مسابقه دريفت 24 مرداد 1393

ارسال پست
نمایه کاربر
پژمان.
دنده 1
پست: 1552
تاریخ عضویت: 13 ژولای 2010, 11:20
نوع خودرو: CL63 AMG/BMW E30/E93
محل اقامت: ایران عزیز.تهران کثیف,نياوران شلوغ
تماس:

Re: مسابقه دريفت 24 مرداد 1393

پست توسط پژمان. » 24 آگوست 2014, 01:16

من نظرى در مورد داورى دريفت ندارم،دوستان دستندركار بيان و نظر بدن،در مورد قوانين ،ربطى به فوتبال و اينا نداره،اون ورزشها،توش همه چيز تعريف شده و استاندارد است،زمين استاندارد،با ابعاد جهانى،توپ ،طول دروازه ها و.....
ولى تو اتومبيلرانى،توخيلى از كشورها لكال است،مسابقاتى كه بصورت يكسان تو دنيا نباشه،قوانين لكال ميتونند داشته باشند،فوتبال وبسكتبال ،واليبال...اينها قوانين و مسابقات يكسان دارن،ولى تو اتومبيلرانى،بجز فرمول وان كه،مسابقاتش زنجير وار تو دنيا است،تو هر كشورى،هر نوع مسابقه،ميتونه قوانين خودش رو داشته باشه،چون پيستها مختلف است،ماشينها مختلف است و....
امريكا،ناس كار داره كه قوانين خاص خودش رو داره و اصلاً زير مجموعه فيا نيست،تو درگ ،بعضى كشورها،ريكشن تايم دارن،بعضى ها ندارن و لكال خودشون است،همچنين تو اسلالوم،و دريفت،
البته قبل از هر مسابقه،قوانين بايد شفاف به همه اعلام بشه كه جاى سوالى نباشه،ولى لكاليزه كردن مسابقات،تو همه دنيا وجود داره.
ركورد شتاب ايران شكست...viewtopic.php?f=351&t=94134
عكسهاى مسابقات درگ در اينستا گرام http://instagram.com/persian_drag_race
نمایه کاربر
Mahyar70
دنده 4
پست: 4555
تاریخ عضویت: 13 می 2010, 18:01
نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)

Re: مسابقه دريفت 24 مرداد 1393

پست توسط Mahyar70 » 24 آگوست 2014, 17:12

آقا اصلا" ما لوکال کردیم درست .
ولی طبق چه کارشناسی اسپاین حذف شد .
اصلا" جدول امتیازات کو ؟
نحویه دادن امتیازات به چه صورت بود ؟
مثلا" توی قوانین فرمولا دیریفت :
Angle judge can award up to 25 points + 10 points for Style
لوکال کردن درصوتری خوبه که کارشانسی شده لوکال بشه نه این که مهمترین چیزو حذف کنید اونم اسپین
viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر
نمایه کاربر
dr_mehdi
دنده 2
پست: 2280
تاریخ عضویت: 29 ژوئن 2013, 11:28
نوع خودرو: gen coupe,hilux
محل اقامت: kerman

Re: مسابقه دريفت 24 مرداد 1393

پست توسط dr_mehdi » 24 آگوست 2014, 17:29

من دقیق از طرز امتیاز دادن تو این مسابقه اطلاعی ندارم ولی واسم جالبه خیلی صحبت ها شبیه صحبت ها بعد از مسابقات پرورش اندامه. من خیلی از مسابقات شرکت کردم یا دوستان داور بودن و چون سلیقه داور در تشخیص زیبایی تاثیر مستقیم داره همیشه اختلاف نظر هست. روش اونجا اینجوری بود تا چند سال پیش( الانم تقریبا همینطوره) که چند داور جلوشون کاغذی هست که به سه قسمت بدن با توجه به فاکتورهای جزیی امتیاز داده میشه و مجموع امتیاز هر داور با داورهای دیگه جمع و تقسیم بر تعداد میشه و خب همیشه حق خوری هست نه اینجا که کل دنیا همیشه یک داور متمایل به یک ورزشکاره.
حالا فقط میخواستم بدونم امتیاز دهی دراین مسابقه چجوریه؟ تایمه یا زیبایی یا سرعت سرپیچ ها یا... چند تا داور نظر میدن امتیاز نهایی چجوری حساب میشه؟
نمایه کاربر
حاجي
يار قديمي
پست: 80
تاریخ عضویت: 22 ژولای 2004, 15:09
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مسابقه دريفت 24 مرداد 1393

پست توسط حاجي » 24 آگوست 2014, 18:05

من خیلی نوشتم برای دوست عزیزمون آقای بهزاد .. متاسفانه پاک شد.. دوباره سعی میکنم بنویسن.

دوست عزیز دیگر ما آقای demon_hunter

خواهش میکنم از نظرات من نقل قول نکنید.. چون شما یک قسمت رو ور میدارید نقل قول میکنین و بدونه اینکه کسی مطلب رو خونده باشه .. فقط با تیکه ای که شما نوشتی برداشت میکنه و اشتباهآ کلی شبه ایجاد خواهد شد..

چه دوست داشته باشیم چه نه ! شرایط راننده هامون و پیست و اتومبیلها انقدر نزدیک به دیگر کشور های پیشرو در دریفت نیست .. شاید تنها چند راننده این توانایی رو دارن ... پس خیلی طبیعی هست که با قوانینی برگزار شه که فقط قسمت های کوچیکیش بنا به شرایط و توافق همگی تغییر پیدا کنه!
همه ی مسابقه تغییر نکرده .. صرفا قوانین فنی راحت تر شده برای اینکه همه بتونن شرکت کنن و رشته پیشرفت کنه!
قوانین واسه عادلانه برگزار شده و پیشرفت و ایمنی این رشته هست .. باری جایی که مطمئنآ اگه خودتون مسابقات رو ببینین میبینین چقدر امتیازها نزدیک به هم هست.. اسپانسر وجود داره و تمامی راننده چقدر نزدیک به هم هستن ..

حالا شما میتونین هر اسمی دوست داری انتخاب کنی .. اما این مسابقه فرمولا دریفت هست که تقریبآ تمام قوانین تابع قوانین اون هستش .. و فکر کنم با توجه به زمانی که این رشته وارد شده و ما داریم پیشرفت می کنیم از این بهتر امکانش نیست..
بله.. مسابقه اول سال پیش ما راجب اسپین هم قوانین ساده تری داشتیم.. چون واقعا راننده ها اسپین جزئی از مسابقشون بود!! جز چند نفر..
میریم عقبتر.. زمان آقای فقالی که اومدن ایران واسه کار پارک دریفت.. حتی راننده ها اجازه تمرین دریفت تو پیست آزادی هم براشون سخت بود! و دیدیم وضع رانندگی هایی که برگزار شد ... فکر کنم همه به خاطر داریم... هر رشته ای زمانی برای پیشرفت می خواد.. و این رشته نو هست
شکا مسابقات چند سال پیش اروپا رو ببین .. با الن مقایسه کن! یکی بوده کیفیت؟
قوانین فرمولا دریفت رو ببین .. از اول تا الان یکی مونده ؟ این یه رونده خیلی طبیعی هست.. پس بیخود بزرگش نکنیم..
اگه هم قانونی هست واسه همه هست! پس اجهافی صورت نمیگیره.!

پس اگه فقط قوانین فرمولا دریفت رو copy&paste کنی فکر نکنم جز سنگ اندازی جلوی دوستداران این رشته خاصیت دیگه ای داشته باشه ...
ما الان قوانین فنی رو راحت تر گرفتیم.. و مسابقه بعدی سخت تر .. و مسابقه بعدیش باز هم نزدیکتر به فرمولا دریفت برای قوانین فنی..! ما میخوایم پیشرفت کنه این رشته.. علاقه مند زیاد شه.. اگه فلانی نمیتونه هزینه خیلی سنگین بکنه واسه یه چیزهایی.. دلیلی نباشه که اصلا نیاد.. تمرینم نکنه.. نزدیکم نشه..
قوانین ریس ما هم حتی بعد این همه سال هنوز لوکال هست و داره نزدیک میشه به قوانین جهانی..
هدف پیشرفت! امیدوارم درک کنیم هم شرایط راننده رو هم بقیه مسائل رو..
نمایه کاربر
حاجي
يار قديمي
پست: 80
تاریخ عضویت: 22 ژولای 2004, 15:09
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مسابقه دريفت 24 مرداد 1393

پست توسط حاجي » 24 آگوست 2014, 18:08

دوباره هم برای دوست عزیز demon hunter توضیح میدم .. اسپین حذف نشده.! لطفا متن رو با دقت بخونین! اسپین هنوز هم خطای بزرگیه که امتیاز رو میگیره! اما نه واسه کل مسابقه.!
نمایه کاربر
حاجي
يار قديمي
پست: 80
تاریخ عضویت: 22 ژولای 2004, 15:09
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مسابقه دريفت 24 مرداد 1393

پست توسط حاجي » 24 آگوست 2014, 18:49

demon hunter

راجب آقای فهیم نظر مناسبی دادن ... در رابطه با دوست عزیزم آقای بهزاد ..
خواهشمند هستم راجب مقام های دیگر دوستان از جمله آقایان نادر جعفری و رضا فهیم بحث نشه.. چون خودشون و تیم داوری به طور کامل حضور ندارن و ترجیح میدم ناعدالتی نشه.. راجب بحث در این رابطه به علت عدم حضور این بزرگواران.. فقط بدونین این اولین مسابقه نبوده و آخرین مسابقه هم نخواهد بود و وقت برای پیشرفت زیاده و مقام ها مرتبآ تغییر خواهد کرد و مطمئنآ یک راننده خوب همیشه سعی میکنه خوب بمونه و با اطمینان به خودشون تو تمام مسابقات حضور خواهند داشت در آینده هم تا دلیلی بر اثبات تواناییشون باشه .. و بدونید خیلی طبیعی هستش که مقام ها در مسابقه بعدی تغییر کنه شاید..
مسلمآ کسانی پیشرفت خواهند کرد.. و شاید کسانی هم به هر دلیلی پسرفت کنن..
پس وقت برای اثبات هست.. تا آخر سال ... و ما دوست داریم همیشه انقدر این مسابقات نزدیک بهم و پیشرفت کنه که واقعآ از دیدن این مسابقات در خارج از ایران هم موجب تحسین همگان باشه

جایگاه اول تا سوم برای سه نفر هست.. و مطمئنآ رقابت نزدیک و همه سعی در کسب مقام اول دارن و داورها هم سعی میکنن تا تلاش در امتیاز دادن مناسب طبق قوانین داشته باشن.. هر کی که بیاد بالا ... فرقی واسه داورها نمیکنه..

آقای بهزاد عزیز.. دووست خوبم..
طبق گفته خودتون بر داشتن مدرک داوری .. مطمئنآ مستحضر هستید که آماده بودن یا نبودن ماشین هر شرکت کننده ای دلیلی بر تغییر نظر داوری نیست..
همونطور که اول مسابقه همه تلاش کردن تا کمک کنن برای بهبود وضعیت ماشین شما.. ما همه دوست هستیم و وظیفمون کمک هست ..
اما در جایگاه داوری.. فقط و فقط طرز روندن ماشین در همون دور معیار هست..
نه ماشین.. نه راننده.. نه مشکلات.. تنها و تنها توانایی و کنترل خوب ماشین و کسب امتیاز های مشخص شده توسط داورها میتونه امتیاز آور باشه ..

شما که مدرک داوری دارید مستحضر هستید که در مسابقه 3 داور حضور دارن .. و رای هر سه مجموع امتیاز میشه و تنها نظر یکنفر نیست.. پس فکر کنم جایگاهی که داورها در اون قرار داشتن.. و اشراف اون ها به مسیر مسابقه خیلی فرق داشته تا به همچی توجه کنن ..
و بسیار سخت یک راننده با استرس مسابقه و با دید محدود مسیر بخواد خدش خودش رو داوری کنه ... و در صورت داور بودن و یا داوری کردن هم بسیار واضحه که باز 3 تا داور نظر متفق القول تری میتونن بدن تا تنها یک داور که اشراف کامل به مسیر مسابقه و 2 تا شرکت کننده نداشته..

دوستان باز تاکید مینم .. داورها چند نفر بودن و هر کدوم دارای رای تاثیر گذار بودن و همشون هم از تهران نبودن.! پس شک نکنین که نظر 3 نفر .. عادلانه بوده ! 100 در 100 !
اگه دوست عزیزی مقام دار نشدن دلیلی نیشت که داوری رو زیر سوال ببرن. !

بجای این بحث ها چقدر زیباتره همه تلاش کنیم تا به حضور قویتر به جای ایجاد سئوال و اشکال گرفتن از همه چی .. دفعه بعد حضور پر رنگ تر نشون بدیم و سعی کنیم مقام بگیریم و بدونیم همه درنظر داورها یکسان هستن.. و من جمله خود آقای بهزاد عزیز 2 تا از داورها رو آشنایی بیشتری حتی از خود بنده باهاشون داشتی و قبل مسابقه ابراز رضایت از حضور اونها کردی.. پس کم لطفی اگه بعد مسابقه نتایج دلخواه نبوده بخوایم مقام بقیه یا نوع داوری رو زیر سئوال ببریم..
این که اولیش بود واسه امسال .. چقدر خوبه تلاش کنیم تا تو مسابقه های دیگه ای که در طی سال داریم خوش تر بدرخشیم و بدونیم با یه مسابقه همه چی تمام نمیشه.. مطمئنا تمام راننده های قوی همیشه تلاش کردن تا مقام دار شدن.. و بعضی از مسابقات هم شانس یاریشون نکرده.. اما در مسابقه بعدی جبران کردن

دوست خوبم آقای بهزاد حسن زاده ی عزیز و خوش و اخلاق و حرفه ای که همیشه با رانندگی مناسبتون باعث افتخار ما شدید ... به نظر خودم میگم بهزاد جان و دوست دارم منطقی برخورد کنی.. اما واقعا نظر همه ما اون بالا این بود که شما تو این سری مقداری عقبتر نسبت به مسابقات قبلی قرار داشتی.. که شاید همونطور که خودتون اشاره کردی به علت تنظیم نبودن زوایای چرخ ها یا تمرین کمتر یا هر علت دیگه بوده که ایشالله مطمئنم با رفع این مشکلات با توجه به توانایی که همه انتظار داریم شما رو رو سکو خواهیم دید ..


و همونطور که گفتید به نظر شخصی من هم ماشین آقای پیشانیدار از مشکل فنی رنج میبرد.. من پله کردن لاستیک ایشون رو دیدم از بالا .. علت و توضیح با خود ایشون هستش.. اما مطمئنم که در مسابقه بعدی بسیار بهتر در صورت ست آپ ماشین بهتر ظاهر خواهند شد و ایشالله که با تلاش خودشون و اشراف اینکه همگی میدونیم ایشون راننده ی خوبی هستن بتونن مقام های بهتر کسب کنند...
نمایه کاربر
حاجي
يار قديمي
پست: 80
تاریخ عضویت: 22 ژولای 2004, 15:09
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مسابقه دريفت 24 مرداد 1393

پست توسط حاجي » 24 آگوست 2014, 19:06

آقای مهدی عزیز..

بعله.. امتیاز دادن ها تابع قوانینی هست.. سعی میکنم بعد از سفرم هفته آینده توضیح بدم تا دانش نسبی به وجود بیاد و امتیازی که تماشاچی ها هم پیش خودشون بدن نزدیکتر به نظر داورها بشه..

تنها ماشین رو وارد اور استیر کردن و سر دادن پشت ماشین و دود کردن دلیل امتیاز بهتر نیست ..
عین این موضوع میمونه که ما بگیم تو یه مسابقه رزمی ضربه پا امتیازی نداره ! اونوقت مسابقه شروع شه .. نفر اول 10 تا مشت یزنه و نفر دوم 2 تا مشت و 10 ضربه پا !
شاید از نظر تماشاچی ها نفر دوم سنگین تر عمل کرده باشه اما در واقع امتیازی نبوده که داور خواسته بوده ...!

هفته آینده قوانین و نحوه امتیاز رو شرح میدم تا حدودی تا نظرات بسیار یکسانتر باشه...

با تشکر
نمایه کاربر
GTE
Drifter
پست: 3716
تاریخ عضویت: 09 مارس 2009, 03:04
نوع خودرو: A31-R31-DB1-CB7-VR4
محل اقامت: ايران 12

Re: مسابقه دريفت 24 مرداد 1393

پست توسط GTE » 24 آگوست 2014, 23:08

مطمئنآ مستحضر هستید که آماده بودن یا نبودن ماشین هر شرکت کننده ای دلیلی بر تغییر نظر داوری نیست..
همونطور که اول مسابقه همه تلاش کردن تا کمک کنن برای بهبود وضعیت ماشین شما.. ما همه دوست هستیم و وظیفمون کمک هست .
الان منظورتونو از این جمله متوجه نشدم. من جایی گفتم ماشینم خرابه باید امتیاز بیشتری به من بدن؟؟؟ :shock:
اول مسابقه کی تلاش کرد برای بهبود وضعیت ماشین من؟؟؟ ماشین من 4 تا چرخش کج شده بود و از دست کسی کاری بر نمیومد که بخواد کاری کنه.
همین قدر بدونید دریفتی که من روز مسابقه زدم با اون وضعیت ماشین میشه یه شاهکار دونست و اون ماشینو به هرکی می دادم حتی یه دور عادی هم نمی تونست باهاش بزنه...
اگه دوست عزیزی مقام دار نشدن دلیلی نیشت که داوری رو زیر سوال ببرن.
داوری زیر سوال هستش دوست من.
مسابقه قبلی من و مازیار رو حتما یادت هست. میشه بگید اونجا که من اسپین شدم چرا one more time ندادید؟؟
چرا هر سری یه جور داوری می کنید؟؟ مگه ما پولمونو از سر راه آوردیم که خرج آموزش داورها بشه؟؟؟
مسابقه قبل دوری که من جلو بودم استریتن نداشتم و در عوض مازیار پشت من همش ریس می رفت و دوری که من پشت بودم اسپین شدم. چرا one more time ندادین؟؟؟
مشکل داوری می دونی کجاست؟؟؟ داورهای ما دریفتر نیستن. پس هیچ درکی هم از دریفت نمی تونن داشته باشن. یعنی نمی تونن متوجه بشن در لحظه راننده داره تو ماشینش چیکار می کنه و تا اینو متوجه نشن داوری کردن فایده ای نداره.
بجای این بحث ها چقدر زیباتره همه تلاش کنیم تا به حضور قویتر به جای ایجاد سئوال و اشکال گرفتن از همه چی .. دفعه بعد حضور پر رنگ تر نشون بدیم و سعی کنیم مقام بگیریم و بدونیم همه درنظر داورها یکسان هستن.
حضور قویتر با نبودن داور چه فایده ای داره؟؟؟ فکر کنم شما در جریان هزینه های دریفت نیستی دوست من که اینقدر راحت میگید اشکال نداری تلاشتونو بیشتر کنید قوی بشید تا باز ما فاتحه بخونیم بهتون.
الان فکر میکنی من چون رو سکو نرفتم ناراحتم؟؟؟
نه دوست من
من از ناداوری ناراحتم. وقتی میگم اون روز نادر بهترین دریفت رو زد یعنی خودم می خواستم اول بشم؟؟؟
دریفت اول یا دوم با سوم نداره وقتی راضی باشی از مسابقه وقتی حق خوری نباشه وقتی همه چی درست باشه مقام هم نیاری باز هم خوشحالی و شادی می کنی.
فقط یه نکته میگم خودت فکر کن. یکی بالای 6 تا 7 تا اسپین تو مسابقه داشته باشه بعد بره واسه اول و دومی بجنگه !! این اتفاق فقط تو ایران می تونه بیوفته...
منم با داوری مشکل دارم و با این کادر داوری دیگه تمایل به شرکت ندارم. بجای اینکه بیام شرکت کنم و چند میلیون هزینه کنم و با اعصاب داغون برم خیلی شیک تو جایگاه تماشاچیا میشینم و از دیدن مسابقه لذت میبرم.
داورها باید دریفتر باشن تا نباشن به هیچ جا نمی رسیم......
نمایه کاربر
پژمان.
دنده 1
پست: 1552
تاریخ عضویت: 13 ژولای 2010, 11:20
نوع خودرو: CL63 AMG/BMW E30/E93
محل اقامت: ایران عزیز.تهران کثیف,نياوران شلوغ
تماس:

Re: مسابقه دريفت 24 مرداد 1393

پست توسط پژمان. » 25 آگوست 2014, 00:52

دوست من،من اصلاً با مسابقه جمعه و داوريش كار ندارم،ولى شما ميفرماييد،داورا بايد دريفتر باشن،ايا،داوراى فوتبال ،فوتباليستند؟؟داوراى تنيس،تنيس بازن؟؟يا داوراى فرمول وان،همه فرمول رون بودن،يا راننده ريس بودن،؟؟اين دليل بر خوب يا بد بودن داور نيست،داور بايد دوره داورى رو ديده باشه،و قوانين رو بدونه،حالا اگر قبلاً تو اون رشته فعاليت ميكرده،كه چه بهتر...
ركورد شتاب ايران شكست...viewtopic.php?f=351&t=94134
عكسهاى مسابقات درگ در اينستا گرام http://instagram.com/persian_drag_race
نمایه کاربر
GTE
Drifter
پست: 3716
تاریخ عضویت: 09 مارس 2009, 03:04
نوع خودرو: A31-R31-DB1-CB7-VR4
محل اقامت: ايران 12

Re: مسابقه دريفت 24 مرداد 1393

پست توسط GTE » 25 آگوست 2014, 01:23

pejman bmw نوشته شده:دوست من،من اصلاً با مسابقه جمعه و داوريش كار ندارم،ولى شما ميفرماييد،داورا بايد دريفتر باشن،ايا،داوراى فوتبال ،فوتباليستند؟؟داوراى تنيس،تنيس بازن؟؟يا داوراى فرمول وان،همه فرمول رون بودن،يا راننده ريس بودن،؟؟اين دليل بر خوب يا بد بودن داور نيست،داور بايد دوره داورى رو ديده باشه،و قوانين رو بدونه،حالا اگر قبلاً تو اون رشته فعاليت ميكرده،كه چه بهتر...
الان دریفت مثل فوتبال و تنیس هستش یعنی؟؟
دریفت یه شاخه تخصصی هستش که نکات و ظرایفی داره که تا دریفتر نباشی متوجه نمیشی. مثلا یکی از داورها بهم می گفت اینقدر رو کات آف ماشین رو نرون موتورش می ترکه. یعنی متوجه نیست اون جایی که من رو کات آف می رونم علتش چیه !! این خیلی بده. در دریفت بعضی جاها واسه اینکه خودتو به پوینت بعدی برسونی مجبور میشی بری رو کات آف ولی این دوستمون چون دریفتر نبود این مطلب رو متوجه نمیشد. امیدوارم منظورمو واضح رسونده باشم.
ارسال پست

بازگشت به “Drift - دریفت”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان