تاپیک جامع نگهداری و سرویس انجین N20 بی ام و

تصویر

مدیر انجمن: دادبه

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
Vafa
متخصص سیستمهای صوتی خودرو
پست: 1190
تاریخ عضویت: 28 مارس 2005, 11:35
نوع خودرو: 350SL+Pajero+528i

تاپیک جامع نگهداری و سرویس انجین N20 بی ام و

پست توسط Vafa » 11 می 2014, 09:45

سلام
این تاپیک رو باز کردم تا دوستانی که بی ام و شون موتور N20 داره (20i و 28i) تجربیاتشون و سوالاتشون رو از نگهداری و سرویسهای دوره ای این موتور اینجا به اشتراک بگذارن.

خوب چون هنوز همه این بی ام و ها جدید هستن و کم کارکرد بهتره اول از نوع روغن موتورو فیلترها و کیلومتر اولین تعویض روغن شروع کنیم :eek:
نمایه کاربر
S.M.K
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 764
تاریخ عضویت: 16 اکتبر 2012, 14:12
نوع خودرو: BMW 328i - cadenza
محل اقامت: tehran

Re: تاپیک جامع نگهداری و سرویس انجین N20 بی ام و

پست توسط S.M.K » 11 می 2014, 16:15

اول از مشخصات که تو دفترچه نوشته شروع کنم

تو دفترچه 328 نوشته :
SAE 0W40-0W30-5W40-5W30

یه جدول هم کشیده نوشته approved oil types

bmw longlife-01
bmw longlife-01 FE
bmw longlife 04

و برای ACEA
ACEA A3/B4

-- يکشنبه 21 اردیبهشت 1393, 5:15 pm --

SAE
اینطور که من تحقیق کردم و آقا پژمان عزیز گفتند 5w30 تقریبا میشه بهش گفت روغن چهار فصل که من قصد دارم از این گرید استفاده کنم

5w تا دمای 30- درجه مناسبه که خوب چنین سرمایی در تهران نداریم و کفایت میکنه 30 هم تا دمای 45+ که ممکنه توی تابستان یه مقدار کم بنظر برسه
در نتیجه 5w40 فکر کنم انتخاب مناسبی باشه برای تهران یعنی از 30- تا 50+ درجه
نکته : چرا از روغن 10 استفاده نکنیم با اینکه سرمای 20- درجه تو تهران نداریم ؟ چون موتور توربو هست حتما باید از رنجی که بی ام و گفته استفاده کنیم 10w ممکنه به توربو آسیب بزنه ولی برخی از دوستان معتقد هستن که مشکلی نداره ولی بازم کار از محکم کاری عیب نمیکنه

در نهایت انتخاب اینکه از کدام درجه استفاده کنیم بستگی به شرایط استفاده خود شخص داره که در چه آب و هوایی از ماشینش استفاده میکنه و البته تو رنج مجاز که بالا گفته شد

تصویر

approved oil

خوب طبق تحقیقات Mohammad عزیز bmw longlife-01 انتخاب بهتری هست و بی ام و هم استفاده ازش رو منع نکرده

قسمتی از توضیحات ایشون
موضوع: روانسازها در ب ام و | BMW Lubricants
Mohammad نوشته شده: ...
LongLife 01:استانداردي كه از سال 2001 اومد و سيستم Valvetronic رو هم ساپورت ميكنه .
Longlife 04:آستانداردي كه از سال 2004 اومد و داراي مشخصات و افزودني هاي لازم براي ساپورت موتورهاي ديزلي جديد و فيلترهاي جذبي Particular Filters حساس اونها هست.
بين LL01 و LL04 چند تا نكته و يكم ابهام هست و من فعلا به اين نتيجه رسيدم كه براي ايران و حداقل ماشين خودم از روغناي LL01 استفاده كنم.
اينكه تو چند تا سايت معتبر اروپايي هنوز روغن هاي LL01 در كنار LL04 جز روغن هاي عرضه شده براي موتورهاي خيلي جديد و بروز ب ام و هست.و اينجور كه فهميدم
روغن LL01 هنوز از طرف ب ام و روغن توصيه شده براي كشورهايي هست كه بنزينشون مرغوبيت بنزين اروپا رو نداره و سولفور بيشتري دارن ، مثل بعضي جاهاي آمريكا. و قبلا سر آلياژ هاي مختلف موتورها بحثش رو تو فروم كرديم كه سولفور زياد بنزين آمريكا چه بلايي سر موتورهاي Nikasil ب ام و آورد تا جايي كه موتور ماشين ها رو عوض كردن در حالي كه تو كشوراي اروپايي بدون مشكل كار ميكردن.
بنزين هاي ايران هم كه هرچي اكتان كم دارن بجاش گوگرد دارن و براي همين فكر ميكنم LL04 كه استاندارد جديدتري هست و از نظر استانداردهاي آلايندگي پيشرفته تر هست براي بنزين ما مناسب نباشه.حتي تو يكي از منابع كه نميدونم چقدر رسمي و مربوط به كمپاني ب ام و بود نوشته بود كه روغنهاي LL04 نبايد تو كشوراي خارج از اروپا استفاده بشه!!
...
siamak
نمایه کاربر
Vafa
متخصص سیستمهای صوتی خودرو
پست: 1190
تاریخ عضویت: 28 مارس 2005, 11:35
نوع خودرو: 350SL+Pajero+528i

Re: تاپیک جامع نگهداری و سرویس انجین N20 بی ام و

پست توسط Vafa » 11 می 2014, 23:24

اینم چیزی که تو منوال 528 نوشته شده :
تصویر
تصویر

چون تو ایران پیدا کردن روغن مشابه کار راحتی نیست فکر میکنم روغنی که طبق استاندارد BMW LL-01 باشه بهتره

یکی مورد دیگه هم اینکه من تو فرومهای خارجی خوندم این بود که بین علمای اونور هم کیلومتر اولین تعویض روغن موتور ماشینشون هم مورد اختلاف بود...که البته تو ایران بدلیل کیفیت پایین بنزین و مقدار سولفور بالای بنزین باید تو کارکرد پایینتری روغن تعویض بشه
نمایه کاربر
robolife
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 201
تاریخ عضویت: 18 دسامبر 2006, 08:20
نوع خودرو: BMW F30 328

Re: تاپیک جامع نگهداری و سرویس انجین N20 بی ام و

پست توسط robolife » 11 می 2014, 23:25

اين لينك كه براي سايت سرويس بي ام و است ميگه :

کد: انتخاب همه

Longlife-04 oils
These have been developed to guarantee an optimum service life for the particulate filter in diesel engines. These oils are stipulated for all diesel engines with particulate filter, but may also be used in almost all other BMW engines. 
Longlife-04 oils are not required to be used in BMW spark-ignition engines in countries outside Europe (EU plus Switzerland, Norway and Liechtenstein).
http://www.opieoils.co.uk/pdfs/BMW-Oil- ... d-Recs.pdf

-- يکشنبه اردیبهشت 21, 93 10:30 pm --

ليست روغن هاي ll01

کد: انتخاب همه

ADDINOL Super power MV 0537 SAE 5W-30 Addinol Lube Oil GmbH
Agip Formula LL B 01 SAE 0W-30 ENI S.p.A.Refining and Marketing Division
Agip Sint 2000 Evolution SAE 5W-40 ENI S.p.A.Refining and Marketing Division
Agip TECSINT SL SAE 5W-40 ENI S.p.A.Refining and Marketing Division
Aral SuperTronic SAE 5W-30 Aral
AXCL S-Class Motor Oil SAE 0W-30 AXCL Gulf FZE
Visco 7000 SAE 0W-40 BP Oil International
BP Visco 7000 Special SAE 0W-30 BP Oil International
BP Visco 7000 SAE 0W-40 BP Oil International
SBS 5.0 "Longlife-01" BMW AG - TIS 26.12.2004 21:36Formula SLX LL01 SAE 0W-30 Castrol Limited
Castrol Formula SLX Turbo Diesel SAE 0W-30 Castrol Limited
Castrol Formula RS Power and Protection SAE 0W-40 Castrol Limited
Castrol Syntec SAE 0W-30 Castrol Limited
Castrol Super Racing 0W-40 SAE 0W-40 Castrol Limited
Castrol TXT Softec LL01 SAE 5W-30 Castrol Limited
Cepsa Star Mega Synthetic SAE 0W-30 Cepsa Lubricantes S.A.
Elf Excellium LDX SAE 0W-30 Total
Formula Ultra AB SAE 5W-30 Shell International Petroleum Company
Gulf Formula TLX SAE 0W-30 Total
Havoline Synthetic BM SAE 0W-30 Texaco
Igol Process Compact P SAE 5W-30 Igol France S.A.
Jet Top Level SAE 0W-40 ConocoPhillips GmbH
Labo RC SAE 0W-30 Fuchs Labo S.A.
Liqui Moly Longlife High Tech SAE 5W-30 Liqui Moly
megol Motorenöl New Generation SAE 5W-30 Meguin GmbH
Mobil 1 SAE 0W-40 ExxonMobil
Mobil 1 Turbo Diesel SAE 0W-40 ExxonMobil
Motorex Profile B-XL SAE 0W-30 Bucher AG
Motorex Select SP-X SAE 5W-30 Bucher AG
Motul Specific LL-01 SAE 5W-30 Motul S.A:
OMV full syn plus SAE 5W-30 OMV AG
Pennzoil European Formula Ultra SAE 5W-30 Pennzoil Quaker State
Pentospeed 0W-30 VS* SAE 0W-30 Deutsche Pentosin-Werke
Petronas Syntium 3000 LL SAE 5W-30 Petronas
Q8 Formula Special SAE 0W-30 Kuwait Petroleum
Quaker State European Formula Ultra SAE 5W-30 Pennzoil Quaker State
Satoil LazerWay B SAE 5W-30 Svenska Statoil AB
Shell Helix Ultra AB SAE 5W-30 Shell International Petroleum Company
Titan Supersyn SL SAE 0W-30 Fuchs Petrolub AG
Valvoline SynPower MXL SAE 0W-30 Valvoline
Veedol Powertron LL01 SAE 5W-30 Veedol International
Veedol Syntron SAE 0W-30 Veedol International
Wintershall VIVA 1 Longlife SAE 5W-30 SRS Schmierstoff Vertrieb GmbH
Yacco VX 1600 SAE 5W-30 Yacco S.A.S.
نمایه کاربر
S.M.K
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 764
تاریخ عضویت: 16 اکتبر 2012, 14:12
نوع خودرو: BMW 328i - cadenza
محل اقامت: tehran

Re: تاپیک جامع نگهداری و سرویس انجین N20 بی ام و

پست توسط S.M.K » 12 می 2014, 00:57

فکر کنم بعد از تعویض روغن میتونم یه مغاره روغن فروشی باز کنم :hah:

کــــــمــــــک

کدوم یکی رو بریزم ؟؟

تصویر
siamak
نمایه کاربر
S.M.K
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 764
تاریخ عضویت: 16 اکتبر 2012, 14:12
نوع خودرو: BMW 328i - cadenza
محل اقامت: tehran

Re: تاپیک جامع نگهداری و سرویس انجین N20 بی ام و

پست توسط S.M.K » 23 می 2014, 14:38

روغن ادینول 5 لیترش حدود 100 هزار تومان + فیلتر روغن جنیون تو بسته بندی خود بی ام و 80 هزار تومان + هزینه تعویض 45 هزار تومان
شد حدود 225 هزار تومان هزینه تعویض روغن !!!
siamak
Sina_T
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 638
تاریخ عضویت: 03 نوامبر 2008, 00:25
محل اقامت: تهران

Re: تاپیک جامع نگهداری و سرویس انجین N20 بی ام و

پست توسط Sina_T » 26 می 2014, 00:52

smike نوشته شده:روغن ادینول 5 لیترش حدود 100 هزار تومان + فیلتر روغن جنیون تو بسته بندی خود بی ام و 80 هزار تومان + هزینه تعویض 45 هزار تومان
شد حدود 225 هزار تومان هزینه تعویض روغن !!!
شما کجا عوض کردی ؟ موارد مصرفی رو کجا تهیه کردین ؟
نمایه کاربر
S.M.K
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 764
تاریخ عضویت: 16 اکتبر 2012, 14:12
نوع خودرو: BMW 328i - cadenza
محل اقامت: tehran

Re: تاپیک جامع نگهداری و سرویس انجین N20 بی ام و

پست توسط S.M.K » 31 می 2014, 09:37

روغن رو از نمایندگیش
فیلتر و تعویض در جهان اسپرت

البته همه جا روغن لیتری 35 هزار تومان هست ولی از نمایندگی حدودا 20 تومان میشه تهیه کرد
siamak
نمایه کاربر
robolife
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 201
تاریخ عضویت: 18 دسامبر 2006, 08:20
نوع خودرو: BMW F30 328

Re: تاپیک جامع نگهداری و سرویس انجین N20 بی ام و

پست توسط robolife » 31 می 2014, 18:46

تصویر

فاكتور نورياني

پنجشنبه گذشته
نمایه کاربر
Ocellatus
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 530
تاریخ عضویت: 09 آپریل 2010, 23:53
نوع خودرو: E46 325i
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تاپیک جامع نگهداری و سرویس انجین N20 بی ام و

پست توسط Ocellatus » 31 می 2014, 20:19

robolife نوشته شده: فاكتور نورياني

پنجشنبه گذشته
سلام
اطلاع دارید چه نوع روغنی می‌ریزن؟
البته من گمونم قبل عید از خودشون پرسیدم گفتن ادینول، در اینصورت خواستم ببینم همون سوپر لایت 5w-40 هست یا نوع دیگری از LL-01
کام همگان باد روا کام شما نـــه
ایام همه خرم و ایام شما نـــه
ارسال پست

بازگشت به “مباحث تخصصی انجین های ب ام و”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان