برای ریست کردن Password خود میتواید از گزینه کلمه عبورم را فراموش کرده ام استفاده کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد. در صورت عدم دریافت پوشه Spam , Junk mail را حتما بررسی کنید.
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

MVM 110 AMT - محصول مديران خودرو

تصویر
A15 ، ویانا ، 110 ، 315 ، 530 ، X33 ، 550 ، Tiggo5 ، Tiggo7 ، Arizzo 5 ، ...

مدیر انجمن: دينگاليگا

نمایه کاربر
Amir Mahan
دنده 1
پست: 1581
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 11 اردیبهشت 1390, 11:22 am
نوع خودرو: MAZDA 2
محل اقامت: تهران-سهروردي شمالي

پست سه‌شنبه 23 مهر 1392, 8:48 pm

اين يه تجربه رانندگيه براي اولين بار AMT سواري
ساعت ٥ و ٦ بود كه با ٣ سرنشين راهي كنسولوقون شديم
اتوبان كردستان كه دوستان ميدونن چه سربالايي هستش كاملا قفل بود !!! و در يه ترافيك در بد ترين شرايط بود هم سربالايي هم ايست و حركت مداوم هم ماشين پرسرنشين هم هوا فوق العاده گرم اولش خيلي خيلي ترسيدم و كولر هم خاموش كردم اما بعد از يه ٢٠ دقيقه ٣٠ ساعت وقتي ديدم اين ماشين اونقدها هم ترسناك نيست كولر زدم كووووووچكترين عملكرد غير عادي درماشين نديدم و كاملا قابل قبول بود البته من تو حالت دنده اي ميرفتم و سريع خلاص ميكردم كه اتفاقا دوستان مسخره ميكردن و ميگفتن اين چه اتوماتيه كه همش دستت به دندس؟!؟! اما در كل ماشين كاملا قابل قبول بود
اما در كل بعد از ٦ ساعت رانندگي با ماشين از كاركرد ماشين كاملا راضيم اما بازم ميگم كه در شتاب دنده ايش قابل قبولتره البته من احساس ميكنم مربوط به اببنديه ماشين هست چون صاحبش ميگفت ٨٠ تا بيشتر نرفته باهاش تاحالا !!!!
و اما معذرت خواهي من از جناب اقاي korkori اگر دوستان يادشون باشه ايشون موقع تعريف از ماشين گفتن وقتي كولر ميزني تندتر ميره اما در كمال ناباوري حرف ايشون صحت داره و ecu اين ماشين نميدونم چطور برنامه ريزي شده ولي خيلي جالب بود برام و خواستم هم اطلاع رساني كنم هم معذرت خواهي
نكته ي ديگه اينه كه اتوماتش خيلي بيشتر از دنده اي داغ ميشه نه اينكه امپر بره بالا كلا محفظه موتور خيلي داغتره و فن خيلي بيشتر و طولانيتر كار ميكنه
قبلا جاهاي مختلفي خوانده بودم اين ماشين خودشو با رانندگيه راننده وفق ميده و اصلا نميفهميدم يعني چي اما الان فهميدم يعني هر چقدر پدال گازو فشار بدي ماشين تشخيص ميده تو چقدر ميخواهي تند بري و دنده رو ديرتر سبك ميكنه و اين قضيه خيلي خيلي مشهوده و واقعا لذت بخشه حسه يه ماشين هوشمند رو القا ميكنه
اما گيربكسش دقيقا مثل دنده اي جفتك هاي خاص خودشو داره كه اينم جزو موارديه كه اگه كسي اولين باو بشينه تو اتومات اين ماشين فكر ميكنه اين لگد مربوط به گيربكس اتوماته از جفتكي صحبت ميكنم كه وقتي تو دنده ١ و ٢ هستي و كلاجو كامل ول كردي اما گاز نميدي ويه سر گاز كوچك كه ميدي يهو ميپره صحبت ميكنم
يه هوشمنديه ديکه که داره اينه که مثلا وقتي تو سرازيريه خيلي شديد هستي دنده رو سبک نميکنه... يكسري ويژگيهاي AMT رو مينويسم و طوري كه گيربكس برنامه ريزي شده چون زياده و نامفهوم مينويسم به اميد اينكه مفيد باشه
١.ماشين تو دنده روشن نميشه و با چرخوندن سوييچ الارم صوتي ميشنويد
٢.براي روشن كردن ماشين تو دنده بايد ترمز بگيرين كه ماشين به محض استارت اتومات خلاص ميشه
٣.براي استفاده از دنده جلو و عقب بايد حتما پدال ترمز رو فشار بدين اما براي خلاص كردن لازم نيست
٤.وقتي ماشين در دنده عقب هست الارم صوتي خاصي شنيده ميشه
٥.تو حركت ماشين راحت خلاص ميشه اما تو سرعتهاي بالاي ٨٠ درخواست خلاصي قبول نميشه
٦.در حالت اب و باتري براي درخواست هر دنده اي بايد پدال ترمز فشرده شه حتي براي خلاص كردن
٧.اگر ماشين تو دنده ي خلاص خاموش بشه ٢ بار الارم ميده
٨.وقتي در راننده ماشين رو براي اولين بار بعد از خاموش كردن (موقع سوار شدن نه پياده شدن) باز ميكنين صداي خاصي از كيت AMT ميشنويد كه فرمان امادگي براي استارت رو ميده
٩.حتي موقعي كه ماشين تو حالت اتومات هست هم ميشه دستي دنده بدين و موقع اين درخواست ماشين ميفهمه منظور شما از معكوس دستي چي بوده و ديرتر از حالت عادي دنده رو سبك ميكنه بدون اينكه از اتومات دربياد و اين خيلي خوبه
١٠.برعكس موقعي كه ماشين تو حالت دنده اي هست اگر درست دنده ندين مثلا با دنده ٣ ايست كنين سيستم خودش دنده رو مياره رو ١ بدون اينكه از حالت دستي در بياد و اينم واقعا خوبه
١١. اگه تو سرپاييني باشين ماشين خيلي سخت دنده رو سبك ميكنه
حالا اينا نكات مثبت اين سيستم و در واقع هوشمندياش بود اما نكات منفي
١.خيلي زود تو حالت اتومات دنده سبك ميشه اما همونجور كه قبلا توضيح دادم رابطه مستقيم بين گاز و دنده برقراره و مثل تيپ ٦ لازم نيست جهت رانندگي اسپرت حتما گاز رو تخته كنين و به ميزان فشار گاز دنده ديرتر عوض ميشه اما از اون ور هم برعكس بقيه اتومات ها اگر سرگاز برين ماشين عادي راه نميره و زرت ميره دنده بعدي ( الان اين بند هم مثبت بود هم منفي)
٢.احساس ميكنم سيستم زيادي نيمكلاج ميكنه و مصرف صفحه اتومات بايد خيلي بيشتر از دنده اي باشه
٣.پدالها خيلي بهم نزديكن و واقعا اين نكته مسخرس!! دنده ايش با ٣ پدال مشكل نداره بعد اتوماتش با ٢ پدال داره!!! پدال گاز هم كجه حالا نميدونم شايد مال من مونتاژ شده يا همشون اين شكلين
ادامه نكات مثبت
١٢.اگر ماشين تو دنده باشه و در راننده باز بشه و پدالي هم فشرده نشه الارم ميده و دنده خلاص ميشه
١٣.اگر ماشين تو دنده باشه و نزديك به ١ دقيقه هـيچ پدالي فشرده نشه خلاص ميشه
اينم يه چند تا نكته ديگه
خب اون بويي كه امير جان ميگفت (بوي چسب) دوبار تاحالا به مشام من رسيده و واقعا بوي بديه هر دوبار هم توي نياوران و توي ميدون نياوران اومده نه تو ترافيك و نه تو ايست البته سربالاييش واقعا غيراستاندارد هستش و اگر پست دوسال پيش من رو بخونيد دقيقا وقتي دنده اي هم صفر بود اونجا منو اذيت كرده بود...
دنده خلاصش بعضي اوقات جا نميره و حس ميكنم سنسورش بايد عوض شه دنده عقب هم بعضي اوقات با لگد جا ميره و بعضي اوقات ٢ ٣ ثانيه طول ميكشه جا بره
اما تو مبحث قدرت به جد ميتونم بگم اتومات يه چيزي بين ٣ سيلندر و ٤ سيلندر و البته صدالبته نزديك به ٤ سيلندر هستش درسته موتور و انتقال قدرت ((تقريبا)) يكي هستش اما در مجموع دنده اي بازده خيلي بهتري داره!!
به دليل نيمكلاج هاي بيخودي پارك كردن در مكانهاي تنگ و سربالايي ازار دهندس اصلاااااا سخت نيست اما وقتي به عنوان يه ادم فني متوجه ميشي كه بيخودي داره نيمكلاج ميكنه نميتوني درست روي كارت تمركز كني و علت داغون شدن اكثر اتومات ها هم همين عدم مدارايي با اين سيستم هست
اينم يه تجربه ي ديگه از ترافيك و عملكرد گيربكس تو شرايط نا مساعد
بچه ها من واقعا ديگه نميدونم اين الارم ه چجوري صداش در مياد ديروز ساعت ٥.٤٥ با ٤ سرنشين راهي محمدشهر كرج شديم ٨ رسيديم فقط تو ترافيك بوديم اول حكيم بعد تهران كرج واقعا اتوبانها به پاركينگ تيديل شده بودن و ترافيك و گرما همه رو عصبي كرده بود ديگه نزديكهاي محمد شهر ماشين انگار زور ميزد و راه ميرفت نه خيلي محسوسها ولي من ميفهميدم دقيقا تيپ ٦ هم تو ترافيكهاي چند ساعته با سرنشين و كولر اينجوري ميشد ( راسي كولر هم زده بودم) ولي جالبه هيچ بوق يا چراغ هشداري روشن نشد و اين نشون ميده هنوز اونقدر داغ نكرده و فشار هنوز به ماكزيمم نرسيده !!!! حالا من ميخوام از دوستاني كه الارم اين ماشين رو در اوردن خواهش كنم رمز موفقيتشون رو به ما بگن!!! بابا اگر با بنز هم بدتر از اين رفتار كني الارم ميده اين جوجو كه ديگه
اما نكته ديگه كه فك كنم تو پستهاي قبليم يادم رفته بود بگم اينه كه ماشين يهو تو ترافيك و فشار خودبهخود كمپرسور كولر رو قطع ميكنه و كولر تبديل به بخاري ميشه اين قطع كردن با قطعي دنده اي و سه سيلندري يا قطعي كمبود گاز فرق داره و ايركانديشن كاملا از مدار خارج ميشه نه اينكه كمپرسور اتومات خاموش و روشن شه!!! واقعا حا لگيريه

---- اضافه شده در تاریخ 23 مهر 1392, 01:38 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

اين تمام تجربيات من از كار با سيستم AMT هستش كه قبلا بهشون اشاره كرده بودم اما اين بار بصورت منسجم و يكجا همه رو گفتم كه براي دوستان مفيد باشه خوشحال ميشم بقيه اتومات سوار ها هم تجربياتشون رو بگن
نمایه کاربر
B&K
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 704
تاریخ عضویت: شنبه 17 اسفند 1387, 4:51 pm
نوع خودرو: /Oo.=.oO\
محل اقامت: طــهـــــــــــــــــــــــــــــــــــران

پست سه‌شنبه 23 مهر 1392, 9:29 pm

Amir Mahan جان ممنون از ایجاد تاپیک

حداقل مجموع AMT یکجا میشه...

فقط اگه میشه چند تایی عکس از دنده و از صفحه دیجیتالش در حال کار بزارین خیلی خوب میشه و اطلاعاتتون با عکس همراه بشه بهتره....

باز هم ممنون از اینکه وقت گذاشتین و این همه مطالب رو تایپ کردین.

راستی با این حساب قدرت پراید توی سربالایی بیشتر از AMT 110 هستش چون توی سربالایی انتهای پاکنژاد (سمت همون برج نگین) پراید براحتی با 2 سرنشین و صندوق عقب پر بالا میره. (سرعت بالاتر از 40 تا 60)

مصرفش ار دستی بیشتره؟! (بدلیل نیم کلاچ کردن)
بخوای درست و حسابی سوار شی؛ نباید ایران باشی !
نمایه کاربر
Amir Mahan
دنده 1
پست: 1581
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 11 اردیبهشت 1390, 11:22 am
نوع خودرو: MAZDA 2
محل اقامت: تهران-سهروردي شمالي

پست چهارشنبه 24 مهر 1392, 8:45 am

راستش عكس كلي دارم ولي نميتونم بزارم چون كابل گوشيم گم شده تاحالا هم اصلا عكسي از اين اتوماته نذاشتم ولي حتما ميزارم
راجع به قدرتش از پرايد كمتر نيست پرايد رو نگيره نميخوره ازش ولي خب اتوماته و تلفات قدرت خودشو داره و وقتي هم تو ترافيك داغ ميكنه همونطور كه دوستان ميدونن بدليل روانتر شدن روغن تلفاتش خيلي بيشتر ميشه و ماشين حالت گاز هرز خوردن ( خيلي نامحسوس ) به خودش ميگيره اون شب هم دليل اصليش اين بود وگرنه من بام تجريش هم رفتم با ٤ سرنشين و مشكل خاصي نداشتم كه ديگه تو تاپيك بيان نكردم اين تجربيات رو چون ديدم استقبال نشده الان ميگم كه واسه دوستاني كه مشتاقن مفيد باشه
تيپ ٦ هم دقيقا همينطور بود تو قدرت و زور كم نداشت ولي خب بالاخره اتومات بود و به تيپ ٥ نميرسيد تازه اون يه ذره خنگ هم بود كه اين نيست
از نظر مصرف سوخت راستش تفاوتي نداره خودمم ثبات رو اين قسمت ندارم يه بار ميگم كمتره يه بار ميكم بيشتره :smile: شايد دوستان متوجه شده باشن
حالا داستان ديگه اي كه بازم دلم نيمد تو تاپيك ام وي ام بگم ولي اينجا ميگم اينه كه جديدا ماشي خيلي شير شده و همونطور كه قبلا هم راجع به عادت كردن سيستم به نوع رانندگي شما توضيح داده بودم ماشين كاملا فهميده من اهل دنده مرده رفتن نيستم جديدا خيلي دير دنده رو سبك ميكنه و خيلي هم زود به زود معكوس ميده كه واقعا انگار تمام مشكلات من با اين ماشين حل شده چون قبلا رو سرعت ١٥ كيلومتر ميرفت دنده ٢ و از اونور تا سرعت به ٧ ٨ كيلومتر نميرسيد دنده رو به ١ تغيير نميداد كه مربوط ميشد به طرز رانندگيه صاحب قبليش اما الان خيلي دير سبك ميكنه و خيلي زود معكوس ميده چون قبلا واقعا غذاب اور بود فك كنين تو رمپ پاركينگ ميرفت دنده ٢ :x
و مثلا تو يه سربالايي خيلي سنگين ميرفت ٣ بعدم به اين راحتيا بر نميكشت دنده قبلي ( البته دستي ميشد تغيير بديا من اتومات رو ميگم )
ولي از طرف ديگه تو جاده عصبي ميكنه ادم رو با سرع ١٠٠ كيلومتر معكوس ميدي مياد رو دنده ٣ فكر كرده مسابقات راليه بچم *girl*
من هميشه تمام نقاط مثبت و منفي رو باهم ميگم خود دوستان قضاوت كنن كدوم كفه ترازو سنگينتره
نمایه کاربر
B&K
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 704
تاریخ عضویت: شنبه 17 اسفند 1387, 4:51 pm
نوع خودرو: /Oo.=.oO\
محل اقامت: طــهـــــــــــــــــــــــــــــــــــران

پست چهارشنبه 24 مهر 1392, 9:12 am

فکر میکنم که این دنده عوض کردن ربطی به میزان کارکرد و برنامه ریزی شده داخل ECU باشه.
یعنی بعد از 5000 تا که سرویس اولیه همون موقع هستش توی ECU یه تغییراتی ایجاد میشه. مث ماشین های دیگه سری چری که بهد از 5-6 هزار تا تازه نفسشون باز میشه.
بخوای درست و حسابی سوار شی؛ نباید ایران باشی !
نمایه کاربر
Amir Mahan
دنده 1
پست: 1581
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 11 اردیبهشت 1390, 11:22 am
نوع خودرو: MAZDA 2
محل اقامت: تهران-سهروردي شمالي

پست چهارشنبه 24 مهر 1392, 10:56 am

نميدونم شايد !! چون توي سوابق گارانتي ماشين كه داشتم ميگشتم تعويض سنسور گيربكس ديدم بعد كه پرسيدم اوضاع از چه قراره گفت بعد ٤ ٥ هزار كيلومتر تعويض دندش فرق كرده بود منم رفتم سنسورشو عوض كردم نميدونم شايد بيچاره تا داشته اببندي ميشده رفته عوضش كرده من كه الان بعد ٥هزار و ٥٠٠ كيلومتر رانندگي تازه داره ارضام ميكنه اين تغييراتش از اولم خوب بود ولي الان خيلي اوكي تره
AmirMohammadMb
دنده 1
پست: 1840
تاریخ عضویت: شنبه 25 تیر 1390, 7:35 am
نوع خودرو: امضا
محل اقامت: تهران،بلوار فردوس

پست چهارشنبه 24 مهر 1392, 12:00 pm

فقط خدا کنه هيجوقت خراب نشه وکرنه نمايندکي نميتونه عين اول کنه.واسه ما از وقتي کذاشتيم نمايندکي ديکه يا سريع داغ ميکنه و يا دنده هاش جا نميره و بد تر از اون اينه که ممکنه بيخود يهو خراب شه مثاا...يکي دو سه هفته پيش با دنده جار تخته کرده بودم يهو ديدم ماشين اصن کاز نميخوره انکار خاموش شده ولي راه ميرفت دور موتور کم شد و جراغ معروفه روشن شد بعدش ماشين درست شد خود به خود
.
فک کنم واسه هيجکس اين اتفاق نيفتاده
..
MB E CLASS W211
HILUX 2014
NEVER FRENCH,NEVER KOREAN,NEVER CHINESE
نمایه کاربر
B&K
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 704
تاریخ عضویت: شنبه 17 اسفند 1387, 4:51 pm
نوع خودرو: /Oo.=.oO\
محل اقامت: طــهـــــــــــــــــــــــــــــــــــران

پست چهارشنبه 24 مهر 1392, 2:15 pm

فقط باید دید که مشکل شما دوباره تکرار میشه یا نه ....

در ضمن شاید نمایندگی کارش درست نبوده و یه زیرآبی هایی رفته! از اینا بعید نیستش...
بخوای درست و حسابی سوار شی؛ نباید ایران باشی !
AmirMohammadMb
دنده 1
پست: 1840
تاریخ عضویت: شنبه 25 تیر 1390, 7:35 am
نوع خودرو: امضا
محل اقامت: تهران،بلوار فردوس

پست چهارشنبه 24 مهر 1392, 7:06 pm

تو تهران فقط مرکزي اينکارو انجام ميدادا...فک نکنم کسي کارکردش به من برسه تو سايت و بخواد واسمون بکه همجين مشکلي داشته يا نه...واسه خودمم اکه دوباره تکرار شه نميدونم جه کنم !!
MB E CLASS W211
HILUX 2014
NEVER FRENCH,NEVER KOREAN,NEVER CHINESE
نمایه کاربر
Amir Mahan
دنده 1
پست: 1581
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 11 اردیبهشت 1390, 11:22 am
نوع خودرو: MAZDA 2
محل اقامت: تهران-سهروردي شمالي

پست پنج‌شنبه 25 مهر 1392, 9:23 am

اولين تجربه ي تلخ
ديشب يه كار فوري پيش اومده بود و من بايد در عرض ٣٠ ٤٠ دقيقه از خونه ي خودم ك سهرورديه ميرفتم سمت انقلاب از انقلاب ميرفتم سي متري جي و از اونجا ميرفتم باغ فيض !!!!! تقريبا يه چيز غير ممكن
ديگه تا جايي ك مينونستم گاز رو بستم به ماشين تا جايي كه دور برگردون يادگار امام رو كه مي خواستم به سمت جنوب دور بزنم ماشين يهو بين دنده ها گاز عجيبي ميخورد يعني مثلا تو دنده ١ دور موتور رو ٣ بود ميخواست بره دنده ٢ يهو دور موتو تا ٤ ٤.٥ ميرفت ( تو حالت خلاص بين دو دنده ) بعد ميرفت دنده بعدي !
يه ٣ ٤ دقيقه كه تا به مقصد برسيم همينجوري بود بعد كه پاركش كرديم رفتيم و بركشتيم درست شده بود ولي چراغ گيربكس هنوز روشن نشده بود بويي هم در نيمده بود
AmirMohammadMb
دنده 1
پست: 1840
تاریخ عضویت: شنبه 25 تیر 1390, 7:35 am
نوع خودرو: امضا
محل اقامت: تهران،بلوار فردوس

پست پنج‌شنبه 25 مهر 1392, 8:27 pm

همون حالت که حس ميده که ماشين داره سر ميخوره و الکي کاز ميخوره رو ميکي؟؟؟حدود سه يا جار بار برام پيش اومده
MB E CLASS W211
HILUX 2014
NEVER FRENCH,NEVER KOREAN,NEVER CHINESE

بازگشت به “ام وی ام MVM - چری Chery”