BMW E46 Engine Swap | انتخاب و تغییر انجین برای E46

تصویر

مدیر انجمن: دادبه

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
سرير
مدیر پیشین
پست: 2223
تاریخ عضویت: 21 ژوئن 2005, 18:50
نوع خودرو: 405 1.6i GTi
محل اقامت: گــــــرگـــــان
تماس:

BMW E46 Engine Swap | انتخاب و تغییر انجین برای E46

پست توسط سرير » 22 آگوست 2011, 19:05

سلام
ماشینی که در عکسها می بینید در اصل یک E46 کوپه 325i مدل 2001 ام پاور بوده که قدرت این ماشین برای صاحبش کافی به نظر نمیومده و به فکرش رسیده که موتور یک پونتیاک GTO آخرین ورژن! رو روش سوار کنه.مشخصات این موتور V8 و 5,7-liter LS1 هست.که با یک گیربکس 6 سرعته دستی همانند پونتیاک GTO ست شده .
مراحل کار رو میتونید در عکسهای زیر و نتیجه کار رو در فیلمهای آخر مشاهده کنید.
26 عکس و 2 فیلم
تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

فیلمها:
http://tuningtalk.persiangig.com/Ax/bmw ... 57ci_1.zip
http://tuningtalk.persiangig.com/Ax/bmw ... 57ci_2.zip

منابع:
http://www.carinbox.com/878/bmw-357ci-e ... ter-ls1-v8
http://ls1tech.com/forums/conversions-h ... ci-v8.html
مرتضی
نمایه کاربر
علي هافكلاچ
کاربر ويژه
پست: 13297
تاریخ عضویت: 12 اکتبر 2004, 10:47
نوع خودرو: FormulaSilverBird400
محل اقامت: كرانه ي درياي پارس، شهر باستاني ليان (آفتاب تابان)
تماس:

Re: خوراندن موتور 5.7 لیتری پونتیاک به یک BMW E46

پست توسط علي هافكلاچ » 22 آگوست 2011, 20:31

به به آقا مرتضي كم ياب و كم پيدا

فرزدا دمت گم، حرفت حسابه، البته اگه ستونهاي مك فرسون سيستم تعليقش از هم وا نره

يه سوال! اون پايه اي كه براي استقرار موتور تو كاپوت گذاشتن رو چي سواره؟ رو لبه ي گلگيره ؟؟؟
نمایه کاربر
سرير
مدیر پیشین
پست: 2223
تاریخ عضویت: 21 ژوئن 2005, 18:50
نوع خودرو: 405 1.6i GTi
محل اقامت: گــــــرگـــــان
تماس:

Re: خوراندن موتور 5.7 لیتری پونتیاک به یک BMW E46

پست توسط سرير » 22 آگوست 2011, 21:36

مخلصم فرزاد جان
علي هافكلاچ نوشته شده:به به آقا مرتضي كم ياب و كم پيدا

فرزدا دمت گم، حرفت حسابه، البته اگه ستونهاي مك فرسون سيستم تعليقش از هم وا نره

يه سوال! اون پايه اي كه براي استقرار موتور تو كاپوت گذاشتن رو چي سواره؟ رو لبه ي گلگيره ؟؟؟
قربونت برم علی جان
والله هستم ولی بیشتر خواننده ام تا نویسنده
این کاری که این آقا کرده ظاهرا کاریه که برای BMW ها باب شده هر کی بخواد تقویت کنه موتور GTO‌ میندازه
الان یه سرچ تو گوگل بزن ببین چند تا ماشین این کار رو کردن
من چند تا E36 هم دیدم که این موتور روشون هست همشون هم تو کار دود کردن لاستیک هستن :)
مرتضی
نمایه کاربر
espero
راننده شتاب 400 متر - «پایش»
پست: 8386
تاریخ عضویت: 25 نوامبر 2008, 17:07
نوع خودرو: پرشيا 16V
محل اقامت: شیراز
تماس:

Re: خوراندن موتور 5.7 لیتری پونتیاک به یک BMW E46

پست توسط espero » 22 آگوست 2011, 21:39

مرتضي خان
چيزي در مورد شتاب و .. رو اين اتاق كه نصب شده پيدا نكردي
زندگی قصه تلخیست که از آغازش ‍‍‍ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بس که آزرده شدم چشم به پایان دارم
نمایه کاربر
سرير
مدیر پیشین
پست: 2223
تاریخ عضویت: 21 ژوئن 2005, 18:50
نوع خودرو: 405 1.6i GTi
محل اقامت: گــــــرگـــــان
تماس:

Re: خوراندن موتور 5.7 لیتری پونتیاک به یک BMW E46

پست توسط سرير » 22 آگوست 2011, 21:55

espero نوشته شده:مرتضي خان
چيزي در مورد شتاب و .. رو اين اتاق كه نصب شده پيدا نكردي
راستش نه اونجایی که من این عکسها رو گرفتم فقط همین توضیحات رو داده بود سرچ هم زدم چیزی پیدا نکردم
مرتضی
آقا معلم
مدیر قسمت ebook
پست: 2036
تاریخ عضویت: 19 مارس 2015, 19:39
نوع خودرو: ژاپونی! ツ
محل اقامت: THR, North East

Re: خوراندن موتور 5.7 لیتری پونتیاک به یک BMW E46

پست توسط آقا معلم » 23 آگوست 2011, 03:59

وای خدا... این یک شاهکاره!

مقایسه با M3 مهم نیست!... مهم اینه که این پیشرانه امریکایی می تونه بپیچه!

خداحافظ خط مستقیم!!!
نمایه کاربر
علي هافكلاچ
کاربر ويژه
پست: 13297
تاریخ عضویت: 12 اکتبر 2004, 10:47
نوع خودرو: FormulaSilverBird400
محل اقامت: كرانه ي درياي پارس، شهر باستاني ليان (آفتاب تابان)
تماس:

Re: خوراندن موتور 5.7 لیتری پونتیاک به یک BMW E46

پست توسط علي هافكلاچ » 23 آگوست 2011, 08:09

آقا معلم نوشته شده:وای خدا... این یک شاهکاره!

مقایسه با M3 مهم نیست!... مهم اینه که این پیشرانه امریکایی می تونه بپیچه!

خداحافظ خط مستقیم!!!

آقا معلم فيلمها رو يه دور ديگه مرور كن، اينم كه رو زمين بند نيست و تهش در رفت!! اونم تو سرعت پايين با يه گاز كوچولو! ( فكر كنم وقتي تهش بازي كرد 2500 دور بيشتر نميزد). معلومه كه اين موتور رو هر ماشيني باشه و طرف راننده نباشه نميتونه كنترلش كنه و ميندازه تقصير هندلينگ
دقيقا اتفاقيه كه هركي پشت امريكايي ميشينه به راحتي تجربش ميكنه، :cool:

ب ام و بايد بگه سلام هيجان و وحشي بازي
MH
دنده 2
پست: 2545
تاریخ عضویت: 12 ژوئن 2008, 12:25
نوع خودرو: mid-engine french
محل اقامت: Tehran

Re: خوراندن موتور 5.7 لیتری پونتیاک به یک BMW E46

پست توسط MH » 23 آگوست 2011, 14:51

وای خدا... این یک شاهکاره!

مقایسه با M3 مهم نیست!... مهم اینه که این پیشرانه امریکایی می تونه بپیچه!

خداحافظ خط مستقیم!!!
حرف جالبی بود... :smile:
به نظر من باید روی شاسی و فنربندی هم زیاد کار کنه بنا به دلایلی که علی هافکلاچ گفت. البته تعلیق مک فرسون e46 هم محکمه ها...
محمد هستم.
نمایه کاربر
سرير
مدیر پیشین
پست: 2223
تاریخ عضویت: 21 ژوئن 2005, 18:50
نوع خودرو: 405 1.6i GTi
محل اقامت: گــــــرگـــــان
تماس:

Re: انتخاب و تغییر انجین برای E46

پست توسط سرير » 24 آگوست 2011, 18:08

عجب! :D
دیگه بحث تعصبی راه نندازینا :old: تاپیک رو ترکو*ندین رفت. عنوانش هم عوض شد
مرتضی
نمایه کاربر
93Siro
متخصص فنی خودرو
پست: 1006
تاریخ عضویت: 10 ژولای 2011, 16:07
محل اقامت: تهران

Re: خوراندن موتور 5.7 لیتری پونتیاک به یک BMW E46

پست توسط 93Siro » 15 نوامبر 2011, 22:36

علي هافكلاچ نوشته شده:به به آقا مرتضي كم ياب و كم پيدا

فرزدا دمت گم، حرفت حسابه، البته اگه ستونهاي مك فرسون سيستم تعليقش از هم وا نره

يه سوال! اون پايه اي كه براي استقرار موتور تو كاپوت گذاشتن رو چي سواره؟ رو لبه ي گلگيره ؟؟؟
حاج علی BMW رو دست کم گرفتیا برادر!! 6 سیلندر خطی هاش از بیشتر Small Block ها سنگین تر هست، V8 های قدیم BMW که تقریبا هم وزن هستن با 6 خطی ها، این سری V8 های اخر BMW که دیگه اخر سنگین وزن هستن، از LS7 هم سنگین ترن!

خوب اینم برای شاد کردن BMW باز های اصیل.

S85 عظیم. برای درک عظمتش، انجین وایپر رو نگه کنین. این از اون بزرگتر هست، باز به همون انجین نگاه کنین، این باز سنگینتر هست با اینکه تماما المینیومی هست.

261KG of GODS' SOUL
تصویر

گیربکس ZF شش دنده دستی
تصویر

سر جمع این دو تا میشن این:

تصویر

در راه رفتن به زیر کاپوت اتومبیل:

تصویر

انجین در خانه جدید:

تصویر

فضای تنگ:

تصویر

لخت و عریان:

تصویر

دوستانی که SWAP کردن میدونن الکترونیک انجینهای BMW = سر درد. حالا حساب کنید S85 با این همه کامپیوتر چی میشه. تنها راه حل؟ Standalone ECU. با این ECU هر کاری دلتون بخواد میتونین بکنین. حتی بدین بغال سر کوچه تیونش کنه برای ستاپ توربو.

تصویر

Electronic By Pass Valve. دیدید اون کلیپ کنترل نامحسوس رو که SL350 رو متوقف می کنن می گنن با شیر فلکه!!! صدای ماشنت کم و زیاد میشه؟ در واقعیت چنین چیزی هست، اگزوز دوبل رو می کنه تک و بلعکس تا موقعی که بخواین از کنار چنین افرادی رد شید، اعمال قانون نشه

http://www.driftworks.com/wp-content/up ... sValve.jpg

نتیجه:

تصویر

تصویر
ارسال پست

بازگشت به “مباحث تخصصی انجین های ب ام و”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان