آشنایی با موتورهای ب ام و سری اِس | BMW S Family Engines

تصویر

مدیر انجمن: دادبه

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
93Siro
متخصص فنی خودرو
پست: 1006
تاریخ عضویت: 10 ژولای 2011, 16:07
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: آشنایی با موتورهای ب ام و سری اِس | BMW S Family Engines

پست توسط 93Siro » 11 ژانویه 2012, 17:13

به، تاپیک نصف نیمه. کسی نمیخواد بقیش رو؟ یا چی؟

S65:

کلام اخر تو دنیای تنفس طبیعی با این انجین توسط M Division زده شد. برای اینکار، دو سیلندر از انجین S85 زده شد تا به S65 رسیدن. سرسیلندر S65 بیشترین میزان Flow رو در بین 8 سیلندرهای غیر تزریق مستقیم سوخت رو داره. این سرسیلندر که قابلیت ارائه 800-900 اسب بخار بدون پورت و پولیش شدن رو داره، یکی از دلایلی هستش که منتج شد به کسب 104 اسب بخار به ازای هر لیتر. مثل همیشه، Double Vanos هم هستن برای بالا بردن راندمان. البته بلوک توانایی همراهی با این سرسیلندر رو موقع توربو یا سوپرچارج شدن نداره و تو رنج 800 اسب، دیواره های سیلندر تاب ور میدارن. نرم افزار و سنسورهای به کار گرفته شده تو این انجین به قدری پیچیده هستن که سخت ترین انجین برای کد شکنی در بین همه انجین های BMW باشه. برای همین هست که Swap این انجین خیلی خیلی کم دیده شده، مگر اینکه ECU تعویض بشه.

Bore: 92mm
Stroke: 75.2
Compression Ratio: 12:1
نمایه کاربر
reza.valipour121
دنده 1
پست: 1224
تاریخ عضویت: 20 سپتامبر 2011, 00:52
نوع خودرو: E36,Rio,Golf mk2
محل اقامت: بابل
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: آشنایی با موتورهای ب ام و سری اِس | BMW S Family Engines

پست توسط reza.valipour121 » 11 ژانویه 2012, 18:37

ممنون سینا جان :-)
نمایه کاربر
garfild
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 700
تاریخ عضویت: 26 ژوئن 2011, 15:20
نوع خودرو: BMW e21 ,BMW 2-2
محل اقامت: دیار کریمان.................کرمان
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: آشنایی با موتورهای ب ام و سری اِس | BMW S Family Engines

پست توسط garfild » 05 فوریه 2012, 00:54

تاپیک خیلی خوبی بود کاش لاقل ادامه پیدا میکرد. راجع به قیمتهای موتور، نصبش،و......
راستی الان ام50 با گیربکس و ای سی یو چنده؟
نمایه کاربر
93Siro
متخصص فنی خودرو
پست: 1006
تاریخ عضویت: 10 ژولای 2011, 16:07
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: آشنایی با موتورهای ب ام و سری اِس | BMW S Family Engines

پست توسط 93Siro » 13 فوریه 2012, 10:08

garfild نوشته شده:تاپیک خیلی خوبی بود کاش لاقل ادامه پیدا میکرد. راجع به قیمتهای موتور، نصبش،و......
راستی الان ام50 با گیربکس و ای سی یو چنده؟
نصب هیچ یک از این موتورها رو ما در ایران نخواهیم دید جز S14، S38، S50 و S54. دلیلش هم گران قیمت بودن و مهمتر پیچیدگی الکترونیکی این موتور ها هست که مانع بزرگی برای نصبشون میشه.

M50 هم حدودا 4-5 با گیربکس میشه.
نمایه کاربر
sepehrz999
فعال Formula1
پست: 4633
تاریخ عضویت: 17 آپریل 2010, 15:14
نوع خودرو: e12
محل اقامت: کرج-مهرشهر
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: آشنایی با موتورهای ب ام و سری اِس | BMW S Family Engines

پست توسط sepehrz999 » 13 فوریه 2012, 10:56

البته سینا جان فکر کنم میشه به نصب S65 هم در دو سه سال آتی امیدوار بود :grin:
راه در جهان یکیست ...و آن راه راستی ست
نمایه کاربر
93Siro
متخصص فنی خودرو
پست: 1006
تاریخ عضویت: 10 ژولای 2011, 16:07
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: آشنایی با موتورهای ب ام و سری اِس | BMW S Family Engines

پست توسط 93Siro » 13 فوریه 2012, 11:36

درود بر حاج سپهر :grin:

بعید میدونم مهندس. خیلی سخت هستش، الان ECU های Siemens پیچیده ترین هستن در جهان بعد ECU ای که تو مک لارن MP4-12C استفاده کرده. بین زیمنس ها هم MS 60 که تو S65 هست بیشترین پیچیدگی الکترونیکی رو داره، برای همین Swap با ECU فابریک غیر ممکن هست.
الان Swap S65 تو دنیا محدود به چند تا ماشین هست که تعدادشون زیر 20 هستش، همشون هم ECU های Standalone استفاده می کنن. قیمت این ECU ها هم تو همون رنج قیمتی S65 هست. دیگه خبری از مگا و این صحبت ها نیست :wink:

:eek:
نمایه کاربر
e21
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 190
تاریخ عضویت: 15 سپتامبر 2009, 08:36
نوع خودرو: پا با رینگه adidas
محل اقامت: ستارخان
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: آشنایی با موتورهای ب ام و سری اِس | BMW S Family Engines

پست توسط e21 » 15 مارس 2012, 17:47

سلام

خوب دوستان بلاخره S65 هم تو ایران جم کردند رو یک E36 توسط تیم Tavcar Auto Sport که قراره سوپرشارج بشه ! :smile:

و فکر می‌کنم با Apex روشن شده باشه

و در ضمن یک خواهشی داشتم این بود که یه مقایسه‌ای بین S54 و S65 بکنید ببینیم چی‌ به چیه ممنون :grin:
نمایه کاربر
93Siro
متخصص فنی خودرو
پست: 1006
تاریخ عضویت: 10 ژولای 2011, 16:07
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: آشنایی با موتورهای ب ام و سری اِس | BMW S Family Engines

پست توسط 93Siro » 17 مارس 2012, 21:28

نوید جان (نوید بودین؟) واقعا؟ اگه اینطوره که خیلی عالیه. Apex البته تولید کننده ECU نیست، یکی از پخش کننده های محصولات این چنینی هست، به احتمال زیاد Cosworth Pectel باشه ECU مورد بحث.

سوپرچارجر چی؟ ESS؟ G-Power؟ AA؟ البته چون ECU Standalone دیگه قسمت سخت کار که همون تیونینگ باشه رفع میشه و هر کسی ماشین رو ببره رو داینو می تونه تیونش کنه.

اون خواستتون رو هم ایشالا بعد عید واستون می نویسم، امشب اخرین شب دسترسی من به نت هست. :smile:
نمایه کاربر
e21
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 190
تاریخ عضویت: 15 سپتامبر 2009, 08:36
نوع خودرو: پا با رینگه adidas
محل اقامت: ستارخان
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: آشنایی با موتورهای ب ام و سری اِس | BMW S Family Engines

پست توسط e21 » 19 مارس 2012, 02:32

سلام

مهیار هستم :wink:

بله دقیقا با Pectel روشن شده

و در موردِ سوپرچارجر اطلاع دقیقی‌ ندارم .
نمایه کاربر
garfild
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 700
تاریخ عضویت: 26 ژوئن 2011, 15:20
نوع خودرو: BMW e21 ,BMW 2-2
محل اقامت: دیار کریمان.................کرمان
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: آشنایی با موتورهای ب ام و سری اِس | BMW S Family Engines

پست توسط garfild » 19 مارس 2012, 13:43

درود و سلام خدمت همه دوستان.
عرض تبریک سال نو
یه سوال:
میشه s38 رو روی e21 سوار کرد؟
s14 و s38 قابلیت نصب توربو رو دارن؟ چند اسب میشه ازشون گرفت با توربو؟
ارسال پست

بازگشت به “مباحث تخصصی انجین های ب ام و”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان