رانندگي در برف و يخ بندان

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
پسر بزرگ
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 291
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2008, 19:33
نوع خودرو: Big Boy) B6 Dohc)
محل اقامت: خراسان رضوی ......(0571)......
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: رانندگي در برف و يخ بندان

پست توسط پسر بزرگ » 13 آپریل 2011, 16:16

یه تفاوتی هم بین نوع های برف هست
برف نرم و تازه که هرچی محور محرک سبک تر باشه احتمال گیر افتادن تو برفو کمتر میکنه
برف یخ زده یا آب دار که هرچی محور محرک سنگین تر باشه ماشین بهتر حرکت میمکنه
زمین یخ زده ( مثل زمین هاکی ) هم که دیگه راهی نیست جز مدارا و کنترل
شيفتگــان پــرواز را ، ميل به خزیــدن نيست ..
نمایه کاربر
top-speed
دنده 1
پست: 1318
تاریخ عضویت: 25 سپتامبر 2010, 18:48
نوع خودرو: EF7 بنزینی 89
محل اقامت: ارومیه
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: رانندگي در برف و يخ بندان

پست توسط top-speed » 30 اکتبر 2011, 19:48

دوستان با توجه به نزدیکی فصل برف و یخ (البته بعضی جاها این فصل رسیده) دیگه سوال تو تاپیک گردو خاک بلند کردن نیست :-D .یه سوالی که بعد خوندن صفحات این تاپیک به ذهنم رسید این بود که در صورت بحرانی بودن وضعیت میشه زنجیر چرخ رو تو هر دو محور استفاده کرد (منظورم ماشینهای تک دیفرانسیل چه RWD و چه FWD) البته بیشتر مد نظرم دیفرانسیل جلو هاس.(واسه افزایش اصطکاک هنگام ترمز کردن)
امین هستم
نمایه کاربر
HAMID.RACER
يار همراه
پست: 2206
تاریخ عضویت: 28 فوریه 2009, 21:29
نوع خودرو: TU5.EF7.BP.GreenJet
محل اقامت: تهران
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: رانندگي در برف و يخ بندان

پست توسط HAMID.RACER » 24 نوامبر 2011, 12:08

top-speed نوشته شده:دوستان با توجه به نزدیکی فصل برف و یخ (البته بعضی جاها این فصل رسیده) دیگه سوال تو تاپیک گردو خاک بلند کردن نیست :-D .یه سوالی که بعد خوندن صفحات این تاپیک به ذهنم رسید این بود که در صورت بحرانی بودن وضعیت میشه زنجیر چرخ رو تو هر دو محور استفاده کرد (منظورم ماشینهای تک دیفرانسیل چه RWD و چه FWD) البته بیشتر مد نظرم دیفرانسیل جلو هاس.(واسه افزایش اصطکاک هنگام ترمز کردن)
وقتی توی یه ماشین دیف جلو در هر دو محور زنجیر رو وصل میکنید چرخهای عقب مثل یک مانع واسه ی ماشین عمل می کنند و اون کشش مورد نظر رو برای بیرون اومدن از یخ از دست میدن. متناسب با دیفرانسیل ماشین باید از زنجیر چرخ در همون محور استفاده کنید.
در ضمن استفاده از زنجیر چرخ در دو محور ضربه ی زیادی به اتاق های ظریف مثل پراید میزنه.
ارزش ماشین به نوع و مدلش نیست,ارزش ماشین به راننده ایه که پشتش میشینه
MOHAMAD.ARIYAN
دنده 2
پست: 2732
تاریخ عضویت: 28 مارس 2011, 23:05
نوع خودرو: Hyundai koupe 2008
محل اقامت: تهران- همدان
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: رانندگي در برف و يخ بندان

پست توسط MOHAMAD.ARIYAN » 26 فوریه 2012, 17:08

من قبلنا جاده چالوس واسه 206 زنجیر انداخته بودیم ماشین بیشتر از 10تا نمیرفت!!!خیلی آسیب میزنه زنجیر به ماشین
هيوندا كوپه 2008
aydin00
پست: 2
تاریخ عضویت: 02 نوامبر 2011, 07:29
نوع خودرو: 405 جی ال ایکس 89
محل اقامت: نقطه ای در شمال غرب
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: رانندگي در برف و يخ بندان

پست توسط aydin00 » 13 مارس 2012, 12:44

توصیه میکنم اگه زنجیر نداشتین و ماشینتون توی برف سر خورد حتی الامکان با کمترین دور موتور بادنده2 حرکت کنین این تجربه شخصی منه که تونستم ازش جواب بگیرم. نا سلامتی منطقه ما برفگیر و سردسیره ها!
MOHAMAD.ARIYAN
دنده 2
پست: 2732
تاریخ عضویت: 28 مارس 2011, 23:05
نوع خودرو: Hyundai koupe 2008
محل اقامت: تهران- همدان
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: رانندگي در برف و يخ بندان

پست توسط MOHAMAD.ARIYAN » 13 مارس 2012, 13:22

آدم اگه توی برف بمونه بهتر از اینه که زنجیر بندازه.پدر ماشینو در میاره.
هيوندا كوپه 2008
نمایه کاربر
mankind
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 821
تاریخ عضویت: 21 آپریل 2011, 22:04
نوع خودرو: نیسان-پارس سال
محل اقامت: تشک خوشخواب عقب وانت
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: رانندگي در برف و يخ بندان

پست توسط mankind » 13 مارس 2012, 13:32

زنجیر چرخ خیلی خوبه واقعا موءثر ولی فقط روی برف و یخ اگر بیرون از برف و یخ از زنجیر استفاده جلو بندی و لاستیک و همه و همه رو مشکل ساز میکنه
eeeehsan
پست: 3
تاریخ عضویت: 11 فوریه 2011, 22:07
نوع خودرو: sd v8
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: رانندگي در برف و يخ بندان

پست توسط eeeehsan » 17 مارس 2012, 22:28

بنا به تجربیات بنده که در یکی از برف خیزترین و سرد ترین شهرهای ایران زندگی میکنم استفاده از تایر های زمستانی m+s بهترین نتیجه رو تو تمام فصول داره تقریبا ازنجیرچرخ بی نیاز هستید توجه کنید که منظور من تایر یخشکن نیست بلکه تایر زمستانی مارک های خوبه همین الان زیر ماشینم تایر izen xw17 کومهو هست اتفاقا همین امروز برای تفریح رفته بودم بیرون شهر و کل جاده بقول دوستمون پیست هاکی بود داشتم با سرعت بیش از حد معمول برای این شرایط میرفتم و پشت سرم هم یه سمند باهمین سرعت میومد سر یه پیچ تند من خیلی راحت بدون کوچکترین لغزش پیچیدم و سمند هم با هیمن سرعت بصورت باور نکردنی مستقیما تشریف بردند توی جوب آب عمیق کنار جاده
ضمنا ماشین من 206 sd v8
MOHAMAD.ARIYAN
دنده 2
پست: 2732
تاریخ عضویت: 28 مارس 2011, 23:05
نوع خودرو: Hyundai koupe 2008
محل اقامت: تهران- همدان
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: رانندگي در برف و يخ بندان

پست توسط MOHAMAD.ARIYAN » 17 مارس 2012, 23:35

فرقش با لاستیکای معمولی چیه؟از نظر ظاهری.
هيوندا كوپه 2008
نمایه کاربر
UMBRELLA
دنده 1
پست: 1285
تاریخ عضویت: 03 سپتامبر 2010, 23:48
نوع خودرو: SOREN / 206 TIP2 89
محل اقامت: ارومیه
اینستاگرام: farzad_f_66
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: رانندگي در برف و يخ بندان

پست توسط UMBRELLA » 22 مارس 2012, 13:57

به نظر من بهترین کار برای رانندگی بر روی برف اینکه با توجه به توانایی های ماشین سرعت ماشینتون در حدی باشه که مطمئن باشید در بدترین شرایط ممکن می تونید ماشینتون را کنترل کنید ( کنترل کردن به معنی ایست کامل نیست )

طرح آج تایر
نوع تایر
نرمی تایر
داشتن تجربه کافی برای رانندگی بر روی برف
میزان باد تایر ها
عوال بسیار موثری هستند
نام = فرزاد


OUR BUSINESS IS LIFE ITSELF
ارسال پست

بازگشت به “رانندگی در شرایط خاص”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان