تاپيك جامع اپشن ليفان ايكس 60

تصویر
520-620-820-X60-X50

مدیران انجمن: دينگاليگا, MCP

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
Reza**turbocharger
شروع حركت
پست: 40
تاریخ عضویت: 21 فوریه 2015, 19:12
نوع خودرو: !!LifanTurbocharged

Re: تاپيك جامع اپشن ليفان ايكس 60

پست توسط Reza**turbocharger » 13 ژولای 2015, 11:42

مطمعنا این رطوبتی که میفرمایید تو هوای محیط بیرون هم هست و هنگام عبور از خیابونها و جاده ها دمای محیط های مختلف یکی نیست و صد البته بله تو ترافیک های داغ بازده بوست توربو بعلت گرم شدن اینترکولر کمتر میشه ولی بازهم توربو تاثیر خودشو برای افزایش قدرت خودرو خواهد داشت .
و میشه با اضافه کردن سیستمی اونو برای چنین موقعیت هایی ارتقاء داد
ایده شما برای خنک کردن اینترکولر تو موقعیتهای درجا (ترافیکهای طولانی) قابل تامله.
ReZa GM61
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 148
تاریخ عضویت: 01 می 2015, 11:07
نوع خودرو: ایکس60

Re: تاپيك جامع اپشن ليفان ايكس 60

پست توسط ReZa GM61 » 13 ژولای 2015, 23:42

...لذا منطق خنک تر کار کردن موتور و کاهش 15 درصدی دمای آب با توربو ه علت وجود اینترکولر توجیه پذیر نیست. (مگر این خودرو ترموستاتش اجازه کاهش 15 درصدی دما رو اصلا میده؟)
اگر دمای مایع خنک کننده 15 درصد (حدود 10 درجه سانتیگراد) کاهش پیدا کنه، برای رساندن دما به حرارت اپتیمم ترموستات بسته میشه.
احیانا" ترموستات رو از مسیر حذف، سوراخ و یا جایگزین نکرده اید؟
Reza**turbocharger
شروع حركت
پست: 40
تاریخ عضویت: 21 فوریه 2015, 19:12
نوع خودرو: !!LifanTurbocharged

Re: تاپيك جامع اپشن ليفان ايكس 60

پست توسط Reza**turbocharger » 14 ژولای 2015, 03:46

هیچ دستکاری رو مدار گردش اب انجام نشده .

حرارت تولید شده تو سیلندر به علت تزریق هوای خنک از طرف توربوشارژ بداخل سیلندر در مرحله مکش تا حدودی خنثی میشه و حرارت کمتری به سیستم خنک کننده جداره بیرونی منتقل میشه .

و در واقع توربو با تزریق هوای خنک اجازه افزایش دما رو به سیلندر خودرو (تا حرارت سابق) نمیده .
نمایه کاربر
imanrio
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 540
تاریخ عضویت: 01 ژوئن 2009, 11:13
نوع خودرو: charger r/t
محل اقامت: آبادان

Re: تاپيك جامع اپشن ليفان ايكس 60

پست توسط imanrio » 14 ژولای 2015, 04:06

آقا رضا اجازه بدید من قانع نشده باشم که بعد از نصب این توربو سیستم کولینگ نیاز به ارتقا نداره.
اولا هوای ورودی به موتور خیلی خنک تر نیست. مگر در شرجی امروز آبادان (90 درصد!)که اشاره کردید.
دوم انفجار قویتر گرمای بسیار بیشتری تولید می کنه.
سوم گرمای اینترکولر به رادیاتور منتقل میشه و رادیاتور با هوای گرمتر تبادل می کنه که نتیجه گرمتر شدن آب رادیاتور هست.
تنها عامل مثبت در رابطه با سیستم خنک کننده نیاز کمتر به گاز دادن هست که دور موتور پایین تر و تعداد جرقه کمتر و تعداد انفجار کمتر و تولید گرمای کمتر به همراه داره.
فکر می کنم در پیست و سربالایی و ترافیک و دور موتور بالا سیستم خنک کننده حتما overheat می کنه. شما که این همه زحمت کشیدید کاش کمی بیشتر زمان بگذارید و خنک کاری خودرو رو تکمیل کنید.
همراهان قدیم ریو-تندر 90-207i -مزدا3 نیو
Reza**turbocharger
شروع حركت
پست: 40
تاریخ عضویت: 21 فوریه 2015, 19:12
نوع خودرو: !!LifanTurbocharged

Re: تاپيك جامع اپشن ليفان ايكس 60

پست توسط Reza**turbocharger » 14 ژولای 2015, 04:07

توربو مرسدس استفاده شده براحتی میتونه با سرعتی باور نکردنی تا 30psi بوست تولید کنه ولی بوست اونو برای لیفان ایکس 60 تا 8psi محدود کردم .
و با ایده دوستمون مازاد هوای خروجی از بلواف الکترونیکی رو به سمت کندانسور کولر هدایت خواهم کرد تا هوای اضافه رو به سمت کندانسور کولر شلیک کنه و دمای اونو کاهش بده .
البته میشه در مواقع عدم استفاده از کولر دریچه ای هم تعبیه کرد که این هوای اضافه رو به ابتدای اینترکولر که حرارت اون بالاس شلیک کرد و راندمان نهایی رو افزایش داد
Reza**turbocharger
شروع حركت
پست: 40
تاریخ عضویت: 21 فوریه 2015, 19:12
نوع خودرو: !!LifanTurbocharged

Re: تاپيك جامع اپشن ليفان ايكس 60

پست توسط Reza**turbocharger » 14 ژولای 2015, 09:47

دمای ابادان!!
Reza**turbocharger
شروع حركت
پست: 40
تاریخ عضویت: 21 فوریه 2015, 19:12
نوع خودرو: !!LifanTurbocharged

Re: تاپيك جامع اپشن ليفان ايكس 60

پست توسط Reza**turbocharger » 14 ژولای 2015, 09:57

تا ابتدای نیمه ورودی اینترکولر بتدریج گرمای خودشو از دست داده و از وسط اینترکولر تا انتها ی خروجی بدنه اینترکولر کاملا سرد شده بطوری که لوله نیم متری خروجی هوا از اینتر به دریچه گاز کاملا سرده.(البته تو هوای تهران).

که این قضیه انتقال گرمای به رادیاتور هم منتفیه .

ولی برای شما که تو ابادان هستید میشه کاری انجام داد هم برای کولرتون و هم برای یخ شدن اینتر کولر حتی تو ترافیک .
تا ماه اینده اونو حتما تکمیل میکنم
Reza**turbocharger
شروع حركت
پست: 40
تاریخ عضویت: 21 فوریه 2015, 19:12
نوع خودرو: !!LifanTurbocharged

Re: تاپيك جامع اپشن ليفان ايكس 60

پست توسط Reza**turbocharger » 14 ژولای 2015, 10:04

پمپ های الکتریکی 12 ولت المانی وجود داره که میشه دایما اونو روشن گذاشت و به علت سیستم کاملا مغناطیسی که داره خراب نشدنیه.
با استفاده از این پمپ میشه یه کولر برقی درست کرد هم برای استفاده خودرو(بدون کاهش راندمان موتور) و هم برای یخ زدن اینترکولر تو ترافیک .
foad_b719
شروع حركت
پست: 23
تاریخ عضویت: 29 آپریل 2015, 13:56
نوع خودرو: لیفان x60
محل اقامت: اصفهان

Re: تاپيك جامع اپشن ليفان ايكس 60

پست توسط foad_b719 » 02 آگوست 2015, 13:14

سلام دوستان
یه سوال DVD ایی هست که خودش موبایل هم باشه ( نه با بلوتوث به موبایل وصل بشه هااا) که بشه روی x60 نصب کرد؟اگه مال خود x60 باشه که چه بهتر و صد البته سیستم روی فرمون هم از کار نیفته
نمایه کاربر
>Farid<
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 591
تاریخ عضویت: 23 می 2013, 12:00
نوع خودرو: Elx 1800 16v-|ll x60
محل اقامت: IRAN

Re: تاپيك جامع اپشن ليفان ايكس 60

پست توسط >Farid< » 02 آگوست 2015, 16:13

foad_b719 نوشته شده:سلام دوستان
یه سوال DVD ایی هست که خودش موبایل هم باشه ( نه با بلوتوث به موبایل وصل بشه هااا) که بشه روی x60 نصب کرد؟اگه مال خود x60 باشه که چه بهتر و صد البته سیستم روی فرمون هم از کار نیفته
منظورتون اينكه قابليت نصب سيم كارت داشته باشه ؟
You Can Go Fast
But
I Can Go ANY WHERE
O||||||O
ارسال پست

بازگشت به “لیفان Lifan”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان