نیسان وانت جونیور - Nissan Junior

تصویر مباحث مربوط به نیسان وانت و نیسان پیکاپ

مدیر انجمن: رضا عمراني

نمایه کاربر
Mahshad
دنده 1
پست: 1168
تاریخ عضویت: 01 ژوئن 2007, 12:35
محل اقامت: Teh
Has thanked: 0
Been thanked: 0

پست توسط Mahshad » 04 آگوست 2008, 00:56

جاي مسعود 911 خاليه توي بحث شاسي :sad:

به نظر من كار نشد نداره بايد ساختارش طوري طراحي بشه كه فشار ها و تنش ها رو تحمل كنه
نمایه کاربر
piadeh
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: 30 ژانویه 2009, 19:33
نوع خودرو: وانت نیسان
محل اقامت: مشهد
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: سوال در مورد صداي اگزوز نيسان وانت

پست توسط piadeh » 31 ژولای 2009, 19:58

سلام ببخشید اینجا مطرح میکنم تاپیک دیگری درباره وانت نیسان پیدا نکردم دنبال سرویس منوال نیسان میگردم پیاش نکردم کسی میتونه کمکم کنه یا اطلاعاتی بهم بده!؟ =n
نمایه کاربر
T
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 129
تاریخ عضویت: 15 ژولای 2008, 13:54
نوع خودرو: Cressida
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

محور عقب نیسان.

پست توسط T » 06 نوامبر 2009, 09:38

در اصل محور عقب نیسان وانت منظورم هست.
دیروز اول اشرفی اصفهانی بودم که دیدم یه نیسان وانت رو یه جرثقیل راهنمایی رانندگی داره بکسل میکنه و میبرم.جلوی ماشین رو یبلند کرده بود و لاستیکهای عقب روی زمین کشیده میشد.مسئله اینجاست که چرخها برعکس میچرخیدند!!!!! :(
یعنی در عوض اینکه چرخششون رو به جلو باشه، در جهت حرکن خودرو.چرخها بر عکس میچرخیدند و صدای صوتش کل خیابون رو برداشته بود...
فقط نگید که اشتباه دیدم چون 3 نفر دیگه هم که تو ماشین من بودند همین حرف رو زدند.
و اینکه دیدک ماشین رو از پارک در اورد یعنی سر پیچ پارک شده بود و خاموش بود..
نمایه کاربر
عقاب
راهنمای تور 4WD
پست: 2331
تاریخ عضویت: 10 می 2008, 01:01
نوع خودرو: nissan *2
محل اقامت: بر فراز البرز
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: محور عقب نیسان.

پست توسط عقاب » 06 نوامبر 2009, 09:45

T نوشته شده:در اصل محور عقب نیسان وانت منظورم هست.
دیروز اول اشرفی اصفهانی بودم که دیدم یه نیسان وانت رو یه جرثقیل راهنمایی رانندگی داره بکسل میکنه و میبرم.جلوی ماشین رو یبلند کرده بود و لاستیکهای عقب روی زمین کشیده میشد.مسئله اینجاست که چرخها برعکس میچرخیدند!!!!! :(
یعنی در عوض اینکه چرخششون رو به جلو باشه، در جهت حرکن خودرو.چرخها بر عکس میچرخیدند و صدای صوتش کل خیابون رو برداشته بود...
فقط نگید که اشتباه دیدم چون 3 نفر دیگه هم که تو ماشین من بودند همین حرف رو زدند.
و اینکه دیدک ماشین رو از پارک در اورد یعنی سر پیچ پارک شده بود و خاموش بود..
ماشین تو دنده بوده و ضمنا ترمز دستی نیسان وانت روی میل گاردان نصب شده و در حقیقت میل گاردان رو قفل میکنه. وقتی در این حالت بکسل بشه چرخی که فشار بیشتری روشه در جهت حرکت ماشین میچرخه ولی چرخی که فشار کمتری روشه برعکس میچرخه ( با توجه به مکانیسم دیفرانسیل) و سوت میکشه. فکر نکنم هر دو چرخ همزمان برعکس بچرخند.
HAMID
نمایه کاربر
T
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 129
تاریخ عضویت: 15 ژولای 2008, 13:54
نوع خودرو: Cressida
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: محور عقب نیسان.

پست توسط T » 06 نوامبر 2009, 12:38

عقاب نوشته شده:
T نوشته شده:در اصل محور عقب نیسان وانت منظورم هست.
دیروز اول اشرفی اصفهانی بودم که دیدم یه نیسان وانت رو یه جرثقیل راهنمایی رانندگی داره بکسل میکنه و میبرم.جلوی ماشین رو یبلند کرده بود و لاستیکهای عقب روی زمین کشیده میشد.مسئله اینجاست که چرخها برعکس میچرخیدند!!!!! :(
یعنی در عوض اینکه چرخششون رو به جلو باشه، در جهت حرکن خودرو.چرخها بر عکس میچرخیدند و صدای صوتش کل خیابون رو برداشته بود...
فقط نگید که اشتباه دیدم چون 3 نفر دیگه هم که تو ماشین من بودند همین حرف رو زدند.
و اینکه دیدک ماشین رو از پارک در اورد یعنی سر پیچ پارک شده بود و خاموش بود..
ماشین تو دنده بوده و ضمنا ترمز دستی نیسان وانت روی میل گاردان نصب شده و در حقیقت میل گاردان رو قفل میکنه. وقتی در این حالت بکسل بشه چرخی که فشار بیشتری روشه در جهت حرکت ماشین میچرخه ولی چرخی که فشار کمتری روشه برعکس میچرخه ( با توجه به مکانیسم دیفرانسیل) و سوت میکشه. فکر نکنم هر دو چرخ همزمان برعکس بچرخند.
ممنون از پاسختون..ا
ین مکانیسم کارکردش رو کجا میتونم ببینم. خیلی برام جالب شد.
ممکنه بیشتر راهنمایی کنین و یا منبعی رفرنسی معرفی کنین؟
نمایه کاربر
عقاب
راهنمای تور 4WD
پست: 2331
تاریخ عضویت: 10 می 2008, 01:01
نوع خودرو: nissan *2
محل اقامت: بر فراز البرز
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: محور عقب نیسان.

پست توسط عقاب » 08 نوامبر 2009, 10:46

T نوشته شده:
عقاب نوشته شده:
T نوشته شده:در اصل محور عقب نیسان وانت منظورم هست.
دیروز اول اشرفی اصفهانی بودم که دیدم یه نیسان وانت رو یه جرثقیل راهنمایی رانندگی داره بکسل میکنه و میبرم.جلوی ماشین رو یبلند کرده بود و لاستیکهای عقب روی زمین کشیده میشد.مسئله اینجاست که چرخها برعکس میچرخیدند!!!!! :(
یعنی در عوض اینکه چرخششون رو به جلو باشه، در جهت حرکن خودرو.چرخها بر عکس میچرخیدند و صدای صوتش کل خیابون رو برداشته بود...
فقط نگید که اشتباه دیدم چون 3 نفر دیگه هم که تو ماشین من بودند همین حرف رو زدند.
و اینکه دیدک ماشین رو از پارک در اورد یعنی سر پیچ پارک شده بود و خاموش بود..
ماشین تو دنده بوده و ضمنا ترمز دستی نیسان وانت روی میل گاردان نصب شده و در حقیقت میل گاردان رو قفل میکنه. وقتی در این حالت بکسل بشه چرخی که فشار بیشتری روشه در جهت حرکت ماشین میچرخه ولی چرخی که فشار کمتری روشه برعکس میچرخه ( با توجه به مکانیسم دیفرانسیل) و سوت میکشه. فکر نکنم هر دو چرخ همزمان برعکس بچرخند.
ممنون از پاسختون..ا
ین مکانیسم کارکردش رو کجا میتونم ببینم. خیلی برام جالب شد.
ممکنه بیشتر راهنمایی کنین و یا منبعی رفرنسی معرفی کنین؟
همین فروم را سرچ بفرمائید مطالب زیادی راجه به دیفرانسیل هست همراه با عکس و تفضیلات.
HAMID
RVCamper
يار قديمي
پست: 1052
تاریخ عضویت: 24 ژوئن 2005, 03:21
نوع خودرو: Jeep Liberty 2003
محل اقامت: North York
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: طولاني تر كردن شاسي وانت نيسان جونيور

پست توسط RVCamper » 15 ژوئن 2011, 18:38

این جا رو به یاد خاطرات اون وانت مرحوم یک گردگیری بکنم! این رو توی تاپیک شکار امروز من دیدم...
dr.hidden نوشته شده:آقا این شکار یکی از چموش ترین شکار هایی بود که شکار شد. دقیقا از 7 فروردین تو کمینش بودم ، به دوست و آشنا و در و همسایه سپرده بودم که اگه دیدنش یه عکس محبت کنن.
اینم شکار امروز من : نیسان گاوی 6 چرخ 3 محور :(
تصویر
تصویر

یادتون که میاد اینو کجا دیدید انشالله؟
جالبه که این نمونه رو توی ایران شکار کردید. امیدوارم مالک و طراح خلاقش به جرم تغییر کاربری ماشین با برخورد انتظامی مواجه نشه.
نمایه کاربر
mankind
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 821
تاریخ عضویت: 21 آپریل 2011, 22:04
نوع خودرو: نیسان-پارس سال
محل اقامت: تشک خوشخواب عقب وانت
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: سوال در مورد صداي اگزوز نيسان وانت

پست توسط mankind » 08 آگوست 2011, 21:25

جواد ن نوشته شده:با سلام

اگه دقت كرده باشين ديدين كه تو وانت هاي نيسان وقتي تو حالت پرگاز هستي و يهو به يه مانع ميرسي و پات رو از روي پدال گاز برميداري يه صداي قل قل مانند از اگزوز بيرون مياد كه برام جالبه بدونم اون صداي چيه .
كسي تجربه اي تو اين زمينه نداره؟

ممنون
میدونی جریان چیه دوست من اینکه وقتی داخل منبع خالی بشه این صدارو میده من خودم رو ماشین گذاشتم داشتم 120 میرفتم یه دفعه دوربین راهنمایی و راهنمایی رو که دیدم پا مو از روی گاز برداشتم اون صدا ازش بیرون میاد البته هر چی سرعت بیشتر سرعت بیشتر اینم بهتون بگم پلیس گیر میده منو یه دفعه گشت بزرگراه دنبالم کرد :evil:

-- 17 مرداد 1390, 21:34 --
lambo نوشته شده:از توضيحات خوبت ممنون ولي رو همه ماشينها ميشه انجامش داد براي نيسان كه فقط يه اگزوز كتابي يا غول آسا بزار و لوله اگزوز رو كج كن تو مزدا و بقيه دقيق نميدونم ولي هر چي هست ماده اوليه اون يه سر اگزوز كتابي هست تازه رو پيكان هم اجرا ميشه.دقيق نمي دونم ولي پسر عمه من اين كاره هست خواستين ازش مي پرسم
اگه لولرو کج کنی یا بیاری کنار اتاق صداش دیونت میکنه حتی اگه منبع خالی نباشه!!! :-(
نمایه کاربر
sed ali
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 302
تاریخ عضویت: 29 می 2011, 13:00
نوع خودرو: 405 ، تیبا SX
محل اقامت: گاهی پایتخت گاهی شمال
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: سوال در مورد صداي اگزوز نيسان وانت

پست توسط sed ali » 23 آگوست 2011, 04:20

دوستان دقیقا نمیدونم کدوم صدا رو میگید ولی من از اون صدا خوشم میاد که بنزین میاد تو اگزوز منفجر میشه ! جیگر آدم حال میاد مخصوصا با مزدا تو سرپایینی !
اون صدا خرخر هم میتونه به خاطر خالی بودن و بازتاب صوت در درون اگزوز باشه در فزیک بهش می گن ؟ نمیدونم فرماش کردم !
دود اگر بالا نشیند کسر شان شعله نیست جای چشم را ابرو نگیرد گرچه او بالاتر است
نمایه کاربر
93Siro
متخصص فنی خودرو
پست: 1006
تاریخ عضویت: 10 ژولای 2011, 16:07
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: سوال در مورد صداي اگزوز نيسان وانت

پست توسط 93Siro » 24 آگوست 2011, 14:21

اون صدا، همونطور که دوستمون گفتن ناشی از فشار برگشتی هستش که ناشی از طراحی خاص هدرز و اگزوز هستش و صدای تلق تلوق هم صدای انفجار بنزین نیم سوز در اگزوز است.
نکته ای که باعث شده صدایی که نیسان تولید کنه، طولانی تر از دیگر ماشین ها باشه، اینه که فلایویل نیسان مانند دیگر خودروهای تجاری سنگین هستش تا دور موتور دیر افت کنه و همین افت دیر دور موتور باعث میشه که مدت زمان بیشتری این پروسه تولید صدا!!! ادامه پیدا کنه.
ارسال پست

بازگشت به “نیسان تجاری – Truck”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان