فرمول يك : گراندپري ژاپن

تصویر
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
Iceman
فعال Formula1
پست: 295
تاریخ عضویت: 23 ژوئن 2011, 01:32

Re: فرمول يك : گراندپري ژاپن

پست توسط Iceman » 11 اکتبر 2012, 01:44

سپر جان اون چیزی که بالای سایدپود مکلارن قرار داره جدا کننده نیست در اصل یه بال.
کار این بال هم مدیریت جریانه اطراف اگزوزه.
این بال باعث میشه هوا به بالای سایپد بچسبه و ازش جدا نشه (در اصل هوا رو هل میده پایین) چون هر چه به طرف اگزوز بریم سایدپد میره پایینتر و احتمال داره هوا نره.
با این کار هوای پایین اومده به گاز های اگزوز فشار میاره وهلش میده پایین.
جالبه که این بال مانند دو تا بال کوچک جلویش نیروی لیفت یا بالابرنده ایجاد می کنند.
ورژن جدید این بال مکلارن evolution یا تکامل هستش.

این اسپلیتر یا جدا کننده هوای زیر دماغ فراریه هستش که شباهت زیادی به ردبول داره(ازش کپی نکرده ها):
تصویر
نمایه کاربر
saeed/سعيد
مدیر کلوپ موتورسیکلت
پست: 6396
تاریخ عضویت: 07 آپریل 2006, 01:18
نوع خودرو: Valtra T171
محل اقامت: תל אביב-יפו-Dez

Re: فرمول يك : گراندپري ژاپن

پست توسط saeed/سعيد » 13 اکتبر 2013, 10:31

نتایج کوالی ژاپن 2013

Driver Team Time Laps
1. Mark Webber Red Bull 01:30.915 13
2. Sebastian Vettel Red Bull 01:31.089 13
3. Lewis Hamilton Mercedes 01:31.253 17
4. Romain Grosjean Lotus 01:31.365 21
5. Felipe Massa Ferrari 01:31.378 17
6. Nico Rosberg Mercedes 01:31.397 17
7. Nico Hülkenberg Sauber 01:31.644 19
8. Fernando Alonso Ferrari 01:31.665 16
9. Kimi Räikkönen Lotus 01:31.684 19
10. Jenson Button McLaren 01:31.827 15

11. Sergio Perez McLaren 01:31.989 16
12. Paul di Resta Force India 01:31.992 15
13. Valtteri Bottas Williams 01:32.013 14
14. Esteban Gutiérrez Sauber 01:32.063 15
15. Pastor Maldonado Williams 01:32.093 15
16. Daniel Ricciardo Toro Rosso 01:32.485 11

17. Adrian Sutil Force India 01:32.890 10
18. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 01:33.357 6
19. Max Chilton Marussia 01:34.320 8
20. Charles Pic Caterham 01:34.556 8
21. Giedo van der Garde Caterham 01:34.879 9
22. Jules Bianchi Marussia 01:34.958 5


تصویر
.
مبر ز موی سپیدم گمان به عمر دراز جوان ز حادثه ای پیر میشود گاهی
نمایه کاربر
Pran©ing Horse
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 125
تاریخ عضویت: 29 آپریل 2013, 16:37
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: فرمول يك : گراندپري ژاپن

پست توسط Pran©ing Horse » 13 اکتبر 2013, 19:30

وبرم میتونست امروز برنده بشه . تایمای خوبی زد ولی ردبول جوری استراتژی ریخت که وبر موند پشت گروژان و تایماش خراب شد اگر چند دور زودتر از گروژان رد میشد میتونست وتل رو هم بگیره

آلونسو هم با 12 امتیازی که امروز گرفت بالاتر از شوماخر بزرگ شد امتیاز آورترین راننده تاریخ فرمول یک البته فراموش نشه از فصل 2010 سیستم امتیاز دهی تغییر کرده .
نمایه کاربر
sepehrz999
فعال Formula1
پست: 4633
تاریخ عضویت: 17 آپریل 2010, 15:14
نوع خودرو: e12
محل اقامت: کرج-مهرشهر

Re: فرمول يك : گراندپري ژاپن

پست توسط sepehrz999 » 15 اکتبر 2013, 15:21

استراتژی برنده را تعیین کرد


شهرزاد تاج الدینی : پیست سوزوکای ژاپن میزبان پانزدهمین رقابت فرمول یک این فصل بود. این پیست 5.807 کیلومتری که در سال 1962 در ابتدا به منظور تست های شرکت هوندا ساخته شد، خیلی زود بین رانندگان و هواداران فرمول یک جایگاه ویژه ای پیدا کرد.


تصویر

سوزوکا از معدود پیست های اتوموبیلرانی جهان است که شکل آن بصورت عدد 8 انگلیسی است و قسمتی از پیست بوسیلۀ یک روگذر از روی قسمتی دیگر عبور می کند. تاکنون 13 بار قهرمان فرمول یک جهان در این پیست مشخص شده است و سباستین فتل نیز امیدوار بود با پیروزی در این رقابت و کسب کمتر از 2 امتیاز از سوی آلونسو، چهارمین قهرمانی جهانش را مسجل کند.
اما این رقابت تحت الشعاع مرگ ناگهانی ماریا دی ویلوتا، رانندۀ زن سابق تیم ماروشا قرار داشت. وی که پارسال در جریان یکی از تست های این تیم دچار سانحۀ مهیبی شد، 14 ماه بعد، روز جمعه در اثر جراحات وارده از آن حادثه دچار حملۀ قلبی شد و درگذشت.
در جریان جلسات آزاد تمرینی، بهترین زمان ها بین لوئیس همیلتون از مرسدس و دو رانندۀ تیم ردبول، فتل و وبر، جابجا شد و به نظر می رسید رقابت برای کسب خط یک رقابتی جذاب و تنگاتنگ باشد.

تصویر

تعیین خط
در چهار دورۀ اخیر برگزاری این رقابت، خط یک از آن فتل بوده است اما بروز مشکل در سیستم KERS وی را از بخش اعظمی از تمرین سوم محروم کرد و امید برای کسب خط یک را برای دیگر رانندگان افزایش داد. در نهایت پس از یک رقابت جذاب، این مارک وبر بود که توانست سریع ترین زمان را از آن خود کند و اولین پل پوزیشن فصل خود را جشن بگیرد. پس از وی، فتل، همیلتون، گروژان و ماسا رقابت یکشنبه را از خط های دو تا پنج آغاز میکنند. آلونسو و رایکونن نیز به جایگاهی بهتر از هشتم و نهم دست پیدا نکردند.

مسابقه
پیش از شروع، رانندگان یک دقیقه به احترام ماریا دی ویلوتا سکوت کردند. در آغاز مسابقه، هر دو رانندۀ ردبول استارت های ناامید کننده ای داشتند و این گروژان از تیم لوتوس بود که با استارتی طوفانی از ردۀ چهارم شروع کرد و قبل از ورود به پیچ نخست از سایرین پیش افتاد. وبر نیز که به ردۀ دوم سقوط کرده بود برای بازپس گیری جایگاهش در تعقیب وی بود. همیلتون که در جریان استارت برخوردی با بال جلوی فتل داشت، از تایر عقب سمت راست پنچر شد و پس از آنکه با تاخیری زیاد توانست به پیت برگردد و تایر خود را عوض کند به رقابت بازگشت. اما آسیب وارده به کف اتوموبیل وی جدی تر آز آن بود و در نهایت در همان اوایل کار او برای اولین بار در طول این فصل مجبور به کناره گیری از مسابقه شد. تنها مکس چیلتون از تیم ماروشاست که توانسته است در تمامی رقابت ها به سلامت از خط پایان بگذرد.

http://dande6.com/wp-content/uploads/20 ... 00x311.jpg

در حالی که وبر برای رسیدن به ردۀ اول به گروژان فشار می آورد، فتل با حفظ فاصله از گروه پیشتاز به حفظ تایرهایش پرداخت. پس از پیت استاپ اول بلاخره وبر توانست از گروژان سبقت بگیرد و ردۀ اول را پس بگیرد، فتل نیز خیلی زود گروژان را پشت سر گذاشت و به ردۀ دوم رسید اما برخلاف هم تیمیش که قرار بود سه بار به پیت استاپ برود، فتل سعی داشت مسابقه را با دو پیت استاپ به پایان برساند. در نهایت نیز با حفظ خوب تایرها، این استراتژی برای فتل جواب داد و وبر که پس از آخرین پیت استاپ با لاستیک های مدیوم تازه در تعقیب وی بود، پشت سر گروژان و اتوموبیل های لپ شده گرفتار شد و علیرغم ثبت سریع ترین دور مسابقه نتوانست به فتل برسد.

تصویر

بدین ترتیب فتل به نهمین برد این فصل خود و پنجمین برد پیاپیش دست یافت. پس از وی وبر که دریک دور مانده به پایان بلاخره موفق شد از گروژان جلو بیفتد ردۀ دوم را از آن خود کرد. گروژان نیز با عملکردی عالی برای دومین مسابقۀ پی در پی با کسب ردۀ سوم روی سکو قرار گرفت. دستاورد آلونسو از مسابقۀ ژاپن یک جایگاه چهارم بود که آن هم به سختی و با پشت سر گذاشتن نیکو هولکنبرگ که در دو مسابقۀ اخیر به کابوس آلونسو تبدیل شده است، بدست آمد. آلونسو با کسب این دوازده امتیاز، در جمع بندی امتیازات کسب شده، رکورد پرامتیازترین رانندۀ تاریخ فرمول یک را از آن خود کرد، که البته رکوردی اسمی است و در صورت تغییر معیار امتیاز دهی فصل های گذشته به روش فعلی، باز هم این عنوان در اختیار میشاییل شوماخر خواهد بود. رایکونن هم با کسب ردۀ پنجم جایگاه سومیش در رده بندی کلی را مستحکم تر کرد. تیم سائوبر نیز که از نیم فصل دوم بیشترین پیشرفت را بین تیم های حاضر داشته، برای اولین بار در طول این فصل هر دو رانندۀ خود را در محدودۀ امتیازات دید و پس از هولکنبرگ که به ردۀ ششم رسید، استبان گوتییرز با کسب ردۀ هفتم اولین امتیاز دوران حرفه ای خود در فرمول یک را بدست آورد. بدین ترتیب در جدول رده بندی تیمی سائوبر از تورو روسو پیشی گرفت و به چند قدمی فورس ایندیا رسید. روزبرگ هم که به دلیل خروج نا امن از پیت و خطر برخورد با سرخیو پرز پنالتی دریافت کرد، به رده ای بهتر از هشتم دست نیافت. از شگفتی های این رقابت، اتمام مسابقه از سوی دیرستا بود که پس از چهار کناره گیری پیاپی در چهار مسابقۀ اخیر بلاخره موفق به دیدن پرچم شطرنجی در انتهای مسابقه شد!

اما بزرگترین شگفتی مسابقه در حقیقت، رقابت برای کسب ردۀ نخست بود زیرا پیشتازی بی چون و چرای فتل در چند گراندپری اخیر جایی برای رقابت برای کسب ردۀ نخست باقی نگذاشته است. بدین ترتیب اختلاف فتل و آلونسو در صدر جدول رده بندی کلی به 90 امتیاز افزایش یافت و این رانندۀ آلمانی حتی با کسب یک ردۀ پنجم در چهار رقابت باقی مانده می تواند قهرمانی این فصل خود را قطعی کند. نکتۀ جالب دیگر این است که فتل با کسب 297 امتیاز دقیقا به اندازۀ کل امتیازات تیمی فراری که در ردۀ دوم جدول تیمی این فصل قرار دارد، امتیاز جمع کرده است!
دو هفتۀ دیگر، هند میزبان شانزدهمین رقابت فصل خواهد بود.

تصاویر بیشتر رو میتونید از لینک زیر ببینید

http://dande6.com/5737/%D8%A7%D8%B3%D8% ... D8%AF.html
راه در جهان یکیست ...و آن راه راستی ست
نمایه کاربر
Vale_GP
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 467
تاریخ عضویت: 06 ژوئن 2011, 20:04
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: فرمول يك : گراندپري ژاپن

پست توسط Vale_GP » 04 اکتبر 2014, 20:20

نیکو روزبرگ پل پزیشن گرندپریکس ژاپن رو به دست آورد..

وی با زمان 1:32:506 هزارم ثانیه توانست یک دور پیست را بزند و نفر اول شود
پشت سر نیکو هم همتیمیش یعنی همیلتون قرار گرفت
در جای سوم و چهارم نیز دو راننده تیم ویلیامز یعنی بوتاس و ماسا قرار گرفتند.
آلونسو پنجم شد
دنی ریکاردو استرالیایی از تیم ردبول ششم شد
رده های هفتم و هشتم نیز به دو راننده مک لارن یعنی مگنوسن و باتن رسید.
سباستین وتل نیز در ادامه ناکامی های این فصل خودش بار دیگر خراب کرد و نهم شد.

گروژان نکون بخت نیز در کمال حیرت در جای 18 قرار گرفت
نمایه کاربر
VR 46
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 456
تاریخ عضویت: 30 می 2011, 12:03
نوع خودرو: DUCATI 1198S

Re: فرمول يك : گراندپري ژاپن

پست توسط VR 46 » 05 اکتبر 2014, 12:58

آقا بیانچی چش شد اون اواخر کار؟
نمایه کاربر
adhan
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 738
تاریخ عضویت: 10 اکتبر 2011, 20:30
نوع خودرو: 206 tu3
محل اقامت: تهران

Re: فرمول يك : گراندپري ژاپن

پست توسط adhan » 05 اکتبر 2014, 19:29

سلام دوستان
هرچند نبود بعضی دوستان حس وحال رو برا کامنت گذاشتن از آدم میگیره ولی بهرحال
جولز بیانچی سر پیچی که سوتیل اسپین شده بود از پشت به تراکی که برا جابجا کردن ماشین سوتیل وارد پیست شده برخورد بدی کرد و سرش ضربه بدی خورده و بیهوش از ماشین بیرون آورده شده و با تاخیری هم که به علت نداشتن دید برا فرود اومدن هلیکوپتر بوده دیر به بیمارستان رسانده شده و الان هم مورد عمل جراحی قرار گرفته و بدون لوله تنفسی نفس میکشه این آخرین اخباری بود که من از رسانه های داخل و خارج خوندم
نمایه کاربر
saeed/سعيد
مدیر کلوپ موتورسیکلت
پست: 6396
تاریخ عضویت: 07 آپریل 2006, 01:18
نوع خودرو: Valtra T171
محل اقامت: תל אביב-יפו-Dez

Re: فرمول يك : گراندپري ژاپن

پست توسط saeed/سعيد » 05 اکتبر 2014, 19:45

نتایج گراندپری ژاپن

Race results - 2014 Japanese Formula 1 Grand Prix Pos. Driver Team Time
1. L. Hamilton Mercedes 1:51:43.021
2. N. Rosberg Mercedes +9.180
3. S. Vettel Red Bull +29.122 +19.942
4. D. Ricciardo Red Bull +38.818 +9.696
5. J. Button McLaren +1:07.550 +28.732
6. V. Bottas Williams +1:53.773 +46.223
7. F. Massa Williams +1:55.126 +1.353
8. N. Hulkenberg Force India +1:55.948 +0.822
9. J. Vergne Toro Rosso +2:07.638 +11.690
10. S. Perez Force India +1 Lap
11. D. Kvyat Toro Rosso +1 Lap
12. K. Raikkonen Ferrari +1 Lap
13. E. Gutiérrez Sauber +1 Lap
14. K. Magnussen McLaren +1 Lap
15. R. Grosjean Lotus +1 Lap
16. P. Maldonado Lotus +1 Lap
17. M. Ericsson Caterham +1 Lap
18. M. Chilton Marussia +1 Lap
19. K. Kobayashi Caterham +1 Lap
20. J. Bianchi Marussia +3 Laps
21. A. Sutil Sauber +4 Laps
Did not finish
22. F. Alonso Ferrari +42 Laps
.
مبر ز موی سپیدم گمان به عمر دراز جوان ز حادثه ای پیر میشود گاهی
نمایه کاربر
Pran©ing Horse
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 125
تاریخ عضویت: 29 آپریل 2013, 16:37
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: فرمول يك : گراندپري ژاپن

پست توسط Pran©ing Horse » 06 اکتبر 2014, 01:09

آخرین خبری که شنیدم اینه که متاسفانه دوباره خونریزی مغزیش بعد از عمل شروع شده و تو حالت کما هست
امیدوارم بتونه برگرده به زندگی واقعا حیف شد راننده با استعدادی بود اولین امتیاز تاریخ تیم ماروشا رو تو فرمول یک براشون آورد
همه میگفتن بعد از رایکونن جانشینش میشه تو فراری
ارسال پست

بازگشت به “فرمول 1 - Formula 1”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان