نحوه تنظيم دقيق انواع فيلترها در آمپ

احمداسپورتیج
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 135
تاریخ عضویت: 19 می 2012, 12:33
نوع خودرو: Honda Civic 2013
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نحوه تنظيم دقيق انواع فيلترها در آمپ

پست توسط احمداسپورتیج » 21 ژولای 2014, 14:18

سلام دوستان من سيستم رو تازه نصب كردم كه يونيتم x400 kenwood هست امپم پايونيير ٨٦٠٤ هست كواك هرتز ٦٩٠ هاي انرژي وساب ووفرم اينفينيتي ١٢٦٠ هست حقيقت چون تو شهرستان نصب كردم اينجا كسي در مورد تنضيمات اطلاعات چنداني ندارن ميخواستم بدونم چطوري ميتونم تنظيمات پشت امپم رو بصورتي تنظيم كنم كه بيس رو از كواك هام بگيرم و فقط از ساب بيس داشته باشم ممنون ميشم راهنمايي كنيد
گول اطلس خودرو رو نخور
نمایه کاربر
Amir Designer
متخصص سیستمهای صوتی خودرو
پست: 586
تاریخ عضویت: 27 سپتامبر 2009, 13:57
نوع خودرو: peugeot 206
محل اقامت: روستای طهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: نحوه تنظيم دقيق انواع فيلترها در آمپ

پست توسط Amir Designer » 21 ژولای 2014, 14:40

سلام.رو هر کانالی که برای کواک خروجی میگیری،کلید سه حالته مابین Freq و Gain رو روی HPF قرار بده و فرکانس رو هم بین 80 تا 100 میتونی قرار بدی.همچنین برای ساب هم اگر از همین آمپ استفاده میشه باید کلید مربوطه رو روی LPF بزاری و فرکانس مورد نظر رو هم همون فرکانسی بزار که برای کواک گزاشتی.
Head Unite : Alpine x305s with H100 Imprint Sound Processor
Component : Audio system
Amplifier : Helix competition series
Subwoofer : JBL & Passive Radiator Box
نمایه کاربر
INFERNO
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 106
تاریخ عضویت: 14 آگوست 2014, 10:17
نوع خودرو: L90
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نحوه تنظيم دقيق انواع فيلترها در آمپ

پست توسط INFERNO » 23 اکتبر 2014, 10:47

سلام .
من یک هفته ای میشه سیستم نصب کردم روی ماشینم ولی همون اول صدای ساب مدلش پاور بیس با طاقچه فابریک پاور بیس بود ولی باسش به حدی شدید بود که رفتم پس دادم به فروشنده گفتم نمی خوام

الان فقط یه هد یونیت پایونیر 7650 دارم با کواکسیکال مدل کیکر و آمپ 600 وات
ولی چطوری می تونم از روی آمپ جوری تنظیمش کنم که بهترین و شفاف ترین صدا رو بگیرم ؟
روی آمپ چند تا گزینه هستش که نمی دونم چیه ؟
یکی شون نوشته BOOST که وقتی روش کلیک می کنم صدای بیس ، کلن قطع میشه
یک کلید دیگه هستش که نوشته BASS که وقتی روش کلید می کنم ، بیس باند ها به شدت زیاد میشه و پرده باندها بد جوری می لرزه .

یه کلید دیگه هستش که نوشته Gain این چیه ؟ وقتی انگلکش می کنم ، شدت صدا زیاد میشه تا جایی که دیگه صدا در مرز به هم ریختگی قرار می گیره ،

HPF این یکی چیه ؟ تاثیر خاصی نداره ؟
یکی دیگه هم هستش ، LPT ؟ این یکی چیه ؟

تنظیمات هدیونیت رو هم که دیگه کلن درکش نمی کنم .
مثلن روی هدیونیت یه تنظیماتی داره که می گه انتخاب کن که ساب رو به بالا روی طاقچه بسته شده یا وارونه بسته شده ؟ منظورش چیه ؟ مگه فرقی هم می کنه ؟

توی تنظیمات قدرت ساب از روی هدیونیت ، یه نمودار داره که عمودی تنظیم میشه ، یه نمودار هم داره که افقی تنظیم میشه ، جلوی یکی نوشته Htz جلوی اون یکی نوشته Level .

من کلن درکش نمی کنم . از روی هدیونیت صدا رو از سی ببرم بالاتر ، باندها می خواد منقجر بشه

چطوری باید این سیستم رو تنظیمش کنم که شفاف ترین صدا رو بهم بده و باس به اندازه داشته باشه ؟

HELP
فرهنگ مصرف گرایی ؛ کشورمون رو نابود می کنه
نمایه کاربر
rezabarari
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 107
تاریخ عضویت: 06 آگوست 2013, 00:27
نوع خودرو: پراید و ریو
محل اقامت: کرج
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نحوه تنظيم دقيق انواع فيلترها در آمپ

پست توسط rezabarari » 25 فوریه 2015, 09:59

سلام دوستان عزیز
من یه نیمچه سیستم بستم به طور خورد خورد حالا تقریباً تکمیله فقط تنظیمش مونده که هفته ای یک بار ور میرم بهتر شده اجزای سیستم پخش پایونیر ۴۳۵۰
ساب ۱۲۶۰ اینفینیتی
باند ۷۱۰۰ کنوود
امپ ۸۶۰۴ پایونیر
بعد این فرکانس رو باید رو چند بذارم تو شهر ما که اصلا نمیدونن فرکانس چیه گین رو تقریباً رو نرمال گذاشتم
اوایل هنگام صداگیری امپ خاموش روشن میشد الان کمتر اتفاق می افته باید برم نمایندگی یا سالم فقط تنظیم نیست
خواهشمندم کمک کنید هم اکنون نیازمنده یاری سبزتانم
نمایه کاربر
elf_000_elf
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 678
تاریخ عضویت: 19 نوامبر 2009, 11:10
نوع خودرو: Samand , XTZ750 , XL
محل اقامت: 72 ق
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نحوه تنظيم دقيق انواع فيلترها در آمپ

پست توسط elf_000_elf » 20 ژوئن 2015, 08:51

INFERNO نوشته شده:سلام .
من یک هفته ای میشه سیستم نصب کردم روی ماشینم ولی همون اول صدای ساب مدلش پاور بیس با طاقچه فابریک پاور بیس بود ولی باسش به حدی شدید بود که رفتم پس دادم به فروشنده گفتم نمی خوام

الان فقط یه هد یونیت پایونیر 7650 دارم با کواکسیکال مدل کیکر و آمپ 600 وات
ولی چطوری می تونم از روی آمپ جوری تنظیمش کنم که بهترین و شفاف ترین صدا رو بگیرم ؟
روی آمپ چند تا گزینه هستش که نمی دونم چیه ؟
یکی شون نوشته BOOST که وقتی روش کلیک می کنم صدای بیس ، کلن قطع میشه
یک کلید دیگه هستش که نوشته BASS که وقتی روش کلید می کنم ، بیس باند ها به شدت زیاد میشه و پرده باندها بد جوری می لرزه .

یه کلید دیگه هستش که نوشته Gain این چیه ؟ وقتی انگلکش می کنم ، شدت صدا زیاد میشه تا جایی که دیگه صدا در مرز به هم ریختگی قرار می گیره ،

HPF این یکی چیه ؟ تاثیر خاصی نداره ؟
یکی دیگه هم هستش ، LPT ؟ این یکی چیه ؟

تنظیمات هدیونیت رو هم که دیگه کلن درکش نمی کنم .
مثلن روی هدیونیت یه تنظیماتی داره که می گه انتخاب کن که ساب رو به بالا روی طاقچه بسته شده یا وارونه بسته شده ؟ منظورش چیه ؟ مگه فرقی هم می کنه ؟

توی تنظیمات قدرت ساب از روی هدیونیت ، یه نمودار داره که عمودی تنظیم میشه ، یه نمودار هم داره که افقی تنظیم میشه ، جلوی یکی نوشته Htz جلوی اون یکی نوشته Level .

من کلن درکش نمی کنم . از روی هدیونیت صدا رو از سی ببرم بالاتر ، باندها می خواد منقجر بشه

چطوری باید این سیستم رو تنظیمش کنم که شفاف ترین صدا رو بهم بده و باس به اندازه داشته باشه ؟

HELP
سلام. من این مطلب رو توی یک تاپیک دیگه نوشتم میزارم شما هم استفاده کنین :
elf_000_elf نوشته شده:
hamid-aha نوشته شده:ببخشید که وسط بحث علمی دوستان میپریم .الان یعنی اگه مثلا به آمپ چهار کانال چهارتا باند وصل کرده باشیم بایدLPFوHPFرو خاموش کنیم درسته؟
اصلا شما که میگی بلدی این HPFوLPFرو کامل توضیح بدید ما که بلد نیستیم یاد بگیریم .

ضمنا جناب elf_000_elfاین ساب 3010روی تاقچه خوب جواب میده؟ صداش خوب درمیاد؟ من همین ساب رو گرفتم ولی هنوز نصب نکردم میگن باید تو باکس بذاری ولی من جا ندارم میخوام بذارم رو تاقچه .
سلام. اسمم توی امضا هست. محمد هستم. چاکریم.
قربون دهنت من هم دارم همین رو میگم. ما بلد نیستیم. آقا ... که بلده بیاد به ما یاد بده یاد بگیریم. جدی میگم شاید صدای ما بهتر شد.
ساب 30 10 در اصل برای طاقچه درست شده. البته آقا میثم هم درست میگه . خیلی از ساب ها حتی ساب های بسیار حرفه ای روی طاقچه اصلا خوب جواب نمیدن.
ساب 3010 رو من اول برای تقریبا 2 ماه روی باکس داشتمش . صداش خوب بود. مثلا ویبره ها رو با صدای بلند تری میزد. الان که اومده رو طاقچه ویبره که میزنه کل اتاق میلرزه که هیچ لوزالمعده آدم هم میلرزه ! من رو طاقچه بیشتر ازش راضی هستم . البته این نظر شخصیمه شاید علمی نباشه. :smile:
در ضمن ماشین من دوگانه سوزه و باکس کلی از فضای عقب رو میگرفت !

شما اگه نظر غیر علمی من رو بخوای برای hpf , lpf : برای شما که ساب داری اگه سیمکشی ساب رو کردی که خب کانال مربوط به ساب رو از روی آمپلی میزاری روی lpf که فقط صداهای با فرکانس پایین برن به ساب
و کانال مربوط به خربزه ای ها رو میزاری روی hpf که فرکانس بالا برن توش و پایین توش نره و تو کار ساب دخالت نکنه.
اگه سیمکشی ساب نکردی که تبدیل 2 به 4 و بریج این داستاناست.
اگه بخوای میتونم یه فیلمی از ساب رو طاقچه 3010 بگیرم واست.
کل داستان hpf , lpf اینه که تفکیک فرکانسی انجام میدن. صدای بم و زیر رو توی کانال های متفاوت جدا میکنن واسه بلند گو های با کاربرد متفاوت. فرکانس پایین میشه همون صدای باس و ویبره کلا صداهای بم. ممکنه یه خواننده ای صداش بم باشه و صداش از ساب بیاد بیرون !
فرکانس های بالا هم میشه صدای خواننده و آهنگ و این موارد. واسه همین اینا رو میفرستن به خربزه ای و فرکانس پایین رو میفرستن به ساب.
مثلا شما کانال A رو وصل کردی به خربزه ای . توی این حالت باید بزاریش روی HPF
کانال B رو به صورت بریج وصل کردی به ساب میزاریش رو LPF
حالا باید گین این دوتا کانال رو تنظیم کنی که صدای بم و زیر توی بلندی صدا به دلخواهتون باشن. مثلا یکی صدای بم دوست داره میاد گین کانال سابش رو بیشتر میکنه . مثل همون تنظیمات اکولایزر.
خب حالا اگه کسی ساب نداره چی؟! با این توضیحی که من دادم عقل شریف چی میگه؟ میگه تفکیک فرکانسی نکن ! اکولایزر رو واسه همین مواقع گذاشتن ! تنظیمات تفکیکی فرکانس پایین روی پخش و فیلترینگ های پخش رو میشه تنظیم کرد. توی حالت بدون ساب با این تنظیمات باید ویبره رو کم یا حذف کرد تا به باند آسیب نرسه.
این توضیحات واسه وقتیه که شما یک ساب و 2 عدد خربزه داشته باشی. یا ساب نداشته باشی. برای ادوات دیگه تنظیمات فرق میکنه.
اگه کسی با نظر من مخالفه ، با رعایت ادب و احترام بنده حاضرم نظرشو بشنوم و یاد بگیرم.
راستی در مورد برش هم بله اون ورق زیر کاملا برش میشه. چون دیگه چیزی ازش نمیمونه ! دوتا سوراخ خربزه ای و وسطش هم یه سوراخ گنده واسه ساب. اگه برش نشده توی دست انداز و صدای زیاد میلرزه و صدای اضافی میده .
elf_000_elf نوشته شده:سلام دوستان.
چند تا موزیک واسه تست پیدا کردم که لینکش رو میزارم.
چند تا از آهنگا ویبره شدید دارن واسه همین :
دوستانی که ساب ندارن به خاطر ویبره بالای این ترک ها بهتره با صدای کم و با رعایت احتیاط گوش کنن
دوستانی هم که ساب دارن تنظیمات lpf , hpf روی آمپلی رو درست انجام بدن بعدا با صدای کم شروع کنن به تست و تنظیم و کم کم زیاد کنن
دوستانی که ساب ندارن ، به خاطر ویبره بالای این آهنگ ها اگه به مدت زیاد با صدای بالا گوش داده بشن باعث داغ شدن سیم پیچ و صفحه چسبوندن باند های به قول خودمون خربزه ای میشن.
منظورم از مدت زیاد اونقد هم زیاد نیست. شاید تو 30 ثانیه هم صفحه بچسبه !
مخصوصا مواظب ترک : Subwoofer Mix باشید .
امیدوارم لذت ببرید

http://risepunjab.net/album/24446/Tumar ... _Hans.html

امروز داشتم آهنگ : همینی که هست محمد علیزاده رو گوش میدادم. صدا هم نسبتا زیاد بود . آهنگش همون چند ثانیه اول یه ویبره عجیبی داره شاخ در آوردم !
ساب طوری شروع کرد لرزیدن که از تو آینه توجهم جلب شد ! داشت میومد بیرون !
elf_000_elf نوشته شده:جالبه من دو بار رفتم واسه تغییرات تو سیستم اخرش نتونستن تنظیم کنن واسم همه سیم ها رو جدا کردن و گفتن خودت یه کاریش بکن !!!
من هم اومدم همه چیز رو اونجوری که تو ذهنم بود بستم. تنها کاری که واسم کردن حرکت بریج رو بهم یاد دادن. بقیه کارا و تنظیمات با خودم بود. من امپ چهار کانال دارم و از پشت پخش دو جفت سیم اومده تا امپلی. واسه همین نیاز به بریج هست. اینطوری باید مثلا کانال رییر رو بزارین رو lpf و وصلش کنین به ساب و کانال فرونت رو بزارین رو hpf و وصلش کنین به خربزه .
راستی واسه ورودی دادن به امپلی هم باید از تبدیل دو به چهار استفاده کرد.
حالا اگه ساب ندارین باید تنظیمات hpf و lpf رو خاموش کرد. تا به باند ها هم صدای بم بره هم زیر.
این تنظیمات با تنظیمات فابریک پخش هیچ مشکلی نداره. فقط میمونه گین که قبلا گفتم بستگی به سیستمتون داره که تا چه حد باهاتون راه میاد و اگه یهموقع اشتباهی ولوم رفت اخر سیستم نسوزه.
حالا شما با sla تنظیم رو رو صفر میتونین اکولایزر رو دست بزنین به صدایی که دوست دارین برسین. اکولایزر های پیشفرض به نظر من حالت های پاور صدای خوبی داره. اگه پخش حالت لوود داره اونو فعال کنین.
تنظیمات گین برای هر سیستم و ماشینی فرق میکنه. از رو مشخصات نمیشه گفت.
برید یه جای دور از شهر صدا رو بزارین رو 90% و با گین ور برید تا یه صدای بلند و بدون جرجر داشته باشین.
بعدا در مورد تنظیمات فرکانس پایین که خیلی مهمه بیشتر صحبت میکنیم.
من با تفکیک فرکانس از خروجی پخش کاری ندارم. بحث من سر تفکیک اپلی بود.
همونطور که میدونین lpf برای سیگنال های با فر کانس پایینه. اسمش هم روشه low pass filter
خب ای خروجی برای وقتیه که یک نفر ساب رو ماشینش داره و ساب قابلیت پخش فرکانس های بالا رو نداره و اگه امتحان کرده باشین اگه کانال ساب ، فیلترینگش رو اف کنین متوجه موضوع میشین.
حالا واسه خروجی خربزه ای روی همین سیستم ما اگه فیلترینگش خاموش باشه توی صداهای بالا شدیدا صدا زشت و غیر قابل گوش دادن میشه.
خب حالا اگه یکی ساب نداشت به نظر شما باید چطور تنظیم کنه؟
اقا ... چیکار کنه؟ فیلترینگ رو روی چی بزاره؟ روی hpf بزاره اونوقت باس نداره صدا میشه مثل صدای تلفن
اکه روی lpf بزاره میشه فقط صدای بم .
باید کلیدش رو روی وسط بزاره که صدا به طور متوسط هم زیر و هم بم باشه. کاری که موقع بدون امپلی انجام میدیم. الان شما میگی بزاره رو hpf ؟ چرا باید تیوترش بسوزه؟ اگه تیوتر کسی سوخته حتما مشکل از جای دیگه بوده. من خودم یه بار یدونه باند و یک امپلیم سوخت به خاطر ولتاژ دی سی که امپلی داشت روی یک اهنگ با ویبره زیاد . آمپلی چینی بود باند ها هم چینی (های کپی)
تغییر فرکانس ورودی به باند چرا باید تیوتر رو بسوزونه؟ شما اگه sla رو زیاد کنی و گین رو زیاد کنی روی آهنگ با ویبره شدید بله میسوزه ولی شما ترک های تست سیستم رو گوش بده تغییر فرکانس رو روش ببین . با این فرکانس های وحشتناک سیستم رو تست میکنن نمیسوزه حالا با یه تفکیک میخواد بسوزه؟
این تنظیمات رو گذاشتن واسه باند های متفاوت. اگه قرار بود اسیب برسونه کلید خاموش واسش نمیزاشتن. خاموش بودنش یعنی حالت نرمال بدون فیلتر و فقط تقویت صدا.
البته این وسط یه بحثی هم با یکی از کاربرا پیش اومد . شرمنده !‌ :smile:
دوستان اگه نظری دارن ما در خدمتیم ، میشنویم و یاد میگیریم.
من به این نتیجه رسیدم که :
یک مرد دو بار عاشق میشه : 1:عاشق همسرش 2:عاشق دخترش
به سلامتی دخترم ، سِلما
محمد
نمایه کاربر
dariush2
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 327
تاریخ عضویت: 09 مارس 2015, 21:37
نوع خودرو: دوچرخه
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نحوه تنظيم دقيق انواع فيلترها در آمپ

پست توسط dariush2 » 22 فوریه 2016, 22:05

درود

باند کنوود718 با آمپلی نصب کردم اما دقیق بلد نیستم که چطور تنظیمش کنم که صداش شفاف باشه توی ولوم بالا غزغز میکنه و صداش شفاف نیست

اگه امکانش هست تصویری راهنماییم کنید که چطور تنظیم کنم که صداشون شفاف بشه

آمپلی اینه

http://www.bahramshop.ir/sites/default/ ... g-6200.jpg



باندها هم این مدلی البته پشت باندهای من مشکی هستن

http://esam.ir/sell/itemImages/178673/y ... 4577!1.jpg
نمایه کاربر
HAPL
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 67
تاریخ عضویت: 06 ژولای 2013, 13:17
نوع خودرو: 404+1
محل اقامت: خونمون
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نحوه تنظيم دقيق انواع فيلترها در آمپ

پست توسط HAPL » 19 آپریل 2016, 02:22

dariush2 نوشته شده:درود

باند کنوود718 با آمپلی نصب کردم اما دقیق بلد نیستم که چطور تنظیمش کنم که صداش شفاف باشه توی ولوم بالا غزغز میکنه و صداش شفاف نیست

اگه امکانش هست تصویری راهنماییم کنید که چطور تنظیم کنم که صداشون شفاف بشه

آمپلی اینه

http://www.bahramshop.ir/sites/default/ ... g-6200.jpg



باندها هم این مدلی البته پشت باندهای من مشکی هستن

http://esam.ir/sell/itemImages/178673/y ... 4577!1.jpg
ببر یه جایی ک میدونی کارش درسته بده برات تنظیم کنن میزنی تیوتراشونو مرخص میکنی ... :wink:
هــــــیس.......! ســـــاکت.....! آهسته بروید .... آهسته بیایید ....... اینجا وجدان ها همه خوابند!
نمایه کاربر
runnaaaaa
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 109
تاریخ عضویت: 10 مارس 2013, 22:00
نوع خودرو: ال90- RW4
محل اقامت: اهواز-حوالی زیتون کارگری
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نحوه تنظيم دقيق انواع فيلترها در آمپ

پست توسط runnaaaaa » 14 ژوئن 2016, 20:36

runnaaaaa نوشته شده:تصویر
سلام دوستان این قسمت که با دایره قرمز مشخص کردم کارش چیه؟ چطور باید تنظیمش کنم؟
hamid.faraji
پست: 2
تاریخ عضویت: 21 مارس 2016, 07:31
نوع خودرو: prado
محل اقامت: tehran
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re:

پست توسط hamid.faraji » 16 ژانویه 2017, 10:39

Vafa نوشته شده:
ديروز HPF يه آمپ جي بي ال رو ديدم از 60 تا 300 هرتز بود و كلا ولوم يك ونيم دور
معادل 540 درجه ميچرخيد ( بلكه كمتر ) يعني حدودا در هر 2.25 درجه يك هرتز تغيير داشتيم !
يكي از چيزاييه كه اينفينيتي هم داره و به نظر منم درست نيست...به علت درجه بندي نكردن موقع تنظيم آدمو گيج ميكنه :D

salam doste azi man ye systemi khodam bastam 5 ta amp daram elmi tanzim kardan balad nistam faghat ba gosh tanzim mikonam vali b sedaye delkhaham nemiresam masalan vocal kame yedone ziad mikonam kheeili ziad mishe inam clipeshe http://www.aparat.com/v/SW5hV ro prado bastam baraye tanzim asasi lotfan rahnamaE konid
مهدی مولایی
پست: 1
تاریخ عضویت: 26 مارس 2018, 03:55
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نحوه تنظيم دقيق انواع فيلترها در آمپ

پست توسط مهدی مولایی » 26 مارس 2018, 04:11

سلام کسی می‌دونه چجوری میشه با مولتی متر آمپ رو تنظیم کرد ؟!
ارسال پست

بازگشت به “نصب و رفع مشکلات”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان