فرمول يك : گراندپري ژاپن

تصویر
اخبار و مباحث مربوط به مسابقات فرمول یک
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
Mohammad
يار قديمي
پست: 10839
تاریخ عضویت: 23 ژولای 2004, 13:49
نوع خودرو: C107,C350,XV50
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمول يك : گراندپري ژاپن

پست توسط Mohammad » 08 اکتبر 2012, 13:06

رزبرگ رو سنا بهش زد. نمیدونم به تصادف وبر و گروژان ربط داشت یا نه. برای ما که از تلویزیون نگاه میکنیم هم سنا و مالدونادو و بخصوص گروژان غیرقابل تحمل شدن ،چه برسه به بقیه راننده ها که همینجوری امتیاز از دست میدن.
من اگه جای فیا بودم گواهینامه گروژان رو باطل میکردم یا تا آخر فصل محرومش میکردم.نمیدونم این چه جور گواهینامه هست که همه راننده ها میتونن بگیرن و هیچوقت باطل نمیشه. گواهینامه معمولی هم کسی چند بار تصادف کنه باطل میشه.این هفتیمن یا هشتمین تصادف گروژان بود.

ردبول هم که وحشتناک بود ،باید ببینیم بخاطر اشتباه مکلارن تو ستاپ اینجور شد یا واقعا اینقدر ردبول سریعتر شده.از ریس هاکنهایم به این طرف مکلارن تو همه پیست ها بخصوص پیچ های سرعت بالا خیلی سریعتر بود ولی تو ژاپن وتل خییییلی سریع بود.
«هزار دوست كم است و یك دشمن زیاد»
نمایه کاربر
رضا GT3000
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 682
تاریخ عضویت: 31 مارس 2010, 15:01
نوع خودرو: روا سال
محل اقامت: دزفول-HOTEL CALIFORNIA
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمول يك : گراندپري ژاپن

پست توسط رضا GT3000 » 08 اکتبر 2012, 13:22

یکی لطف کنه رده بندی دیروز راننده ها رو اینجا اعلام کنه
دانیل دی-لوئیس : « آل پاچینو به دنبال اسکار نیست بلکه این اسکار است که به دنبال آل پاچینو می‌گرد. »
نمایه کاربر
sepehrz999
فعال Formula1
پست: 4633
تاریخ عضویت: 17 آپریل 2010, 15:14
نوع خودرو: e12
محل اقامت: کرج-مهرشهر
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمول يك : گراندپري ژاپن

پست توسط sepehrz999 » 08 اکتبر 2012, 13:30

رضا جان با لینک مشکل دارید؟

این رده بندی کلی

http://www.formula1.com/results/driver/2012/

اینم نتایج دیروز

http://www.formula1.com/results/season/2012/878/

رده بندی تیمی

http://www.formula1.com/results/team/2012/

فکر نکنم مکلارن شانسی داشته باشه که بتونه از ردبول رد شه....
راه در جهان یکیست ...و آن راه راستی ست
نمایه کاربر
رضا GT3000
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 682
تاریخ عضویت: 31 مارس 2010, 15:01
نوع خودرو: روا سال
محل اقامت: دزفول-HOTEL CALIFORNIA
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمول يك : گراندپري ژاپن

پست توسط رضا GT3000 » 08 اکتبر 2012, 13:38

مرسی سپهر جان
حسابی ناراحتم. دیروز نشد مسابقه رو ببینم
این روزا که شومی می خواد خداحافظی کنه باید لحظه به لحظه مسابقاتشو دید
هییییییییی لوله گاز
دانیل دی-لوئیس : « آل پاچینو به دنبال اسکار نیست بلکه این اسکار است که به دنبال آل پاچینو می‌گرد. »
نمایه کاربر
adhan
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 738
تاریخ عضویت: 10 اکتبر 2011, 20:30
نوع خودرو: 206 tu3
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمول يك : گراندپري ژاپن

پست توسط adhan » 08 اکتبر 2012, 14:49

به نظر میرسه مکلارن داره قهرمانی تیمی رو فدای حالگیری همیلتون میکنه دیروز که ستاپ همیلتون که از قبل معلوم بود خوب نیست ستاپ باتن هم معلوم شد بدتر از ساءوبر بود چون هرچی زور زد نرسید به کوبایاشی ی لحظه هم خودش اشتباه کرد شل کرد فکر گیربکس مشکل داره که تو رادیو هم بهش گفتن مشکلی نیست
پرز هم معلوم شد هنوز خیلی بی تجربست کار فراری عاقلانه بوده که نگرفتش و به نظر میرسه کار مکلارن عجولانه بوده همیلتون هم بعد از ریس گفت یجوری سبقت گرفته ازش انگار چه خبره به نظرم خیلی راننده های بهتر از پرز بودن که مکلارن بگیره نمونش حتی ماسا ، کووایلن یا حتی کوبیتسا
نمایه کاربر
sepehrz999
فعال Formula1
پست: 4633
تاریخ عضویت: 17 آپریل 2010, 15:14
نوع خودرو: e12
محل اقامت: کرج-مهرشهر
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمول يك : گراندپري ژاپن

پست توسط sepehrz999 » 08 اکتبر 2012, 15:45

ردبول هم که وحشتناک بود ،باید ببینیم بخاطر اشتباه مکلارن تو ستاپ اینجور شد یا واقعا اینقدر ردبول سریعتر شده.از ریس هاکنهایم به این طرف مکلارن تو همه پیست ها بخصوص پیچ های سرعت بالا خیلی سریعتر بود ولی تو ژاپن وتل خییییلی سریع بود.
اینم دوتا از دلایل سرعت بیشتر ردبول

http://www.formula1.com/news/technical/ ... /1012.html

http://www.formula1.com/news/technical/ ... /1010.html

اینم ماله فراری

http://www.formula1.com/news/technical/ ... /1011.html

اینم لوتوس

http://www.formula1.com/news/technical/ ... /1009.html
که فکر کنم هنوز نتونستن ازش درست بهره برداری کنن...



مطمئنم ادرین نیوئی حتی توی خواب هم به این فکر میکنه که چطور یکم هوای بیشتر برسونه به دیفیوزر؟

ولی کلا راه حلش خیلی منطقی تر از شاهکار مرسدس هست....اگر افت فشار رو توی دوتا سیستم به دلیل طول مسیر (کانال) حساب کنید....کاملا مشخصه که راندمان روش ردبول باید خیلی بالاتر باشه
راه در جهان یکیست ...و آن راه راستی ست
نمایه کاربر
arashferrari
Ferrari specialist
پست: 976
تاریخ عضویت: 01 سپتامبر 2007, 10:57
نوع خودرو: کیا ریو
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: فرمول يك : گراندپري ژاپن

پست توسط arashferrari » 08 اکتبر 2012, 22:05

سلام.

من امروز صبح تو F1zone خوندم که ردبول DDRS داره و ظاهراً تو سنگاپور هم ازش استفاده کرده و تا الان کسی متوجهش نشده بود!

با اتفاقاتی که توی سوزوکا افتاد بیشتر افراد شانس اول قهرمانی رو حالا به وتل میدن. اتو موتور اسپرت هم سیستم DDRS ردبول رو بررسی کرده و گفته خیلی بعیده فراری یا مکلارن بتونن عکس العمل سریعی نسبت بهش نشون بدن، البته ویتمارش گفته که اونها هم روی سیستم DDRS خودشون دارن کار میکنن.

توی این مسابقه واقعاً کیمی گربه سیاه آلونسو بود! هم کوالیفایینگ هم تو مسابقه. البته آلونسو ظاهراً بد و بیراهی نگفته بهش، بعد از مسابقه که آرومتر بوده گفته این چیزها برای همه پیش میاد و بدشانسی برای همه هست. 5مسابقه ی بعدی رو یک مینی فصل توصیف کرده و گفته فصل دوباره از سوزوکا شروع شده و همه چیز به قولی restart شده! البته از ماشینش هم ناراضی بوده.

ماسا هم به احتمال بسیار زیاد جای خودش رو برای 2013 در فراری حفظ میکنه و شایعه اس که فراری قبل از مسابقه ی کره موندنش رو اعلام میکنه.

همیلتون باز هم تو یی تر رو بهم ریخته! به باتن انتقاد کرده گفته هنوز هیچی نشده من رو unfollow کرده و گفته من فک میکردم دوستیمون عمیقتر از این حرفا بوده! ولی چند ساعت بعد خودش نوشته که تازه فهمیده باتن هیچوقت اصلاً follow نکرده بودش! و گفته هنوز خوب از تو یی تر سر در نمیاره! :-(

وبر هم بعد از مسابقه رفته سراغ گروژان بهش گفته"تو چشمام نگاه کن! اگر اینجوری ادامه بدی توی فرمول یک زیاد دوام نمیاری" :git:

پیروز باشید.
نمایه کاربر
Iceman
فعال Formula1
پست: 295
تاریخ عضویت: 23 ژوئن 2011, 01:32
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمول يك : گراندپري ژاپن

پست توسط Iceman » 09 اکتبر 2012, 02:12

arashferrari نوشته شده: اتو موتور اسپرت هم سیستم DDRS ردبول رو بررسی کرده و گفته خیلی بعیده فراری یا مکلارن بتونن عکس العمل سریعی نسبت بهش نشون بدن،
The most recent progress could be crucial World Cup.It will take too long until the opponents have retrofitted
آرش جان فکر نکم اینو درست معنی کرده باشی چون من چند جا خوندم که این سیستمی ساده هستش و کپی کردنش آسونه و زمان زیادی لازم نداره چون چیز خاصی نداره.

لوتوس هم اعلام کرده که تو کره از سیستم اگزوز کواندا استفاده می کنه.
نمایه کاربر
arashferrari
Ferrari specialist
پست: 976
تاریخ عضویت: 01 سپتامبر 2007, 10:57
نوع خودرو: کیا ریو
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: فرمول يك : گراندپري ژاپن

پست توسط arashferrari » 09 اکتبر 2012, 08:03

Iceman نوشته شده:
arashferrari نوشته شده: اتو موتور اسپرت هم سیستم DDRS ردبول رو بررسی کرده و گفته خیلی بعیده فراری یا مکلارن بتونن عکس العمل سریعی نسبت بهش نشون بدن،
The most recent progress could be crucial World Cup.It will take too long until the opponents have retrofitted
آرش جان فکر نکم اینو درست معنی کرده باشی چون من چند جا خوندم که این سیستمی ساده هستش و کپی کردنش آسونه و زمان زیادی لازم نداره چون چیز خاصی نداره.

لوتوس هم اعلام کرده که تو کره از سیستم اگزوز کواندا استفاده می کنه.
سلام.

“You don’t develop something like that overnight,” Germany’s Auto Motor und Sport quotes Ferrari boss Stefano Domenicali as saying.

این که بالا گذاشتم نقل اتو موتور اسپرت از دومینکالی هست که گفته چنین سیستمی رو یک شبه نمیشه توسعه داد. اتفاقاً اون یک خط انگلیسی که شما هم گذاشتی به نظرم همین معنی رو میده. گفته "آخرین پیشرفت میتونه برای کاپ قهرمانی تعیین کننده باشه. خیلی طول خواهد کشید تا رقبا بخواهند تغییرات جدید بر روی تجهیزاتشون ایجاد کنند"

البته من هم اصراری ندارم که کپی کردنش سخته، آسون باشه بهتره :mrgr:

پیروز باشید.
نمایه کاربر
Mohammad
يار قديمي
پست: 10839
تاریخ عضویت: 23 ژولای 2004, 13:49
نوع خودرو: C107,C350,XV50
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمول يك : گراندپري ژاپن

پست توسط Mohammad » 09 اکتبر 2012, 11:19

فکر کنم مشکل اصلی ستاپ درست برای پیچ های مختلف و هماهنگ کردن بقیه کیت آیرودینامیکی باشه.یه جورایی بنظر میرسه چند تا تیم تقریبا همزمان کار روی DDRS رو شروع کردن و ردبول اولین تیمی بود که تونست ازش استفاده ببره.
«هزار دوست كم است و یك دشمن زیاد»
ارسال پست

بازگشت به “فرمول 1 - Formula 1”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان