Nissan ZEOD RC

تصویر مباحث مربوط به نیسان لیف LEAF

مدیر انجمن: رضا عمراني

ارسال پست
نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 4079
تاریخ عضویت: 06 سپتامبر 2009, 15:20
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
Has thanked: 10 times
Been thanked: 11 times
تماس:

Nissan ZEOD RC

پست توسط DEATH » 23 اکتبر 2013, 17:31

Nissan ZEOD RC



بعد از 8 ماه كار طاقت فرساي توسعه، طراحي و ساخت، خودروي انقلابي نيسان ZEOD RC كه يك خودروي مسابقه اي الكتريكي است در دفتر اصلي نيسان موتور اسپورت در يوكوهاما پرده برداري شد.

برنامه Zero Emissions نيسان بخاطر نيازهاي مسابقات از zero به ZEOD تبديل شد، بعد از فقط 33 هفته از معرفي اهداف نيسان توسط مدير عامل آن Carlos Ghosn براي برگشت به مسابقات 24 ساعته Le Mans در سال 2014 با قدرت الكتريكي.

نيسان ZEOD RC بعد از دعوت به مسابقه در Le Mans بوسيله كلوپ اتوموبيل de l'Ouest مسابقه خواهد داد براي به كارگرفتن گاراژ 56 و ورود به نمايشگاه تكنولوژي هاي نو و ابداعي.

نيسان از ZEOD RC به عنوان يك نمونه آزمايشي براي توسعه تكنولوژي خودروهاي الكتريكي جديد و برنامه ريزي آينده نيسان براي طرح LM P1.

اولين نمايش نمونه ابتدايي اين خودرو مسابقه اي الكتريكي انقلابي در مسابقات 24 ساعته Le Mans سال 2013 بود، اما اين خودرو در دفتر اصلي NISMO بود كه نمايش مهيجي از انقلاب در عرصه طراحي ويژگيها و ظاهر، ورودي هاي هواي جديد و آيروديناميك ارتقاء يافته بود.

نيسان ZEOD RC بوسيله مدير NISMO آقاي Shoichi Miyatani، رئيس بخش جهاني نيسان موتور اسپورت آقاي Darren Cox، و رئيس نوآوريهاي نيسان موتور اسپورت آقاي Ben Bowlby رونمايي شد.


آقاي Shoichi Miyatani گفت : نيسان ZEOD RC از تكنولوژي كه ما در توسعه Nissan LEAF Nismo RC بدست آورده بوديم بهره ميبرد، اولين خودروي مسابقه اي EV (الكتريكي) بر پايه توليد ناب با آلودگي صفر.

مديريت انرژي نيسان LEAF RC و سيستم بازيافت كارآمد انرژي كه مناسب مسابقه باشد فقط مثالهايي هستند. ما معتقد هستيم كه اين تكنولوژيها مانند پله هاي مهمي هستند كه به منظور استفاده از خودروهاي الكتريكي براي مقاصد مسابقه اي به ما خدمت ميكنند.

نيسان ZEOD RC اولين خودروي الكتريكي مي باشد كه خواهد توانست يك دور مسير 8.5 (هشت ونيم) مايلي مسابقات Le Mans را تنها با استفاده از انرژي الكتريكي به اتمام برساند. اين خودرو به حداكثر سرعتي فراتر از 300 كيلومتر در ساعت دست خواهد يافت و مسير مسابقه را سريعتر از يك خودروي LM GTE طي خواهد نمود.

راننده اين خودرو قادر خواهد بود تا منبع تأمين قدرت خودرو را از نيروي الكتريكي به يك موتور سبك وزن توربو تغيير دهد. اين خودرو - كه از تكنولوژي باتري مشتركي با Nissan LEAF برخوردار است - ميتواند باتريهاي خودرو را از طريق ترمزگيري احياء كننده شارژ مجدد نمايد.

طرفداران اين خودرو شانس اين را خواهند داشت تا در پيست تمرين فوجي از طريق مسابقات 2013 FIA World Endurance Championship از نزديك نگاهي به اين خودرو بياندازند.

به گفته Darren Cox اين تعطلات آخر هفته يك مرحله برجسته براي نيسان در سفر به Le Mans است.

هدف ما از اين برنامه كنار زدن پرده از جلوي چشم تماشاگران است تا تكنولوژي نوآورانه اي را كه نيسان توسعه داده است ببينند. ما جايي بهتر از پيست فوجي و مسابقات استقامت جهاني براي به نمايش گذاري ZEOD RC در ديد عموم براي اولين بار نداشتيم. ما تستهاي شديد خود در انگلستان را براي ارسال خودرو به ژاپن به نمايش گذاشتن آن براي طرفداران ژاپني قطع كرديم.

ما تصميم داريم تا اجازه بديم Michael Krumm براي اولين بار نگاهي به ماشين بندازه و اون به همراه Lucas Ordóñez در يك رانندگي آزمايشي براي كمك به توسعه اين خودرو شركت خواهند كرد. تجربه اون در قهرماني رقابتهاي Super GT و FIA GT1 براي نيسان دارايي ارزشمندي براي اين برنامه خواهد بود. همچنين Michael يكي از دارندگان Nissan LEAF است و يك معتقدان پرحرارت به آينده خودروهاي الكتريكي براي جاده هاست.

نيسان به عنوان رهبر جهاني استفاده از خودروهاي الكتريكي براي جاده مشهور است - فروش بيش از 80000 (هشتاد هزار) دستگاه Nissan LEAF از بدو فروش در اواخر سال 2010 - خودروي نيسان ZEOD RC اولين مرحله براي كسب رهبري براي آوردن خودروهاي الكتريكي به مسابقات است.

آقاي Ben Bowlby گفت : نيسان ZEOD RC از تكنولوژي بهره خواهد برد كه پيش از اين هرگز در Le Mans ديده نشده و تجربه خاصي براي طرفداران خواهد بود.

ديدن اينكه اين خودرو در Mulsanne با سرعت 300 كيلومتر بر ساعت در سكوت كامل مستقيم به پيش ميره بسيار خاص خواهد بود. توسعه تكنولوژي باتري ها براي شركت دادن اين خودرو در Le Mans prototype واقعا يك مبارزه عظيم بود. اما درسهايي كه از آن آموخته شد تنها براي آينده برنامه LM P1 مفيد نخواهد بود، بلكه ما ميتوانيم از اين اطلاعات براي توسعه انواع آينده Nissan LEAF و ساير خودروهاي الكتريكي براي جاده استفاده كنيم.

همچنين طرفداران در پيست فوجي قدرت نيسان را در عمل در كلاس LM P2 در مسابقات 2013 FIA World Endurance Championship خواهند ديد. نيسان تيونينگ شده توسط NISMO مدل VK45DE با موتور V8 بسيار دير برنده فصل شد، كسب pole position و قهرماني در هر راند. با هشت خودروي نيسان LM P2 مسابقه در فوجي طرفداران ژاپني شانس خوبي براي جشن گرفتن پيروزي ديگري براي نيسان را خواهند داشت.


تصویر

منبع :
http://www.netcarshow.com/nissan/2014-zeod_rc/

عكسهاي بيشتر را هم ميتونيد توي همين لينك ببينيد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اگر اشكالي در ترجمه وجود داره به بزرگي خودتون ببخشيد.
استفاده با ذكر منبع www.tuningtalk.com مجاز است.

موفق باشيد.
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.

مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي
نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 4079
تاریخ عضویت: 06 سپتامبر 2009, 15:20
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
Has thanked: 10 times
Been thanked: 11 times
تماس:

Re: Nissan ZEOD RC

پست توسط DEATH » 26 اکتبر 2013, 11:14

اطلاعات تكميلي

ZEOD RC مخــفــف عبــارت Zero Emission On Demand Racing Car است و مسـابقــات طولانی و نفــس‌گیــر Le Mans 24 hour، اولین مسابقات واقعی برای این خودرو محسوب می‌شود. از این رو برای دیدن قدرت واقعی ZEOD RC باید تا سال ۲۰۱۴ صبر کرد.
از آنجا که این خودرو به موتور الکتریکی مجهز است، به جای شرکت در کلاس خودروهای معمولی، در کلاسی موسوم به Club de l'Ouest's 'Garage 56 شرکت خواهد کرد که مخصوص خودروهایی با فناوری‌های تازه و نوآورانه است.

اين هم يك كليپ

http://www.aparat.com/v/lR7de

موفق باشيد.
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.

مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي
ارسال پست

بازگشت به “نیسان الکتریکی – EV”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان