فرمول1 : پيست كانادا (مونترال)

تصویر
اخبار و مباحث مربوط به مسابقات فرمول یک
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
r.t.1.n
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 66
تاریخ عضویت: 23 مارس 2014, 00:44
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمول1 : پيست كانادا (مونترال)

پست توسط r.t.1.n » 09 ژوئن 2014, 19:43

Pran©ing Horse نوشته شده:بیشتر از 1.5 ثانیه بود دوست عزیز بعد از اینکه مشکل گرما MGU -k به وجود اومد تایمای مرسرس از محدوده 1:18 به 1:22 افت پیدا کرد و حتی ماسا که تازه تایراش رو عوض کرده بود اختلافش از 36 ثانیه تو چند دور رسد به 17 ثانیه
مشکل ماشین همیلتون حادتر بود و مجبور شد کنار بکشه ولی ظاهراً رزبرگ چند دور آخر اوضاعش بهتر شد و دوباره نزدیک به بقیه پشت سریا تایم میزد و دورای آخر هم عالی دفاع کرد ولی ریکاردو 1 ثانیه سریعتر بود تو دورای آخر
من طرفدار هیچ کدوم نیستم نه مرسدس و نه ردبول ولی خود مرسدسا هم قبول دارن و تو طول فصل هم گفتن از لحاظ ایرودینامیک و دانفورس هنوز بهترین پکیج فصل رو ردبول داره و و بعدش با اختلاف خیلی کم مرسدس حتی تو تمرینای زمستونی که مرسدس خیلی جلوتر از ردبول بود
همه میگفتن ماشین ردبول تو پیچا خیلی سریعه
راستی بعد از کدوم تصادف ریس مزخرف شد ؟ تصادف اول که تو دور اول و استارت بود و تصادف دوم هم تو دور آخر .

پرز هم ظاهراً مشکل ترمز داشته از قبل تصادف که بی تاثیر نبود تو شکل گیری تصادف
برادر حرف خودمو بهم میزنی نوشتم بین 1.5 الی 2 ثانیه قرار نیست که یه MGU-k بیاد 3 ثانیه اختلاف ایجاد کنه که ،معمولاً حدود 3 ثانیه Delta Time (اختلاف زمانی) داریم بین حالت low Fuel و High Fuel ماشینا ،روزبرگ تو اول Race با 100 کیلو سوخت داشت 1.20.5 تایم میزد آخر Race با سوخت خیلی کم بدون MGU - K حدود 1.19.5 یعنی در صورت محاسبه Delta time اگر سیستم MGU-K مرسدس خراب نمیشد آخر Race داشتن دور و بر 1.17.5 تایم میزدن که به خاطر خرابی اوون قسمت به 1.19.5 رسیده بود تایمش نتیجه میده همون 1.5 الی 2 ثانیه( از این ساده تر نمیشد توضیح داد دیگه)
مشکل همیلتون بجز MGU-K ،ترمزاش بود که از کار افتاد کلاً مربوط به گرما و هوای کثیفی بود که تو رقابت با روزبرگ به ماشینش میرسید بود عقب ماشینش به شدت داغ بود خودش هم اشاره کرد از پشت روزبرگ موندن صدمه دیده ماشینش .تایم 1.22 مرسدس دایمی نبود تا وضعیت ماشین دستشون بیاد طول میکشه بفهمن ظرفیت ماشین چیه چطور میتونن برن که ماشین مشکلش حادتر نشه بعد از اوون دوباره تایم های روزبرگ و همیلتون پایین اومد .اوون آخر هم مشکل روزبرگ حل نشد چون Sector 3 رو حدود 0.7 کم میاورد ولی چون آخر ریس بود زیاد احتیاج به نگهداری سوخت نداشت با تمام فشار باقی دورهارو حالت Qualifying رفت

ببخشید اینو میگم ولی اینکه با Winter Test کسی راجب ماشینا قضاوت کنه حرف کاملاً بی پایه اساسی زده چون هیچ تیمی قابلیت های ماشینشو نشون نمیده تو Winter Test تو Winter Test امسال مرسدس چیزی در حد Williams کمی بهتر به نظر میومد ولی نتیجه ...

چند وقت پیش توضیح دادم مرسدس تا زمانی که دماغه جدید رو نیاورده بود با دماغه قدیمش نمیتونست توانایی ماشین رو کامل نشون بده چون از ابتدا ماشینشون با دماغه کوتاه طراحی شد بعد معرفی دماغه جدید مقدار خیلی زیادی از Update های مخصوص دماغه جدید هم اومدن.روزبرگ هم قبلاً اشاره کرد تازه بعد از Race اسپانیا آپدیت های Aerodynamic ماشین رو شروع میکنن که دیدیدم پیستی که همه میگفتن ردبول خیلی به مرسدس نزدیک میشه نتیجش چی شد اختلاف بازم همون 1.5 تا 2 ثانیه بود

راجب تصادف هم من اشتباه کردم میونه تایپ ذکر نکردم منظورم تصادف اول بود چون واقعاً دلم میخواست ظرفیت ماشین Marussia رو بعد آپدیت جدیدشون ببینم چون Race pace خوبی داشتن که هر دو تاشون حذف شدن بعدشم که Safety Car اومد باعث شد همیلتون زمانی بیشتری صرف کنه تا از وتل بگذره و بیاد رقابتشو با روزبرگ ادامه بده ...
نمایه کاربر
Pran©ing Horse
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 125
تاریخ عضویت: 29 آپریل 2013, 16:37
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمول1 : پيست كانادا (مونترال)

پست توسط Pran©ing Horse » 09 ژوئن 2014, 23:29

اختلاف 1 تا 1.5 ثانیه ای مرسدس تو ریس رو قبول دارم ولی وقتی ماشین سالم بود . وقتی که مشکل خوردن یدفعه 3 ثانیه تایمشون افت کرد
مثلا رزبرگ قبل از خرابی (از دور 37 ) یعنی تو دورای 33 تا 36 که سریعترین زمانهاشو ثبت کرد حدود 0.8 تا 1 ثانیه سریع تر از آلونسو (که 2 دور زودتر پیت رفته بود) و 1.2 ثانیه سریعتر از ریکاردو ( 4دور زودتر پیت رفته بود) تایم میزد ولی از دور 37 نزدیک 1.5 تا 2 ثانیه فقط از آلونسو و ریکارد کندتر
حدود 15 دور هم رزبرگ با همین اختلاف میروند. اگه ترافیک فورس ایندیا جلوی ردبول نبود ریکاردو خیلی زودتر رزبرگ رو میگرفت
در کل چیزی که مشخص شد اینه که تاثیر این mgu -k حداقل 1 ثانیه بیشتر از چیزیه که شما میگید .
نمایه کاربر
r.t.1.n
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 66
تاریخ عضویت: 23 مارس 2014, 00:44
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمول1 : پيست كانادا (مونترال)

پست توسط r.t.1.n » 09 ژوئن 2014, 23:49

مشکل اینه ظاهراً شما تاثیر میزان سوخت اول وسط آخر Race رو در نظر نمیگری نوشتم اونجا باک پر با باک خالی 3 ثانیه تفاوت در یه مقطعی اینا زمانشون بالا رفت باک ماشین هم تا 35 درصدش تقریباً پر بود ... روزبرگ وقتی اختلاف زیاد داره مشکل ماشین هم معلوم بیخودی مصرف سوخت بالا نمیبره مصرف سوخت و تایر خودش رو Manage کرد تا موقعی که نزدیک شدن بهش بعدش با سرعت بیشتری حرکت کرد
نهایت تاثیر MGU-K تو این پیست همون 2 ثانیه بود شاید تو پیستی که مسیر مستقیم طولانی بیشتر داشته باشه مثل چین تا 2.3 2.4 هم برسه ولی نه بیشتر
برادر ترافیک غیر ترافیک نداره خود ردبول گند زده فورس ایندیا Sector 1 . 2 رو خیلی خوب میرفت حتی با تایر کهنه تر تو Sector 3 هم مشخصاً بد نمیرفت چون با DRS هم بهش نمیرسیدن
مرسدس روزبرگ با اینه MGU - K رو نداشت تو Sector 1 - 2 خیلی عالی میرفت گاهی تا 0.7 تو Sector 1 . 2 بهتر میرفت که وقتی میرفت تو Sector 3 تا 0.6 هم از دست میداد نسبت به بقیه
نمایه کاربر
pouyan
دنده 1
پست: 1322
تاریخ عضویت: 24 اکتبر 2008, 08:44
محل اقامت: کرمان / تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمول1 : پيست كانادا (مونترال)

پست توسط pouyan » 10 ژوئن 2014, 10:20

سلام
جهت یادآوری عرض می کنم که MGU-K در پیست مونترال به دو دلیل اهمیت بالایی داشت، یکی مسیر های مستقیم طولانی و یکی پیچ های بسیار کم سرعت بعد از مسیر های مستقیم. تاثیر MGU-K فقط قدرت بیشتر نیست، این سیستم از ترمز عقب ماشین انرژی میگیره و در نتیجه فشار رو از روی سیستم ترمز بر میداره، که این خودش به راننده اجازه میده که brake bias رو بیشتر متمایل به جلو تنظیم بکنه چون که MGU-K بخشی از بار ترمز عقب رو بر عهده می گیره که به معنی ترمز گیری بهتر و فشار کمتر بر روی سیستم ترمز عقب و کاهش فرسایش لاستیک های عقب هم هست. پس با از دست دادن MGU-K چیزی که از دست میره فقط قدرت و سرعت نیست بلکه فرسایش شدید تر لاستیک های عقب و فشار بیشتر بر روی سیستم ترمز عقب که برای کار کردن بدون MGU-K طراحی نشدند رو هم به همراه خواهد داشت. همیلتون به دلیل از کار افتادن ترمز های عقب از مسابقه کنار رفت و نیکو هم شدیدا با ترمز ها دچار مشکل شد، در حالی که نیکو پشت سر کسی نمیروند.
نمایه کاربر
ZEOS 59
فعال کلوپ لوگان و مگان
پست: 1329
تاریخ عضویت: 03 آپریل 2011, 16:56
نوع خودرو: 131SL
محل اقامت: شهسوار (تنکابن)
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمول1 : پيست كانادا (مونترال)

پست توسط ZEOS 59 » 10 ژوئن 2014, 12:07

سلام.
ولي ظاهرا بنا به گفته هميلتون مشكل ترمزش به دليل بودن پشت ماشين روزيرگ به وجود اومده.

http://www.gptoday.com/full_story/view/ ... my_brakes/
بخشنامه های فروش رنو(پارسخودرو)viewtopic.php?f=183&t=75683
بخشنامه های فروش نیسان(پارسخودرو)viewtopic.php?f=56&t=5545
نمایه کاربر
pouyan
دنده 1
پست: 1322
تاریخ عضویت: 24 اکتبر 2008, 08:44
محل اقامت: کرمان / تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمول1 : پيست كانادا (مونترال)

پست توسط pouyan » 10 ژوئن 2014, 14:39

گفته های پدی لو رو اینجا نقل می کنم:
both cars lost hybrid power from this point onwards and, without the additional braking force of the MGU-K, this also put a much higher load on the rear brakes. Lewis then suffered a complete rear brake failure after his second pit stop, which was a consequence of the MGU-K fault.

در متنی که شما قرار دادید هم گفته شده:
a MGU-K failure caused his brakes to overheat and ultimately fail, putting him out of the race.

دلیل مشکل ترمز از کار افتادن MGU-K بوده اما بدون تردید وقتی که شما فاصله کمی با ماشین جلو دارید این مشکل حاد تر خواهد بود چون هوای آزاد به ترمز ها نخواهد رسید.

این هم صحبت های بعد از ریس نیکو رزبرگ:
I lost the ERS and when you lose ERS then it doesn’t harvest anymore and then all the braking on the rear is being done by the brakes and then the rear brakes overheated. So it was one problem and then the next problem happened.
نمایه کاربر
حمزه
مدیر شبیه ساز رانندگی
پست: 3305
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2005, 00:37
نوع خودرو: Trek Fuel EX
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: فرمول1 : پيست كانادا (مونترال)

پست توسط حمزه » 13 ژوئن 2014, 10:45

من بالاخره دیشب موفق شدم ریس رو ببینم :smile: بالاخره یکم مسابقه از حالت یخ دراومد. پیت استاپ آخر ماسا رو نفهمیدم برای چی رفت، چون افتاد جلو و لاستیک اش هم تقریبا تازه عوض شده بود، توی رادیو هم بهش گفتن تا آخر ریس با همین لاستیک باید بسازی. فکر کن اگر پیت نمیرفت راحت روی پودیوم بود. خیلی ناراحت شدم، دوست داشتم ماسا بره روی پودیوم :sad:

پرز مشکل ترمز داشت ظاهرا و زودتر ترمز کرده، بعد یهو به سمت داخل پیچ هم گرفته و تصادف شده. البته من تو گزارش بعد از مسابقه یه عکس دیدم که فهمیدم داستان تصادف ماسا و پرز چیز دیگه ای بوده . . .

تصویر

توی رادیو Team Principle بهش گفته تو برای تیممون حاضری چکار کنی؟ ماسا هم گفته برای تیممون، میدم قلبم رو . . . بعد تصادف شده :-(

این رو هم ببینید به یاد مرحومه مغفوره، موتورهای نسل قبلی F1 . . . :smile:

http://www.aparat.com/v/zLsAa
شروع کار با شبیه ساز رانندگی Live For Speed
==>If everything seems under control, you`re just not going fast enough<==
نمایه کاربر
shazde
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 175
تاریخ عضویت: 02 آپریل 2011, 23:18
محل اقامت: برزخ
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمول1 : پيست كانادا (مونترال)

پست توسط shazde » 06 ژوئن 2015, 15:47

سلام دوستان

Canadian GP: FP1

تصویر


Canadian GP: FP2

تصویر
نمایه کاربر
shazde
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 175
تاریخ عضویت: 02 آپریل 2011, 23:18
محل اقامت: برزخ
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمول1 : پيست كانادا (مونترال)

پست توسط shazde » 06 ژوئن 2015, 22:26

ظاهرا پخش مستقیم میشه

تصویر
ارسال پست

بازگشت به “فرمول 1 - Formula 1”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان