مسابقات اتومبيلراني فورمول یک - Formula1

تصویر
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
Numerouno
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 436
تاریخ عضویت: 31 آگوست 2009, 12:12
محل اقامت: تهران

Re: مسابقات اتومبيلراني فورمول یک - Formula1

پست توسط Numerouno » 03 اکتبر 2014, 22:26

مشكل بر ميگرده به رفتن دي مونتزمولو و سياستهاي كلان پشت پرده فراري ... اميدوارم مديريت جديد فراري رو به باد نده!
خود دي مونتزمولو موقع كنفرانس خبري خداحافظيش گفت"فراري حالا آمريكايي است...اين پايين يك دوران است."
Ferrari is now American... this is the end of an era."
پيمان
نمایه کاربر
Pran©ing Horse
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 125
تاریخ عضویت: 29 آپریل 2013, 16:37
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مسابقات اتومبيلراني فورمول یک - Formula1

پست توسط Pran©ing Horse » 04 اکتبر 2014, 08:24

خوب وتل هم امروز از ردبول جدا شد و ردبول رسما اعلام کرد فصل بعد کیات از توروروسو به عنوان جانشینش میاد ردبول
هنوز خبر رسمیش اعلام نشده ولی هورنر گفت وتل فصل بعد رقیب ما و راننده فراری هستش
البته الان bbc اعلام کرده توافق نهایی آلونسو و مک لارن انجام شده و وتل جانشین آلونسو تو فراری شد

Mohammad نوشته شده:
Pran©ing Horse نوشته شده:ظاهراً آلونسو به فراری گفته تا 5 تا ریس اول 2015 باید پیشرفت قابل توجهی از تیم ببینه و گرنه میخواد که قبل از اتمام قراردادش تو 2016 از تیم بره که ماتیاچی هم تضمینی نداده فراری فصل بعد هم رقابتی باشه و مشکلی از بابت رفتن آلونسو نداره
ااحتمالا با این اتفاقات و صحبتایی که شده این هفته تو سوزوکا آلونسو به عنوان راننده اول فصل بعد مک لارن -هوندا معرفی میشه

اگر این اتفاق بیفته واقعاً حماقت مدیرای فراری و شخص ماتیاچی هست که دارن قویترن اسلحه و برتری فراری تو این سالای اخیرو راحت از دست میدن و تقدیم رقیب میکنن و عین خیالشونم نیست
همونطور که تو گذشته راحت کسایی مثل براون ، ژان تاد ، آلدو کاستا ،جیمز آلیسون و... رو از دست دادن و چویشو خوردن
رفتن آلونسو از فراری که خودش خبر خیلی بدی برای تیم و طرفدارهای فراری هست ولی بنظرم بیشتر از اینکه رفتن آلونسو خبر بدی باشه نشونه بدی برای فراری هست.
احتمالاآلونسو قهرمانی با فراری رو به قهرمانی با هر تیم دیگه ای ترجیح میده و و حتما در جریان جزئیات برنامه های آینده تیم هم هست و جدا شدنش از فراری و رفتنش به مکلارن-هوندا که هنوز معلوم نیست پیشرانه جدیدش چطور هست و حتی اریک بولیر هم از اینکه 2015 برای قهرمانی رقابت کنن مطمئن نیست خیلی نشونه خوبی برای فراری نیست.
نمیدونمشاید چون من رایکونن رو خیلی دوست دارم اینجور فکر میکنم که اگه فراری ماشین خوبی درست کنه که رایکونن باهاش راحت باشه و تایرها سال دیگه یکم نرمتر بشن که رایکونن مشکل گرم کردن تایرهای جلو رو نداشته باشه کیمی از هیچ راننده دیگه ای کم نمیاره....
دقیقاً زدی تو خال محمد
وقتی آلونسو حاضر شده بره مک لارن -هوندا که یه هندونه سربستس و حتی میگن 3ماه عقبه از بقیه و دیگه به فراری فصل بعد اعتماد نکرد و اینکه شایعات میگن فراری ممکنه حتی تا 2016 هم رقابتی نباشه یعنی اوج ناامیدی برای من طرفدار
تنها دلخوشی و هیجانمون تو این چندسال این بود روز مسابقه بشه رانندگی آلونسو رو ببینیم با فراری که ماشینش همپای رقبا نیست ولی میشه امید داشت بره رو سکو و حتی ببره
واقعا ناامید کنندس که ترکیب آلونسو و فراری هیچ قهرمانی نیاورد . خیلی دلم گرفت از این جابه جایی نمیدونم فصل بعد به چه امیدی مسابقات رو نگاه کنم نه تیممون قراره تیم باشه نه راننده ای که دوسش داشتیم دیگه هست
خودشم دلش نمیخواست بره و خیلی دوست داشت بتونه یه قهرمانی دیگه با فراری بیاره ولی دید سنش داره بالا میره و تیم هم برنامه تضمین شده ای نداره و حتی میدید که ماتیاچی دوس نداره باهاش کار کنه و دنبال وتل هست هرکسی بود نمی موند با این شرایط
2006 که شومی رفت گفتن کیمی میاد جاش که اون موقع باعث شد خیلی غصه نداشتن شومی رو نخوریم و قهرمانم شد همون سال
2009 گفتن کیمی میره و آلونسو میاد من خوشحال بودم که باز یه راننده ای میاد که کارش درسته حداقل این همه آدم خوب از تیم رفت باز یه راننده حسابی رو آوردن
ولی الان واقعاً هیجانی ندارم برای اومدن وتل . نمیگم کارش بده ولی میتونه با یه ماشین مشکل دار بره رو سکو؟ تا آخر فصل برای قهرمانی بجنگه؟ با هر جور ماشینی کار کنه ؟
یادمه تو یکی از سایتای F1 یکی از این کاربرای انگلیسی کامنت گذاشته بود : من طرفدار آلونسو نیستم ولی تو زمینه آداپته شدن با قوانین و ماشینای جدید جونور عجیبیه
راستم میگه با موتورای v10 قهرمان شد زمان v8 تکرارش کرد .
بریجستون رفت پیرلی اومد خیلیا مجبور شدن کلا سبک رانندگیشونو عوض کنن ولی این بازم تو اوج بود .
موتورای توربو اومد و دانفورس کم شد بازم میبینیم جزء بهتریناس
منم قبول دارم رایکونن هنوزم خیلی رانندس و اختلاف واقعیش با آلونسو اینقدری که الان میبینیم نیست ولی باز سخته باور کنم تو شرایط دلخواهشم بتونه آخر فصل بیشتر از آلونسو امتیاز بیاره تو هر تیمی که باهم باشن
نمایه کاربر
arashferrari
Ferrari specialist
پست: 976
تاریخ عضویت: 01 سپتامبر 2007, 10:57
نوع خودرو: کیا ریو
تماس:

Re: مسابقات اتومبيلراني فورمول یک - Formula1

پست توسط arashferrari » 04 اکتبر 2014, 11:20

سلام.
باز هم فراری داره یک اشتباه احمقانه انجام میده! تیم از نظر راننده هیچ مشکلی نداشت و نداره, حتی سال قبل هم مشکلی نداشت, به راحتی دارن بهترین راننده رو که چند سال اخیر با تمام ماشینهاشون ساخته بود و پودیوم و حتی شانس قهرمانی ایجاد میکرد رو از دست میدن. واقعا افسرده کننده اس وقتی میبینم اسکودریا فراری داره به این شکل اداره میشه
نمایه کاربر
Mohammad
يار قديمي
پست: 10839
تاریخ عضویت: 23 ژولای 2004, 13:49
نوع خودرو: C107,C350,XV50

Re: مسابقات اتومبيلراني فورمول یک - Formula1

پست توسط Mohammad » 04 اکتبر 2014, 14:19

Numerouno نوشته شده:مشكل بر ميگرده به رفتن دي مونتزمولو و سياستهاي كلان پشت پرده فراري ... اميدوارم مديريت جديد فراري رو به باد نده!
خود دي مونتزمولو موقع كنفرانس خبري خداحافظيش گفت"فراري حالا آمريكايي است...اين پايين يك دوران است."
Ferrari is now American... this is the end of an era."
خب این روش خود دی منتزملو تو این چند سال بود و الان نمیتونه شکایت داشته باشه که نوبت خودش هم رسید.قهرمان نشدن سال 2010 سر کریس دایر شکسته شد، سال 2011 تو چهارمین گرندپری فصل آلدو کاستا رو به اون شکل بد بیرون کردن که الان تو مرسدس کارش رو داریم میبینیم. بعدش لوکا مامورینی مدیر بخش موتور و بعدش دومنیکالی حداقل اونقدر مدیر خوبی بود که دو سال با ماشین نه چندان سریع تا آخرین ریس فصل شانس قهرمانی داشته باشن و نوبتی هم باشه بعد از مدیر تیم نوبت خود مونتزملو بود.
ما که از نزدیک در جریان مسائل فراری نیستیم ولی بنظرم تو هر مجموعه ای اینکه ناکامی و ضعف سیستم افراد رو قربانی کنه به ضرر مجموعه هست و اعتماد بنفس پرسنل رو کاهش میده و جلوی نوآوری و نشون دادن نبوغشون رو میگیره.
مصاحبه های کاستا و مامورینی رو بعد از جدا شدن بخونیم تا حد زیادی اینو حس میکنیم.مثلا مامورینی گفته بود که موتور رو براساس طرحی که تیم داده بود طراحی کردن و همه تیم باید مسئولیتش رو برعهده بگیره (یکی از بزرگترین دلایل ضعف موتور فراری کوچکتر بودن سایز توربو نسبت به توربو مرسدس هست که قرار بوده ضعف قدرت رو با آیرودینامیک بهتر جبران کنه که در عمل نه قدرتشون کافی بود نه از نظر بازده آیرودنامیک به نتیجه خاصی رسیدن) .
الان مامورینی اخراج شد ولی این پیشرانه ها پیچیده تر از این بود که نتیجه کار و مسئولیت یک نفر باشه.همه توان دایملر و فیات و رنو روی هم جمع شده بود و نتیجش این موتورها و پیشرانه ها شد و برکناری یک نفر این هیچ کمکی به تیم نمیکنه حتی به ضررشون هم میتونه باشه چون بهرحال این شخصی که تو بخش خودش نفر اول بوده در نتیجه چند سال کار و تجربه و عملکرد خوب به این جایگاه رسیده و برکنار کردنش و جایگزین کردنش با یکی از پرسنل زیردستش تیم رو از تجربه و دانش اون فرد محروم میکنه....
بهرحال امیدوارم فراری ردبول و مکلارن هم به کورس قهرمانی برسن .فصل 2014 با یه تیم مدعی اینقدر قشنگ و پرهیجان هست ریس هاش تصور اینکه یک یا دو تیم دیگه هم مدعی باشن هم خیلی هیجان داره.... :grin: :eek:
«هزار دوست كم است و یك دشمن زیاد»
نمایه کاربر
Pran©ing Horse
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 125
تاریخ عضویت: 29 آپریل 2013, 16:37
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مسابقات اتومبيلراني فورمول یک - Formula1

پست توسط Pran©ing Horse » 04 اکتبر 2014, 18:48

آره دقیقاً مامورینی گفته بود طرحشون این بوده و آخرش تصمیم گرفتن برای خنک کردن بهتر توربوها رو کوچیک کنن و با آیرودینامیک بهتر جبران کنن که حتی تو اینم موفق نبودن .
جیمز آلیسون بعد از شروع فصل گفت وقتی اومدم به تیم بیس شاسی طراحی شده بود که همون موقع متوجهش ایراداتش شدم ولی فرصت بازسازی نبوده و امیدوار بودن همونو با آپدیتایی که تو طول فصل دارن توسعه بدن که خیلی هم جواب نداد این حرکت
بدبختی فراری تو این چندسال همین تصمیمات اشتباهی هست که برای تیم گرفتن . الان هم به این نتیجه رسیدن بیان دوباره مدل شوماخر -براون -تاد رو برای برگشتن به اوج تکرار کنن .
یعنی تشکیل دادن تیمی بر مبنای یه راننده جوونتر که وتل هست چون آلونسو سنش بالا رفته و هم اینکه نمیتونه چندسال صبر کنه تا ببینه آیا مدل اینا جواب بده یا نه
وتل نقش شوماخر رو به عهده میگیره و ماتیاچی هم با تاد مقایسه میشه که جفتشون قبل از مدیریت تیم سابقه فعالیت خاصی تو فرمول یک نداشتن این مدل 20 سال پیش جواب داد ولی معلوم نیست همیشه تکرار تاریخ موفق باشه .
نمایه کاربر
Pran©ing Horse
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 125
تاریخ عضویت: 29 آپریل 2013, 16:37
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مسابقات اتومبيلراني فورمول یک - Formula1

پست توسط Pran©ing Horse » 25 اکتبر 2014, 18:54

انگار قضیه اومدن آئودی به فرمول یک داره جدی میشه و آئودی قراره از فصل 2016 بیاد F1 و از لمانز و dtm هم کناره گیری میکنه . ظاهراً فولکس واگن علاقه ای نداره دوتا زیر مجموعه قدرش (پورش و آئودی ) همزمان بخوان تو یک سری رقابت کنن و مایل هست آئودی تو F1 رقابت کنه
ضمناً ا ستخدام دومنیکالی هم که سابقه ای تو لمان و سریای دیگه نداره بی دلیل نبوده و احتمالا مدیر تیم فرمول یک آئودی میشه .احتمال زیاد با توجه به رابطه نزدیک رئیس کمپانی ردبول با سران آئودی ردبول اسپانسر اصلی تیم میشه و از همون سال اول میخوان با قدرت ظاهر بشن
و جدیدترین شایعه ای که بعد از این خبر ساخته شد:
آلونسو که رابطه نزدیکی با دومنیکالی داره 2015 همراه با آئودی تو لمانز شرکت میکنه و 2016 با این تیم برمیگرده به F1
نمایه کاربر
Amir ELX
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 667
تاریخ عضویت: 24 ژولای 2011, 13:20
نوع خودرو: EF7 MUX / پراید
محل اقامت: کرج

Re: مسابقات اتومبيلراني فورمول یک - Formula1

پست توسط Amir ELX » 09 نوامبر 2014, 21:56

امروز 18 آبان، از شبکــه ی ورزش مسابقات فرمول 1 بــرزیــل به طور زنده پخش شد. گزارشگر گفت: آئــودی حضور خود در مسابقات F1 را کاملاً تکذیب کرده است.
Sony RSX-GS9
SS REF 4.920 Re-Cap + Re-Chip
SS REF 1.1000 Re-Cap + Re-Chip
Gladen Zero Pro 165.2 PP
Gladen Zero 12 Pro
نمایه کاربر
r.t.1.n
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 66
تاریخ عضویت: 23 مارس 2014, 00:44
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مسابقات اتومبيلراني فورمول یک - Formula1

پست توسط r.t.1.n » 11 دسامبر 2014, 19:41

خب امروز به صورت رسمی انتقال Alonso به مکلارن اعلام شد همچنین Button هم در کنارش به عنوان هم تیمی و Magnussen هم به عنوان راننده رزرو و تست تو تیم باقی موند
======================
تیم دوس داشتنی Marussia هم کلاً منحل شد افرادش تو بعضی تیم ها جذب شدن و کلیه وسایل و ماشین ها ( بدون موتور ) برای فروش قرار داده شد
======================
دماغه جلو ماشین 2014 فراری تنها دماغه ای هست که با قوانین 2015 هم خوانی داره البته مهم هم نیست چون دماغه 2014 فایده ای نداره دیگه
پ . ن : از این نظر به نفع مرسدس و فراری شده چون کل سال رو با این فرم دماغه جلو رفتن و اطلاعات آیرودینامیکی خیلی بیشتری نسبت به بقیه دارن راجب این فرم، کل ماشین هم حول همین دماغه ساختن
یه فیلم هم سایت خود F1 گذاشته که کامل توضیح میده http://www.formula1.com/assets/video/ne ... -rules.flv
======================
تیم Force India هم برای ماشین 2015 خودش از تجهیزات تونل باد تویوتا استفاده میکنه که یکی از پیشرفته ترین ها تو دنیاست
نمایه کاربر
Iceman
فعال Formula1
پست: 295
تاریخ عضویت: 23 ژوئن 2011, 01:32

Re: مسابقات اتومبيلراني فورمول یک - Formula1

پست توسط Iceman » 17 دسامبر 2014, 18:43

سلام.
بعد از مدت زياديه که دوباره دارم پست ميزارم.
خدمت دوستان عارضم که با همکاري چند تا از بچه ها مدتيه که تونستيم يه سايت خبري در مورد دنياي موتوراسپرت راه بندازيم و تا حدودي اخبار مسابقات اتومبيلراني و موتورسواري رو پوشش بديم، به همين دليل گفتم که اين خبر رو را شما هم در ميون بزارم، البته تعدادي از دوستان از قبل مطلع بودن.
به هر حال خوشحال ميشيم که به سايت سري بزنيد.

آدرس سايت :
motorsportiran.ir
نمایه کاربر
Iceman
فعال Formula1
پست: 295
تاریخ عضویت: 23 ژوئن 2011, 01:32

Re: مسابقات اتومبيلراني فورمول یک - Formula1

پست توسط Iceman » 25 دسامبر 2014, 22:45

مرسدس : خاطر آسود اي نداشتيم

تیم فرمول یک مرسدس با وجودی که فصل ۲۰۱۴ را با تسلط بی چون چرایی، پشت سر گذاشت اما به گفته خودشان همچنان از قدرت گرفتن رقیبان هراس زیادی داشتند.
توتو ولف، مدیر تیم فرمول یک مرسدس اعلام کرد که تا مسابقات آخر فصل، با وجود برتری شگرفشان در طول فصل و عدم توانایی رقبا به جهشی در بهبود خودرویشان هیچ گاه احساس راحتی نداشته بود.

او اعلام کرد در طول فصل از این می ترسید که رقبا، آن ها را جایگاه نخست پایین بکشند.این در حالی است که لوئیس همیلتون و نیکو روزبرگ به ترتیب با کسب ۱۶ پیروزی از ۱۹ مسابقه تقویم امسال، یکی از بی رقابتی ترین فصل های این مسابقات را برای مرسدس رقم زدند.

او در این زمینه گفت ” به شخصه، آدم بدبینی هستم. پس از مسابقه جایزه بزرگ ژاپن ( سه مسابقه مانده به پایان فصل ) بود که برای نخستین بار فهمیدم خودروی دست نیافتنی داریم و می توانیم قهرمانی فصل را کسب کنیم.این احساس را هیچ وقت در طول فصل نداشتم. ”

ولف معتقد است که ترس او از طرف ردبول و پس از کسب رده دوم آن ها در مسابقه اول نشات گرفت، ردبولی که قبل از آن و تست های زمستانی پیش فصل با توجه به مشکلات فنی تنها توانسته بود تعداد انگشت شماري دور را ثبت کند.

موتوراسپرت ايران
http://www.motorsportiran.ir
ارسال پست

بازگشت به “فرمول 1 - Formula 1”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان