تویوتا جی تی 86 - Toyota GT 86

تصویر شامل مباحث مربوط به تویوتا سلیکا 5th ، سوپرا ، GT و FT-86
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
Arvin_Amarth
دنده 3
پست: 3569
تاریخ عضویت: 15 ژانویه 2008, 22:59
نوع خودرو: BMW X3 28i F25 R.I.P
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تویوتا جی تی 86 - Toyota GT 86

پست توسط Arvin_Amarth » 05 ژوئن 2017, 20:44

neshiman نوشته شده:دوستان‌اگر بجای 0-20 ادینول

0-40 موبیل 1 بریزم


مشکلی پیش میاد؟
بله
خیلی مشکل پیش میاد
دوستمون علیرضا توضیح دادن
حالا ممکنه یاتاقان نزنه (که اونم شانسیه) ولی پدر جد رینگ ها میاد جلو چشمش
How "Old School" Motor Head Should Be
Big Block > Small Block
Naturally Aspirated > Turbo
Pure Petrol > Hybrid
Manual Transmission > Automatic Transmission
Analog > Digital
نمایه کاربر
pyan
دنده 2
پست: 2342
تاریخ عضویت: 06 سپتامبر 2009, 18:56
نوع خودرو: Lexus NX - Optima JF
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تویوتا جی تی 86 - Toyota GT 86

پست توسط pyan » 06 ژوئن 2017, 11:44

اتفاقا یاتاقان تو جی‌تی بسیااااار شایع هست و باید جدی بگیرین...یکی از دلایل اصلیش هم همین روغن موتور نامناسب و رسیدگی نادرست و فشار زیاد به ماشین هست...
روغنش رو حتما جدی بگیرید...الان دیگه همه‌جا ۰-۲۰ دارن
bemim
شروع حركت
پست: 46
تاریخ عضویت: 06 مارس 2011, 08:33
نوع خودرو: -BMW325c-Mazda3N-MG
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تویوتا جی تی 86 - Toyota GT 86

پست توسط bemim » 09 ژوئن 2017, 05:58

سلام دوستان
من احتمالا يه gt 86 بخرم توي اين چند روز جايي هست كه بدون دردسر و ياتاقان زدن بشه توربو بست رو ماشين تا الان جواب داد اين توربوهاي كه تو ايران بستن يا اينكه هر كدام يه ايرادي دارن
نمایه کاربر
Arvin_Amarth
دنده 3
پست: 3569
تاریخ عضویت: 15 ژانویه 2008, 22:59
نوع خودرو: BMW X3 28i F25 R.I.P
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تویوتا جی تی 86 - Toyota GT 86

پست توسط Arvin_Amarth » 09 ژوئن 2017, 10:14

bemim نوشته شده:سلام دوستان
من احتمالا يه gt 86 بخرم توي اين چند روز جايي هست كه بدون دردسر و ياتاقان زدن بشه توربو بست رو ماشين تا الان جواب داد اين توربوهاي كه تو ايران بستن يا اينكه هر كدام يه ايرادي دارن
پست های کاربران در همین 3 یا 4 صفحه اخیر رو بخونید شاید به جوابتون برسید
گرچه من خودم شخصا با بستن توربو بدون دستکاری در اینترنال موتور به شدت مخالفم
ضمن اینکه هنوز هم برام سواله که چطور با تراکم 12.5:1 میشه بدون تغییرات داخلی توربو بست
How "Old School" Motor Head Should Be
Big Block > Small Block
Naturally Aspirated > Turbo
Pure Petrol > Hybrid
Manual Transmission > Automatic Transmission
Analog > Digital
toyota86.ir
دنده 1
پست: 1244
تاریخ عضویت: 10 اکتبر 2014, 19:28
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: تویوتا جی تی 86 - Toyota GT 86

پست توسط toyota86.ir » 14 ژوئن 2017, 10:20

Arvin_Amarth نوشته شده:
bemim نوشته شده:سلام دوستان
من احتمالا يه gt 86 بخرم توي اين چند روز جايي هست كه بدون دردسر و ياتاقان زدن بشه توربو بست رو ماشين تا الان جواب داد اين توربوهاي كه تو ايران بستن يا اينكه هر كدام يه ايرادي دارن
پست های کاربران در همین 3 یا 4 صفحه اخیر رو بخونید شاید به جوابتون برسید
گرچه من خودم شخصا با بستن توربو بدون دستکاری در اینترنال موتور به شدت مخالفم
ضمن اینکه هنوز هم برام سواله که چطور با تراکم 12.5:1 میشه بدون تغییرات داخلی توربو بست
روز اولی که توربو بسته شد روی ماشین یکی از دوستان ایمیل های زیادی رد و بدل شد با تیونر ها و ما به این نتیجه رسیدیم توربو باید روی این ماشین با اتانول باشه و نه بنزین.
با بنزین سوپر ایران نمیشه توقع داشته باشیم با این تراکم 12.5 نتیجه خوبی بگیریم اگر دوام موتور برامون مهم باشه خصوصا که تابستان تهران دما به 40 هم میرسه.
ما اولین ماشین رو بر مبنای فلکس فیول توربو کردیم و اصلا قرار این بود ماشین با اتانول کار کنه نه بنزین و الانم ماشین این دوستمون با اتانول کار میکنه.
ماشین 86 یه ecu داره که حساسیتش به ناک زیاده و ضریب iam رو با سوخت ایران به 0.69 کاهش میده یعنی 31% ریتارد. تیونرها میتونن این حساسیت رو کم کنن و ضریب iam رو حتی زمانی که ناک داریم نزدیک 1 نگه دارن تا ریتارد نشه ولی این مساله عمر موتور رو کم میکنه.
ضریب Iam با بنزین سوپر ایران اگر تیونر حساسیت به ناک رو دستکاری نکرده باشه به زیر 0.5 میرسه و این خطرناکه.
من قبلا نوشتم با بنزین ایران بعلاوه 30% اتانول و بوست کم (بین 6 تا 8psi) باز هم تقریبا تو محدوده امن هستیم ولی با بنزین سوپر ایران بدون اتانول، بوست بالای 7psi معلوم نیست چقدر از عمر موتور کم کنه . اینا رو آینده مشخص میکنه که چه اتفاقی برای موتور پیش میاد.
در هر حال اگر کسی 100% بخواد تو محدوده امن باشه باید بره سراغ اتانول E85 و یک مپ خوب .
همه موارد بالا در صورت داشتن مپ خوب هست چون اگر مپ خوب نباشه با هر سوختی ناک داریم.
avalin
شروع حركت
پست: 22
تاریخ عضویت: 28 ژانویه 2014, 10:35
نوع خودرو: پراید 111
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تویوتا جی تی 86 - Toyota GT 86

پست توسط avalin » 15 ژوئن 2017, 18:42

سلام دوستاي گل.ماشين من هر وقت ميرم شمال يا يه جايي كه رطوبت داشته باشه شروع ميكنه ريپ زدن، دور موتور از ٢ تا ٥ ريپ ميزنه وقتي تخت گاز ميرم بعد ٥ ريپ درست ميشه ماشين جون ميگيره،به نظرتون مشكل از چيه؟ حتي بردم تست و شمع هاشم چك كردن ولي ماشين هيچ ايرادي يا اروري نشون ندادم لطفا راهنمايي كنين
bh2
پست: 1
تاریخ عضویت: 20 ژوئن 2017, 22:33
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تویوتا جی تی 86 - Toyota GT 86

پست توسط bh2 » 20 ژوئن 2017, 22:39

سلام دوستان میشه راهنماییم کنید از چه شمع موتوری برای جی تی استفاده کنم
toyota86.ir
دنده 1
پست: 1244
تاریخ عضویت: 10 اکتبر 2014, 19:28
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: تویوتا جی تی 86 - Toyota GT 86

پست توسط toyota86.ir » 22 ژوئن 2017, 13:19

bh2 نوشته شده:سلام دوستان میشه راهنماییم کنید از چه شمع موتوری برای جی تی استفاده کنم
بهترین شمع شمع فابریکش هست
avalin
شروع حركت
پست: 22
تاریخ عضویت: 28 ژانویه 2014, 10:35
نوع خودرو: پراید 111
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تویوتا جی تی 86 - Toyota GT 86

پست توسط avalin » 24 ژوئن 2017, 14:09

سلام دوستان مرسي كه جواب ميدين،پمپ بنزين جيتي كنار صافي بنزينه؟كسي ميدوني با كدوم مدل تويوتا پمپ بنزينش يكيه؟
hf2000
پست: 3
تاریخ عضویت: 10 آپریل 2017, 11:45
نوع خودرو: BMW
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تویوتا جی تی 86 - Toyota GT 86

پست توسط hf2000 » 15 ژولای 2017, 00:56

سلام. دوستان gt سوار چندتا سوال دارم درمورد این ماشین برای خرید . :) :smile:
1-سلامت فنی ماشین رو کجا میتونم بدم چک کنن موقع خرید ؟ چون خودم خیلی سر در نمیارم . (تو تهران آدرس نیاز دارم ) تو پست ها که خوندم ظاهرا موتور جی تی نسبت به روغن خیلی حساس هست نگران این داستان شدم .
2- از بابت ارتفاع به نسبت مزدا 3 نیو خیلی آزار دهنده تر هستش ؟
3- خرج نگه داری ماشین که به صورت میانگین ماهی بیشتر از 200-300 تا راه نره چقدر هست ؟ ماشین به صورت استوک باشه . البته به غیر از تعمیرات منظورم هست .
4- با نهایتا 130 میلیون ماشین تمیز گیرم میاد فکر میکنید ؟

ممنون میشم از دوستانی که اطلاع دارن ازین موارد راهنمایی کنند . :div:
ارسال پست

بازگشت به “تویوتا اسپرت – Sport”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان