دلیل زاویه 30 درجه موتورهای خطی ب ام و

تصویر

مدیر انجمن: دادبه

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
93Siro
متخصص فنی خودرو
پست: 1006
تاریخ عضویت: 10 ژولای 2011, 16:07
محل اقامت: تهران

Re: دلیل زاویه 30 درجه موتورهای خطی ب ام و

پست توسط 93Siro » 13 فوریه 2012, 10:17

tssddk نوشته شده:با سلام
آقا فرشاد جسارت نباشه ها ولی بقیه بی خیال نشدن چون الان بیشتر ماشینا یا تقریبا تمام ماشین های 6 سیلندر به بالا بصورت V شکل با زاویه 60 درجه ساخته میشن یعنی 30 درجه از هر طرف
همونطور که می دونید حتی موتور VEYRON هم بصورت Wست یعنی 2تا V شکل
اینی که شما می گی زاویه بین ردیف سیلندر هاست، بحث در جریان توی تاپیک مربوط به زاویه نصب موتور هستش.

دلیل اینکه موتورهای خطی شیبدار گذاشته میشدند این هست که موتور می تونه عقبتر نشسته بشه که باعث تقسیم وزن بهتر میشه، همچنین تو بعضی مدل ها این کار اجباری هست چون اگه موتور با زاویه 0 قرار داده میشد، از کاپوت میزد بیرون. اینکار ربطی به خنثی شدن استرس موتور حاصل از انفجار در سیلندرها نداره.
نمایه کاربر
Mahyar70
دنده 4
پست: 4559
تاریخ عضویت: 13 می 2010, 18:01
نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)

Re: دلیل زاویه 30 درجه موتورهای خطی ب ام و

پست توسط Mahyar70 » 13 فوریه 2012, 10:41

یادمه ی تاپیک در رابطه با کج بودن موتور های 405 و زانتیا و... بود ! دلیلش هم که بحث شد آخر سره به نتیجه گیری علی آقا رسیدن ! (علی نیمم کلاج :o )
radrasool نوشته شده:
pouyan نوشته شده:405 زاویه اش کجاشه که من ندیدم؟!!!! :(
نداره نه؟

فکر کنم منظورش 504 بوده :smile:
تغرییبا" همه موتور هایی که روی اتاق 405 نصب میشن همشون 30 درجه زاویه نصب میشن از xu5 که 80 اسبه بگیر تا rc 180اسبی و t16 که 200 اسبه ! همین موتور هارو اگه توی 206 هم نصب کنید باز میشه 30 درچه ! تنها موتور هایی که زاویه ندارن توی خانواده پژو فکر کنم tu3 و tu5 باشه !
در کل برای اینکه ببینی موتور واقعا" زاویه داره ! چرخ جلو رو باز کنید شل گیر رو هم باز کنید روبروتون موتور رو که نگاه میکنی راحت 30 درجه زاویه داره :o
viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر
نمایه کاربر
Bily
متخصص E21
پست: 956
تاریخ عضویت: 30 ژولای 2009, 23:10
نوع خودرو: Roniz. 206. BMW E21

Re: دلیل زاویه 30 درجه موتورهای خطی ب ام و

پست توسط Bily » 13 فوریه 2012, 11:46

فکر کنم این دلیل زاویه دار نصب کردن موتور برگرده به بهبود زاویه کانال ها یا پورت های ورودی و خروجی سیلندر برای تنفس بهتر،
لطفا در خیابان آشغال نریزید
نمایه کاربر
اميد مختاريان
دنده 1
پست: 1858
تاریخ عضویت: 20 ژولای 2010, 07:55
نوع خودرو: سه تا 2000 خوب
محل اقامت: كرج

Re: دلیل زاویه 30 درجه موتورهای خطی ب ام و

پست توسط اميد مختاريان » 26 نوامبر 2012, 22:11

لطفا قوانین رو رعایت کنید و پست فارسی بزنید
ممنون از شما :o
نمایه کاربر
Montaghed
دنده 1
پست: 1535
تاریخ عضویت: 22 فوریه 2009, 02:59
نوع خودرو: پژو پارس
محل اقامت: اهــــــواز

Re: دلیل زاویه 30 درجه موتورهای خطی ب ام و

پست توسط Montaghed » 26 نوامبر 2012, 23:14

تو موتور های خطی دلیلش رو نمیدونم ولی موتوری مثل 405 فکر کنم به خاطر اینکه تو تصادف از جلو، موتور با این زاویه به زیر اتاق میره و وارد اتاق نمیشه...
تاپیک پاسخگویی تون آپ و تنظیم موتور آنلاین:
viewtopic.php?f=80&t=101053
نمایه کاربر
S A M A N
دنده 3
پست: 3565
تاریخ عضویت: 27 ژوئن 2010, 16:17
نوع خودرو: VOLVO FM 340,207i
محل اقامت: SHZ
تماس:

Re: دلیل زاویه 30 درجه موتورهای خطی ب ام و

پست توسط S A M A N » 26 نوامبر 2012, 23:37

بنظرم تو این زاویه موتور کمترین ضربه و لرزش رو داره،و پایدار تره.یجور مرکز ثقل

مثل الا کلنگ

کاری به اونای که واسه 206 HB سنسور دنده عقب گذاشتن ندارم،ولی انصافأ اونهای که دوربین دنده عقب میزارند فازشون چیه!!!؟
نمایه کاربر
اميد مختاريان
دنده 1
پست: 1858
تاریخ عضویت: 20 ژولای 2010, 07:55
نوع خودرو: سه تا 2000 خوب
محل اقامت: كرج

Re: دلیل زاویه 30 درجه موتورهای خطی ب ام و

پست توسط اميد مختاريان » 26 نوامبر 2012, 23:41

یکی از دلیلها فکر میکنم بخاطر ارتفاع موتور هستش
که اگه موتور مستقیم وبدون زاویه نصب کنن مجبورن که ارتفاع کاپوت و متعلقات وابسته رو هم زیاد کنن
با خم کردن و زاویه دادن موتور میان عملا از وتر استفاده میکنن و موتور رو راحت وبدون اضافه کردن متعلقات
تو محفظه جا میدن
الان تو موتورهای xu9یا همون 2000 خودمون دقیقا فاصله قاب هواکش کاربرات با زیر کاپوت حدود 4 سانت هستش
که مطمئنا با صاف قرار دادن موتور حتما با هم برخورد میکردن
البته حتما دلیل دیگه ای هم داره
من جایی خوندم که باعث میشه که میل لنگ خیلی راحت دور بگیره و لرزش کمتری موتور داشته باشه
نمایه کاربر
S A M A N
دنده 3
پست: 3565
تاریخ عضویت: 27 ژوئن 2010, 16:17
نوع خودرو: VOLVO FM 340,207i
محل اقامت: SHZ
تماس:

Re: دلیل زاویه 30 درجه موتورهای خطی ب ام و

پست توسط S A M A N » 26 نوامبر 2012, 23:46

یکی از دلیلها فکر میکنم بخاطر ارتفاع موتور هستش
که اگه موتور مستقیم وبدون زاویه نصب کنن مجبورن که ارتفاع کاپوت و متعلقات وابسته رو هم زیاد کنن
دقیقا.

موتور 90 درجه هم داریم؟درسته ؟؟
پورشه میزنه فقط؟؟

موتور تخت همون 90 درجس؟

کاری به اونای که واسه 206 HB سنسور دنده عقب گذاشتن ندارم،ولی انصافأ اونهای که دوربین دنده عقب میزارند فازشون چیه!!!؟
HAMID-BAHAR
شروع حركت
پست: 33
تاریخ عضویت: 08 می 2013, 02:50
نوع خودرو: pride 83
محل اقامت: اصفهان

Re: دلیل زاویه 30 درجه موتورهای خطی ب ام و

پست توسط HAMID-BAHAR » 06 ژوئن 2013, 23:16

باسلام.
تنها دلیل زاویه دار بودن موتور برمیگرده به حالت اعمال فشار پیستونها به میل لنگ از طریق شاتون. بدلیل تبدیل حرکت رفت و برگشتی پیستون به حرکت دورانی، موقعی که پیستون روی شاتون فشار میاره، شاتون در حالت چرخش به یک سمت و در نتیجه زاویه دار شدنش میشه. در نتیجه همواره فقط به یک سمت از جداره سیلندر فشار وارد میشه. با طراحی زاویه ای موتور با استفاده از وزن پیستون در جهت بالعکس ، فشار وارده به صورت نا متقارن به جداره سیلندر کمی تقلیل میابد و باعث چند برابر شدن عمر سیلندر و پیستون و از دو پهن شدن محفظه سیلندر جلو گیری میکند.
حميدرضا هستم.
نمایه کاربر
farshad_cyp
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 953
تاریخ عضویت: 21 نوامبر 2011, 03:42
نوع خودرو: Peugeot 2000
محل اقامت: tehran

Re: دلیل زاویه 30 درجه موتورهای خطی ب ام و

پست توسط farshad_cyp » 14 سپتامبر 2013, 09:48

یه تاپیک 5 ساله زیر خاکی اینجاست . مسلما علی آقا هم حتما جوابشو میدونه ولی نمیاد بگه ریا نشه :o
قلندران حقیقت به نیم جو نخرند قبای اطلس آن کس که از هنر عاری هست
ارسال پست

بازگشت به “مباحث تخصصی انجین های ب ام و”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان