سمند ال ایکس ef7 مولتی پلکس آری یا نه؟

مدیران انجمن: ALI => Eshghe Mashin, espero

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست

تا 30 تومن کدام سمند تکسوز را ترجیح می دهید؟

1.سمند ال ایکسef7 مولتی پلکس
81
48%
2.سمند ال ایکسef7 سیستم سخنگو
36
21%
3.سمند ال ایکسxu7 مولتی پلکس
20
12%
4.سمند ال ایکسxu7 سیستم سخنگو
9
5%
5.سمند se
7
4%
6.هیچ کدوم از مدل های سمند رو پیشنهاد نمی کنم
16
9%
 
مجموع رای گیری: 169
نمایه کاربر
hassanpop
دنده 2
پست: 2168
تاریخ عضویت: 06 آپریل 2012, 19:19
نوع خودرو: سمند LX سال
محل اقامت: اصفهان-اصفهان

Re: سمند ال ایکس ef7 مولتی پلکس آری یا نه؟

پست توسط hassanpop » 24 ژولای 2017, 20:22

خوشبختانه به اون درجه نرسیدم بخوام استفاده کنم.واشر زدن xu7 دلیلش استفاده غلط از این موتور هست ولی از اونطرف هم با ۳۰۰ ..۴۰۰ حل میشه و مشکلات اضافه ای بهمراه خودش نداره.و تا ۸۰۰ تا ۹۰۰ کیلومتر این انجین کارایی داره.
ولی وای از اون روزی که ef7 واشر بزنه طرفو خونه خراب میکنه میلیونی باید خرجش کنه.
راستی چیزی در مورد منفجر شدن موتور ef7 هنگام حرکت شنیدید؟؟
از استانداردهای چندگانه خودروهای داخلی چه میدانید
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=107550
edvardoali
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 251
تاریخ عضویت: 11 آگوست 2016, 12:59
نوع خودرو: سورنELX

Re: سمند ال ایکس ef7 مولتی پلکس آری یا نه؟

پست توسط edvardoali » 24 ژولای 2017, 22:24

خب خدا رو شکر قبول دارید استفاده نکرده نظریه پردازی میکنید!
ما که تاحالا ندیدیم ef7 واشر بزنه و اگر هم بر فرض شما که بزنه به دلیل ناواردی بسیار بسیار خود راننده است!
عقل حکم میکنه وقی ef7 کم تر واشر میزنه پس برتر هست در این زمینه!
در ضمن xu7 شاید با هزینه کمتر درست بشه اما به لطف مکانیک های ناوارد و همینطور طراحی خود موتورش وقتی واشر زد هر سال و شاید سالی چند دفعه باید یه حالی به موتور گرامی داد!
هر چند این موتور هم نقاط مثبتی داره اما برایند جهات مختلف رو حساب کرد ef7 ازش برتره!
نمایه کاربر
hassanpop
دنده 2
پست: 2168
تاریخ عضویت: 06 آپریل 2012, 19:19
نوع خودرو: سمند LX سال
محل اقامت: اصفهان-اصفهان

Re: سمند ال ایکس ef7 مولتی پلکس آری یا نه؟

پست توسط hassanpop » 24 ژولای 2017, 22:45

ابن قضیش مثل اینه که بخواهید لیفان 520 بخرید ولی بعلت شنیدن و تحقیق و انتقادات اهل فن این خودرو رو خریداری نمیکنید وا از ضرر جلوگیری میکنید احتیاجی نیست حتما سوار شید یا داشته باشید.
Ef7 هم قضیش همینه.
از استانداردهای چندگانه خودروهای داخلی چه میدانید
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=107550
edvardoali
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 251
تاریخ عضویت: 11 آگوست 2016, 12:59
نوع خودرو: سورنELX

Re: سمند ال ایکس ef7 مولتی پلکس آری یا نه؟

پست توسط edvardoali » 25 ژولای 2017, 00:41

ما هم نظر اهل فن و در ضمن براورد میدانی رو عرض میکنیم!حالا اهل فن در نظر افراد میتونه متفاوت باشه!
بعضی از اهل فن مثل مکانیک های تنبلی هستن که حوصله یاد گرفتن کار با موتور های جدید رو ندارن و برای خودشون داستان درست میکنن!
معیار و مرجع باید درست باشه!
نمایه کاربر
hassanpop
دنده 2
پست: 2168
تاریخ عضویت: 06 آپریل 2012, 19:19
نوع خودرو: سمند LX سال
محل اقامت: اصفهان-اصفهان

Re: سمند ال ایکس ef7 مولتی پلکس آری یا نه؟

پست توسط hassanpop » 25 ژولای 2017, 07:41

از تنبلی نیست از درست نشدن 100% ذاتی موتور بعد از تعمیر و شکایات صاحب خودرو به مکانیک هست.جدا از اون که برای تعویض یک قطعه باید کلی قطعه باز بشه.
برو ببین چنتا مکانیک هستن حاضرند موتور هیوندای رو تعمیر کنند ولی دست به این موتور بظاهر بروووز نزنند.
از استانداردهای چندگانه خودروهای داخلی چه میدانید
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=107550
نمایه کاربر
persian_man
دنده 2
پست: 2238
تاریخ عضویت: 15 اکتبر 2014, 15:24
نوع خودرو: SUV 2.4GDI

Re: سمند ال ایکس ef7 مولتی پلکس آری یا نه؟

پست توسط persian_man » 25 ژولای 2017, 08:48

edvardoali نوشته شده:خب خدا رو شکر قبول دارید استفاده نکرده نظریه پردازی میکنید!
ما که تاحالا ندیدیم ef7 واشر بزنه و اگر هم بر فرض شما که بزنه به دلیل ناواردی بسیار بسیار خود راننده است!
عقل حکم میکنه وقی ef7 کم تر واشر میزنه پس برتر هست در این زمینه!
در ضمن xu7 شاید با هزینه کمتر درست بشه اما به لطف مکانیک های ناوارد و همینطور طراحی خود موتورش وقتی واشر زد هر سال و شاید سالی چند دفعه باید یه حالی به موتور گرامی داد!
هر چند این موتور هم نقاط مثبتی داره اما برایند جهات مختلف رو حساب کرد ef7 ازش برتره!

اتفاقا من زیاد دیدم ef7‌ واشر بزنه . اتفاقا استعداد واشر زدن ef7 اصلا کم نیست . اگر از نظر تعداد خودروهای در تردد بخواید حساب کنید تعداد ef7 ها به یک دهم تعداد xu7 ها نمیرسه اما باز هم با این فروش کم ef7 تعداد واشر زدن هاش اصلا کم نبوده . یک فرقی هم هست بین واشر زدن ef7 و واشر زدن xu7 . اگر xu7 واشر زد با هزینه ای حدود یک میلیون و دویست سیصد میشه کل سرسیلندر رو نو کرد و موتور میشه مثل روز اول اما اگر ef7‌ واشر زد دیگه هیچ وقت موتور بشو نیست .

موتور ef7 از نظر تعمیراتی بسیار بد قلق هست . الان تعمیرکاران به راحتی جدیدترین موتورهای هیوندا و تویوتا رو تعمیر میکنند ولی از پذیرفتن ef7 اکراه دارند . چون مکانیک میدونه وقتی به این موتور دست زد از فرداش هر روز صاحب خودرو برای یک ایراد جدید بر میگرده و شاکی میشه . شما که اینقدر از ef7 طرفداری میکنید میدونستید که برای یک تعمیر استارت ساده باید کلی از قطعات موتور باز بشه ؟ میدونستید باید کل مانیفولد رو پیاده کنید ؟

اگر ef7 واشر زد عملا دیگه عمرش تمومه . هم هزینه خیلی بیشتری داره و هم هیچوقت دیگه مثل روز اول نمیشه . اگر به تعداد ef7 های در تردد در مقایسه با xu7 ها نگاه کنید خواهید دید که اصلا ef7 کمتر واشر نزده . چون تعداد ef7 ها خیلی کمتر هست خوب شاید کمتر دیده شده اما اگر به نسبت تعداد خودروی در تردد بخواید حساب کنید اصلا تعدادشون کم نبوده . از طرفی xu7 در بدترین شرایط کار پس داده و واشر زده اما این ef7 های واشر زده همگی خانگی بودن و با بهترین شرایط نگهداری میشدن . اگر از ef7‌ بخواید مثل xu7 کار بکشید اوضاعش خیلی بدتر خواهد بود . این رو شک نکنید . ef7 اگر موتور قابل اطمینانی بود بعد از نزدیک ده سال از عرضه این موتور ، هنوز موتور سمندهای امداد خودرو xu7‌ نبود ! موتور ef7 با استفاده خونگی هم دچار مشکلات عجیب و غریب شده دیگه وای به حال اینکه میخواست در شرایط سخت مثل xu7 کار کنه .
xu7‌ رو اگر کمی بهش برسی و خوب نگهداریش کنی واقعا کار پس میده و ایرادات عجیب و غریب هم بالا نمیاره . راحت تعمیر میشه و دردسر زیادی نداره . xu7 در عمل ثابت کرده که کار پس میده و ادعایی هم نداره اما ef7 که اینهمه ادعا داره از زیر پارکینگ خونه هم به مشکل خورده . اینهمه مشکلات و بدنامی ef7 در حالی رخ داده که از ef7 به صورت خانگی استفاده میشده . من منظورم عملکرد و سابقه این موتورها در مجموع هست نه موارد استثنا . الان یکی نیاد بگه من ef7 دارم مشکل پیدا نکرده . بله مال شما مشکل پیدا نکرده ولی در مجموع آمار خرابی و مشکلات عجیب و غریب ef7‌ در این سالها واقعا زیاد بوده .

موتور ef7 رو کاغذ و حرف خیلی ادعا داره اما در عمل هیچگاه نتونسته کارایی مناسبی داشته باشه و در شرایط سخت کار پس بده . الان بعد از حدود ده سال از عرضه این موتور هنوز هم ستون فقرات ناوگان تاکسی رانی شهری و بین شهری رو موتور xu7 تشکیل میده . تو خوزستان این روزها در دمای 54 درجه ظهر این xu7 هست که روی سمند و 405 زرد کرایه بین شهری با 5 سرنشین و کولر روشن با ارزان ترین روغن و سوخت گاز در حال رفت و آمد و خدمت هست . من سواری زرد 405 بین شهری با کیلومتر کارکرد 960 هزار هم دیدم . یک فاصله حدود 150 کیلومتری بین دو شهر رو در روز 4 مرتبه طی میکنه . یعنی روزی حدود 600 کیلومتر . اون هم در سخت ترین شرایط . بله خراب هم شده اما بالاخره تعمیر شده و کار پس داده . راننده رو ورشکست نکرده . زمین گیر نشده . ولی ef7 هرگز نتونسته اینطور کار پس بده و علیرغم اینهمه ادعا ، در عمل به حاشیه بازار رونده شده و بسیار هم بدفروش هست و موقع فروش دست دومش واقعا با مشکل روبرو خواهید شد .
    No Replacement for Displacement

HorsePower sells car but Torque wins race

دشمن دانش ، جهل نیست بلکه توهم دانستن است
نمایه کاربر
hassanpop
دنده 2
پست: 2168
تاریخ عضویت: 06 آپریل 2012, 19:19
نوع خودرو: سمند LX سال
محل اقامت: اصفهان-اصفهان

Re: سمند ال ایکس ef7 مولتی پلکس آری یا نه؟

پست توسط hassanpop » 25 ژولای 2017, 11:28

خداوکیلی بیاین ببینید بغل مغازه ما یه تاکسی تلفنیه یکنفرشون ef7 نداره یکیشون قبلا خرید یه چند هفته ای ندیدمش بعدش اومد مغازه گفت حسن بدبخت شدم موتور ماشین برگشتنه از اهواز ترکید و دود سیاه ازش بلندشد.بنده خدارو اونوقت ۷ میلیون ،با ضرر ماشین ۱۰ میلیون پیاده کرد بعد تعمیر هم موتور سکته میزد و حالت سه کار میکرد.الانم رو خط واحد اتوبوسرانی اصفهان داره شوفری میکنه.
پشت مغازمون تعمیرگاه ماشین خارجی و ایرانی ولی دست به ef7 نمیزنه.تو مغازشم پر هیوندا ۲۰۶ از این جور ماشیناس
برادر خانم من تعمیرکار خبره زیروبند و موتور خودروهای خارجی و ایرانیه ولی ef7 های آشنا خودشو فقط تعمیر میکنه.
از استانداردهای چندگانه خودروهای داخلی چه میدانید
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=107550
edvardoali
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 251
تاریخ عضویت: 11 آگوست 2016, 12:59
نوع خودرو: سورنELX

Re: سمند ال ایکس ef7 مولتی پلکس آری یا نه؟

پست توسط edvardoali » 25 ژولای 2017, 13:44

sorrow2 نوشته شده:
samoh نوشته شده:
sorrow2 نوشته شده:
samoh نوشته شده:سلام خدمت دوستان دمای موتور من همیشه یکم از حد معمول بیشتره و فن که شروع به کار میکنه دیگه واینمیسته بردم پیش مکانیکم میگه رله فنت مشکل داره هرچی بهش گفتم بابا دما یکم زیاد نیست به نظرت میگه نه معمولیه :shock: :x به نظر خودم که این دما درسته یذره زیاده ولی تو طولانی مدت موتوره داغون میشه تو تصویر هم معلومه امپر "یذره بالاست از حد معمول مشکل اینه که همیشه تو این حالت میمونه "

تصویر
نه آقا مشکلی نداره. نگران نباش
اگر زیمنس یا کلا مدل های بعد 86 باشه دمای درستش همینه ولی اگر قدیمی تر ها باشه مثل sl 96 و s2000 بالاست. توی اون ها معمولا به شرط سلامت 90% ای سیستم خنک کننده ؛ فیکس روی 1/4 وایمیسته.
البته اگر کولر میگیری توی زیمنس و ... و دقیقا روی 1/4 باید وایسته اگر نه ایرادی وجود داره.
ممنون بابت پاسخت.ولی دقیقا فیکس رو 1/4 نیست دیگه مشکل همینه یخورده از اون بالاتره همیشه وگرنه فن چرا باید شروع به کار بکنه و خاموشم نشه . موتورمم زیمنس هستش
در حالت عادی این دما برای زیمنس خیلی خوبه
البته کولر که میگیری باید روی 1/4 بیاد و روی کولر اگر بیفتی توی ترافیک قفل؛ میاد دقیقا همینجا.
مهمتر از امپر چک کردن پارامترها و دماها با دایاگ( دیاگ) هست ولی به نظر من که عادی یه. محض اطمینان اگر توانایی ش رو داری سیستم خنک کننده رو یک سرویس اساسی بکن.
آب مقطر داروخانه ای گالونی+ ضد یخ پایه روغنی با نسبت 50-50
چک کردن اجزای سیستم خنک کننده و شستشوی رادیاتور آب چه از دورن چه بیرون ش. صاف کردن پره های کج شده رادیاتور . شستشوی رادیاتور بخاری
این کار در حالت عادی باید هر 2سال یکبار انجام بشه ولی برای xu7 بعد از گذر از سال دوم بهتره که هر سال انجام بشه مخصوصا اگر ماشین واشر زده باشه قبلا.
عملکرد پمپ آب هم حتما باید چک بشه. یکی از بهترین xu7 هایی که میشناختم به خاطر خرابی پمپ آب توی شهمیرزاد جوش آورد و واشر زد. هفته قبل ماشین اومده بود تهران . مکانیک .... توی شاهرود چنان گندی زده به موتور موقع تعمیر که در کلمه ی واقعی حالم دیگه از اون ماشین به هم میخوره. صاحب ماشین هم که ماشالله بی دست و پا! بهش گفته سرسیلندر نو میدم بهت ؛ بعد جنس رو داده به طرف گفته برو بده تراشکار یه لایه از روش ورداره!
آخه .... سرسیلندر نو تراشکاری میخواد؟!! :dava:
برده تراشکاری تراشکار بهش گفته بنده خدا این که نو نیست سرسیلندر جوشی یه!
خلاصه با اون تعمیر احمقانه ش! یه تست کردم ماشین رو به قدری نابود شده بود که حالم گرفته شد.
میدونم همیشه این حرف مخالف داره ولی واقعیت جاری و فعلی اینه که با این قطعات با این تعمیرکارایی که بالاتر از 90% شون ... هم نیستن این موتور دیگه به یه موتور یک بار مصرف تبدیل شده. واشر که زد باید تعمیر کنی سرهمی بفروشی بره. و گرنه سالی یکبار این خیل تلکه کن ها باید موتور ات رو باز کنن. مطمئنا تعمیرکار خوب پیدا میشه 100% ولی نه هر جایی نه هر مکانی در نتیجه باید شما100% تلاش ات این باشه که کمترین نقصی در سیستم خنک کننده این ماشین پیش نیاد که واشر بزنه. مخصوصا توی مسافرت ها.
علاوه بر بوش تر و جنس خراب تاثیر مکانیک رو خیلی جدی تر باید در نظر گرفت.
دیروز برادرم یه سر رفته بوده پیش یکی از دوستامون که توی بالیران کارشناس قنی بود و الان خودش تعمیرگاه زده. خود این آدم از دید من از لحاظ سواد و فنی متوسطه. برادرم میگه یه 206+ اومده بود واشر زده بود! :-( یعنی آدم واقعا باید هنرمند باشه که این موتور واشر بزنه! از اون بدتر اینکه دفعه دوم بوده که چنین اتفاقی افتاده! دفعه اول 7ماه قبل دفعه دوم دیروز. اگر مرتبه اول هم مقصر مالک بوده باشه دفعه دوم بالاترین احتمال کار ضعیف اون تعمیرکار قبلی بوده.
نمایه کاربر
persian_man
دنده 2
پست: 2238
تاریخ عضویت: 15 اکتبر 2014, 15:24
نوع خودرو: SUV 2.4GDI

Re: سمند ال ایکس ef7 مولتی پلکس آری یا نه؟

پست توسط persian_man » 25 ژولای 2017, 14:10

اگر خیال میکنید ef7 واشر نمیزنه ، سخت در اشتباهید . این خوش باوری و ساده انگاری فقط سبب میشه که واقعیت رو نبنید . احتمال واشر زدن ef7 اصلا کم نیست و اگر ef7 واشر زد دیگه موتور بشو نیست .
به هر حال xu7 همین الان هم داره در سخت ترین شرایط کار پس میده . الان سواری های سمند و 405 زرد بین شهری در خوزستان در دمای 54 درجه ظهر اینجا با 5 سرنشین و کولر روشن و سوخت گاز در رفت و آمد هستند . در این شرایط ef7 ها زیر پارکینگ خونه در حال استراحت هستند !!! اونوقتی که xu7 روی سمندهای امدادخودرو در سرتاسر نقاط کشور داره کار پس میده ، ef7 های ناز پرورده خونگی زیر پارکینگ خونه در حال خواب و استراحت تشریف دارند . ولی با وجود کاربری خانگی اما باز هم آمار خرابی ef7 اصلا کم نبوده .

همین مدل های 96 زیادی من خودم دیدم که روغن ریزی پیدا کردن . ببنید خودتون رو فریب ندید و به حرف ها و نظرات سلیقه ای افراد دل خوش نکنید . اینکه متن یک نفر دیگه رو کپی کنیم که نشد دلیل !! واقعیت در اطراف ما وجود داره و فقط کافی هست بدون تعصب به اطراف نگاه کنیم . الان حدود 10 سال هست که ef7 وارد بازار شده . خوب نتیجه اش چی هست ؟ نتیجه اش این هست که ، الان هنوز ستون فقرات تاکسی شهری و بین شهری رو موتور xu7 تشکیل میده . سمندهای امداد خودرو موتور xu7 دارند . موتور ef7 بسیار بد فروش هست و مخصوصا نوع دست دومش واقعا مشتری نداره . تو بازار از اسم ef7 فرار میکنند . تعمیرکاران از پذیرشش اکراه دارند . هزینه و دردسر تعمیراتش بسیار زیاده و از نظر تعمیراتی بسیار بد قلق هست . کسی که برای دوندگی و کار سخت بخواد ماشین بگیره میره xu7 میگیره و نه ef7 . سابقه عملی ef7 این بوده حالا شما باور نکنید . اصلا لازم نیست حرف من رو باور کنید فقط سری به ترمینال ها بزنید به خیابان ها نگاه کنید و ببنید کدوم موتور داره در سخت ترین شرایط کار پس میده و کدوم موتور فقط ادعا داره و زیر پارکینگ خونه در حال استراحت تشریف داره !!
    No Replacement for Displacement

HorsePower sells car but Torque wins race

دشمن دانش ، جهل نیست بلکه توهم دانستن است
edvardoali
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 251
تاریخ عضویت: 11 آگوست 2016, 12:59
نوع خودرو: سورنELX

Re: سمند ال ایکس ef7 مولتی پلکس آری یا نه؟

پست توسط edvardoali » 25 ژولای 2017, 14:33

برادر عزیز شما هی همین حرف ها رو تکرار میکنید اون چیزی که براورد دوستان زیادی هست و داده های میدانی نشون میده ef7 حداقل در زمینه واشر زدن برتر هست !!!
بعدشم این یک نظر یکی از دیدگاه های کاربران محترمی هست که بدون جانبداری واقعیت رو بیان میکنن!
در زمینه تاکسی و اینها جدیدا تو شهرهای ما که اکثرا ef7 هست بخصوص بین شهری ها که بخاطر عملکرد عالی تو جاده های کوهستانی خیلی قبولش دارن.
ارسال پست

بازگشت به “[20 تا 40 میلیون]”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان