آشنایی با موتورهای ب ام و سری اِس | BMW S Family Engines

تصویر

مدیر انجمن: دادبه

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
سید حسین.
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 395
تاریخ عضویت: 17 اکتبر 2008, 01:08
نوع خودرو: E28 535is, E28 528e
محل اقامت: Rockville, MD

Re: آشنایی با موتورهای ب ام و سری اِس | BMW S Family Engines

پست توسط سید حسین. » 19 مارس 2012, 22:17

e21 نوشته شده:سلام

مهیار هستم :wink:

بله دقیقا با Pectel روشن شده

و در موردِ سوپرچارجر اطلاع دقیقی‌ ندارم .
قرار سوپر اکتيو روش بسته شه!
Official BMW Master Technician #16073 @ BMW of Rockville
mye28.com - BWM E28 Enthusiasts Community
نمایه کاربر
reza.valipour121
دنده 1
پست: 1224
تاریخ عضویت: 20 سپتامبر 2011, 00:52
نوع خودرو: E36,Rio,Golf mk2
محل اقامت: بابل

Re: آشنایی با موتورهای ب ام و سری اِس | BMW S Family Engines

پست توسط reza.valipour121 » 21 مارس 2012, 01:50

garfild نوشته شده:درود و سلام خدمت همه دوستان.
عرض تبریک سال نو
یه سوال:
میشه s38 رو روی e21 سوار کرد؟
s14 و s38 قابلیت نصب توربو رو دارن؟ چند اسب میشه ازشون گرفت با توربو؟

S14 خیلی راحت بسته میشه
چند تا از دوستان این کارو کردن
ولی S38 به خاطر وزن زیادی که داره فکر نکنم منطقی باشه رو E21 نصب بشه
تازه اگه بشه تو کاپوت جا کرد

حالا نظر اساتید بهتره
استاد سینا :wink:
نمایه کاربر
garfild
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 700
تاریخ عضویت: 26 ژوئن 2011, 15:20
نوع خودرو: BMW e21 ,BMW 2-2
محل اقامت: دیار کریمان.................کرمان

Re: آشنایی با موتورهای ب ام و سری اِس | BMW S Family Engines

پست توسط garfild » 21 مارس 2012, 23:43

لطفا دوستان راهنمایی کنن.
و اینکه از s14 چقدر میشه قدرت گرفت؟ با چه کارایی؟
نمایه کاربر
reza.valipour121
دنده 1
پست: 1224
تاریخ عضویت: 20 سپتامبر 2011, 00:52
نوع خودرو: E36,Rio,Golf mk2
محل اقامت: بابل

Re: آشنایی با موتورهای ب ام و سری اِس | BMW S Family Engines

پست توسط reza.valipour121 » 22 مارس 2012, 00:08

S14 سه مدل حجمی داره
2 لیتر و 2.3 و 2.5 لیتر

تو همین تاپیک اولین پست توسط آقا سینا کاملا" توضیح داده شده که چقدر قدرت خود موتور هست
حالا با توربو کردن میشه قدرتهای بالاتری ازش کشید
البته ناگفته نمونه این موتور خیلی گرون هست
نمایه کاربر
garfild
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 700
تاریخ عضویت: 26 ژوئن 2011, 15:20
نوع خودرو: BMW e21 ,BMW 2-2
محل اقامت: دیار کریمان.................کرمان

Re: آشنایی با موتورهای ب ام و سری اِس | BMW S Family Engines

پست توسط garfild » 22 مارس 2012, 20:20

مرسی رضا جان.
این 2.5 لیتری evo با گیربکس و ای سی یو چقدر در میاد.
یه چیز میخوام بگم، دوستان ناراحت نشن، چون میخوام یکی منطقی قانعم کنه، میپرسم:
نظرتون راجع به موتور نیسان چیه واسه e21?
نمایه کاربر
sepehrz999
فعال Formula1
پست: 4633
تاریخ عضویت: 17 آپریل 2010, 15:14
نوع خودرو: e12
محل اقامت: کرج-مهرشهر

Re: آشنایی با موتورهای ب ام و سری اِس | BMW S Family Engines

پست توسط sepehrz999 » 22 مارس 2012, 21:10

من شنیدم ترکیب خوبی هست....یکی از دوستان هم تو فکرش هست موتور SR20 نیسان رو (ماله نیسان آلتیما های 4 سیلندر بوده) روی ای 21 نصب کنه...به هر حال از S14 و...ارزون تره..

S14 سالم بین 6-7 تا 10 -12 میلیون قیمتشه...لوازمش هم گیر نمیاد
راه در جهان یکیست ...و آن راه راستی ست
نمایه کاربر
garfild
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 700
تاریخ عضویت: 26 ژوئن 2011, 15:20
نوع خودرو: BMW e21 ,BMW 2-2
محل اقامت: دیار کریمان.................کرمان

Re: آشنایی با موتورهای ب ام و سری اِس | BMW S Family Engines

پست توسط garfild » 23 مارس 2012, 03:28

سلام سپهر جان. تبریک سال نو عزیز.
قویتر از sr20 چی میشه بست رو e21؟
نمایه کاربر
سید حسین.
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 395
تاریخ عضویت: 17 اکتبر 2008, 01:08
نوع خودرو: E28 535is, E28 528e
محل اقامت: Rockville, MD

Re: آشنایی با موتورهای ب ام و سری اِس | BMW S Family Engines

پست توسط سید حسین. » 25 مارس 2012, 15:39

دنبال اينجور تعويض ها نريد! مگر اينکه منطقی باشه!
Official BMW Master Technician #16073 @ BMW of Rockville
mye28.com - BWM E28 Enthusiasts Community
نمایه کاربر
garfild
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 700
تاریخ عضویت: 26 ژوئن 2011, 15:20
نوع خودرو: BMW e21 ,BMW 2-2
محل اقامت: دیار کریمان.................کرمان

Re: آشنایی با موتورهای ب ام و سری اِس | BMW S Family Engines

پست توسط garfild » 28 مارس 2012, 13:23

سید حسین. نوشته شده:دنبال اينجور تعويض ها نريد! مگر اينکه منطقی باشه!
سلام آقا حسین. ممنون از راهنمایی کاملتون!!!!!
خب من میخوام کسی قانعم کنه، اگه بده،چرا بد، اگرم خوبه که هیچ
نمایه کاربر
Mehdi_BMW
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 596
تاریخ عضویت: 25 دسامبر 2010, 12:54

Re: آشنایی با موتورهای ب ام و سری اِس | BMW S Family Engines

پست توسط Mehdi_BMW » 29 مارس 2012, 17:31

مگر اينکه منطقی باشه!
قانعم کنه، اگه بده،چرا بد، اگرم خوبه که هیچ
اینجور تعویض ها در مواقع خاص صورت میگیره که منطقی باشه !!!
چطور ؟ اینطور که ؛
1- لوازمش نسبت به موتور هم خانواده و رقیب وافر باشه .
2- قیمت پایین تر نسبت به موتور رقیب .
3- ست آپ بی دنگ و فنگ و راحت تر نسبت به موتور رقیب .
و ....
این میشه منطقی و در عین حال اجباری !!!
چرا اجباری ؟؟؟
چون ؛ برای تعویض موتور هر اتاقی از هر مدلی و کارخونه ای ، از موتور های هم خانواده خودش استفاده میشه .
یادمه علی فراهانی میگفت : بی ام و اینقدر موتورهای مختلف داره که دیگه نیازی به موتور های دیگه نیست !!!
**********
در مورد مقایسه S14 و S38 رو E21 :
ماشین شما باید 4 سیلندر باشه ، درسته ؟ پس :
S14 فیت میشینه تو گلو !!!
S38 هم با کمی دستکاری میشینه و ... !!!
کاری به ایناش ندارم .
***
تفاوت قدرت S14B25 با S38B38 در حدود 125 اسب هستش .
و همچنین تفاوت گشتاور 147 نیوتون هست .
قیمت : قیمت دقیق ندارم اما قبل گرونی ها S38B38 قیمت زدم در حدود 12 بود که S14 یه تومن بالاتر بود !!!!!!!
حالا شما فکرشو بکن !!!
***
اما با همه ی این تفاسیر S14 پیروز میدان خواهد بود ؛
نداشتن هیچ مشکلی در مندرج کردن در سند .
از دست ندادن هندلینگ خوب و ....
در نهایت با اینکه S14 گرونتره اما خرج تموم شدش به نظرم کمتر در میاد !!!
********
موفق و شاد باشید .
به طواف کعبه رفتم به حرم رهم ندادند ...

که برون در چه کردی ؟ که درون خانه آیی ؟
ارسال پست

بازگشت به “مباحث تخصصی انجین های ب ام و”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان