سمند ال ایکس ef7 مولتی پلکس آری یا نه؟

مدیران انجمن: ALI => Eshghe Mashin, espero

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست

تا 30 تومن کدام سمند تکسوز را ترجیح می دهید؟

1.سمند ال ایکسef7 مولتی پلکس
81
48%
2.سمند ال ایکسef7 سیستم سخنگو
36
21%
3.سمند ال ایکسxu7 مولتی پلکس
19
11%
4.سمند ال ایکسxu7 سیستم سخنگو
9
5%
5.سمند se
7
4%
6.هیچ کدوم از مدل های سمند رو پیشنهاد نمی کنم
16
10%
 
مجموع رای گیری: 168
نمایه کاربر
persian_man
دنده 2
پست: 2238
تاریخ عضویت: 15 اکتبر 2014, 15:24
نوع خودرو: SUV 2.4GDI

Re: سمند ال ایکس ef7 مولتی پلکس آری یا نه؟

پست توسط persian_man » 26 ژولای 2017, 22:46

شما تجربه بدی از xu7 و پژو دارید و تحلیل و نتیجه گیری شما بیشتر حالت شخصی و احساسی داره . ولی در حالت کلی تعمیر xu7 و دسترسی به قطعاتش به جرات میشه گفت خیلی ساده تر از tu5 و ef7 انجام میشه . حداقل در زمینه دسترسی به قطعات و تعمیرکار و سادگی تعمیرات بدون شک وضعیت xu7 از بقیه بهتر هست .
    No Replacement for Displacement

HorsePower sells car but Torque wins race

دشمن دانش ، جهل نیست بلکه توهم دانستن است
نمایه کاربر
davo0d-s000t
Banned
پست: 3186
تاریخ عضویت: 18 ژوئن 2010, 17:36
نوع خودرو: سمند
محل اقامت: 0.5جهان

Re: سمند ال ایکس ef7 مولتی پلکس آری یا نه؟

پست توسط davo0d-s000t » 28 ژولای 2017, 15:10

خلاصه کلام جناب persian man
xu7خداس... :-( :-( :-( :hah: :hah: :hah:
همه سجده کنید
فقط اروپایی
نمایه کاربر
persian_man
دنده 2
پست: 2238
تاریخ عضویت: 15 اکتبر 2014, 15:24
نوع خودرو: SUV 2.4GDI

Re: سمند ال ایکس ef7 مولتی پلکس آری یا نه؟

پست توسط persian_man » 28 ژولای 2017, 16:38

نه xu7 خدا نیست اما ثابت کرده کار پس میده . اگر هم خراب بشه راحت تعمیر میشه نه مثل بعضی از موتورها که از زیر پارکینگ خونه و با کاربری خانگی اينهمه مشکل بالا آوردن و بدنام شدن
    No Replacement for Displacement

HorsePower sells car but Torque wins race

دشمن دانش ، جهل نیست بلکه توهم دانستن است
نمایه کاربر
mtn_mba
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 107
تاریخ عضویت: 13 نوامبر 2012, 11:10
نوع خودرو: 80 کیلومتر در ساعت
محل اقامت: اهواز

Re: سمند ال ایکس ef7 مولتی پلکس آری یا نه؟

پست توسط mtn_mba » 30 ژولای 2017, 02:08

hassanpop نوشته شده:بذارید من هم اضافه کنم.
Ef7 یه موتپر من داری مذخرف برگرفته شده از tu5 پر استهلاک هست.معایب وحشتناکی داره مثل واشر زدن داغی بیش از حدموتور ،مشکلات برقی گم و مبهم مشکلات دسته سیم،نا همخوانی کولر با موتور،تعمیرات طاقت فرسا و هزینه بر.صدای بم موتور داخل اتاق،مشکلات مکانیکی مبهم.روغن ریزی.کپ کردن موتور.عمر پایین.
من نمیدونم این ۶۵ درصدی که به این موتور رودست مونده ایرانخودرو رای دادند بخاطر دوتا مزایاش بوده؟؟؟
اونم مالتی پلکس عصاب خورد کن؟!
خودتونو با بد بودن مدلهای قبل گول نزنید خودتونم خوب میدونید این موتور تا الان بازارنداره.
دوست عزیز فقط جهت اطلاع عرض میکنم که بنده یک د TU5 دارم از سال 88 تا به امروز فقط سرویسهای دوره ای انجام دادم کارکرد ماشین 240000 تا شده و هنوز موتورش آخ نگفته و هیچ مشکلی هم نداره نمیدونم شما اطلاعاتتون رو از کجا کسب کردین که سمند XU7 با TU5 یا EF7 مقایسه میکنید
EF7 مدل 89 برادرم داره تا امروز هیچ مشکل موتوری نداشته و هیچ صدای بمی هم توی خودرو نبوده
پدرم XU7 داره و اونم از سال 84 تا به امروز ازش استفاده میکنه
من پشت همشون نشستم و مسافرت هم رفتم
به ترتیب میگم tu5 دور موتور از 3 نیاری پایین عالیه و شتاب و قدرت خوبی داره و سربالایها رو با دور موتور 3000 به بالا راحت با دنده 5 میره ضمنا عرض کنم مصرف این موتور روی سمند صد کیلومتری 6 لیتر هست و توی سرعت 120 کیلومتر دور موتور روی 3000 میرسه لوازمش هم همه جا هست
EF7 موتور خوب و پر توانیه و قدرتش توی دور موتورهای پایین فوق العاده هست جوری که ماشین با دور موتور 1300 راحت با دنده مرده شتاب میگیره چیزی که Tu5 نمیتونه به راحتی انجام بده مصرفشم تو جاده صد کیلومتری 8 لیتر میشه با سرعت 120 کیلومتر دور موتور روی 3500 قرار میگیره که اگه دندههای گیربکس رو زانتیایی بندازی مصرفش میشه صد کیلومتر 7 لیتر و شتاب و قدرتش رو بهتر نشون میده مشکلش هم اینه که لوازم جدید که الان تو بازاره همش جنس بی کیفیت هستن و یکم سخت پیدا میشه و البته گرون قیمت مثال دسته موتور بالای این ماشین 120000 تومان هست
Xu7 این موتور فوق العاده پر استحلاک هست و اگه یکم بی آبی بکشه واشر رو ترکونده سریع ولی وسایلش همه جا هست و تنوع زیادی داره و البته تمام تعمیرکارها هم از بس این موتور رو باز و بسته کردن چشم بسته عیب رو میگن و ترفندهای زیادی براش دارن مصرف شهرش خداست مخصوصا اگه کولر بزنی ولی مصرف جادش هم تا سرعت 110 که بری توجیح داره ولی اونجا که از 110 بری بالا مصرف هم نجومی میره جوری که با سرعت 130 اگه بری صد کیلومتری راحت 9 یا 10 لیتر رو میسوزونه
آره دوست گرامی اینجوری میشه که شما XU7 رو دوست داری چون مکانیکش همه جا هست و قطعش زیاده
نمایه کاربر
davo0d-s000t
Banned
پست: 3186
تاریخ عضویت: 18 ژوئن 2010, 17:36
نوع خودرو: سمند
محل اقامت: 0.5جهان

Re: سمند ال ایکس ef7 مولتی پلکس آری یا نه؟

پست توسط davo0d-s000t » 30 ژولای 2017, 02:28

عالی بود :-) :-) :-) :-)
جالبه که جناب persian manیکی از مزایایxu7رو کشش اون در سربالایی میدونن :( و در تاپیکی گفتن کهtu5روی پارس جواب نمیده و سربالایی رو نمیتونه بره و کششxu7رو نداره :excl: :excl:
این در حالیه که بنده با پارسtu5 مدل91به طرز معجزه اسایی سربالایی هایی رو کهxu7مدل95بیشتر از120نمیتونست بره اون هم با دنده4،با پارسtu5 7.4.4به راحتی180به بالا میرفتم :grin: واقعا عالی میرفت
نکته جالب این که با میانگین سرعت180(که بعضا سرعت به220هم میرسید)صدی10سوزوند که این هم به نوعی معجزه بود
البته اینم بگم پارسlxمدل95 هم چند وقتی دستم بود فقط صدای موتورش به اونtu5 91شباهت داشت و از نظر مصرف سوخت و شتاب اصلا قابل قیاس با اون یکی نبود و واقعا افتضاح بود و نکته جالبتر اینکه بیشتر از160نمیرفت در صورتی که مدل91به طرز واقعا معجزه اسایی سرگاز160میرفت
فقط اروپایی
نمایه کاربر
mehranfarvardin
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 59
تاریخ عضویت: 18 فوریه 2016, 05:14
نوع خودرو: سمند LX۹۶ و پراید ۸۹
محل اقامت: تهران

Re: سمند ال ایکس ef7 مولتی پلکس آری یا نه؟

پست توسط mehranfarvardin » 30 ژولای 2017, 02:44

من هم قصد دارم پرایدمو بفرشم و یه سمند EF7 مولتی پلکس بخرم ، هرچند که پراید واقعا ماشین بی آزاریه ولی دیگه از پراید خسته شدم اما چند نکته ذهن مرا مشغول کرده که ممکنه بکلی از خرید سمند EF7 منصرف شوم و ماشینی با موتور TU5 بخرم.
اول اینکه موتور EF7 حدود ۵۰ کیلو گرم از موتور XU7 سنگین تره و با توجه به اینکه جلو بندی و سیستم تعلیق و فنر بندی و بلبرینگ و توپی چرخ های سمند همان است که تا حالا بوده و برای این موتور سنگین تر باز طراحی نشده بنظرم عمر قطعات و قسمت های یاد شده نسبت به سمند معمولی باید در سمند EF7 کمتر باشد و دوم اینکه توزیع وزن مناسب بر اثر این اضافه وزن بین محورهای جلو و عقب سمند دوباره محاسبه نشده و این توزیع وزن که از افتخارات سمند است و باعث بالاتر رفتن ایمنی این خودرو ملی است را زیر سوال می برد. وسومین چالش ذهنی من اینست که حداکثر گشتاور که در دور ۳۰۰۰ دور موتور، در موتور XU7 عاید راننده می شود در موتور EF7 در دور موتورهای بالاتری بدست می آید، دور موتورهایی که در شرایط عادی کمتر از آن استفاده می شود، به عبارت دیگر هرچند موتور EF7 فابلیت تولید گشتاور بالاتر از ۱۵۰ نیوتن متر را دارد لیکن این مقدار قدرت که در موتور XU7 در دور موتور ۳۰۰۰ در دسترس است در موتور EF7 در دورموتور ۴۰۰۰ و بالاتر در اختیار راننده است، یعنی دورموتوری که کمتر از آن استفاده می شود.
و نکته آخر اینکه، اخیرا که قیمت ها بررسی می کردم، دیدم که قیمت سمند EF7 که اخیرا با سمند XU7 تقریبا برابر بود، حدود ۷ درصد گرانتر شده لست و ظاهرا برای خرید EF7 مالتی پلکس باید ۲ میلیون تومان بیشتر پرداخت کرد که این اختلاف قیمت ۲ ملیونی بین EF7 و XU7 برابر با هزینه ۳ بار واشر زدن XU7 است که با توجه با گارانتی دو ساله XU7 و کارت طلایی بعید میدانم که این ماشین هزینه ۳ بار واشر زدن را به من تحمیل کند!
سمند EF7 حتی دارد از پژو SLX با موتور TU5 هم گرانتر می شود، که slx هم گزینه بدی نیست،
ضمنا سورن توربوی جدید با آن موتور ۱۵۰ اسب بخاری با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر و آن کلیدهای سیستم صوتی روی فرمان و هندفری و بلوتوث و آینه های جانبی تا شونده و راهنما دار و سیستم کولر وتهویه اتوماتیک و شیشه های ضد اشعه Uv و پنجره های هوشمند و رینگ های پنج پره آلومینیومی و شتاب صفر تا صد ۱۰ ثانیه ایی بسیار وسوسه کننده است.
هر چند که فراهم کردن هفت هشت میلیون پول بیشتر از این روزهای سخت اقتصادی دشوار است و بهتر به ان فکر نکنیم.
مهندس مهران فروردین
نمایه کاربر
hassanpop
دنده 2
پست: 2168
تاریخ عضویت: 06 آپریل 2012, 19:19
نوع خودرو: سمند LX سال
محل اقامت: اصفهان-اصفهان

Re: سمند ال ایکس ef7 مولتی پلکس آری یا نه؟

پست توسط hassanpop » 30 ژولای 2017, 07:10

mtn_mba نوشته شده:
hassanpop نوشته شده:بذارید من هم اضافه کنم.
Ef7 یه موتپر من داری مذخرف برگرفته شده از tu5 پر استهلاک هست.معایب وحشتناکی داره مثل واشر زدن داغی بیش از حدموتور ،مشکلات برقی گم و مبهم مشکلات دسته سیم،نا همخوانی کولر با موتور،تعمیرات طاقت فرسا و هزینه بر.صدای بم موتور داخل اتاق،مشکلات مکانیکی مبهم.روغن ریزی.کپ کردن موتور.عمر پایین.
من نمیدونم این ۶۵ درصدی که به این موتور رودست مونده ایرانخودرو رای دادند بخاطر دوتا مزایاش بوده؟؟؟
اونم مالتی پلکس عصاب خورد کن؟!
خودتونو با بد بودن مدلهای قبل گول نزنید خودتونم خوب میدونید این موتور تا الان بازارنداره.
دوست عزیز فقط جهت اطلاع عرض میکنم که بنده یک د TU5 دارم از سال 88 تا به امروز فقط سرویسهای دوره ای انجام دادم کارکرد ماشین 240000 تا شده و هنوز موتورش آخ نگفته و هیچ مشکلی هم نداره نمیدونم شما اطلاعاتتون رو از کجا کسب کردین که سمند XU7 با TU5 یا EF7 مقایسه میکنید
EF7 مدل 89 برادرم داره تا امروز هیچ مشکل موتوری نداشته و هیچ صدای بمی هم توی خودرو نبوده
پدرم XU7 داره و اونم از سال 84 تا به امروز ازش استفاده میکنه
من پشت همشون نشستم و مسافرت هم رفتم
به ترتیب میگم tu5 دور موتور از 3 نیاری پایین عالیه و شتاب و قدرت خوبی داره و سربالایها رو با دور موتور 3000 به بالا راحت با دنده 5 میره ضمنا عرض کنم مصرف این موتور روی سمند صد کیلومتری 6 لیتر هست و توی سرعت 120 کیلومتر دور موتور روی 3000 میرسه لوازمش هم همه جا هست
EF7 موتور خوب و پر توانیه و قدرتش توی دور موتورهای پایین فوق العاده هست جوری که ماشین با دور موتور 1300 راحت با دنده مرده شتاب میگیره چیزی که Tu5 نمیتونه به راحتی انجام بده مصرفشم تو جاده صد کیلومتری 8 لیتر میشه با سرعت 120 کیلومتر دور موتور روی 3500 قرار میگیره که اگه دندههای گیربکس رو زانتیایی بندازی مصرفش میشه صد کیلومتر 7 لیتر و شتاب و قدرتش رو بهتر نشون میده مشکلش هم اینه که لوازم جدید که الان تو بازاره همش جنس بی کیفیت هستن و یکم سخت پیدا میشه و البته گرون قیمت مثال دسته موتور بالای این ماشین 120000 تومان هست
Xu7 این موتور فوق العاده پر استحلاک هست و اگه یکم بی آبی بکشه واشر رو ترکونده سریع ولی وسایلش همه جا هست و تنوع زیادی داره و البته تمام تعمیرکارها هم از بس این موتور رو باز و بسته کردن چشم بسته عیب رو میگن و ترفندهای زیادی براش دارن مصرف شهرش خداست مخصوصا اگه کولر بزنی ولی مصرف جادش هم تا سرعت 110 که بری توجیح داره ولی اونجا که از 110 بری بالا مصرف هم نجومی میره جوری که با سرعت 130 اگه بری صد کیلومتری راحت 9 یا 10 لیتر رو میسوزونه
آره دوست گرامی اینجوری میشه که شما XU7 رو دوست داری چون مکانیکش همه جا هست و قطعش زیاده
دیگه اینو همه خوب میدونن tu5 بعد از چند ده هزار کارکرد موتورش لش میشه و مصرف tu5 با سمند ef برابره.
خنده آوره میفرمایید دور ۱۳۰۰ شتاب میگیره شاید منظورتون دوربرداشتنه.
هر ماشینی بی آب بشه واشر میترسونه پراید ۵۰ تا کارو بی آبش کردم واشر زد.
ضمنا من سربالایی رو ۱۷۰ تا پر کردم بیشترم میرفت نرفتم.مسیر تهران اصفهان با برلیانس کورس گذاشتم.برلیانس کم آورد حاضرم قسم بخورم.تو سربالایی البته ولی شتاب نه.
ضمنا همه ی مزایا و معاب این موتورها چه داخل سایت چه خارج از اون برای کسی که در حال تحقیقه روشن شده.
از استانداردهای چندگانه خودروهای داخلی چه میدانید
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=107550
نمایه کاربر
persian_man
دنده 2
پست: 2238
تاریخ عضویت: 15 اکتبر 2014, 15:24
نوع خودرو: SUV 2.4GDI

Re: سمند ال ایکس ef7 مولتی پلکس آری یا نه؟

پست توسط persian_man » 30 ژولای 2017, 08:48

آقای davood در مورد کشش tu5 بهتر هست که حرفی نزنید . در این زمینه کاملا بحث شده و کاملا مشخص شده که کشش دنده های سبک 3 و 4 و5 در tu5 به طرز چشمگیری کمتر از xu7 هست . موتور ef7 هم تا وقتی دورش به 4000 نرسیده کاملا مغلوب xu7 میشه . شتاب اولیه ضعیف سمند های ef7 پشت چراغ قرمزها کاملا نشان دهنده این مسئله هست . وقتی میخواید در مورد موتورها و ماشین های داخلی حرف بزنید مراقب یک نکته باشید . این ماشین ها همه جا هست و همه ما ها این ماشین ها رو دیدم و تست کردیم . حرفی نزنید که باعث خنده دیگران بشه . ظاهرا ماشین هایی که شما داری با همه ماشین ها فرق دارند و معجزه شامل حال همشون میشه !!! آقای عزیز خیالبافی رو کنار بگذار و خودت رو بیشتر از این زیر سئوال نبر . پارس tu5 رو همه دیدیم که چه کشش افتضاحی داره تو سربالایی . دیگه همه فهمیدن tu5 تو زمینه کشش مزیتی نداره اونوقت جنابعالی این رو انکار میکنی ؟؟ ef7 و tu5 در دور پایین حرفی برای گفتن ندارند و این قابل انکار نیست .

آقای davood شما که اینقدر سنگ ef7 و tu5 رو به سینه میزنی باید بدونی که این موتورها در هر زمینه ای که بشه واسشون ادعایی کرد در زمینه کشش دور پایین در برابر xu7‌ حرفی برای گفتن ندارند . کشش افتضاح پارس tu5 تو دنده های 3 و 4 و 5 رو همه ما ها دیدیم . از جا کنده شدن ضعیف سمند و سورن و دنا ef7 رو پشت چراغ قرمزها کاملا دیدیم . شما یا تعریف کشش رو نمیدونی یا فکر میکنی فقط خودت این ماشین رو دیدی و دیگران ندیدن و میتونی در موردشون هر حرفی بزنی . دیگه همه میدونن tu5 کشش خوبی نداره اونوقت شما میگی کشش خوبی داره !! tu5 هم گشتاور کمتری داره و هم در دور بالاتر به دست میاد و هم ضریب دنده های سبک تری برای دنده های 3 و 4 و 5 داره اونوقت تو چطور میگی کشش بهتری داره نسبت به xu7 ؟؟ آقای davood بهت توصیه میکنم بری تعریف کشش رو یاد بگیری . ظاهرا شما هنوز فرق بین تاپ اسپید و کشش رو نمیدونی . سرعت 180 رفتن میشه کشش ؟ تو سرعت 180 دور موتور چقدر میشه ؟؟ کشش ماشین رو تو دور 5000 و 6000 اندازه میگیرن از نظر جنابعالی ؟؟؟؟؟!!!!!!!
از هر چیز xu7 که بشه ایراد گرفت از کشش خوبش نمیشه ایراد گرفت . ef7‌ و tu5 رو اگر دور بالا رانندگی نکنی هیچ حرفی برای گفتن ندارند . بله اگر ببندیشون به گاز و دور بالا و دنده معکوس ، خوب راه میرن اما به این نمیگن کشش خوب . شما هنوز در تعریف کشش مشکل داری آقای عزیز

آقای davood این نمودار گشتاور سر چرخ در دنده های مختلف برای xu7‌ و tu5 روی پارس و 405 هست . همانطور که می بینی در دنده های 3 و 4 و 5 که بیشترین کاربرد رو در جاده دارند تا دور حدود 4250 و 4500 برتری مطلق با xu7 هست . اونوقت تو چطور میگی کشش tu5 بهتر بود ؟؟!!! گشتاور tu5 اینقدر ضعیف بوده که ایرانخودرو مجبور شده ضریب دنده های 1 و 2 رو کلی سنگین تر کنه تا ماشین بتونه راه بیافته یا تو سربالایی بتونه نیم کلاچ کنه . ماشین های شما همیشه معجزه آسا راه میرن !! پارس tu5 مدل 91 شما ظاهرا با تمام پارس های دنیا فرق داره !! آقای عزیز خیالبافی رو کنار بگذار . شما یا هنوز تعریف کشش رو بلد نیستی یا اینقدر تعصب داری که هیچ واقعیتی رو نمیخوای بینی . نکنه جنابعالی همیشه با دور بالای 4500 رانندگی میکنی تو دنده های 3 و 4 و 5 ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!

تصویر

سایر حرفهات در مورد ef7 هم همین قدر بار فنی داره . تحلیل هات صرفا براساس تعصبات هست نه براساس دلایل فنی . ایرانخودرو نمیدونه چطور ef7‌های مونده رو دستش رو بفروشه بعد تو میگی بهترین موتور داخلیه . کم مصرف و قوی و پرشتاب و پر کشش و عالی و با کیفیت هست . ظاهرا از نظر تو همه مردم خواب هستن و اینهمه میزیت ef7 رو نمی بینند بعد فقط تو و عده قلیل دیگه ای به این رازهای نهان ef7 پی بردید . بهترین شرایط فروش نقد و اقساط بهترین داشبورد و امکانات رو ایرانخودرو میزنه برای ef7‌ها اما کو مشتری ؟؟ تو بازار از اسم ef7 فرار میکنند بعد تو فقط فهمیدی این موتور عالیه ؟؟!! تازگی هم یک توربو روش سرهم بندی کرده شاید چند تا بیشتر بفروشه . توربو نصب کرده تو دمای بالای 40 درجه داغ میکنه موتور ! تو خوزستان جواب نمیده . پیستون ذوب میکنه . خودت که تاپیک سورن توربو دیدی که طرف گفته بود تو رامهرمز چه بلایی سرش اومده . سابقه و واقعیت ef7 اینها هست نه این داستان های حماسی که شما واسش میسازی .
هنوز بعد از حدود ده سال که ef7 وارد بازار شده ، حتی سمندهای امدادخودرو هم موتور xu7‌ دارند . خودشون هم موتور خودشون رو قبول ندارن . لابد امداد خودرو به اینهمه مزیت پی نبرده فقط تو پی بردی ؟؟ خیالبافی و ساده انگاری رو کنار بگذار آقای عزیز . تو این ده سال اینهمه راننده تاکسی و سواری بین شهری به اینهمه مزیت ef7 پی نبردن لابد فقط تو پی بردی ؟؟؟ آقای عزیز با این حرفهایی که میزنی فقط خودت رو فریب میدی نه دیگران رو . دست ef7‌ رو شده برای همه و با این حرفها نمیتونی واسش تبلیغ کنی .
.
    No Replacement for Displacement

HorsePower sells car but Torque wins race

دشمن دانش ، جهل نیست بلکه توهم دانستن است
نمایه کاربر
davo0d-s000t
Banned
پست: 3186
تاریخ عضویت: 18 ژوئن 2010, 17:36
نوع خودرو: سمند
محل اقامت: 0.5جهان

Re: سمند ال ایکس ef7 مولتی پلکس آری یا نه؟

پست توسط davo0d-s000t » 30 ژولای 2017, 12:15

برادر عزیز persian man
وقتی پشت سیستم نشستی و در همه موردی اظهار نظر میکنی همین میشه
این مقایسه گشتاور سر چرخ و... رو که شما الان داری بحثش رو میکنی ما سال92و93سر قضیه اریون و جنسیس کوپه و جنسیس سدان مقایسه میکردیم تازه نسبت اسب بخار به وزن هم دخیل میکردیم و... پس نمیخواد شما یاد من بدی...
من چندین سال داخل نمایشگاه کار میکردم و بیشتر از100تا از این سمند و405ها رو سوار شدم و همه جیک و پوکشون رو میدونم
بله در مورد ماشین های وارداتی به راحتی میشه از روی نمودار عملکرد شتاب و کشش ماشین رو متوجه شد ولی ماشین های ایرانی خیر چون هیچ دو ماشینی مثل هم نیست
همینxu7با3-4نوعecuو چند نوع کاتالیزر و چند نوع کویل و انژکتور مختلف تولید میشه که هر کدوم رفتار خودشون رو دارن
شما بیا با این نمودار ها توجیه کن چرا xu7مدل90 صفر صد رو13میزنه و مدل95بیست ثانیه؟چرا206 7.44 tu5 صفر تا صد رو10-11میزنه و جدید ها17-18؟توجیه کن؟؟؟
xu7وtu5های جدید شتاب و کششون کم شده خصوصا باecuکروز ولیef7 های96رو شما سوار شید هم از نظر صدا و هم از نظر شتاب بهبود قابل توجهی پیدا کردن نسبت به91و92
فقط اروپایی
نمایه کاربر
persian_man
دنده 2
پست: 2238
تاریخ عضویت: 15 اکتبر 2014, 15:24
نوع خودرو: SUV 2.4GDI

Re: سمند ال ایکس ef7 مولتی پلکس آری یا نه؟

پست توسط persian_man » 30 ژولای 2017, 14:06

آقای davood همانطور که جنابعالی ادعا داری که با ماشین های مختلف رانندگی کردی ، من هم با ماشین های مختلف رانندگی کردم . تست هم زیاد انجام دادم بین ماشین ها . هیچ شکی وجود نداره که tu5 در دنده های سبک کشش خوبی نداره و از این نظر حریف xu7 نمیشه . موتور tu5 موتور خوبی هست و مزیت های مهمی هم داره اما مزیت این موتور در زمینه کشش نیست . این موتور گشتاور دور پایین خوبی نداره و با این گیربکس ناهماهنگی که روش هست با این ضرایب سبک دنده های 3 و 4 و 5 اوضاعش بدتر هم شده . در مورد ef7‌ هم من مدل های جدیدش رو سوار شدم هم مدل های قدیمی ترش رو . این موتور در دور پایین حرفی برای گفتن نداره در مقابل xu7 . کاملا ضعف موتور در دور پایین مشخص هست . پشت چراغ قرمزها واقعا شتاب گیری ضعیف اولیه سمند و دنا و سورن ef7 های جدید و قدیم به چشم میخوره . بله ef7 دورش بالا باشه موتور قدرتمندی هست اما تا دور زیر 4000 حرف چندانی برای گفتن نداره . لازم نیست همدیگر رو قانع کنیم . من حرفم رو زدم . شما هم زدی . این ماشین ها همه جا هم هستند همه هم میتونند سوارشون بشن. قضاوت رو بر عهده دیگران بگذاریم .
    No Replacement for Displacement

HorsePower sells car but Torque wins race

دشمن دانش ، جهل نیست بلکه توهم دانستن است
ارسال پست

بازگشت به “[20 تا 40 میلیون]”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان