فرمـول 1: گراندپري سنگاپور

تصویر
اخبار و مباحث مربوط به مسابقات فرمول یک
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
sepehrz999
فعال Formula1
پست: 4633
تاریخ عضویت: 17 آپریل 2010, 15:14
نوع خودرو: e12
محل اقامت: کرج-مهرشهر
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمـول 1: گراندپري سنگاپور

پست توسط sepehrz999 » 23 سپتامبر 2012, 18:55

والا به نظر میرسید ترمزهای شوماخر مشکل پیدا کردن...

قدیما این داستان از نظر فنی مطرح بود که موقعی که ترمزها داغ باشن و یهو تصادف بشه و ماشین ایمنی...احتمال تغییر بافت دیسک ترمز از نظر متالوژی وجود داره که در نهایت به لغزنده شدن ترمزها منجر میشد و....

ولی توی چند سال اخیر من همچین چیزی ندیده بودم....به هرحال به زودی معلوم میشه

در مورد مشکلات فنی مکلارن...!

این گیربکس هم که مستقیما به مرسدس بنز مربوط میشد....شکی نیست الان ماشین های مکلارن سریع ترین هستن....ولی مسابقه پیش ردبول با اون دینام دوباره مشکل پیدا کرد...این مسابقه هم گیربکس مرسدس بنز برای مکلارن...فراری ظاهرا مشکلات دوام کمتر داره...
راه در جهان یکیست ...و آن راه راستی ست
نمایه کاربر
Dixel
دنده 3
پست: 3198
تاریخ عضویت: 26 آپریل 2008, 06:01
نوع خودرو: Hatchback
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: فرمـول 1: گراندپري سنگاپور

پست توسط Dixel » 23 سپتامبر 2012, 19:14

آره امسال فراری مزد ماشین بی ایراد یا کم ایرادشو گرفت..
در حالی که بقیه تیما همه با مشکلات زیادی در این مورد روبرو بودن. یکی از دلایلش هم اینه که خودش اکثر چیزاشو میسازه..
البته انصافا مرسدس موتور و گیربکساش در حد خیلی خوبی بودن این سال ها.. گیربکساش کمتر البته.
جالبه از اون 4 نفری که حدس زدم اوت بشن دو نفر واقعا شدن.. دلم واسه همیلتون سوخت.. بدشانسه دیگه.. بعد میگن مشکل گیربکس ولی شبیه مشکل کلاچ نبود قضیه؟ انگار کلاچ خیلی کم درگیر میشد.
سیفتی کار خیلی هیجان مسابقه رو گرفت اون وسطا.. میتونست جذاب تر باشه ریس.

شومی هم اشتباه بدی کرد . من فکر کنم حواسش رفت به سبقت یهو دید یا ابلفضل این کیه جلوم؟ دیگه از ریس لاینم خارج شده بود و لاستیک رو گرد و خاک کاری نمیتونست بکنه. شاید هم تو ریسای شب خوابش میگیره.. درکل حالمو گرفت.

آلونسو تابلو ناراحت بودا بعد ریس.. بنظرتون واسه چی؟ چون ماشینش در حد دو تای جلوییش نبود؟

خاک بر سر وبر!

همیشه گفتم رانندگیم اقلا از سنا که بهتره.. همیشه بهم امید میده میتونستم راننده فرمول 1 بشم و زیادم کار سختی نیست. کارتیکیان که نشون داد اگه پارک دوبل هم بلد نباشی میتونی راننده فرمول 1 بشی.. سر تصادف علنا از ریس لاین خارج شد.. صاف رفت تو دیوار.. بابا قبل اینکه راننده بیارید از راهنمایی رانندگی و بیمه استعلام بگیرید این راننده اصلا بلده با پرایدش درست برونه یا نه..

آقا سنگاپور هم پیت بیب های خوبی داشتا.. انتظار نداشتیم.. چقدر پیشرفت کردن همه جانبه..

سپهر وای ریس بود؟ چرا نفهمیدم.. بابا من عاشق پیست آزادیمونم.. بهم بگو جون من قبلش.. میدونی از کی دعوا ندیدم؟ خوش به حالتون حتما کلی خندیدید..

پسر هالکنبرگ چه باحال بود! تنهایی زد زحمت دو هفته یه تیمو نابود کرد! داشتم میمردم از خنده دیدم هر دوتا بالو نابود کرد! البته خود صابری ها هم مقصر بودن.. بد جا سبقت گرفتن.
نمایه کاربر
adhan
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 738
تاریخ عضویت: 10 اکتبر 2011, 20:30
نوع خودرو: 206 tu3
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمـول 1: گراندپري سنگاپور

پست توسط adhan » 23 سپتامبر 2012, 23:07

طرفدار مکلارن باشی فقط ضدحال میخوری :chol: هر ریس یچیزی خراب میشه خرابم نشه یکی میاد از روت رد میشه واقعا تبریک به فراری با ماشین مقاومی که ساختن به قول گزارشگر ع ر ب
slowly but surely آهسته اما مطمئن
تبریک به ردبوولیها
قهرمانی آلونزو هم مبارک (از حالا دیگه میخام آلونزو قهرمان بشه) قهرمانی همیلتون با این وضع اوت شدن یک در میان غیر ممکنه
برا شومی هم خیلی ناراحت شدم (امیدوارم این تصادف باعث نشه بهش فشار بیارن خداحافظی کنه) یک سوال مگه ماشینها abs دارن؟!!!! که برا شومی از کار افتاده باشه تا اونجا که من میدونم ندارن
ماشین سیفتی هم کمک زیادی کرد ریس 2 پیته امکان پذیر بشه حالا پبررلی میاد میگه ما که گفتیمو چنین و چنان
وبر 20 ثانیه پنالتی گرفته بخاطر اینکه کوبایاشی رو مالونده از 10 ام شده 11 ام
شومی هم 10 رده پنالتی گرفت
نمایه کاربر
iranmusclecars
دانا
پست: 766
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2009, 22:24
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمـول 1: گراندپري سنگاپور

پست توسط iranmusclecars » 23 سپتامبر 2012, 23:57

آره منم امیدوارم این تصادف نشه عامل فشار رو شومی. واقعا مرسدس توی این سه فصل در سطح شومی نبود.
کسی خبری نداره که پیشنهادی از تیمی برای فصل بعد داشته باشه؟ من که تا حالا چیزی ندیدم.
----------------------------
این گزارشگر ابوظبی اسپرت فکر کنم ورژن عربی خیابانی خودمون باشه ها. طرف هم اون موقع که شومی باقالی شد هاج و واج مونده بود که کی با کی تصادف کرده هم اون موقع که ماسا اون مدلی از تصادف با دیوار در رفت اصلا انگار تو باغ نبود. نفهمید نفهمید تا وقتی صحنه آهسته رو نشون دادن تازه دوزاریش افتاد چه صحنه ی خفنی پیش اومده
خدایا چنان کن سرانجام کار / که ما باشیم و یک پارکینگ ماسلکار
نظامی گنجوی + یه دکتر امریکایی باز دیگه جز شریعتی
نمایه کاربر
pouyan
دنده 1
پست: 1322
تاریخ عضویت: 24 اکتبر 2008, 08:44
محل اقامت: کرمان / تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمـول 1: گراندپري سنگاپور

پست توسط pouyan » 24 سپتامبر 2012, 00:09

اگه طرفدار مرسدس بودی چی میگفنی! زورشون به فورس ایندیا هم نمیرسه! (اما روزهای خوب در راهند...)
ماشین ها هم ABS ندارن ادهان جان، اما با این وضعی که فرمول یک داره به گند کشیده میشه، هیچ بعید نیست که از سال های آینده نصب کنن!
این ژان اریک ورنیه هم خوب روحیه ژان والژانی داره ها، کلا بچه خوبیه.
فتل هم که هر وقت میبره نیشش تا بناگوش باز میشه ولی خدا نکنه که یه اتفاقی واسه ماشین بیفته ... اگه جای مایکل بود و با 7 بار قهرمانی جهان که 5 تاش پشت سر هم بوده وارد یه تیمی میشد که توان پودیوم گرفتن رو هم نداره چیکار میکرد؟
شومی هم تجربیاتش رو منتقل کرده به مرسدس که از کشور خودش هست و امسال سر ساخت WO3 که بیس ماشین قهرمان سال آینده قراره باشه خیلی از کمک هاش استفاده کردن و هنوز وزنه سنگینی حساب میشه و هنوز تیم میخوادش و جوری نیست که مجبورش کنن خداحافطی کنه، به هر حال بزرگترین اسم فرمول 1 هست و از سر تیم مرسدس هم زیادیه، توی ملبورن گیربکسش خراب شد، چین پیت ارور داشتن، کانادا DRS اش گیر کرد، بحرین هم همینطور، بقیه جاها هم که یا مشکل لاستیک داشتن یا پیس خوبی نداشتن، هیچی نگفت جز اینکه این اتفاق ها میوفته و طبیعیه و ...، حالا 1 بار که خودش اشتباه کرده خیلی بی انصافی از طرف تیم خواهد بود که حتی به روش بیارن!
نمایه کاربر
sepehrz999
فعال Formula1
پست: 4633
تاریخ عضویت: 17 آپریل 2010, 15:14
نوع خودرو: e12
محل اقامت: کرج-مهرشهر
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمـول 1: گراندپري سنگاپور

پست توسط sepehrz999 » 24 سپتامبر 2012, 00:13

نه به روش که نمیارن....درضمن تقریبا واضحه که ترمزها مشکل داشتن....ولی احتمالا خودش هم دیر ترمز کرده وگرنه به این راحتی 10 پله جریمه نمیشد

ردبول و فراری این مسابقه دیسک های ترمز جدید برمبو داشتن که از ماده جدیدی ساخته شده....با چهار برابر استحکام سایشی بهتر و قابلیت خنک کاری بیشتر

این لینک رو ببینید

http://www.formula1.com/news/technical/ ... /1007.html
راه در جهان یکیست ...و آن راه راستی ست
نمایه کاربر
Mohammad
يار قديمي
پست: 10839
تاریخ عضویت: 23 ژولای 2004, 13:49
نوع خودرو: C107,C350,XV50
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمـول 1: گراندپري سنگاپور

پست توسط Mohammad » 24 سپتامبر 2012, 01:13

ریس جالبی شد ولی واقعا همیلتون حالگیری شد قشنگ داشت 15 امتیاز به آلونسو نزدیک میشد ولی آخرش 15 امتیاز دیگه هم عقب افتاد. :D
میتونن با سافت شروع کنن و 1 پیت کمتر برن و تو استینت 2 و3 با تایر نو سریعتر باشن و تاکتیکی که پرز تو مونزا داشت رو استفاده کنن.البته تو سنگاپور همیشه یه سیفتی کار میاد و میتونه استراتژی اونایی که پیت کمتر رو انتخاب کردن رو خراب کنه.
واقعا تو سنگاپور انتخاب استراتژی خیلی سخت و ریسکیه.شروع با تایر پرایم و 1 پیت کمتر تاکتیک خیلی خوبیه بخصوص که پیت های سنگاپور خیلی خیلی زمانبره .هولکنبرگ و پرز داشتن ازش خوب استفاده میکردن ولی همونطور که پست قبل ریس نوشتم سیفتیکار تاکتیک 2 پیت رو تو سنگاپور نابود میکنه و امروز همین بلا سر پرز و هولکنبرگ اومد. اونا استینت 1 رو طولانی و کند داشتن و وقتی اوایل استینت 2 بودن و باید به 3 پیته ها که وسطای یا آخر استینت 3 بودن نزدیک میشدن ماشین ایمنی اومد و همه یه پیت کم هزینه انجام دادن و اونقدر مارشال تو پیست موند و تایرها سیو شد که دورهای باقی مونده رو با همون تایرها رفتن ولی 2 پیته ها که وسط استینت 2 بودن مجبور بودن دوباره پیت برن و فرصت رو از دست دادن.
در کل تصادف ها و ماشین مارشال تو سنگاپور خیلی سرنوشت ساز هست ، اون از سال 2008 و تصادف ساختگی رنو و اینم از این.

برای شومی هم شاید تایرهاش پشت مارشال سرد شده بود چون معمولا وقتی تایر تو بازه حرارتی مناسب هست دود آبی میکنه و وقتی سرد هست تو ترمز شدید دود سیاه.بهرحال یکم عجیب بود و باید ببینیم مشکل از شومی بوده یا از ماشین.
با این 10 رده پنالتی که شومی برای سوزوکا گرفت فکر کنم هفته دیگه پل پوزیشن رو بگیره :-( ولی W03 امیدوارکننده بود. اگزوز کوآندا چیز پیچیده ای هست و بقیه تیم ها هم 2-3 تا ریس طول کشیده تا بیشترین بازدهی رو ازش بگیرن.حسابش رو بکنین باید گازهایی که سرعتشون تو خروجی اگزوز بالای 200 کیلومتر بر ساعت هست رو از لوله اگزوزی که طبق قانون بسمت بالا هست و با فشار مناسب به محدوده مشخص بوزن تا با استفاده از کوندا به سمت پایین و دفیوزر منتقل بشن. تو همین مرحله هم دقت کم باشه گازها به تایر میوزه و اونا رو داغ میکنه.
این گیربکس هم که مستقیما به مرسدس بنز مربوط میشد....شکی نیست الان ماشین های مکلارن سریع ترین هستن....ولی مسابقه پیش ردبول با اون دینام دوباره مشکل پیدا کرد...این مسابقه هم گیربکس مرسدس بنز برای مکلارن...فراری ظاهرا مشکلات دوام کمتر داره...
سپهر ،گیربکس مکلارن ساخت خودشون هست و ربطی به مرسدس نداره.گیربکس ماشینای اف1 یه قسمت از طراحی ماشین و جزئی از تعلیق عقب و کیت آیرودینامیکی ماشین هست و هر تیم گیربکس خودش رو متناسب با بقیه ماشین میسازه. البته گیربکس فورس ایندیا و ماروسیا میشه گفت مکلارن هست.
گیربکس براون جی پی هم ساخت خودشون بود. در کل مرسدس فقط برای خودش گیربکس میسازه.
من واقعا یادم نمیاد از سال 2007 به این طرف موتور مرسدس هیچ تیمی خراب شده باشه. البته گیربکس بعد از اینکه گیربکس مونوکوک جدید رو آوردن 2-3 باری مشکل پیدا کرده ولی به 10 کیلو سبک شدنش میارزه.
«هزار دوست كم است و یك دشمن زیاد»
نمایه کاربر
adhan
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 738
تاریخ عضویت: 10 اکتبر 2011, 20:30
نوع خودرو: 206 tu3
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمـول 1: گراندپري سنگاپور

پست توسط adhan » 24 سپتامبر 2012, 08:49

منم امیدوارم شومی سال دیگه باشه مرسدس هم یچیزی در حد و اندازه اسم خودش و شومی بسازه براش
دکتر یجا خوندم که احتمال این هم هست که جای همیلتون و نیکو رزبرگ عوض بشه و همیلتون و شومی 2013 برا مرسدس رانندگی کنن یادم نیست کدام سایت بود
والا منم عرض کردم که ماشینها abs نداره یکی از دوستان صفحه قبل فرمودن ماشین شومی سیستم abs اش از کار افتاده فکر کردم این خبر رو جایی خوندن برا همین تعجب کردم
در صحنه تصادف هم غیر از ریس لاین بقیه پیست خیلی کثیف بود و شاید این مهترین دلیل بوده باشه
یخبرم بود که صحنه ای که باتن و وتل پشت سیفتی میرفتن نزدیک بود برخورد کنن بررسی شده و مشکلی نبوده! حالا تقصیر کدام بود تقصیر وتل که یهم سرعتو کم کرد واستاد یا باتن که خیلی چسبانده بود
ولی استینت آخر وتل خیلی سریعتر از باتن بود ماشین ردبول تو تمرینها اینقدر خوب نبود که اینجوری فاصله باز کنه نمیدونم داستان چی بود خود باتن که گفته با لاستیکها خیلی راحت نبوده
نمایه کاربر
pouyan
دنده 1
پست: 1322
تاریخ عضویت: 24 اکتبر 2008, 08:44
محل اقامت: کرمان / تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: فرمـول 1: گراندپري سنگاپور

پست توسط pouyan » 24 سپتامبر 2012, 10:26

نیکو گفته بدون شک فصل بعد رو برای مرسدس خواهد روند، راست و دروغش با خودش اما اینطور که بوش میاد فصل بعد قراره حاصل 3 سال کار تیم به نتیجه برسه و ماشین قهرمان رو بسازن، قبل از این فصل هم با فراری مذاکره کرد و گفت من به موفقیت مرسدس باور دارم و می خوام بمونم.
همین فصل هم توی چین و موناکو ماشینشون سریعترین بود و میتونستن 1-2 تموم کنن ، با توجه به کسایی که به تیم اضافه شدن یه دفعه ممکنه تاریخ تکرار بشه و 5 فصل پشت سر هم قهرمان بشن ( شبیه اتفاقی که برای فراری افتاد ، با همین افراد: شومی، مستر بران و اون دو طراحشون که من اسمشون رو همش یادم میره) فقط جین تات رو کم دارن!
ATANLOULOU
مدیر کلوپ 405
پست: 4673
تاریخ عضویت: 02 اکتبر 2008, 11:23
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: فرمـول 1: گراندپري سنگاپور

پست توسط ATANLOULOU » 24 سپتامبر 2012, 10:58

سلام
آقا عجب ريسی بود !
تصویر
http://msnbcmedia.msn.com/i/reuters/201 ... g-prix.jpg
.
تصویر
.
تصویر
.
خداييش خيلی‌ ريس خوبی بود ،‌نه دكتر ؟!!
.
تصویر
.
تصویر
.
تصویر
---
خوب از خوبيای زايد الوصف ! ريس كه بگذريم ميرسيم به سوالات من !
استيوارت كبير عزيز ميشه محبت كنی لطفاً در مورد تله متری يه توضيحاتی بدی لطفاً ؟
كوباياشی ريس رو با فلاپ جلوی نيمه كنده شده تموم كرد ؟
سنا بود ؟ كی‌ بود اون آخر آخر رفت بيرون ؟ چش شد ؟
جالب بود كه ديدم فتل گفت داشتم ميديدم لوييس داره روغن از دست ميده !!! يادمه اگه ماشين ازش روغن ميريخت و ادامه ميداد جريمه داشت !!!؟؟؟
باتن رو داشتين تيريپ گلادياتور ورش داشته بود ؟!! به مردم ميگفت سرگرم شدين Fun داشتين ؟؟؟!!
مصاحبه رو ادی جردن كرد ، نه ؟ چقدر نا مسلط و بيخود بود.
اون ...ده بازيا چی بود رو كلاه فتل ؟ ضايع بودا !!! رو كلاه لوييس هم بود به نظرم منتها به استفاده نرسيد !
عذر خواهی شومی هم جالب بود شايد فك كرده پيست ماست بزنی به طرف دنبالت كنه بعد از مسابقه !!!
اون راديويی كه به شومی اول مسابقه گفتن تو مايه های‌ تيم اوردر ميزدا ! فكر كنم قرار بود برای نيكو فاصله مطمئن باز كنه كه آيس من بهش نزديك نشه ، يعنی چی كه رايكونن پشتته اگه ميتونی ماشين رو خنك كن !!! خيال كرده ما اينجا نميفهميم داستان از چه قراره ؟ خداييش اگه داستان سيفعلی كاری نميشد نيكو نتيجه ميگرفت .
اما ريس خوبی بودو اينطور انتظار نميرفت !
تصویر
ايشون متعلقه برادر جنسون باتن هستن ديگه ... مستحضر هستيد
.
اينم محض خنده !
تصویر
.
راستی به سريعترين ها دقت كردين ؟ اونم جالب بودا كاميكازی سوم بود توش !!!
ارسال پست

بازگشت به “فرمول 1 - Formula 1”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان