نيسان تينا (ماکسیما) - Nissan Teana (Maxima) J32

تصویر مباحث مربوط به نیسان آلتیما، ماکسیما، تینا

مدیر انجمن: رضا عمراني

darabzad
شروع حركت
پست: 22
تاریخ عضویت: 27 فوریه 2017, 15:57
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: نيسان تينا (ماکسیما) - Nissan Teana (Maxima) J32

پست توسط darabzad » 07 اکتبر 2017, 09:37

Alireza_MH نوشته شده:سلام
کلا تیانا گیربکسش فن نداره و داغ میکنه
یادمه قدیما نمایندگی نصب میکرد فن رو
سلام دوست عزیز
تا اونجایی که من اطلاع دارم توی ماشین های مونتاژی همه فن رو دارن. البته این اطلاعات منه. فن روی خود گیربکس نیست. روغن از طریق یه لوله لاستیکی از گیربکس میاد بیرون و به یه رادیاتور که زیر گلگیر جلو راننده هستش وارد میشه و اونجا خنک میشه و دوباره از یه لوله دیگه میره تو گیربکس. اون دوستی که گفت شلگیر رو باز کرده و فن رو ندیده هم عرض کنم که فن توی قسمت جلوی ماشین نصبه. یعنی اگه شلگیر رو از سمت چرخ باز کردین و نگاه انداختین از اونجا مشخص نمیشه. من پایین یه عکس از فن رو میذارم که دوستان بهتر متوجه موقعیتش بشن. رادیاتورش هم دقیقاً پشت این فنی هست که تو عکس گرفتم. اگه ماشین شما به هر دلیلی رادیاتور و فن رو نداره حتماً نسبت به نصبش اقدام کنید. گیربکس تیانا یکی از بهترین گیربکس های CVT ساخته شده است. ولی این گیربکس دوتا نکته مهم داره. یکی حساسیت به روغن و یکی دمای روغن. توصیه می کنم جز روغن اصلی نیسان هیچ روغن دیگه نباید استفاده کرد.
در خصوص رادیاتور اضافه هم که من خودم نصب کردم باید عرض کنم دقیقاً یه دونه رادیاتور از همون مدل فابریک (که توضیح دادم زیر گلگیر هستش) تهیه کردم و از خروجی رادیات اصلی بهش وصل کردم و خروجیش رو به گیربکس.
عکس اون رو هم پایین میذارم که دوستان ببینن.
خدا رو شکر من گیربکسم تا حالا هیچ مشکلی پیدا نکرده. با وجود اینکه توی تابستون و روزهای خیلی گرم هم مسافرت های طولانی رفتم هیچ وقت تا حالا صدا یا حالت حفاظت دمای بالا برام پیش نیومده. (منظورم از حالت حفاظت دمای بالا هم حالتیه که وقتی دمای روغن از حد مجاز بالاتر بره، ماشین به صورت اتوماتیک دور موتور و سرعت رو محدود می کنه تا از آسیب به قطعات جلوگیری کنه و با کاهش دما دوباره وضعیت عادی میشه. این همون حالتیه که بعضی از دوستان توی کامنت های صفحات خیلی قبلتر بعنوان ایراد از ماشینشون نوشته بودن) .
تصویر
تصویر

نمایه کاربر
ffadar
دنده 1
پست: 1999
تاریخ عضویت: 28 دسامبر 2013, 22:20

Re: نيسان تينا (ماکسیما) - Nissan Teana (Maxima) J32

پست توسط ffadar » 07 اکتبر 2017, 19:51

ایرادش همین طراحی رادیاتور گیربکس هست! برای همین داغ می کنه! بالای 100 میلیون پول بدی بعد بری بیرون رادیات نصب کنی؟!!!! :sad:
 "In three words I can sum up everything I've learned about life: It goes on."
Robert Frost

darabzad
شروع حركت
پست: 22
تاریخ عضویت: 27 فوریه 2017, 15:57
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: نيسان تينا (ماکسیما) - Nissan Teana (Maxima) J32

پست توسط darabzad » 07 اکتبر 2017, 23:36

ffadar نوشته شده:ایرادش همین طراحی رادیاتور گیربکس هست! برای همین داغ می کنه! بالای 100 میلیون پول بدی بعد بری بیرون رادیات نصب کنی؟!!!! :sad:
با سلام
دوست عزیز تقریبا هیچ ماشینی بدون عیب و کامل نیست. یه دلیلش هم اینه که خودروها نمیتونن با تمامی شرایط اب و هوایی در حالت بهینه کامل کار کنن.
برای همینه که خودرو ها برای هر کشوری باید تست های لازم رو در شرایط اب و هوای اون کشور پاس کنن. با توجه به گرمای هوا در تابستانها در ایران باید این مشکل رو به روشی حل کرد.
ضمنا برای تمامی قسمت های ماشین ها تجهیزات اضافه و افترمارکت وجود داره تا نقص های احتمالی جبران و بروزرسانی بشه. بگذریم که خدمات پارس خودرو در این زمینه ضعیف بوده.
نصب رادیات اضافه برای گیربکس خیلی ساده است که حتی دارنده های خودرو می تونن شخصا هم نصب کنن. مهمترین دلیل بروز ایراد در گیربکس روش استفاده و نگهداری نامناسب اونه. استفاده از روغن غیر اصلی و عدم تعویض بموقع خیلی خطرناکه و شرکت سازنده به شدت منع کرده اینا رو.
رانندگی غیر صحیح هم که دیگه جای خود داره.
به نظرم موتور و گیربکس تیانا به شرط رعایت اصول سالها بدون مشکل در سرویسه و دردسری ایجاد نمیکنه.

نمایه کاربر
ffadar
دنده 1
پست: 1999
تاریخ عضویت: 28 دسامبر 2013, 22:20

Re: نيسان تينا (ماکسیما) - Nissan Teana (Maxima) J32

پست توسط ffadar » 07 اکتبر 2017, 23:52

darabzad نوشته شده:
ffadar نوشته شده:ایرادش همین طراحی رادیاتور گیربکس هست! برای همین داغ می کنه! بالای 100 میلیون پول بدی بعد بری بیرون رادیات نصب کنی؟!!!! :sad:
با سلام
دوست عزیز تقریبا هیچ ماشینی بدون عیب و کامل نیست. یه دلیلش هم اینه که خودروها نمیتونن با تمامی شرایط اب و هوایی در حالت بهینه کامل کار کنن.
برای همینه که خودرو ها برای هر کشوری باید تست های لازم رو در شرایط اب و هوای اون کشور پاس کنن. با توجه به گرمای هوا در تابستانها در ایران باید این مشکل رو به روشی حل کرد.
ضمنا برای تمامی قسمت های ماشین ها تجهیزات اضافه و افترمارکت وجود داره تا نقص های احتمالی جبران و بروزرسانی بشه. بگذریم که خدمات پارس خودرو در این زمینه ضعیف بوده.
نصب رادیات اضافه برای گیربکس خیلی ساده است که حتی دارنده های خودرو می تونن شخصا هم نصب کنن. مهمترین دلیل بروز ایراد در گیربکس روش استفاده و نگهداری نامناسب اونه. استفاده از روغن غیر اصلی و عدم تعویض بموقع خیلی خطرناکه و شرکت سازنده به شدت منع کرده اینا رو.
رانندگی غیر صحیح هم که دیگه جای خود داره.
به نظرم موتور و گیربکس تیانا به شرط رعایت اصول سالها بدون مشکل در سرویسه و دردسری ایجاد نمیکنه.
سلام

همین گیربکس (دقیقا") روی فلوئنس ، لنسر، اوتلندر ، کولئوس نصب هست و مشکلی در انواع اب و هوا ندارند!
روغن CVT باید حدود 80 هزار(بسته به نوع خودرو) به همراه فیلتر ها تعویض بشه در ضمن کانتر گیربکس هم باید صفر بشه!
در گیربکس های CVT نیسان قبل از گرم شدن روغن جدا از شتاب گیری ناکهانی خودداری کنید!
اشکال در طراحی رو به راحتی نمیشه حل کرد!
 "In three words I can sum up everything I've learned about life: It goes on."
Robert Frost

darabzad
شروع حركت
پست: 22
تاریخ عضویت: 27 فوریه 2017, 15:57
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: نيسان تينا (ماکسیما) - Nissan Teana (Maxima) J32

پست توسط darabzad » 08 اکتبر 2017, 11:47

ffadar نوشته شده:
darabzad نوشته شده:
ffadar نوشته شده:ایرادش همین طراحی رادیاتور گیربکس هست! برای همین داغ می کنه! بالای 100 میلیون پول بدی بعد بری بیرون رادیات نصب کنی؟!!!! :sad:
با سلام
دوست عزیز تقریبا هیچ ماشینی بدون عیب و کامل نیست. یه دلیلش هم اینه که خودروها نمیتونن با تمامی شرایط اب و هوایی در حالت بهینه کامل کار کنن.
برای همینه که خودرو ها برای هر کشوری باید تست های لازم رو در شرایط اب و هوای اون کشور پاس کنن. با توجه به گرمای هوا در تابستانها در ایران باید این مشکل رو به روشی حل کرد.
ضمنا برای تمامی قسمت های ماشین ها تجهیزات اضافه و افترمارکت وجود داره تا نقص های احتمالی جبران و بروزرسانی بشه. بگذریم که خدمات پارس خودرو در این زمینه ضعیف بوده.
نصب رادیات اضافه برای گیربکس خیلی ساده است که حتی دارنده های خودرو می تونن شخصا هم نصب کنن. مهمترین دلیل بروز ایراد در گیربکس روش استفاده و نگهداری نامناسب اونه. استفاده از روغن غیر اصلی و عدم تعویض بموقع خیلی خطرناکه و شرکت سازنده به شدت منع کرده اینا رو.
رانندگی غیر صحیح هم که دیگه جای خود داره.
به نظرم موتور و گیربکس تیانا به شرط رعایت اصول سالها بدون مشکل در سرویسه و دردسری ایجاد نمیکنه.
سلام

همین گیربکس (دقیقا") روی فلوئنس ، لنسر، اوتلندر ، کولئوس نصب هست و مشکلی در انواع اب و هوا ندارند!
روغن CVT باید حدود 80 هزار(بسته به نوع خودرو) به همراه فیلتر ها تعویض بشه در ضمن کانتر گیربکس هم باید صفر بشه!
در گیربکس های CVT نیسان قبل از گرم شدن روغن جدا از شتاب گیری ناکهانی خودداری کنید!
اشکال در طراحی رو به راحتی نمیشه حل کرد!

سلام
در خصوص تعویض روغن در 80 هزار و همراه فیلتر و استفاده از روغن اصلی کاملاٌ با شما موافقم.
در مورد ماشین هایی که نام بردین هم عرض کنم که گیربکس خیلی شبیه به تیانا است ولی نه دقیقاً همون.
جهت اطلاعات بیشتر کد گیربکس های مورد استفاده در جدول زیر رو ارسال می کنم.

تصویر

نمایه کاربر
ffadar
دنده 1
پست: 1999
تاریخ عضویت: 28 دسامبر 2013, 22:20

Re: نيسان تينا (ماکسیما) - Nissan Teana (Maxima) J32

پست توسط ffadar » 08 اکتبر 2017, 14:11

darabzad نوشته شده:
ffadar نوشته شده:
darabzad نوشته شده:
ffadar نوشته شده:ایرادش همین طراحی رادیاتور گیربکس هست! برای همین داغ می کنه! بالای 100 میلیون پول بدی بعد بری بیرون رادیات نصب کنی؟!!!! :sad:
با سلام
دوست عزیز تقریبا هیچ ماشینی بدون عیب و کامل نیست. یه دلیلش هم اینه که خودروها نمیتونن با تمامی شرایط اب و هوایی در حالت بهینه کامل کار کنن.
برای همینه که خودرو ها برای هر کشوری باید تست های لازم رو در شرایط اب و هوای اون کشور پاس کنن. با توجه به گرمای هوا در تابستانها در ایران باید این مشکل رو به روشی حل کرد.
ضمنا برای تمامی قسمت های ماشین ها تجهیزات اضافه و افترمارکت وجود داره تا نقص های احتمالی جبران و بروزرسانی بشه. بگذریم که خدمات پارس خودرو در این زمینه ضعیف بوده.
نصب رادیات اضافه برای گیربکس خیلی ساده است که حتی دارنده های خودرو می تونن شخصا هم نصب کنن. مهمترین دلیل بروز ایراد در گیربکس روش استفاده و نگهداری نامناسب اونه. استفاده از روغن غیر اصلی و عدم تعویض بموقع خیلی خطرناکه و شرکت سازنده به شدت منع کرده اینا رو.
رانندگی غیر صحیح هم که دیگه جای خود داره.
به نظرم موتور و گیربکس تیانا به شرط رعایت اصول سالها بدون مشکل در سرویسه و دردسری ایجاد نمیکنه.
سلام

همین گیربکس (دقیقا") روی فلوئنس ، لنسر، اوتلندر ، کولئوس نصب هست و مشکلی در انواع اب و هوا ندارند!
روغن CVT باید حدود 80 هزار(بسته به نوع خودرو) به همراه فیلتر ها تعویض بشه در ضمن کانتر گیربکس هم باید صفر بشه!
در گیربکس های CVT نیسان قبل از گرم شدن روغن جدا از شتاب گیری ناکهانی خودداری کنید!
اشکال در طراحی رو به راحتی نمیشه حل کرد!

سلام
در خصوص تعویض روغن در 80 هزار و همراه فیلتر و استفاده از روغن اصلی کاملاٌ با شما موافقم.
در مورد ماشین هایی که نام بردین هم عرض کنم که گیربکس خیلی شبیه به تیانا است ولی نه دقیقاً همون.
جهت اطلاعات بیشتر کد گیربکس های مورد استفاده در جدول زیر رو ارسال می کنم.

تصویر
سلام

تشکر بابت جدول
پس مشکل دو تا شد!!! یه نیم نگاهی هم باید به خود گیربکس داشته باشیم!!! :-o
 "In three words I can sum up everything I've learned about life: It goes on."
Robert Frost

MohammadHH
شروع حركت
پست: 49
تاریخ عضویت: 02 می 2014, 17:49
نوع خودرو: Teana

Re: نيسان تينا (ماکسیما) - Nissan Teana (Maxima) J32

پست توسط MohammadHH » 12 اکتبر 2017, 00:55

دوستان سلام.
شمع خودرو رو عوض کردین تا حالا؟
بنده شمع رو تهیه کردم.
اجرت تعویض چند هست؟
نکته خاصی نداره؟

darabzad
شروع حركت
پست: 22
تاریخ عضویت: 27 فوریه 2017, 15:57
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: نيسان تينا (ماکسیما) - Nissan Teana (Maxima) J32

پست توسط darabzad » 12 اکتبر 2017, 19:35

MohammadHH نوشته شده:دوستان سلام.
شمع خودرو رو عوض کردین تا حالا؟
بنده شمع رو تهیه کردم.
اجرت تعویض چند هست؟
نکته خاصی نداره؟
سلام عزیز
تعویض شمع چیز خاصی نداره. فقط آچار شماره 14 بلند میخواد. سه تا شمع جلویی به سادگی تعویض میشن. فقط کاور پلاستیکی روی موتور رو در میارن و کویل روی شمعها که پیچ داره رو باز میکنن و سه تا شمع در دسترس قرار میگیرن. سه تا شمع پشتی (منظورم سه تای سمت کابین هستش) باید منیفولد و هواکش جلو کامل باز شه. سرجمع 30 دقیقه کار داره. دستمزد هم بسته به انصاف بین 60 تا 80 تومن میگیرن.
فقط در مورد شمع فقط شمع اصلی که دنسو هست رو بگیرین. من عکس اونو پایین میذارم. به نظرم جز این هیچ شمع دیگه ای استفاده نکنین. گرون هست. ولی میارزه. بی نهایت باکیفیت هستش. بدون نگرانی تا 120 هزار کبلومتر نیازی به حتی چک کردن نداره.
تصویر

برای کنترل اصلی بودنش اگه شمع قبلیتون اصلی وقتی اولی رو دراورد با اون کنترلش کنید و از اصلی بودنش مطمئن شید. البته تا اونجا ک من میدونم نمونه فیک نداره.

MohammadHH
شروع حركت
پست: 49
تاریخ عضویت: 02 می 2014, 17:49
نوع خودرو: Teana

Re: نيسان تينا (ماکسیما) - Nissan Teana (Maxima) J32

پست توسط MohammadHH » 14 اکتبر 2017, 16:18

darabzad نوشته شده:
MohammadHH نوشته شده:دوستان سلام.
شمع خودرو رو عوض کردین تا حالا؟
بنده شمع رو تهیه کردم.
اجرت تعویض چند هست؟
نکته خاصی نداره؟
سلام عزیز
تعویض شمع چیز خاصی نداره. فقط آچار شماره 14 بلند میخواد. سه تا شمع جلویی به سادگی تعویض میشن. فقط کاور پلاستیکی روی موتور رو در میارن و کویل روی شمعها که پیچ داره رو باز میکنن و سه تا شمع در دسترس قرار میگیرن. سه تا شمع پشتی (منظورم سه تای سمت کابین هستش) باید منیفولد و هواکش جلو کامل باز شه. سرجمع 30 دقیقه کار داره. دستمزد هم بسته به انصاف بین 60 تا 80 تومن میگیرن.
فقط در مورد شمع فقط شمع اصلی که دنسو هست رو بگیرین. من عکس اونو پایین میذارم. به نظرم جز این هیچ شمع دیگه ای استفاده نکنین. گرون هست. ولی میارزه. بی نهایت باکیفیت هستش. بدون نگرانی تا 120 هزار کبلومتر نیازی به حتی چک کردن نداره.
تصویر

برای کنترل اصلی بودنش اگه شمع قبلیتون اصلی وقتی اولی رو دراورد با اون کنترلش کنید و از اصلی بودنش مطمئن شید. البته تا اونجا ک من میدونم نمونه فیک نداره.
سلام
من نگاه کردم شمع فابریک ngk هستش.
منم شمع ngk lzkar6ap تهیه کردم.
اگه مناسب نیست پسش بدم و دنسو بگیرم.
ولی شمعی که روی‌ ماشینه ngk هست و به نظرم فابریکه.

darabzad
شروع حركت
پست: 22
تاریخ عضویت: 27 فوریه 2017, 15:57
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: نيسان تينا (ماکسیما) - Nissan Teana (Maxima) J32

پست توسط darabzad » 14 اکتبر 2017, 19:18

MohammadHH نوشته شده:
darabzad نوشته شده:
MohammadHH نوشته شده:دوستان سلام.
شمع خودرو رو عوض کردین تا حالا؟
بنده شمع رو تهیه کردم.
اجرت تعویض چند هست؟
نکته خاصی نداره؟
سلام عزیز
تعویض شمع چیز خاصی نداره. فقط آچار شماره 14 بلند میخواد. سه تا شمع جلویی به سادگی تعویض میشن. فقط کاور پلاستیکی روی موتور رو در میارن و کویل روی شمعها که پیچ داره رو باز میکنن و سه تا شمع در دسترس قرار میگیرن. سه تا شمع پشتی (منظورم سه تای سمت کابین هستش) باید منیفولد و هواکش جلو کامل باز شه. سرجمع 30 دقیقه کار داره. دستمزد هم بسته به انصاف بین 60 تا 80 تومن میگیرن.
فقط در مورد شمع فقط شمع اصلی که دنسو هست رو بگیرین. من عکس اونو پایین میذارم. به نظرم جز این هیچ شمع دیگه ای استفاده نکنین. گرون هست. ولی میارزه. بی نهایت باکیفیت هستش. بدون نگرانی تا 120 هزار کبلومتر نیازی به حتی چک کردن نداره.
تصویر

برای کنترل اصلی بودنش اگه شمع قبلیتون اصلی وقتی اولی رو دراورد با اون کنترلش کنید و از اصلی بودنش مطمئن شید. البته تا اونجا ک من میدونم نمونه فیک نداره.
سلام
من نگاه کردم شمع فابریک ngk هستش.
منم شمع ngk lzkar6ap تهیه کردم.
اگه مناسب نیست پسش بدم و دنسو بگیرم.
ولی شمعی که روی‌ ماشینه ngk هست و به نظرم فابریکه.
سلام. شمع فاریک دنسو هستش. توی عکس پست قبلی هم مشخصه. رو جلد جنیون پارت نیسان هستش.حتی توی دفترچه راهنمای تیانا چ نسخه اوریجینال و چ نسخه ترجمه شده پارس خودرو درج شده مدل شمع. یعنی دنسو مدل fxe20hr11
حتما مدل رو خودتون کنترل کنید. خیلیها به تصور اینکه شمع تیانا و ماکسیما یه مدل هست که البته خیلی هم کدهاش شبیه هستش مدل دنسو ماکسیما را پیشنهاد میدن. Ngk شمع خوبی هست ولی هیچ وقت مثل دنسو نیست. توجه داشته باشید ک فاصله الکترود و سرعت جرقه زنی بی نهایت مهمه. و برا همین پیشنهاد میکنم حتما دنسو استفاده کنید. لوازم فروش های نیسان دارن. دونه ای 70 تا 75 تومن هم میدن. راجع ب کیفیتش هم باید بگم فوق العاده است.

ارسال پست

بازگشت به “نیسان سدان - Sedan”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: Vahid Rashidi و 2 مهمان