیلی هم مفید هست و به درد خیلی ها مثل من میخوره

سینا جان اگر خودت بودی M50 توربو رو انتخاب میکردی یا 2JZ ؟؟؟
البته من شنیدم که 2jz مشکل یاتاق زدن هم داره ولی مطمئن نیستم
ازطرفی هم تو گزینه M50 محدودیت تقویت وجود داره ولی در گزینه 2jz محدودیت وجود نداره
هزینه این دو گزینه هم تقریبا" مثل هم هست

یه راهنمایی در مورد مقایسه M50 توربو و 2jz و RB26 انجام بده و بگو کدوم انتخاب بهتری هست( البته برای ستاپ رو اتاق BMW)
مهندس ولی پور. اگه من بودم نگاه می کردم به جیبم و به خواسته هام، و البته ماشین مورد نظر. چون خیلی دخیل هستن. ولی در کل، من متمایل هستم سمت 2JZ. البته اگه بخوام بدون توجه به سیلندر اقدام کنم، برای هر ماشینی من LS1/LS2/LS3 رو بر می داشتم. تو دبی پر هست، سبک و جمع جور. قوی. کلی لوازم افترمارکت ارزون...
برای کسی که مثلا فابریکی ماشینش M50 داره و می خواد 1 قدرت معقول 300-350 اسبی داشته باشه هیچ دلیلی وجود نداره که بخواد 2JZ بندازه. تو این کیس شهریار جانم بازم کفه به سمت M50 هست. گیربکس فابریکش هست، دسته گیربکس فابریک هست، دسته موتور فابریک هست و Swap به قولی هلو برو تو گلو هستش. اما با 2JZ همه لوازم باید Custom ساخته بشه . ولی اگه کسی مثلا بخواد در اینده 500 اسب هم داشته باشه، راه درست اینه که از اون اول بره سمت موتوری که پتانسیلش بیشتره.
...
مشکل یاتاقان 2JZ هم بر می گرده به اینکه این موتور فقط توی سوپرا بوده و سوپرا هم از اول ماشینی بوده که بهش گازو بستن. حالا بعد تقریبا 2 دهه استفاده ناجور بعضی مشکلات دیده میشه تو بعضی موتورها. ولی در کل مشکل ساختاری نداره. (بلخره المانی ها هم در طراحی موتور دخیل بودن دیگه). همونطور که خودتون هم گفتین موتوریه که محدودیت نداره. حتی توی حالت استوک هم تنها چیزی که باعث میشه خیلی اعداد بزرگی تولید نکنه توربوهاشن که جواب اسب بالا رو نمیدن. و معمولا کسی هم که میره سینگل می کنه 1 دستی به اینترنال هم می کشه خاطرش اسوده باشه.
...
در رابطه با RB26. من شخصا بیشتر دوستش دارم، اما فقط و فقط دلیلش اینه که موتور نیسانه. اتفاقا موتور کم مشکلی هم نیست (حتی در قیاس با BMW ها) و مشکل اویلینگ و روغن کاری داره. یاتاقاناش به نسبت JZ ضعیفتره، همینطور شاتون و کل بلوک. البته موتور ضعیفی نیست، ولی تویوتا اون موقع که 2JZ رو زد به مهندساش گفت RB26 ای می خواد بدون هیچ یک از مشکلات RB26. گرونتر هم هست، افترمارکتش اونقدر وسیع نیست و لوازمش هم گرونترن. ولی خب عوضش بیشتر و بهتر و سریعتر دور می خوره. گفته میشه که موتور Responsive تری هم هست. در کل 2JZ موتور بهتری هست.

....

من همین الان خواسته شدم برای همین نرسیدم گفتگوی حسین خان رو ادامه بدم. امشب حتما انجام میدم.
نمایه کاربر
azimkhan
فعال کلوپ 405
پست: 6351
تاریخ عضویت: 31 مارس 2008, 01:44
نوع خودرو: ♞웃 ❤❤❤ 유☠
محل اقامت: اصفهـــــــــــــــانِ زیبـــا
تماس:

Re: پروسه نگهداری ب ام و E30 توسط Leon SS

پست توسط azimkhan » 12 آگوست 2013, 23:23

اون سه تا موتور کوروت که عشقه ... واقعا هم موتورهای بی حرفی هستن گشتاور خفن !!!!
در حدیه که ژاپنیا که خودشون این همه موتور دمه دستشونه گاهی ازش استفاده میکنن
=============================================
RB دقیقا فقط جیگر سوخته میخواد که عشق اون صدای خاص موتورهای نیسان رو داشته باشه
واگرنه به هیچ عنوان توی لوازم افتر مارکت و چه لوازم حتی فابریک و راحتی و در دسترس بودن قطعاتش اصلا به پای 2j نمیرسه
من نمیدونم کجا بود دیدم که با 2jz روی یک ماشین 1000 اسب یا بیشتر گرفته بودن .. موتوریه که وقتی در موردش سرچ میکنید اعداد و ارقامی به چشمتون میخوره چشماتون 4 تا میشه ....
البته در مورد عمر هم RB بازم به پای 2jz نمیرسه
در مورد مشکل یاتاقان هم بله
سینا جان درست میگن
بالاخره این موتور ماشینی بوده که برای گازوندن طراحی شده . سوپرا که ماشین خونوادگی نبوده .... اما به قول ایشون موتور ایراد دار ذاتی نیست ...
عموما فکر میکنم اونایی که استاندارد هم استفاده میکردن کات آف رو بر میداشتن که دچار چنین مشکلی میشده
اما نمونه های سالم هم به یافت میشه کما بیش که از روی ماشین های تصادفی باز شده اند
اونی که من 3 4 سال پیش خریدم شاید 20 تا هم کار نکرده بود ... اینقدر تمیز بود ....
حیف که قد نداد خودم ببندم و مفت فروختم رفت اونم با کلی لوازم دیگه !!!!
RALLIIII IIIART
"【ツ】"
I'm
Using my start-up
,to test theory
MONEY CAN'T BUY'
'HAPPINESS
نمایه کاربر
93Siro
متخصص فنی خودرو
پست: 1006
تاریخ عضویت: 10 ژولای 2011, 16:07
محل اقامت: تهران

Re: پروسه نگهداری ب ام و E30 توسط Leon SS

پست توسط 93Siro » 15 آگوست 2013, 15:32

سلام دوستان
شرمنده قانون سوم نیوتون برای من به صورت فیزیکی تعریف شد دیگه حس و حال تایپ کردن نداشتم.
azimkhan نوشته شده:
حسین جان میشه با بوست پایین با تنظیم فابریک سر کرد. منتها، اصلا کار جالبی نیست. مثلا با 6 PSI شما حداقل نیاز دارین بعضی مواقع 40% بنزین بیشتر اضافه کنین به موتور. اگه موتور از دوره عهد عتیق (انژکتور مکانیکی) باشه تنها یاور شما پیامبر و اصحابشون هست. اگرم موتور ناک سنسور داشته باشه شما دارین موتوری که مثلا 1000 تومن میرزه رو ول کردین به امان 1 ناک سنسور 1 قرونی که ممکنه اشتباه کنه.
من حرفتون رو کاملا قبول دارم
البته مشکل لین شدن و ... با تعویض سوزن خوب قابل حله تا حدی ...اما مصرف در مواقع دیگه رو بالا میبره
در مورد ناک زدن هم من خیلی موتورای فابریک با 6 7 psi بوست رو دیدم الان دارن بی مشکل کار میکنن ... با همون ناک سنسور
البته یه سنسور هیچ وقت استباه نمیکنه مگر خراب شه
ایراد زمان ناک زدن ازون ecu خنگ هست که فک میکنه راننده که داره تخت گاز میکنه ماشینو مرده میرونه ... اون وقته که ناک میزنه عین سنج زدن !!!!!
تازه موتورایی هم که تراکمشون بالاست الان توسط همون سنسور دارن کنترل میشن ... سنسور یکیه .. برنامه و ecu این وسط تعیین کننده هست
اونایی که به مشکل بر میخورن ایرادشون از نظر من که با نظر شما هم کاملا همخوانه اینه که یا تنظیم نیست یا بنزین خوب + مکمل مناسب برای افزایش اکتان استفاده نکرده و شاید هر دو
تو چنین مواردی اتفاقا به نظرم وقتی قرار شد یخورده بوست بالای 6 7 تا بره پای پیگی بک هم باز بشه بهتره چون دیگه از یه جایی با ecu فابریک دست ما بسته میشه و هیچی ...
به قول شما موتور 1000 تومنی رو دادیم دست یه ecu یه قرونی و خانواده :smile:
خوب اینجا هم سیستم برق فابریک ماشین مورد نیازه
و هم موتورمون مهمه
و فقط میمونه پیگی بک
پیگی باشه مه چی تو دسته ... حتی سواپ ..
البته راه های دیگه ای هم هست !!!!
ایشالا خود شهریار بیاد ببینیم اصلا با سواپ و یا توربو موافقه یا نه کلا
بعد در موردش بیشتر دعوا میکنیم :jang:
حسین جان ببین میشه. شدنش میشه. ولی بحث شدن رو باید گذشت کنار، اصلا درست نیست این که بذاریم موتور برای خودش کار کنه. باید به این فکر کرد که چطوری بهترین نتیجه رو بگیریم. 1 موتورهایی هستن که کلا Open Loop هستن، 1 موتورهایی هستن که دیر از Open Loop میرن به Close Loop. اینا رو نباید با تنظیم فابریک ول کرد. کافیه که تو میدرنج موتورها برین زیر Load، جرقه و بنزین توی اون حالت کاملا متفاوت هست با حالت از پیش تعریف شده ECU. اگه تو دفعه اول شاتون نزنه، در دفعه سوم و چهارم حتما می زنه.
بحث فابریک متفاوته. موتوری که کارخونه می زنه مثل تنظیم بیرون نیست که با 2 دور توی خیابون ها بگیم تمامی حالت ها رو برای ECU تعریف کردیم. توی بحث فابریک، هر چقدر اوضاع برای 1 موتور نامناسب باشه بازهم می گرده حالتی رو پیدا می کنه تو برنامه هاش که نزدیک ترین باشه به حالت فعلی. چیزی کاملا متفاوته.
اگه حتی 6-7 psi داشته باشیم، با فرض اینکه توی دورهای پایین فول بوست بشه چیزی که توی موتور اتفاق می افته در تضاد کامل هست با حالت فابریک. ECU دهه نودی هیچ وقت نمی تونه اونقدر سریع خودش رو اداپت کنه که از ناک شدید جلو گیری کنه.

جدا از بحث ترکیدن یا نترکیدن، بحث قدرت هست. چرا مثلا 6- psi7 به خورد موتور بدیم در صورتی که اگه بوست نصف اون باشه با تنظیم درست میشه همون مقدار قدرت رو گرفت؟ این که توربو با تنظیم فابریک میشه و شده و خواهد شد، حرفی هست که من رد نمی کنم، ولی اصلا راه مناسبی هم نمی دونمش.
azimkhan نوشته شده:اون سه تا موتور کوروت که عشقه ... واقعا هم موتورهای بی حرفی هستن گشتاور خفن !!!!
در حدیه که ژاپنیا که خودشون این همه موتور دمه دستشونه گاهی ازش استفاده میکنن
=============================================
RB دقیقا فقط جیگر سوخته میخواد که عشق اون صدای خاص موتورهای نیسان رو داشته باشه
واگرنه به هیچ عنوان توی لوازم افتر مارکت و چه لوازم حتی فابریک و راحتی و در دسترس بودن قطعاتش اصلا به پای 2j نمیرسه
من نمیدونم کجا بود دیدم که با 2jz روی یک ماشین 1000 اسب یا بیشتر گرفته بودن .. موتوریه که وقتی در موردش سرچ میکنید اعداد و ارقامی به چشمتون میخوره چشماتون 4 تا میشه ....
البته در مورد عمر هم RB بازم به پای 2jz نمیرسه
در مورد مشکل یاتاقان هم بله
سینا جان درست میگن
بالاخره این موتور ماشینی بوده که برای گازوندن طراحی شده . سوپرا که ماشین خونوادگی نبوده .... اما به قول ایشون موتور ایراد دار ذاتی نیست ...
عموما فکر میکنم اونایی که استاندارد هم استفاده میکردن کات آف رو بر میداشتن که دچار چنین مشکلی میشده
اما نمونه های سالم هم به یافت میشه کما بیش که از روی ماشین های تصادفی باز شده اند
اونی که من 3 4 سال پیش خریدم شاید 20 تا هم کار نکرده بود ... اینقدر تمیز بود ....
حیف که قد نداد خودم ببندم و مفت فروختم رفت اونم با کلی لوازم دیگه !!!!
کلا اسمال بلاک های GM انجین های زیبایی هستن. چه از خانواده المینیومی ولی گرونتر LS، چه از خانواده چدنی ولی ارزونتر Vortec. هم ارزونن، هم حجم دارن، هم کوچیکن. هم اینکه 1 دنیا افترمارکت دارن با کلی پتانسیل (چه تنفس طبیعی چه فورسد اینداکشن). اینکه می گم کوچیکن شاید کسی متوجه نشه 1 موتور 7 لیتری چقدر کوچیکه، این عکس پایین (فیلتره) نشون میده اسمال بلاک (چپ) چقدر کوچک هستش (راستی VQ35).
http://i281.photobucket.com/albums/kk22 ... resize.jpg
من 1 بحثی رو یادم رفت، 2JZ حسن اصلیش افترمارکت هست. مثلا اگر 2JZ افترمارکتش سطح پایینی داشت، هیچوقت اینجوری عام نمی شد. S54 فقط با 1 دست پیستون و شاتون، 1100whp تولید می کنه، اما 2JZ 1000 رو به زور رد می کنه اونم تازه به سرسیلندر پورت و پولیش شده، میل سوپاپ جدید و... اینجاست که خوبی افترمارکت مشخص میشه. یاتاقان ثابت، بلوک بیلت، میل لنگ های Knife Edge و ... با اینجور چیزها هستش که 2JZ میاد اعدادی مثل 1722whp رو تولید می کنه. اگه مثلا S54 یا حتی RB اینقدر افترمارکتش بزرگ بود، اوناهم می تونستن به سطح اسب هم برسن. حالا اگه افترمارکت نباشه باید فقط پول باشه. مثل گالاردوهای Underground Racing که 200-300 هزار دلار هزینه تیونینگشون میشه تا 2000 اسب تولید کنن.
ولی باز در کل تو کشور ما که هیچ چیز افترمارکت نداره، این مقوله بی تاثیر هست تا حدودی و خوبی و بدی هر انجین فقط و فقط در خود انجین خلاصه میشه. در چنین شرایطی ممکنه RB26 برای کسی مناسب تر باشه و برای کس دیگری M50. باید دید انتظارات چی هست.

حسین جان چند فروختی اون موتور رو؟

اینم 2 تا عکس، یکی برای شهریار جان به خاطر دریل کردن تاپیکش:
http://just.razzi.me/photos/235774/1c49d7f.jpg
یکی هم برای مهندس ولی پور، همینجوری:
http://www.dynotorque.co.uk/wp-content/ ... _5936a.jpg

مخلص همه دوستان گل
:eek:
ارسال پست

بازگشت به “3Series, 4Series, M3 & M4 | ب ام و سری سه و چهار”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان