رانندگي در برف و يخ بندان

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
xsasanx
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 265
تاریخ عضویت: 15 نوامبر 2009, 21:26
نوع خودرو: kia pride 1995+?
محل اقامت: تهران-نیاوران

Re: رانندگي در برف و يخ بندان

پست توسط xsasanx » 15 ژانویه 2011, 23:11

چند تا نکته به تجربه شخصی من.
1-باد لاستیکا رو کاهش بدید تا سطح تماس بیشتر بشه.مثلا رو 20 و در شرایط بحرانی تر 15.
2-یک کمپرسور باد فندکی داشته باشید تا اگه شرایط مساعد شد دوباره باد لاستیک رو زیاد کنین چون با باد کم پدر لاستیک و مصرف سوخت و فرمان در میاد.
3-حتما طرز بستن زنجیر چرخ رو بلد باشین.
4-قبل از این که به پیچ برسید ترمز کنین.سر پیچ ترمز نکنین.
همه کس همه کار رو میتونن انجام بدن ولی همه کار رو همه کس نمیتونن انجام بدن
نمایه کاربر
ehsan_vafa96
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 111
تاریخ عضویت: 24 دسامبر 2009, 09:39
نوع خودرو: 2000 پژو.وانت پیکان
محل اقامت: ایران 86

Re: رانندگي در برف و يخ بندان

پست توسط ehsan_vafa96 » 16 ژانویه 2011, 00:08

بااجازه اساتید منم نظر خودم رو بگم...طبق حرف های دوستان رانندگی تو یخ و برف سختی های خودشو داره وطبق چیزایی که من از نوشته هاتون فهمیدم اونقدر هاهم سخت وغیر قابل کنترل نیست.چون این نوع رانندگی رو داخل یک محوطه خلوت ویخ زده امتحان کردم خدمتتون عرض میکنما.تو مواقعی که با پیچ مواجهه میشید یا کنترل ماشین از دستتون خارج میشه بابرداشتن پااز روی گازوتعویض دنده معکوس وبازی با فرمون(معکوس پیچش ماشین) وترمز دستی و گاز(باعث ایجاد شوک به ماشین) هم پیچ رو بهترپیچید هم کنترل ماشین رو بدست گرفت...البته به دوستان پیشنهاد میکنم اول تو یک جای خلوت تست کنن بعد نتیجه رو اعلام کنن...خلاصه تو بدترین شرایط میتونه کاری کنه که جلوی بدترین اتفاقات رو بگیره.بازم از اساتید عذر میخوام
نمایه کاربر
IIIPEHR
دنده 1
پست: 1090
تاریخ عضویت: 17 آپریل 2008, 01:59
نوع خودرو: 1976 Camaro

Re: رانندگي در برف و يخ بندان

پست توسط IIIPEHR » 16 ژانویه 2011, 00:29

اگه کاملا" یخ ضده باشه
شیب هم زیاد باشه اصلا" نباید ترمز گرفت
این فیلمارو ببینید
جالبه
http://www.youtube.com/watch?v=s598yfuB-lI
http://www.youtube.com/watch?v=a293u2g2 ... re=related
نمایه کاربر
TUNIQ
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 254
تاریخ عضویت: 21 دسامبر 2010, 14:09
نوع خودرو: 206TU5

Re: رانندگي در برف و يخ بندان

پست توسط TUNIQ » 16 ژانویه 2011, 00:33

با اجازه از اساتید
چرا همه اشتباه میگن :( اگه تو کتاب آیین نامه نگاه کرده باشید )بخش باد لاستیکا می بینید که اگر باد لاستیک زیاد باشه سطح اسطکاک کم میشه یعنی لاستیک مثل نیم دایره میشه مثل اینUحالا اگر کم باشه برعکس میشه که هر دو حالت برای جاده معمولی بده اگر از فیزیک دبیرستان چیزی یادتون باشه بخش فشار گفته هر چی نیرو برسطح کمتری(مساحت کمتر) وارد بشه فشار تو اون نقطه بیشتره که تو برف ما دنباله این هستیم ولی برای یخ باد باید معمولی باشه یعمی همونی که کارخونه گفته تا بیشترین سطح تماسو داشته باشیم اگه لاستیک زیاد کم باد بشه وسطش حالت گودی می گیره که این باعث سطح اسطکاک کم میشه :smile:
من اینقدر بلد بودم
همسایمون هم از اون زنجیر چرخای لاستیکی داره چیز جالبیه قیمتش هم 80 تا90 در کل همون کوبش زنجیرو داره ولی خیلی کمتر و لاستیک رو هم خراب نمیکنه فکر کنم باید جک زد تا بشه بستش
glasstire
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 74
تاریخ عضویت: 01 ژولای 2007, 14:38

Re: رانندگي در برف و يخ بندان

پست توسط glasstire » 16 ژانویه 2011, 02:13

TUNIQ نوشته شده:همسایمون هم از اون زنجیر چرخای لاستیکی داره چیز جالبیه قیمتش هم 80 تا90 در کل همون کوبش زنجیرو داره ولی خیلی کمتر و لاستیک رو هم خراب نمیکنه فکر کنم باید جک زد تا بشه بستش
اين اگه از اون زنجيرهای خارجی كه جديداً تبليغ می‌‌كنن باش كه بيشتر بدرد رينگ اسپرت می‌خوره. مثل نوار و شبيه كمربند هست كه بايد دست از لای چرخ بره اون ور كه بتونه سفتش كنه. برای همين توی رينگ معمولی بايد قالپاقها رو درآورد. بعد هم امكان گذشتن نوار از لای رينگ باشه.
Spooriya
دنده 2
پست: 2862
تاریخ عضویت: 23 سپتامبر 2009, 16:19
نوع خودرو: Hyundai i30

Re: رانندگي در برف و يخ بندان

پست توسط Spooriya » 06 فوریه 2011, 19:53

بچه ها از دکمه Snow * گیربکس اتومات 206 چطوری باید استفاده کنیم ؟
نمایه کاربر
dehghane.khalafkar
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 271
تاریخ عضویت: 15 می 2010, 14:27
نوع خودرو: 206
محل اقامت: شیراز

Re: رانندگي در برف و يخ بندان

پست توسط dehghane.khalafkar » 09 فوریه 2011, 15:59

Spooriya نوشته شده:بچه ها از دکمه Snow * گیربکس اتومات 206 چطوری باید استفاده کنیم ؟
باید فشارش بدی :smile:
Spooriya
دنده 2
پست: 2862
تاریخ عضویت: 23 سپتامبر 2009, 16:19
نوع خودرو: Hyundai i30

Re: رانندگي در برف و يخ بندان

پست توسط Spooriya » 09 فوریه 2011, 17:38

خوب منم میدونم باید دکمش رو بزنم سربالایی رو بالا نمیره ....
نمایه کاربر
PEACE
متخصص سنگ یانگ
پست: 910
تاریخ عضویت: 01 نوامبر 2008, 19:03
نوع خودرو: Korando-Siena
محل اقامت: پشت کوه

Re: رانندگي در برف و يخ بندان

پست توسط PEACE » 09 فوریه 2011, 17:42

Spooriya نوشته شده:خوب منم میدونم باید دکمش رو بزنم سربالایی رو بالا نمیره ....
کارش اینه که ماشین با دنده 2 شروع به حرکت می کنه و حسّاسیت پدال گاز هم کمتر میشه.
scity
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 58
تاریخ عضویت: 05 آپریل 2011, 11:53
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: رانندگي در برف و يخ بندان

پست توسط scity » 07 آپریل 2011, 09:54

فقط تو جاده برفی ماشین باید دو دیفرانسیل باشه!!! حالا هی بگید باد لاستیک کم باشه معمولی باشه اینا تاثیرش زیر 5 درصد هست ..تکید می کنم فقط فقط دو دیفرانسیل ..زنجیر چرخ هم هیچ وقت رو ماشین نندازین که پدر لاستیک و رینگ ماشین رو در می یاره بهتر تو اون هوا اصلا رانندگی نکنید...قبل پیچ هم اصلا ترمز نزنید سر پیچ هم اصلا اصلا..سر پیچ ترمز بزنید ماشین مایل از جاده خارج می شه قبلش بزنید ماشین مستقیم از جاده خارج می شه حالا هر کدوم رو دوست دارید ! اصلا تو هوای برفی نباید تا اونجا که ممکنه تر مز بزنید نباید تند برید که ترمز بخواد نهایتش دنده 3!!
ارسال پست

بازگشت به “رانندگی در شرایط خاص”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان