Keiichi Tsuchiya: The Drift King

نمایه کاربر
sasankhodaverdi
شروع حركت
پست: 18
تاریخ عضویت: 23 می 2014, 04:04
نوع خودرو: Xantia 1.8/206 T5
محل اقامت: تهران

Keiichi Tsuchiya: The Drift King

پست توسط sasankhodaverdi » 15 فوریه 2016, 04:48

در طول تاریخ اتومبیلرانی، هزاران راننده حرفه ای پشت فرمان خودروها قرار گرفته اند و صدها نفر عنوان قهرمانی به دست آورده اند ولی فقط تعداد انگشت شماری از آنها در تاریخ جاودانه خواهند شد.
آنها در حرفه خود بهترین، سریعترین، شجاع ترین و گاهی "اولین" بوده اند.
کیچی سوچیا بدون شک یکی از اسطوره های اتومبیلرانی است که ارزش دوباره شناخته شدن را دارد.
شاید تا به حال نام سوچیا را نشنیده باشید، و یا اینکه تا حدودی با این نام آشنا باشید. در هر صورت از شما دعوت میکنم در ادامه با من همراه باشید تا بیشتر با این او آشنا شویم.

تصویر

کیچی سوچیا در سال 1956 در ژاپن متولد شد
از کودکی علاقه بسیاری به اتومبیل رانی داشت و در سال 1977 با شرکت در سری مسابقات Fuji Freshman به صورت رسمی حرفه اتومبیلرانی را شروع کرد.
برخلاف بقیه راننده ها که از خانواده های پولدار بودند و پیش زمینه مسابقات اتومبیلرانی و تمرین در پیست را داشتند، سوچیا مهارت های خودش را با مسابقات خیابانی تقویت میکرد و تحت عنوان Hashiriya (در ژاپنی به معنی Street Racer) شناخته شده بود.
[اینجا لازمه این توضیح رو بدم که در اون سالها مسابقات خیابانی در ژاپن یک امر خیلی عادی بوده و کسانی که پول شرکت در مسابقات رسمی رو نداشتند در جاده و خیابان تمرین میکردند. در واقع تا حدی رسمی بود که مجله های خودرویی از این مسابقات گزارش تهیه میکردند و نتایج مسابقات را هم منتشر میکردند]
در واقع سوچیا به حدی در بین رانندگان خیابانی معروف بود که در سال 1987 چند نشریه خودرویی و چند گاراژ تیونینگ تصمیم به ساخت یک مستند از سوچیا با نام Pluspy میگیرند
در این مستند سوچیا با یک تویوتا AE-86 در یک جاده کوهستانی یا Touge [در مورد Touge بعدا توضیح میدم] پیچ های متعددی رو دریفت میکند
همین مستند به اضافه موفقیت های سوچیا در Fuji Freshman انگیزه زیادی شد برای جوانان ژاپنی تا سوچیا رو سرمشق خودشون قرار بدن و با شدت هرچه بیشتر در خیابان ها و جاده های عمومی مسابقه بدهند!
در واقع ایده دریفت در مسیرهای Touge از اینجا شروع شد و کار به جایی رسید که هر شب در جاده های کوهستانی مختلف گروه های 10-20 تایی از ماشین ها پشت سر هم و به صف پیچ ها رو دریفت میکردند! (در این زمان هیچ رقابت رسمی ای برای دریفت وجود نداشت)
نتیجه این بدآموزی لغو گواهینامه ریسینگ سوچیا بود و از شرکت در Fuji Freshman محروم شد
البته سوچیا مدتی بعد در فیلم Shuto Kousoku Trial به رانندگان خیابانی توصیه میکند که مسابقات غیرقانونی را کنار بگذارند و به صورت حرفه ای در پیست ها مسابقه بدهند
به هر حال خواه ناخواه اسم سوچیا تا مدت زیادی با مسابقات خیابانی و غیرقانونی گره خورده بود [پس فکر کنم بد نباشه یک مختصری هم از این مسابقات و Hashiriya بگم. اول بیوگرافی سوچیا رو کامل میکنم و بعد یک توضیحی درباره مسابقات غیرقانونی ژاپن هم میدم]
پس از Fuji Freshman سوچیا حرفه خودش را در Japanese Formula Three Championship و Japanese Touring Car Championship یا به اختصار (JTCC) ادامه داد
سیویک و GT-R معروف سوچیا در JTCC:

تصویر
تصویر

در سال 1995 با هوندا NSX در مسابقات 24 ساعته لمانز شرکت کرد و مقام اول کلاس خودش و مقام 8ام کلی را بدست آورد

تصویر

در سال 1999 مجدد در لمانز شرکت کرد، اینبار با Toyota GT-One
با اینکه رکورد سریعترین دور را به نام خودش ثبت کرد ولی به دلیل بدشانسی که برای راننده دوم تیم پیش اومد نهایتا به مقام دوم رضایت دادند

تصویر
تصویر
تصویر

در سال 1998 و 1999 در مسابقات NASCAR در پیست Suzuka و Twin Ring Motegi شرکت کرد

تصویر
تصویر
تصویر

در 47 سالگی سوچیا بازنشستگی خودش از مسابقات حرفه ای را اعلام کرد و به مدت 1 سال مدیریت تیم ARTA در کلاس GT500 سری JGTC را به عهده گرفت
سپس به عنوان مدیر همان تیم و در کلاس GT300 انتخاب شد، تا پایان فصل 2005 که تیم ARTA تصمیم به انحلال بخش GT300 گرفت
سوچیا کارش را به عنوان داور مسابقات D1GP (حرفه ای ترین مسابقات دریفت) ادامه داد و همچنین به عنوان مجری/راننده در شو Best Motoring مشغول به کار بود

تصویر

در شو Best Motoring جدیدترین خودروها تست میشوند ولی بخش جالب تر این برنامه Hot Version نام دارد که روی خودروهای تیونینگ شده تمرکز دارد
سوچیا گاراژ تیونینگ Kei Office را تاسیس کرد ولی در سال 2005 آن را به یک شرکت دیگر واگذار کرد
رنگ سبز یشمی مشخصه سوچیا هست که روی لباس، هلمت و همینطور تولیدات Kei Office دیده میشود

تصویر
تصویر

"ظهور سلطان دریفت"
سوچیا همیشه خود را در کمال فروتنی "یک راننده ریس از ژاپن" معرفی میکند ولی دلایل بسیاری وجود دارد که به عنوان Drift King یا سلطان دریفت شناخته میشود.
بخش عمده ای از شهرت سوچیا به عنوان سلطان دریفت مربوط میشود به دریفت کردن او در مسابقات ریس رسمی و جایی که همه به دنبال نهایت گریپ هستند

تصویر

به گفته خود سوچیا علاقه او به دریفت برمیگردد به دورانی که هنوز رانندگی حرفه ای را شروع نکرده بود، یعنی در نوجوانی و با تماشای سبک رانندگی خاص Kunimitsu Takahashi
تاکاهاشی یکی از رانندگان و موتورسیکلت سواران مشهور ژاپنی است که در دهه 60 (در موتورسیکلت) و 70 (اتومبیلرانی) موفقیت های چشم گیری داشت

تصویر

در دهه 70 در مسابقات All Japan Touring Car Championship (که بعدها به JGTC تغییر یافت) رقابت به بالاترین حد ممکن رسیده بود و رانندگان از ذره ذره گریپ لاستیک استفاده میکردند تا در هر دور بتوانند فقط کمی از لپ تایمشون را کم کنند
در این بین تکنیک تاکاهاشی با بقیه متفاوت بود. او با سرعت وارد پیچ میشد ولی Apex را از دست نمیداد، همین گردش سریع باعث Oversteer و دریفت میشد که با مهارت تاکاهاشی کنترل میشد و در نتیجه با بیشترین سرعت از پیچ خارج میشد.
با این حقیقت که رانندگی ماشینی را به عهده داشت که برای "برد" ساخته شده بود، Nissan Skyline KPGC10 یا Hakosuka، تاکاهاشی توانست بیش از 50 برد پیاپی و چندین عنوان قهرمانی را در کارنامه اش ثبت کند

تصویر

هم اکنون تاکاهاشی ریاست JGTC را به عهده دارد.

منظره دود شدن لاستیک باعث میشد تماشاگران همیشه عاشق تاکاهاشی باشند و در بین آنها پسری بود به نام کیچی سوچیا

سوچیا در آن زمان یک راننده خیابانی معمولی و طرفدار تکنیک دریفت تاکاهاشی بود
با تاثیر از تاکاهاشی، سوچیا در سال 1977 وارد مسابقات Fuji Freshman شد. به این ترتیب دوران حرفه ای رانندگی اش شروع شد ولی او همچنان یک Hashiriya بود

تصویر

سوچیا در راهی که پیش گرفته بود شدیدا مصمم بود و روز و شب با AE-86 خود در جاده های باریک و پر پیچ و خم کوهستانی (Touge) به تمرین دریفت میپرداخت.
بسیاری از رانندگان ریس، دریفت را کار بی موردی میدانستند که فقط لاستیک ها را از بین میبرد و احتمال اسپین شدن را زیاد میکند ولی در واقع سوچیا با مهارتی که در دریفت پیدا کرده بود میتوانست پیچ ها را سریعتر طی کند.
در سال 1984 سوچیا در مسابقه‌ای در پیست Fuji Speedway تمام پیچ ها را با دریفت طی کرد و پس از آن مسابقه، سردبیر یکی از نشریات خودرویی در مقاله ای از سوچیا با عنوان Drift King یاد کرد.
همین اصرار سوچیا در دریفت کردن باعث شد که دریفت کم کم جایگاه خودش را در علاقه مندان موتور اسپرت و جوانان ژاپنی پیدا کند و همچنین بیش از پیش او را با لقب "Drift King" بشناسند.
در آن زمان دریفت به رسمیت شناخته نمیشد و رقابت رسمی ای برایش وجود نداشت ولی در نتیجه ی محبوبیت روز افزون آن در بین جوانان ژاپنی، مجله Video Option در سال 1989 با کمک سوچیا برای اولین بار یک مسابقه دریفت با نام Ikaten برگذار کرد
مجله Option تمرکز زیادی روی دریفت گذاشت و نقش پررنگی در معرفی و توسعه آن داشت
با ادامه مسابقات Ikaten و استقبال زیاد طرفداران و بالارفتن سطح رقابت ها، در نهایت مجله Option در سال 2000 مسابقات D1 Grand Prix را معرفی کرد که تا امروز پا برجاست و به عنوان بنچمارک دریفت شناخته میشود
[حرفه ای ترین رانندگان دریفت در D1 رقابت میکنند و امروزه جزو چهره های معروف و شناخته شده بین المللی در موتور اسپرت هستند که درآمد های میلیون دلاری دارند
جالب است بدانید ریشه اکثر این چهره های بین المللی به جاده های کوهستانی ژاپن و Touge برمیگردد
علیرغم اینکه دریفت جزو رشته های نو ظهور در موتور اسپرت محسوب میشود ولی در ژاپن سطح بسیار بالایی دارد و رقابت، پا به پای رانندگان ژاپنی، مستلزم بودجه و مهارت بسیار زیاد است - در مورد تاریخچه و قوانین و جزییات D1 بعدا توضیح خواهم داد]
همچنین مجله Option اولین رقابت دریفت در آمریکا را در سال 1996 در پیست Willow Springs International Raceway برگزار کرد
تمام این اقدامات در سایه حضور سوچیا به عنوان سلطان دریفت انجام شد و بدون او میسر نبود.
سوچیا اغلب در ژاپن با نام های Dorikin (ژاپنی Drift king) و DoriDori شناخته میشود
فیلمی تحت عنوان Drift Bible توسط سوچیا ساخته شده که صفر تا صد دریفت را آموزش میدهد و 6 تکنیک اصلی E-Brake, Shift Lock, Power Over, Braking, Feint & Lift-Off را معرفی میکند
همچنین در این فیلم سوچیا با چندین خودرو مختلف دریفت میکند و توصیه هایی برای تیون و ستاپ خودروی دریفت میکند.
سوچیا در فیلم Fast & Furious (Tokyo Drift) در نقش بدلکار اصلی فیلم بود و بسیاری از صحنه های دریفت توسط او انجام شده است
در یک سکانس کوتاه طنز هم در نقش یک ماهیگیر دیده میشود که مشغول تماشای تمرین دریفت "شان" و نابود شدن Lancer EVO هست!

تصویر

مجموعه Initial D در قالب Manga، انیمیشن، سریال تلویزیونی و فیلم طی سالهای 1995 تا 2014 با الهام از سوچیا و حول محور مسابقات خیابانی و دریفت ساخته شده است که با نگاهی به تیراژ و سالهای تولید این مجموعه پرطرفدار متوجه جذابیت شخصیت سوچیا و افسانه به جا مانده از او میشویم (Manga به صورت خاص به نوعی از کمیک ژاپنی گفته میشود)

تصویر
تصویر

به هر حال نام سوچیا با دریفت گره خورده و با پیشرفت و محبوبیت روز افزون دریفت در دنیا نام و افسانه سوچیا هم پررنگ تر میشود
چیزی که سوچیا را برای بسیاری الهام بخش میکند این است که در شروع حرفه اش پولدار نبود، شهرت و پشتوانه‌ای هم نداشت، ولی اینها مانعی برای او نشد، هرگز دست از تلاش برنداشت و با اراده و قدرت در مسیری که انتخاب کرده بود گام برداشت.
لقب افسانه ای "Drift King" به او تقدیم نشد، بلکه برای تک تک موفقیت ها و شهرتش جنگید تا آن را بدست آورد. از خیابان شروع کرد و به سکوهای قهرمانی رسید.
کیچی سوچیا بدون شک بزرگترین دریفتر در تمام دوران است.
تنها یک "Drift King" وجود دارد... کیچی سوچیا

تصویر

"من پیچ ها را با دریفت طی میکنم، نه به این خاطر که سریعترین روش هست، بلکه هیجان انگیزترین روش هست" - کیچی سوچیا
آخرین ويرايش توسط 2 on sasankhodaverdi, ويرايش شده در 15.
نمایه کاربر
sasankhodaverdi
شروع حركت
پست: 18
تاریخ عضویت: 23 می 2014, 04:04
نوع خودرو: Xantia 1.8/206 T5
محل اقامت: تهران

Re: Keiichi Tsuchiya: The Drift King

پست توسط sasankhodaverdi » 15 فوریه 2016, 04:55

خوب این خلاصه ای بود از بایوگرافی کیچی سوچیا
این هم مرور مختصری از مهمترین رقابت هایی که سوچیا در آن شرکت کرده و مقام هایی که به دست آورده است:
-1977 Debut in Fuji Freshman series. 
-1977-1984 Ran selected entries in All Japan Touring Car championship. 
-1984 Fuji Freshman series race (Toyota AE86)= 6 wins 
-1985 All Japan Touring Car championship (Toyota AE86) 1st in Class 3 
-1986 Corolla Sprinter Cup-2 podium places 
-1987 All Japan Touring Car championship (Honda Civic)-1 win 
-1988 Toyota Cup-1st overall 
-All Japan Touring Car championship (BMW M30)-3rd in Class 2 
-Macau Guia race (BMW M3)-4th overall 
1989 All Japan F3 championship 
-All Japan Touring Car championship (Ford Sierra Cosworth)-1 win 
-1990 All Japan Touring Car championship (Ford Sierra Cosworth) 
-1991 All Japan F3 championship (Ralt-Mugen)-10th overall 
-All Japan Touring Car championship (Nissan Skyline GT-R)-5th overall 
-1992 All Japan Touring Car championship (Nissan Skyline GT-R) 
-1993 All Japan Touring Car championship (Taisan Nissan Skyline GT-R)-1 win 
-Japan Endurance series (Honda Prelude)-2nd Tsukuba 12 Hours 
-1994 All Japan GT championship (Porsche 911T)-1 win 
-All Japan Touring Car championship (Honda Civic)
-Suzuka 1000kms (Porsche 911T)-1st in class, 2nd overall 
-Le Mans 24 Hours (Honda NSX)-18th overall 
-1995 All Japan GT championship (Porsche911TRSR) 
-Suzuka 1000kms (Honda NSX)-5th overall
-Tokachi 12 Hours (Honda NSX)-1st overall 
-Le Mans 24 Hours (Honda NSX)-1st in class 
-1996 All Japan GT championship (Honda NSX)-13th overall 
-Entered NASCAR Thunder Special race at Suzuka 
-Le mans 24 Hours (Honda NSX)-3rd in class 
-1997 All Japan GT championship (Porsche 911/Dodge Viper) 
-Fuji InterTec race (Toyota Chaser) 
-Suzuka 1000kms (Lark McLaren F1 GTR)-9th overall 
-Entered NASCAR Thunder Special race at Suzuka 
-Le Mans 24 Hours (Lark McLaren F1 GTR)-qualified 10th, retired from race 
-1998 All Japan Touring Car championship (Toyota Chaser)-7th overall 
-All Japan GT championship (Toyota Supra)-8th overall 
-Le Mans 24 Hours (Toyota GT-One)-9th overall
-NASCAR at the California Speedway
-1999 Japan Touring Car Championship(Advan Altezza Touring car)
-2000-2001 he joined team ARTA racing a NSX once again in the All Japan GT championship. 
در ادامه این تاپیک میخوام فیلم و ویدیو قرار بدم
اکثر ویدیو ها با محوریت سوچیا هست ولی در کنار آنها سعی میکنم ویدیو های جالبی از مسابقات دریفت و ریس و رانندگان معروف ژاپنی هم داشته باشیم
سوچیا سالها در شو خودرویی Best Motoring مجری و راننده تست بوده و تقریبا در تمامی قسمت های Hot Version هم حضور داشته
من سعی میکنم ویدیوهای Hot Version و بقیه فیلم های جالب سوچیا مثل آرشیو مسابقاتش و فیلم های بسیاری از D1GP را به مرور آپ کنم
با اینکه زیاد جدید نیستن ولی سبک شو Hot Version خیلی متفاوته و هیجان زیادی داره
تعداد این ویدیو ها خیلی زیاده و به جز سوچیا تقریبا همیشه 2,3 تا مجری پای ثابت دیگه هم داره پس یک مختصری درباره اونها و همچنین چهره های معروف ژاپنی هم توضیح میدم
در مورد Touge الان توضیح میدم چون جزو ارکان اصلی ماشین بازی در ژاپن هست!
یکی دیگر از چیزهای مهم که باید دربارش بگم AE-86 یا هاچیرکو (در ژاپنی به معنی 86) افسانه ای DK هست (که در Pluspy هم نقش آفرینی کرده!) و از اون سالها تا الان ازش نگهداری کرده و توسط Tec-Art یک تیونینگ اساسی شده

تصویر

میمونه یک مقدار توضیح و تاریخچه از "ریس خیابانی و غیرقانونی در ژاپن" که این هم در نوع خودش واقعا جذابه و به نظرم دیگه هیچوقت چیزی شبیه به این رو تو دنیا نمیشه دید
البته توضیحش واقعا یک تاپیک جدا لازم داره!! ولی من سعی میکنم خیلی مختصر توضیح بدم و توش از معروفترین کلوب های گنگ ماشین بازی (نخندین واقعا وجود داشته!) و شرایط عضویتشون(!) و قانون های داخلیشون و جزییات ریس های معروف اون سالها و بدنام ترین اتوبان های ژاپن بگم
و اینکه چه اتفاقی افتاد که تیونرها و کمپانی های ژاپنی هیولاهای جدید رو برای تست، به جای پیست به اتوبان ها می اوردند
البته خیالتون راحت از همه این جزییات ویدیو و فیلم وجود داره و قرار نیست تاپیک تبدیل به دائرةالمعارف بشه!!!

Touge
کلمه Touge یا Tōge (تلفظ به فارسی= توگه) در ژاپنی به معنی جاده کوهستانی هست ولی منظور ما از Touge هر جاده کوهستانی ای نیست!
مسیر های Touge شامل پیچ های متعدد و سرپایینی و سربالایی هستند و معمولا عرض بسیار کمی در حد یک یا حداکثر 2 ماشین دارند

تصویر

رانندگی سریع در Touge نیازمند مهارت بسیار زیاد است و به عنوان Ultimate Test برای راننده و ماشین شناخته میشود
برای مسابقه در Touge چندین روش وجود دارد ولی محبوب ترین آنها رقابت سپر به سپر هست به این ترتیب که یک ماشین در جلو و یک ماشین در پشت سر با فاصله یک متر (گاهی کمتر) شروع میکنند و یک نقطه پایان تعیین میشود. اگر تا خط پایان ماشین جلویی توانست فاصله خودش را زیاد کند برنده میشود و در غیر این صورت بازنده. سپس جایشان را عوض میکنند و دوباره مسابقه میدهند. نتیجه اسپین شدن یا خروج از مسیر باخت، و نتیجه سبقت گرفتن برد است مگر اینکه ماشین اول بتونه مجدد سبقت بگیره و فاصله اش را زیاد کند.

تصویر

روش های دیگری هم برای رقابت Touge وجود دارد که کمتر استفاده میشود از جمله رقابت پهلو به پهلو که در استارت دو خودرو کنار هم قرار میگیرند و هرکس زودتر از خط پایان رد شود برنده است، که با توجه به عرض بسیار کم جاده واضحه که چرا زیاد استفاده نمیشه.
روش دیگر تایم گیری خودروها به صورت جداگانه است (مشابه رالی) که این مورد هم با توجه به اینکه اکثر رقابت های Touge به صورت خیابانی هست و رسمی نیست زیاد استفاده نمیشود مگر در تست های رسمی
دریفت و ریس در مسیرهای Touge جایگاه خاصی در بین رانندگان ژاپنی دارد و با توجه به ذات خطرناک این مسیرها جایی برای افراد ترسو وجود ندارد

تصویر

در مورد مسیرهای معروف Touge بعدا سر فرصت توضیح میدم
در پست بعدی چندتا از چهره های معروف ریس و دریفت ژاپن را معرفی میکنم و بعدش فیلم ها رو میذارم
فقط قبلش چند تا نکته هم بگم (پیشاپیش بابت پرحرفی پوزش میطلبم!)
-سری اول ویدیوهای هایی که میذارم جدید نیستن و شاید برای شروع زیاد هیجان انگیز نباشند ولی چون اکثرشون مربوط به تاریخچه ریس های سوچیا میشن همین ابتدا میذارمشون که سلسله تاریخی رعایت بشه.
-بعضی از این ویدیوهای قدیمی کیفیت جالبی ندارن (چون قدیمی هستن!) ولی با گذر از عصر VHS به DVD (!!) کیفیت میره بالا و در ادامه فقط ویدیوهای HD و با کیفیت قرار میدم
-اکثر ویدیو هایی که میذارم به زبان ژاپنی هست (علتش واضحه!) ولی 99% شون زیرنویس کامل انگلیسی دارن
در ضمن سعی میکنم توضیح کامل درباره ویدیوها بدم که همه دوستان بتونن استفاده کنن
تا جای ممکن ویدیوهای بدون زیرنویس نمیذارم ولی اگر بذارم هم سعی میکنم کوتاه باشند و یک کم بیشتر هم توضیح میدم دربارشون
-ویدیوهای قدیمی که ارزش دیدن دارند را در ادامه کم کم میذارم که تاپیک خسته کننده نشه مثلا در هر پست چند تا ویدیو HD و یکی دوتا ویدیو زیر خاکی میذارم (البته بعضی از این زیرخاکی هایی که روی VHS ضبط شده اند، مثل استریت ریس ها به مراتب هیجان انگیز تر از ویدیو های 2015 D1GP هستند!)
-شخصا از "آپارات" متنفرم و به نظرم در مقایسه با "YT" شبیه جوک میمونه (چه برسه به اینکه بخواد جاش رو پر کنه)، ولی چون میخوام ویدئوها به راحتی برای همه قابل دسترسی باشه جای بهتری پیدا نکردم
از اونجایی که در کمال تعجب قسمت توضیحات ویدیو در آپارات محدودیت کاراکتر داره (این مورد با توجه به سرانه مطالعه در ایران که نشون میده حوصله خوندن نداریم به خوبی توسط تیم آپارات بومی سازی شده!) تمامی توضیحات رو اینجا مینویسم
-ویدیو هایی که در ادامه میبینید از سورس های مختلفی تهیه شده و در صورت نیاز میتونین به من پی ام بدید تا لینک سورس اصلی را در اختیارتون بذارم (مثلا اگر خواستید کیفیت Full HD ببینید که آپارات ساپورت نمیکنه)
-از پست های شما به شدت استقبال میکنم و اگر نظر، پیشنهاد یا درخواستی دارید حتما بگید. همچنین هرگونه اشتباه، سوتی و اشکالات ناشی از بیسوادی من که در متن میبینید ذکر کنید که اصلاح کنم و با کمک شما کیفیت تاپیک بالا بره
این استارت فعالیت من در TT هست و اگر مورد استقبال دوستان قرار بگیرد قصد دارم تاپیک های دیگری با همین قالب برای اسطوره های دیگر مثل
Ayrton Senna, Michael Schumacher, Valentino Rossi
,Jackie Stewart, Dale Earnhardt, Ari Vatanen
و... بزنم که البته انتخاب کاندیداها و نفر بعدی بستگی به پیشنهاد و رای دوستان داره
نمایه کاربر
sasankhodaverdi
شروع حركت
پست: 18
تاریخ عضویت: 23 می 2014, 04:04
نوع خودرو: Xantia 1.8/206 T5
محل اقامت: تهران

Re: Keiichi Tsuchiya: The Drift King

پست توسط sasankhodaverdi » 15 فوریه 2016, 04:57

در این پست و پست بعدی 2 تا از چهره های معروف ژاپنی را معرفی میکنم که در اکثر ویدیو هایی که در ادامه خواهید دید هم حضور دارند

Manabu "Max" Orido
تصویر
منابو اوریدو متولد 1968 در ژاپن است، و در خاج از ژاپن بیشتر با نام مکس اوریدو شناخته میشود
مانند بسیاری دیگر از ستارگان ژاپنی با استریت ریس شروع کرد و در سال 1992 با شرکت در Fuji Freshman به صورت رسمی حرفه رانندگی را در پیش گرفت.
در دوره Freshman یک برد در کلاس NA-1600 به دست آورد و 3 برد در کلاس N2-1600
بین سالهای 1996 تا 1999 در سری JGTC مشغول رقابت شد
در سال 96 به عنوان راننده Part-time برای دو تیم Taisan و JUN مسابقه میداد و در سال 97 به عنوان راننده Full-time به تیم Bandoh پیوست و قهرمانی کلاس GT300 را بدست آورد و در ادامه موفقیت هایش در سال 98 مقام کلی دوم و در سال 99 مقام کلی سوم را بدست آورد.
اوریدو در سال 2000 با پیوستن به تیم Tsuchiya Engineering  وارد کلاس GT500 شد ولی نمایش خوبی نداشت(مقام 18 کلی)، همین اتفاق در سال 2001 نیز تکرار شد (با مقام 19 کلی)
سال 2002 با پیوستن به تیم SARD شروع موفقیت های اوریدو در GT500 بود، جایگاه سوم در اولین مسابقه فصل را بدست آورد و برای اولین بار قدم روی سکو گذاشت

تصویر

علیرغم مشکلات فنی بسیار تیم SARD و از دست دادن چند مسابقه، اوریدو نمایش قابل قبولی داشت و فصل را با جایگاه 14 کلی به پایان رساند
سال بعد یعنی 2003 بهترین دوران اوریدو در GT500 بود
تیم SARD مسابقات را با آشفتگی و بی نظمی بسیار زیادی شروع کرد و در اوایل فصل نتایج خوبی به دست نیاورد ولی در ادامه فصل اوضاع تا حدودی تحت کنترل قرار گرفت و اولین برد تیم در Autopolis اتفاق افتاد و در نهایت با مقام 6 ام کلی پرونده فصل 2003 بسته شد.
سالهای 2004 تا 2007 دوران خوبی برای اوریدو نبود.
در 2004 مجدد به تیم Tsuchiya برگشت، در فصلی که توسط خودرو جدید Nissan Fairlady Z GT500 تسخیر شده بود، اوریدو توانست با Toyota Supra ADVAN دوبار در Sugo و Autopolis روی سکو برود ولی خودرو تیم وضعیت ثابتی نداشت و مشکلات فنی زیادی داشت.
در نهایت با مقام 12 کلی فصل به پایان رسید.
در سال 2005 نام JGTC رسما به Super GT تغییر یافت.
اوریدو با همان تیم وارد شد و در اولین مسابقه مقام اول را بدست آورد ولی درست مثل فصل قبل خودرو تیم وضعیت ثابتی نداشت و گاهی شدیدا ضعیف ظاهر میشد. نتیجه نهایی مقام 13 ام کلی بود.
سال 2006 هم با همان تیم ولی اینبار با خودرو GT جدید تویوتا یعنی Lexus SC430

تصویر

خودرو جدید در مقابل تیم های رقیب حرفی برای گفتن نداشت و نتیجه مقام 19 ام کلی بود.
سال 2007 شروع بهتری داشت ولی باز هم مشکل اصلی یعنی ضعف خودرو محسوس بود، در نهایت نتیجه ای بهتر از مقام 17 کلی حاصل نشد.
سال 2008 اوریدو مجدد به GT300 و تیم Bandoh برگشت و با خودرو جدید تیم Lexus IS350 GT وارد رقابت شد

تصویر

خودرو تیم هنوز تحت آزمایش بود ولی با نمایش خوب اوریدو مقام 12 کلی به دست آمد.
سال 2009 با همان تیم ولی اینبار با خودرو آماده، نتیجه بردهای پیاپی اوریدو بود و در رقاب تنگاتنگ با Ferrari 430 تیم JIMGAINER نهایتا این اوریدو بود که با Lexus IS قهرمانی فصل را بدست آورد و دومین عنوان قهرمانی GT300 را در کارنامه اش ثبت کرد.
سال 2010 هم با همان فرمول سال قبل شروع شد، علیرغم شروع قدرتمند تیم، خودرو 3 ساله در اواسط فصل مشکل ساز شد و نتیجه 8 ام کلی بود.
سال 2011 اوریدو به تیم JLOC پیوست و با Lamborghini Gallardo GT-3 وارد رقابت شد، دو بار روی سکو رفت و در نهایت مقام 11 ام کلی

تصویر

سال 2012 همان تیم و همان ماشین، اینبار 8 ام
سال 2013 شدیدا نا امید کننده بود، 14 ام
سال 2014 حتی از سال قبل هم نا امید کننده تر بود، ضعف خودرو تیم کاملا مشهود بود، تنها نکته مثبت فصل در راند پنجم Sugo بود که با استراتژی هوشمندانه تیم برای تایرها اوریدو توانست اولین برد با لامبورگینی را بدست آورد و در نهایت مقام 16 ام کلی.

در سال 2000 با شروع رقابت های D1GP اوریدو به همراه سوچیا مسئولیت داوری مسابقات را به عهده گرفتند ولی در سال 2004 اوریدو از داوری کناره گیری کرد تا به عنوان راننده در D1GP شرکت کند.
اوریدو یکی از مشهورترین رانندگان D1GP است و با تیم خودش MAX★ORIDO Racing در D1 شرکت میکند
برای دریفت قبلا از Supra استفاده میکرد و الان از GT-86 با انجین V8
همچنین برند Ridox متعلق به اوریدو هست که لوازم افترمارکت برای Supra تولید میکند

تصویر
تصویر
تصویر

در کنار حرفه رانندگی اوریدو به تدریس ایمنی رانندگی در NATS (Nihon Automobile High Technical School) نیز میپردازد.
همچنین در کنار سوچیا مجری برنامه Hot Version است.
نمایه کاربر
sasankhodaverdi
شروع حركت
پست: 18
تاریخ عضویت: 23 می 2014, 04:04
نوع خودرو: Xantia 1.8/206 T5
محل اقامت: تهران

Re: Keiichi Tsuchiya: The Drift King

پست توسط sasankhodaverdi » 15 فوریه 2016, 04:59

Nobuteru "NOB" Taniguchi

تصویر

نوبوترو تنیگوچی یا (نوب تنیگوچی) متولد 1971 در ژاپن است
او حرفه اش را با مسابقات مینی موتور شروع کرد و یک عنوان قهرمانی در All Japan Mini Bike بدست آورد
بعد از اینکه یک AE-86 خرید به ریس و دریفت علاقه مند شد و با یک Celica در چندین سری از مسابقات کلاس استاندارد و دریفت شرکت کرد
در این دوران نوب در یک کارگاه ساخت بادی کیت مشغول به کار بود و درآمدش را خرج شرکت در مسابقات میکرد و در وقت آزادش با هاچیرکو در Touge به تمرین دریفت و ریس میپرداخت تا مهارتش را تقویت کند
او هم یک Hashiriya شناخته شده در ژاپن بود
در سال 1999 مورد توجه کمپانی HKS قرار گرفت و به عنوان راننده تست استخدام شد. همچنین HKS اسپانسر نوب شد و یک S15 Silvia برای مسابقات دریفت در اختیار او قرار داد.
در سال 2001 نوب اولین قهرمانی را در D1GP برای خودش و HKS به دست آورد.
فعالیت های نوب و HKS محدود به ژاپن نمیشد، در سال 2005 در رقابت برترین تیونرها در آمریکا، پشت فرمان Mitsubishi Evolution HKS قرار گرفت و با اختلاف 3 ثانیه ای با نفر دوم، با اقتدار مقام اول را کسب کرد. همچنین رکورد سریعترین 0-100 و 1/4 مایل را به نام خودش ثبت کرد

تصویر
تصویر

در 2006 با RX-8 HKS در مسابقات Grand Am Cup در پیست Phoenix International Raceway رکورد سریعترین تایم qualify را برای RX-8 ثبت کرد.
به عنوان راننده تست HKS در سال 2004 رکورد دوم سریعترین لپ تایم پیست Tsukuba را زد و در سال 2007 رکورد اول همان پیست را زد.
نوب با HKS همکاری تنگاتنگی در D1 دارد
بین سالهای 2001 تا 2005 نوب با 3 خودرو HKS در D1 شرکت کرد:
اولی RS1 Hyper Silvia S15 بود که مقام اول و قهرمانی سال 2001 را به دست آورد و در همان سال توسط کیچی سوچیا در تصادف از بین رفت!!

تصویر

دومی RS2 Hyper Silvia S15 که مقام دوم در 2002 و چهارم در 2003 را به همراه داشت.
خودرو سوم Genki RP Altezza که ماجرای جالبی داشت: HKS برای سال 2004 طی یک اقدام تبلیغاتی تصمیم گرفت خودرویی که قرار است در D1 رقابت کند را بدون هرگونه لوازم پروتوتایپ تولید کند [خودروهای D1 قیمت های نجومی دارند و از لوازمی استفاده میکنند که به صورت خاص و تولید محدود برای آنها ساخته شده]

تصویر

هدف از تولید خودروی D1 با لوازم HKS موجود در بازار این بود که افراد عادی بتونن عینا مشابه این ماشین را کپی کنند و همچنین کیفیت بالای لوازم HKS در بازار را به رخ بکشد
نوب فصل 2004 را با Silvia شروع کرد و با نمایش های پی در پی و فوق العاده اش در رنک اول قرار گرفت
در این زمان همه نگاه ها روی نوب بود و بهترین زمان برای شروع پروژه تبلیغاتی HKS
پس در میانه فصل Silvia خارج شد و Altezza جای آن را گرفت.
نتیجه چه شد؟ نتیجه شکست های پی در پی برای نوب بود و تبدیل به یک افتضاح و آبروریزی برای HKS شد!! در واقع نه تنها Altezza یک شکست تمام عیار برای HKS بود، بلکه به قیمت از دست دادن قهرمانی سال برای نوب تمام شد!
در سال 2005 مجدد با Altezza شرکت کرد که باز هم به شکست های پی در پی و جایگاه 10 ام ختم شد. در پایان 2005 نوب و HKS از D1 خارج شدند و تا سال 2008 که حضور کمرنگی داشتند برنگشتند.
سپس در سال 2012 با خودرو کاملا جدید GT-86 HKS وارد D1 شدند

تصویر

همچنین بین سالهای 2001 تا 2005 نوب با Toyota Aristo یا همان Lexus GS300 HKS در رقابت های دریفت غیر از D1 شرکت میکرد.

تصویر

در این سالها نوب موفقیت هایی در ریس نیز داشت از جمله قهرمانی سری Super Taikyu در 2002 و 2005
در 2002 با RX-7 تیم RE Amemiya در JGTC شرکت کرد و تا 2005 که عنوان مسابقات به Super GT تغییر یافت ادامه داد

تصویر

در 2007 و 2008 به تیم Taisan پیوست و در 2009 مجدد به RE Amemiya برگشت
در پایان 2010 تیم RE Amemiya از Super GT کناره گیری کرد و نوب در 2011 به Goodsmile Racing پیوست و با BMW Z4 GT3 اولین عنوان قهرمانی GT300 را بدست آورد.

تصویر

در سال 2012 و 2013 با همان ترکیب ادامه داد و جایگاه کلی 5 ام و 3 ام را بدست آورد
در 2014 باز هم با همان ترکیب ولی اینبار با اختلاف بسیار اندک توانست برای بار دوم عنوان قهرمانی GT300 را بدست آورد.
نوب هم مانند اوریدو یکی از مجری های برنامه Hot Version است.

تصویر

تنیگوچی و اوریدو خود را شاگردان سوچیا میدانند و نقشی که تاکاهاشی برای سوچیا داشت، سوچیا برای آنها دارد.

تصویر

از پست بعدی میتونید ویدیو ها را تماشا کنید
ویدیو های بسیار زیادی قراره آپ بشه پس اگر از تاپیک راضی هستید اعلام کنید که با قدرت هرچه تمام تر ادامه بدم!!
خواهشن نظر، پیشنهاد، انتقاد و... فراموش نشه!! همه این موارد باعث دلگرمی بنده هست!!
دوستدار تک تک اعضای TuningTalk - ساسان خداوردی
نمایه کاربر
sasankhodaverdi
شروع حركت
پست: 18
تاریخ عضویت: 23 می 2014, 04:04
نوع خودرو: Xantia 1.8/206 T5
محل اقامت: تهران

Re: Keiichi Tsuchiya: The Drift King

پست توسط sasankhodaverdi » 15 فوریه 2016, 05:00

#1 Hachiroku Tec-Art First Impression

همونطور که توضیح دادم این هاچیرکو برای سوچیا خیلی ارزشمنده
این خودرو برای ارتقا و تیونینگ به Tec-Art سپرده شده بود و اینجا سوچیا برای اولین بار بعد از آماده سازی ماشین را تست میکند

http://www.aparat.com/v/Iz8P4

تصویر

مشخصات هاچیرکو شخصی سوچیا بعد از تیونینگ توسط Tec-Art
Car: Toyota Sprinter Trueno GT-V AE86 Super Street Version

Year:1986

Body Color: Super White II (Body) and TRD 3000GT Supra Gray (Engine Bay)

Underbody and Engine:
Tec-Art's Full Complete Engine Blacktop 20v 7A-GE (7A Bottom, 5-Valve 4AG Head), Tec-Art and Tomei Pon-Cam (264/264 IN/EX 9mm Lift), TEC ART Type R Dual-Type Radiator, TEC ART Oil Cooler with Fan, Impulse 5 Valve Sink Kit, Nismo and TRD Metal Con Rods, Carbon Fiber Clutch for TEC ART 7AG, K1 Planning and Fujitsubo Twin Tip Exhaust Type N1, AE111 Genuine Catalyser, TEC Art Modified 3.5th TRD Crossed 5 w/ 4.778 (5.125 for Touge), TRD Short-Shifter Kit, TRD 2-way LSD, Tec-Art Header, & MOTEC ECU (TEC-ART SETTING)

Custom Parts:
TRD FRP Hatch with integrated TRD N2 Spoiler (1-piece), GT-APEX Headlamp Adjuster, No Power Steering or Air Conditioning, GT-V/Power Steering knuckles, GT-APEX Tilt Steering column, GT-APEX Dash and Power Mirrors, GT-Apex Windshield Adjuster, TRD Leather-wrapped Shift Knob, Non-Amber Clear Front Signal Lights, Zenki Front Lip with Special Bumper Lip Bracket, TRD Reclining Sports Bucket Seats, Sabelt Harness, Defi Gauges, TRD Carbon Fiber Hood, Raybrig Multi Reflector Light Kit, Nardi TRD 3 Spoke Steering Wheel, Shitsua Gas Lid, Autobacs ARTA Karo Floor Mats, TEC-ART Suspension Kit, Revolver AE86 Traction Bracket, Front MZ20 Brakes, Tec-Arts Rear Brake Kit

Tire and Rim Size:
Front and Rear 195/50R15 GoodYear RS Sport with Modex Dori Dori Mesh wheels(7j/off-2/15inches)
نمایه کاربر
sasankhodaverdi
شروع حركت
پست: 18
تاریخ عضویت: 23 می 2014, 04:04
نوع خودرو: Xantia 1.8/206 T5
محل اقامت: تهران

Re: Keiichi Tsuchiya: The Drift King

پست توسط sasankhodaverdi » 15 فوریه 2016, 05:03

#2 Taisan Group A GT-R (DK Gets Surprised)

در سال 1991 سوچیا در مسابقات All Japan Touring Car Championship رقابت میکرد
خودرو مورد استفاده Nissan GT-R BNR32 و هم تیمی او تاکاهاشی بود (بله همون تاکاهاشی افسانه ای که قبلا در موردش گفتم)
در یکی از حساس ترین رقابت ها تاکاهاشی در پیت جایش را با سوچیا عوض کرد در حالی که جایگاه سوم را داشت، با قرار گرفتن سوچیا پشت فرمان، یکی از جذاب ترین رقابت ها بین 3 خودرو پیشتاز شروع شد و سوچیا برای سبقت گرفتن و رسیدن به جایگاه اول شدیدا مصمم بود
رقابت وقتی جذاب تر میشود که بدانید در آن سالها برخورد بین خودروها پنالتی نداشت!
در نهایت سوچیا توانست به مقام اول برسد و به همراه تاکاهاشی روی سکوی سوم نهایی بایستد
15 سال بعد، فستیوال Nismo و پیست Tsukuba:
به پاس قدردانی از سوچیا، قرار شد در حاشیه این فستیوال کیچی با همان خودرو (در سال 2000 توسط Nismo بازسازی اساسی شد و در شرایط عالی نگهداری میشود) در پیست رانندگی کند تا خاطرات گذشته برای او زنده شود.
ولی مسئولان Nismo یک سورپرایز برای سوچیا دارند
بعد از چند دور در پیست ناگهان سوچیا خودش را در بین چند GT-R دیگر میبیند و پیست تبدیل به یک مسابقه Group A واقعی میشود...
رانندگان دیگری که در این ویدیو میبینید Orido و Taniguchi و Wakisaka هستند

http://www.aparat.com/v/3AFqH

مشخصات RB26DETT:
Boost 20.5 psi
550+HP @7600 rpm
361 lb/ft @6000 rpm
1280 kg

در مسابقه اصلی 1991 بوست روی 25psi ست شده بود که نتیجش 650 اسب بخار و تاپ اسپید 305km/h بود

تصویر
تصویر
نمایه کاربر
sasankhodaverdi
شروع حركت
پست: 18
تاریخ عضویت: 23 می 2014, 04:04
نوع خودرو: Xantia 1.8/206 T5
محل اقامت: تهران

Re: Keiichi Tsuchiya: The Drift King

پست توسط sasankhodaverdi » 15 فوریه 2016, 05:04

#3 Hachiroku Ebisu Drift

یک ویدیو کلاسیک از DK که هم هاچیرکو داره و هم دریفت، چیز اضافه تری لازمه بگم؟!
ماشینی که میبینید هاچیرکو شخصی سوچیا هست و پیست هم Ebisu

http://www.aparat.com/v/zZUGi

تصویر
نمایه کاربر
sasankhodaverdi
شروع حركت
پست: 18
تاریخ عضویت: 23 می 2014, 04:04
نوع خودرو: Xantia 1.8/206 T5
محل اقامت: تهران

Re: Keiichi Tsuchiya: The Drift King

پست توسط sasankhodaverdi » 15 فوریه 2016, 05:05

#4 NSX Tsukuba Time Attack

در این ویدیو سوچیا در مراسمی به مناسبت اعلام بازنشستگی خودش سعی در شکستن رکورد Lap Time پیست Tsukuba میکند
خودرو هوندا NSX متعلق به تیم ARTA (تیم سابق سوچیا) میباشد که جهت مسابقات JGTC ستاپ شده است
نتیجه این رکورد شکنی بسیار جالب است...

http://www.aparat.com/v/WKach

تصویر
نمایه کاربر
sasankhodaverdi
شروع حركت
پست: 18
تاریخ عضویت: 23 می 2014, 04:04
نوع خودرو: Xantia 1.8/206 T5
محل اقامت: تهران

Re: Keiichi Tsuchiya: The Drift King

پست توسط sasankhodaverdi » 15 فوریه 2016, 05:06

#5 Honda NSX Vs Ferrari F430

مقایسه NSX و F430 در Touge توسط سوچیا
به نظرم یکی از جذاب ترین تست های Hot Version است
کنترل سوچیا روی فراری که تمام سیستم های کنترل پایداریش خاموش شده واقعا دیدنیه!
http://www.aparat.com/v/tEj4b

تصویر
تصویر
نمایه کاربر
sasankhodaverdi
شروع حركت
پست: 18
تاریخ عضویت: 23 می 2014, 04:04
نوع خودرو: Xantia 1.8/206 T5
محل اقامت: تهران

Re: Keiichi Tsuchiya: The Drift King

پست توسط sasankhodaverdi » 15 فوریه 2016, 05:07

#6 Pluspy Teaser

این هم قسمت کوتاهی از ویدیو Pluspy، فیلمی که باعث شد گواهینامه ریسینگ سوچیا توسط JAP باطل شود!
فیلم کامل رو بعدا میذارم

http://www.aparat.com/v/YEL3D
ارسال پست

بازگشت به “Drift - دریفت”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان