قوانین ومباحث مربوط به مسابقات فرمولا دریفت (Formula Drift)

نمایه کاربر
Arsam Driver
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 900
تاریخ عضویت: 26 دسامبر 2011, 23:59

Re: قوانین ومباحث مربوط به مسابقات فرمولا دریفت (Formula Dri

پست توسط Arsam Driver » 09 آگوست 2012, 16:13

می دونید که تانر فاست مجریه تخت گاز امریکا هست ؟
نمایه کاربر
reza.valipour121
دنده 1
پست: 1224
تاریخ عضویت: 20 سپتامبر 2011, 00:52
نوع خودرو: E36,Rio,Golf mk2
محل اقامت: بابل

Re: قوانین ومباحث مربوط به مسابقات فرمولا دریفت (Formula Dri

پست توسط reza.valipour121 » 20 اکتبر 2012, 21:28

این هم عکس های مربوط به فینال فرمولا دریفت 2012

http://www.speedhunters.com/2012/10/thr ... irwindale/
نمایه کاربر
mpower5
شروع حركت
پست: 33
تاریخ عضویت: 02 نوامبر 2011, 16:22
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: تهران

Re: قوانین ومباحث مربوط به مسابقات فرمولا دریفت (Formula Dri

پست توسط mpower5 » 18 ژانویه 2013, 20:40

مسابقه فرمولا دریفت 13 بهمن پیست آزادی با حضور رضا موسوی
نمایه کاربر
Frya
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 399
تاریخ عضویت: 19 آپریل 2013, 20:46
محل اقامت: مهــابـاد

Re: قوانین ومباحث مربوط به مسابقات فرمولا دریفت (Formula Dri

پست توسط Frya » 02 ژولای 2013, 13:57

با سلام
یه سوال !
فرق دریفت و پاور اسلاید چیه ؟
پاور تاحالا ندیدم ! یعنی میشه با دف جلو یه چیزی شبیه دریفت ( پاور ) در آورد ؟
تفاوتاشون چیه ؟
نمایه کاربر
reza.valipour121
دنده 1
پست: 1224
تاریخ عضویت: 20 سپتامبر 2011, 00:52
نوع خودرو: E36,Rio,Golf mk2
محل اقامت: بابل

Re: قوانین ومباحث مربوط به مسابقات فرمولا دریفت (Formula Dri

پست توسط reza.valipour121 » 02 ژولای 2013, 19:23

پاور اسلاید بیشتر در اثر نیروی گریز از مرکز به وجود میاد و این حالت تو اتومبیل های دف جلو بیشتر اتفاق میافته
اگه کلیپ های کن بلاک رو دیده باشید بیشتر برای شروع دریفتش از پاور اسلاید استفاده میکنه
حالتش شبیه به دریفته ولی دریفت نیست
پاور اسلاید یعنی شما انقدر تند بپیچی یا شوک به اتاق ماشین وارد کنی که نیروی گریز از مرکز بر نیروی چسبندگی بین لاستیک و آسفالت غلبه کنه و ماشین به اصطلاح رو 4 چرخ سر بخوره
پاور اسلاید از یک نقطه شروع میشه و با گذشت زمانی اندک نیروی جاذبه رو وزن ماشین تاثیر میذاره و از نیروی گریز از مرکز کم میکنه تا اینکه این نیرو از نیروی چسبندگی بین لاستیک و آسفالت کمتر بشه و اتومبیل دوباره حالت اولیه خودش رو بدست بیاره که در این نقطه پایان پاور اسلاید اتفاق میافته

البته میشه در نقطه انتهایی از تکنیکهای دریفت استفاده کرد تا ماشین زمان بیشتری در پاور اسلاید باقی بمونه
که البته این کار با اتومبیل های 4 چرخ متحرک راحتتره
البته میشه خود دریفت رو به پاور اسلاید چسبوند تا ماشین طی زمان دلخواه در حالت لیز باقی بمونه
نمایه کاربر
Frya
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 399
تاریخ عضویت: 19 آپریل 2013, 20:46
محل اقامت: مهــابـاد

Re: قوانین ومباحث مربوط به مسابقات فرمولا دریفت (Formula Dri

پست توسط Frya » 02 ژولای 2013, 23:08

ممنون داداش بابت توضیحاتت ! :eek:
پس میشه با ماشینای دف عقب هم اولش با پاور شروع کرد و بعد دریفت رو شروع کرد . درست میگم ؟ :zz:
نمایه کاربر
شاهين 13
يار قديمي
پست: 5831
تاریخ عضویت: 04 نوامبر 2005, 23:41
نوع خودرو: 206TU5
محل اقامت: همين نزديكي

Re: قوانین ومباحث مربوط به مسابقات فرمولا دریفت (Formula Dri

پست توسط شاهين 13 » 02 ژولای 2013, 23:59

Frya نوشته شده:ممنون داداش بابت توضیحاتت ! :eek:
پس میشه با ماشینای دف عقب هم اولش با پاور شروع کرد و بعد دریفت رو شروع کرد . درست میگم ؟ :zz:
دوست عزیز، اینجا بخش مسابقات هست، برای آموزش باید از بخش رانندگی و آموزش اون استفاده کنید اما به اختصار اگر بخوام بگم اینه که شما سعی کنید تمرین کنید و یاد بگیرید که اول با یه شوک به ترمز دستی، ماشین رو در حالت به قول خودتون اسلاید قرار بدید و بعد از اون با نیروی روی چرخ های عقب دریفت رو انجام بدید

برای این کار حتما و حتما و حتما از یه جایی مثل یه پارکینگ بزرگ یا پیست های اتومبیلرانی استفاده کنید، مطمئنا در ابتدا بارها و بارها کنترل ماشین تون رو از دست خواهید داد و این کار میتونه هم برای ماشین خودتون و هم سایر ماشین های اطراف در صورتی که توی خیابون باشید خطر ایجاد کنه اما به مرور مهارت لازم رو کسب خواهید کرد و اون موقع مشکل خاصی نخواهد بود اگر بخواید توی جاده و خیابون خلوت این کار رو انجام بدید

کلیپ های آموزشی بسیار بسیار زیادی در یو تیوب و همچنین پی دی اف های همراه با عکس در این مورد وجود داره که میتونید در گوگل سرچ کرده و استفاده کنید

موفق باشید
مرگ درست از لحظه یی آغاز می شود که در برابر آن چه مهم است، سکوت می کنی!
مارتین لوتر کینگ
mohammad17
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 280
تاریخ عضویت: 20 ژوئن 2008, 19:22
نوع خودرو: سمند
محل اقامت: وروگرد

Re: قوانین ومباحث مربوط به مسابقات فرمولا دریفت (Formula Dri

پست توسط mohammad17 » 17 ژانویه 2015, 21:48

دوستان برای ساخت رولبار از چه لوله ای استفاده کنم ، بهتر جواب میده ؟ توی قوانین مسابقات چیزی در موردش گفته شده ؟
خودم نظرم روی لوله داربست بود ، امروز رفتم که بخرم متوجه شدم که لوله داربست ، از نوع لوله های درز دار ساخته میشه و ضخامت ورقش هم 2 و 3 میلیمتره به نظر خودم ممکن جواب نده و توی فشار زیاد احتمال داره که درز جوش خورده لوله باز بشه .
لطفا یه لوله برای ساخت رولبار معرفی کنید.
به زودی ...
نمایه کاربر
mh(mohsein)
شروع حركت
پست: 18
تاریخ عضویت: 22 می 2014, 16:39
نوع خودرو: vw mk2 (akila)
محل اقامت: مازندران،ساری

Re: قوانین ومباحث مربوط به مسابقات فرمولا دریفت (Formula Drift)

پست توسط mh(mohsein) » 22 فوریه 2016, 18:41

اقا دستت درد نکنه
اخر شبی روحمو تازه کردی
امروز دپرس بودم با خوندن تاپیکت توپ شدم
عیول :-) :-) :-) :)
MoHSein => mohammad hosein
نمایه کاربر
اکبر آقا
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 326
تاریخ عضویت: 04 آپریل 2015, 14:38
نوع خودرو: پراید، L90
محل اقامت: کرج

Re: قوانین ومباحث مربوط به مسابقات فرمولا دریفت (Formula Dri

پست توسط اکبر آقا » 24 فوریه 2016, 22:25

mohammad17 نوشته شده:دوستان برای ساخت رولبار از چه لوله ای استفاده کنم ، بهتر جواب میده ؟ توی قوانین مسابقات چیزی در موردش گفته شده ؟
خودم نظرم روی لوله داربست بود ، امروز رفتم که بخرم متوجه شدم که لوله داربست ، از نوع لوله های درز دار ساخته میشه و ضخامت ورقش هم 2 و 3 میلیمتره به نظر خودم ممکن جواب نده و توی فشار زیاد احتمال داره که درز جوش خورده لوله باز بشه .
لطفا یه لوله برای ساخت رولبار معرفی کنید.
آلمینیوم T6
ارسال پست

بازگشت به “Drift - دریفت”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان